Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

P.S : la faza cu dupa 500m aduna iar praf ......tu daca joci fotbal si faci dush,zici de ce sa dau si cu sapun pe mine ca oricum ies iar afara si poate mai dau de 2-3 cu picioru in minge si ma murdaresc :-j
:cheers: ;)

 

Eu il spal cu motorina mereu, dar numai cu carpa, fara nici o perie. Imbib carpa in motorina si il frec pana face "ding". Apoi cu carpa uscata si gata. Nu zic ca nu trebuie curatat, dar nici sa insisti prea mult nu se merita.

Daca as putea l-as scoate si l-as imbaia cu totul in motorina sau gaz, cred ca asa e cel mai fain. Dar nu am cum, ca e capsat master_link-u'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu il spal acu cu motorina cu carpa in mare parte si uneori mai dau Âşi cu pensula dar chestia cu o carpa din bumbac sau o bucata de tifon parca da roade mai bine... La sfarsit ii dau si o mană de spray de lant de la Motul... frec lantul cu o alta bucata de tifon, il usuc si lantul arata ca nou....apoi ungerea cu vaselina de tractor!

He he..am glumit...cu Motul Road plus! Si merg asa cam 400 km fara sa ii mai dau nimik.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Vreau sa imi schimb kit-ul de lant(lant si pinioane).

La inlocuirea kitului de lant e bine sa schimbi si:

1. "drive chain guide plate" (o chestie de metal in forma de "C" care vine in zona pinionului din fatza si are rolul de a ghida lantul pe pinion si sa nu sara cred) si

2. "drive chain slider" (o chestie din cauciuc pe care se luneca lantul)?

 

Ambele componente au indicatori de uzura, si manualul recomanda schimbarea acestora cand indicatorul o spune. Problema e ca nu vad nici un incidator. S-or fi uzat si astia :unsure: ....care stiti ce ziceti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In legatura cu frecatu cu peria de sârma... nu e indicat, nu am auzit pe nimeni sa foloseasca asa ceva.. chiar stiu un caz cand ...sunt ani buni unii si-au adus motociclete din Italia,pt ca ei acolo lucrau. Lantul il spalau cu benzina si frecau cu peria de sarma ca asa erau invatati de la Mobra sau de la Minsk, ceea ce avusesera inainte. Ei credeau ca e buna benzina pt ca in cartea tehnica scria kerosen. In 3000- km lantul care era bun s-a dus... l-au schimbat si dupa 3000 km iar l-au terminat.

Eventual se poate folosi o perie de sarma la frecat lantu cu motorina daca pe o perioada indelungata, nefiind uns e ruginit pe partile laterale ale zalelor... si dat si asa cu grija sa nu loveasca in o-ringuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa imi schimb kit-ul de lant(lant si pinioane).

La inlocuirea kitului de lant e bine sa schimbi si:

1. "drive chain guide plate" (o chestie de metal in forma de "C" care vine in zona pinionului din fatza si are rolul de a ghida lantul pe pinion si sa nu sara cred) si

2. "drive chain slider" (o chestie din cauciuc pe care se luneca lantul)?

 

Ambele componente au indicatori de uzura, si manualul recomanda schimbarea acestora cand indicatorul o spune. Problema e ca nu vad nici un incidator. S-or fi uzat si astia :unsure: ....care stiti ce ziceti?

 

Pai eu zic ca daca lantul a ajuns sa se uzeze, nici "consumabilele" astea de cauciuc si plastic (plus inca vreo doua role) nu o duc prea bine. Problema e ca nu vin odata cu kitul de lant, si separat eu nu prea am vazut pe nimeni sa vanda "cauciuc pe care luneca lantu' ". Si pe mine ma intereseaza chestiunea asta, nu as vrea sa ajung la improvizatii.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic ar trebui sa le aduca reprezentanta Honda (la mine) sau ce motocicleta ai...

Despre ce role vorbesti?

 

Am zunat la reprezentanta Honda si pt Hornetu meu au zis ca costa 20 Euro cele 2 piese....

 

Am zunat la reprezentanta Honda si pt Hornetu meu au zis ca costa 20 Euro cele 2 piese.... impreuna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut. Posed un Suzuki XF 650 derivat din DR 650. Intr-un review am citit ca pinionul spate la DR are 2 dinti mai putin ... chestie care ar duce la o turatie cu 1000 ture mai putin la aceeasi viteza in aceeasi treapta (ex: eu am 110 in treapta 5-a la 5000 ture .... DR-ul are 4000 ture). Scuze daca vorbesc prostii, dar vroiam sa-mi spuneti daca e corect ce am citit ...

ma batea gandul sa pun un kit de DR dar nu vreau sa fac vreo prostie ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spray de curatat lantul - cea mai buna solutie. sincer nu prea imi permit ca e vreo 45 ron si intr-atata se duce. raman la curatatul cu pensonul si benzina. apropo la cati km spalati lantul?

cam la 1000 se spala

si e mai bine sa il faci dupa ce te dai cu motorul

 

Nu stiu cat ai reusit sa scoti tu cu periuta, eu folosesc o perie de sarma. Pana la urma ai dat lantul jos, sau pur si simplu ai invartit de roata?

 

Am si eu o intrebare pentru cei care au incercat: ce parere aveti despre setul PROCYCLE de pe Louis: spray curatat lant, spray uns lant si brake clean, toate 750mL, la un pret mai mult decat decent?

