Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Misto ponturi, sa traiesti! Mi-ai dat un link cu niste informatii, din pacate nu ma arunca in subiect ci direct pe siteul lor, ce ar trebui sa caut?

Dirtbike.ro este un site asemenea Motociclism.ro..Este deajuns sa faci cont sa accesezi forumul, deschizi un topic si cu siguranta vei fi ajutat de persoane avizate. In legatura cu ghidonul, acest subiect a fost lung dezbatut pe forumul 'dirtbike'....

http://www.dirtbike.ro/forum-biciclete/cautare/subiecte/titlu/toate-categoriile/ghidon/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Stau in casa asteptind sa se faca 7 si sa ies la tura zilnica, merge oleaca de palavrageala.

Din cauza ca alunec in fata pun presiune pe incheieturi, stau mai mult in maini si se simte. Am fost sfatuit sa las saua mai jos, dar pedalez nefiresc si am inteles ca exista riscul sa o dau in paradirea genunchilor.

Singura solutie pare a fi o pipa reglabila care sa-mi inalte si arunce ghidonul mai in spate, dar nu stiu daca gasesc asa ceva pentru modelul meu. Am lasat bicla la atelier si vad ce solutie gasesc baietii. Bicicleta este Cannondale Trail SL1 2012, daca stiti ceva de genul piese aftermarket unde dau de o pipa de-asta dati de stire!

Problema asta o am si eu. Am bicla cu o marime mai mare decit ar trebui. Am rezolvat partial printr-o pipa f scurta dar am problema cu incheieturile daca merg ceva mai mult. Am patit ca un deget de la mina dreapta sa-mi ramina amortit citeva zile dupa o tura mai lunguta.

Referitor la şa, am observat că şi eu am problema asta pe şaua tip fotoliu de la bicla nevesti-mii. Într-un mod ciudat (nu zic că e aplicabil la toată lumea), pentru mine o şa mai îngustă oferă mai mult confort, aderenţă mai bună şi o poziţie mult mai fixă. Încearcă o şa mai îngustă - de ex. Selle Royal Viper sau Bontrager Sport - ambele in jur de 150 RON. Poate ai deja una îngustă - în cazul ăsta cred că ţine de unghiul şeii şi mai puţin de unghiul pipei.

Pai orice om care nu intelege prin bicicleta plimbat prin parc stie ca o sa moale si lata e cea mai proasta varianta. Adevarat ca acolo e vorba si de greutate dar ce sei folosesc profesionistii?

 

 

Ma gindeam ca dupa citeva mii de km cu Shimano Alfine 8 sa fac un fel de review.

 

Ideea e simpla. Daca nu e vorba de buget sau nu cauti performanta extrema (e mult mai greu decit un sistem cu deraior si pierderile prin frecari sint considerabil mai mari), trebuie sa fii batut in cap sa nu vrei sa-l folosesti.

Am vazut pe net mult rahat mincat pe ideea ca nu le place deloc schimbarea in sarcina dar eu merg ignorind acest lucru si nu are nici pe naiba. Pur si simplu merge exact cum trebuie: apesi pe padele si schimba fara mofturi, punct. Citeodata schimba cu oarecare intirziere daca pedalezi puternic si foarte rar sare din viteza dar cel putin problema a doua dispare complet daca e reglat bine si ansamblul sufa+camasa e in stare buna. Posibil ca iarna asta sa-mi iau un Alfine 11 pt. ca la unele pante sint la limita cu 8.

 

Alta. Foaia veche (am impresia ca e o Ultegra, de ce naiba o fi pus asa ceva pe bicla cu viteze in butuc?) s-a uzat si cam facea zgomot si in cautari am aflat de Shimano Biopace. E o forma ovoida (aproximativ de ou zic ei), din ochi excentricitatea e cam de 5-7 mm. Merg de 2 zile cu ea. O fi ca e cu 2 dinti mai mica, o fi ca e noua, o fi placebo sau o fi chiar efectul Biopace dar am senzatia ca pedalez mai liniar.

