bogdan_harea Postat Ianuarie 21, 2009 Share Postat Ianuarie 21, 2009 De sapte ori nu cred, dar dublu tine sigur. Si-a montat Mae pe un KTM 950 Adv si acum este plecat in Africa pt un drum lung si greu. Se intoarce la sfarsitul lui februarie si vom avea sigur parerea unui expert. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
melciu Postat Ianuarie 26, 2009 Share Postat Ianuarie 26, 2009 De sapte ori nu cred, dar dublu tine sigur. Si-a montat Mae pe un KTM 950 Adv si acum este plecat in Africa pt un drum lung si greu. Se intoarce la sfarsitul lui februarie si vom avea sigur parerea unui expert. Din cate am mai citit sistemul e bun pentru motoarele de strada si tarile civilizate. Daca iesi la praf si noroi nu te mai ajuta, ba chiar te baga mai adanc in rahat. Ca mizeria se tot aduna in uleiul de pe lant si face mult mai rau. Acu nu-s decat pareri ale unora, nu am cum sa le contest sau sa le dovedesc. Pe principiul, mai multe sisteme, mai multe lucruri care se pot strica, am decis sa fac intretinerea manual la fiecare mie de km sau in functie de nevoie. E un moment bun de socializat cu vecinii mecanicosi, moment bun de suit mobra pe o bordura mai inalta si verificat toata nivelurile la lichide cat isi face de lucru solutia de curatat, moment bun de inspectat orice alte puncte sensibile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dionysos Postat Ianuarie 26, 2009 Share Postat Ianuarie 26, 2009 spray de curatat lantul - cea mai buna solutie. sincer nu prea imi permit ca e vreo 45 ron si intr-atata se duce. raman la curatatul cu pensonul si benzina. apropo la cati km spalati lantul? oooo. iata-l pe domnul cristi cebere cu inca o parere de specialitate. el curata lantul cu colgate, sa nu-i mai toceasca pinionul la viteze mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 28, 2009 Share Postat Ianuarie 28, 2009 (editat) am mers drumuri scurte cu un lant vreo 15.000 km si l-am intins doar vreo 2-3 mm, dar asta vara am facut o tura mai lunga de 2800 km si cu toate ca l-am uns zilnic cam la 4-500 km s-a lungit totusi vreo 10-12 mm si a trebuit sa-l schimb. Parerea mea este ca trebuia uns mai des. eu am observat ca incepe sa faca galagie dupa 300 km desi il ung in exces cu spray. La mine gresarea lantului coincide cu umplerea rezervorului de benzina. Cred ca are importanta si modul de a aplica uleiul; eu il aplic pe interior (unde se verifica intinderea) astfel incat forta centrifuga sa unga si exteriorul. Editat Ianuarie 28, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 30, 2009 Share Postat Ianuarie 30, 2009 Asa este, dupa 300 km lantul merge pe uscat. Din primavara ungere automata Am facut un colaj de sugestii si idei din discutiile de pe forum avand ca subiect dispozitivele de uns lantul automate. Intradevar nu merita cumparat unul gata facut cu 50-100euro cand se poate face mult mai ieftin. Am folosit 1m furtun subtire 6mm (1 ron), 1m furtun 16mm pe post de rezervor de ulei (6 roni), colier ( 1 ron), robinet pneumatic de scuter (20roni) si am confectionat din alumuniu dopul si varful de ungere pe care l-am facut sa unga pe ambele parti ale lantului. Daca ungerea se face numai pe o parte si se foloseste un dop ordinar, constructia poate fi facuta si de soacra-mea. Ca rezervor, am folosit furtunul gros transparent pt ca nu-mi placea sa se vada bidonul si este mai complicat de umplut. Furtunul rezervor, pleaca din robinetul pneumatc si merge dea lungul cadrului pana in coada motocicletei. La mine a intrat 1m fix in care intra 200ml de ulei, suficient pt min 4000km. Cand vrei sa completezi cu ulei, nu demontezi nimic, doar tragi capatul furtunului, scoti dopul si gata. Reglarea picaturii o fac cu un surub care sa stranguleze furtunul subtire ce merge la lant. Furtunurile le-am luat de la Bricostore, robinetul din Targ Vitan la piese de schimb scutere, iar colierul din magazin de piese auto. Furtunul rosu de la capul de ungere este de la un spray de uns lantul. Costul total 30-40 roni iar timpul de confectionare 2-4 ore fonctie si posibilitatea de montare pe moto. Prinderea cu soricei din plastic si se folosesc, daca se poate, suruburile existente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 un pinion putin mai uzat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi_from_hell Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 Am vazut ceva de genul la un motociclist de facea Europa cu motoru' ... am vb pe