Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hai ca n-am mai apucat sa dau edit... inca una: Simtiti vreo diferenta intre benzina de 95 si cea de 98, ca putere sau consum? :)

Nu de-alta, dar tot din manual: "Alternative fuel grade - Premium unleaded (slight power - and consumption - related restrictions) 95 ROZ/RON, 89 AKI"

 

 

10W-50 semisintetic nu prea gasesti, nici macar la auto, doar 15W-50.

 

e diferenta intre uleiul de masina si cel de moto? ma refer la bmw boxer.

eu as merge pe un full-synthetic, 10-50 sau 15-50, API cat mai mare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e diferenta intre uleiul de masina si cel de moto? ma refer la bmw boxer.

eu as merge pe un full-synthetic, 10-50 sau 15-50, API cat mai mare

Stiu un boxer care papa pe paine ulei full synth, dar d'abia gusta uleiul semi-sint. De la acelasi producator. Ori a fost batch-ul prost de full-synth (al dracu 10w-60) ori... nu stiu. Cert e ca a consumat cam 7-800ml la mia de km. S-a enervat omu si a trecut la 15w-50 semi-sintetic (sau era 20w?) si aia e. In 5000km ii consumase vreo 300ml. Toate astea in conditii similare de exploatare: vara cu mers prin oras ~20km de la rece, de 2 ori pe zi si ture de >500km per weekend (de obicei cu 250km de autostrada).

 

PS - R1200GS 2006/2007. Nu mai stiu.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu un boxer care papa pe paine ulei full synth, dar d'abia gusta uleiul semi-sint. De la acelasi producator. Ori a fost batch-ul prost de full-synth (al dracu 10w-60) ori... nu stiu. Cert e ca a consumat cam 7-800ml la mia de km. S-a enervat omu si a trecut la 15w-50 semi-sintetic (sau era 20w?) si aia e. In 5000km ii consumase vreo 300ml. Toate astea in conditii similare de exploatare: vara cu mers prin oras ~20km de la rece, de 2 ori pe zi si ture de >500km per weekend (de obicei cu 250km de autostrada).

 

PS - R1200GS 2006/2007. Nu mai stiu.

 

naaaa, cred ca e vorba de vascozitate, ca altfel... sinteticul fierbe mult mai sus ca mineralul.. anyway, dar vroiam sa ma asigur daca exista diferente intre cel auto si cel de moto, sau daca exista special de moto si care dracu ar fi diferenta?

 

alta intrebare ar fi, care e mai uzual, ca as vrea sa ma car in vara asta in nord si daca am nevoie sa adaug, sa gasesc si-n tarile baltice si-n finlanda, sa nu trebuiasca sa schimb tot uleiul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alta intrebare ar fi, care e mai uzual, ca as vrea sa ma car in vara asta in nord si daca am nevoie sa adaug, sa gasesc si-n tarile baltice si-n finlanda, sa nu trebuiasca sa schimb tot uleiul

 

Din experienta mea, boxerul consuma ulei doar cand te dai la el; acolo nu e cazul :D Asa ca 1L la tine ar cam trebui sa-ti ajunga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta mea, boxerul consuma ulei doar cand te dai la el; acolo nu e cazul :D Asa ca 1L la tine ar cam trebui sa-ti ajunga.

 

9,000km?

:rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Avand ambreiaj uscat(separat) nu este nicio diferenta intre uleiul de auto/moto.

Ca idee, eu merg cu 10w40 de auto(ca sa zic asa..).

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta mea, boxerul consuma ulei doar cand te dai la el; acolo nu e cazul :D Asa ca 1L la tine ar cam trebui sa-ti ajunga.

 

Mie in Alpi mi-a luat boxerul cam 350ml 10w50 sintetic.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand ambreiaj uscat(separat) nu este nicio diferenta intre uleiul de auto/moto.

Ca idee, eu merg cu 10w40 de auto(ca sa zic asa..).

 

esti baiat destept, asa ma gandeam si eu.

mersi

 

Mie in Alpi mi-a luat boxerul cam 350ml 10w50 sintetic.

 

la cati km?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

 

la cati km?

sa zicem la 3500-4000km in Arabba ( Dolomiti am pus ulei ), dar pe viraje am tras de ea la modul sincer nu am stat sa ma gandesc la peisaje sau altele, gaz gaz gaz si atat.

