grex Postat Decembrie 18, 2008 Share Postat Decembrie 18, 2008 ...Cardanele se intretin ....lanturile se consuma si se arunca...Cand are sageata variabila insemna ca e uzat , mult , si trebuie aruncat....si ar fi bine sa faci acelasi lucru si cu foile de angrenaj(daca e cazul). Lanturile se uzeaza neuniform datorita unei 'potriveli de cel mai mici multiplu comun' intre numarul de zale si numarul de dinti al foilor de angrenare....absolventii de mecanica pot sa explice mai in detaliu fenomenul... corect! sunt de acord cu "drobu", si ssingura solutie este sa schimbi tot kitul de lant: lant+pinioanele. eu am avut aceeasi problema si deoarece pinioanele pareau ok, cu toate ca am schimbat lantul nu am rezolvat problema pana nu am schimbat si pinioanele. spor la treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 19, 2008 Share Postat Decembrie 19, 2008 Cate camioane , autobuze , MIG-uri, locomotive, automobile...etc....ati vazut pe lanturi?Alea trebuie sa mearga , nu sa tot mergi tu cu ele la reprezentantza sau la aprozar si sa le cumperi lanturi. Da, dar lantul se poate tura mai mult si este cel mai usor dintre toate tipurile de transmisii. Este ca si cum te-ai mira de ce se pune aer in anvelope daca se tot desumfla Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 19, 2008 Share Postat Decembrie 19, 2008 Daca ai bemveu te doare'n cardan... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Decembrie 20, 2008 Share Postat Decembrie 20, 2008 Daca ai bemveu te doare'n cardan... Si la ala tre sa schimbi uleiu de transmise din cand in cand, iar daca iti iei dispozitiv din ala de ti-l picura automat si mai pui din cand in cand ulei in el. Deci tot cam aia e, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Just_Grigo Postat Decembrie 26, 2008 Share Postat Decembrie 26, 2008 am un zx6 din 2000. in cartea ei scrie ca se curata lantul cu motorina sau kerosen..deci asa am facut.l-am curatat bine cu motorina, cu o pensula aspra.l-am curatat, am mai rotit de roata, am mai curatat..dupa ce s-a inmuiat murdaria si s-a mai curatat, l-am clatit cu o seringa cu motorina bine bine.am curatat si pinionul..ce mai...a iesit ca nou .am suspendat bratul spate, am bagat in treapta I si am lasat sa se invarta roata usor, tinand in acelasi timp si o carpa pe lant, ca sa mai sterg din motorina..dupa cateva minute am oprit motorul.dupa o ora am mai sters lantul inca o data cu o carpa uscata si apoi l-am uns cu ulei SAE90..de cutie de viteze..e mai gros si face treaba.am uns cu ajutorul unei pompitze, cu rabdare, fiecare o ring si fiecare za, doar in locul unde are frecare, deci nu in exces.am facut treaba asta de 2 ori, in timp ce invarteam usor de roata.am incercat si a treia oara, dar deja incepuse sa curga uleiul.deci de 2 ori e de ajuns.apoi iar am pornit motorul si l-am lasat putin sa mearga.nu-l ungeti in exces!daca e prea mult ulei, il arunca pe roata, pe carene.pana acum mi se pare cea mai buna metoda.am incercat si cu spray-uri de curatat si uns lanturile, dar mi s-au parut prea extraordinare.avantajul la spray-uri e ca ungi lantul mai repede, dar mai sare si pe roata si carene si se curata destul de greu...personal sunt multumit de metoda asta.in plus am vazut ca exista pe louis si un dispozitiv care picura ulei pe lant la un anumit interval de timp.numai bine si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Johann Postat Ianuarie 21, 2009 Share Postat Ianuarie 21, 2009 Salutare, am mers drumuri scurte cu un lant vreo 15.000 km si l-am intins doar vreo 2-3 mm, dar asta vara am facut o tura mai lunga de 2800 km si cu toate ca