vladut50 Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 La mine zice manualul sa folosesc 10w40 (Hornet 600 - 2001), dar mai zice ca pot folosi si alte vascozitati, daca temperatura ambienta corespunde cu tabelul urmator. Din tabel reiese ca de la 0 grade in sus merge 20w40 sau 20w50. De vreme ce nu conduce nimeni sub 0 grade, de ce sa iau 10w40 care e mai scump de obicei? Ce parere aveti? Acuma vad ca e vorba de temperatura medie.....oricum la mine in zona e media 8 grade pe an, asa ca tot merge un 20w40, 20w50... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guty Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 credeti ca e ok daca bag ulei ieftin de masina pt iarna (7 ron l)?cineva spunea ca se poate "branzi"???uleiul normal pe care am sa-l bag in primavara chiar si de la putinul ulei de masina care va ramane in rezervor.astept opinii .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 Eu am auzit ca uleiul de masina ieftin are niste proprietati neobisnuite. La exact -4,56°C se transforma in aracet si se intareste complet, apoi la -7,35°C se transforma in prenadez... iar daca insisti sub 13,85°C se face super-glue. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 Eu am auzit ca uleiul de masina ieftin are niste proprietati neobisnuite. La exact -4,56°C se transforma in aracet si se intareste complet, apoi la -7,35°C se transforma in prenadez... iar daca insisti sub 13,85°C se face super-glue. ai uitat sa zici k la exact 13,86grade C se intareste instant super-glue'u'... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 .... faza e ca se "branzeste" daca trece de zero absolut .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Xtreman Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 credeti ca e ok daca bag ulei ieftin de masina pt iarna (7 ron l)?cineva spunea ca se poate "branzi"???uleiul normal pe care am sa-l bag in primavara chiar si de la putinul ulei de masina care va ramane in rezervor.astept opinii .. Nu e deloc ok sa bagi ulei de maisna in motocicleta chiar si pentru pastrarea peste iarna(cand o sa pui iar ulei de moto o sa spumeze) Uleiurile de moto au alte norme (ex. API: SG, JASO: MA pentru uleiurile full sintetice).Cele de masina de obicei au in compozitie si tot felul de aditivi, aditivi care nu fac deloc bine ambreajului umed (aditivii se depun pe suprafata ambreajului, facindu-l sa patineze -nu e vrajeala-).Singurul aditiv pentru motociclete care chiar functioneaza cum trebuie este produs de "liqui molly" In mare diferenta dintre uleiurile de auto si cele de moto cam asta e! Nu va zgarcitzi cu voi insiva! Cumparati pentru "jucariile" voastre ce-i mai bun! Fiecare motor are un ulei preferat Cu un ulei bun o sa observati ca motorul nu se supraincalzeste vitezele se schimba mult mai frumos, iar durata de viata a motorului creste RIDE SAFE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 (cand o sa pui iar ulei de moto o sa spumeze) De fapt asa se fabrica spuma. Marii producatori de spuma folosesc acest procedeu de sute de ani cu succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Xtreman Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 De fapt asa se fabrica spuma. Marii producatori de spuma folosesc acest procedeu de sute de ani cu succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kpax Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 Spuma poliuretanica? Eu zic ca aceasta discutie chiar nu are rost sa continuam. Totusi ca o ultima obsevatie postez doua fise tehnice de la Castrol (fisa Magnatec 10W40 ulej auto si fisa Power 1 10W40 ulei moto) Eu zic ca comparand cele doua fise reiese clar ca uleiurile au alta formula, difera punctul de aprindere, indicele de