Budd Postat Aprilie 25, 2013 Share Postat Aprilie 25, 2013 Pai daca bmw ar fi spus, logic ar fi fost ca asta sa fie clar desenata in fisa aia postata de tau, corect? Iote ca nu e. Cine e bmw asta? Ca sa-i luam un interviu sau sa ne updatam manualele de mentenanta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Okesz Postat Aprilie 26, 2013 Share Postat Aprilie 26, 2013 chiar de la bmw AB, dar daca tu lucrezi la ei, atunci mea culpa, poate stii tu mai bine.... Nu lucrez la AB, nici macar nu sunt mecanic sau inginer, doar un simplu pasionat de motoare, caruia ii place mecanica, imi intretin singur motoreta, dar nu dupa ureche, am documentatie si scule adecvate. Revenind la rulment, tin sa mentionez un lucru: in planurile de revizii producatorii specifica doar inlocuirea periodica (sau in functie de rulaj) a consumabilelor, nu si a pieselor "obisnuite" care la randul lor evident se uzeaza si ele. Adica eu nu sustin ca rulmentul cardanului tine 100 ani sau 3 milioane de km, dar nici nu este un "consumabil" cum sunt placutele sau cureaua alternatorului. Cu siguranta BMW nu recomanda inlocuirea rulmentului la 40.000 km, dar nici la 100.000 sau 200.000 km. Acesta se inlocuieste, cum bine a scris un coleg mai sus, cand incepe sa capete joc sau mai rau, incepe sa huruie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Aprilie 26, 2013 Share Postat Aprilie 26, 2013 eu l-as schimba preventiv cand umblu acolo sau la cel mult 150k Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Aprilie 26, 2013 Share Postat Aprilie 26, 2013 In teorie, in momentul in care trebuie sa inlocuiesti semeringul e bine sa cumperi si un rulment. E chestiune de timp pana cand va incepe sa huruie si depinde strict de exploatare cat timp va dura pana cand chiar va trebui inlocuit. Eu am inlocuit de 2 ori (si de 2 ori nu am avut nevoie sa inlocuiesc rulmentul) si o data mi-am facut rebuild la intregul grup (deci si rulmentul conic, distantiere etc) pur si simplu ca sa vad cat dureaza. D-aia am si dat R-ul pentru ca e periculos de usor de reparat/tunat/reglat. In loc sa ma dau cu el ii faceam tot felul de reglaje, am schimbat fo 2 evacuari, am scos cat-ul bla bla. Numai prostii faceam in loc sa ma dau cu motorul. Acum am un K, in afar de ulei, filtre, placute habar n-am ce sa-i fac. Si e mai bine asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Aprilie 26, 2013 Share Postat Aprilie 26, 2013 In teorie, in momentul in care trebuie sa inlocuiesti semeringul e bine sa cumperi si un rulment. Da-mi voie sa nu fiu de acord. Am schimbat simeringul pentru ca o inceput sa curga. Rulmentul era OK. Asa is ele, simeringurile astea, au o viata de trait si atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Aprilie 26, 2013 Share Postat Aprilie 26, 2013 (editat) As dori sa-mi arunc si eu 2 centi aici. In vara anului trecut am constatat [prea tarziu de altfel ] ca unul din rulmentii de la roata spate se dusese. Am constatat tarziu si l-am scos span de acolo. Am cautat pe ADV si am aflt ca la 20k km pica. Si asta de prin 2007 incoa' de cand BMW si-a schimbat suplieru' de rulmenti. Intr-o discutie amicala cu un posesor de Honda, respectivul [mult mai mecanic decat mine] mi-a zis ca lui nu i-au tinut 20k rulmentii la nici o mobra [inainte de Honda a avut KTM] . Asa ca eu as schimba si rulmentul. De altfel de cand am patit-o sunt cu ochii [si mainile pe ei] de fiecare data cand dau roata spate jos o verific cu mana; ca faza cu trasul de roata, nu spune nimic in realitate. Editat Aprilie 26, 2013 de ERU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stilgar Postat Aprilie 26, 2013 Share Postat Aprilie 26, 2013 Pai si cum verifici jocul rulmentului daca nu tragand de roata?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tau Postat Aprilie 26, 2013 Share Postat Aprilie 26, 2013 Azi l-am infiat pe Colt Alb; saptamana viitoare - dupa ce sosesc cauciucurile de teren - il iau acasa si va face parte din familie! Cand am stat de vorba cu el, mi-a marturisit ca de cand s-a nascut - pe 7 martie - si-a dorit sa vada marea, insa n-a avut ocazia .... Nu stie ca am sa-i fac pe plac si ca o sa-si faca veacu' p-acolo ...! