adovis77 Postat Aprilie 10, 2014 Share Postat Aprilie 10, 2014 V-ati bagat careva carburatoarele la curatare ultrasonica , sau e suficienta metoda standard cu spray de aer si wd40 ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 10, 2014 Share Postat Aprilie 10, 2014 (editat) wd40? nu, in nici un caz... decarburol (carbusolv si ce alte denumiri mai sunt) am folosit. Demontat, scoase garniturile si elementele de cauciuc/plastic (le topeste solutia), scoase jigloarele si puse langa carburator intr-un vas si turnat decarburol... lasat cateva ore, spalat bine cu apa (si axion daca ramane gras, dar cu atentie sa nu ramana axion prin el), periuta de dinti, canalele si jigloarele cu un fir de perie (de plastic) sau scobitoare (atentie, nu metal)... si suflat cu aer comprimat la vulcanizare. A iesit ca nou. Editat Aprilie 10, 2014 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Aprilie 10, 2014 Share Postat Aprilie 10, 2014 (editat) wd40? nu, in nici un caz... decarburol (carbusolv si ce alte denumiri mai sunt) am folosit. Demontat, scoase garniturile si elementele de cauciuc/plastic (le topeste solutia), scoase jigloarele si puse langa carburator intr-un vas si turnat decarburol... lasat cateva ore, spalat bine cu apa (si axion daca ramane gras, dar cu atentie sa nu ramana axion prin el), periuta de dinti, canalele si jigloarele cu un fir de perie (de plastic) sau scobitoare (atentie, nu metal)... si suflat cu aer comprimat la vulcanizare. A iesit ca nou. Mai clar de atat nu se putea. Pare mai sigur decat curatarea ultrasonica... cine stie ce solutie baga aia in cutie si poate erodeaza ceva prematur. Multam! Editat Aprilie 10, 2014 de adovis77 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 10, 2014 Share Postat Aprilie 10, 2014 Nu au nevoie de solutii la ultrasunete... e suficienta apa. Ultrasunetele rezoneaza cu metalul si dizloca eventualele mizerii. Singura problema e ca nu sunt 100% eficiente, am probat cu injectoarele de la masina... din 4, 3 au iesit ok, unul nu. In plus, mi se pare mai sigur si mai bun un lucru facut de mana mea, decat de unul dezinteresat de la un service oarecare. Evident, exclud aici prietenii, ma refer la necunoscuti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 Geo ce ai mai facut cu trocariciul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 Am luat ieri baterie noua, ulei, garnitura de la capac ambreiaj si un releu sh de Honda, sa vedem daca acum incarca ok. Posibil, cum a zis si Cristi, sa fie de vina bateria pe care o aveam, de 6Ah in loc de 10Ah cum trebuie. O sa vad cand am timp in weekend sa ma ocup de ea, sa-i pun bateria si sa incerc din nou primul releu. Daca tot mult incarca, incerc cu cel de Honda... Cam astea sunt ultimile chestii pe care le mai am de facut.... bine, si 2-3 marunisuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 Daca cea de 6Ah iti porneste mororul pun pariu pe o bere ca nu-i din ea (si eu dau 4) asa cum ti-am mai spus reguatorul in principal are rol de stabiizator de tensiune nu-i stiu scema interna poate are protectie si la suprasarcina si scurtcircuit. Gandeste-te ca peste vreo 2-3 ani in functie de marca bateriei capacitatea va fi la un momentdat tot 6Ah cu o capabilitate de curent maxim ceva mai mare decat la cea de 6Ah noua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 Oricum baterie trebuia sa iau... chiar daca speram sa mai trag de asta mica. Pana la urma acum e noua, o sa tina cativa ani. N-am nimic de pierdut, incerc vechiul releu... nu merge, il pun pe cel de Honda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 Oricum sa astepti ceva ca la inceput s-ar putea sa ia curent mare si tensiunea sa fie mai mica, asteapta pana se stabiizeaza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moromete Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 (editat) O intrebare si eu. Virago XV 535 2YL din '94, e adusa din Germania. Pe cartea de identitate/talon are 25KW adica 33.5CP. La toate viroagele vazute pe aici am vazut 45,46 chiar 48CP. Este posibil ca a mea sa fie limitata in putere ? Proprietarul din Germania avea 21 de ani. Multzam in avans ! Editat Aprilie 11, 2014 de moromete Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorutrucker Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 O intrebare si eu. Virago XV 535 2YL din '94, e adusa din Germania. Pe cartea de identitate/talon are 25KW adica 33.5CP. La toate viroagele vazute pe aici am vazut 45,46 chiar 48CP. Este posibil ca a mea sa fie limitata in putere ? Proprietarul din Germania avea 21 de ani. Multzam