xt600 Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 Nu stiu cum de pierzi aderenta spate si foarte inclinat fara s-o patesti, eu unul am renuntat la stilul foarte agresiv, insa m-a luat valul saptamana trecuta pe Cheia si m-am tinut de niste vitezane fara sa-mi scape deloc spatele nici pe frana, nici in accelerare brutala.....probabil tine si de cat de incalzit e cauciucul. Spun ca ma mira concluzia ta avand in vedere si faptul ca profilul se lateste odata cu aplecarea pe curbe, deci exista mai mult contact pe curba cu asfaltul decat in pozitie verticala. La frana spate ceea ce spui tu e relativ, aderenta la frana spate indiferent de cauciuc are o eficienta extrem de scazuta. Nu cred sa-ti poti da seama de eventuale diferente, din nou si aici mai important e cat de incalzita e guma si centrul de greutate. Este foarte probabil ca in cazul scout-ului care are profil continuu pe spate sa aiba ceva mai multa eficienta, nu stiu ce sa zic, insa eu folosesc pe asfalt frana spate doar pentru a evita diving-ul de pe fata si atat, deci nu mi-a inselat asteptarile la franare deloc. Referitor la ploaie nu am incercat si nu voi incerca niciodata sa trag de gaz sau sa-i fortez vre-o limita, insa am remarcat intradevar ca mi-a fugit de sub mine fata la oprire in cateva randuri fara sa fiu agresiv, deci nu exceleaza pe ploaie. De altfel nu cer de la gume performante pe ploaie si merg numai de nevoie in astfel de conditii, extrem de linistit. Cum ii spuneam si lui @b374 pe un alt topic, mai trebuie respectate si presiunile recomandate de producatorul motocicletei/ sau, dupa caz, al pneului. Sa nu va asteptati sa aveti un comportament bun al pneurilor, in special pe ud sau in off, cand rotile sunt umflate beton. Cititi manualul motoretei si vedeti ce presiuni sunt recomandate pentru modelul vostru, pentru asfalt si off road, apoi apreciati felul in care lucreaza pneul. Spun asta pentru ca m-am intalnit cu situatii in care colegul de plimbare se plangea de gume, pe macadam... cand l-am intrebat de presiune, avea 2,5 bar in ambele roti. Dupa ce i-am coborat presiunea, imi ruga de sanatate... pur si simplu, alta motocicleta. Si vorbesc de om cu multi km pe doua roti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 Eu presupun ca este vorba de indici de greutate, respectiv viteza, diferiti la gumele de pe motocicletele voastre. Si vorbesc de om cu multi km pe doua roti. Mi s-a intamplat si mie. Au multi pe sosea si atunci este, pe undeva, normal. Cand le-am zis sa lase presiunea la 0.8, maxim 1 atm, credeau ca fac glume proaste pe seama lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 Eu presupun ca este vorba de indici de greutate, respectiv viteza, diferiti la gumele de pe motocicletele voastre. Mi s-a intamplat si mie. Au multi pe sosea si atunci este, pe undeva, normal. Cand le-am zis sa lase presiunea la 0.8, maxim 1 atm, credeau ca fac glume proaste pe seama lor. Eu sunt posesor de XT600 E si in cartea mea se mentioneaza pentru mers in off road 1,25 bar - front, 1,25 bar - rear, presiune masurata la rece. Pentru asfalt, pana la 90 kg, se specifica 1,5 bar fata+ spate, iar cea ce depaseste 90 kg, pana la 180 kg (sarcina maxima admisa), 1,5 - fata, 2,5 spate. Pentru ca am peste 100 kg, aici fac o derogare de la regula: pastrez pe fata 1,5 si bag in jur de 1,7- 1,8 pe spate. In felul asta, chiar si cu pneuri mai pacatoase pe asfalt, in special ud (vezi E09), am avut o tinuta decenta de drum. Off topic. Motoreta de la profil este a ta? Este splendida!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 Salut! A mea este. Multumesc frumos! Eu in off merg cu 0.8, maxim 1 atm. Nu am folosit niciodata rimlock si nici camere hd. Motorul tot un XT600, numai ca Z si greutatea tot acolo - 100kg. Acum am Pirelli Mt 21 clasic pe motor, de care sunt foarte multumit pe namol si iarba mare. Mai bine decat E09 la ambele din cauza crampoanelor mai aerisite dar se si consuma ceva mai repejor. Pe asfalt ud nu am tras serios de ele insa mi se par mai safe decat Mitas. Minusuri la guma fata - arunca mizeria mult inainte si vine toata pe faruri, carena si in fata mea. Iar zgomotul gumei fata este cam peste toate gumele off ce le-am folosit eu. Cu asta m-am obisnuit. Pt. prima problema voi incerca sa montez o aripa mai veche, uzata, dar mai lata si aplecata . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 Mai poate fi o diferenta majora: gabaritul si performantele mobrelor noastre. Ce fel de GS ai? Foarte posibil, eu am F800 si bate in 190kg cu rezervorul plin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 bate in 190kg da ce i-ai facut de ai scazut 15kg? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 Foarte posibil, eu am F800 si bate in 190kg cu rezervorul plin. Pai atunci nu e de la asta, ca si a mea are 180 la gol... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 (editat) Pai atunci nu e de la asta, ca si a mea are 180 la gol... swing si find out (pp ca vine de la "size matters") Editat Mai 29, 2014 de b374 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 retractez tot ce am spus rau despre Bridgestone TW301 ... erau defecti (blocati cu un fel de smoala) rulmentii de la jug TW301 este ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 erau defecti (blocati cu un fel de smoala) rulmentii de la jug i mean, come on, ce ti-am zis? crezi ca degeaba am tenere de 4 ani? retractez tot ce am spus rau despre Bridgestone TW301 nu ca as fi total de acord TW301 este ok *) vezi mai sus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 30, 2014 Share Postat Mai 30, 2014 aveam rulmentii in garaj de un an ... aveau alta destinatie , dar stiam ca se potrivesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat Mai 30, 2014 Share Postat Mai 30, 2014 da ce i-ai facut de ai scazut 15kg? .....plin cu aer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Mai 30, 2014 Share Postat Mai 30, 2014 .....plin cu aer ce consum are? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Mai 31, 2014 Share Postat Mai 31, 2014 Ce presiune ati recomanda pt o vaca de 1200gs pe off light-mediu ? Jantele de aliaj, cu gume 80/20 sau 50/50 (on/off), fara pasager, cu putine bagaje, rider de 100kg la gol La iesirile ocazionale de pana acum, ori nu am scazut-o si am mers mai domol ori, dupa ce mi-am luat pompa compacta dupa mine, am scazut-o doar pana pe la 2 bar. Multam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 31, 2014 Share Postat Mai 31, 2014 Daca n-ai cauciucuri caramelizate, ce rost are scaderea presiunii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Mai 31, 2014 Share Postat Mai 31, 2014 Cresterea aderentei prin marirea petei de contact si posibilitatea gumei de a se "mula" pe teren. Plus preluarea partiala a vibratiilor. Cred... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bocosb Postat Mai 31, 2014 Share Postat Mai 31, 2014 Eu cu vstromul incaltat cu k60 scout am mers cu 1.2-1.5 fara probleme dar la cat sunt de tari peretii cauciucului cred ca merge si fara aer ) Diferenta se simte destul de tare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Mai 31, 2014 Share Postat Mai 31, 2014 Atentie la presiune si la inertia motocicletei la frana pe fata. Sa nu rotiti cauciucul pe janta. Sunt motoare grele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Mai 31, 2014 Share Postat Mai 31, 2014 Ce presiune ati recomanda pt o vaca de 1200gs pe off light-mediu ? Jantele de aliaj, cu gume 80/20 sau 50/50 (on/off), fara pasager, cu putine bagaje, rider de 100kg la gol La iesirile ocazionale de pana acum, ori nu am scazut-o si am mers mai domol ori, dupa ce mi-am luat pompa compacta dupa mine, am scazut-o doar pana pe la 2 bar. Multam Pai cat recomanda neamtul in mod normal? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 31, 2014 Share Postat Mai 31, 2014 (editat) retractez tot ce am spus rau despre Bridgestone TW301 ... erau defecti (blocati cu un fel de smoala) rulmentii de la jug Probabil vaselina siliconica. Editat Mai 31, 2014 de _Raul_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat Mai 31, 2014 Share Postat Mai 31, 2014 Atentie la presiune si la inertia motocicletei la frana pe fata. Sa nu rotiti cauciucul pe janta. Sunt motoare grele. corect pentru cele pe camera, insa 1200GS e tubeless, nu cred sa poata fi dezlipit de pe janta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Mai 31, 2014 Share Postat Mai 31, 2014 (editat) Pai cat recomanda neamtul in mod normal? Nu da niste valori pt offroad (sau nu le-am vazut eu). Din ce am citit in diagonala, le da doar pe cele standard si la un moment dat precizeaza ca e indicat sa-ti umflii gumele la loc cand reintrii pe asfalt Editat Mai 31, 2014 de Cap0ne Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Mai 31, 2014 Share Postat Mai 31, 2014 Capone, ia-ti karoo3 si lasa presiunea cum e ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Iunie 1, 2014 Share Postat Iunie 1, 2014 Nu da niste valori pt offroad (sau nu le-am vazut eu). Din ce am citit in diagonala, le da doar pe cele standard si la un moment dat precizeaza ca e indicat sa-ti umflii gumele la loc cand reintrii pe asfalt Io intrebam ce zice pentru asfalt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Iunie 1, 2014 Share Postat Iunie 1, 2014 Capone, ia-ti karoo3 si lasa presiunea cum e ea Mai schimb un spate de Next si apoi cred ca probez si eu un Karoo Io intrebam ce zice pentru asfalt. Aa. Pt asfalt recomanda 2.5 cu 2.9 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.