Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 oră în urmă, AdrianB1 a spus:

Daca e vorba doar de schimbat, in afara intrebarii logice "de ce nu ti le schimbi tu, zero cost, 2 ore de munca?"

pt ca sunt in urma cu tehnologia si daca ma enerveaza ceva = sanse mari sa stric ceva - gen chestia aia de la "crown" care se da jos de pe furca veche - care am vaz pe net ca se scoate batand usor cu ciocan in surubelnita - clar o stric pe aia eu :D 

Plus taiat gatul furcii noi sau cum se numeste.

Plus ca la scurtat conducte hidraulice nu m-as baga ca apoi te aerisite etc si sigur iar stric ceva.

1 oră în urmă, AdrianB1 a spus:

"sigur e schimbat sau servisat?".

e de schimbat ca trec de la suspensii la fixa si de la mecanice la hidra 

 

1 oră în urmă, AdrianB1 a spus:

manopera cu tot poate sa ajunga pe la 250 de lei, dar 400 e din alt film.

 

La 25.03.2022 la 13:19, frigider a spus:

**update am dat niste mailuri, suma e in jur de 175-200 deci e ok.

 

eu ma uitasem pe lista de servicii luate "individual" si la atat se ajungea (la mai multe magazine) dar apoi zic sa cer oferte si am dat niste mailuri si mi-au zis suma de mai sus - moment in care clar am dus-o.

daca ramanea la 400...plm de 400 ma gandesc sa trec la o foaie mica si sa dau schimbator de foi jos si le faceam eu. deci imi asumam un risc facand inca un update.

1 oră în urmă, The_Sin_Eater a spus:

Pai spune-i omului unde sa se duca la aia 250 de care ai cunostinta. Exact asta cere.

toti cei care au raspuns in jurul sumei aleaia au fost , deci omul a zis bine ca asa e in general - fapt dovedit de raspunsuri.

 

din fericire nu a trebuit sa sap sa ajung in gama aia de pret. :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
Acum 4 ore, The_Sin_Eater a spus:

Gresit!

Daca pista e desenata pe trotuar, nu e ilegal.

Daca pista e desenata pe trotuar nu e trotuar, ci pista de biciclete, nu? Trotuarul e pentru pietoni, pista de biciclete pentru biciclete, nimeni nu are voie pe drumul celuilalt.

Acum 3 ore, frigider a spus:

Plus ca la scurtat conducte hidraulice nu m-as baga ca apoi te aerisite etc si sigur iar stric ceva.

Vezi ca franele hidraulice trebuie aerisite periodic si obligatoriu cand schimbi placutele. Tu parca esti mai usurel si nu uzezi prea tare placutele, dar tot o sa se duca si alea si trebuie completat cu lichid. Pentru o singura bicicleta nu merita sa te complici sa iti iei trusa de aerisire, eu am 4 biciclete cu frane hidraulice si niste prieteni pe care ii mai ajut si am 2 truse de aerisit si iau lichid la bidon de 1 litru (ma tine cativa ani buni, dar era de vreo 4-5 ori mai ieftin decat la bidoane mici).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, AdrianB1 a spus:

Vezi ca franele hidraulice trebuie aerisite periodic si obligatoriu cand schimbi placutele. Tu parca esti mai usurel si nu uzezi prea tare placutele, dar tot o sa se duca si alea si trebuie completat cu lichid. Pentru o singura bicicleta nu merita sa te complici sa iti iei trusa de aerisire, eu am 4 biciclete cu frane hidraulice si niste prieteni pe care ii mai ajut si am 2 truse de aerisit si iau lichid la bidon de 1 litru (ma tine cativa ani buni, dar era de vreo 4-5 ori mai ieftin decat la bidoane mici).

Îmi imaginez că o să se simtă la mână când e ceva aer acolo. Sau s-o face și la timp, am manualul, o sa vad.

 

Sunt o grămadă de magazine de bici la care pot apela și mă bucur că sunt "aglomerate", unii mi au spus că nu mă pot ajuta cu ce vroiam eu sa fac că nu și văd capul și că cei de au luat bici de la ei au prioritate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

Vezi ca franele hidraulice trebuie aerisite periodic si obligatoriu cand schimbi placutele.

Un sistem care functioneaza corect nu are nevoie de aerisiri periodice, daca intra aer periodic in sistem ai o problema exceptand cazul in care obisnuiesti sa tii bicicleta cu rotile in sus perioade indelungate.( multe ore, nu cand schimbi cauciucul)

De ce e obligatoriu sa aerisesti cand schimbi placutele? Un sistem bine gandit si corect utilizat are rezervorul dimensionat astfel incat sa compenseze uzura placutelor fara ca nivelul lichidului sa iasa din limite.