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 26, 2013 Share Postat Aprilie 26, 2013 (editat) Sa-l stapanesti sanatos. Piesa! Sper sa-l pastrezi pana la iarna. Mergem la mare? Editat Aprilie 26, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Aprilie 26, 2013 Share Postat Aprilie 26, 2013 Pai si cum verifici jocul rulmentului daca nu tragand de roata?! La mine e un pic altfel decat la voi sau in fine ..la voi e altfel, ca e monobrat. Eu pur si simplu cand dau roata jos, bag dej'tu-n gaura si invart cate o tura[minim] de fiecare rulment. Am 3 pe spate si 2 pe fata. Ca idee totul trebuie sa mearga cat se poate de linear. Nu trebuie sa agate nimic, nu trebuie sa simti nici o miscare pe verticala sau orizontala ..de fapt pe nici o alta axa. Trebuie sa fie o rotatie plana fara nici un joc. Cred ca nu am fost foarte coerent dar de asemenea cred ca ai prins ideea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 26, 2013 Share Postat Aprilie 26, 2013 Eu am schimbat de 2 ori rulmentii la roata spate. Doar la EXC. La Tenere niciodata. Rulmentii s-au uzat civilizat, usor, in timp. Am constatat joc la roata spate. Faza cu gripat si faramat rulment e un mister si pt mine. Nu pot sa o pun decat pe seama lipsei de vaselina plus mizerie plus viteze superioare la un GS fata de un EXC. Morala ar fi ca atunci cand se instaleaza niste rulmenti noi la roate, sa se desfaca capsularea lor si sa se puna vaselina suplimentara. Niciodata rulemntii nu vin din fabrica cu vaselina suficienta. Chiar daca scrie BMW pe respectivii rulmenti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 26, 2013 Admin Share Postat Aprilie 26, 2013 Morala ar fi ca atunci cand se instaleaza niste rulmenti noi la roate, sa se desfaca capsularea lor si sa se puna vaselina suplimentara. Niciodata rulemntii nu vin din fabrica cu vaselina suficienta. Chiar daca scrie BMW pe respectivii rulmenti. Asta-i foarte adevarat, si este valabil la orice rulment capsulat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Aprilie 26, 2013 Share Postat Aprilie 26, 2013 (editat) Daca citeai postul meu cu mai multa atentie, era clar ca pe rulmenti nu scrie BMW. Am scris clar, ca au inceput sa apara probleme la rulmenti, dupa ce BMW a schimbat furnizorul in 2007 parca. Totodata un alt motociclist mai competent ca mine, mi-a spus ca pe lui nu i-au tinut nicodata rulmentii 20 de mii, la nici o mobra.[tocmai mi-am adus aminte ca mai are si o yama de padure wr parca] Asa ca sarcasmele la adresa BMW nu-si au rostul. Editat Aprilie 26, 2013 de ERU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 26, 2013 Share Postat Aprilie 26, 2013 Oricum, ramane ideea ca rulmentii cu bile trebuiesc desfacuti si completati cu vaselina. Iar viata lor depinde de cat de bine sunt izolati de mizeria din exterior. Din momentul in care mizeria trece de simeringuri e o chestiune de cateva zeci de kilometri pana cand incep sa se uzeze si rulmentii. PS Am schimbat de 2 ori rulmentii la EXC pentru ca, in cursa KTM de a face mobre cat mai usoare, bucsa pe care freaca partea interioara a simeringurilor e facuta din aluminiu si este efectiv strunjita de catre simering. La Tenere bucsa e din fier. Dar cred ca la R 1200 tot sistemul e un pic diferit si vorbim aiurea aici. Eu am vrut doar sa spun despre extra vaselina necesara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Aprilie 26, 2013 Share Postat Aprilie 26, 2013 Da-mi voie sa nu fiu de acord. Am schimbat simeringul pentru ca o inceput sa curga. Rulmentul era OK. Asa is ele, simeringurile astea, au o viata de trait si atat. Pai n-ai decat sa nu fi e acord. Mai devreme sau mai tarziu tot va trebui sa-l iei. De obicei mai devreme. Cand am schimbat primul rulment ala de la BMW mi-a zis garnitura si rulment. Daca nu trebuia sa merg in Austria a doua zi inlocuiam doar semeringul. La 50k cat avea mobra atunci cred ca era operatiunea logica. Rezumand, io n-am zis sa schimbi neaparat. Am zis doar sa cumperi un rulment. Aia de la FAG sunt destul de ieftini. