Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy
 Share

Postări Recomandate

Revin cu

Asa-i Doru, ce spui tu este adevarat... poti obtine un motor mai "sportiv" din modificarea camelor si fazarea distributiei(crestere de turatie, implicit putere).
Insa la 535 limitarea este facuta/desfacuta de diler inainte de vanzare in service-ul propiu, din motive comerciale. Evient ca sunt si dileri mai micuti care te trimit la altul mai mare(autorizat pentru a face adaptarea). Toate acestea sunt facute la cererea clientului (datorita legislatiei care limiteaza puterea fata de varsta sau vechime)inainte de a se elibera o autorizatie pentru emiterea CI apoi a certificatului de inmatriculare.
Revenirea la puterea anterioara este insotita de o noua autorizare care trebuie inclusa in CI, insa acest lucru de obicei nu se mai face, capacitatea fiind aceeasi. Nimeni nu verifica puterea...

Aceeasi stima...

Valabil si pentru Vlad 58( cu alt profil la axa cu came se poate face limitare insa pastrez rezerve in priviinta umblatului in carburator pentru ca amestecul e batut in cuie, cred ca nemtii isi dadeau cu presupusul ca si noi.Cand am trecut la cea mica de la 125 la 150 cc nu am facut nicio modificare la carburator, chiar am incercat sa-i maresc jiglerul principal dar nu am reusit decat sa o inec.Explicatia ar fi ca amestecul format in limite de volum aspirat rezonabil se pastreaza constant.)

 

 

Salutare la toti Viragisti,

Revin cu explicatii amanuntite referitoare la problema puterilor diferite, in general cele cu seria BR au fost facute direct de Yamaha la 25 KW. Cele de 25KW au fost reduse chiar si la 20KW intrucat din anul 1986 legislatia din Germania prevedea pentru primii 2 ani vechime de condus cu A-ul asta sa fie puterea, din 1993 s-a dat pe tot EU 25 KW in aceeasi situatie. va voi da mai jos explicatia atat in germana si apoi tradusa cu translate cat si un tabel cu modificarile ce trebuie facute la anumite serii de BR pentru a venii la puterea de 32KW respectiv 34KW sau ce schimbari trebuie facute ca cele de putere mare sa fie reduse la 25 KW.

535 - Drosselung / Entdrosseln
Im April 1986 wurde in Deutschland der Stufenführerschein eingeführt: 2 Jahre nach Erwerb nur bis 20 kw = 27 PS erlaubt. Die EU gab später für die ersten 2 Jahre eine Leistungsbegrenzung von 25 kw = 34 PS vor, diese Regelung übernahm Deutschland ab März 1993.

Yamaha hatte dafür statt der 2YL ein gedrosseltes Modell mit sonst identischem Motor, die 3BR, die abhängig vom Herstellungsjahr auf verschiedene Arten gedrosselt ist. Eigentlich ist die 3BR eine 25 kw / 34 PS - Maschine für die EU-Länder, die ursprünglich gegenüber der 2YL (34 kw = 46 PS) mit anderen Nockenwellen auf 25 kw = 34 PS gebracht wurde. Für Deutschland gab es dann davon noch eine auf 20 kw = 27 PS per Ansaugstutzen gedrosselte Variante (- doppelte Drosselung). Später fiel das 27 PS Modell weg (wurde wg. Stufenführerschein ab 1993 nicht mehr gebraucht) und die Drosselung des Motors gegenüber der 2YL von 46 auf 34 PS erfolgte nur noch über die Ansaugstutzen. War den Yammi-Leuten wohl zuviel, zwei Nockenwellen für ein Modell zu produzieren, wenns auch anders ging.

Zur allgemeinen Verwirrung wurde die 2YL bei der Auslieferung in Deutschland auf Wunsch auch von 34 KW = 46 PS auf 25kw = 34 PS gedrosselt. Auch die 32 kw / 44PS -Version ab 1996 konnte gedrosselt werden.

Die verschieden Arten der Drosselung bzw. die zur Leistungssteigerung erforderlichen Teile stehen in dieser Tabelle:


535 - accelerație / accelerație împingerea
În aprilie 1986, permisul de conducere scena a fost introdus în Germania : 2 ani de la achiziționare doar la 20 kw = permis de 27 CP . UE a făcut mai târziu, în primii doi ani o limita de putere de 25 kW = 34 CP modelului , acest sistem a avut peste Germania, în martie 1993.

