Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De unde pot cumpara rulmenti SKF? Ceva concret, un magazin/adresa?

 

Mai exista si http://www.badi.ro/ , insa trebuie sunat sa vezi daca au pe stoc

 

L.E. Codul pe care l-am gasit la SKF pentru sleeve bearing 22x28x16 este BK2216

Editat de THC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine bataia incepe la 10-15 secunde dupa pornire si se aude mai rau cand accelerez,pe frana de motor nu se aude nimic.Am dat o tura cu ea fara casca si m-a zapacit de cap ce pacane.

 

 

Schimba intinzatorul de lant de distributie. Am avut exact aceeasi problema ca cea semnalata de tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Bavaria cei 2 rulmenti costa 28 de lei! Mai ieftin cu 2 lei fata de BADI. In schimb, rahatul de ax care trece prin ei e 60 lei.

 

De ce vrei sa schimbi si axul, este mancat de rugina? Te intreb pentru ca nici al meu nu este intr-o stare prea buna. L-am luat la smirgheluit si polizat, am bagat caruta de vaselina si l-am pus la loc.

 

Cand am vrut eu sa-i schimb, costau in jur de 50 de lei. (iarna trecuta)

Editat de niculae
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce vrei sa schimbi si axul, este mancat de rugina? Te intreb pentru ca nici al meu nu este intr-o stare prea buna. L-am luat la smirgheluit si polizat, am bagat caruta de vaselina si l-am pus la loc.

 

Cand am vrut eu sa-i schimb, costau in jur de 50 de lei. (iarna trecuta)

 

Eu am avut niste "ace" rupte care au "sapat" cateva santuri in ax/bucsa. Chiar daca personal consider cam piperat pretul pentru bucsa aia, am zis sa fac treaba cum trebuie pana la capat si am cumparat una noua. Daca mai aveam putina rabdare si chef, as fi putut face bucsa la un strungar. As fi iesit muuuult mai ieftin.

 

Legat de procedura, daca la scoatere am cam folosit ciocanul ca sa scap de vechii rulmenti, la punerea celor noi am incalzit piesa/triunghi cu foehn-ul industrial si am tinut rulmentii la congelator vreo ora-doua. Au intrat incredibil de usor. Ca sa-i bag fara sa-i ciocanesc, am improvizat un fel de presa dintr-un surub, piulita, distantier si niste saibe mai mari. A mers perfect.

 

La Bavaria cei 2 rulmenti costa 28 de lei! Mai ieftin cu 2 lei fata de BADI.

 

Rectific. La Bavaria, 28 de lei costa un singur rulment si nu 2! Deci, exact aceesi marfa, la dublu pret! Mega-nesimtire!

 

----------

 

In alta ordine de idei, initial credeam ca simeringurile sunt ok. La o privire mai atenta am ajuns la concluzia ca trebuie schimbate si astea. Am dat la Bavaria 49 lei pe doua bucati (probabil ca daca le-as fi gasit la BADI as fi platit jumatate). Concluzie, data viitoare cand mai schimb rulmenti, ca sa nu mai fac 'nspe drumuri, am sa cumpar din prima tot ansamblul rulment-bucsa-simering.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor!

 

Citesc topicul asta de vreo doi ani, cand m-am hotarat sa-mi iau Dakar.

Acum am reusit sa mi-l iau.

E din 2004 41000km si sunt foarte multumit de ea. (nu stiu cat e de multumita ea de mine avand in vedere ca e prima mea moto)

 

Bineinteles ca am o lista mare de intrebari si nelamuriri, dar recitind ce ati scris pe aici m-am lamurit cu multe.

Sunt din Piatra Neamt, asa ca trebuie sa ii schimb singur toate consumabilele, iar cand o sa am drum la brasov sa ma duc la bavaria sa-i fac o diagnoza si o reglare a injectiei.

Antigelul am reusit cu manualul in fata sa-l schimb.

1 Acum vreau sa-mi comand Ulei si Filtru. Va rog sa-mi recomandati tipuri si producatori, pentru ca m-am pierdut in cele 500 de pagini, ba mineral, ba semisentetic.. sintetic.. Eventual daca e cineva pe aici care vinde si poate trimite prin curier, astept mesajele voastre.

2 Lichidul de frana as vrea sa il inlocuiesc.. cum se face operatiunea? E complicat ?

3 La furca nu vad nici o scurgere de ulei... are rost sa desfac pe acolo sa verific, sa schimb uleiul si garniturile alea?

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor!

 

Citesc topicul asta de vreo doi ani, cand m-am hotarat sa-mi iau Dakar.

Acum am reusit sa mi-l iau.

E din 2004 41000km si sunt foarte multumit de ea. (nu stiu cat e de multumita ea de mine avand in vedere ca e prima mea moto)

 

Bineinteles ca am o lista mare de intrebari si nelamuriri, dar recitind ce ati scris pe aici m-am lamurit cu multe.

