Sari la conținut

Detinatori de Yamaha R1


kima
 Share

Postări Recomandate

Cum ti-am spus si prima data, pompa nu este alimentata continuu decat cand motorul este pornit. Cu motorul oprit exista o protectie, un "timer" care ii taie alimentarea dupa cca 20 secunde.

 

Mai departe, pompa nu este cu retur si este controlata (electro) mecanic de presiunea de pe refulare. Concret, cand plutitoarele din carburatoare inchid, contactul mecanic al pompei ramane deschis pana cand nivelul scade, plutitoarele deschid din nou, presiunea pe refulare scade ... iar pompa incepe sa lucreze. Ca sa o verifici, cel mai bine conectezi doua furtune (admisie/refulare) de benzina direct in rezervor si apoi o alimentezi direct din baterie (atentie la polaritate) dupa care gatui (mai lent sau mai brusc) furtunul de pe refulare. Frecventa impulsurilor trebuie sa fie proportionala cu debitul de pe refulare iar pompa sa se opreasca cand refularea este complet blocata. Personal am avut probleme cu o astfel de pompa, functiona doar cand refularea era deschisa brusc si complet. Daca deschiderea debitului era facuta mai bland... nu mai vroia sa plece. Practic, pe motor, ramaneam fara benzina cand mergeam incet si isi revenea cand ii dadeam gaz. Cauza a fost mizerie (oxid) pe axul membranei care nu mai permitea culisarea fina ci doar in socuri.

 

Exup-ul are 5 pini, 2 pentru electro-motorul propriu-zis si 3 (2+1 masa) pentru potentiometrul de feedback. Nu am schema originala la indemana dar in principiu circuitul arata asa:

post-11356-0-14267800-1360757210_thumb.jpg

 

Sper ca ti-am fost de (un oarecare) ajutor. Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cum ti-am spus si prima data, pompa nu este alimentata continuu decat cand motorul este pornit. Cu motorul oprit exista o protectie, un "timer" care ii taie alimentarea dupa cca 20 secunde.

 

Mai departe, pompa nu este cu retur si este controlata (electro) mecanic de presiunea de pe refulare. Concret, cand plutitoarele din carburatoare inchid, contactul mecanic al pompei ramane deschis pana cand nivelul scade, plutitoarele deschid din nou, presiunea pe refulare scade ... iar pompa incepe sa lucreze. Ca sa o verifici, cel mai bine conectezi doua furtune (admisie/refulare) de benzina direct in rezervor si apoi o alimentezi direct din baterie (atentie la polaritate) dupa care gatui (mai lent sau mai brusc) furtunul de pe refulare. Frecventa impulsurilor trebuie sa fie proportionala cu debitul de pe refulare iar pompa sa se opreasca cand refularea este complet blocata. Personal am avut probleme cu o astfel de pompa, functiona doar cand refularea era deschisa brusc si complet. Daca deschiderea debitului era facuta mai bland... nu mai vroia sa plece. Practic, pe motor, ramaneam fara benzina cand mergeam incet si isi revenea cand ii dadeam gaz. Cauza a fost mizerie (oxid) pe axul membranei care nu mai permitea culisarea fina ci doar in socuri.

 

Exup-ul are 5 pini, 2 pentru electro-motorul propriu-zis si 3 (2+1 masa) pentru potentiometrul de feedback. Nu am schema originala la indemana dar in principiu circuitul arata asa:

attachicon.gifexup.JPG

 

Sper ca ti-am fost de (un oarecare) ajutor. Succes!

Am incercat experimentul cu pompa si lucreaza perfect scuipa benzina si cand ii astupi furtunelul se opreste ,daca nu gasesc ce imi intrerupe alimentarea cu, curent la pompa am sa ii pun pe direct cu intrerupere pe butonul run...

Si exup cred ca necesita altul..

 

Mersi mult de atentia si sfaturile acordate mai rar useri ca voi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e cazul, mai ales ca Kyp e un chitros, se uita la fiecare ban. Motoreta , cu tot ce a bagat in ea, e mult mai ieftina decit una stock cu 30-40 000km. Dar Kyp e negustor bun, scoate bani si din piatra seaca.

