zigzag Postat Septembrie 24, 2016 Share Postat Septembrie 24, 2016 https://www.olx.ro/oferta/specialized-stumpjumper-comp-29-2015-ID72HHA.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Septembrie 28, 2016 Share Postat Septembrie 28, 2016 Gata, te lasi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Septembrie 29, 2016 Share Postat Septembrie 29, 2016 Nici gand! Doar ca aia e o bicla prea scumpa pentru ceea ce fac eu. Oricum, daca nu iau cat vreau pe ea n-o mai dau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 29, 2016 Autor Share Postat Septembrie 29, 2016 Ma roade de ceva vreme un gind dar nu reusesc sa-mi limpezesc mintile asa ca am nevoie de niste pareri din exterior. Ideea e ca as vrea sa iau o cursiera. Pro: - imi plac de cind ma stiu si n-am avut niciodata una - vreau sa cobor cu 80 km/h si sa scot timpi cu citeva procente mai buni pe dealuri pt. ambitzul meu - vreau sa nu simt ca ma tine bicicleta la accelerari - pe hibridul de acum imi amortesc niste degete de la mina dreapta chiar si dupa 30km si n-am ce sa fac Contra: - nu stiu cum as putea sa tin 2 bicle in casa deci probabil ca as ramine doar cu cursiera si mi-e frica ca n-o sa ma impac cu ea la utilizare de oras - mi-e sa nu sa fiu extrem de dezamagit la trecerea la frine pe janta - sa nu ma pot obisnui cu pozitia O alta problema e ca nu vreau o bicla entry level, ca asa am deja una. Nu vad ce rost ar avea sa ma frustrez pe ceva prost ca sa pierd o gramada de bani cind o dau ca sa trec la ceva mai bun. Pe de alta parte nici nu m-as indura sa dau spre 3000 de euro asa ca as lua SH, vad ca se devalorizeaza destul la revinzare cit sa merite riscul (as lua doar pe vazute si probate oricum). Varianta cealalta e sa fac upgrade la Alfine 11 pe hibrid (cu 8 is la limita pe pante de 10%+) si sa-mi bag mintile-n cap. Now knock some sense into me. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motosicli Postat Septembrie 29, 2016 Share Postat Septembrie 29, 2016 Din capul locului precizez ca sunt un mare fan al butucilor cu viteze integrate (angrenaje planetare) si, mai mult, consider sistemul cu deraioare si combinatie de foi si pinioane unul mult mai costisitor din punct de vedere al intretinerii. Totusi, cursiera e o bicicleta (singura cred eu) careia acest sistem i se potriveste perfect. Asadar o cursiera cu componente de calitate merita cumparata. Vezi insa de ce iti amortesc doar degetele de la mana dreapta. Tii cumva degetul mare si aratatorul pe manetele schimbatorului de viteze? Daca da, e posibil ca asta sa fie cauza amortelii pe care o simti in degete. Daca ti-ar fi amortit degetele de la ambele maini, atunci treaba era clara, cautai sa-ti reglezi ghidonul si saua astfel incat disconfortul sa dispara. Pornesc de la premisa ca ai marimea cadrului potrivita staturii tale. Revenind la intrebarea ta, nu stiu daca upgrade-ul la Alfine 11 e compatibil cu bagatul mintilor in cap. Citeste recenziile de pe net. Unii considera ca varianta cu 11 viteze ar fi mai putin robusta ca cea cu 8. In multe cazuri apar scurgeri de ulei. Daca te tin curelele si restul componentelor de pe bicicleta ta sunt de Doamne-ajuta, atunci iti recomand upgrade la Rohloff. Acolo ai si plaja foarte larga a rapoartelor de transmisie, iar de fiabilitate nu mai vorbesc. Vazusem un butuc Rohloff nou cu 3000 de lei pe un site online. Nu stiu daca la pretul asta primesti doar butucul sau si accesoriile (cabluri, camasi, schimbator de viteze etc). