Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Salut

 

gasesc vreun posesor/iubitor/cunoscator de BMW R1200 GS care ma poate ajuta cu vizionarea unei motociclete in Bucuresti?

Daca e vorba de cel galben din 2004, cu toate cutiile vario, navigatie Garmin si suspensie Wilbers, ia-l!!! A fost a unui prieten f bun din Iasi, prin Mai l-a dat. Verifica doar sa nu fi fost trantita intre timp, pt ca cat a fost aici avea doar semne cosmetice de prin off road. Bafta!

despre asta vorbesc, ca sa nu existe dubii. http://olx.ro/oferta/bmw-r1200-gs-abs-ID4NI28.html#935ad19f6b

Editat de dexxter
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare... modelul R 1200 GS din 2004 are quickshifter?

Din ce am citit uni zic ca da altii ca nu. Practic daca are aceasta posibilitate inseamna ca injectia este intrerupta pentru 100ms cand simte presiune pe levierul schimbatorului si atunci poti schimba fara ca sa existe presiune pe pinioane.

Daca noi mai schimbam cateodata fara sa actionam ambreiajul asta nu se pune eu vreau sa stiu daca are quickshifter in caracteristici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare... modelul R 1200 GS din 2004 are quickshifter?

Din ce am citit uni zic ca da altii ca nu. Practic daca are aceasta posibilitate inseamna ca injectia este intrerupta pentru 100ms cand simte presiune pe levierul schimbatorului si atunci poti schimba fara ca sa existe presiune pe pinioane.

 

Da, asa functioneaza. Si este varianta Pro (adica si in sus si in jos) si, cum a spus COObra, incepand cu 2014 la LC. Se poate monta si ulterior si costa in jur de 500€ cu montaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Ma bag si eu putin ca musca in lapte dar tocmai am terminat de citit topicul si m-am gandit ca poate ar fi util sa povestesc cat mai pe scurt ce si cum ma descurc eu cu un BMW R1200 GS Adv LC.

Achizitionat la inceputul lui iunie 2015, pana acum 19.800 km. Cea mai mare parte din kilometrii sunt facuti in 2, cu prietena mea.

Ca dotari este varianta full mai putin quickshifterul pe care l-am incercat, nu m-a dat pe spate asa ca la varianta existenta pe stoc am mai adaugat doar alarma si cutiile.

E prima oara cand fac un review pentru orice asa ca sper sa nu iasa prea incalcit.

De retinut ca pana la aceasta motocicleta am mers cca 85.000 km pe o Yamaha XJR 1300 care este un naked asa ca s-ar putea sa ma fi entuziasmat lucruri banale care nu sunt nici pe departe caracteristice doar BMW-ului, cu atat mai putin acestui model… parbrizul ar fi prima chestie care-mi trece prin cap.

Cu ambele motociclete am mers / merg atat in oras (Bucuresti) cand si in plimbari mai lungi sau mai scurte. Numai am masina asa ca merg pe 2 roti de pe la sfarsitul lui februarie pana pe la inceputul lui decembrie. Zilnic.

LA DRUM

  • Confortul la drum lung, toata lumea spune, dar nu crezi cat de bine e pana cand nu simti ca dupa mai mult de 500 km esti capabil sa mai faci si altceva in afara de a rade 2 beri si sa cazi lat in pat.
  • Confortul pasagerului. vezi mai sus. e vital mai ales la ture lungi
  • Legat tot de confort pun si faptul ca fiind mai protejat de vant am mai eliminat din frigul pe care-l consider cel mai mare inamic al unui motociclist care nu se crede Rossi. Zilele astea chiar se simte.
  • Parbriz, e varianta de Adventure. de mentionat cam am 1,97 si vreo 110 kile. Dupa un naked evident e de vis. Cred ca daca ai undeva pana in 1,90 e chiar perfect eu imi iau in continuare muste si vant in casca. Parte amunzanta e ca de la vreo 80 km / h curentul imi inchide singur vizeta asa ca e si mai safe.
  • Tot la confort cred ca ar fi de pus si faptul ca pe ploaie de la 80 - 100 km /h in sus scapi cam uscat. Am descoperit asta mergand de la Calarasi pana la Lehliu Gara pe DN, fleasca, mai departe am intrat pe A2 si a fost … mult mai bine. Mai putin bratele….dar acum …
  • Suspesnsii. e bine cand dupa 80 km de drum infect (valea Bistritei de exemplu) mai ai zambetul pe buze in timp ce amicii cu care esti injura cu toata gura. Iesiri in off road au fost putine si s-au sfarsit cu dat pe toate partile cu mobra de pamant. Aroganta si lipsa de experienta, sper sa le rezolv pe amandoua. Altfel faptul ca poti sa treci de la 20 km/h pe macadam la 1X0 km/h pe autostrada doar cu un buton e de vis. Nu cred ca trebuie detaliat.

