Sari la conținut

Sfaturi Pentru Vopsit


Postări Recomandate

Am vazut odata un ciopar negru. Avea data o vosea care parea cauciucata si avea numai stropi , niste zgrumturi pe ea. Am ajuns , mult mai tirziu , la concluzia ca s-ar putea sa fi fost grund de ala , care se da pe sub masini ,am uitat cum se numeste exact.

Ce vreau sa intreb , jmecheria aia prinde si pe plastic ? Si trebuie pistol special , ca asa am inteles ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 375
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

antifon vrei sa zici....hmmm, daca e de-al prost sau pe baza de bitum se ia cu benzina, iar pe plastic tine ca si orice vopsea mai nasoala....exista si la spray sau la pistol, sunt unele pistoale cu duza mai mare...

Editat de turku
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am incercat si eu, nu mi-a iesit nimic DIY.

e una dintre putinele operatii pe care nu le fac sigur, ci apelez la profesionist sau amator cu experienta.

exista o diferenta intre mine si categoriile de mai sus:

1. ei stiu ce materiale sa foloseasca, si chiar sint convins ca e foarte importanta calitatea lor

2. ei au facut deja toate greselile posibile si imposibile, pe banii lor. eu le fac pe banii mei :(

 

spre deosebire de tot ce tine de reparatii mecanice/electrice, vopsitul DIY se poate solda cu un mare nivel de frustrare, de asta prefer sa dau banul.

 

sfat: daca vreti sa vopsiti ceva, optati pentru culori cit mai standard, fara aditivi de efecte. daca vreodata o sa trebuiasca un retus, o sa fie imposibil sa iasa fix la fel, daca nu stiti cu precizie dozajul.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut odata un ciopar negru. Avea data o vosea care parea cauciucata si avea numai stropi , niste zgrumturi pe ea. Am ajuns , mult mai tirziu , la concluzia ca s-ar putea sa fi fost grund de ala , care se da pe sub masini ,am uitat cum se numeste exact.

Ce vreau sa intreb , jmecheria aia prinde si pe plastic ? Si trebuie pistol special , ca asa am inteles ?

 

I se spune popular antifon "body". Daca vrei sa iasa zgrumturii mai fini poti sa diluezi putin antifonul cu nitrodiluant si sa vopsesti cu presiune mare (5-8 atmosfere). Cel mai bine ar fi sa apelezi la un vopsitor. Prinde si pe plastic si ai nevoie de pistol pentru antifon.

Mesaj completat

Pun un link , despre un tip care se lauda ca el vopseste cu spray-ul la nivel profi. Voi cum comentati chestia asta ?

http://www.bayarearidersforum.com/forums/s...ad.php?t=264901

 

Mai jos este o poza a unui alt tip , care o arde tot cu spray-uri. Cum comentati "proviziile" pe care le are pe masa ?

 

Cred ca nici la nivel "hobby" nu poti lucra cu spray-uri.

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pe plastic cum il dau , dau un primer pt. plastice , sau doar slefuiesc lacul de pe mobra ?

Si inca ceva , este rezistent la zgirieturi , macar la fel ca si vopseaua ? Vreau sa-l fac gri , asa e mobra in talon , o nuanta de gri , se poate gasi in alte culori si nuante , in afara de negru ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pe plastic cum il dau , dau un primer pt. plastice , sau doar slefuiesc lacul de pe mobra ?

Si inca ceva , este rezistent la zgirieturi , macar la fel ca si vopseaua ? Vreau sa-l fac gri , asa e mobra in talon , o nuanta de gri , se poate gasi in alte culori si nuante , in afara de negru ?

 

Nu e nevoie sa-i dai primer, slefuiesti, degresezi si vopsesti. Se gaseste si gri dar problema e ca nu rezista la zgerieturi, e facut sa aiba elasticitate si sa nu devina casant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
De acest lucru intreba blondu.

 

Intre timp am vopsit si eu o carena pe care am si zgariat-o apoi, dar deocamdata asa va ramane pana imi vine cheful de vospit , dar mai ales sa gasesc timp pt asa ceva :P Eu am sarit de partea cu lacul si polish-ul pt ca n-am avut atat de mari pretentii (era si prima oara cand vopseam altceva decat un gard) si nici nu mai aveam rabdare ca sa astept pana sa ma plimb din nou cu scuterul (il luasem de cateva zile). Ca sa nu mai spun ca n-am gasit nici nuanta care-mi trebuia.

