Sari la conținut

ulei 10W40


Postări Recomandate

Pentru ca mi-a venit si mie timpul sa schimb uleiul, am facut o documentare pe net. Iata ce am retinut de acolo:

 

In principiu nu prea are mare importanta producatorul daca motorul ruleaza normal(nu reising :ok: ). Sa fie totusi un brand(nota mea :kick: ). Cel mai important lucru este insa standardul API si/sau JASO in care se incadreaza, sa fie minim SE sau SF pt GSXF-ul tau. Majoritatea uleiurilor de azi depasesc cu mult aceste clase, fiind SJ(pentru motociclete SH, nu mai scriu aici explicatia).

A doua problema, a vascozitatii, cel mai indicat ar fi 10W/40(50), ca iarna nu merge nimeni cu moto la -25 C.

A treia problema, mineral, semi-sintetic, sintetic: nu prea conteaza. Ce a ce conteaza e cati km vrei sa faci cu un schimb de ulei. Daca bagi mineral la 2000 km il schimbi. Semisintetic la 4-5 mii. iar sintetic poti sa il folosesti si 7000 km. Multi mesteri-mari-calfe-si-zidari recomanda mineral si schimburi cat mai dese. Mai intervine aici si turatia, daca mergi supercalifragilistic(14000 rpm) mai bine pui sintetic.[/color]

 

P.S. ca sa fiu roman carcotas(ca Baiazid cu RO3 :birthday: ), parca as avea mai multa incredere intr-un ulei adus de afara, decat unul ambalat in RO(indiferent de brand)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 56
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mah io unul bag Valvoline 10w40 semisintetic si pot sa spun ca sunt multumit de el...avand in vedere ca merg semiracing cu un GSXR 400cmc.Acelasi ulei il folosesc si doi preteni motoristi si rezultetul este ok+ ca merg pe valvoline de 2 ani de zile si la auto si nu m-a lasat niciodata.

Ca pret un litru de 10w40 semisintetic este 25 ron (daca stii de unde sa-l iei :birthday: )

Editat de altrixkk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat shi eu astazi uleiul, la AutoZone, la Lizuca shi am fost foarte multumit de prestatia lor...

Am putut sa stau langa motor (nu m-au dat afara din hala, asha cum procedeaza alte service-uri shi am avut o cafelutza din partea casei...

 

Ulei am pus MOTUL 15W50, semisintetic...

Din pacate nu mai aveau la ambalaj de 4l, dar era la 2 l shi m-a costat 127 lei tot schimbul (schimbul de ulei este inclus in pretzul uleiului), shi lucreaza cu atentzie, nu ishi bat joc de motoare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mestere Demo ,daca nu as sti ca Uralul consuma ulei f mult, as baga 10W60 Mol, nu e asa scump. Asa stiu ca iarna am ungere la pornire si vara la 100' C (asta inseamna 60) nu rupe filmul.

Daca la manual scrie 10W40 asta tre pus. Dupa cum a mai spus cineva cu experienta conteaza specificatiile de calitate date de Api (American Petroleum Institute), >API SJ, eventual SL.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Din pacate nimeni nu aminteste de Shell.

Deci:

- Shell Advance Ultra 4 - complet sintetic 10W-40 sau 15W-50, prezentare 1L la pretul de 285.400 fara TVA.

 

Pentru Documentare mai atenta a se vedea documentul atasat.

 

Deasemenea din oferta marcii MOL:

- Mol moto Demon - nivel de performanta JASO FC, ISO-L-EGD, API TC- ulei de motor sintetic de mare performanta destinat motoarelor in doi timpi. Pret per litru - 259.560 fara TVA

-Mol moto Speed - clasa de viscozitate SAE 5W-60, nivel de performanta JASO MA, API SG- ulei de motor integral sintetic, destinat in special motocicletelor de ultima generatie sport, chopper, enduro. Pret per litru - 389.400 fara TVA.

 

Pentru informatii suplimentare va stau la dispozitie la email: lubrifianti@gmail.com

shell_advance_brosura_A5_interior.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sper ca mai raspunde cineva pe aici...