CONFORT

  • Cutiile, cele de la Touratech vandute sub brand BMW. Cari si pe mama si pe tata iar daca pui lucruri si pe ele esti chiar in rai. Numai exista problema bagajului. Au tinut fara mari pagube (zgarieturi) la cazaturi pe drumuri cu bolovani, viteza totusi in jur de 10 km/h. De mentionat ca daca ai cutiile laterale montate si evindent viteza e mica nu ai cum sa-ti prinzi piciorul sub mobra, ramane la un fel de 30 grade mai degraba inclinata decat cazuta. Ridicatul e alta discutie :)
  • Mansoane incalzite, sunt bune, combinate cu handguardul chiar isi fac treaba. Un mic dezavantaj e ca daca ti-ai udat manusile se usuca la sfantul asteapta …dar iarasi…
  • Butoane, plastice. M-am bucurat ca au renuntat la sistemul clasic de semnalizare BMW (probabil o problema de obisnuita dar ..) dar din pacate cred ca furnizorii sunt de undeva din fundul Chinei / Turciei. Am schimbat deja in garantie un buton de start (cred ca tot blocul de butoane aflat pe ghidonul drept), se simtea ca un intrerupator de 2 lei luat din talcioc….. Nici cu noul buton de start nu imi este rusine dar deja m-am plictisit de service… Pacat cred ca se putea mai bine cu un efort minim.
  • Alarma. E buna, tin mobra afara, pe strada. Doar ca sistemul care o face sa se armeze automat cand ma indepartez de ea functioneaza si nu prea. Din cand in cand uita sa armeze automat ce a ce face functia putin inutila. Trebuie sa fiu eu atent sa vad daca clipocesc semnalele. Altfel rezolvarea e simpla, dezactivezi armarea automata, armezi manual si reactivezi armarea automata. Vreo 2 luni merge dupa care … e genul de chestie putin grava dar enervanta..
  • GPS. este cel standard Navigon V adica un Garmin adaptat pt BMW. Ce sa zic dupa Google Maps folosit pe un smartphone decent e cam praf la reactii si cat de user friendly e dar pe de alta parte e acolo pe ploaie pe orice vreme si te scoate din rahat mai ales in orase unde cred ca e cel mai util…sau daca orasul este Istanbul se reseteaza cand ai mai mare nevoie de el, la intrarea in oras.
  • Sistem Keyless, e misto dar tin sa cred ca nu e de mine. Sa ma explic, cand am ridicat motocicleta de la dealer am injurat incuietorile cutiilor ca sunt foarte greu de folosit, cheia iesea foarte greu din broasca. Acum imi doresc sa ramana asa avand in vedere ca de N ori am plecat lasand cheia in broasca cutiei realizand ce se intampla cand ajungeam la destinatie…Asa ca mai bine sa iasa greu, cel putin in cazul meu.
  • Cauciucuri. Cele standard Anakee 3, in offroad nu le judec ca nu ma pricep dupa cum ziceam. Pe strada uscat decent mi-a intrat ABSul de vreo 2 ori dar la franari foarte violente asa ca… Dar unde nu mi-au placut a fost pe asfalt ud unde fiecare trecere peste marcajele cauciucate duce inevitabil la alunecatul spatelui, putin, m-am obisnuit, dar nu-mi place. Atfel dupa 20.000 km spatele e bun de schimbat iar fata nici ea nu mai duce mult.
  • Faruri + proiectoare. Totul e excelent doar ca proiectoarele orbesc masinile din fata chiar mai tare si decat faza lunga asa ca de mai multe ori le-am oprit. Avantajul lor era umbrit de flashurile pe care le primeam… Mai era si obrazul ca si asa e BMW alb...
  • ABS, ASC etc. A fost unul din motivele pentru care am tras pe dreapta Yamaha, aproape toate micile incidente avute cu mobra au tinut de rupere de aderenta (la franare, la accelerare etc dupa gust, pagube mici - tramune psihice onorabile)
  • Sistem franare dual (cand franezi cu fata franeaza si spatele, are un nume comercial care acum imi scapa). E foarte misto senzatia, nu se lasa in fata la franere, ce sa zic e brici…. mai putin daca esti ca mine si nu verifici placutele de frana la fiecare iesire.. Asa am ajuns in vara pe la Sozopol sa descopar ca placute spate canci ( 8.000 km aveam), nimeni nu avea pe stoc placute de frana spate pe la service (multumesc colegilor bulgari care s-au agitat sa ma ajute, inclusiv politia moto din Nessebar) si mergi vreo 400 de km cat mai mult cu frana de motor sa nu termini si discul de frana (am reusit)…Senzor de placute nu are, alfel 1000 de alti senzori…

PARTI MAI PUTIN BUNE

  • Pretul. cu mentiunea ca in categoria ei de motocicleta cam asta e pretul, chiar am configurat un Triumph Tiger Explorer iesea parca ori mai scump ori cam la acceasi bani dar fara anumite dotari…
  • Cutia de viteze, da uneori senzatia, mai ales in treptele mici ca mesteci cu o ranga intr-o galeata cu piulite… Poate au vrut sa para rough… dar parca are ceva imprumutat de la Dacia 1300… Exagerez dar tot nu e cea mai simpatica cutie de viteze intalnita
  • Service. Aici am tot vazut pareri proaste legate de Automobile Bavaria, eu n-am avut probleme cu ei. A fost ok. Problema a fost cu reteaua din Europa. Sa ma explic, mergand spre Alpi aveam de facut revizia de 10.000 km, m-am gandit ca mergand spre vest sunt din ce in ce mai multe serviceuri si nu va fi nicio problema in masura in care nu insistam pe un anume drum …. am stat 2 ore la Arad sunad in 4 tari si la vreo 20 de serviceuri din Romania, Ungaria, Slovacia si Austria sa-mi pot face o programare pentru o revizie basic. Toate erau full pe cateva saptamani … pana la urma am gasit in Villach peste cateva zile… Asa am pierdut o zi … Parca se poate si altfel…

SURPRINZATOR

  • consumul este cel anuntat. in aproape 20.000 km la mine s-a invartit intre 5,8 si 6,1 ….fata de 10 la XJR simt chiar ca-mi scot banii :). Asta in conditiile in care dupa cum spuneam am mers foarte mult 2 pe ea si cu bagaje full la drum lung.
  • mersul in oras. stiu ca sunt multi care spun ca e ok. nu pot decat sa confirm e foarte ok. problema gabaritului ceva mai mare este compensata de proiectoare care te fac mai vizibil si lumea imi face loc. La fel si ghidonul care este peste oglinzile turismelor ajuta. Posibil sa contribuie si crashbar-ul care cred ca e destul de amenintator. Una peste alta dupa ce m-am obisnuit lucrurile merg ca unse si in trafic. De cateva ori mi s-a spus ca au crezut ca sunt politia :) poate si asta ajuta….