Yamaha a avut loc de un model de 2il sugrumat cu motor de altfel identice , 3BR , care este strangulat în funcție de anul de fabricație în diferite moduri . De fapt ,3BR este un 25 kW / 34 CP - mașină pentru țările UE ,( 34 kw = 46 PS ) = 34 PS a fost adus inițial împotriva 2il cu alți arbori cu came la 25 kw . Pentru Germania nu a fost încă o kw 20 = 27 CP pe aportul sugrumat varianta ( - dublu de reglare a ) . Mai târziu , modelul de 27 CP a căzut ( wg. Etape de licență a fost de la 1993 nu mai este necesar ) și supraîncărcarea motorului față de 2il 46-34 CP a fost doar pe galeria de admisie. A fost , probabil, produce Yammi - oameni prea mult , doi arbori cu came pentru un model Wenns , de asemenea, au ajutat .

De confuzie generală 2il 46 CP a fost sugrumat de 25kW = 34 CP la livrare in Germania , la cerere, de la 34 KW = . Versiunea de 32 kW / 44HP din 1996 a început să scadă .

Diferitele tipuri de reglare a debitului sau este necesar pentru piesele accesoriu de performanță sunt în acest tabel :

 

Cu stima

modificari de putere la virago.pdf

Editat de dorutrucker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ok bine documentat, au actionat pe toate caile dar vad ca s-a renuntat la modificarea jiglerelor sau a cuielor din cauza supraincalzirii ceea ce era normal amestecul fiind foarte sarac.Modificarea camelor mi se pare cea mai drastica.Pe evacuare e mai greu de controlat pentru ca tulbura rezonanta.Pana la urma cred ca au ramas la strangularea admisiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok bine documentat, au actionat pe toate caile dar vad ca s-a renuntat la modificarea jiglerelor sau a cuielor din cauza supraincalzirii ceea ce era normal amestecul fiind foarte sarac.Modificarea camelor mi se pare cea mai drastica.Pe evacuare e mai greu de controlat pentru ca tulbura rezonanta.Pana la urma cred ca au ramas la strangularea admisiei.

Salutare,

 

Aici gasesti foarte multe chestii interesante despre...http://www.viragoforum.de/index.php?page=Board&boardID=23

 

la un moment dat este bine sa te loghezi pentru ca altfel nu ai acces la fotografii.

 

Cu stima,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ cristi 57 imi pare bine ca am ajums la un consens...

Consens...!? Este doar un argument logic la o solutie corecta. Aprofundare insemna sa cunosti si sa aduni noi cunostiinte intr-un anumit domeniu. Eu asta fac, sunt mai meticulos si caut cauze pentru a indeparta efecte. Scriu in general despre ce fac eu, cu explicatii mai mult sau mai putin complete, simple si logice pentru ca cititorul sa inteleaga ce vreau sa-i transmit..

Acum observ o schimbare de atitudine la tine... incerci un dialog... renuntand la tonul jignitor! Este un lucru bun pentru tine, pentru ca renuntasem sa-ti mai raspund... Cand am timp am sa revin pe tema regulatorului, ramasa neterminata.

...Revin cu explicatii amanuntite referitoare la problema puterilor diferite, in general cele cu seria BR...

Aseara in timp ce-ti scriam un raspuns mai detaliat la efectul camelor in aportul de ptere al motorului, a aparut postarea ta.

Mi-a sarit in ochi remarca cu BR si YL. Evident ca am inceput sa citesc mai atent, apoi sa rasfoiesc cataloagele de piese ca sa constat ca intradevar axele cu came au repere diferite(functie de indice motor/serie fabricatie). Nu stiam acest lucru, desi candva m-am intrebat nedumerit, ce motiv au avut producatorii sa schimbe indicele motorului?

Acum nu mai este necesar sa scriu nimic - totul este foarte clar, materialul tau a facut "lumina"...

