Sari la conținut

Topicul atasistilor. Pagina oficiala


Aleko
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Saptamana viitoare este posibil sa fie gata!

No, ce pot sa zic arata frumos langa marele galben, imi place parbrizul ala...belea, eu l-am spart pe al lui. Interiorul nu il faci?

Aripa aia cred ca o s-o trimeti aici, mai ca as face o combinatie la bmw-ul meu...asa de fun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru Aleko, Lolo, Urse, Pedros si cine mai este interesat... in urma discutiilor avute cu voi si alti 3-4 atasisti, datorita opiniilor oarecum diferite am ajuns la concluzia ca cel mai important lucru este sa "merg" cat mai repede cu ea pentru a-mi forma propia parere. In afara de ce am aflat de la voi cineva mi-a spus ca fata de toate inclinatiile stiute(geometria caii de rulare atas/motor), mai exista si un al treilea factor care se refera la decalajul axial catre fata al rotii atasului fata de roata spate care impreuna cu covergenta rotii formeaza o compensare de stabilitate directionala... bla, bla, bla... deci urmeaza teste si intrebari.

Acum m-am gandit si am mai multe solutii:

1. varianta Urse (probabil cea mai simpla) - care inseamna inlocuirea axului original cu altul de nipra (furca fata). Dezavantaj nu ai frana(amanunt de care nu prea se plange nimeni);

2. pastrarea sistemului actual impreuna cu butucul si inlocuirea cercului cu unul de 19. Am roata de nipra dar aceasta are 40 de spite fata de 36 la ij. Teoretic cred ca ar merge daca las libere patru gauri in cerc in forma de cruce(care nu deranjeaza pe nimeni), dar ramane problema necesitatii unor spite mai lungi... ramane de vazut si practic! In acest caz daca este nevoie, pot activa sistemul de franare care exista deja.

 

Pentru Burg_man: am vorbit deja cu Ionel pentru ilocuirea tapiteriilor... dar ca la toata lumea, trebe sa mai adun ceva "bonuri de masa"... toate la timpul lor. Daca vrei material pentru parbriz cred ca te pot ajuta...(asta valabil doar pentru tine)

Aripa vreau sa o duc cat de curand asa cum ti-am promis, si poate-mi gaseste tatal tau si ornamentul acela lateral.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut! O alta solutie ar fi inlocuirea rotii de tractiune cu una de nipru /18. Nu aveti grup de solo? Stiu ca atasul acesta e mai usurel si ar merge cu tractiunea de solo dar e si asta o varianta. Asta daca nu ati facut deja modificare de la solo la tractiune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am experienta pe trei roti, dar cred ca circumferinta rotilor un are nici o legatura cu orizontalul sau cu faptul ca trage stinga sau dreapta, in schimb este posibil sa roada mai mult sau mai putin cauciucurile in functie de unghiul de convergenta reglat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... Asta daca nu ati facut deja modificare de la solo la tractiune.

In acest moment inca nu stiu cat de mult afecteaza greutatea atasului... ramane de vazut! Nu am modificat nimic, gurile rele spun ca "duce" atasul de ij.

 

...in functie de unghiul de convergenta reglat.

Evident ca cel mai important factor, ramane convergenta.

 

Montajul corect al atasului pe motocicleta, cu decalaj intre axul rotii spate si axul rotii atasului, cu roti de aceleasi dimensiuni :

Eu m-am referit la cota care nu exista! Poate nu are importanta acest lucru dar mi-a atras atentia faptul ca informatia a venit de la doua persoane diferite. In plus acea cota poate fi ajustata intradevar, din sistemul de prindere inferior prin rotirea suportilor de la pensete.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-o sa-ti permita sa ajustezi prea mult din sistemele de prindere inferioare pentru ca :

1. acele sisteme sunt facute pentru distantele dintre bilele pentru prinderea atasului ale motocicletei IJ, nicidecum DNEPR;

2. garda la sol a motocicletelor IJ cu roti pe 18 difera de garda la sol a motocicletelor DNEPR cu roti pe 19.

