SERGHEI42 Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 Posibil sa ai jeturile si cuiele identice datorita faptului ca au fost schimbate in timp cu un kit nou.La cate am auzit si la cate am vazut (doar doua carb) la toate erau diferite ca in carte (sau carti) . Cristi,cum se duce zapada cred ca te vizitez si eu daca nu te deranjez pentru o vorba ,o poveste si o sincronizare serioasa ca la mine s-a topit ,,furtunasul" cand deja o zapacisem si cere musai sincronizare chiar daca la prima vedere merge bine se simte in sarcina . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 ....toate erau diferite ca in carte (sau carti)... Care carti? Daca te referi la publicatiile facute de Clymer si Haynes... renunta! Ei au manuale de reparatii pentru toate motoarele, auto, moto, barci, avioane, etc. Este exact diferenta dintre documentatia Renault sau Volkswagen(de fabrica) si cea de pe Autodata(hobby). Sincer ma indoiesc ca tu sau altcineva are documentatia de fabrica! Citeste ultimul paragraf - cu neasumarea raspunderii pentru inexactitati sau erori la informatiile oferite scrise pe absolut toate manualele lor. Si inca ceva: un macelar scrie usa fata / usa spate, un constructor auto scrie usa sofer / usa pasager - cand fac o documentatie! Asa-i? Este ilogic ca doi cilindrii cu aceeasi capacitate la acelasi motor, sa fie alimentati diferit - motorul ala se duce dracu - adica unul munceste si altul o freaca... Sunt zeci de modele de V2, unde ai mai vazut alimentari diferite? ===== Si eu astept sa treaca zapada si sa ne vedem @dorutrucker - imi mentin in continuare parerea, ce am scris este valabil si pentru tine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SERGHEI42 Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 (editat) Este adevarat ..manual de service nu gasesti decat in service Yamaha.Cat despre reglajul diferit al amestecului functie de pozitia cilindrului la mmoytoare auto (racite si cu apa) stai sa ajung la biblioteca personala (ca este in alta localitate) sa caut printre hartii ca m ceva legat de prepararea motoarelor pt curse cu carburator pt fiecare cilindru separat.De acolo stiu treaba cu temperatura diferita . Daca o gandim logic un lucru mecanic da o explozie intr-un cilindru la temp de 90 grade (este doar un exemplu temp..ceva aiurea) si alt lucru mecanic intr-un cilindru la ..sa zicem 85 de grade .Ca sa dea ,,rezultate"la fel il lucrezi din amestec.Este adevarat ca chestiile astea merg la motoare performante unde se cauta si o zecime de cal in plus .Sa nu uitam ca si motoarele noastre sunt destul de stranse de oua ca sa scoata puterile si turatiile actuale.Asa ca ,daca un lucru se aplica si este demonstrat la motoare auto eu il consider aplicabil si real si la cele moto.Parerea mea.O sa-l caut si pe baiatul al carui carburator ,,sigilat" din fabrica a fost desfacut in fata mea (nu stiu cum a mers mobra aia in anglia 20 si ceva de ani fara sa-i curete cineva carburatorul !!!!) Nu vad logica inlocuirii jiglerelor diferentiat daca ele erau identice din fabrica .De ce ai cumpara un kit de reparatie cu alt jigler(cota) si la unul ai lasa jetul vechi la unul ai pune jet nou??!! Nu are sens.Daca la boxer este absolut normal sa ai carb identice si la fel ..la V-uri se poate simti usor ca temperatura cilindrilor este diferita si ideea functionarii cu amestecuri diferite este credibila . Nu pun poponeata pt alte carburatoare dar ..prea multe viroage au aceeasi configuratie in carburatoare ca sa fie o intamplare .Ceva necurat exista acolo.Poate ne scapa noua ceva . Editat Martie 28, 2013 de SERGHEI42 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorutrucker Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 (editat) Mulțumesc mult pentru propunere, deocamdată motorul încă este la iernat. Ideea este ca m-am uitat și pe siteuri de vânzări piese OEM și intradevar main jet-urile începând din 1989 sunt diferite dar chiar și acolo nu specifica care este în fata și care este în spate. iți voi da un link cu piese pentru toate 535 din 87 și pana în 01. Asta este 1990 http://www.cmsnl.com/yamaha-xv535a-virago-1990_model9652/partslist/B-03.html#results atentie la pozitia 31, si asta este 1987 http://www.cmsnl.com/yamaha-xv535t-1987_model9318/partslist/B-02.html#results atenție la pozitia 34. Acest site de vânzări OEM este intradevar unul pentru cele făcute în(pentru) USA.Daca te vei uita pe un site de vânzări piese OEM în UK probabil ca main jet-urile vor fi identice. Dealtfel asta spun și ambele manuale(Haynes si Clymer) la specificațiile carburatoarelor, ca cele pentru US sunt diferite( 137.5 respectiv 135) și cele pentru UK sunt identice( 135) Totuși întrebarea mea rămâne la care din ce doi cilindri