Cam asta e, legat de acceleratie, franare, motor etc este plin netul de date, am vrut doar sa dau un feedback de utilizator atehnic dornic doar sa mearga… si iar sa mearga…

Asa de final desi poate pare ca am fost carcotas nu pot spune decat ca daca as mai fi pus in fata deciziei de a cumpara mobra din nou, as decide pe loc : DA ! fara sa ma mai zvarcolesc saptamani la rand cum am facut in primavara…

Din pacate cred ca la cat de laudata e anumite inconveniente apar ca probleme grave. Nu cred ca exista perfectiunea cu atat mai putin la masinarii de orice fel…

Asfalt uscat,

PS. Daca cineva se gandeste ca este un post publicitar, nu e. Dar daca Automobile Bavaria imi da o bere pentru el nu refuz...

Editat de pppandrei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Ma bag si eu putin ca musca in lapte dar tocmai am terminat de citit topicul si m-am gandit ca poate ar fi util sa povestesc cat mai pe scurt ce si cum ma descurc eu cu un BMW R1200 GS Adv LC.

 

Nu vrei sa copiezi postul pe topicul dedicat LC-ului, ca sa putem comenta fara sa fim off-topic? Ca facem haos asa...

/index.php?/topic/684988-noul-bmw-r1200-gs-2013/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

(...)

 

Mi-a placut foarte mult comentariul tau la adresa mobrei. Fiind in cautare de pareri driver fata de GS1200 (na, acum sper ca nu se considera diferenta prea mare intre GSA si GS), postul tau a venit la fix. Doar ca mi-l doream... si mai consistent. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Ma bag si eu putin ca musca in lapte dar tocmai am terminat de citit topicul si m-am gandit ca poate ar fi util sa povestesc cat mai pe scurt ce e si cum ma descurc eu cu un BMW R1200 GS Adv LC.

Achizitionat la inceputul lui iunie 2015, pana acum 19.800 km. Cea mai mare parte din kilometrii sunt facuti in 2, cu prietena mea.

Ca dotari este varianta full mai putin quickshifterul pe care l-am incercat, nu m-a dat pe spate asa ca la varianta existenta pe stoc am mai adaugat doar alarma si cutiile.

E prima oara cand fac un review pentru orice asa ca sper sa nu iasa prea incalcit.

De retinut ca pana la aceasta motocicleta am mers cca 85.000 km pe o Yamaha XJR 1300 care este un naked asa ca s-ar putea sa ma fi entuziasmat lucruri banale care nu sunt nici pe departe caracteristice doar BMW-ului, cu atat mai putin acestui model… parbrizul ar fi prima chestie care-mi trece prin cap.

Cu ambele motociclete am mers / merg atat in oras (Bucuresti) cand si in plimbari mai lungi sau mai scurte. Numai am masina asa ca merg pe 2 roti de pe la sfarsitul lui februarie pana pe la inceputul lui decembrie. Zilnic.

LA DRUM

  • Confortul la drum lung, toata lumea spune, dar nu crezi cat de bine e pana cand nu simti ca dupa mai mult de 500 km esti capabil sa mai faci si altceva in afara de a rade 2 beri si sa cazi lat in pat.
  • Confortul pasagerului. vezi mai sus. e vital mai ales la ture lungi
  • Legat tot de confort pun si faptul ca fiind mai protejat de vant am mai eliminat din frigul pe care-l consider cel mai mare inamic al unui motociclist care nu se crede Rossi. Zilele astea chiar se simte.
  • Parbriz, e varianta de Adventure. de mentionat cam am 1,97 si vreo 110 kile. Dupa un naked evident e de vis. Cred ca daca ai undeva pana in 1,90 e chiar perfect eu imi iau in continuare muste si vant in casca. Parte amunzanta e ca de la vreo 80 km / h curentul imi inchide singur vizeta asa ca e si mai safe.
  • Tot la confort cred ca ar fi de pus si faptul ca pe ploaie de la 80 - 100 km /h in sus scapi cam uscat. Am descoperit asta mergand de la Calarasi pana la Lehliu Gara pe DN, fleasca, mai departe am intrat pe A2 si a fost … mult mai bine. Mai putin bratele….dar acum …
  • Suspesnsii. e bine cand dupa 80 km de drum infect (valea Bistritei de exemplu) mai ai zambetul pe buze in timp ce amicii cu care esti injura cu toata gura. Iesiri in off road au fost putine si s-au sfarsit cu dat pe toate partile cu mobra de pamant. Aroganta si lipsa de experienta, sper sa le rezolv pe amandoua. Altfel faptul ca poti sa treci de la 20 km/h pe macadam la 1X0 km/h pe autostrada doar cu un buton e de vis. Nu cred ca trebuie detaliat.

