Sari la conținut

Anvelopele on si off


Postări Recomandate

Nu stiu cum de pierzi aderenta spate si foarte inclinat fara s-o patesti, eu unul am renuntat la stilul foarte agresiv, insa m-a luat valul saptamana trecuta pe Cheia si m-am tinut de niste vitezane fara sa-mi scape deloc spatele nici pe frana, nici in accelerare brutala.....probabil tine si de cat de incalzit e cauciucul. Spun ca ma mira concluzia ta avand in vedere si faptul ca profilul se lateste odata cu aplecarea pe curbe, deci exista mai mult contact pe curba cu asfaltul decat in pozitie verticala.

La frana spate ceea ce spui tu e relativ, aderenta la frana spate indiferent de cauciuc are o eficienta extrem de scazuta. Nu cred sa-ti poti da seama de eventuale diferente, din nou si aici mai important e cat de incalzita e guma si centrul de greutate. Este foarte probabil ca in cazul scout-ului care are profil continuu pe spate sa aiba ceva mai multa eficienta, nu stiu ce sa zic, insa eu folosesc pe asfalt frana spate doar pentru a evita diving-ul de pe fata si atat, deci nu mi-a inselat asteptarile la franare deloc.

Referitor la ploaie nu am incercat si nu voi incerca niciodata sa trag de gaz sau sa-i fortez vre-o limita, insa am remarcat intradevar ca mi-a fugit de sub mine fata la oprire in cateva randuri fara sa fiu agresiv, deci nu exceleaza pe ploaie. De altfel nu cer de la gume performante pe ploaie si merg numai de nevoie in astfel de conditii, extrem de linistit.

Cum ii spuneam si lui @b374 pe un alt topic, mai trebuie respectate si presiunile recomandate de producatorul motocicletei/ sau, dupa caz, al pneului. Sa nu va asteptati sa aveti un comportament bun al pneurilor, in special pe ud sau in off, cand rotile sunt umflate beton. Cititi manualul motoretei si vedeti ce presiuni sunt recomandate pentru modelul vostru, pentru asfalt si off road, apoi apreciati felul in care lucreaza pneul. Spun asta pentru ca m-am intalnit cu situatii in care colegul de plimbare se plangea de gume, pe macadam... cand l-am intrebat de presiune, avea 2,5 bar in ambele roti. Dupa ce i-am coborat presiunea, imi ruga de sanatate... pur si simplu, alta motocicleta. Si vorbesc de om cu multi km pe doua roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator _Raul_

Eu presupun ca este vorba de indici de greutate, respectiv viteza, diferiti la gumele de pe motocicletele voastre.



Si vorbesc de om cu multi km pe doua roti.

Mi s-a intamplat si mie. Au multi pe sosea si atunci este, pe undeva, normal.

Cand le-am zis sa lase presiunea la 0.8, maxim 1 atm, credeau ca fac glume proaste pe seama lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu presupun ca este vorba de indici de greutate, respectiv viteza, diferiti la gumele de pe motocicletele voastre.

 

Mi s-a intamplat si mie. Au multi pe sosea si atunci este, pe undeva, normal.

Cand le-am zis sa lase presiunea la 0.8, maxim 1 atm, credeau ca fac glume proaste pe seama lor.

Eu sunt posesor de XT600 E si in cartea mea se mentioneaza pentru mers in off road 1,25 bar - front, 1,25 bar - rear, presiune masurata la rece. Pentru asfalt, pana la 90 kg, se specifica 1,5 bar fata+ spate, iar cea ce depaseste 90 kg, pana la 180 kg (sarcina maxima admisa), 1,5 - fata, 2,5 spate. Pentru ca am peste 100 kg, aici fac o derogare de la regula: pastrez pe fata 1,5 si bag in jur de 1,7- 1,8 pe spate. In felul asta, chiar si cu pneuri mai pacatoase pe asfalt, in special ud (vezi E09), am avut o tinuta decenta de drum.

