Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

Sunt cateva clase de motociclisti:

 

1. cei care conduc ceva ieftin ca nu isi permit

Eu fac parte din aceasta categorie :)

De fapt am intrat aici pentru altceva, sa va intreb ceva ce ma intriga la aceste motociclete, si anume dimensiunea rotii din fata, 19"

Nu dati in mine, doar intreb...

In celebrele filme ale lui Ewan McGregor si Charlie Borman am vazut de nenumarate ori cum s-a impotmolit fata in nisip

Nu sustin ca alte motociclete nu se impotmolesc, ci doar intreb retoric, desigur, cum de nu au pus cei de la BMW o roata de 21"?

Pentru ca majoritatea motocicletelor enuro/touring au pe fata roata de 21"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

cum de nu au pus cei de la BMW o roata de 21"?

Buna intrebare. Ar fi trebuit sa fie de 21. Este un dezavantaj important pentru enduro 19. Pe mine ma batea gandul sa fac un mic tunnig in aceasta privinta. Doar ca nu mai am motocicleta in acest moment :) si oricum este cam scump.

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1200GS nu mai este neaparat enduro / touring . E mai mult touring / enduro. La fel si 1150GS. Poate,zic poate, ar putea pune pe GSA o roata de 21 insa fac pariu ca peste 95% dintre posesori ruleaza in majoritatea timpului pe tarmac/grind.Intrebarea este : gasesti janta tubeless de 21 care sa mearga pe geseu? Spitat,se-ntelege.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1200GS nu mai este neaparat enduro / touring . E mai mult touring / enduro. La fel si 1150GS. Poate,zic poate, ar putea pune pe GSA o roata de 21 insa fac pariu ca peste 95% dintre posesori ruleaza in majoritatea timpului pe tarmac/grind.Intrebarea este : gasesti janta tubeless de 21 care sa mearga pe geseu? Spitat,se-ntelege.

 

Da, solutii sunt, numai ca din pacate in USA, la Woody.

 

Uite un post pe advrider plin de adevar: http://advrider.com/forums/showpost.php?p=...amp;postcount=2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Misto postul lui Warthog care spune de ce 21 e useless pe un GS :

 

I haven't ridden a GSA..but at that weight level, I can't imagine needing a 21" wheel where a 19" wouldn't suffice. A 21" wheel does NOT want to lean over in a turn at anything above 30mph. In fact, it has a nasty habit of wanting to stand up, which makes things wonky in the turns.

 

If you are riding that GSA over logs and big rocks and ruts, where you need a large diameter wheel to roll over the obstacles...then you got some big balls and some serious skills.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu fac parte din aceasta categorie :P

De fapt am intrat aici pentru altceva, sa va intreb ceva ce ma intriga la aceste motociclete, si anume dimensiunea rotii din fata, 19"

 

Pentru ca majoritatea motocicletelor enuro/touring au pe fata roata de 21"

 

Faza asta roata de 19/21" la R1200GS s-a mai discutat... asa cum zicea si Florin (Budd) mai sus, 95% nu vor sau nu au nevoie de ea... f putini din cei care iau acest model fac enduro serios cu ea si nu ar fi avut sens, tb sa te suspui majoritatii, nu? Poate era o varianta sa ofere optional dar se pare ca nici asta nu a fost cazul (altfel, cred ca o faceau). Au oferit in schimb F800GS cu roata de 21" si mai adaptat pt enduro... eu zic ca este un compromis.

 

Ce nu mai inteleg: daca tot zici din start ca nu iti permiti una, de ce esti intrigat? :)

 

Ai zis ca majoritatea enduro/touring au roata de 21"... in afara de KTM si F800GS, mai zi-ne si noua una (dar care se fabrica acum); eu m-am uitat in catalogul 2009 si nu am vazut...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Misto postul lui Warthog care spune de ce 21 e useless pe un GS :

Se inseala.