Citat

Daca esti atent ,nu e nici un risc

Fals, riscul exista, nu e deloc neglijabil si din pacate nu depinde numai de tine. Ca noi alegem sa ni-l asumam e alta discutie. Si eu incurajez lumea sa mearga pe bicicleta dar n-as indrazni sa le spun ca daca sunt atenti nu e nici un risc pentru ca sunt constient ca nu e asa.

Din pacate in trafic sunt tot felul de nebuni, soferi cu ochii in telefon sau probleme de vedere, neatenti, etc. Oricand unu deasta te poate lovi din spate fara sa poti face nimic. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Bicicletele nu au un rezervor de lichid de frana ca motocicletele, au o rezerva foarte mica in pompa. Cand placutele se tocesc poate sa traga aer, cand impingi pistonul inapoi ca sa pui placute noi poti sa pierzi un pic de lichid, cu timpul lichidul se murdareste si devine maro in loc de albastru (Magura are albastru) si e bine sa il schimbi, etc. Nu aerisesti lunar, daca nu folosesti mult bicicleta poti sa nu aerisesti vreodata, dar daca consumi 2 seturi de placute in fiecare vara ajungi sa schimbi lichidul anual si sa aerisesti la fiecare schimb, in special pe spate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Eu am furci pe aer Rock Shox. Am făcut presiunea în ele acum câteva luni, acum am observat pe marker că au cursa aproape până sus.

Mai fac odată presiune și urmăresc?

Unde pot servisa astea în București dacă pierd aer?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

^^^ asta e motivul pentru care am trecut la fixa. (plus ca e la jumate din greutate) :) 

**la mine pierdea ulei ca era mai veche si abia am gasit undeva om care sa spuna ca are kit de service pentru ea si era  500 lei servisarea, asta daca era posibila. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

Bicicletele nu au un rezervor de lichid de frana ca motocicletele

Pai nici placutele nu sunt la fel de groase ca cele de moto :)  

Ideea e ca un sistem proiectat bine nu are voie sa ia aer cand se tocesc placutele. Ca or fi si sisteme proiectate la limita sau poate chiar sub limita nu ma surprinde dar nu e normal.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu despre voi, dar cu pretul actual al combustibilului si nivelul la care a ajuns RCA-ul, pot spune ca am devenit un biciclist convins. :crack:
@frigider: poti sa pui un link cu sursa de unde ai luat furca fixa? Parca ma bate si pe mine gandul sa fac asta. Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, binox a spus:

Un sistem care functioneaza corect nu are nevoie de aerisiri periodice, daca intra aer periodic in sistem ai o problema exceptand cazul in care obisnuiesti sa tii bicicleta cu rotile in sus perioade indelungate.( multe ore, nu cand schimbi cauciucul)

De ce e obligatoriu sa aerisesti cand schimbi placutele? Un sistem bine gandit si corect utilizat are rezervorul dimensionat astfel incat sa compenseze uzura placutelor fara ca nivelul lichidului sa iasa din limite.

Fals, riscul exista, nu e deloc neglijabil si din pacate nu depinde numai de tine. Ca noi alegem sa ni-l asumam e alta discutie. Si eu incurajez lumea sa mearga pe bicicleta dar n-as indrazni sa le spun ca daca sunt atenti nu e nici un risc pentru ca sunt constient ca nu e asa.

Din pacate in trafic sunt tot felul de nebuni, soferi cu ochii in telefon sau probleme de vedere, neatenti, etc. Oricand unu deasta te poate lovi din spate fara sa poti face nimic. 

Eu vorbeam despre mine, asa vad lucrurile.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, danutu_m a spus:

poti sa pui un link cu sursa de unde ai luat furca fixa? Parca ma bate si pe mine gandul sa fac asta. Multumesc!

Vezi că furca fixă se ia în funcție de ce cursă ai acum la furcă (suspension corrected fork). Altfel strici geometria, virează aiurea roata și dai cu pedalele pe jos în curbe...

https://brainybiker.com/what-is-a-suspension-corrected-fork/

image.thumb.png.5052b7a237a479c8b5f92579bea1c798.png

image.thumb.png.5052b7a237a479c8b5f92579bea1c798.pngimage.thumb.png.88f62a913deb15c3d49d9967325163a8.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
Acum 14 ore, l.u.v a spus:

Unde pot servisa astea în București dacă pierd aer?

Dupa ultima experienta la Ion din Crangasi mi-am cumparat scule si m-am apucat sa imi fac singur, dar nu servisare de furca pentru ca imi e prea lene pentru aia. Furcile RoxShox le fac la BikeGeek langa Piata Sudului, chiar daca e foarte departe pentru mine. Din pacate acolo nu fac si amortizoare spate, dar furcile le fac bine.

