bogdan_harea Postat Martie 13, 2009 Share Postat Martie 13, 2009 Omul a scris o adevarata enciclopedie despre electrovalva. Problema este daca functioneaza si cu ulei de transmisie. Altfel pare destul de mica si cred ca s-ar putea folosi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Martie 13, 2009 Share Postat Martie 13, 2009 Da..... arată de parcă ți-ai putea face toată treaba cu ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 15, 2009 Share Postat Martie 15, 2009 electrovalva dacia nova la dezmembrari sunt cu 50 lei si poti lua si mufa cu firele de alimentare Audi B3, B4 , Passat '90-94, audi 100, etc, etc De preferat de la motoare de 1,8 ca sunt putin mai mici ca si dimensiuni. Sunt montate pe semiaripa langa canistra de carbon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 stiu ca aceste electrovalve deschid atat timp cat sunt alimentate , eu ma intreb ce consum au ele deoarece trebuie sa comprime un arc , totusi cred ca nu este asa de mare consumul electric incat sa afecteze instalatia electrica a motocicletei ....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
auto_geo Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 Fiert in sãu de oaie tata asa ungeam lantul de la bicicleta cand eram pustan. lucram la o tesatorie de bumbac unde lanturile de la razboaiele de tesut erau unse in seu de oaie, fierbinte. mi s-a parut buna ideea omului din arad care il spala cu jet de apa fierbinte pt curatzare. personal am bagat benzina in pistolul de vopsit si am dat pe lantz, iar cu mana dreapta mai insistam cu pensula pe acolo unde era mai intarit. recunosc, nu stiam ca poate ataca O-ring-urile dar nici nu pare ca le-ar fi atacat, pt ca dupa ce l-am spalat cu benzina l-am suflat cu aer si l-am uns cu motul cu teflon. l-am luat de la un magazin din germania dar am vazut ca il are si louis, iar in bucuresti l-am vazut la selgros. daca ungi cu un spray fara teflon ungi cam degeaba, la turatia la care se invarte lantul se scutura repede unsoarea. dupa ce dai cu spray astepti sa se usuce, nu pleci cu mobra la drum ca iti sare de pe lant, murdaresti si mobra si ai irosit spray-ul degeaba. motul este ~15 euro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 (editat) stiu ca aceste electrovalve deschid atat timp cat sunt alimentate , eu ma intreb ce consum au ele deoarece trebuie sa comprime un arc , totusi cred ca nu este asa de mare consumul electric incat sa afecteze instalatia electrica a motocicletei ....... Dupa grosimea firelor de alimentare nu cred ca au consum prea mare. Am luat + de pe intrerupatorul stopului pe frana spate (pentru teste), care consuma ceva dar nu tot timpul. Cred ca cel mai bun loc ar fi iesirea de la senzorul de cric Daca are cineva, m-ar interesa ce distanta este intre picurator(la mine un "T" de acvarii ca si robinetul de reglat debit) si lant. Am lasat cam 1,5 cm distanta fata de lant si cam 5 cm inainte de intrarea lantului pe pinionul mare. Nu stiu cat flambeaza lantu in zona aia. Nu a testat ca nu ma lasa vremea Editat Martie 18, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 asa ungeam lantul de la bicicleta cand eram pustan. lucram la o tesatorie de bumbac unde lanturile de la razboaiele de tesut erau unse in seu de oaie, fierbinte. mi s-a parut buna ideea omului din arad care il spala cu jet de apa fierbinte pt curatzare. personal am bagat benzina in pistolul de vopsit si am dat pe lantz, iar cu mana dreapta mai insistam cu pensula pe acolo unde era mai intarit. recunosc, nu stiam ca poate ataca O-ring-urile dar nici nu pare ca le-ar fi atacat, pt ca dupa ce l-am spalat cu benzina l-am suflat cu aer si l-am uns cu motul cu teflon. l-am luat de la un magazin din germania dar am