Motivul pentru care BMW nu a pus 21 este urmatorul: GS-ul a intrat pe o piata snoaba, care nu isi doreste cu adevarat GS, ci doar o motocicleta mare si cool cu care sa mearga pe asfalt si sa isi inchipuie ca, la o adica, ar putea sa iasa pe un macadam. Exact fenomenul SUV. SV-ul lui Svgobi a vazut mai mult enduro decat majoritatea GS-urilor - asta este adevarul trist.

 

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se inseala.

Motivul pentru care BMW nu a pus 21 este urmatorul: GS-ul a intrat pe o piata snoaba, care nu isi doreste cu adevarat GS, ci doar o motocicleta mare si cool cu care sa mearga pe asfalt si sa isi inchipuie ca, la o adica, ar putea sa iasa pe un macadam. Exact fenomenul SUV. SV-ul lui Svgobi a vazut mai mult enduro decat majoritatea GS-urilor - asta este adevarul trist.

 

Spor

Omul ala a dat o explicatie destul de tehnica. O sa-l cred pe el de data asta.

Daca ai sa cauti pe net ai sa vezi un R1 care a vazut mai mult enduro decat toate GS-urile adunate aici pe forum. Depinde de om,nu conteaza ce mobra ai. In plus, si el zice ca daca reusesti sa faci cu un 1200 enduro adevarat,el isi scoate palaria.

Mult spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se inseala.

Motivul pentru care BMW nu a pus 21 este urmatorul: GS-ul a intrat pe o piata snoaba, care nu isi doreste cu adevarat GS, ci doar o motocicleta mare si cool cu care sa mearga pe asfalt si sa isi inchipuie ca, la o adica, ar putea sa iasa pe un macadam. Exact fenomenul SUV. SV-ul lui Svgobi a vazut mai mult enduro decat majoritatea GS-urilor - asta este adevarul trist.

 

Eu n-as da imediat asa un verdict ca cine isi ia GS (fara sa-l haituiasca in teren) e snob, nu este corect. Indirect, jignesti cei 95% dintre posesori.

Mai ales ca posesor de GS, stii bine cate calitati are un GS on-road, cat de frumos se inclina pe curbe, pozitia foarte confortabila, posibilitatea de a cara multe bagaje etc etc.

Si tu i-ai apreciat serios calitatile touring... iar GS a aparut "de cand lumea" si mereu a fost o varianta, in functie de gusturi, la masivele RT/GT/LT.

Si DA, este ideal pt cine vrea sa intre ocazional (sau nu neaparat ocazional) pe macadam, forestier etc. Cine vrea enduro adevarat, isi ia clar o alta motocicleta sau o a doua motocicleta.

 

Si eu vad putin "proletara" pornirea automata pe cei care au SUV. Mai ales in Romania, unde inca multe drumuri sunt proaste si unde se intampla atat de multe accidente grave SUV-ul este o varianta nu tocmai rea. Eu nu consider deloc snob pe unul care isi ia Tucson, Tiguan sau X3. Poate nici X5 sau ML... cu ce m-ar incalzi ca ala isi ia un E-class sau seria5 la aceiasi bani? Daca are bani doar n-o sa mearga cu Renault su Fiat.

Dupa mine snobism e cand exagerezi cu motoare nesimtite si gurmande, fara rost. (AMG etc)

Si senzatia de spatiu este alta, multora le place si pozitia mai inalta de condus...

Si, culmea (nu o lua personal) sunt convins ca foarte multi din cei care critica SUVurile, daca ar avea posibilitatea financiara, si-ar lua clar unul.

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu un 1200 enduro adevarat

Nu stiu daca fac enduro adevarat sau nu. Nu ma intereseaza ca isi scoate cineva palaria sau nu. Stiu doar ca am nevoie de roata de 21. Cum stiu? Pai am mers, in aceleasi conditii, cu Africa Twin, Transalp, DR, F800GS, Dakar, Ktm 690 adv si Tenere.