Honda CB400 ce consuma 1l/1000km(acum are 10W/50 daca bine tin minte ce mi-a zis vechiul proprietar) fara sa scoata fum, putin e umed capacul cutiei de viteza dar nu picura uleiul. In manual scrie sa folosesc 10W/40, 15W/40 sau 20W/50. Dupa ce am citit aici as opta pentru 15W/50 sa nu pun mineral 20W/50.

Sunteti de acord?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yaco, Motul, Putoline .. Repsol 10w40 full sint.

 

da' sa stii ca n-ai mult ulei de trebe chiar sa-ti faci griji cu pretu'.... Iesi mai ieftin daca pui full sintetic si de calitate .... Si iti recomand sa-l schimbi inainte de iernat..

 

Parerea me! :cheers:

 

ia legatura cu umi

Editat de DDU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Mobil1 sux BIG TIME. 3 motociclisti si-au facut schimbul in Tgv simultan cu ulei sintetic de la M1 si nici unu nu a fost multumit de el :lol:

Andy, sa stii ca am mai auzit de astea si sunt toate din folclorul popular. Si sa stii ca nu numai in Romania avem folclor din asta (ex. "cu uleiul "X" 10w-40 nu am presiune, dar cu uleiul "Y" de aceeasi viscozitate nu am probleme :lol: ). Poti sa gasesti asa ceva si in Germania, la mecanici autorizati (ex."sa nu care cumva sa pui full sintetic in ZZR-1100, ca strici motorul" :finger: )

Mobil-1 este unul din cele mai bune uleiuri din lume, unii chiar sustin ca ar fi cam primul... Daca vrei se poate proba si cu studii de specialitate, cu analize si alea-alea...

Eu folosesc de vreo 50-60.000 de km. numai Mobil-1 full-synth, racing, 15w-50. Poate ca tipii aia 3 au luat teapa cu vreun ulei contrafacut, aia nu am de unde sa stiu.

P.S. La capitolul "Kawasaki sux" te-am iertat, ca iti inteleg necazul... ;) Da' sa stii ca esti ghinionist :crack: Imi pare rau, sper sa o rezolvi intr-un fel sau altul...

Editat de Taz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.........si sunt toate din :finger: FOLCLORUL POPULAR .

Editat de Taz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andy, sa stii ca am mai auzit de astea si sunt toate din folclorul popular. Si sa stii ca nu numai in Romania avem folclor din asta (ex. "cu uleiul "X" 10w-40 nu am presiune, dar cu uleiul "Y" de aceeasi viscozitate nu am probleme :lol: ). Poti sa gasesti asa ceva si in Germania, la mecanici autorizati (ex."sa nu care cumva sa pui full sintetic in ZZR-1100, ca strici motorul" :finger: )

Mobil-1 este unul din cele mai bune uleiuri din lume, unii chiar sustin ca ar fi cam primul... Daca vrei se poate proba si cu studii de specialitate, cu analize si alea-alea...

Eu folosesc de vreo 50-60.000 de km. numai Mobil-1 full-synth, racing, 15w-50. Poate ca tipii aia 3 au luat teapa cu vreun ulei contrafacut, aia nu am de unde sa stiu.

P.S. La capitolul "Kawasaki sux" te-am iertat, ca iti inteleg necazul... :D Da' sa stii ca esti ghinionist :crack: Imi pare rau, sper sa o rezolvi intr-un fel sau altul...