l-am uns zilnic cam la 4-500 km s-a lungit totusi vreo 10-12 mm si a trebuit sa-l schimb. Parerea mea este ca trebuia uns mai des. Dar deoarece ungerea iti ia ceva timp si daca nu ai cric iti trebe ajutor m-am gandit sa-i pun ungere automata gen scttoiler. Are cineva asa ceva, este eficient ? Producatorul zice ca lungeste viata lantului pana la de 7 ori este adevarat. Asfalt uscat si vreme buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 21, 2009 Share Postat Ianuarie 21, 2009 De sapte ori nu cred, dar dublu tine sigur. Si-a montat Mae pe un KTM 950 Adv si acum este plecat in Africa pt un drum lung si greu. Se intoarce la sfarsitul lui februarie si vom avea sigur parerea unui expert. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
melciu Postat Ianuarie 26, 2009 Share Postat Ianuarie 26, 2009 De sapte ori nu cred, dar dublu tine sigur. Si-a montat Mae pe un KTM 950 Adv si acum este plecat in Africa pt un drum lung si greu. Se intoarce la sfarsitul lui februarie si vom avea sigur parerea unui expert. Din cate am mai citit sistemul e bun pentru motoarele de strada si tarile civilizate. Daca iesi la praf si noroi nu te mai ajuta, ba chiar te baga mai adanc in rahat. Ca mizeria se tot aduna in uleiul de pe lant si face mult mai rau. Acu nu-s decat pareri ale unora, nu am cum sa le contest sau sa le dovedesc. Pe principiul, mai multe sisteme, mai multe lucruri care se pot strica, am decis sa fac intretinerea manual la fiecare mie de km sau in functie de nevoie. E un moment bun de socializat cu vecinii mecanicosi, moment bun de suit mobra pe o bordura mai inalta si verificat toata nivelurile la lichide cat isi face de lucru solutia de curatat, moment bun de inspectat orice alte puncte sensibile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dionysos Postat Ianuarie 26, 2009 Share Postat Ianuarie 26, 2009 spray de curatat lantul - cea mai buna solutie. sincer nu prea imi permit ca e vreo 45 ron si intr-atata se duce. raman la curatatul cu pensonul si benzina. apropo la cati km spalati lantul? oooo. iata-l pe domnul cristi cebere cu inca o parere de specialitate. el curata lantul cu colgate, sa nu-i mai toceasca pinionul la viteze mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 28, 2009 Share Postat Ianuarie 28, 2009 (editat) am mers drumuri scurte cu un lant vreo 15.000 km si l-am intins doar vreo 2-3 mm, dar asta vara am facut o tura mai lunga de 2800 km si cu toate ca l-am uns zilnic cam la 4-500 km s-a lungit totusi vreo 10-12 mm si a trebuit sa-l schimb. Parerea mea este ca trebuia uns mai des. eu am observat ca incepe sa faca galagie dupa 300 km desi il ung in exces cu spray. La mine gresarea lantului coincide cu umplerea rezervorului de benzina. Cred ca are importanta si modul de a aplica uleiul; eu il aplic pe interior (unde se verifica intinderea) astfel incat forta centrifuga sa unga si exteriorul. Editat Ianuarie 28, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 30, 2009 Share Postat Ianuarie 30, 2009 Asa este, dupa 300 km lantul merge pe uscat. Din primavara ungere automata Am facut un colaj de sugestii si idei din discutiile de pe forum avand ca subiect dispozitivele de uns lantul automate. Intradevar nu merita cumparat unul gata facut cu 50-100euro cand se poate face mult mai ieftin. Am folosit 1m furtun subtire 6mm (1 ron), 1m furtun 16mm pe post de rezervor de ulei (6 roni), colier ( 1 ron), robinet pneumatic de scuter (20roni) si am confectionat din alumuniu dopul si varful de ungere pe care l-am facut sa unga pe ambele parti ale lantului. Daca ungerea se face numai pe o parte si se