Un spray de vopsea costa intre 10 - 25 ron, in functie de pretentii. Eu am luat din Praktiker cu 12 ron, dar apoi am gasit mai ieftin in Selgros.

Ce n-am gasit eu este smirghel de granulatie peste 1000. Heeeelp :huh:

 

 

e de ajuns si 1000 dar atunci cand smirgheluiesti bagi smirghelul in apa si inainte de asta umezesti piesa....sa nu insisti foarte tare......ai terminat treaba stergi piesa cu o carpa uscata(vezi sa nu lasi scame pe piesa ) si o usuci cu un feon...de preferat dala industrial :cheers:

Mesaj completat

Fratilor nu mai vopsiti cu spray-ul ca data viitoare cand o vopsiti profi va injura vopsitorul (eu personal nu primesc moto vopsite cu spray-ul) Vopseaua din spray are alta compozitie si in contact cu dluantul se branzeste , increteste . Astfel la o vopsire profi va trbui data jos pana la ultima particula de vopsea , data carena cu sprit chit si apoi vopsirea propriu zisa . In plus are cea mai slaba rezistenta la zgariere si nici nu iese bine dupa lacuire...

 

 

 

sunt foarte de acord cu bau bau :huh:

Mesaj completat

pt vopsire meseriasa iti trebuie compresor de 100 L si de la 6 Atm. in sus !..era vorba de ..bricolaj...

 

 

 

 

pt vopsit moto e de ajuns si ala de 50L,treaba e din pistol tre sa ai duza mai mica de 1,2 sau max 1,2...nu zic ,ca nu mere si cu duza mai mare dar pt 50L ASTEA SUNT INDICATE .,ca altfel o sa cam ''muncesca'' compresorul ala :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Am si eu o curiozitate. Cum arata dupa 2 ani si ceva vopseaua pe care ati dat-o cu sprayul? Inca mai rezista?

iti zic eu se decoloreaza.

acum ceva timp din graba am optat pt vopsit motocicleta cu spray, bine era un naked trebuia vopsita doar aripa fata si rezervorul, codita ramanand neagra. motocicleta am facut-o rosie, asa era in acte, iar dupa o vara era un rosu-rozaliu de radeau prietenii mei ca ziceau ca am dat-o cu ruj. iar dupa 2 ani chiar ca s-a spalacit de tot vopseaua. plus ca nu rezista la zgariere iar daca incerci s-o dai mai gros incepe si face coaja de portocala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e destul de rezistenta si protejeaza de rugina.

recomandata pentru metale nu pt carene. Eu am vopsit cadrul la zzr, ii da un aspect fain.

E bine sa dai mai multe straturi, poti si cu pistol, eu cu pistolul am dat-o. nu trebuie lac peste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e destul de rezistenta si protejeaza de rugina.

recomandata pentru metale nu pt carene. Eu am vopsit cadrul la zzr, ii da un aspect fain.

E bine sa dai mai multe straturi, poti si cu pistol, eu cu pistolul am dat-o. nu trebuie lac peste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ati vopsit careva motorul mobrei? Eu ma gandeam sa-l fac negru, cu spray cu vopsea termorezistenta , din aia pt tobe, ca s-a mai julit pe ici-colo.

Daca ati facut-o, impartasiti din experienta voastra, ca n-am habar cu ce se mananca, cat rezista etc. si n-am gasit pe nimeni care s-o fi facut-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Cam la ce presiune vopsiti voi? Si sfaturi ceva legat de vascozitatea vopselei in pistol? Iar suruburile de reglat raza (nu stiu cum sa ii zic) si cantitatea de vopsea care curge prin duza? Am niste scule tip 'hobby', un compresor de 50l, pistol de vopsit low-budget, dar isi face cat de cat treaba. Am avut ceva experienta cu lucrul cu fibra si vopsitul unei masini (jumatate de fapt), dar acum, cand a fost vorba de vopsit carenele de moto, parca nu prea a iesit asa tipla. plus ca am trantit-o imediat dupa ce am vopsito :| Inaintea iesea totul 'din ochi', acum parca... nu prea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok... Cu distanta si miscarea cu brazdele intrepatrunse nu par sa fie probleme, desi ma cam ia durera de incheietura dupa prea putin timp (e un pistol mai ciudat cu rezervor intr-o parte, dar cu care ma obisnuisem mai demult)... prin primavara cand ma bagasem la vopsit, parca totul decurgea atat de usor... acum cred am si facut pe fuga totul... Multam!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ati vopsit careva motorul mobrei? Eu ma gandeam sa-l fac negru, cu spray cu vopsea termorezistenta , din aia pt tobe, ca s-a mai julit pe ici-colo.