 

Totusi, de ce atatea variante pentru o limitare de putere? Probabil ca producatorul a ales solutii combinate intre interes economic, legislatie(in continua schimbare) sau poate in legatura cu mentenanta/fiabilitate/pret... si oricum, tot nu mai conteaza.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incerc un dialog pentru ca nu este in firea mea sa ma cert cat despre tonul jignitor si luatul in balon nu cred ca eu l-am abordat primul dar nu vreau sa dezvolt ce a fost a fost, trebuia fara sa-ti raspund pe aceleasi ton ca ma jignesti, greseala mea pentru care mi-am cerut si scuze. Oricand discutam despre regulator cu argumente pro si conrtra si despre orice altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In legatura cu vitezele la cele limitate...a mea este cu cod motor 3BR, in talon am 25 KW, stiam asta de cand am luat-o, dar mie mi se pare ca fuge de sub mine cand bag mana in gaz.....adevarat ca nu am mers cu un 2YL, dar pana acum nu am simtit nevoia de mai mult nici la deal, nici cu pasager si nici cu bagaj. Ca idee, pe drum drept, fara vant, fara nimic, pe drumul dintre brasov si fagaras, soferul (~70 kg) si eu pasager (~90 kg), viteza maxima atinsa pe ceas, 140 km/h. Asta cand nu aveam permisul...apoi singur am prins iar tot pe undeva pe langa 140 si inca urca, dar am fost limitat de drum si de conditii. deci 150 prindeam pe ceas garantat 100%, si pana acolo a urcat constant, fara sa simt vreo gatuire sau sa simt ca, cam aia a fost si se apropie de limita ei.

 

Nu stiu daca a fost sau nu ceva modificat la ea, stiu ca a fost adusa din germania de un ungur care a pus-o la punct cum a vrut el. Alta chestie care mi-a aratat-o a fost cate o mufa cu 2 fire care intra in fiecare carburator, el spunea ca e nu stiu ce sistem de incalzire care te ajuta la rece, chestie pusa in special pe motoarele exportate catre tari cu climat mai rece. Nu ma pasionat sa sap deci nu ma interesat, daca stie cineva totusi care e rolul lor si daca intr-adevar sunt puse doar pe unele sau au toate la fel....ar fi bine de stiut sa am o info in plus.

 

Dar revenind la motorul limitat...repet, ori asa trebuie sa mearga un motor limitat , dar bine reglat si in parametri, ori ia modificat unguru pe la motor sa-l aduca mai aproape de 2YL. Ca idee, pe esapament este stantat 2 YL si un cod acolo....nu cred ca are treaba cu codul motor sau a fost si esapamentul ala schimbat...

 

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, asa este, carburatoarele au incalzire. Sistemul de incalzire include si un senzor de temperatura... la 250-ul meu se afla in "lacrima" de pe stanga, arata ca o baterie mica de ceas si e capsulata in plastic.

 

O intrebare: lantul la 250 ce joc trebuie sa aiba cu mobra goala? Mi se tot pare ca aud un zornait/huruit in mers (cand trag ambreiajul si zgomotul evacuarii dispare) si ma gandesc ca poate nu am intins suficient lantul, desi "la ochi" pare ok. Manualul nu m-a lamurit, poate nu stiu eu unde sa ma uit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualul clonei LF 250 -B scrie 10-20 mm sageata in partea de centru , la cea de 125 cam tot asa era dat.Personal reglez la 20mm.Oare nu zdrangane pinionul de atac si cuplajul la butuc de la roata din spate? Nu poti sa-ti dai seama decat daca o suspezi.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O intrebare: lantul la 250 ce joc trebuie sa aiba cu mobra goala? Mi se tot pare ca aud un zornait/huruit in mers (cand trag ambreiajul si zgomotul evacuarii dispare) si ma gandesc ca poate nu am intins suficient lantul, desi "la ochi" pare ok. Manualul nu m-a lamurit, poate nu stiu eu unde sa ma uit...

Salut, ai uitat ca am vorbit :) lantul este intins diform (in anumite zone) tu il reglezi bine, dar el in anumite pozitii este mai larg. De aceea am schimbat si eu lantul acum. Daca suspenzi motoru si o lasi sa mearga in gol, vei vedea ca lantul joaca, de aici probabil apare si zgomotul.

A si cel mai bine lantul in verifici cu tine pe motor, ca in acel moment sa nu fie foarte intins, sa ramana un joc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consens...!? Este doar un argument logic la o solutie corecta. Aprofundare insemna sa cunosti si sa aduni noi cunostiinte intr-un anumit domeniu. Eu asta fac, sunt mai meticulos si caut cauze pentru a indeparta efecte. Scriu in general despre ce fac eu, cu explicatii mai mult sau mai putin complete, simple si logice pentru ca cititorul sa inteleaga ce vreau sa-i transmit..