in avans ! Salut, In CIV-ul german scria si la mine tot la fel, vezi daca scrie mai jos in el daca a fost modificata, in cazul in care nu scrie au fost modele fabricate cu 25 KW. Daca scrie mai jos acestea erau modificate pe admisie sau pe evacuare cu micsorarea diametrului interior al galeriei de admisie sau prin interpunerea unor Saibe tarate cu diametru mai mic intre cilindru si gatul galeriei de evacuare. Cu stima, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moromete Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 Salut, In CIV-ul german scria si la mine tot la fel, vezi daca scrie mai jos in el daca a fost modificata, in cazul in care nu scrie au fost modele fabricate cu 25 KW. Daca scrie mai jos acestea erau modificate pe admisie sau pe evacuare cu micsorarea diametrului interior al galeriei de admisie sau prin interpunerea unor Saibe tarate cu diametru mai mic intre cilindru si gatul galeriei de evacuare. Cu stima, CIV-ul german nu il mai am, o sa merg la un service moto sa verific existenta saibelor pe evacuare. Multzam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 (editat) Salutari din nou. Am o scurgere de ulei la un cilindru si n-am chef sa dau motorul pe mana vreunui macelar ca am vazut cat de atenti sunt unii dintre ei. Vreau sa scot motorul de pe cadru eu personal, ajutat de un prieten. N-am cric central, nici stender, nici masa hidraulica, si nici bani sa arunc pe vreuna dintr-astea. Care este cea mai buna metoda de extractie motor fara riscuri ridicate? Si alta intrebare. Intentionez sa dau jos doar cilindrii nu ma bag la tot blocul motor. Cand pornesc motorul se observa cum iese clar uleiul de la garnitura cilindrului spate. Pb. e ca nu stiu daca se scurge si pe la arcul acela care cupleaza ambreiajul la cutia de viteze. E posibil sa se scurga si pe acolo? Editat Aprilie 11, 2014 de adovis77 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 Acolo e tija schimbatorului, selector sau cum ii zice, care in mod normal are un semering. Nu e exclus sa fie de acolo problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_dark Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 poate sa-ti fie doar de la un amarat de surub ...am patit-o si eu .....silicon pe susub ..lasi sa faca priza siliconul si vezi dupa ... bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 Eu zic sa speli bine zona, apoi sa te uiti atent unde apare prima picatura! Nu faci un motor bucati aiurea. Daca pierde intre cilindru si cartere se datoreaza unei reparatii anterioare prost executata(fara inlocuire garnitura sau strangere prezoane insuficenta, etc). Daca ma uit si la capacul lateral montat cu silicon deduc ca au fost interventii serioase... Toate suruburile care nu au fost desfacute niciodata, la prima demontare au trosnet specific(cauzat de blocator). Probabil la tine nu ve-i auzi nimic. Nu cred ca ai nevoie de stender pentru a da motorul jos, dar ai nevoie de scule adevarate pentru interventia la care vrei sa te bagi! Pe de alta parte nu ai incredere intr-un mecanic si in experienta lui... Operatia este destul de stufoasa, trebuie demontata inclusiv distributia... gasasti in Haynes toate detaliile, comanda-ti din timp toate garniturile si foloseste dinamometrica si blocator la toate suruburile. Succes si multa atentie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chipu08 Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 (editat) ......N-am cric central, nici stender, nici masa hidraulica, si nici bani sa arunc pe vreuna dintr-astea..... Daca te ajuta cu ceva...eu am agatat-o de tavan Doua ancore in tavan, o platbanda, un carllig si un scripete= aprox 40 Lei Ca sa dorm linistit parte din greutate am lasat-o pe o caramida Daca ajungi in punctul ala, mai ai de desfacut doar suruburile care tin motorul pe cadru Bafta Daca ai nevoie te pot ajuta cu dinamometrica(intervalul 19-110 N/m) Editat Aprilie 12, 2014 de chipu08 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octa Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 salut! dupa peste 3 saptamani de stat desfacuta, mobra mea e in sfarsit impachetata, de o ora. am facut mai multe: -vopsit (spray) aripi, rezervor, capace laterale, far, capace motor. -montat role noi la ambreiajul de pornire. n-am gasit pinion de mers in gol mai bun decat al meu, nu m-am indurat acu' sa iau unu' nou (peste 100€), nu am reusit sa-l dau la mester strungar... probabil ca data viitoare cand rolele se vor uza voi fi nevoit sa fac una din miscarile astea... -schimbat discuri de frictiune ambreiaj si arcuri ambreiaj. la