Geo_ZGA Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 Nu vinde nimeni un carburator de yamaha virago 250 ? daca conteaza anul al meu e din 89 ... se pare ca mi lau busit mecanici....mi-a sarit consumul peste 6 ( imi vine sa plang de nervi si nu stiu pe cine sa trag la raspundere .. Defineste "busit"... e ceva fizic stricat la el? Poate e vorba de un simplu reglaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
augustin31 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 pai la ultimul dintre mecanici la care a ajuns cind i-am zis de consum a vrut sa miste nustiu ce surub dar nu mergea ... acela de amestec daca bine tin minte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 Ai un singur surub de "amestec", din ce am inteles de fapt e de benzina. E pe partea dreapta, in spatele pompei de benzina. Se vede in poza http://i1.ytimg.com/vi/9MTQQepH68I/hqdefault.jpg Din fabrica are un fel de dop/capacel din alama peste el. Daca a vrut sa invarta de capacel, e destul de simplu de inteles de ce n-a mers. Se poate vedea cu ochiul liber daca mai are sau nu capacelul respectiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 250_ul nu trebuia sa consume undeva pe la 3-3,5 %? 6% mi se pare enorm asta daca nu cumva nu te-ai inselat.Nu cred ca surubul de amestec poate sa cauzeze un asa consum marit (aprorape dublu) mai mult ca sigur carburatorul este complect zapacit. Ti-a umblat cumva si pe la supape? In primul rand un salt de consum asa mare trebuie sa se simta si pe ea.Ce ai observat? De exemplu un amestec prea bogat la o acceleratie in forta si constanta ai impresia ca se poticneste si isi revine daca mai reduci din gaz, sunet infundat in tobe. La amestec mai sarac parca urca mai repede in turatie zgomot mai ascutit in toba" Uita-te si la bujii ca sa poti da un diagnostic corect. Carburatorul asta are cumva pompa de sprit ? (pe youtube vazusem parca un 250 cu asa ceva) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 Da, are si un fel de pompa de sprit... pt aia caut eu burduful. Doar ca, din ce am aflat eu, pompa aia e pt acceleratie mica, cand tragi mai mult de gaz un mai lucreaza... sa ma contrazica cine stie mai bine, chiar as vrea sa stiu sigur ce face dracia aia de pompita. @Augustin: Eu tind sa cred ca nu e nevoie de schimbarea carburatorului, ci doar de niste verificari si reglaje. Trebuie vazut, cum a spus si Vlad, ce culoare au bujiile ca sa-ti dai seama cum e amestecul. In rest, merge bine motorul, doar consumul e problema? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 Sa nu fie "imbogatitorul de amestec" recte socul tija pentru care cautai burduful ca seamana cu ce am eu.Da e adevarat pompa de sprit actioneaza doar cand se trage de gaz (la miscare) dar nu cumva sa i se fi modificat debitul si cand te joci cu acceleratia sa bage mai mult. De exemplu eu m-am invatat(meteahna inutila si costisitoare) ca atunci cand schimb vitezele de la mare la mic sa-i dau sprituri ca cica s-ar schimba vitezele mai bine, de defotmatie de vechi mobrist. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 Nu, nu are treaba cu socul... ala e separat. Pompita asta e piesa 22 din schema, socul nu il pot identifica acum, nu il observ. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
augustin31 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 (editat) despre acest surub sau cum io zice e vorba bujiile au culoarea neagra ( Editat Iunie 12, 2014 de augustin31 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 ...a vrut sa miste nustiu ce surub dar nu mergea ... acela de amestec daca bine tin minte Surubul de amestec nu are legatura cu circuitul de sarcina, nu de acolo ai consumul acela exagerat. ============== 1. Incearca sa inlocuiesti filtrul de aer sau mergi fara el apoi ne spui rezultatul. 2. Pune doar un litru de benzina si mergi constant cu 70 - 80 km/h si scrie cati km ai parcurs. Dupa testele astea mai vorbim... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 (editat) Geo ai dreptate "13" este ansamblul soc. Augustin un carburator de motocicleta are 3 regimuri de sarcina 1. ralantiul si sarcina pana in1/4 care are jiclorul lui separat 2.de la 1/4 si 3/4 cumulat cu ralantiul ai acul cu teava in care culiseaza 3. de la 3/4 si maxim ai jiclorul principal plus cele dinainte. 