la Predeal ..era din Cehia... tot un spray cu un furtun direct in lant ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Februarie 5, 2009 Share Postat Februarie 5, 2009 salut aici sunt cateva poze din timpul constructiei: iar aici sunt cateva cu lantul si pinionul dupa 7942km: din care vreo 1000 i-am facut pe drumuri forestiere!! Din cate am mai citit sistemul e bun pentru motoarele de strada si tarile civilizate. Daca iesi la praf si noroi nu te mai ajuta, ba chiar te baga mai adanc in rahat. Ca mizeria se tot aduna in uleiul de pe lant si face mult mai rau. imi permit sa nu fiu de acord cu tine!! uleiul nu numai ca unge lantul da il si curata pt ca forta centifuga odata cu uleiul arunca afara si mizeria!! e suficient sa te uiti pe carena e mult mai putin ulei pe ea decat uleiul care pica pe lant. asta pt ca uleiul cu mizerii de lipeste mai greu. uita-te bine la poze se vede cat de curat e lantul si crede-ma nu ma apucam prin campingurile din europa sa curat lantul !! asadar si prin urmare e un sistem excelent de ungere. cred ca am sa schimb setul de transmisie pe la 60-70000km!!!! ciao Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 5, 2009 Share Postat Februarie 5, 2009 Confirm si eu teoria cu curatatul lantului de catre ulei. Am vorbit la telefon cu Mae, care a plecat in Africa in circuitul Budapesta-Bamaco, pana in Mali. A facut pana acum peste 7000 de km cu un KTM 950 Adv, pe sosele, pe drumumuri de pamant si chiar pe nisip si nu cativa kilometri, ci cu sutele. A avut un Skotoiler si nu a facut decat sa completeze cu ulei. Era foarte multumit de ungerea automata. Mai multe o sa aflam cand se intoarce, pe la sfarsitul lui februarie. Eu sant in faza de numarat picaturile. Deocamdata la rece, fara motor pornit, functioneaza perfect. I-am facut si o mica smecherie ca sa poti urmari exact timpul scurs intre doua picaturi. Am sa pun poze si explicatii detaliate la final, pt cei ce vor sa incerce. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Februarie 5, 2009 Share Postat Februarie 5, 2009 din experianta mea in conditiile de aici de drum 1 picatura la 5 min e perfect. In romania o pusesem pe 3 la 1 min. Da cred ca era cam mult ca era totul uns in jur. banuiesc ca 1 la 4 min ar trebui sa fie bine. astept si rezultatele tale. omu' cat traieste invata!!!!!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 5, 2009 Share Postat Februarie 5, 2009 Mai fa te rog precizarea Strom 75, pt Romania, crezi ca este indicat 1 picatura la 4 min, sau 4 picaturi pe minut? Pana acum am incercat sa fac reglajul in jurul valorii de 1 picatura /min, si din calculele mele ar fi trebuit sa ajunga 200ml pt 3500-4000km. 4 picaturi/min mi se pare mult , iar 1 picatura la 4 minute putin. S-ar presupune ca teoretic un rezervor ar ajunge 10000-12000 km. Chiar asa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Februarie 5, 2009 Share Postat Februarie 5, 2009 hmmmm.....acum ca stau si magandesc bine eu nu am reumplut niciodata rezervorul meu....... e un bidonas de ulei de frana de 500ml pe care il umplusem aproape plin si asta pe cand motoreta avea circa 6000km. acum are 29600km da am uitat sa ma uit sa vad cat mai e ma uit sa vad daca mai e pe furtun, cat curge e ok. da cred ca 4 picaturi pe minut sunt suficiente. si scotoiler recomanda la produsele lor tot cam 5-6 picaturi pe minut. da vorbim de drumuri din vest. incearca si tu pana iti da fara rest . o sa vezi ca daca e prea mult tot paralantul o sa balteasca de ulei si o sa lasi urme pe unde te opresti precum catei la copac. daca e prea putin o sa vezi lantul foarte negru si uscat. trebuie sa aibe o pelicula uleiosa da care sa nu curga cand te opresti. cel putin asta e parerea mea. daca te poate ajuta ma bucur daca nu o sa mai studiez problema si cum am mai spus sunt atent la orice sfat!!! ciao PS: eu cred ca ar trebui sa arate cam asa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 6, 2009 Share Postat Februarie 6, 2009 Deci este vorba de 4 picaturi pe minut, nu de 1 picatura la 4 minute. Sincer mi se pare mult. Am sa incep cu o picatura pe minut si mai vad ce se intampla. Plaja de reglaj pe care o am acum este intre1pic/2 min si 20pic/min Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Februarie 6, 2009 Share Postat Februarie 6, 2009 bogdane scuza-ma da era tarziu rau cand am scris si nu cred ca stiu nici eu ce am scris!!!!!!! 