vazut ca il are si louis, iar in bucuresti l-am vazut la selgros. daca ungi cu un spray fara teflon ungi cam degeaba, la turatia la care se invarte lantul se scutura repede unsoarea. dupa ce dai cu spray astepti sa se usuce, nu pleci cu mobra la drum ca iti sare de pe lant, murdaresti si mobra si ai irosit spray-ul degeaba. motul este ~15 euro eu am observat ca oringurile de fapt retin lubrifiantul pe axul zalei si totodata impiedica patrunderea mizeriei acolo , acest lucru ma face sa cred ca zona aia e si cea mai importanta si nu cred ca daca uleiul se afla dincolo de oringuri are sa iasa asa de usor de acolo , de pe partea exterioara a lantului sare nu zic nu dar de sub oringuri ma cam indoiesc, daca ar iesi , atunci oringurile sunt puse degeaba ....... partea exterioara care intra in contact fizic cu pinionul cred ca trebuie curatata si lubrifiata pentru a preveni in primul rand uzura prematura a pinionului si a foii de pe spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Neutral Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 si daca il ungem cu stravechea vaselina ce se intampla? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 si daca il ungem cu stravechea vaselina ce se intampla? = JANTA SI ANVELOPA MURDARA!+ lant uscat= vezi tu ce se intimpla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 stiu ca aceste electrovalve deschid atat timp cat sunt alimentate , eu ma intreb ce consum au ele deoarece trebuie sa comprime un arc , totusi cred ca nu este asa de mare consumul electric incat sa afecteze instalatia electrica a motocicletei ....... consumul se pare ca nu e o problema - am mers 100 km + ca aveam faza lunga. Problema este ca electrovalva se cam incalzeste, posibil sa se prajeasca cu timpul. Pe auto este actionata cu intermitenta si probabil se raceste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 considera-ma un om mai lipsit de imaginatie, dar te rog sa ii explici si mie, mai in detaliu, cum ai construit capul de ungere al lantului. am vazut prima poza, aia cu bucla aia rosie, da sa mor eu daca ma prind cum functioneaza. si poze clare daca se poate te rog. mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 consumul se pare ca nu e o problema - am mers 100 km + ca aveam faza lunga.Problema este ca electrovalva se cam incalzeste, posibil sa se prajeasca cu timpul. Pe auto este actionata cu intermitenta si probabil se raceste Păi tunci treaba sta excelent.... cu un releu de timp.... poți face Âşi dozaju. Acum vine întrebarea. Electrovalva aia închide bine? Cu două butonaÂşe poți face Âşi dozaju din mers. Acum creez un voltmetru Âşi o funcție în plus pe microcontroler nu ar fii un cap de țară. Mai tre' puse 2 butonaÂşe Âşi mai adăugat câte ceva pe softulețu care se pune pe microcontroler. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 (editat) ba fratilor o sa devina nave spatiale cu atata electronica!!! si asta pentru o ungere de lant!! eu am observat ca oringurile de fapt retin lubrifiantul pe axul zalei si totodata impiedica patrunderea mizeriei acolo , acest lucru ma face sa cred ca zona aia e si cea mai importanta si nu cred ca daca uleiul se afla dincolo de oringuri are sa iasa asa de usor de acolo , de pe partea exterioara a lantului sare nu zic nu dar de sub oringuri ma cam indoiesc, daca ar iesi , atunci oringurile sunt puse degeaba ....... partea exterioara care intra in contact fizic cu pinionul cred ca trebuie curatata si lubrifiata pentru a preveni in primul rand uzura prematura a pinionului si a foii de pe spate de fapt astre este ideea, sa previi uzura exterioara a lantului si a pinioanelor, pentru ca la interior lantul e uns din fabrica iar o-ring-urile au rolul de a retine