Acum observ o schimbare de atitudine la tine... incerci un dialog... renuntand la tonul jignitor! Este un lucru bun pentru tine, pentru ca renuntasem sa-ti mai raspund... Cand am timp am sa revin pe tema regulatorului, ramasa neterminata.

Aseara in timp ce-ti scriam un raspuns mai detaliat la efectul camelor in aportul de ptere al motorului, a aparut postarea ta.

Mi-a sarit in ochi remarca cu BR si YL. Evident ca am inceput sa citesc mai atent, apoi sa rasfoiesc cataloagele de piese ca sa constat ca intradevar axele cu came au repere diferite(functie de indice motor/serie fabricatie). Nu stiam acest lucru, desi candva m-am intrebat nedumerit, ce motiv au avut producatorii sa schimbe indicele motorului?

Acum nu mai este necesar sa scriu nimic - totul este foarte clar, materialul tau a facut "lumina"...

 

Totusi, de ce atatea variante pentru o limitare de putere? Probabil ca producatorul a ales solutii combinate intre interes economic, legislatie(in continua schimbare) sau poate in legatura cu mentenanta/fiabilitate/pret... si oricum, tot nu mai conteaza.

Salut Cristi,

 

Ei spun undeva acolo in germana lor ca s-a renuntat la un moment dat la reducerea puterii prin distributie deoarece nu se renta economic sa se fabrice doua feluri de arbori cu came la acelasi model de motocicleta, dealtfel se vede in tabel ca de la o serie BR incolo s-a folosit alt fel de sugrumare.

 

Cu stima,

 

In legatura cu vitezele la cele limitate...a mea este cu cod motor 3BR, in talon am 25 KW, stiam asta de cand am luat-o, dar mie mi se pare ca fuge de sub mine cand bag mana in gaz.....adevarat ca nu am mers cu un 2YL, dar pana acum nu am simtit nevoia de mai mult nici la deal, nici cu pasager si nici cu bagaj. Ca idee, pe drum drept, fara vant, fara nimic, pe drumul dintre brasov si fagaras, soferul (~70 kg) si eu pasager (~90 kg), viteza maxima atinsa pe ceas, 140 km/h. Asta cand nu aveam permisul...apoi singur am prins iar tot pe undeva pe langa 140 si inca urca, dar am fost limitat de drum si de conditii. deci 150 prindeam pe ceas garantat 100%, si pana acolo a urcat constant, fara sa simt vreo gatuire sau sa simt ca, cam aia a fost si se apropie de limita ei.

 

Nu stiu daca a fost sau nu ceva modificat la ea, stiu ca a fost adusa din germania de un ungur care a pus-o la punct cum a vrut el. Alta chestie care mi-a aratat-o a fost cate o mufa cu 2 fire care intra in fiecare carburator, el spunea ca e nu stiu ce sistem de incalzire care te ajuta la rece, chestie pusa in special pe motoarele exportate catre tari cu climat mai rece. Nu ma pasionat sa sap deci nu ma interesat, daca stie cineva totusi care e rolul lor si daca intr-adevar sunt puse doar pe unele sau au toate la fel....ar fi bine de stiut sa am o info in plus.

 

Dar revenind la motorul limitat...repet, ori asa trebuie sa mearga un motor limitat , dar bine reglat si in parametri, ori ia modificat unguru pe la motor sa-l aduca mai aproape de 2YL. Ca idee, pe esapament este stantat 2 YL si un cod acolo....nu cred ca are treaba cu codul motor sau a fost si esapamentul ala schimbat...

 

Numai bine!

Salut,

 

Vezi ca în tabelul postat de mine pana la o serie au fost arbori cu came modificați, de la o serie în sus modificările pentru a reveni la putere maxima nu erau asa costisitoare și se puteau face destul de simplu doar cu schimbare de coturi de admisie și ceva jigler prin carburator și probabil când ai luat-o erau deja modificate la normal. Eu se pare am cea mai veche Virago 535 din Romania fabricație 1987 SUA și exportata la un moment dat in Germania, este a 208-a fabricata vreodată dealtfel se vede în avatar. Pe talonul german era trecuta cu 25 KW și la mențiuni este trecut ca modificarea s-a făcut pe evacuare cu niște șaibe care aveau diametrul interior de 16 mm. Când am cumpărato eu nu mai avea șaibele respective deci era scoasa deja modificarea.