Acum 13 ore, binox a spus:

Pai nici placutele nu sunt la fel de groase ca cele de moto :)  

Ideea e ca un sistem proiectat bine nu are voie sa ia aer cand se tocesc placutele. Ca or fi si sisteme proiectate la limita sau poate chiar sub limita nu ma surprinde dar nu e normal.

 

La Shimano si Magura am avut de aerisit pe spate. Pe o bicicleta am Magura Julie, antica, de dinainte de 2010 si nu a fost niciodata nevoie de aerisire, dar la MTx-uri e nevoie, au un dop idiot de cauciuc la rezervor si in timp trag aer. Toate bicicletele le tin vertical, suspendate de roata fata, nu am observat nici o diferenta intre modurile de depozitare si perioadele de aerisire. Singura problema avuta vreodata a fost o furca RoxShox cu garniturile uzate la care din cauza pozitiei a curs uleiul din furca, ceea ce era aproape de asteptat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Mersi tuturor pentru sfaturi!

 

Nemaicirculând de mult cu bicicleta am uitat de durerile de la oasele șezutului 🙂

 

PS: am montat de curând și o oglindă micuță doar pe stânga, nu mi-am imaginat că este atât de utilă, recomand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, danutu_m a spus:

@frigider: poti sa pui un link cu sursa de unde ai luat furca fixa? Parca ma bate si pe mine gandul sa fac asta. Multumesc!

https://www.identitibikes.com/products/rebate-jump-forks/

luata prin Garcya, probabil se poate lua si "singur" dar prefer sa evit bataie de cap.

 

este de "jump" zic ei, adica rezista la niste abuzuri.

eu pe magazine la noi gaseam fixe dar de trekking etc. acum nu stiu la ce vrei sa o fol tu, daca e pt ceva mai non-abuz poate gasesti in tara, e mai simplu si mai rapid poate si mai ieftin?

Acum 13 ore, vis-a-vis a spus:

Vezi că furca fixă se ia în funcție de ce cursă ai acum la furcă (suspension corrected fork). Altfel strici geometria, virează aiurea roata și dai cu pedalele pe jos în curbe...

https://brainybiker.com/what-is-a-suspension-corrected-fork/

image.thumb.png.5052b7a237a479c8b5f92579bea1c798.png

image.thumb.png.5052b7a237a479c8b5f92579bea1c798.pngimage.thumb.png.88f62a913deb15c3d49d9967325163a8.png

bine zis, la unele scrie in descriere spre ex "geometry corrected for XXX mm travel" 

Acum 4 ore, l.u.v a spus:

Nemaicirculând de mult cu bicicleta am uitat de durerile de la oasele șezutului 🙂

mergi si tu in picioare, sau pe langa :grinbandit:

Acum 4 ore, l.u.v a spus:

PS: am montat de curând și o oglindă micuță doar pe stânga, nu mi-am imaginat că este atât de utilă, recomand.

*nu si pe trotuar ;) 

**de fapt si pe trotuar

 

 

oameni ma bate gandu sa trec pe 1 foaie 1 pinion de acelasi nr de dinti, raport 1:1.

si zic scriu asa pe google, doar google e prietenul tau, asteptandu-ma sa gasesc set.

 

dar nu gasesc set.

inteleg ca tre sa caut eu manual foaie de X dinti cu brate si pinion separat tot de X dinti?

 

ce am eu acum cu 2 foi - inca mi se pare mare foaia , nu are sens sa fie "mare" daca vreau 1:1.

si oricum gen trebuie cu sistem spider daca am inteles bine pt ca gaurile s "pe raza mare", mai mare decat foaia mica. 

 

 

mai mic de 32 dinti nu gasesc foaie?

 

ma oboseste groaznic sa sap asa in necunoscut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, tot făcuse un om topic "ce valoare are bici" zic să întreb și eu:

 

Merita să vând manetele și frânele și furca asta?

Sau mai bine le donez?

 

Manete 2 degete avid dar merge sa frânezi și cu 1 deget. :grinbandit:

Frane mecanice Hayes mx4 +1 disc 160.

Furca Marzocchi Dirt Jumper 3, curge puțin, sa fie bine sa nu fie rău. revizia ajunge 500 lei. Lol.

 

Obosite toate, ce sa mai.

Dar vin cu bonus la skill.

 

 

 

 

IMG20220402132715.jpg

IMG20220402132659.jpg

IMG20220402132126.jpg

IMG20220402132241.jpg

IMG20220402132628.jpg

IMG20220402132253.jpg

IMG20220402132641.jpg

IMG20220402132648.jpg

 

 

Adaugăm 1 schimbător de 2 foi Shimano, se știe, cea mai tare marca.