:crack: chiar ca e tare asta. Din cate imi aduc aminte si tu ai fost catalogat de catre altii exact la fel. Poate s-a schimbat treaba.

 

Eu acum caut o harta pt "scos" din putere avand in vedere ca se pot selecta 2 harti. Ceva pt street use si consum redus, avand in vedere ca in forja se duce in 20%.

Editat de brembo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ti-am spus si prima data, pompa nu este alimentata continuu decat cand motorul este pornit. Cu motorul oprit exista o protectie, un "timer" care ii taie alimentarea dupa cca 20 secunde.

 

Mai departe, pompa nu este cu retur si este controlata (electro) mecanic de presiunea de pe refulare. Concret, cand plutitoarele din carburatoare inchid, contactul mecanic al pompei ramane deschis pana cand nivelul scade, plutitoarele deschid din nou, presiunea pe refulare scade ... iar pompa incepe sa lucreze. Ca sa o verifici, cel mai bine conectezi doua furtune (admisie/refulare) de benzina direct in rezervor si apoi o alimentezi direct din baterie (atentie la polaritate) dupa care gatui (mai lent sau mai brusc) furtunul de pe refulare. Frecventa impulsurilor trebuie sa fie proportionala cu debitul de pe refulare iar pompa sa se opreasca cand refularea este complet blocata. Personal am avut probleme cu o astfel de pompa, functiona doar cand refularea era deschisa brusc si complet. Daca deschiderea debitului era facuta mai bland... nu mai vroia sa plece. Practic, pe motor, ramaneam fara benzina cand mergeam incet si isi revenea cand ii dadeam gaz. Cauza a fost mizerie (oxid) pe axul membranei care nu mai permitea culisarea fina ci doar in socuri.

 

Exup-ul are 5 pini, 2 pentru electro-motorul propriu-zis si 3 (2+1 masa) pentru potentiometrul de feedback. Nu am schema originala la indemana dar in principiu circuitul arata asa:

attachicon.gifexup.JPG

 

Sper ca ti-am fost de (un oarecare) ajutor. Succes!

Am incercat sa testez exup dupa schema ta si surpriza functioneaza perfect ... nu mai inteleg nimic ...cred ca am un contact imperfect care imi afecteaza pompa si exup..

 

posesorii de r1 carburatie ce consum aveti, si ce diferente sunt intre injectie si carburatie la modelul acesta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca dai un search pe wikipedia ai sa observi ca R1 a consumat din ce in ce mai mult cu evolutia sa. 2009 consuma cel mai mult. Eu am avut modelul 2000, consuma putin, comparativ cu R1 2007, chiar ai putin ca CBR600RR/2007, ca CBR954. Nu cred ca la o supersportiva consumul e un factor important, cine vrea s-o frece aiurea, chiar se uita la consum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti

Detin si eu un r1 din 99 si am mici probleme poate cu ,cunostintele voastre reusesc sa le rezolv.. prima problema ar fi ca pompa de benzina merge pe pofte si nu este pompa de vina ca am testat pe direct... am verificat cu ampermetrul mufa de alimentare ,cand apas butonul run baga curent cateva secunde si se opreste, dar nu baga mereu ,tabloul de sigurante este intact .. intrebarea este de unde poate fi buba si daca nu ii dau de cap se intampla cv daca pun pompa pe direct ?

Problema nr.2 imi arata eroare la ex-up adica la 7000 tr/m am verificat mufa si am curent tot timpul ,cum imi dau seama daca functioneaza?

Problema nr. 3 la cate grade este normal sa plece ventilatorul (termocupla) ,fiind iarna am scos lichidul din ea cu gandul sa il inlocui la primavara , acum cateva zile tot incercand sa repar pompa am pornito si i.am bagat apa fara sa ii fac aerisirea, in 10 15 min de stat la relanti a crescut apa la 110 .115 c si ventilatorul nu plecase normal ca mi.a dat cu apa afara..

Astept parerile voastre.