4.Suplimentar ai pompa de sprit. Nu ne-ai spus ce simti ca s-a schimbat in mersul mobrei, unde crezi ca a intervenit schimbarea. Bujiile daca au culoare neagra ai amestec bogat. In explodata de la Geo surubul de amestec este piesa 10 dar cum am spus si eu mai devreme si cristi57 nu cred ca ai consumul asta din cauza lui Ps Era sa uit socul care trebuie sa se traga. cristi eu nu prea sunt de accord cu mersul fara filtru ca poate sa intre un praf,musculita ,paienjenel ,rama ,crocodil ceva , mai bine sa puna un burete foarte permeabil sau un tifon(atentie la scame). Filtrul de la 250 este uscat sau umed? Ca daca este uscat si baietii l-au uns cu ulei l-au belit . Editat Iunie 12, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
augustin31 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 in mersul normal al motociletei nu am simit nici o schimbare ...sau nu mi-am dat seama ... doar daca trag dintr-o data de acceleratie parca se ineaca ... in rest aceasi treaba numa consum ridicat .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 Se ineaca si isi revine fara sa reduci acceleratia ? Trasa la maxim ,daca tragi si socul vine in nas? Eu suspectez ori socul care nu actioneaza (nu se ridica la maxim)cum trebuie ori daca ai filtru uscat si l-au uns baietii i-au schimbat permeabilitatea. Repet intrebarea ti-au umblat si pe la supape? Daca ralantiul e stabil nu ai treaba cu jiclorul de mers incet. Faptul ca-ti vine in nas cand tragi brusc de acceleratie denota un surplus de benzina, ti-or fi umblat si la pozitia acului?(cel prins in sibarul cu membrana)ca rata de benzina data de pompa de acceleratie cred ca e fixa si in afara cand nu bazai acceleratia nu-ti influienteaza consumul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
augustin31 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 asta cu socul nu am incercato ..o sa o incerc miine si revin cu informati.... daca au umblat sau nu la alceva nu stiu ca nu am stat tot timpul linga ei .... dar incep sa ma ghandesc de ce draq nu stau eu la bucuresti ..ca vad ca acolo oricum sunteti mai multi care cit de cit aveti cunostinta mai mult decit mecanici de la cluj... adica mno cei care la care am fost si m-au rezolvat ... oare nu e nicunul care sa fie din brasov ca in perioada 20-23 merg la brasov la intilnirea anuala bmw fest ... si merg cu motorul ..poate isi arunca cineva un ochi la motocicleta mea .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 Daca nu asteapta august ca eu ma duca la Carei si trec prin Cluj ca-mi place Feleacul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
augustin31 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 Cu draga inima .. chiar daca imi rezolv pina atunci iubita .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 Pai bujiile negre indica amestec bogat, adica multa benzina. Na, e si logic, la ce consum ai Acum am si eu o intrebare, si o pun pt ca si eu m-am lovit de treaba asta... pe liber, stand pe loc, daca tragi brusc de acceleratie, se balbaie si dupa aceea se accelereaza? Sau se accelereaza frumos? La mine era nivelul mare in camera, am reglat plutitorul la un nivel mai mic (nu stiu cat, nu am mai masurat dupa), si surubul de amestec era dat aproape la maxim, l-am reglat cu mexykanu intr-o seara. Dupa reglajele astea, am pus si bujii noi (ngk cum zice cartea), ca una dadea scanteie stramb, si acum se accelereaza mult mai bine. Consumul nu l-am facut inca, acum sunt in curs de... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
augustin31 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 la stand pe loc ... se accelereaza normal ..cum trag cum acelereaza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 Si daca tragi brusc? Nu treptat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