 

Cu stima,

Editat de dorutrucker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu se pare am cea mai veche Virago 535 din Romania fabricație 1987 SUA și exportata la un moment dat in Germania, este a 208-a fabricata vreodată dealtfel se vede în avatar.

Sa-ti traiasca

 

A mea e '93 3BR tot din Germania adusa cu gatuiri pe admisie

Le-am schimbat si tot nu tragea cum trebuie

Apoi (dupa dus la N service-uri si N mecanici moto, fara rezultat) cu ajutorul lui Cristi, caruia ii multumesc inca o data, am pus-o la punct

Acum totusi, parca nu-mi mai place, adica mai sus de 120-130 ( la vale cum zice Cristi )max tot nu vrea.....nu ca as avea nevoie, dar...

Si aici intervine ceva din ultimele discutii: toba principala la mine e gaurita, adica sufla la greu prin partea de jos. Nu am nimic impotriva se aude absolut bestial (multi confunda cu motor de 900)....dar daca pierd putere ceea ce duce evident si la crestere de consum....nu prea-mi convine...

Clar, ceea ce ramame de facut este sa astup toba si sa vad diferentele

 

Bafta

 

Da, asa este, carburatoarele au incalzire. Sistemul de incalzire include si un senzor de temperatura... la 250-ul meu se afla in "lacrima" de pe stanga, arata ca o baterie mica de ceas si e capsulata in plastic.

Sa nu vorbesc prostii...

Acu doua ierni cand am desfacut-o de tot, am observat si eu chestiile alea gen bujii incandescente si senzorul ala, dar....

1. daca intr-adevar sint bujii unde e releul? de obicei astea trag curent nu gluma

2. nu stiu pe unde, si asta e greseala mea ca nu mai stiu, am citit ca aia ar fi de fapt niste senzori pt nu-stiu ce

Realizez si eu ca-s prea mari pt niste senzori, iar chestia gen "baterie ceas" ce-ar mai fi? daca nu senzor?

 

 

 

Si inca ceva...Cum e ceva umezeala in aer, dupa ploaie, ceata, vreme de-asta, porneste greu rau.

Comparativ, in Decembrie, Ianuarie cu vreme buna dar rece totusi porneste fara probleme

Ce sa fie?

Editat de chipu08
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa-ti traiasca

 

A mea e '93 3BR tot din Germania adusa cu gatuiri pe admisie

Le-am schimbat si tot nu tragea cum trebuie

Apoi (dupa dus la N service-uri si N mecanici moto, fara rezultat) cu ajutorul lui Cristi, caruia ii multumesc inca o data, am pus-o la punct

Acum totusi, parca nu-mi mai place, adica mai sus de 120-130 ( la vale cum zice Cristi )max tot nu vrea.....nu ca as avea nevoie, dar...

Si aici intervine ceva din ultimele discutii: toba principala la mine e gaurita, adica sufla la greu prin partea de jos. Nu am nimic impotriva se aude absolut bestial (multi confunda cu motor de 900)....dar daca pierd putere ceea ce duce evident si la crestere de consum....nu prea-mi convine...

Clar, ceea ce ramame de facut este sa astup toba si sa vad diferentele

 

Bafta

Salut,

 

Vezi ce număr este după 3BR( bis înseamnă pana la și ab de la) și dacă te încadrezi ca serie în tabelul pe care l-am postat eu mai sus unde scrie nockenwelle înseamnă ca trebuie schimbate axele cu came,... poți tu sa astupi toate găurile ca tot nu o sa crească puterea atât de mult.

 

Cu stima,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....viteza maxima atinsa pe ceas, 140 km/h...

Cand vrei de putere de la un motor, nu prea te gandesti la viteza ci la cat de repede ajungi la acea viteza. Ai nevoie de putere la depasiri rapide, pentru a iesii din situatii periculoase. Iar daca vrei viteza, iti cumperi un S sau SS.

Cel mai mare disconfort la un chopper este viteza! Un cruiser de 1600 nu atinge niciodata viteza unui SS de 5-600.

...Ei spun undeva acolo in germana lor ca s-a renuntat la un moment dat la reducerea puterii prin distributie deoarece nu se renta economic sa se fabrice doua feluri de arbori cu came la acelasi model de motocicleta...

Asta am inteles Dorule, dar toate aceste modificari, sunt induse de anumiti factori care a determinat producatorul sa adopte diverse solutii. Nu neamtu' a proiectat si executat motorul, el doar a fost beneficiarul unei anumite categori din piata.