 

In final, am vazut prin oras un model ca asta de la Canyon. Stiu ca reactia e "huo! bicicleta de hipster" si intimplarea e ca am vazut-o la cel mai stereotip hipster dar stind strimb si judecind drept arata foarte misto, are componente bune si sa ma %^&%^%&^^ eu in el de lant.

https://www.canyon.com/en-ro/urban/urban/2016/urban-7-0.html

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai orice om care nu intelege prin bicicleta plimbat prin parc stie ca o sa moale si lata e cea mai proasta varianta. Adevarat ca acolo e vorba si de greutate dar ce sei folosesc profesionistii?

 

Nu neapărat... Am doi prieteni din VL cu care am făcut ture alpine de peste 100 km / zi prin Lotru, Latoritei și Căpățânii. Unul merge cu o ruptură de șa First Bike cu husă cu gel peste, lată de două palme, iar ălălalt cu o şa de piele cu arcuri, stil Brooks (dar nu Brooks). Am făcut schimb de bicle în ture și amândoi mi-au zis că Selle Royal-ul meu Viper le intră in c.ur şi că nu pricep cum pot să merg pe aşa ceva... că probabil am io plăceri ascunse.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie cineva daca pot gasi asa ceva pe la noi?

 

 

 

 

La noi nu am vazut in magazinele de specialitate. Poate sunt disponibile, dar trebuie cautat. Preferabil sa faci comanda de pe AliExpress unde la majoritatea produselor ai free shipping.

 

https://www.aliexpress.com/item/Bicycle-MTB-bike-Cycling-handlebar-New-TrustFire-HE01-extensions-mount-extender-holder-Light-Lamp-Flashlight-Bracket/32637514092.html?spm=2114.40010608.4.38.pYqlou

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit si la noi ceva de genul: http://www.mosionroata.ro/adaptor-ghidon-xlc-bv-x05-pentru-lumini-computer.html

 

De pe aliexpress sint pozele, dar citeodata stai si peste 40 de zile dupa comenzi. Intrebam daca e la noi pt. ca mi-am luat un tel mai mare si e greu de bagat in borseta de sa pe care o am si sint fortat sa folosesc un suport de ghidon pt. tel. Dar am un ghidon atipic de ingust (58 cm) pe care incape foarte chinuit suportul de telefon.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Ma roade de ceva vreme un gind dar nu reusesc sa-mi limpezesc mintile asa ca am nevoie de niste pareri din exterior. Ideea e ca as vrea sa iau o cursiera.


Pro:

- imi plac de cind ma stiu si n-am avut niciodata una

- vreau sa cobor cu 80 km/h si sa scot timpi cu citeva procente mai buni pe dealuri pt. ambitzul meu

- vreau sa nu simt ca ma tine bicicleta la accelerari

- pe hibridul de acum imi amortesc niste degete de la mina dreapta chiar si dupa 30km si n-am ce sa fac


Contra:

- nu stiu cum as putea sa tin 2 bicle in casa deci probabil ca as ramine doar cu cursiera si mi-e frica ca n-o sa ma impac cu ea la utilizare de oras

- mi-e sa nu sa fiu extrem de dezamagit la trecerea la frine pe janta

- sa nu ma pot obisnui cu pozitia



O alta problema e ca nu vreau o bicla entry level, ca asa am deja una. Nu vad ce rost ar avea sa ma frustrez pe ceva prost ca sa pierd o gramada de bani cind o dau ca sa trec la ceva mai bun. Pe de alta parte nici nu m-as indura sa dau spre 3000 de euro asa ca as lua SH, vad ca se devalorizeaza destul la revinzare cit sa merite riscul (as lua doar pe vazute si probate oricum).


Varianta cealalta e sa fac upgrade la Alfine 11 pe hibrid (cu 8 is la limita pe pante de 10%+) si sa-mi bag mintile-n cap.


Now knock some sense into me.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din capul locului precizez ca sunt un mare fan al butucilor cu viteze integrate (angrenaje planetare) si, mai mult, consider sistemul cu deraioare si combinatie de foi si pinioane unul mult mai costisitor din punct de vedere al intretinerii. Totusi, cursiera e o bicicleta (singura cred eu) careia acest sistem i se potriveste perfect. Asadar o cursiera cu componente de calitate merita cumparata.

