bogdan_harea Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 Ungerea cu seu nu este nici o gluma. Am aflat de solutia asta la inceputurile anilor 80, culmea dintr-o revista americana de moto pe care o primea regulat un prieten de la frati-su din state si pe care o studiam din scoarta-n scoarta toti mobristii din cartier. La sfaturi utile era un articol scris de un motociclist experimentat si care dadea reteta. Nu sant sigur, dar ceva de genul 70% seu, 20% parafina si 10 %ulei mineral. Se topea totul intr-o cratita si lantul se punea in zeama topita. Se scotea la scurs si racit si era bun de montat. Nu faceam operata asta mai des de 2-3 ori pe vara si zmacul rezista eroic pe lant. Atunci insa lanturile cu O-ringuri nu se inventasera, iar motoarele noastre erau mai mici si cu lanturi cu sigutanta si nici mai mult de 10000 de km pe an nu faceam ca era probema cu benzina rationalizata. Cert este ca ungerea asta o foloseau cu succes americanii la HD de atunci, care erau toate pe lant, curelele tot nu se inventasera inca. Oricum, dupa ce am incercat cel putin 7 modele de spray-uri de uns, spun in cunostinta de cauza, ca TOATE sant o porcarie si ca nu asigura decat o ungere aproximatva pt max 300 km. Uleiul sa traiasca si ungerea automata. Nu vreau sa mai aud de spray-uri cat timp voi folosi motorul. Ca sa va schimb parerea preconceputa despre seu, aflati ca se foloseste si in industria aeronautica la firma celebre din Franta si Anglia la ambutisari adanci de table din inoxuri refractare, fiind singurul lubrefiant care rezista la presiunile generate de proces. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 A dracu oaie, si aviator si scafandru... am zis eu ca e data dracu! Tot ma fac eu cioban odata si ingras oile numa cu bunatati. Acuma pe bune, eu zic ca oamenii astia au dreptate, fara foc nu se face fum... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 cand dai cu ulei de transmisie, nu sare in toate directiile?...ca eu de asta ma feresc sa folosesc asa ceva, nu ca ar fi rau, oricum in manual recomanda T80 sau T90, sau spray-uri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 seul de oaie nu este o gluma, la motocicleta n-am incercat, dar la bicicleta il foloseam destul de des si e laser Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 (editat) Lasata ma seul de oaie si alte tampenii din astea de acu dooj da ani. A avansat tehnologia, intre timp avem garnituri cu profil in forma de O, Z , X, wahtever. Nu mai e ca pe vremea lu bunicu'. Sau o sa imi recomanzi sa merg cu o geaca de piele oarcare cu ziare pe dedesubt in loc sa merg cu o geaca moto cu mesada groasa? Editat Februarie 28, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 (editat) Problema nu este data de O-ringuri, ci de faptul ca acum se folosesc lanturi continue, care nu mai au za cu siguranta si care se demonteaza greu. Altfel nu as fi avut nici o retinere in a folosi seu de oaie la uns lantul in conditiile in care unge mai bine si rezista mai mult in interiorul lui. Sant domenii in care orice progres tehnologic s-ar face deocamdata nu s-a ajuns nici macar la egalarea unor proprietati ale materialelor naturale. Un exemplu este cel deja dat ,de seu, iar al doilea care-mi vine in minte este uleiul de ricin care este mult deasupra oricarui ulei mineral sau sintetic la proprietati de ungere. Motivul pt care nu se foloseste pe scara larga in motoare este ca nu rezista la temperatura, altfel ar fi uleiul perfect. Editat Februarie 28, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 Sau o sa imi recomanzi sa merg cu o geaca de piele oarcare cu ziare pe dedesubt in loc sa merg cu o geaca moto cu mesada groasa? Cred ca tot oaia te poate ajuta la problema asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 Lasata ma seul de oaie si alte tampenii din astea de acu dooj da ani. A avansat tehnologia, intre timp avem garnituri cu profil in forma de O, Z , X, wahtever. Nu mai e ca pe vremea lu bunicu'. Sau o