CONFORT

  • Cutiile, cele de la Touratech vandute sub brand BMW. Cari si pe mama si pe tata iar daca pui lucruri si pe ele esti chiar in rai. Numai exista problema bagajului. Au tinut fara mari pagube (zgarieturi) la cazaturi pe drumuri cu bolovani, viteza totusi in jur de 10 km/h. De mentionat ca daca ai cutiile laterale montate si evindent viteza e mica nu ai cum sa-ti prinzi piciorul sub mobra, ramane la un fel de 30 grade mai degraba inclinata decat cazuta. Ridicatul e alta discutie :)
  • Mansoane incalzite, sunt bune, combinate cu handguardul chiar isi fac treaba. Un mic dezavantaj e ca daca ti-ai udat manusile se usuca la sfantul asteapta …dar iarasi…
  • Butoane, plastice. M-am bucurat ca au renuntat la sistemul clasic de semnalizare BMW (probabil o problema de obisnuita dar ..) dar din pacate cred ca furnizorii sunt de undeva din fundul Chinei / Turciei. Am schimbat deja in garantie un buton de start (cred ca tot blocul de butoane aflat pe ghidonul drept), se simtea ca un intrerupator de 2 lei luat din talcioc….. Nici cu noul buton de start nu imi este rusine dar deja m-am plictisit de service… Pacat cred ca se putea mai bine cu un efort minim.
  • Alarma. E buna, tin mobra afara, pe strada. Doar ca sistemul care o face sa se armeze automat cand ma indepartez de ea functioneaza si nu prea. Din cand in cand uita sa armeze automat ce a ce face functia putin inutila. Trebuie sa fiu eu atent sa vad daca clipocesc semnalele. Altfel rezolvarea e simpla, dezactivezi armarea automata, armezi manual si reactivezi armarea automata. Vreo 2 luni merge dupa care … e genul de chestie putin grava dar enervanta..
  • GPS. este cel standard Navigon V adica un Garmin adaptat pt BMW. Ce sa zic dupa Google Maps folosit pe un smartphone decent e cam praf la reactii si cat de user friendly e dar pe de alta parte e acolo pe ploaie pe orice vreme si te scoate din rahat mai ales in orase unde cred ca e cel mai util…sau daca orasul este Istanbul se reseteaza cand ai mai mare nevoie de el, la intrarea in oras.
  • Sistem Keyless, e misto dar tin sa cred ca nu e de mine. Sa ma explic, cand am ridicat motocicleta de la dealer am injurat incuietorile cutiilor ca sunt foarte greu de folosit, cheia iesea foarte greu din broasca. Acum imi doresc sa ramana asa avand in vedere ca de N ori am plecat lasand cheia in broasca cutiei realizand ce se intampla cand ajungeam la destinatie…Asa ca mai bine sa iasa greu, cel putin in cazul meu.
  • Cauciucuri. Cele standard Anakee 3, in offroad nu le judec ca nu ma pricep dupa cum ziceam. Pe strada uscat decent mi-a intrat ABSul de vreo 2 ori dar la franari foarte violente asa ca… Dar unde nu mi-au placut a fost pe asfalt ud unde fiecare trecere peste marcajele cauciucate duce inevitabil la alunecatul spatelui, putin, m-am obisnuit, dar nu-mi place. Atfel dupa 20.000 km spatele e bun de schimbat iar fata nici ea nu mai duce mult.
  • Faruri + proiectoare. Totul e excelent doar ca proiectoarele orbesc masinile din fata chiar mai tare si decat faza lunga asa ca de mai multe ori le-am oprit. Avantajul lor era umbrit de flashurile pe care le primeam… Mai era si obrazul ca si asa e BMW alb...
  • ABS, ASC etc. A fost unul din motivele pentru care am tras pe dreapta Yamaha, aproape toate micile incidente avute cu mobra au tinut de rupere de aderenta (la franare, la accelerare etc dupa gust, pagube mici - tramune psihice onorabile)
  • Sistem franare dual (cand franezi cu fata franeaza si spatele, are un nume comercial care acum imi scapa). E foarte misto senzatia, nu se lasa in fata la franere, ce sa zic e brici…. mai putin daca esti ca mine si nu verifici placutele de frana la fiecare iesire.. Asa am ajuns in vara pe la Sozopol sa descopar ca placute spate canci ( 8.000 km aveam), nimeni nu avea pe stoc placute de frana spate pe la service (multumesc colegilor bulgari care s-au agitat sa ma ajute, inclusiv politia moto din Nessebar) si mergi vreo 400 de km cat mai mult cu frana de motor sa nu termini si discul de frana (am reusit)…Senzor de placute nu are, alfel 1000 de alti senzori…

PARTI MAI PUTIN BUNE

  • Pretul. cu mentiunea ca in categoria ei de motocicleta cam asta e pretul, chiar am configurat un Triumph Tiger Explorer iesea parca ori mai scump ori cam la acceasi bani dar fara anumite dotari…
  • Cutia de viteze, da uneori senzatia, mai ales in treptele mici ca mesteci cu o ranga intr-o galeata cu piulite… Poate au vrut sa para rough… dar parca are ceva imprumutat de la Dacia 1300… Exagerez dar tot nu e cea mai simpatica cutie de viteze intalnita
  • Service. Aici am tot vazut pareri proaste legate de Automobile Bavaria, eu n-am avut probleme cu ei. A fost ok. Problema a fost cu reteaua din Europa. Sa ma explic, mergand spre Alpi aveam de facut revizia de 10.000 km, m-am gandit ca mergand spre vest sunt din ce in ce mai multe serviceuri si nu va fi nicio problema in masura in care nu insistam pe un anume drum …. am stat 2 ore la Arad sunad in 4 tari si la vreo 20 de serviceuri din Romania, Ungaria, Slovacia si Austria sa-mi pot face o programare pentru o revizie basic. Toate erau full pe cateva saptamani … pana la urma am gasit in Villach peste cateva zile… Asa am pierdut o zi … Parca se poate si altfel…

SURPRINZATOR

  • consumul este cel anuntat. in aproape 20.000 km la mine s-a invartit intre 5,8 si 6,1 ….fata de 10 la XJR simt chiar ca-mi scot banii :). Asta in conditiile in care dupa cum spuneam am mers foarte mult 2 pe ea si cu bagaje full la drum lung.
  • mersul in oras. stiu ca sunt multi care spun ca e ok. nu pot decat sa confirm e foarte ok. problema gabaritului ceva mai mare este compensata de proiectoare care te fac mai vizibil si lumea imi face loc. La fel si ghidonul care este peste oglinzile turismelor ajuta. Posibil sa contribuie si crashbar-ul care cred ca e destul de amenintator. Una peste alta dupa ce m-am obisnuit lucrurile merg ca unse si in trafic. De cateva ori mi s-a spus ca au crezut ca sunt politia :) poate si asta ajuta….