Apreciez explicatia tehnica, dar prefer sa ma bazeze pe experienta. Si pana la urma explicatia respectiva spune doar ca nu te poti da tare in curbe cu 21. De asta iti iei GS?

 

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca fac enduro adevarat sau nu. Nu ma intereseaza ca isi scoate cineva palaria sau nu. Stiu doar ca am nevoie de roata de 21. Cum stiu? Pai am mers, in aceleasi conditii, cu Africa Twin, Transalp, DR, F800GS, Dakar, Ktm 690 adv si Tenere.

Apreciez explicatia tehnica, dar prefer sa ma bazeze pe experienta. Si pana la urma explicatia respectiva spune doar ca nu te poti da tare in curbe cu 21. De asta iti iei GS?

 

Spor

 

Omul da si o cifra : 30 mph. Asta e viteza de oras. Legala. Mai exact : 48.28032 km/h . Nicidecum "tare". Nu-mi iau GS pentru un scop anume. Efectiv il iau ca sa ma dau cu el. De fapt l-am luat pentru ceea ce se cheama reliability. Si nu prea mi-a dat batai de cap.

Mesaj completat

Si, culmea (nu o lua personal) sunt convins ca foarte multi din cei care critica SUVurile, daca ar avea posibilitatea financiara, si-ar lua clar unul.

Dodge Nitro :)

Mesaj completat

asa cum zicea si Florin (Budd) mai sus

Zi-mi Budd.Te mai complici cu zece nume pe o pagina. Majoritatea oricum asa imi zic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se inseala.

Motivul pentru care BMW nu a pus 21 este urmatorul: GS-ul a intrat pe o piata snoaba, care nu isi doreste cu adevarat GS, ci doar o motocicleta mare si cool cu care sa mearga pe asfalt si sa isi inchipuie ca, la o adica, ar putea sa iasa pe un macadam. Exact fenomenul SUV. SV-ul lui Svgobi a vazut mai mult enduro decat majoritatea GS-urilor - asta este adevarul trist.

 

Spor

 

Nu prietene, motivul pentru care BMW-ul a pus intermediara de 19 intre 17-le de strada si 21-ul de off-road pe GS-uri este continut exact in numele categoriei de motociclete inventate de BMW, pe o piata pe care au creat-o de la 0 aproape, odata cu lansarea primului GS (R80-ul daca nu ma insel, la inceputul anilor 80) : Gelande Strasse - adica on/off road. GS-ul nu e o motocicleta enduro, si nu a fost niciodata conceputa pentru asta. Poate sa faca si ceva enduro (nimic hard enduro, cu adevarat) , daca e nevoie, dar avind in paralel un comportament rutier pertinent (spre senzational, in ultimele incarnatii :) ) pe asfalt. GS e in principal o motocicleta multifunctionala, a jack of all trades, capabila si de ture (extrem de) lungi, cu conditii variabile de traseu, si bucati dese de drumuri proaste = ..... Romania iti spune ceva ?

Data viitoare te rugam sa-ti tii si frustrarile si ignoranta un pic in friu, inainte sa te apuci sa vorbesti cu partea dorsala si sa mai si jignesti aiurea. Iar trist esti doar tu, ca o mare majoritate a posesorilor de GS se bucura 12 luni pe an de motocicleta lor, cu medii anuale parcurse absolut considerabile, mai ales in raport cu media motocistilor de tot felul. So WTF is your problem ?

Editat de nazdravanul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am eu cine stie ce experienta off road, prea putin m-am avantat prin oarece noroaie sau pietre cu 650-ul.

Am cantarit bine si m-am intrebat ce vreau :

Vreau off road ?..ma duc si-mi iau o "caprita" de maxim 150 de kg si ma duc sa-mi "rup" gatul.

Sau cum mai zic unii ..sa "ma-nvelesc cu ea"..