sa imi recomanzi sa merg cu o geaca de piele oarcare cu ziare pe dedesubt in loc sa merg cu o geaca moto cu mesada groasa? e vorba de grasime/untura de oaie care nu are cum sa-ti atace o-x-y-z-ringurile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 (editat) Cred ca tot oaia te poate ajuta la problema asta... In concluzie... Motoristilor! Jupuiti oile sa va faceti cojoace moto, folositi copitele & oasele pt protectii, mancati ce-i de mancat si cu seu' ramas va ungeti lanturile! Serios acum nu vi se pare un pic dubioasa recomandarea asta? Inteleg ca pe vremea lu nea Nicu trebuia sa se descurce omu cum poate, dar acum avem si alte mijloace mai comode si mai eficiente... parerea mea. Editat Martie 1, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 (editat) In concluzie... Motoristilor! Jupuiti oile sa va faceti cojoace moto, folositi copitele & oasele pt protectii, mancati ce-i de mancat si cu seu' ramas va ungeti lanturile! Serios acum nu vi se pare un pic dubioasa recomandarea asta? Inteleg ca pe vremea lu nea Nicu trebuia sa se descurce omu cum poate, dar acum avem si alte mijloace mai comode si mai eficiente... parerea mea. Esti pricinos! Mai comode da , dar mai eficiente in nici un caz. Cel putin in cazul discutat. Si pana nu incerci nu ai de unde sa stii. Te pot inprumuta cu 2 Kg de seu sa-ti ungi lantul la vara si dupa aia discutam. Editat Martie 1, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Purice Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 si cu cainii ce facem ? presupun ca se indragostesc de moto si rod la lantzuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 (editat) am doi caini in curte.......ar sta sa linga lantul toata ziua........ Editat Martie 1, 2009 de strom75 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 si cu cainii ce facem ?presupun ca se indragostesc de moto si rod la lantzuri dimpotriva vor linge excesul si lantul va sclipi vesnic numai daca isi marcheaza teritoriul sa nu fie probleme cu franele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 al meu isi marcheaza teritoriul numai pe discurile mele. de franat franeaza da scartaie ca sunt un pic ruginite scuze de off Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 Verificare corecta se face intinzand numai partea de jos cu motorul bagat in viteza. Schimbi pozitia lantului si verifici din nou daca intinderea e uniforma. Aha! Din nou se confirma suspiciunea mea ca inginerii de la Suzuki scriu prostii in manual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 (editat) Aha! Din nou se confirma suspiciunea mea ca inginerii de la Suzuki scriu prostii in manual. Caline, te-ai facut inspector la scrierile mele? Da, am gresit, trebuie sa fie scoasa din viteza cand verifici intinderea. Editat Martie 1, 2009 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 Caline, te-ai facut inspector la scrierile mele? Da, am gresit, trebuie sa fie scoasa din viteza cand verifici intinderea. Deloc, mi-a iesit in cale absolut intimplator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 Deloc, mi-a iesit in cale absolut intimplator. F bine ca m-ai corectat, cand am scris stiu ca mi s-a parut ceva ciudat, ma gandeam la manual ca e specificat ceva si e destul de important cu referire la cutie, dar mi-a iesit pe dos. ( ) .. e si logic oricum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razorbladed Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 succesiune:1. curatat fiecare za cu motorina si pensula 2. sters cu carpa bine-bine 3. dat rapid cu spray de curatat lantul (pentru degresare) si sters inca odata cu carpa 4. (in general sar peste pasul asta, insa e misto daca ai timp sau curte) speli motorul si lantul, dand si cu un degresant, ceva pe lant, apoi sters lantul cu carpa 5. rulat vreo 5 minute mai energic pentru a se incalzi lantul 6. uns cu Motul Chain Lube Road Plus (asta am eu si sunt multumit.. ) mai pe scurt, doar pasii 1,2,3,6. Mi se pare cea mai buna metoda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