Sunt din Piatra Neamt, asa ca trebuie sa ii schimb singur toate consumabilele, iar cand o sa am drum la brasov sa ma duc la bavaria sa-i fac o diagnoza si o reglare a injectiei.

Antigelul am reusit cu manualul in fata sa-l schimb.

1 Acum vreau sa-mi comand Ulei si Filtru. Va rog sa-mi recomandati tipuri si producatori, pentru ca m-am pierdut in cele 500 de pagini, ba mineral, ba semisentetic.. sintetic.. Eventual daca e cineva pe aici care vinde si poate trimite prin curier, astept mesajele voastre.

2 Lichidul de frana as vrea sa il inlocuiesc.. cum se face operatiunea? E complicat ?

3 La furca nu vad nici o scurgere de ulei... are rost sa desfac pe acolo sa verific, sa schimb uleiul si garniturile alea?

 

Multumesc

 

Salut, felicitari pentru achizitie

am sa iti raspund punctual:

 

1. Povestea cu uleiurile este una mult prea lunga si stufoasa cu argumente pro/contra cat cuprinde; eu zic sa respecti specificatiile: "Brand-name HD oil, API classification SF, SG or SH;suffix letters CD or CE are permitted; alternatively,brand-name HD oil of CCMC classification G4 orG5; suffix PD2 is permitted"

iar pentru indice de vascozitate sa folosesti tabelul de mai jos

post-11932-0-55851800-1314959242_thumb.jpg

Filtru de ulei poate fi folosit orice brand compatibil

 

2. Lichidul de frana se schimba destul de usor, tehnica este ceiasi ca la aerisirea franelor - dai popmpe la maneta/pedala, tii apasat si tinand apasat cineva desface surubelul de la etrier ca sa iasa lichidul; treaba asta se repeta pana cand pe la etrier iese lichid curat. Atentie ca la fiecare cateva operatiuni sa reumplii borcanasul de lichid (daca intra cat de putin aer in instalatie e mai greu sa il scoti), operatiunea asta se face cam o data la 2 ani. Daca ai ABS este mai complicat - poti sa schimbi lichidul din instalatie cum am scris mai sus dar lichidul care se afla in centrala ABS va ramane cel vechi, se poate face schimbul total daca vrei la reprezentanta prin intermediul unui aparat care purjaza si centrala ABS.

 

3. Furca - daca nu curge sau nu ai simptome dubioase la ea eu zic sa nu iti bati capul cu ea; daca vrei neaparat poti sa ii schimbi destul de usor uleiul, vezi aici un tutorial cu tot cu schimbarea semeringurilor

Editat de THC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor, deseara tre sa montez la cineva un kit de inaltare. Spre rusinea mea, nu am facut asta pana acuma. Imi poate explica va rog careva care e procesul? Ce trebuie sa tin sa nu cada?

 

Am stander dinala de la Louis, din teava, rotund, pentru suspendat bascula...

 

10x.!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai intrebat acu ceva vreme de un cric central de Dakar, mi-a spus cineva ca e in jur de 200 de roni. Unde gasesc? Cei de la HD (din pacate) nu fac asa ceva. Asta pe care-l am, pe langa faptul ca e stramb si prost, a mai ros si dintr-un surub c-a fost pus prost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor, deseara tre sa montez la cineva un kit de inaltare. Spre rusinea mea, nu am facut asta pana acuma. Imi poate explica va rog careva care e procesul? Ce trebuie sa tin sa nu cada?

 

Am stander dinala de la Louis, din teava, rotund, pentru suspendat bascula...

 

10x.!

 

1. ridici mobra pe cricul central pe 2-3 bucati de pal ca sa stea cat mai sus roata spate (ca sa ai loc sa umbli dedesubt)

2. pui sub roata spate alte bucati de pal astfel incat sa fie neutra pe linkage-uri (sa nu atarne si nici sa nu comprime amortizorul)

3. desfaci suruburile de la linkage-uri si scoti suruburile (s-ar putea sa fie nevoie sa folosesti un alt surub ca sa le bati un pic sa iasa dupa ce desfaci piulitele

4. scoti oasele vechi

5. le pui pe cele noi in aceiasi pozitie

6. te chinui 20 min sa bagi singur suruburile la linkage-uri (sau 2 minute daca te ajuta cineva) :)

7. strangi suruburile la cote

 

in poza am notat suruburile care trebuie desfacute

 

oase.jpg

 

Bafta!

 

Am mai intrebat acu ceva vreme de un cric central de Dakar, mi-a spus cineva ca e in jur de 200 de roni. Unde gasesc? Cei de la HD (din pacate) nu fac asa ceva. Asta pe care-l am, pe langa faptul ca e stramb si prost, a mai ros si dintr-un surub c-a fost pus prost.