grasimea pe ax. asa ca inauntru tot nu ai cum sa il ungi. asta daca nu este vorba de lanturivechi fara o-ring. da cred ca nu mai exista!! Editat Martie 19, 2009 de strom75 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 (editat) Ultima varianta de cap de ungere pe doua parti adaptat pe Transalp. Am departat piesa de aluminiu de lant si pinion, pt a fi sigur ca nu se freaca de ele, indiferent de incarcarea motocicletei si intinderea lantului si implicit a trebuit lungite furtunasele de ulei. Furtunasele sant facute din rezerva de pix(albastru) si o teava mai groasa (alb) si culiseaza una in alta pt o mai usoara pozitionare a capetelor pe foaie. Sant si eu curios, cat de comlicat se poate face, un lucru simplu! legat de comanda electronica. Editat Martie 19, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 @ bogdan: piesa aia din aluminiu trebuie sa mi-o faci si mie ca eu nu am cu ce!! sa ma ung si eu pe ambele parti nu numai tu!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 Dragii mei, am studiat problema ungerii automate cu o electrovalva sau valva vacuumatica. Nici una din variante nu prea e plauzibila - sar costurile destul de mult, pe de o parte, iar pe de alta se complica rau confectionarea. Deja mai pui 10 beri si iti iei un scottoiler original si gata. O alternativa ar fi un sistem anti-prost pentru cazul in care curgerea uleiului se opreste manual. Ma refer aici la un LED prins undeva pe ghidon sau pe bord care e aprins atunci cand ai motorul oprit si ungerea pornita sau motorul pornit si ungerea oprita. Toata treaba costa foarte putin... nu ar trebui sa fie necesari mai mult de cativa metri de fir simplu/dublu electric, niste izolir, ceva componente electrice (10-15 ron) si un pic de imaginatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 (editat) Dragii mei, am studiat problema ungerii automate cu o electrovalva sau valva vacuumatica. Nici una din variante nu prea e plauzibila - sar costurile destul de mult, pe de o parte, iar pe de alta se complica rau confectionarea. Deja mai pui 10 beri si iti iei un scottoiler original si gata. O alternativa ar fi un sistem anti-prost pentru cazul in care curgerea uleiului se opreste manual. Ma refer aici la un LED prins undeva pe ghidon sau pe bord care e aprins atunci cand ai motorul oprit si ungerea pornita sau motorul pornit si ungerea oprita. Toata treaba costa foarte putin... nu ar trebui sa fie necesari mai mult de cativa metri de fir simplu/dublu electric, niste izolir, ceva componente electrice (10-15 ron) si un pic de imaginatie. in timp ce un scottoiler costa circa 180 de euri + berile ca alea tot iti trbuie la montaj, eu pe al meu l-am facut cu 1,50 euri!!! robinet vacumatic :moca de la demolari; furtune :moca de la nevasta-mea de la spital; rezervor ulei: moca un bidonas de lichid de frana; cap ungator: moca e o bucata de teava de cupru (o aveam prin casa) cu un ac de plastic (tot de la spital); robinet reglaj:1,50 euri de la aia cu pesti (scump al dracu). Fara beri ca de unul singur nu mergeau!! A si uleiul tot moca ca l-am luat de unde lucrez. Merge de un an si o luna fara nici o pierdere si fara nici o problema. PS: scuze o problema a fost cand am iesit pe coclau am gaurit furtunul de sub furca da a fost un accident nu un defect!! Editat Martie 19, 2009 de strom75 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 ba fratilor o sa devina nave spatiale cu atata electronica!!! si asta pentru o ungere de lant!! eu am observat ca oringurile de fapt retin lubrifiantul pe axul zalei si totodata impiedica patrunderea mizeriei acolo , acest lucru ma face sa cred ca zona aia e si cea mai importanta si nu cred ca daca uleiul se afla dincolo de oringuri