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Septembrie 29, 2016 Share Postat Septembrie 29, 2016 Daca vrei sa cobori cu 80 km/h, baga-ti mintile in cap: aderenta la rotile de cursiera e de rahat, o sa zbori in decor la prima curba. Exista cursiere cu frane disc, dar cum aderenta de de rahat, degeaba franezi pana blochezi roata, ca si sabotii o pot bloca. Nu bicicleta te tine la accelerari, ci picioarele tale nu tin la accelerari. O cursiera nu o sa faca nici o minune, oricate cruciulite ii legi de ghidon. Daca iti amortesc degetele, schimba mansoanele sau ia mansoane cu gripuri verticale si schimba pozitia mainii din cand in cand. Ex: Ergon GP3. Per total, o cursiera e o bicicleta rapida si excelenta in anumite conditii, dar ce crezi tu despre ele se aplica la avioane, nu la cursiere. Eu sunt fan MTB (full-suspension, chiar), dar tot recunosc meritele unei cursiere. Dar nici nu visez la avioane, la 80km/h cursiera e mai periculoasa decat un avion la 80 km/h. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Septembrie 29, 2016 Share Postat Septembrie 29, 2016 Eu as merge pe gravel bike. Ai spatiu pentru cauciucuri mai balonate, discuri... Cu putina indemanare poti prinde suta pe Transalpina Folosesc de vreo 2 ani Rohloff pe mountain bike. Are si plusuri si minusuri. Nu mai spal transmisia dupa fiecare tura, schimb vitezele de pe loc, folosesc o singura foaie. Dar e foarte greu si se simte pe sectiunile de urcare accentuata (1800 de grame fara harnasament), toate piesele adiacente sunt la fel de scumpe, inclusiv uleiul ce se schimba cel putin o data pe an. Cred ca o sa-mi fac o alta bicicleta cu motor electric si Rohloff iar pe actuala o sa pun piese mai usoare Vreau sa-l contrazic pe AdrianB1 si sa-i spun ca orice gram la roata conteaza pe acceleratie. Daca cel care merge acum pe trekking se va sui pe o cursiera din carbon de 7 kile, va avea impresia ca zboara si a pierdut timpul cu porcarii Pentru oras eu lucrez la un ciclocros cu prinderi de aripi si portbagaj. Voi alege insa ghidonul drept si transmisie mtb. Schimbatoarele, ergopowerele mi se par foarte expuse la cursiere si sunt si o palarie de bani... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Septembrie 29, 2016 Admin Share Postat Septembrie 29, 2016 Ideea e ca as vrea sa iau o cursiera. Sunt departe de a da sfaturi, dar presupun ca o folosesti numai la drum lung, in traficul si inghesuiala din Bucuresti o cursiera mi se pare o alegere proasta. Chiar astazi admiram un baiat care a trecut pe langa mine ca vantul, dar 400 metri mai incolo l-am ajuns si lasat blocat in trafic din cauza ca nu a mai putut inainta din cauza masinilor blocate, in timp ce eu saream si coboram bordurile fara nicio grije. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Septembrie 29, 2016 Share Postat Septembrie 29, 2016 M-am suit pe cursiera de carbon (in Olanda, a unui prieten) si nu am avut orgasm instantaneu. Poate imi lipsea preludiul Daca la plecarea de pe loc simti diferenta aia de 3% data de rotile mai usoare inseamna ca ti-ai ratat cariera, trebuia sa concurezi in Turul Frantei si in acel caz nu mai aveam discutii aici pe forum, aveai o echipa tehnica care sa iti customizeze bicicletele (mai multe). Restul e efectul coriolis, cel cuantic si cel placebo. @l.u.v., poti sa sari si cu cursiera borduri. Poti sa faci mult mai mult, vezi ce fac baietii aici: https://www.youtube.com/watch?v=aZx6aJvGOw0 . Daca intri ca tancul in bordura strambi si roti de downhill, dar daca stii sa sari borduri nu ai probleme, zic altii mai priceputi ca mine la cursiere - era o discutie pe ciclism.ro despre asta. @vis-a-vis, care e diferenta intre gravel bike si ciclocross? Mie mi se par unul si acelasi lucru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 29, 2016 Autor Share Postat Septembrie 29, 2016 (editat) "Tii cumva degetul mare si aratatorul pe manetele schimbatorului de viteze?" Cam da. Schimbindu-se atit de usor vitezele le si schimb des si e posibil sa fie de la asta. Am incercat mai multe mansoane si mi-a recomandat cineva sa merg pe ceva cu forma ergonomica dar in momentul asta ma gindesc daca sa mai bag vreun leu in ea, ca nu e nimic deosebit pina la urma urmei, sa merite pupata-n poponeata. "Unii considera ca varianta cu 11 viteze ar fi mai