Eu pana acuma am folosit WD40 pe post de spray de curatat, dar daca asta PROCYCLE e bun de ceva, ma reprofilez.

mai bune decat motorina si alte solutii dar iferioare fata de Castrol si altele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut. Posed un Suzuki XF 650 derivat din DR 650. Intr-un review am citit ca pinionul spate la DR are 2 dinti mai putin ... chestie care ar duce la o turatie cu 1000 ture mai putin la aceeasi viteza in aceeasi treapta (ex: eu am 110 in treapta 5-a la 5000 ture .... DR-ul are 4000 ture). Scuze daca vorbesc prostii, dar vroiam sa-mi spuneti daca e corect ce am citit ...

ma batea gandul sa pun un kit de DR dar nu vreau sa fac vreo prostie ...

 

Rapoartele cutiei le`ai comparat? In mod normal, daca pinionul spate este mai mic, asta cu conditia ca pinionele de la cutie sa fie identice, atunci roata se va invarti mai repede la aceeasi turatie a pinionului cutiei. Dar mai mult ca sigur sunt si alte rapoarte in cutie ( intre pinioanele vitezelor ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai mi-am cumparat un kit de lant DID X ring si pe cutie scrie ca inainte de lubrefiere, sa sterg lantul cu "kerosene" si apoi sa il las la uscat. Ce e ala (eu stiu ca e benzina de avoin) si de unde fac rost? Apoi zice sa nu folosesc benzina sau substane volatile. Nu inteleg, kerosenul nu arde?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai mi-am cumparat un kit de lant DID X ring si pe cutie scrie ca inainte de lubrefiere, sa sterg lantul cu "kerosene" si apoi sa il las la uscat. Ce e ala (eu stiu ca e benzina de avoin) si de unde fac rost? Apoi zice sa nu folosesc benzina sau substane volatile. Nu inteleg, kerosenul nu arde?

Kerosenul arde, dar nu e asa volatil ca benzina, acetona, etc... este mai gros, mai uleios. Seamana cu motorina. Pe care poti s-o filosesti cu incredere in loc de kerosen.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pana acuma tot motorina am folosit la lantul vechi, si mi se pare foarte buna. Insa nu as vrea sa imi stric cumva lantul asta nou, ca am dat 5 mil pe el....jumate salaru meu :cheers: Sper sa nu atace X ringurile motorina. Poate mai bine as baga spray de curatat Motul pt O si X ring, desi e 45 lei tubul si nu cred ca tine mai mult de 4 curatari. Cu 1 L de motorina imi spal lantul de vreo 10 ori, deci mult mai ieftin. Si asa dau inca 45 de lei pe lubrefiant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand o sa reusesti sa dizolvi cauciuc in motorina sa patentezi inventia!

 

Nu te plange, ca ai salariu frumusel... eu cand lucram in invatamant nici un lant nu-mi luam din salariu.. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Normal ca ar trebui sa tina mai mult....dar eu fiind incepator am cam bruscat motoru si am mai si facut accelerari puternice. Apoi poate nu l-am reglat chiar corect. Acuma mi-am luat DID. Trebuie sa tina mai mult.

 

De unde fac rost de Kerosen sa curat lantul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca ar trebui sa tina mai mult....dar eu fiind incepator am cam bruscat motoru si am mai si facut accelerari puternice. Apoi poate nu l-am reglat chiar corect. Acuma mi-am luat DID. Trebuie sa tina mai mult.

 

De unde fac rost de Kerosen sa curat lantul?

 

Asa-i, numai incepatorii bruscheaza motorul si fac accelerari puternice. :)

 

Du-te la benzinarie si cumpara un litru doi de motorina, ca tot un drac ii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca ar trebui sa tina mai mult....dar eu fiind incepator am cam bruscat motoru si am mai si facut accelerari puternice. Apoi poate nu l-am reglat chiar corect. Acuma mi-am luat DID. Trebuie sa tina mai mult.

 

De unde fac rost de Kerosen sa curat lantul?

 

 

Probabil ca l-ai reglat prea intins, masoara jocul la lant conform manual - conteaza enorm la durata de viata.

Spala-l cu WD40 si o carpa curata.

 

Daca chiar vrei sa te tina un lant (dublu) investeste intr-un Scottoiler

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ii WD40 ca tot aud de el...

Cu sistemul automat de ungere scapi de o grija, dar lantul tot se murdareste. Asa ca, cu lantul lubrefiat dar murdar nu stiu cum e.... mizeria de pe acolo zgarie lantul si ii scurteaza viata.....sau nu s mai depune mizerie daca e uns?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lantul se intinde atunci cand burta sa (jocul sus-jos al lantului pe partea de jos, cu motocicleta sprijinita in cric si nebagata in viteza) nu mai corespunde cu cea specificata in manual. De obicei e vreo 3 - 4 cm, depinde de la model la model. Cand e prea larg exista pericolul sa sara de pe pinion, daca e prea strans se uzeaza mai usor si exista pericolul sa-l rupi.

 

Parerea mea, singura chestie care prelungeste viata lantului este intinderea corecta, si apoi pe locul II unsul. Intotdeauna este bine sa fie intins conform specificatiilor si nu supraintins. Sau, mai bine un pic mai larg decat foarte intins.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...