Gim Postat Iulie 7, 2005 Share Postat Iulie 7, 2005 cum functioneaza asest motor ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gim Postat Iulie 7, 2005 Autor Share Postat Iulie 7, 2005 si inca o intrebare cine stie exact ce motor ii acesta din poza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bhairava Postat Iulie 7, 2005 Share Postat Iulie 7, 2005 foarte interesant aparent e un motor in 2 timpi care foloseste decalajul intre pistoane datorat montajului cu biela in Y pentru un control mai bun al timpilor de admisie/evacuare in poza de jos e probabil motoru respectiv ? baga detalii, e prima oara cind vad asa ceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaiachi Postat Iulie 8, 2005 Share Postat Iulie 8, 2005 Foaaaarte interesant.... dupa cum vedem, ferestrele de admisie sunt pe cil. din dreapta, cele de evacuare pe cel din stanga.... foarte ingenios- s-a pus in practica?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Iulie 8, 2005 Share Postat Iulie 8, 2005 In poza carburatorul pare Jikov adica cehesc, e posibil sa fie o Jawa. Ii cred in stare de orice ciudatenie, pe vremuri erau tari de tot la proiectat motociclete mai altfel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Iulie 8, 2005 Share Postat Iulie 8, 2005 Dupa cite stiu eu, e un 2 timpi cu cilindrii jumelati si a fost promovat de Puch intr-o vreme, si parca si Triumph..Au chiulasa comuna, si la fel si carterul. In principiu cam la fel cu orice 2 timpi. Oricum, chestia aia cu controlul diferentiat al ferestrelor provine din asezarea arborelui cotit, caci daca pastrezi tot ansamblul biela cu pistoane (exact ca in poza), dar invirti arborele cotit cu 90 grade in plan orizontal (atunci pe poza sensul de rotatie va fi in loc de stinga/dreapta, fata/spate) , e acelasi ansamblu dar pistoanele se misca paralel fata de adimisie/evacuare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Iulie 8, 2005 Share Postat Iulie 8, 2005 Cam asa (scuze pt desenul frumos) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Iulie 8, 2005 Share Postat Iulie 8, 2005 2 T cu o muzicuta mai rudimentara neevoluata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Iulie 9, 2005 Share Postat Iulie 9, 2005 Este tare ciudat acel desen, pistonul deobicei coboara de tot pana jos poti sa blochezi cu un bolt bagat pe admisie pistonul, dar conform desenului nu e posibil... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Iulie 9, 2005 Share Postat Iulie 9, 2005 Varianta 1: Doi cilindrii in oglinda (identici) cu pistoanele montate pe aceeasi biela. In cazul asta pare sa functioneze, singura diferenta fata de V2 fiind exploziile simultane. Posibile avantaje: bloc motor comun, mai putine piese in miscare. Dezavantaje: raport alezaj/cursa putin flexibil: alezaj mare -> se cracaneaza biela si atinge de margini. Cursa mare -> se largeste vibrochenu si iar atinge biela de margini. Varianta 2: Numai cilindrul din dreapta produce explozie, deci cilindreea sectiunii din stanga este irosita. In cazul acesta nu prea pare sa functioneze, in orice caz nu eficient. Ce rol ar avea cilindrul din stanga? In orice caz, interesant, nu am mai vazut biela Y. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iulie 9, 2005 Share Postat Iulie 9, 2005 problema cea mi mare la motoarele in 2 timpi este ca nu poti inchide portul de evacuare in timp ce portul de admisie se deschide si sa mai faci in timpul asta o treaba eficienta. E aici fum, consum crescut (o parte din carburant se scurge pe evacuare), etc. La motorul din poza s-a incercat remedierea problemei prin impartirea in 2 a camerei de ardere si crearea unui labirint, cu admisia prin jumatatea dreapta si evacuarea prin stanga. Probleme in functionare din ce vad eu: umplere inegala a camerelor, vibratii, ungere deficitara pe jumatatea din stanga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Iulie 12, 2005 Share Postat Iulie 12, 2005 un mot dinasta are un preten in constanta...Triumph german,250 cmc,2 tipi,cu pompa de ungere separata actionata printrun pinion de textolit direct de ambielaj. parka era facut pin 1936 sau '42. pistoanele lungi cam 100 mm(!!) Afost gasit(PE CIND SE SAPA LA O HAZNA) ingropat cu rezervoru si tobele in loc.Adamclisi (CT)... MOT CEL PUTIN E IN STARE PERF.,uzura minima,urmeaza sa-l monteze la loc si sa il "incerce". Din primu oki bagat pin el "cam" pre avansat pt vremurile lui . drum uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ierdna_17fzr Postat Ianuarie 7, 2008 Share Postat Ianuarie 7, 2008 un mot dinasta are un preten in constanta...Triumph german,250 cmc,2 tipi,cu pompa de ungere separata actionata printrun pinion de textolit direct de ambielaj. parka era facut pin 1936 sau '42. pistoanele lungi cam 100 mm(!!) Afost gasit(PE CIND SE SAPA LA O HAZNA) ingropat cu rezervoru si tobele in loc.Adamclisi (CT)... MOT CEL PUTIN E IN STARE PERF.,uzura minima,urmeaza sa-l monteze la loc si sa il "incerce". Din primu oki bagat pin el "cam" pre avansat pt vremurile lui . drum uscat! daca il porniti spunetimi si mie ca sunt curios Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sil3nt_control Postat Ianuarie 7, 2008 Share Postat Ianuarie 7, 2008 daca il porniti spunetimi si mie ca sunt curios tu chiar nu vezi ca ultimul post e din 2005 omule stiu cum e la inceput dar mai posteaza in ceva nou nu asa de vechi93 ani) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Ianuarie 8, 2008 Share Postat Ianuarie 8, 2008 Motoarele 2t cu cilindrii jumelati aveau avantajul de a putea functiona bine in conditiile unei carburatii sarace fiind mai economice din pct de vedere al consumului carburant. Nu prea a avut raspandire acest tip de baleiaj majoritatea fabricantilor moto preferand sistemul "schnurle" cu baleiaj dublu contracurent Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat Ianuarie 8, 2008 Share Postat Ianuarie 8, 2008 (editat) tu chiar nu vezi ca ultimul post e din 2005 omule stiu cum e la inceput dar mai posteaza in ceva nou nu asa de vechi93 ani) lasa ma omu sa posteze unde vrea. Daca vrea sa dea sfaturi la probleme rezolvate de prin 2004 treaba lui...sau o avea eroare in matrix? . O avea conexiunea slaba la internet, el a postat acu 3 ani dar abia acu a aparut pe forum...cine stie? ) Eu unu habar n-aveam de ideea asta de motor, nu l-am citit acu 2 ani. Am aflat ceva nou azi totusi. Editat Ianuarie 8, 2008 de sharpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.