 

Acum de exemplu la 8000km cu ulei 10w60 Castrol Sport ( ulei AUTO ) nu mi-a consumat decat 500ml, am facut un drum pana in GR cu uleiul asta si in rest plimbari prin tara & oras , in mers sportiv extraurban UNDE se poate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa zicem la 3500-4000km in Arabba ( Dolomiti am pus ulei ), dar pe viraje am tras de ea la modul sincer nu am stat sa ma gandesc la peisaje sau altele, gaz gaz gaz si atat.

 

Acum de exemplu la 8000km cu ulei 10w60 Castrol Sport ( ulei AUTO ) nu mi-a consumat decat 500ml, am facut un drum pana in GR cu uleiul asta si in rest plimbari prin tara & oras , in mers sportiv extraurban UNDE se poate.

 

yeah, la 4000km e okay...

 

wow!!!

esti ca mine, mate,

nici mandra nu mai vrea sa mearga cu mine: "mergi ca animalu', mai uita-te si tu in stanga, in dreapta...", :laugh:

cati km are mobra?

a mea, 36k

 

uleiul, de unde-l iei?

 

mersi

 

ps.,.. he hee, acum ma uit la club... nice to meet ya mate!

Editat de Tsunami
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

yeah, la 4000km e okay...

 

wow!!!

esti ca mine, mate,

nici mandra nu mai vrea sa mearga cu mine: "mergi ca animalu', mai uita-te si tu in stanga, in dreapta...", :laugh:

cati km are mobra?

a mea, 36k

 

uleiul, de unde-l iei?

 

mersi

 

ps.,.. he hee, acum ma uit la club... nice to meet ya mate!

 

:cheers:

 

Acum are 29257km . Uleiul l-am cumparat din Vitan Barzesti, au cele mai bune preturi.

Am mai luat ulei BUN ulei moto de la OMV. In boxer nu am bagat niciodata, dar am bagat in XT 125 , Tenere si Husqvarna si nu mi-a mancat aproape deloc.

Yacco mi s-a parut cel mai prost ulei incercat de mine provoca "sete" motorului indiferent de cum mergeam.

 

PS: De acord in legatura cu full sintetic si cu API cat mai recent adica SM.

Daca vrei poti sa pacalesti un motor "vorbaret si mancacios" cu un ulei sintetic "mai gros din indicativ" pt ca defapt e la fel de gros ca un ulei SEMI , odata ce ai ajuns la temperatura optima.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Am cautat pe topic informatii referitoare la uleiul de motor si am gasit doua posturi: tau care zicea ca la Bavaria i-au pus Castrol Power 1 Racing 10W-50 si khk, cu Power 1 GPS 10W-40. Am trimis un mail si in Nemtzia unde a avut reviziile facute a mea si mi-au raspuns ca au folosit Power 1 Racing 10W-40.

2. Pe site-urile Castrol am gasit "a. Manufacturer's recommendation, Power 1 Racing 4T 10W-50". Si-am mai gasit si asta: http://www.bmw-motorrad.co.uk/media/pdf/70583_A1_BMW_POSTER_MCO00066_low_res.pdf

3. Din manual reiese ca practic poti sa pui cam ce ulei vrei... desi ca prima recomandare apare Power 1 GPS 10W-40 (http://www.ascycles.com/pdf/RiderManuals2012/R1200GSAD.pdf)

 

Bun, acum fara sa ne lansam in discutii interminabile despre uleiuri, aveti idee de ce ar recomanda BMW / Castrol un ulei Racing full-sintetic si destinat mobrelor cu ambreiaj imersat, unui motor R1200? Exista o logica, un aditiv special de care are nevoie acest motor si care nu se gaseste intr-un ulei 10W-40 pentru auto de ex?

Si mai mult, de ce in manual e mentionat un ulei iar pe site e recomandat altul?

 

In DE de unde am luat mobra se baga Castrol ActEvo 20W50; in CH unde o sa fac probabil revizia de an se baga Motorex 15W50 cel pt boxere. Fiecare dealer se pare ca are preferintele lui. Pe mine m au lasat si pe iarna sa merg cu 20-50 u si mi au zis ca n are treaba, asa e de la BMW recomadare. In cartulia mobrei nu scrie nimic de 20-50....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In DE de unde am luat mobra se baga Castrol ActEvo 20W50; in CH unde o sa fac probabil revizia de an se baga Motorex 15W50 cel pt boxere. Fiecare dealer se pare ca are preferintele lui. Pe mine m au lasat si pe iarna sa merg cu 20-50 u si mi au zis ca n are treaba, asa e de la BMW recomadare. In cartulia mobrei nu scrie nimic de 20-50....