Unghiul respectiv il calculezi in functie de cota aceea de "10-12" mm ce se afla pe sageata din stanga-jos.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-o sa-ti permita sa ajustezi....

...Unghiul respectiv il calculezi in functie de cota aceea de "10-12" mm ce se afla pe sageata din stanga-jos.

Sefu' sti foarte bine ca nu sunt adeptul lui "merge si asa"! Inainte de a decide atas sau solo am avut cativa ani de "prospectie", timp in care am tot cules informatii de la atasisti. Motorul am vrut sa-l pastrez in varianta actuala, utilizand un atas usor, cu toate ca am si grup de atas in cazul in care simt necesitatea inlocuirii(am vorbit cu oameni care au mes asa). Nu-mi place sa muncesc de mai multe ori la acelasi lucru si atunci ma informez. Pe de alta parte in acesta situatie, pot in orice moment utiliza motorul solo.

 

Acum vreau sa-ti spun ca pana in acest moment nu am facut nici o modificare la sistemul de fixare al atasului, dar a trebuit sa sucesc pe toate partile pensetele pentru a obtine orizontalitatea maxima a cadrului. Astfel am constatat ca poti deplasa cadrul inainte/inapoi cca 8-10 cm. Tirantii sunt prea lungi, sunt stransi la maxim si in viitor trebuie scurtati corespunzator - aceasta insa dupa ce fac probe de drum. Acum atasul pare putin mai sus dar incarcat este posibl sa ramana orizontal. Am roata pe 19, ax pentru ea imi da Urse dar inlocuirea inseamna o inclinare si mai mare... el fiind adeptul rotii de 19 si nu numai el. Am auzit si pareri contrare, cu argumente serioase... Din ce a postat @CS 99 BIG, se pare ca si pozitia fata/spate are o oarecare influenta la viraje, insa nesemnificativa... aveam insa informatia asta. In final proba de drum este decisiva.

Ideea este de a putea face drumuri lungi fara a te vaita ca "te-a rupt" atasul si trebe sa recunosti ca aroape toti o faceti.

 

Nu am inteles ultima fraza... ce unghi trebuie sa calculez, daca fac cota de 10-12mm? Acesta se cheama unghi de convergenta(pozitiva)

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu la IJ 56 am roţi de 19 si ataş de Jupiter 3 cu roată de 18 de 20 ani. N-am nicio treaba cu ruptul oaselor şi nici cauciucurile nu se uzează mai excesiv, e OK.

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-o sa-ti permita sa ajustezi prea mult din sistemele de prindere inferioare pentru ca :

1. acele sisteme sunt facute pentru distantele dintre bilele pentru prinderea atasului ale motocicletei IJ, nicidecum DNEPR;

2. garda la sol a motocicletelor IJ cu roti pe 18 difera de garda la sol a motocicletelor DNEPR cu roti pe 19.

Unghiul respectiv il calculezi in functie de cota aceea de "10-12" mm ce se afla pe sageata din stanga-jos.

 

Permite, permite, stai linistit.

 

Unii oameni de aici vorbesc pe aplicatii practice facute de ei si pe mii de Km facuti pe mobre!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sefu' sti foarte bine ca nu sunt adeptul lui "merge si asa"! Inainte de a decide atas sau solo am avut cativa ani de "prospectie", timp in care am tot cules informatii de la atasisti. Motorul am vrut sa-l pastrez in varianta actuala, utilizand un atas usor, cu toate ca am si grup de atas in cazul in care simt necesitatea inlocuirii(am vorbit cu oameni care au mes asa). Nu-mi place sa muncesc de mai multe ori la acelasi lucru si atunci ma informez. Pe de alta parte in acesta situatie, pot in orice moment utiliza motorul solo.