Vezi insa de ce iti amortesc doar degetele de la mana dreapta. Tii cumva degetul mare si aratatorul pe manetele schimbatorului de viteze? Daca da, e posibil ca asta sa fie cauza amortelii pe care o simti in degete. Daca ti-ar fi amortit degetele de la ambele maini, atunci treaba era clara, cautai sa-ti reglezi ghidonul si saua astfel incat disconfortul sa dispara. Pornesc de la premisa ca ai marimea cadrului potrivita staturii tale.

Revenind la intrebarea ta, nu stiu daca upgrade-ul la Alfine 11 e compatibil cu bagatul mintilor in cap. Citeste recenziile de pe net. Unii considera ca varianta cu 11 viteze ar fi mai putin robusta ca cea cu 8. In multe cazuri apar scurgeri de ulei.

Daca te tin curelele si restul componentelor de pe bicicleta ta sunt de Doamne-ajuta, atunci iti recomand upgrade la Rohloff. Acolo ai si plaja foarte larga a rapoartelor de transmisie, iar de fiabilitate nu mai vorbesc. Vazusem un butuc Rohloff nou cu 3000 de lei pe un site online. Nu stiu daca la pretul asta primesti doar butucul sau si accesoriile (cabluri, camasi, schimbator de viteze etc).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Daca vrei sa cobori cu 80 km/h, baga-ti mintile in cap: aderenta la rotile de cursiera e de rahat, o sa zbori in decor la prima curba.

 

Exista cursiere cu frane disc, dar cum aderenta de de rahat, degeaba franezi pana blochezi roata, ca si sabotii o pot bloca.

 

Nu bicicleta te tine la accelerari, ci picioarele tale nu tin la accelerari. O cursiera nu o sa faca nici o minune, oricate cruciulite ii legi de ghidon.

 

Daca iti amortesc degetele, schimba mansoanele sau ia mansoane cu gripuri verticale si schimba pozitia mainii din cand in cand. Ex: Ergon GP3.

 

Per total, o cursiera e o bicicleta rapida si excelenta in anumite conditii, dar ce crezi tu despre ele se aplica la avioane, nu la cursiere. Eu sunt fan MTB (full-suspension, chiar), dar tot recunosc meritele unei cursiere. Dar nici nu visez la avioane, la 80km/h cursiera e mai periculoasa decat un avion la 80 km/h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as merge pe gravel bike. Ai spatiu pentru cauciucuri mai balonate, discuri... Cu putina indemanare poti prinde suta pe Transalpina ;)

 

 

Folosesc de vreo 2 ani Rohloff pe mountain bike. Are si plusuri si minusuri. Nu mai spal transmisia dupa fiecare tura, schimb vitezele de pe loc, folosesc o singura foaie. Dar e foarte greu si se simte pe sectiunile de urcare accentuata (1800 de grame fara harnasament), toate piesele adiacente sunt la fel de scumpe, inclusiv uleiul ce se schimba cel putin o data pe an. Cred ca o sa-mi fac o alta bicicleta cu motor electric si Rohloff iar pe actuala o sa pun piese mai usoare :D

 

Vreau sa-l contrazic pe AdrianB1 si sa-i spun ca orice gram la roata conteaza pe acceleratie. Daca cel care merge acum pe trekking se va sui pe o cursiera din carbon de 7 kile, va avea impresia ca zboara si a pierdut timpul cu porcarii :D

Pentru oras eu lucrez la un ciclocros cu prinderi de aripi si portbagaj. Voi alege insa ghidonul drept si transmisie mtb. Schimbatoarele, ergopowerele mi se par foarte expuse la cursiere si sunt si o palarie de bani...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Ideea e ca as vrea sa iau o cursiera.