 

e si comerciala decizia. in plus e important ca tu sa-ti iei alta mobra in 5-6 ani. important e sa nu aiba dureri de cap in garantie

sinteticul va fi intotdeauna superior, dar nu poate beemerul sa recomande asa ceva oficial. ar tabara pe ei competitia ca e scumpa intretinerea.

 

20/50 e cam gros de iarna. nici vara nu l-as pune. cand pornesti motorul oricum pleaca de la "rece". daca motorul nu e uzat, solicit prea tare garniturile...

in canada mergeam pe un golf din '70 (ii zicea rabbit), la 150,000km cu 0W40 fara probleme.

n-am avut problema cu presiunea nici la 40°C afara..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oare de ce vor unii sa descoepre AMERICA ...IAR???????????

r 1200 gsa 2010

 

carte tehnica

 

mai clar nu se poate!!!!!!!!!!!!!

 

Nu cred ca vrea nimeni sa descopere america aici, ce spunea colegu mai sus e vb de decizii comerciale, sunt stocuri de ACTEVO care trebe golite de la nemtzi :disappointed: . Nu e decizia mea ce pune dealerul in motor, dar nu are rost sa pornim vreo dezbatere. Oricum schimbu urmator il fac in 2000km si o sa ii fortez sa treaca a la carte.

 

Este de retinut ca si in tarile civilizate sunt diferite practici in fct de dealer care nu se pupa tot timpu cu ce spune cartea.

 

Asta daca mai apuca mobra la mine pana atunci.....nu stiu care mai are pb cu voblajul si cu furca aliniata incorect din fabrica...cred ca mobra mea e facuta sambata dupa oktoberfest....

 

2 dealeri care nu gasesc nici o problema, desi este clar 0.5cm ghidonul impins spre dreapta cand mergi in linie dreapta plus voblaj periculos la 100-130 km/h si imposibil de mers safe peste 150. Se pare ca dealerii la marca asta sunt monumente de indiferentza si agresivitate...saptm asta o duc a treia oara la al doilea delaer pt ca m au facturat pt re-echilibrare roata fata, aliniere furca si au facut kktu praf.

 

ca sa va delectati:

 

dealer 1(unde a fost facuta si achizitia), dupa ce am raportat pb anu trecut in toamna dar nu am avut timp sa am ocup atunci - nu constatam o pozitie gresita a ghidonului, unele au mai venit strambe din fabrica dar e in tolerante. au re-echilibrat roata fata, nu s au uitat la spate si nu au testat mobra in conditiile descrise de mine (viteza 100-130) pt ca nu au avut timp. Mi au zis sa revin in Iulie la service u anual si se mai uita

 

dealer 2 (elvetia) - re-echilibrat roata fata, umblat pe la furca, zic ei, taxat 130CHF; rezultate 0, ghidonul la fel de stramb, voblaj asemenea, nu au verificat roata spate si nu au testat mobra in conditiile descrise pt ca mecanicii nu au timp sa iasa pe autostrada, e la 3 min de ei, iar in oras viteza legala e de 50 si mobra se comporta bina in oras!!!! :angryfire:

 

 

Saptamana asta sunt calare pe elvetieni, si daca nu rezolva urmeaza in 3 saptamani vizita la aia de unde am cumparat si amenintari cu plangere la BMW si protectia consumatorului.

 

Daca nu solutioneaza pana la sfarsitul lunii Iulie am de gand sa vand fierul si sa astept modelele 2013...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

carte tehnica

mai clar nu se poate!!!!!!!!!!!!!

 

:goodposting: Nici eu nu inteleg dezbaterile astea "infinite" (si fara rost) pe tema tipului de ulei; am impresia ca sunt specifice pe topicurile BMW :D

 

Saptamana asta sunt calare pe elvetieni, si daca nu rezolva urmeaza in 3 saptamani vizita la aia de unde am cumparat si amenintari cu plangere la BMW si protectia consumatorului.