Fata, Spate ținând cont de faptul ca unul din ele este mai încins recte Spatele, se pretează a merge mai "îmbogățit"(137,5), cel mai bine răcit sau cel mai slab răcit? Cu stima, . Editat Martie 28, 2013 de dorutrucker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 (editat) Da, vad ca persisti in continuare! Poate ca sti tu ceva, dar eu nu accept decat situatii logice, ce pot fii explicate. Si eu am citit multe manuale de specialitate, dar nu am intalnit un caz in care sa prezinte ce spui tu(am studiat carburatia de peste 30 de ani si am citit tot ce am prins). Alimentarea cu mai mute carburatoare este alta poveste, legata strict de performanta/costuri.In legatura cu temperatura diferentiata pe cei doi cilindrii ce pot sa spun? Admit ca este posibil, dar nu am masurat-o si nici tu nu ai facut-o! Posibil sa fie o diferenta de cateva grade. O deductie logica, atat. Cred insa ca e nesemnificativa la capitolul alimentare(peste 50-60 grade socurile sunt inchise). Temperatura optima motorului este mai importanta pentru opzitia vascozitatii uleiului, frecarile mai mici, etanseitatea crescuta, etc. Este ilogic sa afirmi ca intr-un motor <strong>echilibrat</strong>(revin cu lamuriri), doi cilindrii dau aceeasi putere alimentandu-i diferit. Amestecul ideal(stoichiometric)este acelasi la toate motoarele. Asa-i? Altfel apar arderi anormale. Daca alimentez cu mai putina benzina, atunci trebe micsorata si cantitatea de aer pentru a pasta acelasi raport. In acest caz o cantitate de aer mai mica se dilata mai putin, rezulta o presiune mai mica si un lucru mecanic mai mic. Acum revin: V2 este un motor <strong>echilibrat </strong>datorita pozitiei manetoanelor din vilbrochen, astfel distanta intre cele doua arderi este identica.(nu m-am referit la echilibrare mecanica).Mai am un argument: Sincronizarea celor doua carburatoare consta in alimentarea identica cu aer, la suruburile de amestec se umbla pentru a obtine turatia maxima a motorului si arderi integrale. Atat amestecul sarac, cat si cel bogat produc arderi anormale sesizabile in functionarea motorului.De ce se poate ajunge in situatia descrisa de tine? Probabil ca cineva a inlocuit un singur set de reparatie luat la plesneala sau a facut-o intentionat din necunoastere si ghidandu-se dupa Clymer si HaynesApoi mai am o informatie de la un nemt fost posesor de 535. Dupa ce a cumparat motorul s-a dus la service, trimis de magazin pentru a inlocui chitul de limitare. Din cate isi aminteste au fost ilocuite cauciucurile galeriilor de admisie si jigloarele. =====PS. Si ca sa nu te superi, promit ca o sa ma interesez in mod expres pe aceasta tema, apoi o sa revin cu ce am aflat. Ok? @dorutrucker - cum am mai spus din cauza legislatiei au aparut aceste chestii, inexistente inainte! Cataloagele de piese sunt mai aroape de adevar, dar nu dau date tehnice! ..de aici diferentele de ani Editat Martie 28, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 Poate stiu gresit, dar din ce stiu eu, daca aerul este mai cald, are un volum mai mare, ca sa pastrezi afr-ul ideal/corect, trebuie sa ii dai mai putina benzina. Dupa ideea asta, cred ca cilindrul din spate trebuie sa primeasca mai putina benzina. Desi cred ca diferenta de temperatura e foarte mica intre cilindrii... Ma depaseste situatia asta, dar partea cu temperatura aerului cred ca am nimerit-o Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinzo_2004 Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 Din cate stiu eu motoarele au fost reglate din fabrica sa mearga putin mai saracit decat normal. Chestie de emisii and shit. Cilindrul din spate primeste mai multa benzina deoarece datorita pozitiei ar avea tendinta sa se incalzeasca mult mai mult decat ar trebui. Toate seturile de reparatie pe care le-am vazut (pe net, e drept) au dimensiuni diferite pt jigloarele fata-spate de aceea cred ca cel care a pus jigloare identice au facut-o pt simplitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorutrucker Postat Martie 29, 2013 Share Postat Martie 29, 2013 Imi cer scuze Cristi, Nu am nici un dubiu in privinta existentei jiglerelor principale diferite la fel si acele dozatoare daca te uiti si la celelalte modele de virago 700-1100 tot diferite sunt. Intradevar la viraga mea din '87 US, ele sunt identice dar asta spun si manualele. Din '89 pe viragele construite in/pentru US ele sunt diferite, nu acelasi lucru se intampla si pentru cele construite in/pentru UK. la care sunt identice si numai cuiele dozatoare sunt diferite. Nelamurirea mea este ca pe kiturile Kyster scrie una si in specificatiile din manualele la care noi avem acces scrie invers, ideea este ca nu stiu cum este corect. Multumesc mult ca iti dedici o parte din