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 27, 2013 Share Postat Aprilie 27, 2013 Daca citeai postul meu cu mai multa atentie, era clar ca pe rulmenti nu scrie BMW. Am scris clar, ca au inceput sa apara probleme la rulmenti, dupa ce BMW a schimbat furnizorul in 2007 parca. Totodata un alt motociclist mai competent ca mine, mi-a spus ca pe lui nu i-au tinut nicodata rulmentii 20 de mii, la nici o mobra.[tocmai mi-am adus aminte ca mai are si o yama de padure wr parca] Asa ca sarcasmele la adresa BMW nu-si au rostul. Nu amesteca , 20000 tineau la Mobra. La japoneze le schimbi din plictiseala la 50000. Si intradevar, scuza cea mai uzitata este ca nu BMW a facut majoritatea componentelor care se strica, dar BMW le proiecteaza si plateste si daca alege furnizorul mai ieftin,cine e de vina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat Aprilie 27, 2013 Share Postat Aprilie 27, 2013 (editat) da ma, bine, bmw e prost ca spune sa schimbi un c...t de rulment la doar 40000km, oare obsesia celor impotriva acestei marci poate lua o pauza atunci cand cei prezenti aici, pe buna dreptate, dau sfaturi in ceea ce ne privesc fiarele din dotare? probabil ca nu.... Editat Aprilie 27, 2013 de xtrblack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 27, 2013 Share Postat Aprilie 27, 2013 Da de ce te superi? Pt un rulment sau simering la BMW se sparge motocicleta in doua, cativa euro piesele si cateva sute manopera. Nu poate fi normal pt o mobra catalogata premium dpdv pret. Lucrurile nasoale trebuie spuse in gura mare nu ascunse sub pres. Numai asa sunt eventual remediate la sursa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Aprilie 27, 2013 Share Postat Aprilie 27, 2013 Eu nu știu câțiva rulmenti sau simeringuri ai schimbat tu la BMW. Eu am schimbat 5 rulmenti si 4 simeringuri si nu a fost nevoie decât sa dau jos rotile. Dar poate la ST 1200 sau la V-Strom o fi cum spui tu. Știi cum e fiecare judeca prin propria prisma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 27, 2013 Share Postat Aprilie 27, 2013 Ai gresit rubrica, aici este vorba despre 1200 GS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat Aprilie 27, 2013 Share Postat Aprilie 27, 2013 (editat) Pt un rulment sau simering la BMW se sparge motocicleta in doua, cativa euro piesele si cateva sute manopera. Nu poate fi normal pt o mobra catalogata premium dpdv pret. Lucrurile nasoale trebuie spuse in gura mare nu ascunse sub pres. Numai asa sunt eventual remediate la sursa. Sti foarte bine ca este vorba de altceva, iar reprosurile tale sunt sacadate si duc invariabil la aceleasi "hibe" considerate de tine inacceptabile - http://m.youtube.com/#/watch?v=ww6Lpl8F4wE&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3Dww6Lpl8F4wE Editat Aprilie 27, 2013 de xtrblack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvano Postat Aprilie 27, 2013 Share Postat Aprilie 27, 2013 (editat) Da de ce te superi? Pt un rulment sau simering la BMW se sparge motocicleta in doua, cativa euro piesele si cateva sute manopera. Nu poate fi normal pt o mobra catalogata premium dpdv pret. De ce iti faci probleme atata timp cat si utilizatorii sunt "premium"? Treci prin Pipera in oricare vineri, ai sa vezi cum merg complet echipati, inclusiv cutii laterale, la birou (sau se intorc de acolo, ca pranzul se ia acasa). Atunci clar e justificata si inlocuirea la 40k. Edit: am si eu o problema cu un posesor de R1200 din zona Buftea/Crevedia (nu stiu exact), postez si poate vede ce scriu: prietene, faza lunga si proiectoarele pe timpul zilei vor ajuta cel mult la completarea frigiderului prea gol. Suntem multi aventurieri, ca sa zic asa, dar mai suntem si soferi si cateodata ne dor ochii...mai ales ca ne intalnim cam prea des. Editat Aprilie 27, 2013 de razvano Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat Aprilie 28, 2013 Share Postat Aprilie 28, 2013 (editat) problemele tale din trafic nu ne intereseaza, exista alte topicuri "de scandal" Editat Aprilie 28, 2013 de xtrblack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 28, 2013 Admin Share Postat Aprilie 28, 2013 Ma, nu cumva tu esti ala cu proiectoarele si faza lunga? )))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat Aprilie 28, 2013 Share Postat Aprilie 28, 2013 As vrea eu, da nu am proiectoare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.