vascozitate etc. Deci nu este acelasi ulei, aditivarea este diferita. Si ma repet, nu are rost sa continuam discutia, pentru ca chiar si cei care zic ca uleiul auto se poate folosi fara probleme la moto, folosesc ulei moto si nu se risca cu ulei auto. La mine zice manualul sa folosesc 10w40 (Hornet 600 - 2001), dar mai zice ca pot folosi si alte vascozitati, daca temperatura ambienta corespunde cu tabelul urmator. Din tabel reiese ca de la 0 grade in sus merge 20w40 sau 20w50. De vreme ce nu conduce nimeni sub 0 grade, de ce sa iau 10w40 care e mai scump de obicei? Ce parere aveti? Acuma vad ca e vorba de temperatura medie.....oricum la mine in zona e media 8 grade pe an, asa ca tot merge un 20w40, 20w50... Daca te dai cu motorul in Africa in mod sigur nu prezinta nici o problema. Dar uleiul recomandat 10W40, este mai putin vascos ca 20W50. Deci 20W50 ul in cazul tau, ajunge mai greu in punctele de ungere, evident nu ofera o ungere perfecta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 Si daca compari 2 uleiuri auto, ambele 10w40 tot o sa gasesti diferente de la marca la marca, sau unu e racing, altu e pt consum, etc.... Da, paradoxal, cei care zic ca se poate pune si ulei auto in moto pun ulei moto in motoarele lor....adica si eu..... Eu vorbesc din ce am citit pe net, nu sustin sus si tare, dar tind sa cred ca e doar o campanie de marketing si sunt multe argumente. Eu oricum, azi mi-am luat ulei ELF, auto, pt pastrarea peste iarna. La primavara il scot si pun Motul. Daca mai trag vreo plimbare cu asta de masina, ca zic cum se comporta.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_canishu Postat Decembrie 3, 2008 Share Postat Decembrie 3, 2008 uleiurile auto nu sunt de auto sau moto, ci de otto sau diesel, adica la un diesel nu se baga pt otto, restul sunt povesti... pai io zic sa punem la masini in cutie tot ulei de motor, ca e acelasi lucru. gresit se poate invers, ulei de cutie in motor, ca sa creasca presiunea uleiului in motor, asa cum samsarii de vand masini! ..... ...... ...Vascozitatea este frecarea dintre 2 parti de lichid, lunecand una pe langa alta. Se masoara in g/cm cu ?viscometer? (nu stiu cum ii zice in romana). Se masoara timpul care ii ia unui lichid sa treaca printr-un tub. ... ... ... .. .. Aparatul se numeste viscozimetru. Este alc dintr-un cilindru de sticla si o bila metalica. Viscozitatea consta in timpul masurat (cu cronometru de precizie) la caderea bilei prin ulei intre 2 repere ale cilindrului si se raporteaza la timpul masurat la caderea bilei prin apa distilata. Viscozitatea este de 2 feluri: dinamica si cinematica. Mai continui maine, daca trec pe la ai mei sa iau ceva carti de prin biblioteca! P.S.: sunt chimist-fizician de meserie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Decembrie 3, 2008 Share Postat Decembrie 3, 2008 Azi am bagat ulei Elf, de masina, f ieftin (45 lei 4 L), am zis ca peste iarna (daca tot zice manualul si toate tutorialele sa il schimb inainte de depozitare) merge un ulei ieftin. Am bagat 15w40 si am facut cateva ture. Nu patineaza nici un ambreiaj...povesti. Singura problema a fost ca am bagat prea mult si apoi a trebui sa gasesc o metoda ingenioasa sa il scot inapoi O sa mai dau cate o tura din cand in cand cu motoru cand a fi mai cald si o sa va zic cum se comporta. La primavara il schimb dupa ce fac macar 2-300 de km cu el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Decembrie 3, 2008 Share Postat Decembrie 3, 2008 De curiozitate, ce "metoda ingenioasa" ai aplicat ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 (editat) Eu n-as turna uleiul ala nici in dacie sau oltcit, nu o sa il poti scoate pe tot iar cand o sa ii pui uleiul nou la