 

http://www.wunderlich.de/shopart/1644102-1-1394/Shop/Teilepool/1/Hauptstaender.htm

http://www.moto24.de/sw-motech-hauptstaender-bmw-f650-gs-dakar.html

http://www.hein-gericke.de/additional_information/pdf/DB_Hauptstaender.pdf

 

nu stiu cine ti-a zis ca e 200 lei, mai curand 500...

Editat de THC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles. Stii cumva si care is cotele alea ca sa nu mai descarc manualul? :D Cati Nm? :D

cele de sus 50Nm, ala de jos 47Nm

 

L.E. am uitat sa mentionez ca sus sunt 2 suruburi si jos doar 1

post-11932-0-84546700-1314964697_thumb.jpg

Editat de THC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc THC pentru raspuns. (M-ai bagat in ceata putin cu HD SF SG SH CE CD, dar o sa ma interesez..., si cred ca ma descurc cu atatea caracteristici :D ) Motul e ok?

 

np :)

Eu am acsest motul in a mea:

MOTUL 5100 4T 15W-50 "Street & road bikes, trails, off road bikes, fitted with 4 stroke engines, integrated gearbox or not, wet or dry clutch, engines meeting Euro 2 or Euro 3, fitted with exhaust gas after treatment systems : catalytic converters.

STANDARDS: API SL / SJ / SH / SG

APPROVAL JASO MA"

Editat de THC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca e foarte posibil ca surubul inferior dintre cele marcate pe poza de mai sus sa fie indoit. La RobbieB parca era, la un prieten cu un F clasic la fel, si la fel si la mine, cand am pus link-urile noi de la tine, acum 2 saptamani (dupa ce au stat mai bine de jumatate de an pe noptiera :P )

 

Indoit fiind, e blocat in bucsa, si nu-l poti scoate decat prin presare. Daca nu scoti surubul din bucsa, nu poti sa schimbi tension-link-ul din stanga. Mai mult, el se indoaie cu tot cu link-urile vechi, si daca incerci sa pui surubul indoit pe linkuri drepte, nu mai intra in locasurile link-urilor de pe bascula. Asa ca incearca sa faci o examinare vizuala a tension-link-urilor vechi, eventual cu roata data jos, ca in caz ca este sau pare indoit surubul de care ziceam, sa comanzi unul la Automobile Bavaria. Costa vreo 10 lei, daca vrei, iti dau codul, ca si eu mi-am comandat unul nou acum 2 saptamani.

 

Deasemenea, intreaba-l pe beneficiar daca nu vrea sa-i demontezi toata bascula si sa inspectezi toti rulmentii si bucsele (eventual contra cost, nu stiu in ce relatii "contractuale" esti cu beneficiarul). Ale mele erau uscate complet, dar inca intregi, insa exista posibilitatea sa fie ace rupte sau corodate, si e mai bine sa fie schimbate. Asa ca am spalat pe acolo resturile de vaselina veche cu WD40, si am pus la loc impachetat cu vaselina proaspata la toti rulmentii de acolo. Mi-a luat vreo 3-4 ore toata operatiunea, dar asa, batraneste, fara graba.

 

Nu prea am documentat foto treaba, dar ai cateva poze din timpul operatiei aici (ultimele 6 poze):

 

Multumesc THC pentru raspuns. (M-ai bagat in ceata putin cu HD SF SG SH CE CD, dar o sa ma interesez..., si cred ca ma descurc cu atatea caracteristici :D ) Motul e ok?

 

Si eu tot Motul 5100 15W-50 am, fix ca THC (acum am aflat :P )

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles acu ce am de facut. O sa desfac deseara si o sa vad ce si cum.

 

Ce sule verzi si astia de la BMW. Bine ca nu or pus susrub de 5 mm acolo...

 

Sper ca totusi sa nu fie indoit. Mobra a fost a unei domnite cica si acu e coborata si de spate si din juguri, cam 1 cm din ce am vazut eu.

 

Va tin la curent cand e gata treaba ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarul e ca mai bagam forestiere sau transalpina (cand nu era asfaltata) cu 100 kg ale mele + pasagera de vreo 60 + vreo 20-30 de kg de bagaje... adica aproape de masa maxima autorizata... :D asa ca nu ma mira surubul indoit... Si ca o remarca, a mai sesizat cineva inaintea mea pe aici, surubul meu vechi avea filet pe toata lungimea, inclusiv pe bucata care statea in bucsa. Surubul nou de schimb de la BMW este tija solida, si doar in capat incepe sa fie filetat. E de asteptat sa fie mai solid. Sper...

 

Daca vrei s-o inalti mai mult de centimetrul ala din juguri, poti pune arcuri progresive in locul celor normale. Sunt cu vreo 2 cm mai lungi decat cele stock, si sunt si mai tari, adica in pozitia de echilibru, nu se mai afunda asa de mult fata mobrei.

Cel putin in cazul meu se simte diferenta mai ales pe franari, cand inainte de schimbare se cam ducea pana la capat suspensia fata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...