augustin31 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 ca trag brusc fie ca trag treptat se conformeaza la comenzi ...miine o sa iau jos filtrul si o sa incerc sa il spal ..scutur vedem dupa caz .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 Apropos de filtru... eu am filtru din burete si manualul spune sa-l ung cu ulei fin, drept care m-am conformat si l-am uns cu ulei de mecanisme fine. Evident, dupa o spalare (de fapt vreo 3, era extrem de murdar, desi la prima vedere nu parea) cu detergent de vase. Nu e f imbibat, nu curge si filtreaza bine (am verificat, nu e strop de praf dupa el). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
augustin31 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 daca te rog mult imi lasi un numar de telefon ca sa te pot contacta daca nu deranjez binenteles... mai cer si eu un sfat daca ai bunavointa de a le acorda telefonic.. binenteles nu am sa sun la ora asta o sa sun miine dupa ora 11 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 (editat) Daca are prea multa benzina nu prea sezizezi la acceleratia pe loc decat daca ai umblat mult cu ea si vezi ca e mai prompta insa in sarcina vezi ca are ezitari cand tragi de ea plus bineinteles vezi pe bujii. Dupa parerea mea consumul mare vine dinspre zona filtrului, a socului daca ramane activ, sau a acului de dozaj-tub emulsor. Jiclorul principal iese din discutie(ca doar nu l-or fi decalibrat) ca el intra in functiune doar in ultimul sfert, practic poti sa-l si scoti daca nu tragi mai mult de 60-70% din acceleratie. De exemplu cand m-am jucat la carburatorul de la cea de 125 si am ridicat acul cu 2 liniute am simtit ezitari in sarcina si consumul mi-a sarit de la 2,8 la 3,6 cu un castig de 5km/ora la viteza maxima, dar cu un cuplu sensibil mai mare la turatii medii, bineinteles ca l-am dat la loc, Editat Iunie 12, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 13, 2014 Share Postat Iunie 13, 2014 (editat) ....cristi eu nu prea sunt de accord cu mersul fara filtru.. De unde sti ca nu este un filtru colmatat? ..este mai simplu sa faci praf un carburator decat un test? ...miine o sa iau jos filtrul si o sa incerc... Sefu', nimeni nu-ti poate repara motorul prin telefon! Informatiile pe care le dai sunt vagi, nu spun nimic, orice este posibil(de la roata infranata pana la gaura in rezervor)... este evident ca nu ai cunostiintele necesare pentru o diagnosticare corecta... Ok, poti arunca banii pe un carburator nou si sa ai surpriza ca si acela sa fie "bulit"! Ce zici de asta? In final pe banii tai poti face ce vrei... Succes! PS. In general trebuie sa pleci de la operatiile cele mai simple si mai banale. Eliminandu-le pe rand ajungi la cele mai complexe... eu asa am crezut ca pot sa te ajut. Editat Iunie 13, 2014 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 13, 2014 Share Postat Iunie 13, 2014 (editat) @cristi de ce descurajezi omul ? informatiile sun destul de complecte. Roata infranata si gaura in rezervor nu fac bujiile negre si nici ezitari la acceleratie (unde mai pui ca o gaura in rezervor se simte).Si daca erai atent la ce scriam sugeram sa inlocuiasca filtrul cu ceva...nu fara. augustin31 trebuie sa "sape" singur, ghidonat un pic de cei mai vechi si pana la urma o sa-si dea seama singur ce se intampla. Eu sunt de conformatie veche nu concep un mobrist adevarat care sa nu stie sa se descurce cu capra lui. Editat Iunie 13, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iunie 13, 2014 Share Postat Iunie 13, 2014 Cristi are totusi dreptate, prin telefon, la distanta, nu ai cum sa faci ceva... da, poti sa dai niste indicatii pe forum, dar e f greu sa pui un diagnostic corect la distanta, cu destul de putine informatii. Eu mizez pe un nivel mare in camera... dar sansele sa fie corecta ideea mea sunt mici. Nu stim istoricul, ce s-a mai facut la mobra, unde s-a umblat, cum mergea in trecut... pot sa fie bujiile de vina, fisele, pipele, jigloare, reglaje... E greu sa rezolvi probleme la o mobra la care nu stii istoricul, trebuie sa iei totul la mana. Si stiu ce zic, ca asta am patit eu, de la 2-3 defecte am ajuns sa schimb multe alte piese, sa repar chestii la care nu ma asteptam si tot asa... daca era din Bucuresti, sunt sigur ca eu, sau Cristi, sau tu, sau altii, il ajutam cat de cat... dar la distanta e greu. Oricum, asteptam sa vedem ce a mai descoperit, ce a mai verificat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.