 

Acum vreau sa-ti spun ca pana in acest moment nu am facut nici o modificare la sistemul de fixare al atasului, dar a trebuit sa sucesc pe toate partile pensetele pentru a obtine orizontalitatea maxima a cadrului. Astfel am constatat ca poti deplasa cadrul inainte/inapoi cca 8-10 cm. Tirantii sunt prea lungi, sunt stransi la maxim si in viitor trebuie scurtati corespunzator - aceasta insa dupa ce fac probe de drum. Acum atasul pare putin mai sus dar incarcat este posibl sa ramana orizontal. Am roata pe 19, ax pentru ea imi da Urse dar inlocuirea inseamna o inclinare si mai mare... el fiind adeptul rotii de 19 si nu numai el. Am auzit si pareri contrare, cu argumente serioase... Din ce a postat @CS 99 BIG, se pare ca si pozitia fata/spate are o oarecare influenta la viraje, insa nesemnificativa... aveam insa informatia asta. In final proba de drum este decisiva.

Ideea este de a putea face drumuri lungi fara a te vaita ca "te-a rupt" atasul si trebe sa recunosti ca aroape toti o faceti.

 

Nu am inteles ultima fraza... ce unghi trebuie sa calculez, daca fac cota de 10-12mm? Acesta se cheama unghi de convergenta(pozitiva)

Salutare sefu!

Am mers cu atasul original avand grup pentru solo. Am fost multumit de tractiune. Pe asfalt, la drum intins, poti sa folosesti o turatie mai mica la o viteza de croaziera legala suficienta pentru o deplasare confortabila si sigura fata de rularea cu un grup pentru atas. In off-road cu pasager in atas nu am avut de asemenea probleme.Intr-adevar trebuia sa o turez ceva mai mult pana sa schimb intr-o viteza superioara fata de a lui fratemio care are grup pentru atas dar diferenta este mica.Pentru urmatoarea si eu am de gand sa incerc sa montez o barca de ij pe cadrul original de dnepr deoarece imi place forma si cred ca greutatea redusa este un avantaj.Ansamblul tau este chiar frumos.Bafta in continuare si sanatate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e foarte corect! prinderile lui Dimethyl sunt o adaptare pentru atas Velorex la Simson, si au atatea posibiliati de reglare , ca poti sa-l ajustezi si dupa declinatia magnetica la latitudina si longitudinea Clujului...

Atasul de IJ nu se poate alinia corect cu cadrul de nipru decat cu cel putin un tirant taiat , si cu roata atasului de 19'....

Pensetele au doar o pozitie castigatoare!

Si chiar si in acesta configuratie , nu se coporta la fel cu atasul original....ansamblul este mai greoi la virat (in ambele parti stanga/dreapta) comparabil cu atasul original, desi cel de IJ este mai usor!(concluzia mea este ca roata atasului vine prea in fata relativ la roata din spate a motorului)

...am incercat toate pozitiile ....

cu marfa in atas (4 saci de ciment) , chiar devine o treaba barbateasca virarea...fara un 25kg in atas se va ridica foarte usor la manevre spre dreapta..

Transmisia 'solo' +atas nu e combinatie fericita....merge , dar in timp termina transmisia, si mai repede decat asta se termina cuplajul elastic( care e usor de inlocuit si se gasete de calitate la orice aprozar)...la deal poti sa uiti de 4-a, a 3-a...trebuie frecat ambreiajul, trebuie turat motorul al urcare in trepte...etc...numa' ca in bucuresti nu sunt dealuri...

 

important e ca exista atasul agatzat, si ca utilajul ocupa loc cat o masina in trafic....cu timpul atasul va fi plin , ca si la Berchezu'....in straturi geologice vor sta toate avortate in el...

nu se va mai umbla la cilindrul din dreapta( din cauza pozitiei cretine) si toata mentenanta se va face exclusiv pe stanga... In timp devine mai comod mersul pe trei roti, cumparaturile, intorsul la garaj cu 7 beri la bord , etc...