Cam asta e, legat de acceleratie, franare, motor etc este plin netul de date, am vrut doar sa dau un feedback de utilizator atehnic dornic doar sa mearga… si iar sa mearga…

Asa de final desi poate pare ca am fost carcotas nu pot spune decat ca daca as mai fi pus in fata deciziei de a cumpara mobra din nou, as decide pe loc : DA ! fara sa ma mai zvarcolesc saptamani la rand cum am facut in primavara…

Din pacate cred ca la cat de laudata e anumite inconveniente apar ca probleme grave. Nu cred ca exista perfectiunea cu atat mai putin la masinarii de orice fel…

Asfalt uscat,

PS. Daca cineva se gandeste ca este un post publicitar, nu e. Dar daca Automobile Bavaria imi da o bere pentru el nu refuz...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dintre posesori, si-a montat careva alarma Scorpio SR i900 pe GS(A)lc...? Daca da, unde anume i-ati gasit loc?

 

Intreb asta, intrucat la cele doua GSA-uri pe care le-am avut inainte, am putut face o comparatie intre alarma originala si SR i900 - ultima fiind din punctul meu de vedere, singura care trebuie luata in considerare.

Editat de tau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Ma bag si eu putin ca musca in lapte dar tocmai am terminat de citit topicul si m-am gandit ca poate ar fi util sa povestesc cat mai pe scurt ce e si cum ma descurc eu cu un BMW R1200 GS Adv LC.

 

Eu sunt posesor de GS LC 2014, dupa ce inainte am avut, timp de trei ani, un GS 2011 dohc; in ambele cazuri am preferat varianta normala (ADV am tot testat dar nu m-a atras).

Uite si niste comentarii/pareri la review-ul tau:

 

- quickshifter-ul e misto rau; in caz ca te razgandesti, cred ca stii ca inca il poti monta. Eu il stiam de la K1300 (doar pt. treptele superioare) si mi s-a parut interesant iar cand mi-am comandat GS-ul si am vazut ca a aparut, mai ales in varianta Pro (schimbare si in jos), m-am bucurat tare. La inceput mai avea ocazional ezitari dar dupa resoftare e chiar ok. Sunt momente cand chiar nu vrei sa pierzi timp si putere, mai ales la urcarea in forta pe un pas. In cazul tau, mergend des incarcat si cu bagaj, poate ar fi si mai interesant. Iar inainte de curbe de exemplu sa retrogradezi "pac-pac" doua trepte nu-I rau… Probabil la anu' imi schimb GS-ul si il voi comanda din nou.

- confortul la drum… no comment. Recordul meu este de peste 1400km in aceeasi zi si cand am ajuns acasa inca aveam chef…

- parbrizul: l-am avut si eu un weekend pe cel de Adv dar pt mine a fost un chin; in orice pozitie imi dadea turbulente direct in fata iar eu merg mult cu flip-up-ul ridicat. Ca si la precedenta, fericirea mi-am gasit-o cu parbriz low de la Wunderlich; ca sterg mustele de pe viziera sau parbriz, cam tot aia e. Dar senzatia de aer (mai ales vara!) si liniste e de vis.

- butoanele… mie mi-au schimbat dupa primul sezon blocul din stanga (de la BC). Din pacate e la capitolul probleme clasice la LC. Si apropos de butoane, daca e ceva ce regret in continuare de la fostele BMW este clar semnalizarea. Dupa doua sezoane incheiate nu se pune problema ca nu m-am obisnuit dar celelalte erau mult mai usor si intuitiv de utilizat, mai ales in situatii cand trebuie sa faci multe si repede.

- la sidecase-uri, e de gust si necesitati; eu le am pe cele vario care se (de)monteaza foarte usor si repede, arata foarte bine dar cel mai importante sunt doua aspecte: nu vad barele alea naspa cand nu le am montate si mai ales nu ma incurca la strecuratul printre masini. Ca si capacitate, nu prea sunt diferente notabile (fata de vario extinse). Insa daca tu mergi mult cu pasagera, inteleg :D Oricum, la LC BMW nu accepta montarea cutiilor metalice pe GS normal din motive de siguranta (pot atinge la inclinare serioasa in curbe);

- alarma… eu nu am keyless pt. ca in 2014 nu era disponibil; la mine insa armarea automata functioneaza mereu fara probleme.

- Navigator V… nu l-as compara cu maps pentru ca grafica aia simplista este foarte utila cand vrei sa vezi/intelegi informatia dintr-o foarte scurta privire pe ecran; de user-friendly nu ma plang. Recunosc, dupa ce l-am luat am participat la un training de o zi intreaga organizat de Garmin si BMW si am descoperit destule chestii. Ce apreciez insa foarte mult: utilizarea facila de pe ghidon cu controller-ul, mai ales joaca cu zoom-ul este priceless, conexiunea fara probleme cu casca si telefonul, integrarea in sistemul motocicletei, aplicatia Smartphone Link, atentionarea de radare, faptul ca ramane incuiat pe moto (fara sa ai inca o cheie suplimentara)… sa fim seriosi, Google maps nu-ti da nici macar viteza legala :D

- la anvelope… Anakee III (ca si predecesoarele II) cam sunt o rusine pentru o firma cu renumele lui Michelin. Pe langa problema pe ud, sunt si destul de zgomotoase. Singura lor calitate este ca dureaza ceva mai mult decat concurenta dar cand vorbim de hobby si mai ales de siguranta, asta este nesemnificativ. Si mie imi venise cu Anakee III dar nu am luat-o pana nu mi le-au schimbat. Ia-ti ceva "mai serios", poate tabelul de jos te ajuta. O sa simti ca ai alta motocicleta. Asa am simtit eu cand am renuntat la TrailAttack la fostul GS. Oricare dintre primele trei sunt recomandabile… Eu am avut in 2014 Next, in 2015 TrailSmart iar pt. la anu' le-am spus sa-mi puna ScorpionTrail II, sunt curios.

