Jump to content

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Recommended Posts

Acum 14 ore, gmc a spus:

Aici am incercat sa punctez eu, nu e o problema cu telescopul pe care il aveai tu. Pur si simplu suspensia motocicletei nu a fost gandita pentru astfel de incarcatura.

Desi am detinut motocicleta similara Yamaha Xt 660X, aia nu simtea incarcatura.  

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La 31.07.2024 la 9:03, secbiker a spus:

Desi am detinut motocicleta similara Yamaha Xt 660X, aia nu simtea incarcatura.  

Din pacate asta spuneam si eu mai sus. Motocicleta asta este gresita. Nu ai cum sa mergi cu 2 pasageri si bagaje (desi ar trebui sa fie conceputa si pentru asta, altfel trebuia sa aiba un singur loc), nu prea ai cu sa mergi pe coclauri chiar si usoare, etc., fara multe modificari. Eu am ajuns cu regret la concluzia ca voi rezolva toate neajunsurile prin inlocuirea modelului de motocicleta.

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, chucki a spus:

Nu ai cum sa mergi cu 2 pasageri si bagaje, nu prea ai cu sa mergi pe coclauri chiar si usoare, etc., fara multe modificari.

 

Exagerezi. Nu o fi motocicleta optima pentru asa ceva, dar se poate fara probleme. Am facut Translapina cand nu era asfaltata, impreuna cu pasagera si bagaje. Valea Topologului (Fagaras) pana in capat, culmea Podeanu din v. Topologului pana sus la gol alpin, tot cu pasagera. Valea Doamnei, golul alpin de pe Iezer, Polovraci-Petrimanu-Ciunget, culmea Malita din sudul Moldoveanului, toate cu pasagera, plus multe altele de unul singur, de nici nu mi le mai amintesc pe toate...

Multe din ele inainte sa inalt spatele cu "oase" scurtate si sa ii pun arcuri progresive pe față. Deci de putut se poate fara probleme. Ca nu e motocicleta optima pentru asa ceva, asta e evident. Si tine cont ca am 1.90 si aveam 90-95 kg la momentul respectiv. Deci cu tot cu echipament, pasagera si bagaje depaseam uneori cele 180kg sarcina utila a motocicletei.

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, chucki a spus:

Din pacate asta spuneam si eu mai sus. Motocicleta asta este gresita. Nu ai cum sa mergi cu 2 pasageri si bagaje (desi ar trebui sa fie conceputa si pentru asta, altfel trebuia sa aiba un singur loc), nu prea ai cu sa mergi pe coclauri chiar si usoare, etc., fara multe modificari.

Gresesti major. La ce coclauri am batut cu GS-ul meu nemodificat, te-ai ingrozi. Plus o gramada de ture cu pasager si bagaje. Limitarea e in alta parte. De obicei e factorul uman. Dar, evident, fiecare cu parerea lui. 

Link to comment
Share on other sites

Lasand probabila subiectivitate la o parte incercati sa ma lamuriti si pe mine (si nu sunt ironic sau sarcastic): la ce exceleaza modelul asta? Cu ce il comparati? adica la ce alt model va raportati.... Coclauri usoare le poti face si cu cbr-ul sau cu pasager poti merge si pe scuter de 50cm dar astea sunt situatii chinuitoare. Exact asta simt eu: ma chinui sa merg in off, cu pasager, la drum mai lung, in oras....

@smar2daca era asa ok de ce a trebuit sa faci modificarile?

Eu am inecercat cu pasager + bagaje si pare rau (viteza cam mica de croaziera si greu de tinut, josa si amortizoarele se comportau ciudat pentru ca erau la capat), singur cu bagaje (asta a fost singura varianta acceptabila dar numai pe asfalt), singur in off usor (groaznica din cauza suspensiilor si a inaltimi in principal), singur prin oras (groaznica din cauza caldurii emanate aiurea, motor rigid, inaltime mica, etc). Eu pana acum am condus asa: DR800 BIG (de 15 ani incoace si 150.000 km), rf900, cbr 650, simson pe vremuri, si yamaha diversion. Toate comparatiile le fac cu Big-ul meu (nu are nici o modificare in afara de toba), care desi este o motocicleta depasita moral  si tehnologic (10 ani + vechime fata de GS) imi pare mult superioara (avand doar 2-3 chestii oarecum in minus: ciclistica, injectie si abs) si face toate cele de mai sus bine. Nu extraordinar, nu senztional dar nu ma chinuie.....

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, chucki a spus:

la ce exceleaza modelul asta? Cu ce il comparati?

 

Nu exceleaza la nimic, este un all-rounder. Adica face din toate cate putin. Nu il compar cu nimic, decat cu asteptarile si necesitatile mele. Pe care de 15 ani le-a indeplinit decent, motiv pentru care inca il mai folosesc.