Sunt departe de a da sfaturi, dar presupun ca o folosesti numai la drum lung, in traficul si inghesuiala din Bucuresti o cursiera mi se pare o alegere proasta. Chiar astazi admiram un baiat care a trecut pe langa mine ca vantul, dar 400 metri mai incolo l-am ajuns si lasat blocat in trafic din cauza ca nu a mai putut inainta din cauza masinilor blocate, in timp ce eu saream si coboram bordurile fara nicio grije.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

M-am suit pe cursiera de carbon (in Olanda, a unui prieten) si nu am avut orgasm instantaneu. Poate imi lipsea preludiul :P

 

Daca la plecarea de pe loc simti diferenta aia de 3% data de rotile mai usoare inseamna ca ti-ai ratat cariera, trebuia sa concurezi in Turul Frantei si in acel caz nu mai aveam discutii aici pe forum, aveai o echipa tehnica care sa iti customizeze bicicletele (mai multe). Restul e efectul coriolis, cel cuantic si cel placebo.

 

@l.u.v., poti sa sari si cu cursiera borduri. Poti sa faci mult mai mult, vezi ce fac baietii aici: https://www.youtube.com/watch?v=aZx6aJvGOw0 . Daca intri ca tancul in bordura strambi si roti de downhill, dar daca stii sa sari borduri nu ai probleme, zic altii mai priceputi ca mine la cursiere - era o discutie pe ciclism.ro despre asta.

 

@vis-a-vis, care e diferenta intre gravel bike si ciclocross? Mie mi se par unul si acelasi lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Tii cumva degetul mare si aratatorul pe manetele schimbatorului de viteze?"

Cam da. Schimbindu-se atit de usor vitezele le si schimb des si e posibil sa fie de la asta. Am incercat mai multe mansoane si mi-a recomandat cineva sa merg pe ceva cu forma ergonomica dar in momentul asta ma gindesc daca sa mai bag vreun leu in ea, ca nu e nimic deosebit pina la urma urmei, sa merite pupata-n poponeata.

 

"Unii considera ca varianta cu 11 viteze ar fi mai putin robusta ca cea cu 8. In multe cazuri apar scurgeri de ulei."

Am vazut asta dar si si multi care zic ca n-au avut nici o problema. Ce ma gindesc eu e ca-i posibil ca Shimano sa fi schimbat materialele unor componente si anumite batchuri sa aiba probleme. Toate firmele fac asta, doar n-o sa schimbe numele modelului pt. o garnitura.

 

"upgrade la Rohloff"

No way. Prea scump. Costa cit o bicla decenta SH si l-as pune pe o bicla submediocra (probabil cadru spre 4 kg, fara suspensii etc).

 

"Tinand cont ca nu te pricepi renunta la gandul de a lua SH , iar pentru ''calitatile ''tale de ciclist"

Sper sa nu te superi pe mine, dar imi spui cind am mers impreuna in ture? E posibil sa fi uitat.

 

"Vreau sa-l contrazic pe AdrianB1 si sa-i spun ca orice gram la roata conteaza pe acceleratie."

Eu n-am luat nici o secunda in serios partea aia din postul lui. Pina si la un MTB bun se simte diferenta din acest punct de vedere. Roata mea fata e 2kg+, un set de Mavic Aksium (adica nimic deosebit) cintareste mai putin. Unde mai pui ca Alfine 8 e si el spre 2kg, probabil ca roata mea spate are spre 4 kg.

 

 

Sa nu fie cu suparare dar singurii care au spus ceva au fost vis-a-vis si motosicli. O sa ma descurc singur.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri am facut o tura din Zarnesti pana la Magura iar mai apoi pana la cabana Curmatura.Cam solicitant traseul mai ales cel de la Curmatura unde 95% din drum urci.

Momentan un filmulet cu traseul de la Magura, cand termin il urc si pe cel de la Curmatura:


» Post actualizat in 03 Oct 2016 19:10

Partea a 2-a, pana la Curmatura.Urcarea cam solicitanta (nu cobori mai deloc si nici nu prea mergi pe plat, ci tot traseul il urci in principiu) insa coborarea face toti banii cu atentie la bolovanii de piatra.Din pacate amicul cu care am fost si-a facut iar varza bicicleta, i-a sarit latul si l-a strambat (de abia o luase vineri din service pentru exact aceeasi chesti, unde i-a fost schimbat lantul cu altul KMC si bloc pinioane).Eu unul am incercat sa gasesc o explicatie, pe coborare din cauza terenului lantul vibreaza iar daca dai din pedale mai incet (te afli in rapoare mici gen foaie mijlocie pinion mijlociu de exemplu) tot ce faci este sa arunci lantul de pe transmisie, se prinde intre foi si pedale si aia e, se stramba, alta explicatie nu am gasit avand in vedere ca e a 2-a oara cand pateste asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Să fim serioși, să ajungi la Curmatura e una dintre cele mai ușurele ture de mountain bike, mai ușor ar fi Susai :D

Sunt doar 3-4 kilometri de urcuș...