1 picatura la 4 minute!!!!!!! an reverificat la scotoiler!!!!!!! din nou scuza-ma!!!! ciao ps: si doar am zis ca poti sa imi dai sfaturi!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lenoyy Postat Februarie 6, 2009 Share Postat Februarie 6, 2009 Am si eu o intrebare: ungerea se realizeaza doar pe partea dinspre exteriorul lantului adica este un singur picurator de ulei? Cu ce umpleti rezervorul respectiv? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Februarie 6, 2009 Share Postat Februarie 6, 2009 e suficient si pe o parte pentru ca uleiul prin capilaritate ajunge peste tot. rezervorul il umplem cu ulei!! de care? uleiul de transmisie e cel mai indicat. eu am pus 80w90 da poti sa pui ce vrei nu neaparat gradatia asta!! ciao Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
K@rbon Postat Februarie 6, 2009 Share Postat Februarie 6, 2009 help me pleassse, o idee despre cateva magazine deschise maine de motociclete unde as putea gasii bujii pt honda cbr f4i???? sau vre-un binevoitor care sa aibe asa ceva de vanzare maine???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
memyselfandI Postat Februarie 15, 2009 Share Postat Februarie 15, 2009 salut strom75, sistemu tau picura dupa ce ii dai tu drumu' manual sau stie cind e motoreta in mers ? multumesc, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 15, 2009 Share Postat Februarie 15, 2009 (editat) Daca inteleg bine functionarea, sistemul unge doar cand motorul e pornit; pentru asta e pompa vacuumatica. Editat Februarie 15, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 15, 2009 Share Postat Februarie 15, 2009 Ce pompa? Nu este nici o pompa. Curgerea uleiului se face gravitational. Oprirea si pornirea curgerii o face, fie un robinet vacumatic, fie un robinet obisnuit, amandoua de benzina de scuter/ATV. Reglarea nr de minute intre doua picaturi se poate face cu un robinet cu cui de reglaj, de la acvarii, pt aer. Ungatorul meu, este in probe de o saptamana si se pare ca am rezolvat toate problemele. Functioneaza foarte bine, la un cost de cca 100 roni, cu toate componentele din comert. Incercati si voi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Februarie 15, 2009 Share Postat Februarie 15, 2009 Ca de obicei Bogdan apuca sa scrie inaintea mea !!!!! Si tot ca de obicei are dreptate!!!! Fa cum zice el si o sa ai un ungator de lant perfect!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea2008@yahoo.com Postat Februarie 15, 2009 Share Postat Februarie 15, 2009 Cu o perfuzie ,nu ar fi mai usor , are toate elementele si de reglaj si rezervor si poate fi ascunsa usor sub sa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 15, 2009 Share Postat Februarie 15, 2009 Incercarea moarte n-are. In principiu ai dreptate, dar mai trebuie facute modificari, pe ici, pe colo, prin punctele esentiale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Februarie 15, 2009 Share Postat Februarie 15, 2009 De cate ori imi ung lantul, fac vreo 10m cu mobra. Uns zalele expuse, mutat motoru 1-2m (nici nu ii mai salt cricu; doar il pun putin in echilibru si imping la el) si tot asa. Treaba mai nasoala a fost cand am incercat un curatat + sters + uns. Dupa ce unsesem juma de lant mi-am dat seama ca ajunsesem cam la capatul parcarii. Din pacate asta e cam singura solutie pentru noi cei fara cric central. Alternative exista (bagat ceva sub scutul motorului ca sa tina roata spate sus, sustinut motorul in echibru pe fata+cric) insa toate presupun o alta persoana care sa stie ce sa faca si cum sa tina de motor. Chiar mi-ar fi mila de motoru meu dar ar ajunge la orizontala dintr-o chestie din asta stupida! Tot impinsu prin parcare ramane sfant, desi poate pt unii e Nici eu nu am stander si folosesc o metoda alternativa foarte buna de ridicat motorul (am invatat si eu de la cineva) : cand mobra e pe cric, folosesc un lemn pe care il pun sub bascula pe partea dreapta; astfel se ridica roata spate foarte usor si nici nu are cum sa cada motocicleta (chiar daca pica lemnul) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
duke nunkem Postat Februarie 15, 2009 Share Postat Februarie 15, 2009 Poate am am avut noroc sau poate merg prea liniar - eu de cand ma stiu dau cu wd 40 pe lant pana incepe sa picure si dupa aia il sterg cu carpa -lantu arata brici si m-au tinut toate pana cand s-a dus pinionu. eftin si la obekt Eu merg pe asfalt asa ca nu stiu daca se aplica la noroi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.