 

post-9546-0-24094900-1450270929_thumb.jpg

 

- sistemul de pranare se numeste ABS Integral, mai exact partial integral. Partial, adica nu este valabil si invers, cand franezi din pedala. Singurul dezavantaj este ca, asa cum ai patit tu, daca ti se duc placutele spate, nu poti frana doar cu fata. Mai ales ca, cu cat franezi mai lent si la viteze mai mici, spatele este si mai activ (asa mi s-a spus). Placutele spate au fost o problema la modele 2013/2014, chiar le-au schimbat pe "culanta". Stiam ca la 2015 (si la cei care le-au inlocuit deja) s-a rezolvat cu placute mai bune. Oricum, eu mi-am luat un set preventiv si daca plec la o tura mai lunga, l-as lua cu mine ca nu ocupa loc. La GS-ul anterior, cu acelasi stil de mers si tot cu ABS Integral, am schimbat abia pe la 36.000km placutele;

- faptul ca nu se lasa in fata la franare… un mare aport il are Telelever-ul cred;

- proiectoare… se pot regla foarte simplu de la cate un surubel, mai ales daca mergi incarcat poate ca este nevoie;

- pretul: toata lumea in necunostinta de cauza bate campii ca BMW e scump; asa este, cand compari direct si corect, toti sunt p-acolo. Problema este ca la BMW ai multe tentatii in lista de optiuni si accesorii care normal ca umfla pretul dar si la ceilalti este la fel (sau au multe chestii care nu sunt deloc oferite); in plus, valoarea de revanzare la BMW este clar mai buna;

- consumul: posesorii de BMW boxer stiu cum e ;) La mine la LC media e mereu sub 5,5. Recunosc insa ca nu prea merg in oras (e cel mai mare risc), dara in rest nu o menajez deloc. Si tot putin consuma…

- service in Europa: aici nu prea ai dreptate. Orice om normal cam stie din timp si isi face o programare pt. service. Noi romanii suntem obisnuiti sa cam facem totul "spontan" si vrem repede dar lumea p-afara este altfel. In plus, ai vazut si tu in Alpi ca majoritatea motoarelor sunt BMW… si majoritatea isi fac service la un service BMW, chiar si multi dintre cei cu motociclete mai vechi. Iar un service/inspectie dureaza ceva… nu e strict schimbare de ulei. Insa, din cate stiu BMW are o politica de a ajuta pe cei care sunt pe drum si au o urgenta si asta chiar conteaza. Inclusiv (stiu mai multe cazuri) daca ai o urgenta si ai nevoie de o piesa, iar piesa nu e pe stoc, sunt in stare sa o ia de la alta motocicleta din showroom si apoi o pun ei la loc. Insa sa faci service nu este urgenta…

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de comentarii o sa tin seama de cateva

Eu sunt posesor de GS LC 2014, dupa ce inainte am avut, timp de trei ani, un GS 2011 dohc; in ambele cazuri am preferat varianta normala (ADV am tot testat dar nu m-a atras).

Uite si niste comentarii/pareri la review-ul tau:

 

- quickshifter-ul e misto rau; in caz ca te razgandesti, cred ca stii ca inca il poti monta. Eu il stiam de la K1300 (doar pt. treptele superioare) si mi s-a parut interesant iar cand mi-am comandat GS-ul si am vazut ca a aparut, mai ales in varianta Pro (schimbare si in jos), m-am bucurat tare. La inceput mai avea ocazional ezitari dar dupa resoftare e chiar ok. Sunt momente cand chiar nu vrei sa pierzi timp si putere, mai ales la urcarea in forta pe un pas. In cazul tau, mergend des incarcat si cu bagaj, poate ar fi si mai interesant. Iar inainte de curbe de exemplu sa retrogradezi "pac-pac" doua trepte nu-I rau… Probabil la anu' imi schimb GS-ul si il voi comanda din nou.

Mda s-ar putea sa ai dreptate, recunosc nu l-am testat decat prin Bucuresti asa ca pante, serpentine canci. Stiu ca se poate monta si ulterior. O sa-l pun pe lista

 

- Navigator V… nu l-as compara cu maps pentru ca grafica aia simplista este foarte utila cand vrei sa vezi/intelegi informatia dintr-o foarte scurta privire pe ecran; de user-friendly nu ma plang. Recunosc, dupa ce l-am luat am participat la un training de o zi intreaga organizat de Garmin si BMW si am descoperit destule chestii. Ce apreciez insa foarte mult: utilizarea facila de pe ghidon cu controller-ul, mai ales joaca cu zoom-ul este priceless, conexiunea fara probleme cu casca si telefonul, integrarea in sistemul motocicletei, aplicatia Smartphone Link, atentionarea de radare, faptul ca ramane incuiat pe moto (fara sa ai inca o cheie suplimentara)… sa fim seriosi, Google maps nu-ti da nici macar viteza legala

Evident era o exagerare, doar ca pentru o setare simpla de destinatie nu se misca (parerea mea) tocmai repede. E adevarat ca nici nu il folosesc zilnic ca sa-mi intre in reflex. Partea cu incuiatul este pe buna dreptate priceless. Din pacate nu am sistem de comunicatie asa ca probabil se mai pierde ceva din experienta utilizarii... Din pacate cand mi-am luat in primavara casca (un C3) nu stiam ca schimb mobra... dupa am descoperit ca Shubert pt BMW e putin diferit si am lasat-o balta pentru moment.

 

- la anvelope… Anakee III (ca si predecesoarele II) cam sunt o rusine pentru o firma cu renumele lui Michelin. Pe langa problema pe ud, sunt si destul de zgomotoase. Singura lor calitate este ca dureaza ceva mai mult decat concurenta dar cand vorbim de hobby si mai ales de siguranta, asta este nesemnificativ. Si mie imi venise cu Anakee III dar nu am luat-o pana nu mi le-au schimbat. Ia-ti ceva "mai serios", poate tabelul de jos te ajuta. O sa simti ca ai alta motocicleta. Asa am simtit eu cand am renuntat la TrailAttack la fostul GS. Oricare dintre primele trei sunt recomandabile… Eu am avut in 2014 Next, in 2015 TrailSmart iar pt. la anu' le-am spus sa-mi puna ScorpionTrail II, sunt curios.