timpul tau pentru a aprofunda fenomenul, astept in continuare o concluzie/parere. Cu stima, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 29, 2013 Share Postat Martie 29, 2013 (editat) Hai sa stingem tensiunea! Pentru toti: Azi-noapte si astazi am sapat puternic prin google, doar oi gasi ceva... ei bine am gasit ceva cu referire la dezechilibrul motoarelor de tip V6 la Renault – alimentate prin caruratie ce au diagrame diferite de distributie facute voit pentru a echilibra motorul. Evident cu taraje diferite pe carburatoarele aceluiasi motor. Similitudini am gasit deasemeni si pe alte motoare de tip V de la Yamaha si alti producatori. Informatii mult prea sarace... intrebari ramase fara raspuns. Magazinele vand seturi de reparatie fara a cunoaste amanunte, ei fac doar comert! Nu are legatura cu poluarea ci doar cu functionare motor! Ca sa nu o mai lungesc... se pare ca Serghei are dreptate! Adica, la 2YL(ca si la alte motoare de tipV) exista o usoara defazare intre cursele pistoanelor pentru a se putea obtine un echilibru dinamic al unui motor asimetric(reducerea vibratiilor). Optimizarea ecestei deficiente constructive poate fi asigurata de un calaj si o alimentare diferita. Astfel este necesara o dezechilibrare controlata a alimentarii ce face ca de fapt sa intre in contrabalans cu acesta defazare si sa produca un echilibru al motorului. Nu stiu daca in cazul lui 2YL exista diferente de distributie intre cei doi cilindri? Este foarte posibil sa fie, dar nu am gasit nicaieri acesta informatie! Carburatorul Mikuni este de tip vacumatic si este destul de complicat: in sarcina aerul este dozat de catre clapeta de acceleratie iar benzina dozata independent functie de vacum prin actionarea membranei care ationeaza asupra suberului... un alt subiect pentru viitor! Apoi datele si informatiile de finete nu sunt publice, sunt protejate bine de producatori care isi rezerva drepturile de a face modificari ulterioare(si pe care dupa cum se vede chiar le fac). Haynes si alte publicatii de specialitate dau informatii legate doar de reparatii, sarace si fara explicatii. Deocamdata nu putem decat sa facem ce scrie in manuale, manuale ce se contrazic uneori! ...evident cu riscul de a nu face tocmai ce este corect. Si eu am multe "de ce-uri?", sunt multe care nu se leaga in tot ce s-a scris pana acum. Nu-mi remane decat sa mai „sap”... PS. Baietii de afara nu-si pun aceste intrebari, ei respecta doar indicatiile "inainte si dupa" si nu vor pune niciodata jiglere din '93 pe acelasi motor fabricat in '91. Pur si simplu! Editat Martie 29, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorutrucker Postat Martie 29, 2013 Share Postat Martie 29, 2013 (editat) Hai sa stingem tensiunea! Pentru toti: Azi-noapte si astazi am sapat puternic prin google, doar oi gasi ceva... ei bine am gasit ceva cu referire la dezechilibrul motoarelor de tip V6 la Renault – alimentate prin caruratie ce au diagrame diferite de distributie facute voit pentru a echilibra motorul. Evident cu taraje diferite pe carburatoarele aceluiasi motor. Similitudini am gasit deasemeni si pe alte motoare de tip V de la Yamaha si alti producatori. Informatii mult prea sarace... intrebari ramase fara raspuns. Magazinele vand seturi de reparatie fara a cunoaste amanunte, ei fac doar comert! Nu are legatura cu poluarea ci doar cu functionare motor! Ca sa nu o mai lungesc... se pare ca Serghei are dreptate! Adica, la 2YL(ca si la alte motoare de tipV) exista o usoara defazare intre cursele pistoanelor pentru a se putea obtine un echilibru dinamic al unui motor asimetric(reducerea vibratiilor). Optimizarea ecestei deficiente constructive poate fi asigurata de un calaj si o alimentare diferita. Astfel este necesara o dezechilibrare controlata a alimentarii ce face ca de fapt sa intre in contrabalans cu acesta defazare si sa produca un echilibru al motorului. Nu stiu daca in cazul lui 2YL exista diferente de distributie intre cei doi cilindri? Este foarte posibil sa fie, dar nu am gasit nicaieri acesta informatie! Carburatorul Mikuni este de tip vacumatic si este destul de complicat: in sarcina aerul este dozat de catre clapeta de acceleratie iar benzina dozata independent functie de vacum prin actionarea membranei care ationeaza asupra suberului... un alt subiect pentru viitor! Apoi datele si informatiile de finete nu sunt publice, sunt protejate bine de producatori care isi rezerva drepturile de a face modificari ulterioare(si pe care dupa cum se vede chiar le fac). Haynes si alte publicatii de specialitate dau informatii legate doar de reparatii, sarace si fara explicatii. Deocamdata nu putem decat sa facem ce scrie in manuale, manuale ce se contrazic uneori! ...evident cu