are sa iasa asa de usor de acolo , de pe partea exterioara a lantului sare nu zic nu dar de sub oringuri ma cam indoiesc, daca ar iesi , atunci oringurile sunt puse degeaba ....... partea exterioara care intra in contact fizic cu pinionul cred ca trebuie curatata si lubrifiata pentru a preveni in primul rand uzura prematura a pinionului si a foii de pe spate de fapt astre este ideea, sa previi uzura exterioara a lantului si a pinioanelor, pentru ca la interior lantul e uns din fabrica iar o-ring-urile au rolul de a retine grasimea pe ax. asa ca inauntru tot nu ai cum sa il ungi. asta daca nu este vorba de lanturivechi fara o-ring. da cred ca nu mai exista!! Greu cu teoria asta!!!! Mai spun o data si GATA. Ungerea lantului trebuie facuta si la exterior si la interior. Uzura se produce in ambele zone daca nu exista ungere. La exterior se unge direct, iar la interior o parte din ulei trece de oringuri prin CAPILARITATE asigurand ungerea axelor si bucsulitelor lantului. Vaselina cu care vine lantul nou pe/in el nu rezista decat max 1000km dupa care trebuie din nou uns. Toate sprayurile chiar si cele cu teflon au si o componenta lichida care intra in spatele oringurilor imediat dupa ce este aplicat, iar teflonul ramane la exterior. Cea mai mare uzura este totusi la interior si de aia lantul se lungeste pt ca sa maresc jocurile intre axe si bucsi la fiecare za. Dragii mei, am studiat problema ungerii automate cu o electrovalva sau valva vacuumatica. Nici una din variante nu prea e plauzibila - sar costurile destul de mult, pe de o parte, iar pe de alta se complica rau confectionarea. Deja mai pui 10 beri si iti iei un scottoiler original si gata. O alternativa ar fi un sistem anti-prost pentru cazul in care curgerea uleiului se opreste manual. Ma refer aici la un LED prins undeva pe ghidon sau pe bord care e aprins atunci cand ai motorul oprit si ungerea pornita sau motorul pornit si ungerea oprita. Toata treaba costa foarte putin... nu ar trebui sa fie necesari mai mult de cativa metri de fir simplu/dublu electric, niste izolir, ceva componente electrice (10-15 ron) si un pic de imaginatie. Un Schotoiler cu ungere dubla este 130 euro, adica cca 550 roni. Cel facut de mine sau similare costa 50 roni si ceva manopera simpla. Daca santeti chiar asa de distrati incat uitati sa-l inchideti/deschideti lipiti un sticher cu textul ATENTIE LANT sau similar pe bord. Este gratis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 (editat) Un Schotoiler cu ungere dubla este 130 euro, adica cca 550 roni. Cel facut de mine sau similare costa 50 roni si ceva manopera simpla. Daca santeti chiar asa de distrati incat uitati sa-l inchideti/deschideti lipiti un sticher cu textul ATENTIE LANT sau similar pe bord. Este gratis. Mda. Tot prefer varianta in care am un bartai LEDu care risc sa-mi gaureasca retina daca il uit aprins... toata ingineria asta cu sistemu anti-prost la ungatoru cu robinet manual, pentru mine costa fix 15 RON (doua rezistente + integrat + soclu + cutiuta de plastic), ca fire si conectori am. Treaba e ca desi pe partea de electrica stau bine, cu ingineria cu ungatoru de lant (legatu tuburilor alora si confectionarea ungatorului propriu zis...) tot nu prea am priceput cum se face... Editat Martie 19, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 Mda. Tot prefer varianta in care am un bartai LEDu care risc sa-mi gaureasca retina daca il uit aprins... toata ingineria asta cu sistemu anti-prost la ungatoru cu robinet manual, pentru mine costa fix 15 RON (doua rezistente + integrat + soclu + cutiuta de plastic), ca fire si conectori am. Treaba e ca desi pe partea de electrica stau bine, cu ingineria cu ungatoru de lant (legatu tuburilor