putin robusta ca cea cu 8. In multe cazuri apar scurgeri de ulei." Am vazut asta dar si si multi care zic ca n-au avut nici o problema. Ce ma gindesc eu e ca-i posibil ca Shimano sa fi schimbat materialele unor componente si anumite batchuri sa aiba probleme. Toate firmele fac asta, doar n-o sa schimbe numele modelului pt. o garnitura. "upgrade la Rohloff" No way. Prea scump. Costa cit o bicla decenta SH si l-as pune pe o bicla submediocra (probabil cadru spre 4 kg, fara suspensii etc). "Tinand cont ca nu te pricepi renunta la gandul de a lua SH , iar pentru ''calitatile ''tale de ciclist" Sper sa nu te superi pe mine, dar imi spui cind am mers impreuna in ture? E posibil sa fi uitat. "Vreau sa-l contrazic pe AdrianB1 si sa-i spun ca orice gram la roata conteaza pe acceleratie." Eu n-am luat nici o secunda in serios partea aia din postul lui. Pina si la un MTB bun se simte diferenta din acest punct de vedere. Roata mea fata e 2kg+, un set de Mavic Aksium (adica nimic deosebit) cintareste mai putin. Unde mai pui ca Alfine 8 e si el spre 2kg, probabil ca roata mea spate are spre 4 kg. Sa nu fie cu suparare dar singurii care au spus ceva au fost vis-a-vis si motosicli. O sa ma descurc singur. Editat Septembrie 29, 2016 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Minu Postat Octombrie 3, 2016 Share Postat Octombrie 3, 2016 Ieri am facut o tura din Zarnesti pana la Magura iar mai apoi pana la cabana Curmatura.Cam solicitant traseul mai ales cel de la Curmatura unde 95% din drum urci. Momentan un filmulet cu traseul de la Magura, cand termin il urc si pe cel de la Curmatura: » Post actualizat in 03 Oct 2016 19:10Partea a 2-a, pana la Curmatura.Urcarea cam solicitanta (nu cobori mai deloc si nici nu prea mergi pe plat, ci tot traseul il urci in principiu) insa coborarea face toti banii cu atentie la bolovanii de piatra.Din pacate amicul cu care am fost si-a facut iar varza bicicleta, i-a sarit latul si l-a strambat (de abia o luase vineri din service pentru exact aceeasi chesti, unde i-a fost schimbat lantul cu altul KMC si bloc pinioane).Eu unul am incercat sa gasesc o explicatie, pe coborare din cauza terenului lantul vibreaza iar daca dai din pedale mai incet (te afli in rapoare mici gen foaie mijlocie pinion mijlociu de exemplu) tot ce faci este sa arunci lantul de pe transmisie, se prinde intre foi si pedale si aia e, se stramba, alta explicatie nu am gasit avand in vedere ca e a 2-a oara cand pateste asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Octombrie 3, 2016 Share Postat Octombrie 3, 2016 Să fim serioși, să ajungi la Curmatura e una dintre cele mai ușurele ture de mountain bike, mai ușor ar fi Susai Sunt doar 3-4 kilometri de urcuș... Coborârea e rapidă și periculoasă dacă nu ai roțile umflate cât să nu faci snake bite. Data viitoare poate încerci să cobori pe traseul de picior către fântâna lui Botorog Ca să nu îți sară lanțul trebuie să urci pe foaia mare și pe un pinion din mijloc sau mai mare, ca să stea întins. Se încurcă cel mai adesea când pedalezi spre înapoi și ar trebui evitată manevra. Încă o observație. Unghiul camerei sub șa nu e cel mai fericit. Încearcă un montaj pe piept Altfel, felicitări! Ați prins cam ultima zi frumoasă de pedalat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Minu Postat Octombrie 3, 2016 Share Postat Octombrie 3, 2016 Merci, am sa tin cont de sfaturi, pe viitor am sa folosesc un ham, insa pe moment ala a fost cel mai bun loc unde puteam sa pun camera. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Octombrie 3, 2016 Share Postat Octombrie 3, 2016 Lantul sare de obicei daca e lung (cine il lasa suficient de lung ca sa mearga pe pinionul mare si foaia mare o face pe barba lui) si/sau arcul de la intinzatorul din deraior e prea slab. Se mai intampla si daca se foloseste deraior scurt pe foi si pinioane cu plaja larga, dar ar fi trebuit sa zica ceva oamenii de la service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Octombrie 4, 2016 Share Postat Octombrie 4, 2016 Lantul sare de obicei daca e lung (cine il lasa suficient de lung ca sa mearga pe pinionul mare si foaia mare o face pe barba lui) Ar fi bine ca inepțiile de genul ăsteia să le ții pentru tine pe viitor. Nu de alta, dar s-ar putea ca unii să le ia de bune și să se trezească în vârf de munte cu lanțul blocat sau deraioarele strâmbe sau chiar rupte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Octombrie 4, 2016 Autor Share Postat Octombrie 4, 2016 Am probat ieri vreo 7 km o cursiera Lapierre din carbon, foarte probabil o s-o cumpar dar mai cuget citeva zile. E model vechi (2008) dar cu upgrade la roti Mavic Ksyrium Equipe si Ultegra SL tot din perioada aia (probabil un 105 din ziua de azi il bate). Din pacate noaptea si intr-o zona foarte circulata dar o idee tot mi-am facut. Ce m-a surprins e ca pina si pe pavaj se muleaza incomparabil mai bine decit ce am acum. O fi de la greutate, o fi de la carbon, o fi de la roti? In rest, n-am avut orgasm dar nici am asteptari de genul asta de la biciclete si obiecte in general. M-am impacat cu pozitia surprinzator de repede. Cind am mers duminica pe o bicla de trekking cu drop bars abia reuseam sa frinez cu miinile pe "hoods" (nu stiu cum li se zice la noi) si abia am asteptam sa ma dau jos de pe ea. Plus ca avea o directie prea agila pt. gustul meu. Nimic din astea pe Lapierre. Din cite pare, dupa lungimea head tube-ului si a tubului furcii pare sa fie ceva "endurance", vad ca asa e botezata specia asta de cursiere cu pozitie mai comoda. Dupa ce imi iau cursiera probabil hibridul il transform intr-un fel de MTB fara pretentii cu o suspensie fata SH si cauciucuri cu balon mai mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Octombrie 5, 2016 Share Postat Octombrie 5, 2016 Ar fi bine ca inepțiile de genul ăsteia să le ții pentru tine pe viitor. Nu de alta, dar s-ar putea ca unii să le ia de bune și să se trezească în vârf de munte cu lanțul blocat sau deraioarele strâmbe sau chiar rupte. Pai poate le explici si ce e gresit in ineptiile alea. Mergi cu lantul in diagonala vreodata? Ce poate sa blocheze lantul si de ce sa se strambe deraioare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Octombrie 8, 2016 Autor Share Postat Octombrie 8, 2016 (editat) Gata, am luat cursiera, o prezint miine. Intrebare: merita sa dau citeva milioane pe o furca SH cu suspensie ca sa pun pe aia veche (+ cauciucuri cu balon mai mare)? Scopul nu e utilizarea off-road ci doar sa nu-mi mai bat capul sa incetinesc la cea mai mica bordura. Editat Octombrie 8, 2016 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pandy Postat Octombrie 8, 2016 Share Postat Octombrie 8, 2016 Din punctul meu de vedere nu merita pentru ca o furca entry-level, e doar entry-level. La un momentdat trebuie servisata, acea servisare s-ar putea sa te coste mai mult ca furca in sine. Trebuie tinut cont si de faptul ca la unele furci nu pot fi inlocuite simeringurile. Unele sunt pe ulei, altele doar arc simplu. Evolutia mea a fost astfel, am avut un RS Dart3, arc cu ulei, la temperaturi de genul cum avem afara, era moarta. Nu lucra deloc. Nici inlcouirea uleiului nu a adus o imbunatatire considerabila, sa zic un 20%. Etapa urmatoare RS Reba SL, varianta mai veche, cea cu 2 camere de aer pentru o reglare mai dificila (dar mai buna conform statisticilor). Ei bine, aici nu mai ai probleme, lucreaza cand vrei. lucreaza impecabil. Diferenta de pret, sh, de 10 ori. Dar eu o tin pentru off-road. Tehnica din ea face multe, gen Motion Control, daca mergi pe sosea se blocheaza singura pentru ca simte ca nu are de ce sa lucreze si alte chestii. Daca vrei doar pentru borduri, atunci, daca chiar vrei o furca, cauta-le pe cele simple, doar arc. Acolo ai sanse mai