 

Daca nu solutioneaza pana la sfarsitul lunii Iulie am de gand sa vand fierul si sa astept modelele 2013...

 

Radule, imi pare rau pentru problema ta; ti-am zis, si eu am o mica vibratie de pe la 110km/h dar s-a diminuat considerabil dupa "rearanjat" anvelopa pe janta si echilibrat; apoi dupa ce am primit anvelopa noua, iar se simte ceva.

Ovidiu (@ovideo) zice ca a avut si el la fel si a scapat de ea odata cu renuntarea la Conti TrailAttack. Asa ca nu-mi mai bat capul; la viteze mari de peste 140 n-o mai simt. Inteleg insa ca la tine e mai complicat... sincer pana acum faceam de muult plangere "oficiala" la BMW, mai ales ca inteleg ca tu ai si platit bani pt verificari/echilibrat ceea ce mi se pare incorect.

 

Cat priveste modelele 2013, o sa zica lumea ca esti dus cu pluta, cum sa mai vrei BMW dupa toate astea? :wink:

Eu as mai astepta un an, sa vedem cum se comporta modelul nou, parca n-as vrea sa fiu "cobai".

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e diferenta intre uleiul de masina si cel de moto? ma refer la bmw boxer.

Intre uleiurile auto si moto in general ar trebui(!) sa existe cel putin diferenta care il face pe cel moto ok pentru ambreiajele imersate. Anumiti aditivi din uleiurile auto etichetate ca Energy Conserving (in general 5W-30, 10W-30, 0W-30) dau uleiului propietati antifrictiune care pot cauza patinarea ambreiajului, problema care nu cred ca dispare ulterior cu simpla schimbare a uleiului. Chiar si in cazul acestor motociclete, cu ambreiaj umed, nu se specifica undeva "ulei moto", ci doar se dau norme si se cere ca uleiurile sa nu fie de tip FE (fuel economy / energy conserving).

 

In cazul R1200, cu atat mai mult nu ar trebui sa conteze, pentru ca nu are cutia in acelasi ulei. E practic un motor "de masina".

Si de-aici venea intrebarea, de ce sunt recomandate uleiuri din gama moto? BMW, Castrol dar si ceilalti producatori de ulei fac aceste recomandari.

 

:cheers:

Daca vrei poti sa pacalesti un motor "vorbaret si mancacios" cu un ulei sintetic "mai gros din indicativ" pt ca defapt e la fel de gros ca un ulei SEMI , odata ce ai ajuns la temperatura optima.

Vascozitatea la temperatura de functionare (sau foarte aproape de aceasta) este data in fisele tehnice sumare ale uleiurilor, care se pot gasi destul de usor pe net (dati search dupa tipul uleiului si ".pdf" sau vedeti pe site-ul producatorului). Un ulei sintetic nu o sa fie mai gros decat un ulei semi sau mineral doar pentru ca e sintetic, sau mai bine zis uleiul pe care zici ca il folosesti, 10W-60 o sa fie categoric mai gros decat un 10W-40, fie el mineral sau semisintetic; mai mult, un 10W-40 semi o sa-si piarda din vascozitate mai mult pe final de viata. Tocmai asta reprezinta acei 60 si 40, niste intervale de vascozitate.

 

In DE de unde am luat mobra se baga Castrol ActEvo 20W50; in CH unde o sa fac probabil revizia de an se baga Motorex 15W50 cel pt boxere. Fiecare dealer se pare ca are preferintele lui. Pe mine m au lasat si pe iarna sa merg cu 20-50 u si mi au zis ca n are treaba, asa e de la BMW recomadare. In cartulia mobrei nu scrie nimic de 20-50....

Ai dreptate si cu siguranta ai putea sa le ceri niste explicatii cu manualul in fata, in privinta acelui 20W-50. Fiecare poate sa aiba contractul cu producator de ulei vrea, dar cred ca e obligat sa respecte manualul.

 

 

oare de ce vor unii sa descoepre AMERICA ...IAR???????????

r 1200 gsa 2010

 

carte tehnica

 

mai clar nu se poate!!!!!!!!!!!!!