primavara o sa interactioneze cu ELFul si o sa iti creeze alte minunatii. Parerea mea, nu mai jonglati cu uleiurile si faceti schimbul atunci cand mergeti cu ea, sau chiar inainte de a o baga la iernat bagati-i ulei bun, atat timp cat nu o porniti si o opriti dupa aceea sa nu faca condens si sa se degradeze uleiul, el rezista 1 an de zile. Subliniez, nu mai schimbati marcile de ulei. Benefic pentru un motor este sa aibe un singur tip de ulei, schimband doar vascozitatile in functie de anotimp. Editat Decembrie 4, 2008 de sorinm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 Nu mai zic nimic. "Menținătorii" miturilor sunt multi Âşi puternici, e ca Âşi cum te-ai lupta cu morile de vânt. Fiecare gandeste pentru el si trage concluziile potrivite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_canishu Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 Azi am bagat ulei Elf, de masina, f ieftin (45 lei 4 L), am zis ca peste iarna (daca tot zice manualul si toate tutorialele sa il schimb inainte de depozitare) merge un ulei ieftin. Am bagat 15w40 si am facut cateva ture. Nu patineaza nici un ambreiaj...povesti. Singura problema a fost ca am bagat prea mult si apoi a trebui sa gasesc o metoda ingenioasa sa il scot inapoi O sa mai dau cate o tura din cand in cand cu motoru cand a fi mai cald si o sa va zic cum se comporta. La primavara il schimb dupa ce fac macar 2-300 de km cu el. Eu n-as turna uleiul ala nici in dacie sau oltcit, nu o sa il poti scoate pe tot iar cand o sa ii pui uleiul nou la primavara o sa interactioneze cu ELFul si o sa iti creeze alte minunatii. Parerea mea, nu mai jonglati cu uleiurile si faceti schimbul atunci cand mergeti cu ea, sau chiar inainte de a o baga la iernat bagati-i ulei bun, atat timp cat nu o porniti si o opriti dupa aceea sa nu faca condens si sa se degradeze uleiul, el rezista 1 an de zile. Subliniez, nu mai schimbati marcile de ulei. Benefic pentru un motor este sa aibe un singur tip de ulei, schimband doar vascozitatile in functie de anotimp. Uleiul Elf este un ulei "rau" ca sa zic asa! De ce? Nu contine suficient aditiv antispumare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 (editat) Uleiul Elf este un ulei "rau" ca sa zic asa! De ce? Nu contine suficient aditiv antispumare! salut! deci pana la urma ,pot sa bag un ulei mineral mai "eftin"pe perioada iernii,cu conditia sa nu pornesc motorul? asta fara sa foot motorul? Editat Decembrie 4, 2008 de dark engel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 nu inteleg de ce preferati sa bagati un ulei de **** iarna cand puteti sa ii bagati ulei pentru urmatorul sezon, avand "garantie" 1 an, mai repet, daca e un ulei bun si nu porniti motorul, sau il porniti dar mergeti cativa Km cu el, e mai sigur decat sa bagati un ulei prost care la schimb oricum nu se va scurge tot si veti risca depuneri si alte reactii nedorite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 salut!deci pana la urma ,pot sa bag un ulei mineral mai "eftin"pe perioada iernii,cu conditia sa nu pornesc motorul? asta fara sa foot motorul? daca nu pornesti motorul, de ce mai bagi ulei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 (editat) bagati un ulei prost care la schimb oricum nu se va scurge tot si veti risca depuneri si alte reactii nedorite. Ce depuneri si reactii nedorite ar fi acelea? Cum anume poate un ulei sa "faca depuneri"...ce sunt depunerile alea? Sunt foarte curios...adica daca scurgi uleiul si pui altul peste cu aceeasi specificatie, ala vechi, prost si rau ramane lipit de piese sau cum ca nu inteleg? Editat Decembrie 4, 2008 de toasted Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 Fiecare cu parerea sa, eu consider ca nu e bine sa amestecam doua uleiuri datorita aditivilor diferiti din ele. V-am impartasit parerea mea, fiecare isi baga ce vrea in motorul sau! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 Chiar nu am auzit pana acuma de reactiile dintre tipurile de uleiuri....nu zice nimeni sa nu schimbi marca de ulei. Cand il drenezi, e fierbinte si curge tot....ce ramane cred ca incape inr-o lingura....si oricum, uleiul e folosit, aditivii consumati, doar impuritatile din uzura motorului ce mai pot fi luate in considerare, dar deja cred ca exageram, ca nu avem motor de portelan....e totusi din aliaje rezistente. Nu zic ca nu ai dreptate, dar nu am mai auzit pe nimeni (vanzatori, mecanici, distribuitori). O sa intreb....s-ar putea sa ai dreptate, nu zic nu. Surplusul de ulei l-am scos cu un pai gros, pe care l-am introdus pe gaura jojei, pe unde bagi uleiul, cu motocicleta inclinata putin spre dreapta, si cand intra paiul in ulei 3-4 cm, astupam capatul de sus al paiului cu degetul, si scoteam paiul cu ceva ulei ce ramanea in pai. (de 50 de ori ) Nu stiu daca ati inteles, dar nu puteam sa desfac surubul de drenaj, deoarece apucasem sa incalzesc motorul si riscam sa scap surubul in lighean fara sa il mai pot pune repede la loc pt ca uleiul era fierbinte. Curgea tot uleiul in ligheanul murdar....si apoi puneam untura de porc Asa zice in manuale, sa schimbi uleiul la depozitarea pt iarna (pt ca impuritatile din el corodeaza), iar la primavara (daca a stat motorul mai mult de 4 luni parca), sa pui alt ulei nou. Eu zic ca stiu cei de la Honda ce vorbesc. Cum nu o sa merg mai deloc cu uleiul asta, nu cred ca are nimic. La primavara Motul sintetic e mama ei. Uleiul ce l-am dat jos, Motul 7100 sintetic, arata destul de uzat fata de cel nou dupa 5500 km...nu ma asteptam. Nu mai era rosu, limpede si cu miros de flori, era portocaliu inchis, tulbure si mirosea a ulei de data asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 (editat) pai si cat credeai ca vrei sa il tii ? ca la logan 15.000 Km ? 5500 Km in conditiile din romania cu praf si impuritati si clima e destul pentru uleiul ala. Chiar nu am auzit pana acuma de reactiile dintre tipurile de uleiuri....nu zice nimeni sa nu schimbi marca de ulei. Cand il drenezi, e fierbinte si curge tot....ce ramane cred ca incape inr-o lingura....si oricum, uleiul e folosit, aditivii consumati, doar impuritatile din uzura motorului ce mai pot fi luate in considerare, dar deja cred ca exageram, ca nu avem motor de portelan....e totusi din aliaje rezistente. Nu zic ca nu ai dreptate, dar nu am mai auzit pe nimeni (vanzatori, mecanici, distribuitori). O sa intreb....s-ar putea sa ai dreptate, nu zic nu.Surplusul de ulei l-am scos cu un pai gros, pe care l-am introdus pe gaura jojei, pe unde bagi uleiul, cu motocicleta inclinata putin spre dreapta, si cand intra paiul in ulei 3-4 cm, astupam capatul de sus al paiului cu degetul, si scoteam paiul cu ceva ulei ce ramanea in pai. (de 50 de ori ) Nu stiu daca ati inteles, dar nu puteam sa desfac surubul de drenaj, deoarece apucasem sa incalzesc motorul si riscam sa scap surubul in lighean fara sa il mai pot pune repede la loc pt ca uleiul era fierbinte. Curgea tot uleiul in ligheanul murdar....si apoi puneam untura de porc Asa zice in manuale, sa schimbi uleiul la depozitarea pt iarna (pt ca impuritatile din el corodeaza), iar la primavara (daca a stat motorul mai mult de 4 luni parca), sa pui alt ulei nou. Eu zic ca stiu cei de la Honda ce vorbesc. Cum nu o sa merg mai deloc cu uleiul asta, nu cred ca are nimic. La primavara Motul sintetic e mama ei. Uleiul ce l-am dat jos, Motul 7100 sintetic, arata destul de uzat fata de cel nou dupa 5500 km...nu ma asteptam. Nu