alora si confectionarea ungatorului propriu zis...) tot nu prea am priceput cum se face... daca mai rezisti pana in aprilie cand vin eu, ti-l fac cu vacumatic si sa nu aud ca nu merge fara ceva electronic ca nu cred. daca tot vrei sa pui si ceva fire fa un sisten care sa numere picaturile ! ceva cu vre-un senzor optic sau mai stiu eu ce dracovenie electronica!! ce ti-e si cu electricienii astia domne!! PS: stau in dristor asa ca nu cred ca stam departe unul de altul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 20, 2009 Share Postat Martie 20, 2009 Păi tunci treaba sta excelent.... cu un releu de timp.... poți face Âşi dozaju.Acum vine întrebarea. Electrovalva aia închide bine? Cu două butonaÂşe poți face Âşi dozaju din mers. Acum creez un voltmetru Âşi o funcție în plus pe microcontroler nu ar fii un cap de țară. Mai tre' puse 2 butonaÂşe Âşi mai adăugat câte ceva pe softulețu care se pune pe microcontroler. Buna idee temporizatorul, probabil mai scumpa decat o rezistenta, dar valva se poate "odihni". Valva inchide perfect, este conceputa pentru presiunea vaporilor de benzina din rezervorul masinilor euro2. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Martie 20, 2009 Share Postat Martie 20, 2009 cam complicata treaba cu ungatoru asta automat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Martie 20, 2009 Share Postat Martie 20, 2009 (editat) Ultima varianta de cap de ungere pe doua parti adaptat pe Transalp. Am departat piesa de aluminiu de lant si pinion, pt a fi sigur ca nu se freaca de ele, indiferent de incarcarea motocicletei si intinderea lantului si implicit a trebuit lungite furtunasele de ulei. Furtunasele sant facute din rezerva de pix(albastru) si o teava mai groasa (alb) si culiseaza una in alta pt o mai usoara pozitionare a capetelor pe foaie. Sant si eu curios, cat de comlicat se poate face, un lucru simplu! legat de comanda electronica. acum am inteles, si presupun ca piesa aia de aluminiu statea si ea aruncata pe acolo si te-ai impiedicat de ea, norocosule. unde ma impiedic si eu de una?? robinet vacumatic :moca de la demolari; demolari adica dezmembrari? am fost azi la un parc de dezmembrari, am incercat sa le explic ce imi trebuie dar nu au stiut ce sa-mi dea. au spus ca trebuie sa le zic modelul masinii si numele piesei. Valva inchide perfect, este conceputa pentru presiunea vaporilor de benzina din rezervorul masinilor euro2. aha, deci si tu ai valva din aia. esti asa de bun sa imi spui de unde ai luat-o si la ce fost folosita initial? alte modalitati de a realiza acel cap de ungere mai exista? robinetele de la scutere functioneaza cu vacuum? le putem folosi? multumesc, si sper sa il realizez si eu cat mai curand Editat Martie 20, 2009 de pogor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Martie 20, 2009 Share Postat Martie 20, 2009 Fiecare a folosit ce avea sau a gasit potrivit. Daca nu ai nimic poti cumpara nou si nu te costa mai mult de 50roni.Daca nu ai un cunoscut strungar poti face ungerea pe o singura parte si functioneza si asa. Schotoilerul cand a aparut pe piata, asa a fost si apoi l-au dotat optional cu ungere dubla. Robinet merge de benzina de scuter, fie mecanic clasic sau vacumatic. Reusita garantata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Martie 20, 2009 Share Postat Martie 20, 2009 demolari adica dezmembrari? am fost azi la un parc de dezmembrari, am incercat sa le explic ce imi trebuie dar nu au stiut ce sa-mi dea. au spus ca trebuie sa le zic modelul masinii si numele piesei. scuze c ateodata limba romana imi mai joca feste . si robinetele vacumatice sunt de la dezmembrari de moto nu stiu daca in RO sunt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.