 

Off topic. Motoreta de la profil este a ta? Este splendida!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Salut! A mea este. Multumesc frumos! Eu in off merg cu 0.8, maxim 1 atm. Nu am folosit niciodata rimlock si nici camere hd. Motorul tot un XT600, numai ca Z si greutatea tot acolo - 100kg. Acum am Pirelli Mt 21 clasic pe motor, de care sunt foarte multumit pe namol si iarba mare. Mai bine decat E09 la ambele din cauza crampoanelor mai aerisite dar se si consuma ceva mai repejor. Pe asfalt ud nu am tras serios de ele insa mi se par mai safe decat Mitas. Minusuri la guma fata - arunca mizeria mult inainte si vine toata pe faruri, carena si in fata mea. Iar zgomotul gumei fata este cam peste toate gumele off ce le-am folosit eu. Cu asta m-am obisnuit. Pt. prima problema voi incerca sa montez o aripa mai veche, uzata, dar mai lata si aplecata .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai atunci nu e de la asta, ca si a mea are 180 la gol...

 

swing si find out :) (pp ca vine de la "size matters")

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

retractez tot ce am spus rau despre Bridgestone TW301 ... erau defecti (blocati cu un fel de smoala) rulmentii de la jug

 

TW301 este ok

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

erau defecti (blocati cu un fel de smoala) rulmentii de la jug

 

i mean, come on, ce ti-am zis? crezi ca degeaba am tenere de 4 ani? :D

 

retractez tot ce am spus rau despre Bridgestone TW301

 

nu ca as fi total de acord

 

TW301 este ok

 

*) vezi mai sus :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce presiune ati recomanda pt o vaca de 1200gs pe off light-mediu ?

Jantele de aliaj, cu gume 80/20 sau 50/50 (on/off), fara pasager, cu putine bagaje, rider de 100kg la gol :)

La iesirile ocazionale de pana acum, ori nu am scazut-o si am mers mai domol ori, dupa ce mi-am luat pompa compacta dupa mine, am scazut-o doar pana pe la 2 bar.

Multam

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cresterea aderentei prin marirea petei de contact si posibilitatea gumei de a se "mula" pe teren. Plus preluarea partiala a vibratiilor.

Cred...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cu vstromul incaltat cu k60 scout am mers cu 1.2-1.5 fara probleme dar la cat sunt de tari peretii cauciucului cred ca merge si fara aer :))

Diferenta se simte destul de tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce presiune ati recomanda pt o vaca de 1200gs pe off light-mediu ?

Jantele de aliaj, cu gume 80/20 sau 50/50 (on/off), fara pasager, cu putine bagaje, rider de 100kg la gol :)

La iesirile ocazionale de pana acum, ori nu am scazut-o si am mers mai domol ori, dupa ce mi-am luat pompa compacta dupa mine, am scazut-o doar pana pe la 2 bar.

Multam

Pai cat recomanda neamtul in mod normal?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

retractez tot ce am spus rau despre Bridgestone TW301 ... erau defecti (blocati cu un fel de smoala) rulmentii de la jug

Probabil vaselina siliconica.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atentie la presiune si la inertia motocicletei la frana pe fata. Sa nu rotiti cauciucul pe janta.

 

Sunt motoare grele.

corect pentru cele pe camera, insa 1200GS e tubeless, nu cred sa poata fi dezlipit de pe janta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cat recomanda neamtul in mod normal?

Nu da niste valori pt offroad (sau nu le-am vazut eu). Din ce am citit in diagonala, le da doar pe cele standard si la un moment dat precizeaza ca e indicat sa-ti umflii gumele la loc cand reintrii pe asfalt :)

Editat de Cap0ne
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu da niste valori pt offroad (sau nu le-am vazut eu). Din ce am citit in diagonala, le da doar pe cele standard si la un moment dat precizeaza ca e indicat sa-ti umflii gumele la loc cand reintrii pe asfalt :)

Io intrebam ce zice pentru asfalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Capone, ia-ti karoo3 si lasa presiunea cum e ea :D

Mai schimb un spate de Next si apoi cred ca probez si eu un Karoo :)

 

Io intrebam ce zice pentru asfalt.

Aa. Pt asfalt recomanda 2.5 cu 2.9

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Anvelopele on si off

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...