Nu am mers cu un 2YL, ca sigur asa mi-as da seama daca sunt sau nu scoase limitarile....ca nu o sa stau acu sa o desfac sa vad...

Eu am 2YL din '81, adus din italia... nu fac nimic la el mai mult decat o servisare normala. Ca si comparatie daca te ajuta, cand demarez de la 120 ajunge la 150 in cca 15 secunde - asta in seamna 46 CP - cat scrie in talon... Ca ii are sau nu, nu stiu, nu am facut stand DYNO.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am mers cu un 2YL, ca sigur asa mi-as da seama daca sunt sau nu scoase limitarile....ca nu o sa stau acu sa o desfac sa vad...

Salut,

 

Eu cum am văzut chestia aia scrisa în talon am și desfăcut la ieșirea din cilindru ca acolo le pun(ultima rubrica din tabelul postat de mine mai sus) dar nu mai erau acolo. la tine ar trebui sa desfaci carburatoarele sa vezi dacă admisiile au un diametru micșorat este mai complicat si ceva prin carburatoare dar este valabil și pentru tine verificarea seriei după 3BR la fel ca și la chipu08 sa vezi unde te încadrezi.. după cum spui tu ca ajungi la 160KM/h e foarte posibil ca sa fie deja rezolvata problema.

 

Cu stima,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ chipu08 am intrat pe net sa vad cat poate ajuta o toba de esapament si nu am cautat prin forumuri ci prin proiecte de diploma, o toba de esapament bine gandita poate sa aduca un surplus de putere de 2,5% fata de o evacuarea directa.Concluzia este ca degeaba iti astupi gaurile din esapament nu o sa observi diferenta ba chiar subiectiv fiind, pentru ca numai bubuie, o sa ti se para ca nu mai trage.



Pentru toti virogistii

 

Daca mobra voastra prinde 140-160 km/ora Ce va deranjeaza?

Eu sunt multumit cu copia mea care cand am testat-o mi-a prins 140 si mai avea dar nu am fortat ca am numai 1400km la bord.

Oricum viteza mea de croaziera e 100-110 pe E_uri si 120-130 pe A_uri.

Daca am rezerva sa ajung la 140 sunt pe deplin multumit.

Cine vrea sa alerge mai tare si-a gresit alegerea categoriei de motor.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu respecte ...Oare aveti careva senzorul de la neutral acela care vine la cric ? daca da va rog un pm si un pret...

Cu multumiri ...

" Fum in tobe nu in Suflet "

 

Senzorul de cric sau de neutru?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sincer nu ma pricep... deci comportamnetul este ceva de genul.... motorul merge si in momentul in care las cricul jos se opreste motorul chiar daca este in neutral....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are logica... daca ar fi asa motorul nu ar putea fi pornit cat timp cricul este lasat. Adica motor pornit ridici cricul si daca-l lasi se opreste!!!???

Revino dupa ce faci noi verificari...

Pe schema, neutralul alimenteaza doar martorul(becul verde) cu o masa. Atat!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok am revenit... in momentul in care am cricul jos ( piciorul acela singur de sprijin )...dau la automat si invarte dar nu porneste dupa ce ridic cricul ( piciorul de sprijin) porneste ...si binenteles becul de neutral ramane stins indiferent ca am sau nu cricul jos .sper sa intelegeti ce am scris ... multumesc de intelegere..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca ti-ai dat seama din discutiile anterioare, ca XV-ul difera de la o serie la alta. Cred ca ai modelul franta/germania la care neutralul este luat in considerare. O vede ca bagata in viteza, iar cricul lasat in acest caz blocheaza aprinderea.

Informatiile de functionare motor vin din toate partile! (releu semnalizare, releu cric, maneta ambreaj, neutral, cric, etc...) Toate acestea blocheaza aprinderea (CDI) Verifica martorul de la neutral(becul) sa fie bun. Grupul de diode primeste un + prin bec sau - prin CV in pozitia neutru. Ai nevoie de o lampa cu diode(cel mai simplu + sau -) sau un aparat de masura.

Daca nu te pricepi la electrica, apeleaza la un cunoscut cand faci aceste verificari(vezi atasament).

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de ajutor... eu nu ma pricep..o sa caut pe cineva care pricepe electrica.... ca deh nu vreau sa dau foc la ceva :D

inca odata multumesc sincer de ajutor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...