foloseste un dop ordinar, constructia poate fi facuta si de soacra-mea. Ca rezervor, am folosit furtunul gros transparent pt ca nu-mi placea sa se vada bidonul si este mai complicat de umplut. Furtunul rezervor, pleaca din robinetul pneumatc si merge dea lungul cadrului pana in coada motocicletei. La mine a intrat 1m fix in care intra 200ml de ulei, suficient pt min 4000km. Cand vrei sa completezi cu ulei, nu demontezi nimic, doar tragi capatul furtunului, scoti dopul si gata. Reglarea picaturii o fac cu un surub care sa stranguleze furtunul subtire ce merge la lant. Furtunurile le-am luat de la Bricostore, robinetul din Targ Vitan la piese de schimb scutere, iar colierul din magazin de piese auto. Furtunul rosu de la capul de ungere este de la un spray de uns lantul. Costul total 30-40 roni iar timpul de confectionare 2-4 ore fonctie si posibilitatea de montare pe moto. Prinderea cu soricei din plastic si se folosesc, daca se poate, suruburile existente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 un pinion putin mai uzat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi_from_hell Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 Am vazut ceva de genul la un motociclist de facea Europa cu motoru' ... am vb pe la Predeal ..era din Cehia... tot un spray cu un furtun direct in lant ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Februarie 5, 2009 Share Postat Februarie 5, 2009 salut aici sunt cateva poze din timpul constructiei: iar aici sunt cateva cu lantul si pinionul dupa 7942km: din care vreo 1000 i-am facut pe drumuri forestiere!! Din cate am mai citit sistemul e bun pentru motoarele de strada si tarile civilizate. Daca iesi la praf si noroi nu te mai ajuta, ba chiar te baga mai adanc in rahat. Ca mizeria se tot aduna in uleiul de pe lant si face mult mai rau. imi permit sa nu fiu de acord cu tine!! uleiul nu numai ca unge lantul da il si curata pt ca forta centifuga odata cu uleiul arunca afara si mizeria!! e suficient sa te uiti pe carena e mult mai putin ulei pe ea decat uleiul care pica pe lant. asta pt ca uleiul cu mizerii de lipeste mai greu. uita-te bine la poze se vede cat de curat e lantul si crede-ma nu ma apucam prin campingurile din europa sa curat lantul !! asadar si prin urmare e un sistem excelent de ungere. cred ca am sa schimb setul de transmisie pe la 60-70000km!!!! ciao Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 5, 2009 Share Postat Februarie 5, 2009 Confirm si eu teoria cu curatatul lantului de catre ulei. Am vorbit la telefon cu Mae, care a plecat in Africa in circuitul Budapesta-Bamaco, pana in Mali. A facut pana acum peste 7000 de km cu un KTM 950 Adv, pe sosele, pe drumumuri de pamant si chiar pe nisip si nu cativa kilometri, ci cu sutele. A avut un Skotoiler si nu a facut decat sa completeze cu ulei. Era foarte multumit de ungerea automata. Mai multe o sa aflam cand se intoarce, pe la sfarsitul lui februarie. Eu sant in faza de numarat picaturile. Deocamdata la rece, fara motor pornit, functioneaza perfect. I-am facut si o mica smecherie ca sa poti urmari exact timpul scurs intre doua picaturi. Am sa pun poze si explicatii detaliate la final, pt cei ce vor sa incerce. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Februarie 5, 2009 Share Postat Februarie 5, 2009 din experianta mea in conditiile de aici de drum 1 picatura la 5 min e perfect. In romania o pusesem pe 3 la 1 min. Da cred ca era cam mult ca era totul uns in jur. banuiesc ca 1 la 4 min ar trebui sa fie bine. astept si rezultatele tale. omu' cat traieste invata!!!!!