Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sunt de acord asa in varianta simpla, am completat si VIN!

 

Dar pentru cei "care" doreste, "hotele" de 3,4, si 5 stele, ai pregatit ?! :huh:

...cei care vor mai multe stele la cort...sa-si aduca de acasa! :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare legata de proportia de franare a rotiilor cu ABS integral la GS (la pedala si la maneta), unde se pot gasi informatiile astea? Eu o am de 2 ani si habar nu am care este exact porportia, stiu ceva numai din auzite :blink:

 

Stie cineva ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu exista o proportie la ABS. Daca roata incepe sa se blocheze (oricare) ABS-ul o elibereaza. Proportia este de ani buni (poate in MotoGP e altfel) 80/20 cu variatii mici.

 

Exista o proportie de franare, de ex eu stiam ca atunci cand apesi maneta actioneaza 70% fata / 30% spate, de aceea ma interesa daca exista date oficiale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABSul in sine nu are legatura cu franarea combinata (adica fatza actioneaza si spatele sau invers). ABSul doar impiedica blocarea rotii. Cum a spus si nenea cu reclama la BMW Camp, tu faci referire la alt concept. Honda folosea, nu stiu daca la BMW exista asa ceva (probabil ca da, numai ca nu stiu eu).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista o proportie de franare, de ex eu stiam ca atunci cand apesi maneta actioneaza 70% fata / 30% spate, de aceea ma interesa daca exista date oficiale.

 

Nu prea inteleg ce vrei de fapt sa stii... ce spui tu mai sus, de exemplu, se poate spune in cazul unei masini: apasand unica pedala de frana care actioneaza toate 4 rotile, se poate spune ca forta de franare este repartizata cca 70% pe puntea fata.

 

In cazul moto si mai concret la BMW, cam faci un amalgam: amesteci (cum s-a mai zis) notiunea de sistem integrat cu sistemul ABS.

In primul rand, daca stiu bine, la BMW nu se pune problema de sistem integrat fara sa aiba si ABS. La Honda in schimb, da, exista CBS fara ABS.

La BMW sistemul integrat este de 2 feluri:

- partial (cum au cam toate) adica: la apasarea manetei franeaza si fata si spatele iar la apasarea pedalei doar spatele;

- full (doar la LT si cred ca similar la Honda) adica: orice apesi, franeaza ambele roti.

 

Asadar, daca vorbim de BMW si implicit de sistemul partial integrat, pt mine cel putin ramane urmatoarea neclaritate: in ce masura este actionata frana spate odata cu actionarea doar a manetei de frana. Intra si ea oare la capacitate maxima? Eu stiam ca nu chiar... dar o sa ma mai interesez.

Si mai am un dubiu: pt ca la BMW sistemul integrat este dependent (cel putin ca si optiune) de ABS, daca dezactivezi ABS, mai lucreaza sistemul integrat?

Eu nu am sistem integrat si de aceea nu am fost deocamdata curios exact ce si cum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am intrebat daca stie careva care e proportia de franare (roata fata/spate, cand se apasa maneta sau pedala de frana) in cazul GS-ului (adica BMW R 1200 GS). Pentru semantica probabil ca sunt alte topicuri. Si sunt curios pentru ca eu stiam ca doar maneta are are sistemul de franare integrat (70% fata, 30% spate) insa de curand am aflat ca si pedala are aceasi proportia insa invers, insa cei de la bavaria nu au stiut sa imi dea un raspuns si am crezut ca din utilizatorii de GS s-o gasi unu care sa fi gasit informatia asta intr-un loc oficial.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- full (doar la LT si cred ca similar la Honda) adica: orice apesi, franeaza ambele roti.

 

Un astfel de sistem nu cred sa existe pentru ca este foarte periculos. Imagineaza-ti un U-turn facut normal,cu frana de spate pentru corectie. Daca la viteza aia foarte mica s-a piscat un pic si fata,s-a dus jos toata sandramaua. eu stiam ca daca apesi pedala spate atunci doar frana spate actioneaza,daca strangi frana fata,atunci amandoua franeaza,cred ca asta insemna full integral.