Am facut 10 ani naveta casa-munca prin Bucuresti, am mers prin toata tara si pe toate coclaurile cu el, am bagat si drumuri cu cate 1400 km/zi (Romania-Germania) pe autostrada. E drept ca pentru naveta prin Bucuresti poate era mai potrivit un scuter, pentru coclauri o capra de offroad adevarat, pentru autostrada un touring cu vreo 100CP, dar cum nu aveam nici buget nici chef de intretinut mai multe motociclete, am optat pentru F650GS.

Pe de alta parte, nici nu sunt genul "pilot", sa dau capat vehiculelor pe care le posed. Pentru mine, vehiculele sunt mijloace de deplasare, nu ocazii sa ma sparg in figuri sau sa imi provoc orgasme. Asadar imi ajunge viteza de 120km/h pe autostrada, si 50CP sunt suficienti pentru mine.

 

Acum 2 ore, chucki a spus:

@smar2daca era asa ok de ce a trebuit sa faci modificarile?

Pentru ceva mai multa garda la sol pe offroad, pentru vizibilitate mai buna peste masini in oras, si pentru ca am 1.90 si prefer o sa mai inalta. Oricum, am mers cu ea ne-inaltata vreo 4-5 ani. Daca era ceva grav, as fi facut modificarile mai devreme sau as fi schimbat motocicleta...

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, chucki a spus:

la ce exceleaza modelul asta? Cu ce il comparati?

Eu nu il compar cu nimic, pt ca nu exceleaza la nimic. Dar cu motorul asta am facut 160000 km, am batut Europa in lung si-n lat, din Armenia pina in Franta si din Finlanda pina in Sardinia, am bagat coclauri prin Bosnia si Serbia, de stiu locurile mai bine ca multi localnici. De Romania ce sa mai zic. N-are viteza si e greu, ca nu e nici supersport si nici enduro. Dar le face pe toate , asa, cum poate el. Sau mai corect spus: cum pot eu. Omul e limita, nu fierul. 

Link to comment
Share on other sites

"Motocicleta asta este gresita. "

 

Ai tu asteptari nerealiste. In fond este vorba de o motocicleta de 25 de ani pe care ai dat bani de seminte si sperai sa fie raspunsul la toate problemele tale

Bo$$, tigaia aia nu a fost niciodata vreo lumina, cu atat mai mult dupa 20+ de ani. Nu stiai ca e joasa si puturoasa inainte sa o cumperi?

 

Smiorc, cred ca o sa renunt... Pai fa asta si ia ceva din ziua de azi, de ex Honda Transalp asta noua. Aaa, e scumpa, nu e 1800 eur? Mno, ce sa zic, ghinion...

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, ce te-ai oparit asa....esti si tu posesor de tigaie.... Boss ca sa iti explic pe limba ta: Nu stiam cat de joasa este. Fostul propietar era putin mai scund si nu o inaltase. Nu aveam cum la vizionare sa ma apuc sa o inalt, sa-i foot omului amortizoare, etc. sa vad ce pot scoate din ea. Lenta stiam ca este, dar parca prea exagerata. Iar nu aveam cum sa o ridic in turatii inaite de cumparare sa vad ce poate. Poate tu ca boss iti permiti sa freci vanzatorul....mie mi-a fost rusine.

Si ca sa poti sa pricepi si mai bine cum vine treaba mai explic odata ca nu vad relevanta  faptului ca este o motocicleta de 20+.  Daca este una buna este si de noua si la 30 de ani lumina

Rf900 o motocicleta extraordinara pentru mersul pe distante lungi. Anii 95 cred. Mergi ore intregi fara sa obosesti, si mergi la fel de confortabil (cu/fara pasager, cu/fara bagaje) si la 50 si la 200km/h. La asta exceleaza. In rest medie.

Cbr600, anul 200. excelenta la drum lung si in special autostrada (fara pasager). In rest medie spre neplacuta.

DR800big. Excelenta la mers in oras, excelenta pe soft enduro, buna la drum intins cu/fara pasager, cu/fara bagaj (fara autostrada).

F650 buna (dar nu excelenta) la mers intins (fara autostrada, fara pasager si daca ai max 1,75-1.80) in rest sub medie (parerea mea).

Avand in vedere cu ce o comparam (cu motociclete chiar mai vechi) asteptarile erau realiste, nu ma asteptam sa aiba raspunsurile la toate intrebarile dar macar la unele sa poata macar sa raspunda.