Eu ma orientasem de principiu spre Metzeler Next...sa inteleg ca ai partial multumit din moment ce le-ai schimbat ? Sau doar incerci ?

 

attachicon.gifReifentest_Enduro2015.jpg

 

- sistemul de pranare se numeste ABS Integral, mai exact partial integral. Partial, adica nu este valabil si invers, cand franezi din pedala. Singurul dezavantaj este ca, asa cum ai patit tu, daca ti se duc placutele spate, nu poti frana doar cu fata. Mai ales ca, cu cat franezi mai lent si la viteze mai mici, spatele este si mai activ (asa mi s-a spus). Placutele spate au fost o problema la modele 2013/2014, chiar le-au schimbat pe "culanta". Stiam ca la 2015 (si la cei care le-au inlocuit deja) s-a rezolvat cu placute mai bune. Oricum, eu mi-am luat un set preventiv si daca plec la o tura mai lunga, l-as lua cu mine ca nu ocupa loc. La GS-ul anterior, cu acelasi stil de mers si tot cu ABS Integral, am schimbat abia pe la 36.000km placutele;

Dupa ce am venit 400 km cu morcovul intrat cu tot cu iepure m-am lecuit si acum le verific si daca simt ceva ori le schimb ori plec cu un set dupa mine. Din pacate era primul set si chiar nu ma asteptam sa ma lase dupa 8000 de km si inainte le schimbam relativ des dar nu sub 10.000 km, ma mai "ajuta" si vizita odata la 6.000 km la service pentru revizie cand era verificata mobra. Acum cu setul schimbat am ajuns la 20.000, pare ca la revizie care va fi in primava va trebui sa le schimb... Povestea cu franatul cu spatele mai tare cand franezi mai lent am auzit-o si eu, asa o fi.

 

- faptul ca nu se lasa in fata la franare… un mare aport il are Telelever-ul cred;

- proiectoare… se pot regla foarte simplu de la cate un surubel, mai ales daca mergi incarcat poate ca este nevoie;

Am incercat, dar daca le las foarte in jos incep sa-mi fie mie inutile... Pe de alta parte cred ca sunt pt. ceata asa ca fiind foarte luminoase nu prea pot sa le impac cu traficul.

 

- pretul: toata lumea in necunostinta de cauza bate campii ca BMW e scump; asa este, cand compari direct si corect, toti sunt p-acolo. Problema este ca la BMW ai multe tentatii in lista de optiuni si accesorii care normal ca umfla pretul dar si la ceilalti este la fel (sau au multe chestii care nu sunt deloc oferite); in plus, valoarea de revanzare la BMW este clar mai buna;

Mda si eu am ramas surprins de preturi acum vreo 2 ani cand am inceput sa ma uit mai atent la clasa asta de moto, cred ca daca stai si faci o socoteala atenta s-ar putea ca BMW-ul sa fie printre cele ieftine :). Cred ca tine si de cum il configurezi, unul din motivele pentru care am ales Adv a fost ca era mai ieftin cu dotarile pe care le are decat daca puneam aceleasi optionale pe un GS simplu.

 

- consumul: posesorii de BMW boxer stiu cum e ;) La mine la LC media e mereu sub 5,5. Recunosc insa ca nu prea merg in oras (e cel mai mare risc), dara in rest nu o menajez deloc. Si tot putin consuma…

Merg eu doar in oras de vreo luna si tot pe la 5,8 sta. Si cred ca e varianta cea mai ineficienta de condus, merg maxim 10 km, abia se incalzeste. Si in vara cu bagaje + 2 persoane + o viteza aproape de pierderea carnetului pe autostrada se ducea spre un 8 %...Sincer inca sunt uimit.

- service in Europa: aici nu prea ai dreptate. Orice om normal cam stie din timp si isi face o programare pt. service. Noi romanii suntem obisnuiti sa cam facem totul "spontan" si vrem repede dar lumea p-afara este altfel. In plus, ai vazut si tu in Alpi ca majoritatea motoarelor sunt BMW… si majoritatea isi fac service la un service BMW, chiar si multi dintre cei cu motociclete mai vechi. Iar un service/inspectie dureaza ceva… nu e strict schimbare de ulei. Insa, din cate stiu BMW are o politica de a ajuta pe cei care sunt pe drum si au o urgenta si asta chiar conteaza. Inclusiv (stiu mai multe cazuri) daca ai o urgenta si ai nevoie de o piesa, iar piesa nu e pe stoc, sunt in stare sa o ia de la alta motocicleta din showroom si apoi o pun ei la loc. Insa sa faci service nu este urgenta…

Ceva dreptate e si in ce spui tu cu calculele, pot sa ma scuz putin cu o mica prostie de judecata. Am crezut ca daca sunt atat de multe serviceuri (verificase) ma va primi cineva ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal, ca pilot inalt (1.88m) si cu craci de balerin, pot carcoti nitel doar la confortul la drum lung. Dupa vreo 6-700 km incep sa nu ma mai simt prea confortabil la genunchi cu scaritele standard.

Tot cochetez inca de cand am luat-o cu ideea de scarite mai joase (si mai late, pt mers in picioare), dar deja ating si cu astea stock uneori pe curbe. Asa ca... probabil o sa incerc sa scot cauciucul de pe astea normale ca sa mai castig 1cm si aia e. Mai tin picioarele intinse pe crashbaruri din candd in cand, chopper style :D

 

Proiectoarele originale nu ma incanta nici pe mine. O sa incerc in primavara cu cei de la AB sa punem cablajul si prinderea de la bmw si sa montez pe ele niste proiectoare (spot) aftermarket. Sa vad daca iese.

