Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

stiu ca este o electrovalva - expresia de "robinet" era o metafora la faptul ca acum nu mai lasa uleiul sa se scurga de unul singur/gravitational fara control. nu am nevoie de dozaj pt ca durata de sprit a pompei este f mica iar orificiile capului dublu de ungere sunt si ele f inguste si nu permit un debit mare. una peste alta lantul este uns si curat fara ca eu sa-mi mai bat capul, jegul luat de pe drumurile prafuite ale Constantei plus maidanul batut de mine este curatat de pe lant (ce se scurge pe cric si aparatoarea lantului se spala la spalatorie), uleiul de drujba-i ieftin si la litru tine pt mii de km ... deci sunt multumit. :peace:

Felicitari! Electrovalva pare mai mica si mai usoara decat cele folosite frecvent pana acum, respectiv cea de benzina de la inst GPL. si nici nu mai trebuie modificata la racorduri. Sunt deja potrivite pt un furtun subtire.

 

Salut!

Robinetul de perfuzie nu funcţionează. Îţi spun din propria experienţă. Eu am montat un robinet tip canea (de ăla care vine montat la acvarii), dar e foarte greu să reglezi debitul, se poate, dar îţi ia o grămadă de timp. Frumos ar fi dacă ai putea găsi un robinet care să dozeze mult mai bine, mai uşor de reglat pentru a putea face de 2 ori acelaşi reglaj.

Ai dreptate. nu exista robinet care sa regleze corect si repetitiv un debit atat de mic. Temperatura, vibratiile si Bunul Dumnezeu fac ca ceva sa nu mearga si uleiul sa curga in exces sau deloc. Cel mai bun reglaj (singurul), este trimpul, pt ca intervalele pot si masurate exact pt ungere si pauza. Fie ca dozarea se face automat, cu un montaj electronic, fie manual dupa un tabiet prestabilit.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Multumesc. Electrovalva este f mica (precum un motoras electric de la jucariile chinezesti) iar racordurile si ele-s mici. La mine dispozitivul de temporizare l-am realizat cu doi timpi de pauza selectabili pt mers in oras sau afara si vad ca treaba-i buna - nu-mi curge aiurea de pe lant si nici jeanta cauciucului nu se murdareste, doar jegul care se aduna in locasul pinionului fata (cine-i curios sa vada despre ce vorbesc sa dea o geana sub capacul de protectie - pun o poza mai jos sa vedeti cum era la mine inainte de a monta ungatorul) se scurge pe crickul lateral.

/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=841329

/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=841328

 

Off topic: parbrizul e f fain si face treaba buna. La primul rulaj nici nu mi-am dat seama ca trecusem de 100 :eek: . Multumesc inca o data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era buna o sursa permanenta de asemenea electrovalve. Desi deocamdata nu am nevoie de ungator, mai ma gandesc la el pt urmatoarea motocicleta, care cel mai probabil va fi pe lant. Am gasit cateva solutii pt rezervor si capul dublu care sa poata fi accesibile oricui. In cazul rezervorului sticluta este semifabricatul din care prin incalzire si umflare in matrita rezulta PET-ul de 2 L. Dopul este cel de Cola/Pepsi. Are cca 45ml suficienti pt 2500km, mic, rezistent, ieftin si potrivit ca forma, sa poata fi amplasat, legat de cadru, intr-o zona accesibila.

post-8769-0-39340000-1351580420_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va fi un soi de Loobman dar in loc sa apesi pe buton va trebui sa tragi de el. Butonul iese prin dop. Caut o teava de cupru , alama , fier, orice in afara de plastic, 15 cm, cat mai subtire, 3-4 mm. Idei ceva ?

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va fi un soi de Loobman dar in loc sa apesi pe buton va trebui sa tragi de el. Butonul iese prin dop. Caut o teava de cupru , alama , fier, orice in afara de plastic, 15 cm, cat mai subtire, 3-4 mm. Idei ceva ?

Va fi un soi de Loobman dar in loc sa apesi pe buton va trebui sa tragi de el. Butonul iese prin dop. Caut o teava de cupru , alama , fier, orice in afara de plastic, 15 cm, cat mai subtire, 3-4 mm. Idei ceva ?

frigotehnistii lucreaza cu "fiuri" (diametre) asa mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideala ar fi o teava din alama, ca sa se poata cositori pe ea un opritor pt arc (de pix mai tare), la un cap si la celalat un mic taler pt O-ring.

Cel mai important, am gasit o varianta de cap dublu foarte usor de confectionat acasa, doar cu un cuter si o bormasina. Ce faceam eu din dural, ma unfla rasul cat de complicat era! Multi forumisti mi-au solicitat capete duble. Am facut cateva pe care le-am dat entuziastilor, dar acum chiar pot sa si le faca singuri. Sper sa am timp maine sa fac si sa pun poze.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideala ar fi o teava din alama, ca sa se poata cositori pe ea un opritor pt arc (de pix mai tare), la un cap si la celalat un mic taler pt O-ring.

Cel mai important, am gasit o varianta de cap dublu foarte usor de confectionat acasa, doar cu un cuter si o bormasina. Ce faceam eu din dural, ma unfla rasul cat de complicat era! Multi forumisti mi-au solicitat capete duble. Am facut cateva pe care le-am dat entuziastilor, dar acum chiar pot sa si le faca singuri. Sper sa am timp maine sa fac si sa pun poze.