acest ultim punct am comentarii si va rog, pe cei care ati trecut prin asta, sa-mi impartasiti din impresii: asa cum am spus in mesajele mele anterioare, toate piesele ambreiajului pareau in norme, uzura aparenta si masurata fiind minima sau inexistenta. am cumparat discuri ebc si arcuri trw. prima impresie a fost ca arcurile noi sunt cu mult mai tari decat cele vechi, doar comprimandu-le intre degete... probabil ca de aici s-a tras problema ambreiajului mobrei mele (patina). prima problema: acu', dupa montare, am facut cateva ture prin curte: ambreiajul e ingrozitor de tare! din cateva actionari mi-a rupt mana... si sunt un tip destul de zdravan. asa ati patit si voi? a doua problema: gasesc foarte greu neutrul intre treptele de viteza... ca sa fie mai bine, am intins cablul (care e proaspat uns) pana jocul la maneta aproape ca a disparut... oricum, a scazut sub ce zice hynes ca e bine (2-3mm). probabil ca daca il mai intind, voi gasi usor neutrul dar mie, cel putin, nu mi se pare in regula. oricum, asa cum e intins acu', nu mai am plaja de reglaj. ii voi face un distantier la capatul de jos al cablului. reglajul cursei levierului ambreiajului e facut ca la carte - cu ambreiajul liber, levierul e tinta pe semn. as putea sa maresc plaja din reglajul de la placa de presiune, dar nu mai vreau sa desfac motorul... ambreiajul prinde foarte repede, putin las de maneta si incepe sa cupleze (cam prea repede dupa parerea mea). ce credeti ca ar trebui sa fac? cat e jocul la maneta de ambreiaj la voi? nu am iesit pe strazi/sosele pt. proba fiindca nu am asigurare rca. nu stiu daca ambreiajul mai patineaza. sper ca nu... dupa cum functioneaza acu', nu cred ca va patina. sosea uscata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chipu08 Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 ...montat role noi la ambreiajul de pornire. n-am gasit pinion de mers in gol mai bun decat al meu, nu m-am indurat acu' sa iau unu' nou (peste 100€), nu am reusit sa-l dau la mester strungar... probabil ca data viitoare cand rolele se vor uza voi fi nevoit sa fac una din miscarile astea... Te tine anu asta, dar la anu.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octa Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 (editat) Stiu... pana acum am schimbat anual rolele. Dar acum ma preocupa mai mult ambreiajul. astept ceva pareri inainte sa mai trag de reglaje. Editat Aprilie 12, 2014 de octa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 (editat) ...pe cei care ati trecut prin asta, sa-mi impartasiti... Si eu am avut probleme cu ambreajul care patina. Am inlocuit discurile si arcurile inutil, patina identic si cu cele noi. Discurile si arcurile vechi erau in cotele date in manual! S-a dovedit ca totul a plecat de la ulei(am mai scris despre asta). In schimb, nu am avut problemele descrise de tine. Banuiesc ca arcurile tale au fost originale. Atunci cand ai vazut ca sunt diferente intre ele, trebuia sa masori cu un subler arcurile noi, sa le compari cu cele vechi - diametru spira, diametru sarma, lungime arc si nr de spire. Dupa cele descrise de tine se poate sa fie arcuri asemanatoare, dar pentru alt model de moto. Sunt mecanici care nu inlocuiesc arcurile obosite, adauga doar saibe in capetele arcurilor(depasind cu un milimetru cota normala). Eu nu zic ca acest lucru este corect dar decat sa pui alte arcuri... Ma gandesc ca nu poti merge asa cu ea, nu decupleaza corect (pinioanele raman agatate - se vor strica crabotii si selectorul), apoi tot sistemul de comanda este supus la forte mult mai mari care provoaca uzuri... dai din una in alta! PS. masoara de curiozitate cu sublerul grosimea discului. Daca are 3 mm puteai sa nu-l inlocuiesti. Editat Aprilie 12, 2014 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octa Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 (editat) cristi, merci pt. interventie. arcurile noi au exact aceleasi dimensiuni ca si cele vechi, in toate privintele: lungime, diametru, grosime sarma, nr. spire. in schimb, fata de cele vechi si posibil originale, care sunt negre, cele noi sunt cromate (sau nichelate, sau ce-or fi). pe orice site m-as uita, arcurile astea noi sunt facute (si) pt. xv 535. un exemplu: http://www.amazon.de/Lucas-MEF111-5-TRW-Kupplungsfedern/dp/B00684MQBI - sunt exact ce am pus pe motor, dupa cod. produsul era sigilat, cu eticheta sub sigiliu. nu sunt convins ca arcurile vechi sunt de varsta motorului (din '93) dar tre' sa spun ca pot sa le comprim peste o treime intre trei degete de la o mana si complet cu doua maini. cele