riscul de a nu face tocmai ce este corect. Si eu am multe "de ce-uri?", sunt multe care nu se leaga in tot ce s-a scris pana acum. Nu-mi remane decat sa mai „sap”... PS. Baietii de afara nu-si pun aceste intrebari, ei respecta doar indicatiile "inainte si dupa" si nu vor pune niciodata jiglere din '93 pe acelasi motor fabricat in '91. Pur si simplu! Cristi, Nu asta este problema care ma frământa( și nu a fost nici un fel de tensiune) foarte tare pe mine, intradevar este ilogic și avem puține informații referitoare la situație, ci unde îl pun eu pe cel mai mare, de 137.5 în fata sau în spate? pentru ca cei de la Kyster (producătorii de jiglere aftermarket) in loc sa numească cilindrul 1( cel din spate) și cilindrul 2( cel din fata) asa cum sunt specificațiile de la YAMAHA, l-au numit Fata, Spate, am mai găsit pe forumuri și Stânga, Dreapta, cum te uiți din dreapta motorului. De fapt dacă ar fi sa fie asta explicația, ca este diferența de temperatura, unde ar trebuii sa fie amestecul mai îmbogățit? Daca nu reușesc sa găsesc răspuns la întrebare voi pune asa cum scrie în manuale, după care ma voi uita, nu știu, la bujii sa vad cum au funcționat și le sucesc intre ele jiglerele, dacă nu este OK. Oricum eu am luat în serios propunerea ta de a ne întâlni și a schimba impresii la un suc și la un eventual reglaj de aer/benzina la ralanti, echilibrare carburatoare. Off POST Știi pe cineva care reglează carburatoare cu analizor de gaze, fiind din primele modele( nu stiu daca au toate ), am pe coturile dinaintea tobei de egalizare făcute de fabricant, găuri cu șurubel pentru analizor de gaze, la cele americane venea jiglerul de reglaj aer/benzina pentru ralanti, presetat și sigilat de fabrica. Cu stima, Editat Martie 29, 2013 de dorutrucker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SERGHEI42 Postat Martie 29, 2013 Share Postat Martie 29, 2013 (editat) Analizor de gaze eu unul nu stiu sa aiba cineva pe aici dar in schimb stiu pe cineva care se pricepe la carburatoare foarte bine si sugur le va regla cum trebuie....doar ce si-a anuntat o vizita la tine ..sau tu la el ? ) Hai ca daca vine caldura poate il ,,calcam"impreuna pe Cristi. Suruburile alea se numesc suruburi de amestec si la a mea au venit ,,presetate"si ,,sigilate"din fabrica .Normal (normalitatea lor nu a noastra) nu prea ai ce cauta acolo odata reglate in fabrica de aceea sunt bine ,,intepenite".Mobra mea este model California (1991..curios pt ca in 91 nu s-au importan in state) si a ajuns prin Anglia,Germania ...etc in Ro cu suruburile ,,sigilate"cu ceva ceara..etc . Eu am un surub ,,intepenit" pe cilindrul din fata iar cel de la carbul din spate am reusit sa-l misc cu greu..M-am ,,jucat" putin cu el si am constatat ca mi-a crescut turatia la ralanti si am scapat si de rateurile in evacuare.Evident ,buba sigur este in alta parte iar reglajul doar a echilibrat ceva ,pentru ca rateurile au aparut fara sa umblu la reglaje si nici acel surub de dozaj nu s-a miscat singur . Amestecul mai bogat este necesar unui motor mai rece ,adica cilindrului mai rece ,adica celui din fata care i-a in nari aerul proaspat nu deja incins.La mine jiglerul mai mare era la carburatorul din fata .Cand le-am facut bucati (carburatoarele ) m-am filmat din mai multe considerente :primul---sunt frumos si fotogenic . secundo -sunrt foarte frumos si foarte fotogenic ... ultimul motiv -- sunt aerian si zapacit si talamb si trebuia sa stiu cum sa montez toate jucariile la loc asa cum au fost si ,,filmatul era singura solutie". Analizor de gaze eu unul nu stiu sa aiba cineva pe aici dar in schimb stiu pe cineva care se pricepe la carburatoare foarte bine si sugur le va regla cum trebuie....doar ce si-a anuntat o vizita la tine ..sau tu la el ? ) Hai ca daca vine caldura poate il ,,calcam"impreuna pe Cristi. Suruburile alea se numesc suruburi de amestec si la a mea au venit ,,presetate"si ,,sigilate"din fabrica .Normal (normalitatea lor nu a noastra) nu prea ai ce cauta acolo odata reglate in fabrica de aceea sunt bine ,,intepenite".Mobra mea este model California (1991..curios pt ca in 91 nu s-au importan in state) si a ajuns prin Anglia,Germania ...etc in Ro cu suruburile ,,sigilate"cu ceva ceara..etc . Eu am un surub ,,intepenit" pe cilindrul din fata iar cel de la carbul din spate am reusit sa-l misc cu greu..M-am ,,jucat" putin cu el si am constatat ca mi-a crescut turatia la ralanti si am scapat si de rateurile in evacuare.Evident ,buba sigur este in alta parte iar reglajul doar a echilibrat ceva ,pentru ca rateurile au aparut fara sa umblu la reglaje si nici acel surub de dozaj nu s-a miscat singur . Amestecul mai bogat este necesar unui motor mai rece ,adica cilindrului mai rece ,adica