Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De sapte ori nu cred, dar dublu tine sigur. Si-a montat Mae pe un KTM 950 Adv si acum este plecat in Africa pt un drum lung si greu. Se intoarce la sfarsitul lui februarie si vom avea sigur parerea unui expert.

 

Din cate am mai citit sistemul e bun pentru motoarele de strada si tarile civilizate. Daca iesi la praf si noroi nu te mai ajuta, ba chiar te baga mai adanc in rahat. Ca mizeria se tot aduna in uleiul de pe lant si face mult mai rau.

 

Acu nu-s decat pareri ale unora, nu am cum sa le contest sau sa le dovedesc. Pe principiul, mai multe sisteme, mai multe lucruri care se pot strica, am decis sa fac intretinerea manual la fiecare mie de km sau in functie de nevoie. E un moment bun de socializat cu vecinii mecanicosi, moment bun de suit mobra pe o bordura mai inalta si verificat toata nivelurile la lichide cat isi face de lucru solutia de curatat, moment bun de inspectat orice alte puncte sensibile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spray de curatat lantul - cea mai buna solutie. sincer nu prea imi permit ca e vreo 45 ron si intr-atata se duce. raman la curatatul cu pensonul si benzina. apropo la cati km spalati lantul?

 

 

oooo. iata-l pe domnul cristi cebere cu inca o parere de specialitate. el curata lantul cu colgate, sa nu-i mai toceasca pinionul la viteze mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mers drumuri scurte cu un lant vreo 15.000 km si l-am intins doar vreo 2-3 mm, dar asta vara am facut o tura mai lunga de 2800 km si cu toate ca l-am uns zilnic cam la 4-500 km s-a lungit totusi vreo 10-12 mm si a trebuit sa-l schimb. Parerea mea este ca trebuia uns mai des.

 

eu am observat ca incepe sa faca galagie dupa 300 km desi il ung in exces cu spray. La mine gresarea lantului coincide cu umplerea rezervorului de benzina. :laugh: Cred ca are importanta si modul de a aplica uleiul; eu il aplic pe interior (unde se verifica intinderea) astfel incat forta centrifuga sa unga si exteriorul.

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa este, dupa 300 km lantul merge pe uscat. Din primavara ungere automata :laugh:

 

Am facut un colaj de sugestii si idei din discutiile de pe forum avand ca subiect dispozitivele de uns lantul automate. Intradevar nu merita cumparat unul gata facut cu 50-100euro cand se poate face mult mai ieftin. Am folosit 1m furtun subtire 6mm (1 ron), 1m furtun 16mm pe post de rezervor de ulei (6 roni), colier ( 1 ron), robinet pneumatic de scuter (20roni) si am confectionat din alumuniu dopul si varful de ungere pe care l-am facut sa unga pe ambele parti ale lantului. Daca ungerea se face numai pe o parte si se foloseste un dop ordinar, constructia poate fi facuta si de soacra-mea. Ca rezervor, am folosit furtunul gros transparent pt ca nu-mi placea sa se vada bidonul si este mai complicat de umplut. Furtunul rezervor, pleaca din robinetul pneumatc si merge dea lungul cadrului pana in coada motocicletei. La mine a intrat 1m fix in care intra 200ml de ulei, suficient pt min 4000km. Cand vrei sa completezi cu ulei, nu demontezi nimic, doar tragi capatul furtunului, scoti dopul si gata. Reglarea picaturii o fac cu un surub care sa stranguleze furtunul subtire ce merge la lant. Furtunurile le-am luat de la Bricostore, robinetul din Targ Vitan la piese de schimb scutere, iar colierul din magazin de piese auto. Furtunul rosu de la capul de ungere este de la un spray de uns lantul. Costul total 30-40 roni iar timpul de confectionare 2-4 ore fonctie si posibilitatea de montare pe moto. Prinderea cu soricei din plastic si se folosesc, daca se poate, suruburile existente.

post-8769-1233335310_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

aici sunt cateva poze din timpul constructiei:

 

post-44799-1233845202_thumb.jpgpost-44799-1233845215_thumb.jpg

iar aici sunt cateva cu lantul si pinionul dupa 7942km:

 

post-44799-1233845386_thumb.jpgpost-44799-1233845376_thumb.jpgpost-44799-1233845409_thumb.jpg

din care vreo 1000 i-am facut pe drumuri forestiere!!

 

Din cate am mai citit sistemul e bun pentru motoarele de strada si tarile civilizate. Daca iesi la praf si noroi nu te mai ajuta, ba chiar te baga mai adanc in rahat. Ca mizeria se tot aduna in uleiul de pe lant si face mult mai rau.

 

 

imi permit sa nu fiu de acord cu tine!! uleiul nu numai ca unge lantul da il si curata pt ca forta centifuga odata cu uleiul arunca afara si mizeria!! e suficient sa te uiti pe carena e mult mai putin ulei pe ea decat uleiul care pica pe lant. asta pt ca uleiul cu mizerii de lipeste mai greu.

 

uita-te bine la poze se vede cat de curat e lantul si crede-ma nu ma apucam prin campingurile din europa sa curat lantul :crack: !!

asadar si prin urmare e un sistem excelent de ungere. cred ca am sa schimb setul de transmisie pe la 60-70000km!!!!