Daca ati facut-o, impartasiti din experienta voastra, ca n-am habar cu ce se mananca, cat rezista etc. si n-am gasit pe nimeni care s-o fi facut-o.

Am vopsit motorul unei moto cu negru mat rezistent la temperatura. Vopsirea se face usor, probema este cu decaparea si curatarea tuturor zonelor mici si ascunse, de praf, ulei, mizerie. Unde nu este perfect curat in timp se basica. Eu am vopsit motorul desfacut pe bucati, ca trebuia facut RK-ul, si a tinut perfect pana l-am vandut dupa 2 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci cam asa stau acum cu micul meu proiect de reconditonare dpdv optic al unui mic kawasaki zxr400. L-am luat cu carenele cam crapate, masca farului era varza, crapata bine in multe locuri, 2 dintre urechile farului rupte, parbrizul rupt, harjaite, roase etc. Dupa ce m-am grabit sa il fac si am iesit cu el prima oara (nici vopseaua nu se uscase calumea), ca deh dorinta era mare, l-am si trantit(sosea uda). Pagube: carena dreapta crapata un pic si harjaita si masca farului - un puzzle din 4 bucati. Fiindca pe piesele de plastic de sub sa lasasem niste mici crapaturi (din lene sa mai dau cu fibra) si nefiind nici multumit de treaba facuta (atat configuratia culorilor pe carene, calitatea vopselei cat si faptul ca 'i-am dat de am julit-o') am decis sa o iau de la capat.

 

Asadar, am refacut masca fata - lipita cu letconul pe spate (ca sa ii dau un pic de rezistenta pana am pus fibra de sticla - evident tot pe spate) si luat la frecat cu smirghel de 80-100 pana mi-au disparut amprentele de pe degete si am reusit sa ii dau cat de cat o fata dreapta. La fel si carena dreapta, luata la smirghel pana am curatat vechea vopsea (si cele date inainte - si cam erau inca 2-3 tipuri de vopsea) pana s-a nivelat frumos si ea. Acum, au ramas diverse santuri, mici goluri in plastic (cum s-a lipit in trecut cu letconul sau ce s-a facut) pe care le voi umple cu chit si finisa. Rezervorul: nici el nu a scapat de stilizare. L-am curatat putin pe dinauntru si l-am finisat la exterior. Acum e dat in spritchit, dar nu am poze; se odihneste frumos in garaj...

 

Ca vopsea am ales kober, alb-boreal (bicomponent), tot de la ei un albastru viu si un verde care nu prea imi place nuanta(astea 2 fara intaritor). Spritchit tot de la ei. Lac: colormix parca (bicomponent). Am mai vopsit in trecut o janta, un bot de masina etc si lacul asta chiar mi s-a parut bun, desi a fost doar vreo 60 de lei cutia.

 

Deci...sa vedem ce va iesi... va tin la curent :)

(se accepta si critici vis-a-vis de procedeele folosite, materiale, etc.)

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca doriti sa va vopsiti carene moto , OEM sau fibra de sticla, puteti sa ma contactati. Pretul e maxim 200euro/moto carenata. Omul vopseste la un service auto mare, deaici si pretul mic, materialele sint gratis la el. Calitatea depaseste 99% din ce se practica in RO la vopsit motociclete. Stiu destule cazuri in care se plateste 300-400euro si lacul cu vopseaua sare la granule de nisip.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci cam asa stau acum cu micul meu proiect de reconditonare dpdv optic al unui mic kawasaki zxr400. L-am luat cu carenele cam crapate, masca farului era varza, crapata bine in multe locuri, 2 dintre urechile farului rupte, parbrizul rupt, harjaite, roase etc.

 

cumva cea cu nr de buzau ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da... fost proprietar? :alcy:

 

Si in legatura cu motoul... am dat rezervorul in spritchit si l-am finisat si urmeaza vopseaua :laugh: Alb boreal :blbl: Am tras si intariturile de fibra pe spatele mastii, adus la fata si carena din poze. Incet incet merge treaba...

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu , dar chiar saptamana asta l-as fi sunat si eu pe proprietar , ca abia vineri am luat traseul la A .. :-s

eh , sa o stapanesti sanatos !

sunt curios ce ai facut cu janta de pe fata .. :-/

s-a putut indrepta ? sau a trebuit schimbata?

la masini parca se pot indrepta ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...