Tunat, fara geam protecție indicator. 

(Ai nevoie de indicator să știi pe ce foaie ești când 1 e de 28 și ailaltă dubla :D - pt rideri PRO.

*Are rodajul făcut.

 

 

IMG20220406134553.jpg

IMG20220406134547.jpg

Hyperdrive frăție.

IMG20220406135022.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

încearcă pe dirtbike.ro/bazar... 

Manetele alea erau la căutare pe vremuri. Merg și la frâne disc mecanice, si la v-brake-uri.

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, vis-a-vis a spus:

încearcă pe dirtbike.ro/bazar... 

Manetele alea erau la căutare pe vremuri. Merg și la frâne disc mecanice, si la v-brake-uri.

O sa incerc și acolo.

Acum poate sare cineva cu vreo oferta de pe aici :grinbandit:

Una de nerefuzat poate.

 

Desi daca incepe sezonul o sa se pună praful pe aici :)

 

le vând la iarna. Off season, preț de iarna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Manetele alea sunt singurele piese bune din toata lista, dar pe vremuri le cumparam cu vreo 40 de lei setul, noi, de la un magazin din Brasov. Am avut vreo 3-4 seturi, le-am pus gratuit ca upgrade pe bicicletele pustilor din cartier, cred ca inca am un set pe o bicicleta de 24" a pustiului fratelui meu. Restul nu prea au nici o valoare, nici macar sentimentala, Alivio e cea mai ieftina serie de Shimano care are nume  si daca iei in seama si uzura sunt bune de donat cuiva care are nevoie, pe la tara. Poate franele si discul sa fie vandabile pe OLX, dar nu pe bani seriosi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, AdrianB1 a spus:

Manetele alea sunt singurele piese bune din toata lista, dar pe vremuri le cumparam cu vreo 40 de lei setul, noi, de la un magazin din Brasov. Am avut vreo 3-4 seturi, le-am pus gratuit ca upgrade pe bicicletele pustilor din cartier, cred ca inca am un set pe o bicicleta de 24" a pustiului fratelui meu. Restul nu prea au nici o valoare, nici macar sentimentala, Alivio e cea mai ieftina serie de Shimano care are nume  si daca iei in seama si uzura sunt bune de donat cuiva care are nevoie, pe la tara. Poate franele si discul sa fie vandabile pe OLX, dar nu pe bani seriosi.

ms de info!

 

am pus hidra pe bici si pana acum sunt f dezamagit - mt5 pe fata cu 4 pistonase si disc de 203 si e ... 😐 slaba rau?

spatele la fel, mt sport parca ii zicea dar discul e unul vechi, tre sa trag tare sa blocheze spatele.

am inteles ca tre sa se rodeze putin placutele (oare si discul?)

 

sper sa revin cu o parere total la 180 grade peste ceva timp.

Altfel pun la loc mecanicele si donez pe astelalte :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, placutele trebuie rodate la fiecare schimbare. Nu dureaza mult, in zece minute ai terminat - gasesti un loc unde poti merge fara sa fii nevoit sa opresti si faci accelerari urmate de franari progresive, facute lent si fara sa te opresti de tot. Faci vreo 10-20 de ture si apoi ar trebui sa simti diferenta. Prima data cand am facut asta nu-mi venea sa cred ce diferenta era. Nu stiu daca discurile trebuie rodate si ele cand sunt noi (pp ca da), dar oricum participa la rodarea pe care o faci placutelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt mai multe situatii care pot duce la frana proasta..chit ca e hidraulica.

- nu e aerisita cum trebuie. Frana era dintr-o bucata - de la maneta la etriere sau din aia cu quick connectori? Ai aerisit-o? 

- discul de frana e curat? Dar placutele? Daca ai facut cumva aerisirea si ti-a ajuns lichid de frana pe placute..ai pus-o de placute noi. Eu am salvat unele bagandu-le la cuptor..dar nu merge intotdeauna.

 

Bine..toate astea presupunand ca i-ai facut rodajul. Dar daca nici nu blochezi spatele...Eu, la tonajul meu, blochez spatele (si fata cred) cu un deget. XT de acum vreo 6 ani. MT5 par mai rasarite. Oricum hidraulicele sunt peste frana mecanica. Daca nu ti se pare ca e asa e ceva in neregula cu ea - mizerii pe discuri/placute sau frana nearisita.

 

Daca nu le-ai aerisit, du-te la cineva sa o faca. S-ar putea sa iti trebuiasca scule dedicate. La XT iti trebuie, nu stiu la astea. 

Editat de tzunoi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...