celui din fata care i-a in nari aerul proaspat nu deja incins.La mine jiglerul mai mare era la carburatorul din fata .Cand le-am facut bucati (carburatoarele ) m-am filmat din mai multe considerente :primul---sunt frumos si fotogenic . secundo -sunrt foarte frumos si foarte fotogenic ... ultimul motiv -- sunt aerian si zapacit si talamb si trebuia sa stiu cum sa montez toate jucariile la loc asa cum au fost si ,,filmatul era singura solutie". Motorul meu este 3BR si am aceleasi configurare la jiglere ca si tine .Curios ca in toate actele este trecut ca avand 32 kw si normal ajunge relativ usor la 160kmh.Hai ca la RAR-ul nostru baietii mai trec cum vrea muschiul lor dar si strainii la fel??!!Este adevarat ca se poate ,,transforma"in 2yl foarte usor daca ai ceva bani ..(axe cu came ..etc). Hai ca avem ce dezbate la o eventuala intalnire ) Editat Martie 29, 2013 de SERGHEI42 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 ...voi pune asa cum scrie în manuale, după care ma voi uita... 1. In general specificatiile fata/spate sunt date dupa sensul de inaintare a motocicletei - astfel stim care este roata fata sau cilindrul fata - aici este greu de gresit! 2. Reglajul nu poate fi facut decat de pe partea dreapa a motocicletei, astfel stanga este spate iar dreapta fata - asta este pozitia corecta pentru identificare. 3. Pozitionarea cilindru 1 sau 2 este specificata de fabricant, nu am documentatia Yamaha. In general am intalnit destul de des intre mecanici pareri contradictorii datorate faptului ca daca ei au invatat o anumita ordine, o aplica la toate motoarele(ceeace este foarte gresit). Acum in cazul tau, uitandu-ma pe catalogele de piese sunt pozitionate ambele carburatoare asa cum sunt regasite pe motocicleta. Astfel cel din stanga este cel din fata iar cel din dreapta este cel din spate. In aceasta situatie acesta indicatie desi este corecta este in contradictie cu ce am scris la punctul 1(care si ea este corecta) - logic, ma aflu pe cealalta parte a motorului. Deasemeni tot pe desen sunt specificate ca piesa ansamblul format din cele doua carburi(poz 1) apoi separat carburatorul fata(poz 2) si cel din spate(poz 3) Mergand mai departe poz 8 si poz 31se repeta dupa '89. prima este alocata pentru cel din spate. Uitandu-ma si pe cele doua seturi am inteles ce in seamna "rear/front year 89-02" si confirma ce spuse anterior. Astfel in fata se pune 135 si in spate 137,5(contrar celor care au spus altfel pana acum - iar o sa ma certe Serghei). Informatia nu este gresita - nu am nici un dubiu - am luato de pe mai multe cataloage si este identica cu cele specificate pe seturile tale(date de un producator). In concluzie inecpend cu febr '89 cilindrul fata primeste o corectie noua, iar cel din spate ramane neschimbat. Mai trebuie sa lamurim un lucru: In primul rand carburatia nu este mai bogata sau mai saraca, ambele carburatoare dau acelasi amestec, acelasi procent. Saracirea/imbogatirea o poate face acul obturator cu mult mai mult decat o poate face jiglorul. In schimb membranele functioneaza usor diferit iar in anumite regimuri carburatoarele pot intradevar sa alimenteze asincron. Trebuie vazut ca fiecare set contine cate trei jiglere(sarcina, aer si comanda diafragma) diferite si cuie obturatoare diferite, dar au acelasi jigler de relanti. PS. Analizoare sunt in multe locuri, dar o reglare carburatie cu analizor de gaze implica un stand special, ori nu cunosc asa ceva. Apoi virago nu este un motor pretentios, un reglaj simplu cu o scula hobby este suficient pentru a-ti oferii toate satisfactiile. ...Amestecul mai bogat este necesar unui motor mai rece ,adica cilindrului mai rece ,adica celui din fata care i-a in nari aerul proaspat nu deja incins.La mine jiglerul mai mare era la carburatorul din fata ... Esti sigur? Intre 60 si 140 de grade amestecul ramane neschimbat! Poate fi bogat/sarac functie de reglajul pe care-l faci. Tocamai ti-am raspuns si tie, iar cand am timp am sa-ti scriu despre principiile functionarii motoarelor, despre carburatie in special... sau ia-ti cortul si te scot un week la munte, la un foc de tabara, o bere... si-om discuta o noapte intreaga despre motoare, femei si albine... PS. Daca ai facut capturi foto la demontarea carburilor este o treaba buna(contrazice catalogele de piese)... puteai sa le atasezi, de ce nu o faci? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SERGHEI42 Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 (editat) 1-Nu te cert atata timp cam pot invata ceva nou (mai ales ca nu detin adevarul absolut) ) si sincer de la tine (si nu numai) chiar am ce invata+ ca sunt genul de om care nu ia de bun ceea ce scrie prin carti fara sa consult si alte surse (sunt eu mai capos..mai de moda veche) . 