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 5, 2009 Share Postat Februarie 5, 2009 Mai fa te rog precizarea Strom 75, pt Romania, crezi ca este indicat 1 picatura la 4 min, sau 4 picaturi pe minut? Pana acum am incercat sa fac reglajul in jurul valorii de 1 picatura /min, si din calculele mele ar fi trebuit sa ajunga 200ml pt 3500-4000km. 4 picaturi/min mi se pare mult , iar 1 picatura la 4 minute putin. S-ar presupune ca teoretic un rezervor ar ajunge 10000-12000 km. Chiar asa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Februarie 5, 2009 Share Postat Februarie 5, 2009 hmmmm.....acum ca stau si magandesc bine eu nu am reumplut niciodata rezervorul meu....... e un bidonas de ulei de frana de 500ml pe care il umplusem aproape plin si asta pe cand motoreta avea circa 6000km. acum are 29600km da am uitat sa ma uit sa vad cat mai e ma uit sa vad daca mai e pe furtun, cat curge e ok. da cred ca 4 picaturi pe minut sunt suficiente. si scotoiler recomanda la produsele lor tot cam 5-6 picaturi pe minut. da vorbim de drumuri din vest. incearca si tu pana iti da fara rest . o sa vezi ca daca e prea mult tot paralantul o sa balteasca de ulei si o sa lasi urme pe unde te opresti precum catei la copac. daca e prea putin o sa vezi lantul foarte negru si uscat. trebuie sa aibe o pelicula uleiosa da care sa nu curga cand te opresti. cel putin asta e parerea mea. daca te poate ajuta ma bucur daca nu o sa mai studiez problema si cum am mai spus sunt atent la orice sfat!!! ciao PS: eu cred ca ar trebui sa arate cam asa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 6, 2009 Share Postat Februarie 6, 2009 Deci este vorba de 4 picaturi pe minut, nu de 1 picatura la 4 minute. Sincer mi se pare mult. Am sa incep cu o picatura pe minut si mai vad ce se intampla. Plaja de reglaj pe care o am acum este intre1pic/2 min si 20pic/min Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Februarie 6, 2009 Share Postat Februarie 6, 2009 bogdane scuza-ma da era tarziu rau cand am scris si nu cred ca stiu nici eu ce am scris!!!!!!! 1 picatura la 4 minute!!!!!!! an reverificat la scotoiler!!!!!!! din nou scuza-ma!!!! ciao ps: si doar am zis ca poti sa imi dai sfaturi!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lenoyy Postat Februarie 6, 2009 Share Postat Februarie 6, 2009 Am si eu o intrebare: ungerea se realizeaza doar pe partea dinspre exteriorul lantului adica este un singur picurator de ulei? Cu ce umpleti rezervorul respectiv? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Februarie 6, 2009 Share Postat Februarie 6, 2009 e suficient si pe o parte pentru ca uleiul prin capilaritate ajunge peste tot. rezervorul il umplem cu ulei!! de care? uleiul de transmisie e cel mai indicat. eu am pus 80w90 da poti sa pui ce vrei nu neaparat gradatia asta!! ciao Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
K@rbon Postat Februarie 6, 2009 Share Postat Februarie 6, 2009 help me pleassse, o idee despre cateva magazine deschise maine de motociclete unde as putea gasii bujii pt honda cbr f4i???? sau vre-un binevoitor care sa aibe asa ceva de vanzare maine???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
memyselfandI Postat Februarie 15, 2009 Share Postat Februarie 15, 2009 salut strom75, sistemu tau picura dupa ce ii dai tu drumu' manual sau stie cind e motoreta in mers ? multumesc, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 15, 2009 Share Postat Februarie 15, 2009 (editat) Daca inteleg bine functionarea, sistemul unge doar cand motorul e pornit; pentru asta e pompa vacuumatica. Editat Februarie 15, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.