Foarte Corect!

Editat de ubord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca tine si de fiabilitatea fiecarui motor deoarece a mea, pana am omologato cu atas, rezolvat acte, itp, etc., am forjato numai prin paduri, vai, dealuri, noroaie, fortata noto de multe ori, cu pasageri nu tocmai usori si nu am avut probleme cu motorul, cutia,etc. Intr-adevar am schimbat cupla de cauciuc o data. Dupa ce a fost apta de strada a facut multe excursii in zona muntoasa din Arges.

Cine il cunoaste pe Silviu din Davidesti,areun dnepr mt16 pe care il foloseste in loc de tractor:merge la padure cu remorca, cara saci la moara si altele.Are carburator de Dacie si din cate stiu in afara celebrelor cuple din cauciuc nu l-am auzit sa se vaite de alte probleme de luat in seama. Are chiar si instalatie de gpl pe ea functionala.

La cat il cunosc pe Cristi sunt sigur ca are solutiile tehnice in buzunar deja si ca produsul finit va fi de calitate superioara.:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amu adevaru e ca acest udorb nu are ashe un motor performant (si fiabil) de nipru si oricum e incepator si d-aia nici nu prea mere in vitezele 3 si 4 si ii este ciuda ca cineva ar putea. Huaaa!!!!

:)Despre folosirea vitezelor 3 si 4 la urcare cu atas in cazul grupului solo are dreptate dar...nu m-a deranjat deloc sa folosesc in functie de dificultate vitezele inferioare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos atasul ,dar am o mica observatie!

Centrul de greutate al pasagerului din atas este cam in fata. Cred eu ca ar fi de preferat ca acest centru de greutate sa fie undeva intre cele doua axe (al rotii din spate a motocucletei si al rotii atasului). Adica punctul 2 sa fie in 1.

Descarcarea a o mare parte a greutatii pasagerului pe roata din fata inrautateste tinuta de drum a motocicletei. Acuma nu cred ca spunindu-mi parerea o sa -mi sariti in cap. Am zis si eu.

Sa aveti sanatate si drumuri bune!!

Editat de constantin57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu prea se descarca pe roata din fata. Pasagerul are in dreapta roata atasului deci 50% din greutatea lui merge pe roata atasului, 25% pe roata fata si 25% pe roata spate. Asta daca roata atasului pica exact intre rotile motocicletei. Dar de obicei e o idee mai in spate. Un pic de greutate in plus creste aderenta, oricum motorul apasa mai greu pe roata fata decat greutatea pasagerului din atas. Si apoi cand bagi o frana, toata masa inertiala a motocicletei intra pe roata fata, e muult mai mult decat incarcarea statica. Si trebuie sa duca, fara probleme altfel e bai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu prea se descarca pe roata din fata. Pasagerul are in dreapta roata atasului deci 50% din greutatea lui merge pe roata atasului, 25% pe roata fata si 25% pe roata spate. Asta daca roata atasului pica exact intre rotile motocicletei. Dar de obicei e o idee mai in spate. Un pic de greutate in plus creste aderenta, oricum motorul apasa mai greu pe roata fata decat greutatea pasagerului din atas. Si apoi cand bagi o frana, toata masa inertiala a motocicletei intra pe roata fata, e muult mai mult decat incarcarea statica. Si trebuie sa duca, fara probleme altfel e bai mare.

Teoretic. Dar daca pasagerul este mai in fata, fata de axa rotii atasului din aia 50 la suta mai pleaca ceva pe roata din fata.

Daca perspectiva nu ma inseala, centrul de greutate al pasagerului este mai in fata decit axa rotii atasului. Asadar te cam omoara la condus un asa plasament. Nu iau in discutie celelalte aspecte. Ma intrereseaza doar, sa pot conduce fara sa pic jos, macar 100km.

P.s. Nu am condus niciodata o moto cu atas mai mult de 200 km intr-o zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...