mai era rosu, limpede si cu miros de flori, era portocaliu inchis, tulbure si mirosea a ulei de data asta. Iti spun din experienta proprie ca un motor e supus unor uzuri mai mici decat un motor care acum merge cu Mobil, peste 5000 Km cu Motul, peste alti 5000 Km Castrol si tot asa. La punctul doi, daca ii schimbi uleiul acum si il bagi la iernat....oare ce impuritati il corodeaza ? Mai repet si a 3.a oara, atat timp cat nu il pornesti in reprize, ca motorul sa nu ajunga la temperatura de regim, uleiul se oxideaza, capata umezeala, se depune calamina pe bujii si tot asa. Punctul trei, cei de la Honda zic eu ca mananca.... La orice masina care are un ulei de grupa II sau III full syntetic, reviziile sunt la nr de kilometri sau 1 an, 1 an jumatate dupa caz. Ce sa mai zic despre Uleiurile moto care majoritatea sunt grupa III sau de ex 300 Vul de la motul care este grupa V, net superioara. Minim 1 an daca sta in motor nu are nici o problema. Poate sunt putin exigent in privinta uleiurilor, dar consider ca e ceva la care nu trebuie sa te zgarcesti. Atat timp cat gasesti un ulei care sa iti fie pe plac tie cat si motocicletei mergi cu el. Editat Decembrie 4, 2008 de sorinm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 Uleiul ce l-am dat jos, Motul 7100 sintetic, arata destul de uzat fata de cel nou dupa 5500 km...nu ma asteptam. Nu mai era rosu, limpede si cu miros de flori, era portocaliu inchis, tulbure si mirosea a ulei de data asta. Pai e normal, uleiul se uzeaza, participa la ungerea cilindrilor, "se arde". Este absolut normal sa il scoti negru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutza Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 Chiar nu am auzit pana acuma de reactiile dintre tipurile de uleiuri....nu zice nimeni sa nu schimbi marca de ulei. Cand il drenezi, e fierbinte si curge tot....ce ramane cred ca incape inr-o lingura....si oricum, uleiul e folosit, aditivii consumati, doar impuritatile din uzura motorului ce mai pot fi luate in considerare, dar deja cred ca exageram, ca nu avem motor de portelan....e totusi din aliaje rezistente. Nu zic ca nu ai dreptate, dar nu am mai auzit pe nimeni (vanzatori, mecanici, distribuitori). O sa intreb....s-ar putea sa ai dreptate, nu zic nu.Surplusul de ulei l-am scos cu un pai gros, pe care l-am introdus pe gaura jojei, pe unde bagi uleiul, cu motocicleta inclinata putin spre dreapta, si cand intra paiul in ulei 3-4 cm, astupam capatul de sus al paiului cu degetul, si scoteam paiul cu ceva ulei ce ramanea in pai. (de 50 de ori ) Nu stiu daca ati inteles, dar nu puteam sa desfac surubul de drenaj, deoarece apucasem sa incalzesc motorul si riscam sa scap surubul in lighean fara sa il mai pot pune repede la loc pt ca uleiul era fierbinte. Curgea tot uleiul in ligheanul murdar....si apoi puneam untura de porc Asa zice in manuale, sa schimbi uleiul la depozitarea pt iarna (pt ca impuritatile din el corodeaza), iar la primavara (daca a stat motorul mai mult de 4 luni parca), sa pui alt ulei nou. Eu zic ca stiu cei de la Honda ce vorbesc. Cum nu o sa merg mai deloc cu uleiul asta, nu cred ca are nimic. La primavara Motul sintetic e mama ei. Uleiul ce l-am dat jos, Motul 7100 sintetic, arata destul de uzat fata de cel nou dupa 5500 km...nu ma asteptam. Nu mai era rosu, limpede si cu miros de flori, era portocaliu inchis, tulbure si mirosea a ulei de data asta. si cand te gandesti ca la farmacie gasesti un perfuzor cu 1.5 lei, maxim 2 si are furtun si poti sa tragi cu ala, pe principiul vaselor comunicante sau, daca nu esti zgarcit mai dai 3-4 lei pe o seringa pt. cai si nici nu mai tragi din furtunul ala cu gura... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.