Mesaj completat

Eu am intrebat daca stie careva care e proportia de franare (roata fata/spate, cand se apasa maneta sau pedala de frana) in cazul GS-ului (adica BMW R 1200 GS). Pentru semantica probabil ca sunt alte topicuri. Si sunt curios pentru ca eu stiam ca doar maneta are are sistemul de franare integrat (70% fata, 30% spate) insa de curand am aflat ca si pedala are aceasi proportia insa invers, insa cei de la bavaria nu au stiut sa imi dea un raspuns si am crezut ca din utilizatorii de GS s-o gasi unu care sa fi gasit informatia asta intr-un loc oficial.

 

Cand am intrebat la BMW o astfel de chestie mi-au spus : computerul dozeaza functie de informatiile primite de senzori franarea si pe spate. Cu alte cuvinte,habar n-aveau. Baniesc ca astia de la Bavaria nu sunt chiar atat de fasneti in a da raspunsuri.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un astfel de sistem nu cred sa existe pentru ca este foarte periculos. Imagineaza-ti un U-turn facut normal,cu frana de spate pentru corectie. Daca la viteza aia foarte mica s-a piscat un pic si fata,s-a dus jos toata sandramaua. eu stiam ca daca apesi pedala spate atunci doar frana spate actioneaza,daca strangi frana fata,atunci amandoua franeaza,cred ca asta insemna full integral.

 

Am recitit acum in pliantul BMW si este corect cum am spus mai sus.

Repet, cel "full" (Voll-Integralversion) a fost doar la LT; toate celelalte modele (R si K) au partial (Teil-Integralversion), cum probabil ai si tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am recitit acum in pliantul BMW si este corect cum am spus mai sus.

Repet, cel "full" (Voll-Integralversion) a fost doar la LT; toate celelalte modele (R si K) au partial (Teil-Integralversion), cum probabil ai si tu.

Si care e diferenta intre Teil Integral si Voll Integral? Eu iti spun doar atat : exact pe un K1200LT din 2003 mecanicul de la BMW mi-a aratat ce inseamna Voll-Integral.Ridici mobra pe stand si accelerezi,aplici frana de mana,incet,o mangai doar, roata spate se opreste instantaneu in timp ce aia fata are ceva de bobinat pana la oprire,trebuie sa o pisti putin. Acelasi test cu frana spate, insa acum apesi mult mai tare,roata fata nici nu se opreste,aia spate intepeneste deja cand o pisti,daca apesi si mai tare roata din fata tot nu se va bloca instantaneu. Ma gandesc ca trebuie sa sari pe frana spate pentru a bloca si fata.Probabil BMW s-a gandit (prost) ca oprirea rotii fata cand apesi frana spate e o idee buna la o mobra de 350 kile. Chiar n-am idee de ce pentru ca in franarea de urgenta de obicei lumea e tentata sa apese frana fata calumea.

Acum,la mine daca apas frana spate,trebuie sa treaca cateva saptamani pana se opreste roata fata.Evident,nu din cauza franei. La fel si cu frana fata,pot sa strang de levier pana il rasucesc pe manson, roata spate nu se va opri.

Deci,tot nu m-am lamurit. Cum face LT-ul? Care e logica?

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Logica e simpla: cand franezi cu spatele transferi destul de multa greutate spre fatza. Daca fatza nu franeaza, oprirea nu e eficienta. Probabil ca nu se blocheaza rotile la acea mobra de 350 de kile. Doar nu are ABSul decuplabil...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si care e diferenta intre Teil Integral si Voll Integral?

 

Of, asa cum am scris cu 2 posturi (ale mele) in urma si conform cu ceea ce scrie in documentatia BMW si de asemenea conform cu ceea ce mi-a explicat si un vanzator cu experienta de la BMW Wien, repet:

- Teil-Integral (partial-integral): la apasarea manetei de frana, franeaza ambele roti iar la apasarea pedalei de frana spate franeaza doar spatele;

- Voll-Integral (full-integral): oricare frana apesi (maneta fata sau pedala spate) franeaza ambele roti. La BMW, acest sistem full a fost doar pentru K1200LT

 

Forta cu care actioneaza frana pe fiecare roata in fiecare din cazuri/situatii sau in functie de partial sau full depinde de gradul de incarcare a motocicletei. Poate asta sa fie explicatia pt ceea ce nu iti era clar de la acel banc de proba cu LT?