 

 

Dintre posesori, si-a montat careva alarma Scorpio SR i900 pe GS(A)lc...? Daca da, unde anume i-ati gasit loc?

Nu merge pusa sub codita, unde se pune si alarma originala ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal, ca pilot inalt (1.88m) si cu craci de balerin, pot carcoti nitel doar la confortul la drum lung. Dupa vreo 6-700 km incep sa nu ma mai simt prea confortabil la genunchi cu scaritele standard.

 

Proiectoarele originale nu ma incanta nici pe mine.

 

S-ar putea ca scarite mai joase sa nu fie mare diferenta, 1cm nu schimba asa mult si clar o sa dai si mai repede pe jos cu ele. Eu mai merg cat pot cu picioarele "atarnate"... dar merg si pe cat posibil in picioare, Insa mersul in picioare nu-l recomand deloc pe scaritele de GS care sunt meschine. Cine-si ia GS, cred ca asta trebuie sa fie prima chestie pe care o schimba, apoi scutul. Iar scaritele alea aurii sunt misto rau cu sistemul ala cu arcuri sub cauciuc.

 

De proiectoare eu sunt foarte multumit, isi fac bine treaba si pe ceata, si pe curbe, sunt si mai vizibil. Omu' se plangea mai sus de faptul ca orbesc pe ceilalti ceea ce este din reglaj banal. Conectarea originala inseamna si "intrarea" in soft cumva.

» Post actualizat in 17 Dec 2015 12:42

Din pacate nu am sistem de comunicatie asa ca probabil se mai pierde ceva din experienta utilizarii... Din pacate cand mi-am luat in primavara casca (un C3) nu stiam ca schimb mobra... dupa am descoperit ca Shubert pt BMW e putin diferit si am lasat-o balta pentru moment.

 

Eu ma orientasem de principiu spre Metzeler Next...sa inteleg ca ai partial multumit din moment ce le-ai schimbat ? Sau doar incerci ?

 

Am incercat, dar daca le las foarte in jos incep sa-mi fie mie inutile... Pe de alta parte cred ca sunt pt. ceata asa ca fiind foarte luminoase nu prea pot sa le impac cu traficul.

 

Cred ca tine si de cum il configurezi, unul din motivele pentru care am ales Adv a fost ca era mai ieftin cu dotarile pe care le are decat daca puneam aceleasi optionale pe un GS simplu.

 

Din pacate am inteles/cfitit ca sistemul de comunicatie original de la Schuberth nu e foarte bun. Asta de la BMW se aude foarte clar si sunt auzit foarte bine, chiar mergand cu casca deschisa. Am inteles ca, cu o mica modificare, se poate pune cel de BMW pe C3. Sau alta firma...

Oricum, e mare pacat sa nu ai sistem, pierzi info de la navi (ca na, nu stai mereu cu ochii in ecran) basca radarele p-afara. Si e pacat si pentru telefon.

 

Next sunt foarte bune, le-am avut pe ambele GS-uri. Si mi le-as fi pus iar pt 2016 daca nu apareau Scorpion Trail astea noi care sunt foarte laudate ca fiind extraordinare, mai ales pe ploaie, asa ca le voi incerca. TrailSmart am incercat acum in 2015 (cand au aparut) pt ca la fostul GS am avut predecesoarele TrailMax TR91 care mi-au placut cel mai mult. Dar acum parca n-am mai fost chiar asa de incantat...

 

Dar nu trebuie sa le lasi FOARTE jos... doar minimal cat sa nu mai deranjeze. Oricum nu sunt de distanta asa ca nu ai nevoie sa bata prea sus. Cum am zis mai sus, pe langa vizibilitatea in trafic, ajuta mult noaptae pe curbe si chair si pe ceata. insa ele nu sunt vandute ca poiectoare "de ceata" ci suplimentare.

 

In general tentatia este mare sa-l iei cu "de toate", toate sunt utile sau iti fac viata mai usoara si nu regret vreun ban dat pe dotari sau accesorii.

La Adv vs. GS nu am ales deloc dpdv financiar, oricum am pus pe a mea cam tot ce putem (si ma interesa) de la Adv standard: crashbar, jante, handguard, pedala de farana reglabila... iar chestii gen Akrapovic, scut enduro, scaritele reglabile le-as fi pus si la Adv (pe langa cutii, proiectoare etc) si pretul tot p-acolo e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal, ca pilot inalt (1.88m) si cu craci de balerin, pot carcoti nitel doar la confortul la drum lung. Dupa vreo 6-700 km incep sa nu ma mai simt prea confortabil la genunchi cu scaritele standard.

 

eu am 1.97 si merg pe 1150 gsa. saua e modificata si e putin mai inalta si la drum lung folosesc si pernele de la airhawk ca ma rupe fundu altfel. 1200 km intr-o zi si n-am avut nimic.

in loc sa cobori scaritele, pui un airhawk si stai si mai bine, dar te si mai ridici putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de ce intrebam eu mai sus, cu intsalarea ABS Pro-ului pe '13-'15, se pare ca ar fi posibila.

 

Din pacate se pare ca nu. Se poate numai la cele incepand cu 09/2015, deci model 2016.

http://www.motorrad-holzleitner.de/24-0-Aktuelles,92-Nachr%C3%BCstung+BMW+Kurven+ABS+(ABS+Pro).html

 

Pe forumuri am gasit ca totusi s-ar putea si la cele mai vechi dar cheltuiala este foarte mare, trebuie senzorul de inclinare si cablajul aferent, plus resoftare. Probabil o cheltuiala de genul 500-1000 €.

 

Eu mai astept un an sa vad ce mai baga... inca astept saua incalzita, hill start control ca la RT si nu m-ar deranja nici niste senzori de parcare integrati in cutii :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...