2-pai deocamdata nu pot atasa capturi pentru ca ..m-am mutat la 50 de km de casa ,,de la tara " ..acolo am toate ,,angaralele"si filmarea este pe caseta cu banda magnetica , trebuie sa o gasesc in mormanul de saci cu lucruri ..si sa o ,,traduc "pe calculator...dar avem timp. 3---logic si ,,la mana" cilindrul din fata intotdeauna este mai rece .Daca se simte diferenta intre anumite praguri de temperatura ..la masina stiu ca da ..la moto nu bag mana in foc ,pot doar banui ca da.Da cum spuneam chiar si un om perfect ca mine se poate insela sau gresi ) 4--eheeeee..de cand imi doresc un drum cu mobra si campare sub o foaie de cort langa foc.Ai in mine un partener de drum pt o escapada de genul asta. PS- vacantele copilariei le-am petrecut in mare parte la stupina la floarea soarelui )) alaturi de o mobra 50 (la 10-12 ani era buna ) Editat Martie 30, 2013 de SERGHEI42 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ManGaMaN Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 Salutare! Cine ma ajuta si pe mine cu un manual pentru o yamaha virago xv 250 din 94...sau ce tip de ulei se foloseste la acest model (are aprox. 50.000 km). Merci anticipat si numa' bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 Nu il pot incarca aici, e prea mare... lasa o adresa de mail si iti trimit manualul. Primit si de mine de la alt coleg binevoitor Plus unul primit de la fostul proprietar al mobrei. Cristi, te-asi putea deranja weekendul viitor, mai e valabila oferta de ajutor cu indreptatul rezervorului? Asta in cazul in care nu reuseste altcineva sa-l indrepte... Apropos, ca tot discutati despre carburatoare... la ce ar trebui as fiu atent, ce sa nu desfac/demontez/dereglez ca sa nu il dau peste cap de tot? E ceva mai complex decat ce carburatoare am mai desfacut pana acum. Pompa de benzina era plina de mizerie, sunt sigur ca in carburator e horror... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ManGaMaN Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 Salut, mangaman82@gmail.com Merci mult! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 (editat) ...pentru o yamaha virago xv 250 din 94... http://www.manualedereparatie.info/download/yamaha-xv-250-s-virago-manual-de-intretinere.html http://www.manualedereparatie.info/download/Yamaha-XV-250-Service-Manual.html ...le download-ezi pe amandoua... la ce ar trebui as fiu atent, ce sa nu desfac/demontez/dereglez ca sa nu il dau peste cap de tot?....Pompa de benzina era plina de mizerie, sunt sigur ca in carburator e horror... Nu este obligatoriu, dupa pompa exista filtrul! Asa-i? Daca nu ai probleme cu functionare motor este suficent sa inlocuiesti filtrul de benzina(daca este imbacsit - examineaza-l vizual) si filtrul de aer periodic. Demontatul carburilor fara motiv nu este benefic pentru ele, iar pentru tine inseamna pierdere de vreme si munca inutila. Invata sa faci mereu ce trebuie, atunci cand trebuie! In legatura cu rezervorul depinde de tine, eu ti-am facut o oferta odata, astazi s-au mai inchis o parte din oportunitati, dar putem incerca... daca nu esti hotarat, las-o balta. Editat Martie 30, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 am trimis pe transfer. Cristi, motorul sta de 2-3 ani... filtrul era destul de curat. Si sita din el e metalica, am spalat-o bine. La prima vedere e murdar si carburatorul, cat se vede, se vede negru. Filtrul de aer e din burete, l-am spalat si o sa-l ung cand il montez. Cred ca negreala provine de la gazele carter, nu stiu exact istoricul motocicletei... cand si cu ce ulei s-a facut schimbul cand functiona, daca carburatorul a mai fost curatat si reglat... Nu am vazut-o mergand, dar SE PARE ca avea compresie buna, nu fumega, nu consuma ulei... Daca nu se poate, nu se poate, asta e... daca nu rezolv nimic, iti dau un pm si vedem atunci. Nu e vorba de hotarare, e vorba si de bani si de timp. Nu inteleg de ce te-ai suparat... nu am zis vreo data ca vin, fac, dreg si nu am facut-o. Momentan am dus aripa la sudat si, odata cu ea, si rezervorul sa incerce sa-l indrepte. Daca nu poate sa-l indrepte, iti spun si vedem atunci daca mai exista oportunitatea sau nu. In ultima instanta, umplu cu plumb si gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 (editat) Sefu', nu m-am suparat... dar nu sunt obisnuit cu astfel de abordari, nu-mi plac si evit ambiguitatile! Daca te ajut o fac din placerea mea si pentru amorul artei, nu pentru un interes material! Mai mult, eu am raspuns la intrebarea ta, puteam la fel de bine sa tac! Asa-? ...posibil ca varianta cu cositorul sa fie cea optima. Si ma explic citandu-te: ..."Cristi, te-asi putea deranja weekendul viitor, mai e valabila oferta de ajutor cu indreptatul rezervorului?"