 

Vreau 800-1200 de km pe zi , dintre care poate vreo 200 pe macadam ?

OK ,prin macadam putem intelege si muuuulte din drumurile romanesti declarate asfaltate...pai n-am de ales ....

 

Vreau lant sau cardan ?

Sea cat de cat comfortabila sau scandura ?

Fiabilitate sau sa stau sa mesteresc la ea ?...

 

 

Si tot luandu-le prin eliminare..ramane 1200 GS ADV.(urata mai e !)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu in seama si ca sa nu starnesc o discutie BMW vs KTM spun asa,daca vrei sa faci o aventura adevaratae de preferat 1200 GSA in loc de GS,si in legatura cu SUV-urile daca lumea din RO cumpara SUV din cauza drumurilor naspa si drumuri mai greu accesibile in loc de Q7,X5,X6,Cayenne,Touareg si inca o gramada,iarasi o optiune mai buna ar fi un Defender sa fim realisti cat de des vedeti voi un X6 sau altceva din modelele enumerate plin de noroi,de obicei nu au un gram de praf,daca se duc dintr-un oras in altul deja sunt bagate la spalatorie.,de ce nu se inghesuie lumea la Defender va zic eu pt ca arata ca un ARO si lumea crede ca e un jeg de 20 de ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[...]

Apreciez explicatia tehnica, dar prefer sa ma bazeze pe experienta. Si pana la urma explicatia respectiva spune doar ca nu te poti da tare in curbe cu 21. De asta iti iei GS?

 

Spor

well... DA!

eu unul am luat GS-ul inclusiv ca sa ma dau tare pe curbe. nu ingrozitor de tare insa tare. si-s fericit ca poate sa tina pasul in orice conditii cu orice sport-turing sau chiar SS.

 

si da, l-am mai luat si pentru capacitatile sale de offroad. n-am zis enduro ci doar offroad.

 

de altfel baiatul ala de pe ADV in afara faptului ca a spus ca nu te poti da tare pe curbe cu 21'' a mai spus o chestie la fel de importanta: motocicleta asta e pur si simplu prea mare/grea ca sa merite sa-i pui un 21 pe fata si sa te apuci de coclau serios. din pacate chiar asa stau lucrurile fie ca vrem noi fie ca nu. acu' oameni suntem, fiecare are o viziune putin diferita, inclinata spre una sau alta dintre extreme. realitatea insa ramane aceeasi.

 

have fun!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Misto postul lui Warthog care spune de ce 21 e useless pe un GS :

"A 21" wheel does NOT want to lean over in a turn at anything above 30mph. In fact, it has a nasty habit of wanting to stand up, which makes things wonky in the turns."

Subscriu

Cu Transalpul am observat acest lucru, si intr-adevar e foarte deranjant

Dar la excursia din martie a.c., cand am avut placerea sa fiu impreuna cu uzunu (care e "de-al vostru", doar ca are 1150, nu 1200) am aplicat stilul lui de pilotaj, cu bazinul mutat pe interiorul curbei, ca la GP

E foarte caraghios, dar in acelasi timp extrem de eficient

Am atacat curbele "like never before" :)

Mesaj completat

Ce nu mai inteleg: daca tot zici din start ca nu iti permiti una, de ce esti intrigat?

 

Ai zis ca majoritatea enduro/touring au roata de 21"... in afara de KTM si F800GS, mai zi-ne si noua una (dar care se fabrica acum); eu m-am uitat in catalogul 2009 si nu am vazut...