Eu ti-am spus doar cum scrie "la carte".

 

Nu stiu in ce masura dar vezi daca te ajuta cu ceva si acest articol: http://www.gizmag.com/go/5840/

In germana gasesc multe pe net dar cine are rabdare cred ca va gasi si in engleza.

 

Eu unul ma opresc aici, nu-mi place sa ma contrazic, am povestit ceea ce momentan stiu eu.

 

L.E. ma uit acum si in pliantul K1200LT unde spune despre frane... in orice situatie, ambele sunt actionate. Spune ca foarta aplicata de amplificatorul de franare la fiecare roata depinde de incarcare si chiar si starea drumului. Se vorbeste si de un Druckmodulator (modulator de presiune).

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci nu mi se pare relevant.De fapt tam - tam-ul nu mi se pare relevant in cazul asta. E iarasi o chestie de marketing. Practic functioneaza ca un partial integral insa daca sar pe frana spate ca animalul si viteza e destul de mare, va frana si fata intr-o oarecare masura. Probabil computerizat sistemul,n-am idee.

BTW, linkul dat de tine se refera la integral ABS,nu la integral brake system.

PS:unde ti se pare contrazicere? Eu nu vorbesc din pliante,vorbesc pe ce am vazut. E doar un schimb de idei in care sper sa ma lamuresc ce inseamna chestia asta. Atata tot.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar nu are ABSul decuplabil...

 

Banuiesc ca te referi la LT... si eu zic ca nu e decuplabil; oricum, de ceva timp, la BMW doar la modelele enduro se mai poate decupla ABS, la restul nu.

 

 

Si ca fapt divers, mai mult sau mai putin legat de discutia noastra, am vazut in numai stiu ce revista distante de franare la BMW si alte firme; m-a surprins faptul ca la franarea doar spate (deci nu vorbim de LT, asadar franare DOAR SPATE) BMW avea niste distante incredibil de mari fata de ceilalti in ciuda faptului ca la franare totala (cu fata) avea cam cele mai bune rezultate.

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banuiesc ca bloca spatele si atunci tine numai de masa mobrei si de inertia ei. Asta daca testele sunt facute cu aceleasi cauciucuri, asfalt.

Din contra, cred (din pacate nu mai stiu sigur) ca era cu ABS-on si implicit nu bloca; daca apuca sa blocheze, insemna ca frana cat poate trasaind si diferentele mari de care ziceam nu prea mai puteau exista.

De asemenea, cred ca erau pe acelasi asfalt dar poate fiecare cu ce cauciucurile standard (deci probabil diferite ca tip) dar asta nu ar fi motiv de diferenta atat de mare de distanta de franare... cred ca e vorba de cum lucreaza frana in general la BMW (cu ABS).

 

sincer, si la moto a mea daca franez puternic doar spate, frana cam tinde spre zero, intra f repede ABS... dar cred ca e logic.

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ca fapt divers, mai mult sau mai putin legat de discutia noastra, am vazut in numai stiu ce revista distante de franare la BMW si alte firme; m-a surprins faptul ca la franarea doar spate (deci nu vorbim de LT, asadar franare DOAR SPATE) BMW avea niste distante incredibil de mari fata de ceilalti in ciuda faptului ca la franare totala (cu fata) avea cam cele mai bune rezultate.

Daca e vorba de boxere, e posibil sa fie legat de ciclistica foarte mult. Nu cumva se comparau BMWurile cu alte marci cu furci standard pe fatza? Nu cred eu ca sunt franele pur si simplu mai ineficiente. Interesant de studiat putin problema, pentru ca la prima vedere ai impresia ca ar trebui sa franeze mai bine BMWurile tocmai datorita sistemului de suspensii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...