 

teava subtire de cupru... conducta de frana de dacie! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va fi un soi de Loobman dar in loc sa apesi pe buton va trebui sa tragi de el. Butonul iese prin dop. Caut o teava de cupru , alama , fier, orice in afara de plastic, 15 cm, cat mai subtire, 3-4 mm. Idei ceva ?

conducta de frana de Dacie , gasesti noua la magazin , cea mai scurta costa 3-4 beri ... bagi pe interior un colier de plastic daca e de ala ingust

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Prea multe explicatii nu trebuie, pozele cred ca sunt suficiente, pt confectionarea unui cap de ungere dublu pt ungatoarele automate sau gen Loobman. Furtun gros in carne rezistent prod petroliere, surub M6, saibe, piulite, mina de pix, sau furtunas subtire. Reglajul/ ajustarea din lungimea furtunului de cauciuc si pozitionarea gaurilor de 1,5mm si prin rotirea lui si a furtunaselor subtiri.

post-8769-0-60369400-1353927385_thumb.jpg

post-8769-0-70218400-1353927498_thumb.jpg

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prea multe explicatii nu trebuie, pozele cred ca sunt suficiente, pt confectionarea unui cap de ungere dublu pt ungatoarele automate sau gen Loobman. Furtun gros in carne rezistent prod petroliere, surub M6, saibe, piulite, mina de pix, sau furtunas subtire. Reglajul/ ajustarea din lungimea furtunului de cauciuc si pozitionarea gaurilor de 1,5mm si prin rotirea lui si a furtunaselor subtiri.

care sunt "sansele" sa se smulga furtunele care vin in contact cu foaia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niciuna, pt ca furtunasele nu trebuie sa fie in contact cu foaia. Eu le pun la ora sapte deasupra golului dintre dinti si la 1-2 mm departati stanga dreapta de foaie. Trebuie facuta proba cu moto gol sau incarcat, deplasat iainte si inapoi, in asa fel incat furtunasele sa fie mereu deasupra lantului la 10-15 mm si departat de foaie, cum am spus. Furtunasele mele au 3 mm diametrul, iar gaurile in cauciuc sunt date cu burghiu de 1,5. Intra presat si se smulg destul de greu cu mana. Ideea este ca nu trebuie sa le agate lantul, singurul care le-ar putea trage din pozitie si daca le agata le trage oricum si sudate daca ar fi.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ce e aia KIT? :D

Iti zic eu, (intrebarea e retorica) semi-pacaleala.

Cea mai buna alegere - cuparat lantul care nu te incurca in drumul spre glorie + pinioanele cu raportul de transmisie pe care il doresti.

DID nu e singurul producator de lanturi si nici macar nu-s cele mai reusite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai uite... de exemplu mie nu-mi place DID. Din cateva motive simple:

Lanturi grele, zalele sunt cam inalte, mai inalte decat la alti producatori si din cauza asta sunt zgomotoase. Multe pinioane de fabrica vin cu un tampon de cauciuc care amortizeaza zgomotul. Dar eu consider ca nu prea e in regula. Nici foarte rezistente nu mi se pare ca sunt (sunt grele deci zalele sunt mai groase).

Cel mai mult imi plac EK si RK. La pinioane de otel prefer JT iar pinioane spate sunt mai multe variante bune: JT, Talon, Vortex.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Posibil sa fie deja raspunsul, dar la cautare nu mi-a gasit si nu am rabdare sa citesc 100 pagini... asa ca va intreb aici: cum pot curata un lant ruginit (rugina exterioara, estetica, metalul in sine nu a fost atacat)? Mai in gluma, mai in serios... daca il spal cu motorina si il ung e suficient?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil sa fie deja raspunsul, dar la cautare nu mi-a gasit si nu am rabdare sa citesc 100 pagini... asa ca va intreb aici: cum pot curata un lant ruginit (rugina exterioara, estetica, metalul in sine nu a fost atacat)? Mai in gluma, mai in serios... daca il spal cu motorina si il ung e suficient?

DA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca sunt moi alea mici de sarma, sunt prea hardcore si nu cred ca e nevoie. cum nu cred ca e nevoie de asa mare bataie de cap, cu apa calda, detergent, etc, asa faceam si eu. Bine... cum odata imi placea sa pierd timpul cu surubaritul si cautam motive sa stau pe langa mobra, mergea :) Si cum il stiu pe Pisoi si lui ii cam place tot ce tine de mobre/motociclit :) Periuta de dinti cu dinti de plastic, in combinatie cu vreuna cu par moale sa ajuti sa speli bine, motorina si un ulei sunt deajuns. Eu de sprayul de lant de la motul m-am convins, mult mai bine statea lantul uns cu t90, sau chiar cu ulei normal, oricum lantul il curatam la vreo 2 saptamani. Chiar ceva recomandari noi de sprayuri sunt?

 

Ca sa nu imprastiati motorina pe jos si sa murdariti, sub lant, e bine sa puneti vreun pad sau macar o carpa, care o duceti si o aruncati (impreuna cu uleiul uzat) pe la vreo benzinarie, ei stiu unde trebuie sa ajunga deseurile de genul asta.

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incercati sa curatati lantul cu o bucata de prosop flausat usor inbibat in motorina sau petrol. Flocii intra in toate zalele lantului iar motorina inmoaie mizeria si o transfera pe prosop. Nu se murdareste nimic, si daca se foloseste o manusa de plastic sau chiar punga nu te murdaresti nici pe mana. Obligatoriu cu motorul oprit si pe cricul central.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...