Sunt pur si simplu intrigat, asta e tot, fara conotatii de niciun fel. Ma macina de mult intrebarea asta :P

iar treaba cu "catalogul 2009" e superflua in cazul meu, din moment ce... nu-mi permit

Intrebarea era pur tehnica

Eu am presupus ca posesorii/utilizatorii unei motociclete atat de valoroase nu vor fi deranjati de asemenea intrebari. M-am inselat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt pur si simplu intrigat, asta e tot, fara conotatii de niciun fel. Ma macina de mult intrebarea asta :)

iar treaba cu "catalogul 2009" e superflua in cazul meu, din moment ce... nu-mi permit

Intrebarea era pur tehnica

Eu am presupus ca posesorii/utilizatorii unei motociclete atat de valoroase nu vor fi deranjati de asemenea intrebari. M-am inselat?

 

Presupunand ca mie mi-ai adresat intrebarea din final, iti raspund:

Nu te-am intrebat cu rautate/superioritate, momentan nu sunt posesor si inca nu-mi permit nici eu 1200GS. M-a surprins "intrigarea" ta dar mai ales acel "majoritatea"... si cand am zis de catalogul 2009, l-am ales pe cel din zilele noastre, pur si simplu... cu ocazia asta am vrut si sa evidentiez ca nici macar cei care ofereau in trecut nu o mai fac (ex Transalp)...

:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt curios cam cati posesori de GSA ar baga jucaria in ENDURO ADEVARAT

 

un singur exemplu

capacul de aluminiu care protejeaza cilindrul costa 125 EURO

 

cam cati km ar merge fara sa culce undeva motorul

 

merita sa umpu contul BMW cu banii dati pe piese?

 

vrei frate enduro, coclau etc iei capra si o indoi fara griji

 

deci care ai banuuuu pe tine pune roata de 21 si rupe.o prin paduri

dupa care sa te vad daca mai ai tupeu sa o arzi spre casa cu 210 la ora

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un singur exemplu

capacul de aluminiu care protejeaza cilindrul costa 125 EURO

Da' si tu acuma imediat cum ai o zgarietura pe el te duci sa-l schimbi. Ala nu se schimba pana nu-i gaurit sau nu mai sta bine pe garnitura. Ar trebui sa le vezi pe ale mele. Si sunt si powdercoated.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Subscriu

Cu Transalpul am observat acest lucru, si intr-adevar e foarte deranjant

Dar la excursia din martie a.c., cand am avut placerea sa fiu impreuna cu uzunu (care e "de-al vostru", doar ca are 1150, nu 1200) am aplicat stilul lui de pilotaj, cu bazinul mutat pe interiorul curbei, ca la GP

E foarte caraghios, dar in acelasi timp extrem de eficient

Am atacat curbele "like never before" :laugh:

Eu fac treaba asta ori cand merg foarte agresiv, ori cand aderenta e scazuta. Scotand bazinul si genunchiul afara muti centrul de greutate, iar motocicleta sta mai dreapta, deci ai mai multa aderenta de impartit intre tractiune si aplecare. Si, btw, e 1100, nu 1150 ;)

 

Despre roata de 21... am avut-o pe DR. Radeam scarite fara stres si fara instabilitate la aplecari mari. Pe GS n-am simtit mari diferente cu 19, nici macar in off-road. Poate si din cauza suspensiei excelente, dar care nu transmite niciun fel de feedback.

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

referitor la valentele enduro ale GS-ului bike-037.gif:

 

o poza de asta vara din Baragan

8501247_6e42ec1885_b.jpg

 

 

tare

 

asa arata si motorul meu dupa ce vin intr.o zi cu ploaie de acasa pe centura pana la job

 

e plin de jeg de la camioane si santierele de pe centura

 

so

problema e, ca in caz de cazatura, bagi o groaza de bani sa.l aranjezi la loc

 

DAR SA NU UITAM

 

BANII, SUNT FACUTI SA CIRCULE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depimde cum ii faci rodajul :laugh:

 

 

Cred ca orice mobra cu motor busit o ia pe ulei...ma intereseaza daca in conditii normale de rodaj si utilizare se pot atinge valorile mentionate. Cat ulei consuma un 12GS...hai sa-i spunem cu rodajul bine facut?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...