intrusu Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 asta cu seul e chiar marfa......am sa le spun si astora pe aici sa vad ce zic!!!! ca nu au habar de mecanica adevarata. .....ba tata sa le spui. cel mai in varsta cati ani are ? s-ar putea sa dai in icter de atata ras daca-ti spun ca prin anii `50 toate cablurile electrice nu erau izolate cu plastic ca acuma ci cu o panza impregnata in gudron; asa ca ai grija; sanatate maxima !! intotdeauna am fost adeptul terapiei prin ras ! asta cu seul e chiar marfa......am sa le spun si astora pe aici sa vad ce zic!!!! ca nu au habar de mecanica adevarata. .....ba tata sa le spui. cel mai in varsta cati ani are ? s-ar putea sa dai in icter de atata ras daca-ti spun ca prin anii `50 toate cablurile electrice nu erau izolate cu plastic ca acuma ci cu o panza impregnata in gudron; asa ca ai grija; sanatate maxima !! intotdeauna am fost adeptul terapiei prin ras ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crushburn2003 Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 Mi se pare cea mai buna metoda. la fel si eu... am facut-o chiar si ieri, norocul meu ca am curte si fac pas cu pas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Purice Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 Salut, Eu am o Honda SLR care este dotata doar cu picior lateral. La curatat/uns procedez astfel: - pun o piatra de vreo 2-3cm sub talpa si o las pe o parte - pe urma iau cricu lu taicameu din masina, cric de dacie din ala romb... si bag ciuperca sub bratu drept al basculei(chiar in dreptul axului) si ridic 2-3 cm de la sol... - curat cu jumatate de litru de motorina lantul (ultima oara avea mult teflon pe el de la MOTOREX LUBE, am curatat tot si pinion si foaie si lant, pana am vazut ca iese motorina curata pe partea ailalata... am folosit o sticla de 2 l taiata si un penson ca il curat - o spalaceala buna cu apa fierbinte si asteptat vreo 10 minute sa se usuce, este important dupa ce ai dat cu apa sa scuturi lantul de apa poti face asta tragand de burta lantului, il mai rotesti putin, mai scuturi putin pana vezi ca nu mai iese apa, daca ai posibilitatea cred ca mai mult decat ok sa bagi in 1 si sa il rodezi putin, eu nu am posibilitatea ca am senzor de stand... - pe urma l-am uns cu ulei de CV T90, ulei ieftin de dacie... tin sa mentionez ca am folosit excesiv pentru ca lantul clampanea inainte (era foarte uscat de la MOTOREX LUBE, care tine maxim 300km) am pus pe el ulei pana o inceput sa clefaie - am dat 2 ture de bloc in sprint ca sa scot orice gunoi a mai ramas si sa se unga uniform si inainte sa o las la hibernat (peste noapte) am mai tras un strat de ulei atat pe role cat si pe interiorul/exteriorul lantului, pentru protectie de apa PS: maine voi face un drum mai lung si am sa imi spun si eu parerea daca e bun sau nu de dat cu ulei asa cum scrie la carte daca metoda cu uleiul e buna, am sa fac rost de ceva mai gros un T110 valvoline sau T140 pentru camioane(lumea zice ca nu se mai fabrica dar daca stii unde sa cauti gasesti) O seara buna la toti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 Aveti idee unde gasesc seu de oaie? Mentionez ca nu locuiesc in Romania... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Martie 3, 2009 Share Postat Martie 3, 2009 La o macelarie arabeasca, daca ai in zona. Daca-l folosesti pt lant trebuie topit si amestecat dupa reteta de mai sus cu parafina (sau stearina) si ulei mineral. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Martie 3, 2009 Share Postat Martie 3, 2009 Aveti idee unde gasesc seu de oaie? Mentionez ca nu locuiesc in Romania... ...daca vrei te pun in legatura cu cineva care are cateva oi si iti trimete acu cativa ani aveam un coleg de munca strungar care folosea seu la prelucrarea inoxului in special ,de unde al lua nu stiu ,stiu doar ca avea intr-o cutiuta gen chinezarie.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.