 

Poti sa atasezi un modul care sa anuleze Exup-ul.

/index.php?/topic/690442-modul-pt-anulare-exup-yamaha-r1-98-01/

 

Concomitent, se blocheaza clapeta de exup pe pozitia deschis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta modeul 2006. Are bascula modificata substantial. Bascula a fost principala buba la 2004-2005, prea scurta si prea elastica. In rest, motor robust. Cel mai iportant tuning e sa cauti un ECU rescris , delimitat. Se mai gasesc prin Italia, nu costa o avere, dar schimba 100% comportamentul motorului.

 

O buba mare, ca la mai toate R1-urile, suspensia fatza se uzeaza prematur, pistoanele din furci nu mai fac presiune in ulei. Reparatia costa peste 300euro, plus uleiul. Nu uitati ca uleiul recomandat la R1, R6, e unul subtire, si de preferabil Ohlins. Furcile se serviseaza la 5-10 000km, nu atunci cind incep sa curga, deja e prea tirziu. Problema e ca viitorii posesori de R1 nu stiu cum ar trebui sa functioneze corect o suspensie, si practic nu au ce verifica atunci cind le cumpara.Mai lasati zgirieturile de pe vopsea si verificati mecanica mobrei: alinierea rotilor, distanta dintre ele, rulmentii din juguri, multe furci pot fi indreptate(alta cauza mare a nefunctionalitatii hidraulicii furcilor). Un set de furci second ,drepte, costa real peste 300 euro, cei mai multi prefera sa le indrepte cu 150-200euro si dupaia vind motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am pus deja ochii pe un r1 din 2005 de aia intrebam strict de asta, e al unui cunoscut si stiu ca la scapat dar nu grav, ms ca mi-ai zis de treaba cu furca, prima data cand il iau ii fac o revizie. si cu ecu... nu prea stiu de unde as putea lua dar am sa ma interesez dupa ce vine moto. STIMA!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta modeul 2006. Are bascula modificata substantial. Bascula a fost principala buba la 2004-2005, prea scurta si prea elastica. In rest, motor robust. Cel mai iportant tuning e sa cauti un ECU rescris , delimitat. Se mai gasesc prin Italia, nu costa o avere, dar schimba 100% comportamentul motorului.

 

O buba mare, ca la mai toate R1-urile, suspensia fatza se uzeaza prematur, pistoanele din furci nu mai fac presiune in ulei. Reparatia costa peste 300euro, plus uleiul. Nu uitati ca uleiul recomandat la R1, R6, e unul subtire, si de preferabil Ohlins. Furcile se serviseaza la 5-10 000km, nu atunci cind incep sa curga, deja e prea tirziu. Problema e ca viitorii posesori de R1 nu stiu cum ar trebui sa functioneze corect o suspensie, si practic nu au ce verifica atunci cind le cumpara.Mai lasati zgirieturile de pe vopsea si verificati mecanica mobrei: alinierea rotilor, distanta dintre ele, rulmentii din juguri, multe furci pot fi indreptate(alta cauza mare a nefunctionalitatii hidraulicii furcilor). Un set de furci second ,drepte, costa real peste 300 euro, cei mai multi prefera sa le indrepte cu 150-200euro si dupaia vind motocicleta.

:10:

Cuvintele care m-au facut sa ma razgandesc in legatura cu R1 2004-5 si chiar 6, acum un an ...in plus nu m-a atras niciodata motorul ala in 5 supape/cilindru..pare...complicat :P

Am cumparat modelul 2007 (e adevarat ,vorbim de alti bani) de care sunt f f multumit.

Am investit destul de mult in motor ,sezonul trecut ..ECU race ,evacuari golite ,sonde ,catalizatore eliminate ,consumabile etc etc

Sezonul asta o sa optimizez (si mai mult) performantele motorului..bujii performante iridu ,reglaj supape /injectoare la TNG...