noi sunt mai tari. destul de mult as zice. mai tre' sa zic ca la o comparatie cu ambreiajul motocicletei unui prieten (yamaha xj 600 diversion), ambreiajul mobrei mele, in configuratia veche, era mult mai usor de actionat. acu' cred ca e putin mai tare decat cel al prietenului meu. poate am exagerat putin cu "mi-a rupt mana", dar mi-e clar ca nu mai e comod de actionat ambreiajul... va fi chiar obositor, cel putin dupa gustul meu. cred ca ambreiajul decupleaza bine - schimbarea treptelor de viteza (cat si introducerea in treapta intai) e foarte faina. atunci cand stau pe loc si cuplez viteza intai, cu ambreiajul actionat, nu simt sa avansez nici macar putin, ceea ce e bine. ma enerveaza ca gasesc greu neutrul (era parfum inainte)... si ca, daca e sa reglez tensiunea cablului in asa fel incat sa gasesc usor neutrul, se anuleaza jocul liber al manetei de ambreiaj, lucru pe care nu-l consider coser (daca tensionez cablul e posibil ca ambreiajul sa patineze fara sa aibe defecte/uzura/lubrifiere gresita). in plus, ambreiajul prinde prea repede la eliberarea manetei: cum las putin, cum prinde. as fi preferat ca un sfert din cursa manetei (spre ghidon) sa fie decuplat ambreiajul. mai reglez... poate gasesc varianta buna. sper sa nu trebuiasca demontat iar motorul ca sa umblu la reglajul tijei impingatoare... am fixat acest reglaj dupa cum zice manualul: levierul de care se agata cablul de ambreiaj se impinge inspre fata motocicletei pana cand se intalneste rezistenta. se regleaza tija impingatoare astfel incat levierul sa fie aliniat la semnul de pe capacul motorului. sosea uscata! hm... rasfoind putin i-netu', am gasit doo siteuri ce spun ca arcurile astea trw sunt cu 10% mai tari decat cele originale... ma rog... eu cred ca sunt cu cel putin 50% mai tari decat cele pe care le-am demontat de pe motor (e adevarat, vechi). bineinteles, e o apreciere subiectiva. http://moobilo.de/motorrad/motoren-motorteile/kupplung-c-954/trw-lucas-kupplungsfedernkit-lucas-mef111-5-p-256363.html http://www.autoteilemann.de/trw-motorrad-kupplungsfedern-mef111-5.html Editat Aprilie 12, 2014 de octa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 (editat) Va salut! Exista vreo posibilitate sa fie inlocuita piesa asta fara sa cumpar tot blocu carburator? Cand am demontat azi carburatoarele asa am gasit-o: http://imgur.com/ogHbpB6 Editat Aprilie 12, 2014 de adovis77 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 @octa la toate mobrele care le-am avut ambreiajul imi "tinea sus" iar tensiunea in cabu o reglez in asa fel incat jocul la maneta sa fie minim adica sa-mi "zdrangane" o idee maneta ca sa am cursa cat mai mare la ambreiaj. Acum daca vrei forta mai multa ungiul care-l face levierul si cablul de ambreiaj la jumatatea cursei ar trebui sa fie de 90 grade, daca vrei deplasare mai mare a levierului (iti creste efortul cu care tragi) micsoreaza unghiul adica levier spre dreapta sau anticeas cum vrei s-o iei.bineinteles ca aceasta pozitie a levierului sa fie reglata din tija impingatoare.Sper sa fii inteles idea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octa Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 ...la toate mobrele care le-am avut ambreiajul imi "tinea sus" ...Sper sa fii inteles idea. niciodata nu am inteles expresia asta, nici la moto nici la auto. cu maneta apasata si in treapta I-a de viteza, cand simti ca ambreiajul cupleaza? imediat ce lasi maneta sau mai tarziu, cand maneta a parcurs deja cativa cm? acum, mie-mi cupleaza imediat ce las putin maneta (1 cm)... nu prea-mi place si cred ca nici nu-i bine - inseamna ca ambreiajul e reglat la limita. intre timp m-am gandit ca poate si cablul e de vina, fiind vechi, poate se intinde la actionare, diferenta simtita fata de vechea configuratie fiind data in special de noile arcuri, mai dure, fara uzura si fara oboseala. in privinta celorlalte enumerate... n-am masurat unghiurile de la care porneste si la care se termina cursa levierului ambreiajului relativ la cablu, dar imi pare ca cele 90 gr. sunt undeva in cursa. dupa cum am spus, am reglat tija impingatoare exact cum zice manualul de reparatii. oricum, nu prea ma incanta ideea sa refac reglajul cu pricina... ar trebui sa desfac iar o buna parte din mobra: scos ulei, filtru ulei, ansamblu scarita avansata, crashbar, decuplat parghii frana si intrerupator electric aferent, demontat esapament, demontat capac lateral motor. plus ca la montare imi va trebui (mai mult decat probabil) o alta garnitura pt. capac. ptiu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.