 

Eu nu am bagat Mobile1 in motor...de fapt si de drept nu prea am apucat sa imi bag nici castrolul RS Superbike care zace prin casa degeaba de ceva timp. Cat despre ginionist...sa stii ca asa este. Iscariotul, Ghost si cei de la service pot sa confirme acest lucru. :lol:

 

P.S. - Necaz este cand ai o problema...da cand ai 2 in 4700 de Km iti zic io ca se transforma in depresie grava nenica ;)

Editat de Andyatf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

daca in cartea tehnica constructorul recomanda un anumit tip de ulei din acela sa bagi.in cartea tehnica nu precizeaza daca se uzeaza motorul de care sa bagi.is prostii.baga mobil 10w40 ca e foarte bun si e foarte ieftin.eu miam cumparat ieri 3 litri si am gasit foarte ieftin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

:laugh: Observ o adevarata obsesie in privinta uleiurilor..si pe undeva va dau dreptate...Regula nr 1 : foloseste intotdeauna uleiul sau grupa de ulei indicata de fabricantul motorului ; Regula nr 2 :trebuie sa ai in consideratie tipul de racire al motorului si domeniile de temperatura in care obisnuiesti sa il exploatezi..de ex daca stii ca ai un motor racit cu aer si il folosesti f.mult in oras si la viteze mici vei alege din cele douo sau trei grupe de uleiuri recomandate de fabricant pe cel care este conceput sa faca fata la temperaturi foarte ridicate :Regula 3 "nu cumpara uleiuri ambalate in Romania sau care au pe eticheta originala a ambalajului descrierea caracteristicilor acestuia in limba romana,exceptie pot face cele in care importatorul are obligatia sa aplice pe ambalaj in limba romana indicatiile referitoare grupei si caracteristicile in coduri ale grupei respective.regula nr 4 ..nu folosi aditivi sau alte substante care au rolul de a "imbunatatii" calitatile de baza ale uleiului decit daca prospectul acestora specifica in mod expres ca se pot folosi si la motociclete:Regula nr.4 intotdeauna dupa o stationare indelungata a motorului sau dupa porniri repetate la temperaturi scazute si opriri fara ca motorul sa ajunga in regimul sau termic de functionare este indicat sa schimbati uleiul. Restul tine de modul cum se face exploatarea motorului de catre fiecare ! Aceste reguli eu in principiu le respect dar citeodata mai fac si greseli[ ex duralube in motor ] :laugh:

Numai bine ! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

CE parere aveti despre: VALVOLINE Durablend oil 10W40 ? merita sa bag in motor??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu folosesc Castrol Racing - recomandat de cei de la Motodynamics.

 

 

in cazul in care sunteti din Bucuresti si cautati cu disperare ulei Castrol Racing pt moto in 4 timpi va recomand 2 locuri:

 

www.amiauto.ro (re-deschid de pe 2 mai)

 

si un magazin de pe 13 Septembrie colt cu Sebastian (in spate la MOL) Eugen Scarlatescu 0722 354 762

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

Buna. Am si eu o intrebare. Am luat un suzuki gsx 400e din '83........l-am renovat putin, cosmetizat si la motor i-am facut o segmentare. Problema e ca nu stiu ce ulei avea inainte........eu as merge cu mobil 4 t 10w40........sau o sa vad ce ulei. Intrebarea ar fi, daca nu stiu ce ulei a fost inainte, cum sa fac sa nu faca reactie uleiul ce a mai ramas prin motor/cutie cu cel nou. Adica sa nu faca spuma sau sa se albeasca sau ce se mai poate intampla. Se poate spala cu ceva uleiul vechi......sau cum se procedeaza. Ms de raspuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna. Am si eu o intrebare. Am luat un suzuki gsx 400e din '83........l-am renovat putin, cosmetizat si la motor i-am facut o segmentare. Problema e ca nu stiu ce ulei avea inainte........eu as merge cu mobil 4 t 10w40........sau o sa vad ce ulei. Intrebarea ar fi, daca nu stiu ce ulei a fost inainte, cum sa fac sa nu faca reactie uleiul ce a mai ramas prin motor/cutie cu cel nou. Adica sa nu faca spuma sau sa se albeasca sau ce se mai poate intampla. Se poate spala cu ceva uleiul vechi......sau cum se procedeaza. Ms de raspuns.

ai nevoie de doua plinuri de ulei...se spala uleiul vechi punand uleiul de care zici, il lasi la relanti cateva minute,fara acceleratie, apoi il scurgi si observi daca spumeaza,etc... abia apoi pui uleiul si mergi cu el....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...