... tu ce intelegi de aici? Eu inteleg ca tu astepti de la mine un raspuns! Apoi vi si spui: ..."Nu e vorba de hotarare, e vorba si de bani si de timp....... nu am zis vreo data ca vin, fac, dreg si nu am facut-o... (no comment) Ce vrei tu sa fac eu in aceasta situatie? Sa merg sa cer de la cineva pentru altcineva sa-i faca un serviciu de care nu este nevoie? De ce as face-o eu a doua oara? De ce nu o faci tu? PS. ...cu carburile ai dreptate, dar eu mai intai as pune motorul in functiune, apoi as lua o hotarare. Fiind din bucuresti, in caz ca este nevoie pot sa-ti fac o vizita, nu ma dor rotile... Editat Martie 30, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SERGHEI42 Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 Cine stie o sursa pt achizitionarea de cablu acceleratie si cablu ambreiaj?? Am sistemul cu un singur cablu la acceleratie (daca conteaza) .Am nevoie de ele ca ,,sa fie acolo"...MUltzam. PS-fara modele de 20-30 ..n-zeci de euro.Pana in 12-15 euro sunt de acord sa platesc ...mai scump prefer sa manufacturez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ManGaMaN Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 Am tot citit prin manualele de mai sus, doar ca nu gasesc ce tip de ulei tre' sa pun la un nr. de km...daca aveti idee ce marca si tip de ulei merg la 50.000 km, va rog un info... Merci anticipat si numa' bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 Cristi, imi cer scuze daca s-a inteles altceva decat am vrut sa spun, poate nici eu n-am fost suficient de clar. postez de multe ori in graba, de pe tel. stiu ce ai spus in trecut, dar nu ma astept sa faci pe degeaba munca pt un necunoscut. nu imi place sa vin cu mana in buzunar (gol). si iti multumesc pt intentie. faza e ca am dus aripa la sudat la un coleg forumist f aproape de mine si, cu ocazia asta, i-am dus si rezervorul pe care a spus ca incearca sa-l indrepte, dar nu crede ca va reusi. de asta am intrebat daca tu mai poti sa incerci... mangaman, si eu am intrebat (are cam 40000 km la bord) si mi s-a recomandat 20w50 p.s: marca e la alegerea ta, eu cred ca voi lua bel-ray semisintetic. la vascozitatea asta nu cred ca gasesc sintetic complet Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 ...nu gasesc ce tip de ulei tre' sa pun la un nr. de km... ..." Ulei de curse (racing) Probabil ca oricine este tentat sa exclame "waw" ulei racing - trebuie sa fie cel mai bun! Hmm, oare? Trebuie tinut cont ca un motor folosit la curse este pornit odata doar, incalzit cu mare atentie, si apoi rulat cu o turatie aproape de zona rosie pentru cateva ore maximum.100 sau 500 km mai tarziu motorul va fi complet dezasamblat iar componentele principale schimbate. In plus trebuie tinut cont ca motoarele Dvs sunt un pic diferite de cel al lui... Rossi. De ce schimbam uleiul? Uleiul este o combinatie de una sau mai multe uleiuri de baza si un complicat pachet de aditivi. Uleiul de baza propriu zis monograd va rezista cam cat motorul motocicletei Dvs - multe sute de mii de km, multi ani la rand. Motivul pentru care totusi schimbam uleiul este ca aditivii se distrug. Anti oxidantii obosesc in lupta lor cu acizii, detergentii si absorbantii se "imbacsesc" cu reziduuri si nu mai pot retine si cara pana la filtru mizeria. V.I.I. - aditivii pentru imbunatatirea vascozitatii - sunt "striviti" de angrenajele transmisiei. Cred ca nu mai este nevoie de mai multe completari. Cum alegem un ulei pentru motocicleta noastra? In cazul motocicletelor avem de'a face cu cateva probleme mai speciale. In primul rand, majoritatea motocicletelor au ambreaj in baie de ulei, acelasi ulei din motor. Daca acest ulei are un continut ridicat de molibden atunci exista pericolul ca ambreajul sa inceapa sa patineze. Asadar evitati etichetele cu "conservant de energie" "reduce consumul", etc. 0W20, 5W30 si 10W30 fac parte din aceasta categorie. Marea majoritate a motocicletelor folosesc acelasi ulei de motor si pentru transmisie. Transmisia este un adevarat ucigas pentru V.I.I. (aditivi pentru imbunatatirea vascozitatii) astfel, un ulei atat de recomandat ca 10W40 mineral cu un bogat continut de V.I.I. ar trebui evitat. De asemenea nu puteti folosi nici 10W30 datorita modificatorilor de frecare. Si'atunci? Ce folosim totusi? Uleiurile comerciale 15W40 nu sunt o alegere proasta deoarece au un continut relativ scazut de V.I.I. Orice ulei sintetic dar atentie! CU ADEVARAT sintetic va avea un continut scazut de V.I.I. astfel se pare ca merita diferenta de pret fata de cele minerale etichetate ca "sintetice". Datorita multor factori dar in primul rand datorita climei, multi dintre noi fac pauze mari de folosire a motocicletelor. Asta inseamna ca in timp, uleiul