Coborârea e rapidă și periculoasă dacă nu ai roțile umflate cât să nu faci snake bite. Data viitoare poate încerci să cobori pe traseul de picior către fântâna lui Botorog ;)

Ca să nu îți sară lanțul trebuie să urci pe foaia mare și pe un pinion din mijloc sau mai mare, ca să stea întins. Se încurcă cel mai adesea când pedalezi spre înapoi și ar trebui evitată manevra.

Încă o observație. Unghiul camerei sub șa nu e cel mai fericit. Încearcă un montaj pe piept ;)

Altfel, felicitări! Ați prins cam ultima zi frumoasă de pedalat ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Lantul sare de obicei daca e lung (cine il lasa suficient de lung ca sa mearga pe pinionul mare si foaia mare o face pe barba lui) si/sau arcul de la intinzatorul din deraior e prea slab. Se mai intampla si daca se foloseste deraior scurt pe foi si pinioane cu plaja larga, dar ar fi trebuit sa zica ceva oamenii de la service.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Lantul sare de obicei daca e lung (cine il lasa suficient de lung ca sa mearga pe pinionul mare si foaia mare o face pe barba lui)

Ar fi bine ca inepțiile de genul ăsteia să le ții pentru tine pe viitor. Nu de alta, dar s-ar putea ca unii să le ia de bune și să se trezească în vârf de munte cu lanțul blocat sau deraioarele strâmbe sau chiar rupte.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am probat ieri vreo 7 km o cursiera Lapierre din carbon, foarte probabil o s-o cumpar dar mai cuget citeva zile. E model vechi (2008) dar cu upgrade la roti Mavic Ksyrium Equipe si Ultegra SL tot din perioada aia (probabil un 105 din ziua de azi il bate). Din pacate noaptea si intr-o zona foarte circulata dar o idee tot mi-am facut. Ce m-a surprins e ca pina si pe pavaj se muleaza incomparabil mai bine decit ce am acum. O fi de la greutate, o fi de la carbon, o fi de la roti? In rest, n-am avut orgasm dar nici am asteptari de genul asta de la biciclete si obiecte in general. M-am impacat cu pozitia surprinzator de repede. Cind am mers duminica pe o bicla de trekking cu drop bars abia reuseam sa frinez cu miinile pe "hoods" (nu stiu cum li se zice la noi) si abia am asteptam sa ma dau jos de pe ea. Plus ca avea o directie prea agila pt. gustul meu. Nimic din astea pe Lapierre.

 

Din cite pare, dupa lungimea head tube-ului si a tubului furcii pare sa fie ceva "endurance", vad ca asa e botezata specia asta de cursiere cu pozitie mai comoda. Dupa ce imi iau cursiera probabil hibridul il transform intr-un fel de MTB fara pretentii cu o suspensie fata SH si cauciucuri cu balon mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Ar fi bine ca inepțiile de genul ăsteia să le ții pentru tine pe viitor. Nu de alta, dar s-ar putea ca unii să le ia de bune și să se trezească în vârf de munte cu lanțul blocat sau deraioarele strâmbe sau chiar rupte.

Pai poate le explici si ce e gresit in ineptiile alea. Mergi cu lantul in diagonala vreodata? Ce poate sa blocheze lantul si de ce sa se strambe deraioare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata, am luat cursiera, o prezint miine.

 

Intrebare: merita sa dau citeva milioane pe o furca SH cu suspensie ca sa pun pe aia veche (+ cauciucuri cu balon mai mare)? Scopul nu e utilizarea off-road ci doar sa nu-mi mai bat capul sa incetinesc la cea mai mica bordura.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...