Daca am vreun regret ,acela e ca am pus anvelopa de /50 pe spate ,in loc de /55.. :-L

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:10:

Cuvintele care m-au facut sa ma razgandesc in legatura cu R1 2004-5 si chiar 6, acum un an ...in plus nu m-a atras niciodata motorul ala in 5 supape/cilindru..pare...complicat :P

Am cumparat modelul 2007 (e adevarat ,vorbim de alti bani) de care sunt f f multumit.

Am investit destul de mult in motor ,sezonul trecut ..ECU race ,evacuari golite ,sonde ,catalizatore eliminate ,consumabile etc etc

Sezonul asta o sa optimizez (si mai mult) performantele motorului..bujii performante iridu ,reglaj supape /injectoare la TNG...

Daca am vreun regret ,acela e ca am pus anvelopa de /50 pe spate ,in loc de /55.. :-L

 

 

rn12 e super tare . 2 ,3 modificari mici acolo de facut ... ;) ca orice motoreta mai are si " - " uri . la fiabilitate vom vedea care vor tine mai mult rn 12 sau modelul de dupa :D

Editat de christian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

RN12 e cal de povara, uite=te la a lui Negrea! E indestructibil. Mai sint unii care duc turometrul la 14 000ture in treapta 1-a si nu debreiaza corect, dau ca 2-a. Si pe urma se pling ca s-a futut a 2-a.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parca are probleme cu statorul modelul asta da e posibil sa ma insel...

 

Jagi ai legatura :D

 

 

Imi puteti spune si mie ce defecte se gasesc la modelul R1 03.

Nu vreau sa am surprize cum am avut cu R6 02...(probleme cu craparea cilindrului si viteza a 2 a)

Multumesc!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi puteti spune si mie ce defecte se gasesc la modelul R1 03.

Nu vreau sa am surprize cum am avut cu R6 02...(probleme cu craparea cilindrului si viteza a 2 a)

Multumesc!

am R1 2003 de un sezon in care am facut 11000km cu el.are in bord 43000km.cand l-am luat i-am facut toate schimburile(ulei,filtre,bujii,simeringuri+ulei telescoape,placute frana,lichid frana), plus kit de lant nou.a fost utilizat in regim "alert" sa zic asa(strada,drumuri lungi de 5-700km intr-o zi,o zi de trackday pe Hungaroring),singurul lucru care a cedat a fost bateria(fix la ultima iesire din sezon) ca era o antichitate de baterie tinuta iernile trecute probabil in frig.in rest,absolut totul impecabil,nici cea mai mica problema

Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei vb cu Levi , Nicu ,Bogdan si ceilalti baieti prin ce trebuie sa treaca un R1 din 07-08 sa-l faci sa fuga cum trebuie,citeste cu cateva pagini in urma,rasfoieste putin topicul ,nu strica sa te informezi oricum e timp berechet ;)

in alta ordine de idei eu am fost super super multumit de ciclistica si frane cand am mers pe unul aproape stoc (cu slip-On Termignoni) ,a fost scanteia sa ma orientez catre miar de la 750,am imbunatatit timpul pe circuit cu cateva secunde chiar de la prima incalecare pe R1 fata de motocicleta cu care mergeam de 2 ani ,asta e nimic fata de factorul de fun,usurinta si naturaletea cu care se conduce am simtit asta de la prima intalnire si lista poate continua

*** nu sunt un fan R1 mai ales modelul acesta dar nu pot sa neg lucrurile traite

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea este ca toate modelele de la cel original din 98 si pana la ultimul sunt motociclete foarte-foarte bune si nu au in general probleme de fiabilitate.Iar la capitolul fun,sunt nr.1

Vad ca sunt multi care vor sa-si ia si intreaba de eventualele probleme,parerea mea e ca majoritatea problemelor motoarelor de mana a doua apar din cauza proastei exploatari/intretineri de catre proprietarii anteriori si nu din cauza motocicletelor.