are timp sa se scurga complet in carter, lasand motorul fara protectie. Pornirea dupa o lunga perioada de stationare poate fi o adevarata provocare pentru motor. Calitatea unui ulei de a nu se scurge complet, de a lasa acea "pelicula film" pe componentele importante al motorului este ceea ce trebuie sa cautati daca sunteti un biker sporadic. In incheiere, cateva avantaje pe care as vrea sa le mentionez la uleiurile sintetice (veritabile): Uleiul sintetic are un factor de vascozitate ridicat fata de cele minerale. Sinteticele au o mai buna rezistenta la subtiere la temperaturi ridicate si ingrosare la temperaturi scazute. Cum sinteticele au foarte putin sau chiar deloc V.I.I. rezista mai mult la datorie fara modificari drastice ale vascozitatii. Sinteticele au o mai puternica pelicula decat cele minerale asfel dureaza mult mai mult pana acestea se vor scurge in totalitate in carter. Iar sinteticele din diesteri sunt molecule polare ce au proprietati solvante si dizolva reziduurile si produsele postcombustie."... Ti-am dat un citat al unui user... Ce vreau insa sa spun! Acum doi ani m-am luat dupa un mecanic si am pus in motor Motul 20w50 -7100 Ester cu intentia de a face mai mult decat o cere fabricantul, chiar daca pretul era mai mare. Apoi am constatat ca imi patineaza ambreiajul, patina cateva secunde dupa ambreiere in toate treptele de viteza... un lucru foarte suparator. Evident ca am facut comanda si am inlocuit pachetul placilor de ambreiaj. Surpriza! ...patina in continuare identic. Abea atunci am facut legatura cu faptul ca aparitia simptomului a coincis cu schimbul de ulei. Am reschimbat uleiul si totul a revenit la normal. Deh... in final bani cheltuiti aiurea(uleiul + setul de placi). Am si astazi bidonul cu uleiul buclucas - era sigilat si nu cred sa fi avut alt continut. Psibil sa fi continut ceva antifrictiune. Multi il folosesc fara sa se planga de el, fara sa acuze acest fenomen! Eu nu spun decat ca pentru mine nu a fost bun. Personal utilizez ce scrie in carte 15W40(fiindca nu merg iarna) cu indicativul API - SE, SF, SG pe care il inlocuiesc primavara inaintea inceperii sezonului. Schimbul se face la 10000km sau o data pe an, iar filtrul la al doilea schimb. Nu fac mai mult de 6-8000km/an deoarece merg si cu auto. Degradarea agresiva a uleiului, se produce in perioada de neutlizare moto, in lunile de iarna... restul este decizia ta. ...imi cer scuze daca s-a inteles altceva decat am vrut sa spun... Repet: nu sunt suparat deloc! ... reactia mea a fost la ce ai scris, nu la ce ai vrut sa scrii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorutrucker Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Cristi, Tu ai 535 si scrie in carte 15W40? La mine scrie 20W40 mineral si in cazul in care merg si pe temperaturi mai scazute (toamna tarzie inceput de iarna) 10W40 mineral. Eu am folosit tot timpul 20W40 mineral si imi pare rau ca nu gasesc Yamalube ce de fapt scrie si in carte. Cu stima, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chipu08 Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 (editat) dupa pompa exista filtrul! Asa-i? ............ daca nu ma insel la mine filtrul este inaintea pompei, din pompa benzina trece direct in carburi .......................... Am verificat, intr-adevar la mine filtrul de benzina se afla inaintea pompei ...........Ce vreau insa sa spun! Acum doi ani m-am luat dupa un mecanic si am pus in motor Motul 20w50 -7100 Ester cu intentia de a face mai mult decat o cere fabricantul, chiar daca pretul era mai mare. Apoi am constatat ca imi patineaza ambreiajul, patina cateva secunde dupa ambreiere in toate treptele de viteza... un lucru foarte suparator. Evident ca am facut comanda si am inlocuit pachetul placilor de ambreiaj. Surpriza! ...patina in continuare identic. Abea atunci am facut legatura cu faptul ca aparitia simptomului a coincis cu schimbul de ulei.............. Hai ca ma speriasem, am pus si eu din aceleasi considerente uleiul asta, si ieri, cand am scos motoara la aer, sa fac stop cardiac........patina fraiul ca la balamuc, abia daca invartea de 2-3 ori ca incepea sa patineze, si baga a2-a si impinge sa dau putin motorul peste cap si o luam de la capat ce-i drept asta pina a pornit pt prima data, apoi dupa ce s-a incalzit am oprit-o si am mai pornit-o de 2-3 ori si nu a mai patinat am luat-o ca pe un "moft" al ei, cu toate ca fraiul e nou nout si original yamaha(6mil si ceva am dat pe el)pus anul trecut, abia acum ma gindesc ca e din cauza uleiului totusi inafara ca patineaza ambreiajul si fraiul poate face altceva rau la motor? acum bagi semi sintetic? Editat Martie 31, 2013 de chipu08 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.