Sari la conținut

cine stie ?


Gim
 Share

Postări Recomandate

foarte interesant

aparent e un motor in 2 timpi care foloseste decalajul intre pistoane datorat montajului cu biela in Y pentru un control mai bun al timpilor de admisie/evacuare

 

in poza de jos e probabil motoru respectiv ?

baga detalii, e prima oara cind vad asa ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foaaaarte interesant.... dupa cum vedem, ferestrele de admisie sunt pe cil. din dreapta, cele de evacuare pe cel din stanga.... foarte ingenios- s-a pus in practica??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In poza carburatorul pare Jikov adica cehesc, e posibil sa fie o Jawa. Ii cred in stare de orice ciudatenie, pe vremuri erau tari de tot la proiectat motociclete mai altfel. :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cite stiu eu, e un 2 timpi cu cilindrii jumelati si a fost promovat de Puch intr-o vreme, si parca si Triumph..Au chiulasa comuna, si la fel si carterul. In principiu cam la fel cu orice 2 timpi. Oricum, chestia aia cu controlul diferentiat al ferestrelor provine din asezarea arborelui cotit, caci daca pastrezi tot ansamblul biela cu pistoane (exact ca in poza), dar invirti arborele cotit cu 90 grade in plan orizontal (atunci pe poza sensul de rotatie va fi in loc de stinga/dreapta, fata/spate) , e acelasi ansamblu dar pistoanele se misca paralel fata de adimisie/evacuare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este tare ciudat acel desen, pistonul deobicei coboara de tot pana jos poti sa blochezi cu un bolt bagat pe admisie pistonul, dar conform desenului nu e posibil...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Varianta 1: Doi cilindrii in oglinda (identici) cu pistoanele montate pe aceeasi biela. In cazul asta pare sa functioneze, singura diferenta fata de V2 fiind exploziile simultane.

Posibile avantaje: bloc motor comun, mai putine piese in miscare. Dezavantaje: raport alezaj/cursa putin flexibil: alezaj mare -> se cracaneaza biela si atinge de margini. Cursa mare -> se largeste vibrochenu si iar atinge biela de margini.

 

Varianta 2: Numai cilindrul din dreapta produce explozie, deci cilindreea sectiunii din stanga este irosita. In cazul acesta nu prea pare sa functioneze, in orice caz nu eficient. Ce rol ar avea cilindrul din stanga?

 

In orice caz, interesant, nu am mai vazut biela Y.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema cea mi mare la motoarele in 2 timpi este ca nu poti inchide portul de evacuare in timp ce portul de admisie se deschide si sa mai faci in timpul asta o treaba eficienta. E aici fum, consum crescut (o parte din carburant se scurge pe evacuare), etc.

La motorul din poza s-a incercat remedierea problemei prin impartirea in 2 a camerei de ardere si crearea unui labirint, cu admisia prin jumatatea dreapta si evacuarea prin stanga. Probleme in functionare din ce vad eu: umplere inegala a camerelor, vibratii, ungere deficitara pe jumatatea din stanga

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un mot dinasta are un preten in constanta...Triumph german,250 cmc,2 tipi,cu pompa de ungere separata actionata printrun pinion de textolit direct de ambielaj.

parka era facut pin 1936 sau '42.

pistoanele lungi cam 100 mm(!!)

Afost gasit(PE CIND SE SAPA LA O HAZNA) ingropat cu rezervoru si tobele in loc.Adamclisi (CT)...

MOT CEL PUTIN E IN STARE PERF.,uzura minima,urmeaza sa-l monteze la loc si sa il "incerce".

Din primu oki bagat pin el "cam" pre avansat pt vremurile lui :bounce: .

:crack: drum uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

un mot dinasta are un preten in constanta...Triumph german,250 cmc,2 tipi,cu pompa de ungere separata actionata printrun pinion de textolit direct de ambielaj.

parka era facut pin 1936 sau '42.

pistoanele lungi cam 100 mm(!!)

Afost gasit(PE CIND SE SAPA LA O HAZNA) ingropat cu rezervoru si tobele in loc.Adamclisi (CT)...

MOT CEL PUTIN E IN STARE PERF.,uzura minima,urmeaza sa-l monteze la loc si sa il "incerce".

Din primu oki bagat pin el "cam" pre avansat pt vremurile lui :bigstar: .

:P drum uscat!

daca il porniti spunetimi si mie ca sunt curios :lol: :lol: :lol: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motoarele 2t cu cilindrii jumelati aveau avantajul de a putea functiona bine in conditiile unei carburatii sarace fiind mai economice din pct de vedere al consumului carburant. Nu prea a avut raspandire acest tip de baleiaj majoritatea fabricantilor moto preferand sistemul "schnurle" cu baleiaj dublu contracurent

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu chiar nu vezi ca ultimul post e din 2005 :bigstar: :P :lol: omule stiu cum e la inceput dar mai posteaza in ceva nou nu asa de vechi93 ani) :lol: :lol: :D

 

lasa ma omu sa posteze unde vrea. Daca vrea sa dea sfaturi la probleme rezolvate de prin 2004 treaba lui...sau o avea eroare in matrix? :D. O avea conexiunea slaba la internet, el a postat acu 3 ani dar abia acu a aparut pe forum...cine stie? :D)

Eu unu habar n-aveam de ideea asta de motor, nu l-am citit acu 2 ani. Am aflat ceva nou azi totusi.

Editat de sharpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...