In principiu da, dar uite ca se poate si mai neclar: http://www.bmw-motorrad.co.uk/media/pdf/70583_A1_BMW_POSTER_MCO00066_low_res.pdf

Si ma fac vinovat de iscarea discutiei asteia, dar intrebarile mele erau destul de justificate zic: 1. De ce ulei din gama moto (si racing) in boxer si 2. De ce difera pdf-ul anexat precum si alte cataloage online de manual - ma refer la prima recomandare, dar si la acel Act Evo 20W-50 de care vorbeste colegul mai sus, vascozitate care nu este trecuta in manual.

 

2 dealeri care nu gasesc nici o problema, desi este clar 0.5cm ghidonul impins spre dreapta cand mergi in linie dreapta plus voblaj periculos la 100-130 km/h si imposibil de mers safe peste 150. Se pare ca dealerii la marca asta sunt monumente de indiferentza si agresivitate...saptm asta o duc a treia oara la al doilea delaer pt ca m au facturat pt re-echilibrare roata fata, aliniere furca si au facut kktu praf.

La un moment dat credeam ca prin vest si pe la case mai mari nu se intampla asa ceva, dar mi-am dat seama mai demult ca nu e chiar asa (cred ca am postat si pe forum aici "seriozitatea" de care am avut parte din partea Schuberth, si asta vorbind de o problema foarte serioasa, cu o casca C3 ce s-a deschis la o lovitura din spate).

Legat de ce zici, cum iti dai seama ca ghidonul este impins intr-o parte (lasand la o parte voblajul), doar din cum iti simti mainile / pozitia corpului sau sunt si alte "simptome"? Nu se pot face niste masuratori, eventual o geometrie la roti, ceva de genu'...? Legat de comportamentul nesigur al rotii fata la accelerari la viteza mare am mai spus acum cateva pagini ca l-am observat si la alte 2 GS-uri pe care am mers. Insa ce zici de voblaj si ca nu poti sa mergi peste 150 cu siguranta ca nu e in regula.

Editat de LinX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca a folosit numai placute Ferodo este foarte posibil ;) Discul meu pe spate se uza vazand cu ochii de la placutele alea :D

Confirm..discurile mele sunt dezastru, cu santuri in ele.Luigi, pretul afisat este pt un singur disc? :scratch: marimea este universala? Multam fain.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La un moment dat credeam ca prin vest si pe la case mai mari nu se intampla asa ceva, dar mi-am dat seama mai demult ca nu e chiar asa (cred ca am postat si pe forum aici "seriozitatea" de care am avut parte din partea Schuberth, si asta vorbind de o problema foarte serioasa, cu o casca C3 ce s-a deschis la o lovitura din spate).

 

As vrea sa stiu, ce s-a intamplat? Poate ca nu e locul aici, asadar ai avut un topic pe tema asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In DE de unde am luat mobra se baga Castrol ActEvo 20W50; in CH unde o sa fac probabil revizia de an se baga Motorex 15W50 cel pt boxere. Fiecare dealer se pare ca are preferintele lui.

 

:)

 

Elvetienii de la Motorex nu fac nici pixurile pentru reclama in China, ci la ei, chiar daca ii costa de 134 de ori mai mult/ bucata. Mie personal mi se pare normal din partea dealerului elvetian sa puna in motoare un ulei la fel de elvetian, pe deasupra facut si in colaborare cu piticii aia de la Ace Snitzel.. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Confirm..discurile mele sunt dezastru, cu santuri in ele.Luigi, pretul afisat este pt un singur disc? :scratch: marimea este universala? Multam fain.

 

 

confirm prob cu placutele ferodo

 

nu as mai pune pe moto nici macar daca sunt cadoooo!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

confirm prob cu placutele ferodo

 

nu as mai pune pe moto nici macar daca sunt cadoooo!!!!!

 

 

La Ferodo ai de ales SOFT HARD numai tin minte exact cum se numeau categoriile. Daca iti iei hard , mai zgarie discul. Eu am Ferodo sintetizat pe spate la a mea si discul nu pare a fi mult prea obosit,nu are riduri pronuntate.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As vrea sa stiu, ce s-a intamplat? Poate ca nu e locul aici, asadar ai avut un topic pe tema asta?

casca schubert c3

In caz ca nu te trimite linkul cum trebuie, e post-ul #39 de pe topicul respectiv. S-a intamplat exact cum a povestit acolo. Am tot zis atunci (in 2009 parca) ca o sa fac un topic pe un site strain, cu poze, detalii, tot... dar am amanat-o pana cand am lasat-o asa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...