mici sa se defecteze ceva. Iar sh, e mereu la noroc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Octombrie 8, 2016 Share Postat Octombrie 8, 2016 Furca cu suspensie pentru touring, de obicei naspa si grea... Eu unul prefer fara prin oras. (cu toate ca servesc foarte rar). In cazul bordurilor... E bine sa capeti putina tehnica. Fata se ridica peste relativ usor. Te lasi pe spate si tragi de ghidon. Daca ai suspensie, poti impinge tare-n furca inainte. (asta merge si la mobra). Spatele, cu putin antrenament, il tragi si p-ala usor. Trebuie sa inveti sa tragi de pedala cu varful, lasandu-te pe ghidon... Exerseaza la viteza mica in parc, ridica spatele cate putin Pai poate le explici si ce e gresit in ineptiile alea. Mergi cu lantul in diagonala vreodata? Ce poate sa blocheze lantul si de ce sa se strambe deraioare? Eu nu merg in diagonala, dar se pot ivi cazuri. Mergi la vale, cu latul pe foaia mare si un pinion de prin mijloc macar. Vine o rampa accentuata. Schimbi repede doar pinionul, cat mai mare, sa fortezi inertia... pac, lant blocat, iti blestemi soarta, uneori dai roata jos ca nu mai vrea deloc sa se dea spre inapoi. Deraiorul spate e supus la niste tensiuni maricele, e dat peste cap, se indoaie, uneori imperceptibil dar apoi te-ntrebi de ce nu mai schimba bine. E clar, lantul trebuie scurtat fiind pe foaia mare si pinionul mare, nicicum altcumva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Octombrie 8, 2016 Autor Share Postat Octombrie 8, 2016 OK, o las balta cu suspensia. M-am uitat cit citareste una ieftina -> nu, multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eek! Postat Octombrie 9, 2016 Share Postat Octombrie 9, 2016 (editat) Avantajul furcii rigide prin oras este greutatea redusa, o ridici foarte usor peste orice bordura. Dezavantajul ei este ca la denivelarile curente ale drumului apare disconfortul. Personal, prin oras as prefera o hibrida, roti de 28 cu anvelope de touring antipana, ghidon cu putin rise si furca cu cursa scurta. Rotile de 26 sint o optiune si mai buna daca trebuie sa o cari pe scari sau in lift. Editat Octombrie 9, 2016 de Eek! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Octombrie 9, 2016 Share Postat Octombrie 9, 2016 La ultima afirmație te contrazic. Cei 32 milimetri diferență sunt compensați de diferența de geometrie. Practic ghidonul și șaua e la aceeași înălțime. Ce poate diferi e doar lungimea totală... care nu deranjază în lift. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Octombrie 9, 2016 Autor Share Postat Octombrie 9, 2016 Rotile sint de 28, nu le schimb. Am renuntat la ideea cu suspensia fata cind am vazut cit cintareste una ieftina. Ce cauciucuri recomandati? Ce balon ar fi recomandat pt. utilizare in mare p[arte pe asfalt bun dar si drumuri proaste spre foarte proaste ocazional si offroad foarte rar? Ma uitam la: http://www.marosbike.ro/anvelope-28-29-inch/anvelopa-continental-speedride-reflex-puncture-protection-42-622-28-1-6-negru-negru.html http://www.marosbike.ro/anvelope-28-29-inch/anvelopa-schwalbe-citizen-28-1-60-700-40c-42-622-b-b-sk-rt-hs416.html Dupa masuratori, 42 incape. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pandy Postat Octombrie 9, 2016 Share Postat Octombrie 9, 2016 Eu as merge pe: Continental Touring Continental Travel Contact Schwalbe Marathon (orice din seria asta) In principiu as alege orice e cu profil central slick sau aproapiat si pe margine crampoane sau profilat. Umflate la presiune aproape maxima cand esti pe sosea si scos din presiune pana la un nivel echilibrat incat sa ai contact cu crampoanele, dar sa nu fie prea desimflat cat sa faca pana, cand esti offroad. Vezi ca la noi sunt scumpicele, cauta si pe site-urile de profil din Germania, eventual te combini la comanda cu omologii nostri de pe forumul fara "moto" in fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.