Da si spre informarea ta este deja pe OLX de 1 saptamana. Acum ai inteles? sau trebuie sa-ti desenez. Nu conteaza cati bani am dat pe el si sigur un transalp nu este o optiune pentru mine si nici o motocicleta noua pentru nr de km pe care il fac nu se justifica.  Apropo:1000 euro au fost doar reviziile si piesele schimbate. Banii nu o sa ii recuperez dar nu ii plang.

O sa inchei aici. Cu astfel de pasari cu mintea in desert nu vreau sa imi ocup timpul.

Link to comment
Share on other sites

@chucki motoreta nu e gresita. Cred ca ai avut tu alte asteptari de la ea.

 

Cum au zis si altii pe aici, nu a fost niciodata gandita sa exceleze la nimic, e un all rounder de buget. Rostul ei a fost sa permita oamenilor sa incerce cate putin si din mers mai lung si pe teren mai accidentat, etc. Si chiar si asa, rostul asta e ce cred eu, pentru ca daca te uiti la cum a evoluat modelul, cu F si G, iti dai seama ca probabil nici BMW nu stia foarte bine ce voia sa faca motorul asta atunci. Cum ai zis si tu:

Quote

F650 buna (dar nu excelenta) la mers intins (fara autostrada, fara pasager si daca ai max 1,75-1.80)

 

Cu toate astea, are cateva avantaje in comparatie cu motocicletele de aceeasi clasa din perioada ei (Transalp 650, ca altele nu prea sunt; V-strom a venit mai tarziu cu vreo 5 ani). Are injectie, ABS, mansoane incalzite si este mai manevrabila, avand centrul de greutate mai jos. Totadata, are si cateva dezavantaje, motorul intr-un cilindru nu o ajuta la drum lung la fel ca cel cu 2 in V de pe transalp.

 

Din pacate, la cum merge inflatia, greu mai gasesti motor la banii unui F650GS care sa iti raspunda la mai multe intrebari. Un GS in firea lui de 10 ani il iei acum cu aceiasi bani cu cat s-a vandut nou...

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns. Poate cel mai pertinent. Nu am avut asteptari, mai spun odata. ideea la mine a fost asa: sunt foarte fericit cu celelalte 2 motociclete pe care le am. Dar pentru ca si ele si eu am o varsta voiam ceva mai usor, Sa nu le mai frec  ceva sa nu mai fac carburatia (imi place dar greu cu timpul), ceva sa ma urc si sa ma plimb de placere. Este singura motocicleta pe care m-am urcat si nu imi face placere. Si am incercat cam de toate cu ea, dar degeaba.

Nu sunt masochist sa o vand in gaura. practic o vand dupa nici 4 luni cu o gaura de aprox 1000 euro. Asta daca se va vinde in urmatoarele 2 saptamani pentru ca daca apuc sa plec in concediu, voi incerca sa o pasez la nevasta daca va reusi sa isi ia permisul.

Iar la partea cu bugetul imi pare rau ca nu am fost inspirat. Practic, nu foarte departe de banii cheltuiti pe BMW cumparam de nou modelul de CFMoto de 450 care mi s-a parut chiar fun. Mai mare nu imi trebuie. Next.

Link to comment
Share on other sites

Aici nu are rost sa ne contrazicem pe toate aspectele negative ale acestui model. Eu as rezuma pe scurt ce am constatat si cred despre acest model de BMW. Cele mai mari deficiente le are la suspensia spate si la modul cum se schimba vitezele, de multe ori trosneste, caraie de parca se sfarma toata cutia cand defapt nu are nimic. In rest din anul 2000 este pe injectie, un mare plus din toate punctele de vedere, are abs si incalzire in mansoane de serie, caliate buna a materialelor care se comporta bine in timp. O motocicleta pe care o poti gasi la bani putini, daca nu o incarci poti faci leger inconjurul lumii cu ea, consum decent, nici nu este tare urata. Oricum eu o pastrez sotiei care se descurca de minune cu ea fiind incepatoare, in viitor vom mai achizitiona cu am mai amintit o Africa Twin pentru ture mai serioase.

Edited by secbiker
Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, chucki a spus:

Poate tu ca boss iti permiti sa freci vanzatorul....mie mi-a fost rusine

 

🤣

M-ai prins, ai dreptate, doar ca nu. Eu nu am cumpărat niciodată motociclete second hand. (sau orice alt fel de lucruri second, daca tot vorbim).

 

În rest, rămâne cum am stabilit, ti-a luat ochii sigla aia.... 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Acum 3 ore, gmc a spus:

🤣 sa o stapanesti sanatos!

 

De ce doar partial?

 Multumesc. Pai acum cu Honda ne putem baga la trasee mai lungi. La BMW nu renunt, o voi ridica cu linkurile confectionate de colegul nostru de la Cluj. Am nevoie de doua motociclete deoarece si baiatului ii plac tare drumetiile, ataș nu i-aș pune la niciuna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...