 

ciao

post-44799-1233845356_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Confirm si eu teoria cu curatatul lantului de catre ulei. Am vorbit la telefon cu Mae, care a plecat in Africa in circuitul Budapesta-Bamaco, pana in Mali. A facut pana acum peste 7000 de km cu un KTM 950 Adv, pe sosele, pe drumumuri de pamant si chiar pe nisip si nu cativa kilometri, ci cu sutele. A avut un Skotoiler si nu a facut decat sa completeze cu ulei. Era foarte multumit de ungerea automata. Mai multe o sa aflam cand se intoarce, pe la sfarsitul lui februarie. Eu sant in faza de numarat picaturile. Deocamdata la rece, fara motor pornit, functioneaza perfect. I-am facut si o mica smecherie ca sa poti urmari exact timpul scurs intre doua picaturi. Am sa pun poze si explicatii detaliate la final, pt cei ce vor sa incerce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din experianta mea in conditiile de aici de drum 1 picatura la 5 min e perfect. In romania o pusesem pe 3 la 1 min. Da cred ca era cam mult ca era totul uns in jur. banuiesc ca 1 la 4 min ar trebui sa fie bine. astept si rezultatele tale.

omu' cat traieste invata!!!!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai fa te rog precizarea Strom 75, pt Romania, crezi ca este indicat 1 picatura la 4 min, sau 4 picaturi pe minut? Pana acum am incercat sa fac reglajul in jurul valorii de 1 picatura /min, si din calculele mele ar fi trebuit sa ajunga 200ml pt 3500-4000km. 4 picaturi/min mi se pare mult , iar 1 picatura la 4 minute putin. S-ar presupune ca teoretic un rezervor ar ajunge 10000-12000 km. Chiar asa? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmmmm.....acum ca stau si magandesc bine eu nu am reumplut niciodata rezervorul meu....... :crack:

e un bidonas de ulei de frana de 500ml pe care il umplusem aproape plin si asta pe cand motoreta avea circa 6000km. acum are 29600km da am uitat sa ma uit sa vad cat mai e ma uit sa vad daca mai e pe furtun, cat curge e ok.

da cred ca 4 picaturi pe minut sunt suficiente. si scotoiler recomanda la produsele lor tot cam 5-6 picaturi pe minut. da vorbim de drumuri din vest. incearca si tu pana iti da fara rest :blink: . o sa vezi ca daca e prea mult tot paralantul o sa balteasca de ulei si o sa lasi urme pe unde te opresti precum catei la copac. daca e prea putin o sa vezi lantul foarte negru si uscat. trebuie sa aibe o pelicula uleiosa da care sa nu curga cand te opresti. cel putin asta e parerea mea. daca te poate ajuta ma bucur daca nu o sa mai studiez problema si cum am mai spus sunt atent la orice sfat!!!

ciao

 

PS: eu cred ca ar trebui sa arate cam asa post-44799-1233870615_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bogdane scuza-ma da era tarziu rau cand am scris si nu cred ca stiu nici eu ce am scris!!!!!!!

 

 

1 picatura la 4 minute!!!!!!! an reverificat la scotoiler!!!!!!! din nou scuza-ma!!!!

 

ciao

 

ps: si doar am zis ca poti sa imi dai sfaturi!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e suficient si pe o parte pentru ca uleiul prin capilaritate ajunge peste tot.

 

rezervorul il umplem cu ulei!! de care? uleiul de transmisie e cel mai indicat. eu am pus 80w90 da poti sa pui ce vrei nu neaparat gradatia asta!!

 

ciao

 

:scratch:

 

:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

help me pleassse, o idee despre cateva magazine deschise maine de motociclete unde as putea gasii bujii pt honda cbr f4i????

 

sau vre-un binevoitor care sa aibe asa ceva de vanzare maine????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ce pompa? Nu este nici o pompa. Curgerea uleiului se face gravitational. Oprirea si pornirea curgerii o face, fie un robinet vacumatic, fie un robinet obisnuit, amandoua de benzina de scuter/ATV. Reglarea nr de minute intre doua picaturi se poate face cu un robinet cu cui de reglaj, de la acvarii, pt aer. Ungatorul meu, este in probe de o saptamana si se pare ca am rezolvat toate problemele. Functioneaza foarte bine, la un cost de cca 100 roni, cu toate componentele din comert. Incercati si voi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cate ori imi ung lantul, fac vreo 10m cu mobra. Uns zalele expuse, mutat motoru 1-2m (nici nu ii mai salt cricu; doar il pun putin in echilibru si imping la el) si tot asa. Treaba mai nasoala a fost cand am incercat un curatat + sters + uns. Dupa ce unsesem juma de lant mi-am dat seama ca ajunsesem cam la capatul parcarii. Din pacate asta e cam singura solutie pentru noi cei fara cric central. Alternative exista (bagat ceva sub scutul motorului ca sa tina roata spate sus, sustinut motorul in echibru pe fata+cric) insa toate presupun o alta persoana care sa stie ce sa faca si cum sa tina de motor. Chiar mi-ar fi mila de motoru meu dar ar ajunge la orizontala dintr-o chestie din asta stupida! Tot impinsu prin parcare ramane sfant, desi poate pt unii e :burnout:

 

Nici eu nu am stander si folosesc o metoda alternativa foarte buna de ridicat motorul (am invatat si eu de la cineva) :

 

cand mobra e pe cric, folosesc un lemn pe care il pun sub bascula pe partea dreapta; astfel se ridica roata spate foarte usor si nici nu are cum sa cada motocicleta (chiar daca pica lemnul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate am am avut noroc sau poate merg prea liniar - eu de cand ma stiu dau cu wd 40 pe lant pana incepe sa picure si dupa aia il sterg cu carpa -lantu arata brici si m-au tinut toate pana cand s-a dus pinionu. eftin si la obekt

 

Eu merg pe asfalt asa ca nu stiu daca se aplica la noroi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...