Ganditi-va ca odata ce un motor are o anumita varsta si mai multi proprietari,e posibil s-o fi luat rau pe cocoasa.Multi au pretentia sa ia cu 2-3000e un motor vechi de 10 ani,cu 5 proprietari pe carte,dar "tzipla".Si apoi se mira cand vad ca de fapt au luat vreo ragalie coxata si cazuta pe toate partile.Si cand vad ca suspensia e praf si motorul papa ulei si cutia scapa din a 2-a,trag concluzia : r1/r6 etc sunt de calcat,nu sunt fiabile "ca Honda".Nu,numai ca la noi 70-80% din motoarele de viteza au fost foarte abuzate si aproape deloc servisate.Si de aici problemele inerente.

 

Asa ca,pt toti cei care vor r1 : belitzi bine ochii pe ce dati banii,luati-va un model cat mai nou posibil in limita bugetului si cat mai putin folosit si ganditi-va ca face de cati bani dai pe el : nu e nimeni prost sa vanda r1 bune cu bani de hornet.Cati bani dai,atata face.

 

@ cel care vrea r1 2003 :

Am un prieten f bun cu care ies tot timpul cu r1 2003,l-a luat de la un nebun din tm care merea cu el razna rau de tot.Si prietenul asta al meu mere aproape la fel de razna,adica motocicleta saraca a fost supusa la chinuri grave.si pot sa zic ca se prezinta ff bine la ce abuzuri a luat si ce va mai lua.Problema e (dupa cum am mai spus) nu cu moto,ci cu proprietarii,dupa cum probabil a fost si la r6-le tau.Saritul din a 2-a e un semn clar de 1wheel only :P

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi puteti spune si mie ce defecte se gasesc la modelul R1 03.

Nu vreau sa am surprize cum am avut cu R6 02...(probleme cu craparea cilindrului si viteza a 2 a)

Multumesc!

 

Eu am de aproape 4 ani un R1 2003 si nu am avut nicio problema cu el. Important este sa-i faci schimburile la timp, reglaje si setari la cine trebuie (TNG in cazul meu) si e la fel de fiabila ca oricare alta. Nici macar bateria nu i-am schimbat-o, doar ca iarna a stat pe redresor. De stator am citit si eu pe forumurile din state ca ar cam pica dar nu ma pot pronunta, poate sunt putin diferite, nu stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca cazi pe stinga, unde e si statorul, acesta va fi putin atins, se mai poate deforma si volanta, rototul-de-aici si posibilitatea defectiunilor la sistemul de incarcare al bateriei. Capacul alternatorului se schimba dupa crash, alternatorul ramine de vazut cum se va comporta in viitor. Cred ca si modelele 98-01 ar trebui sa aibe aceeasi rata de stricare a alternatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamaha OEM - Advics. Sint cele mai bune pt discurile stoc. Eu am mers si cu combinatia de discuri stock-SBS Dual Carbon-foarte buna, dar nu in conditii de strada. Acuma, am discuri full flotante ABM si astea merg mai prost in combinatie cu SBS DC, insa merg fenomenal cu cele OEM. Conteaza ff mult combinatia dintre materialul discului si cel al placutzelor. Orice placuta e satisfacatoare la viteze mici si moderate, problema reala e la viteze de peste 200km/h cind caldura va micsora mult forta de frinare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,corect,trebuie sa se pupe discurile cu placutzele.Cele carbon stiu ca trebuie sa le urci in temp ca sa aiba forta de franare optima,si cum ii scade temp,salut.Banuiesc ca de aia nu sunt bune pe strada,nu?

Bun si placute oem de unde iau si eu?Poti sa-mi dai un mail,un nr de tel?

Thks.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Advics sunt OEM? Astea le aveam cand am luat motorul. Stiu ca cu greu le-am gasit pe net sa vad cine le face...Mie personal mi s-au parut niste...jeguri. Nici reci nici calde nu franau cum trebuie. Diferenta mare cu SBS (nu mai stiu de care am pus), dar oricum si cu discurile stock era cu mult mai bine si asta in conditiile in care SBS sunt doar un compromis bun. Pentru placute bune cautati pe la "baietii mari" in ale franelor. probabil acum o sa inceapa polemici interminabile.

Parerea mea e sa mergeti ca la gume- placute "moi" care sa franeze bine, dar sa nu manance discurile prea tare. E mai ieftin un set de placute decat un set de discuri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...