ZIDU' Postat August 2, 2005 Share Postat August 2, 2005 Ok... si functioneaza?!Rezistenta la aer nu se pune?! 215033[/snapback] ds, se poate calcula asa pt aceeasi treapta de viteza. Motorul e cuplat rigid la roata, raportul de transmisie nu se schimba daca nu schimbi treapta. Exista un singur tip de cutii care nu respecta asta, CVT cutiile cu variatie continua la auto , sau variatoarele de la scuterase Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitorul din oz Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 Dar sint foarte putine masini cu CVT si nici o motocicleta. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
joee_cretz Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 (editat) Despre ce vorbiti bai fratilor?? Bavareze...du-te frate si dormi nitzel, niste analize ceva, mai lasa-ne cu povesti d'astea de adormit sau impresionat BBJ'isti si punkeri d'astia. Somn usor, vise placute, puricii sa te pupe, din 5 in 5 minute. Editat August 3, 2005 de joee_cretz Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 bavareze, in ciuda teribilismului tau evident, din tonul reply-urilor tale deduc ca esti o persoana cu care se poate discuta totusi. E imposibil sa nu intelegi ca alergand ca nebunul prin oras ii pui si pe ceilalti in pericol, nu doar pe tine. De asta e lumea de aici atat de revoltata, de fapt si de drept. Oricare din noi e in pericol la o intalnire cu tine. De ce nu iei bestia de coarne pana la circuit? Acolo poti sa te dai cum vrei tu Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 (editat) pana acum nici una. ai pierdut pariul.nu am crezut ca o sa iei in seama quizul. acum m-ai pus pe ganduri... nu am notat timpul, dar o sa fiu atent data viitoare. la mine am: 5000 rpm .... 140km/h 9000 rpm ....  x etc 215025[/snapback] Tu se pare ca ai ramas la chestia cu regula de trei simpla, nu? Amaratii aia de ingineri galbejiti habar nu au matematica si fizica, le explici tu lor. Ai auzit de functii? De curbe de cuplu si/sau de putere? De Cx (coeficientul de aerodinamicitate)? De rapoarte de transmisie? Si astea sunt numai inceputul... La cum pui tu problema eu as putea sa o rezum si asa: O Mobra are puterea de 4cp si are viteza maxima de 70km/h la o capacitate cilindrica de 50 de centimetri cubi. Asta inseamna raport de 80 de cp/litru. Deci o Honda de 1000cc care dezvolta 80 cp are viteza maxima: mobra 4cp ....................................70km/h Honda 80cp ...................................1400km/h si prin analogie, Suzuki Hayabusa, 1300cc, 180 cp dupa capacitate 1300cc .................. 1820km/h dupa cai putere 180cp .................... 3150km/h Mosule, ce sa mai vorbim discutii: ESTI TARE LA MATE! Eu ti-as propune sa nu mai debitezi prostii, stai si citeste, ca mai inveti lucruri noi, intreaba, ca nu e rusine sa intrebi daca nu stii ceva, dar nu mai emite astfel de pareri pentru ca te faci de ras mai rau decat te-ai facut pana acum povestind aventurile tale cu 250 la ora prin oras. Daca pana acum erai considerat doar inconstient acum esti considerat si prost, deci in combinatie cu inconstienta -> PERICULOS pentru societate. Ry. Editat August 3, 2005 de Hellryder Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fester Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maimutzica Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 draga bavareze tin sa iti multumesc pentru ca m-am distrat copios citind topicul tau. merita un loc de cintse la chestii distractive. si daca toti de aici care au postat impotriva ta si-au luat vreun warn sunt curios daca tu ai primit vreunul. nu de alta dar ca sa te citez, exprimari gen sper sa mori arzand, dupa ce povestesti asa un basm nu fac cinste unui om normal si cu pretentii sa fie respectat. ai cautat circ, ai primit circ. si sincer baieti chiar merita atatea pagini unul ca el? du-te tata pe circuit si rupe-ti gatul linistit, dar singur. nu are nimeni chef de tine pe strada, in oras, unde esti un pericol pentru toti. toti gresim sau mai incalcam reguli dar nu vine nimeni sa se laude si sa mai si muste cand e apostrofat. ce ai facut tu e o tampenie si in nici un caz nu esti un exemplu. pacat ca adminii nu te-au pus la punct. poate era cazul sa luati si voi o pozitie cand vine vorba de indivizi din astia pentru ca in primul rand voi trebuie sa fiti exemplu pentru restul forumului. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 @hellryder: n-ai inteles nimic. era vorba de aceeasi motocicleta in aceeasiviteza. Raportul este liniar si nu variaza absolut de loc. e o functie ce-i drept dar liniara. nu curba. iar cx-ul iarasi nu conteaza. zidu' a explicat foarte bine. cx-ul influenteaza viteza limitand turatia. Asta in cazul in care nu iti patineaza ambreiajul sau roata pe asfalt. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat August 3, 2005 Autor Share Postat August 3, 2005 Ok... si functioneaza?!Rezistenta la aer nu se pune?! 215033[/snapback] ba da, dar numai daca patineaza pinioanele in cutie sau scapa lantzul. Tu se pare ca ai ramas la chestia cu regula de trei simpla, nu? Amaratii aia de ingineri galbejiti habar nu au matematica si fizica, le explici tu lor. Ai auzit de functii? De curbe de cuplu si/sau de putere? De Cx (coeficientul de aerodinamicitate)? De rapoarte de transmisie? Si astea sunt numai inceputul... La cum pui tu problema eu as putea sa o rezum si asa: O Mobra are puterea de 4cp si are viteza maxima de 70km/h la o capacitate cilindrica de 50 de centimetri cubi. Asta inseamna raport de 80 de cp/litru. Deci o Honda de 1000cc care dezvolta 80 cp are viteza maxima: mobra 4cp ....................................70km/h Honda 80cp ...................................1400km/h si prin analogie, Suzuki Hayabusa, 1300cc, 180 cp dupa capacitate 1300cc .................. 1820km/h dupa cai putere 180cp .................... 3150km/h Mosule, ce sa mai vorbim discutii: ESTI TARE LA MATE! Eu ti-as propune sa nu mai debitezi prostii, stai si citeste, ca mai inveti lucruri noi, intreaba, ca nu e rusine sa intrebi daca nu stii ceva, dar nu mai emite astfel de pareri pentru ca te faci de ras mai rau decat te-ai facut pana acum povestind aventurile tale cu 250 la ora prin oras. Daca pana acum erai considerat doar inconstient acum esti considerat si prost, deci in combinatie cu inconstienta -> PERICULOS pentru societate. Ry. 215167[/snapback] fratilor, unde l-ati gasit pe asta ca n-are nimic in cap. eu incerc sa ii explic lui ca, in aceeasi treapta a cutiei de viteza, viteza creste linear fata de turatia motorului, si el imi face socoteli in functie de CAPACITATE CILINDRICA si PUTERE de ce nu si in functie de numarul de supape sau numarul de becuri de pozitie? ba baiatule, mai pune si tu mana pe cate o carte de ORGANE DE MASINI si afla cum functioneza o cutie de viteze si apoi posteaza aici. singurul contra argument legat de regula de trei simpla expusa mai sus este ca ar fi ca poate in ultima viteza motorul nu are cuplu sa ajunga la 10.000rpm. btw, ca sa iti dezleg enigma pentru care regula de trei simpla nu merge cu PUTEREA in loc de RPM este ca A) rezistentele prin frecare cresc cu patratul vitezei si randamentul mecanic al celor 2 agregate difera. legat de curbe de cuplu si putere, afla ca si acolo exista o dependenta, dar nu lineara, pentru ca Puterea = Momentul * turatia (momentul = cuplu) cu transformarile de rigoare. bavareze, in ciuda teribilismului tau evident, din tonul reply-urilor tale deduc ca esti o persoana cu care se poate discuta totusi. E imposibil sa nu intelegi ca alergand ca nebunul prin oras ii pui si pe ceilalti in pericol, nu doar pe tine. De asta e lumea de aici atat de revoltata, de fapt si de drept. Oricare din noi e in pericol la o intalnire cu tine. De ce nu iei bestia de coarne pana la circuit? Acolo poti sa te dai cum vrei tu 215163[/snapback] ma gandesc sa fac si asta! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Carturaru' Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 bre Ama, ziceau baietzii ca te-au vazut pe drumul spre mare, in mare forja, dupa care erai oprit pe dreapta, shurubarind ceva... ce shurubareai? Mille sau BD-u' radeau de casca ta pusa la misto si shlapi, parca Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elf_away Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 Stiti ce ma gandeam .. daca bavareze este de fapt un admin care se amuza copios ?? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 Tu se pare ca ai ramas la chestia cu regula de trei simpla, nu? Amaratii aia de ingineri galbejiti habar nu au matematica si fizica, le explici tu lor. Ai auzit de functii? De curbe de cuplu si/sau de putere? De Cx (coeficientul de aerodinamicitate)? De rapoarte de transmisie? Si astea sunt numai inceputul... La cum pui tu problema eu as putea sa o rezum si asa: O Mobra are puterea de 4cp si are viteza maxima de 70km/h la o capacitate cilindrica de 50 de centimetri cubi. Asta inseamna raport de 80 de cp/litru. Deci o Honda de 1000cc care dezvolta 80 cp are viteza maxima: mobra 4cp ....................................70km/h Honda 80cp ...................................1400km/h si prin analogie, Suzuki Hayabusa, 1300cc, 180 cp dupa capacitate 1300cc .................. 1820km/h dupa cai putere 180cp .................... 3150km/h Mosule, ce sa mai vorbim discutii: ESTI TARE LA MATE! Eu ti-as propune sa nu mai debitezi prostii, stai si citeste, ca mai inveti lucruri noi, intreaba, ca nu e rusine sa intrebi daca nu stii ceva, dar nu mai emite astfel de pareri pentru ca te faci de ras mai rau decat te-ai facut pana acum povestind aventurile tale cu 250 la ora prin oras. Daca pana acum erai considerat doar inconstient acum esti considerat si prost, deci in combinatie cu inconstienta -> PERICULOS pentru societate. Ry. 215167[/snapback] N-ai dreptate: ce treaba are viteza cu capacitatea cilindrica? Un scuter are tot 50 cmc, dar din cauza CVT nu prinde mare viteza. Si acum, sa fiu si mai "dastept", si cu o motocicleta de 1000 cp si cu o cutie care sa permita atingerea vitezei de, sa zicem 800 kmh, tot nu ai atinge viteza asta, din considerente de aerodinamicitate. 1. ai suficienta putere sa prinzi viteza asta, dar nu ai aderenta. Rezulta ca atunci cand forta de inaintare este egala cu cea data de rezistenta la inaintare, roata ta va patina. 2. e posibil ca cei 1000 cp sa ii ai la o turatie la care sa nu ajungi din cauza curbei turatie / putere. te plafonezi in turatie la o viteza care nu corespunde turatiei de purete maxima. hai sa iti dau un exemplu: Opel Vectra A, cu motor de 1800 cmc, 90 cp, prinde in treapta a treia 170 kmh. Are cinci de toate, dar viteza maxima este de 180 kmh. de ce? tocmai fiindca in treptele a 4-a si a 5-a nu mai are suficienta putere la turatia corespunzatoare vitezei cu care merge. Pricipit? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 Si Bavareze, chiar daca greseste in multe locuri, la chestia ca viteza creste liniar cu turatia are dreptate. Ia si uita-te la orice filmulet cu motoare (tank-cam), unde se vad indicatoarele si ai sa te convingi, daca nu ai incredere in mecanica Noroc! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Don Leoncio Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 Voi "ce" si "cui" vreti sa demonstrati ceva aici? Cred ca e suificient ca nimeni nu-l crede in afara de mms care, surprize - surprize, scria mai demult despre cum se da el cu 195km/h pe la Universitate si era sa-l loveasca un BMW (o fi fost BMWul lui bavareze). Concluzie: - nu credem ca s-a dat cu 250 fara echipament sau ca - a lovit acel indicator la viteza mai sus mentionata. Asa ca eu zic sa va calmati ca nu se merita. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KATANA Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 de la ce am plecat mi-a dat un prieten un apel sa cobor pana jos sa discutam ceva. am discutat si apoi am vazut motocicleta cum imi facea cu ochiul din parcare. desi eram in bermude, tricou si slapi, am zis ca merge sa ii dau de 3-4 ori pe o roata prin fata blocului. zis si facut, insa nu am dat numai de 3-4 ori, ci vreo 15 minute, dupa care m-am incalzit si am zis sa ma racoresc un pic pe splai. de la mihai bravu am plecat spre timpuri noi in tromba. nu mai stiu exact ce viteza aveam, cert e ca motocicleta prinde 160 cu a 2a iar eu eram deja intr-a cincea aproape de limitare. probabil 240-250 la ora. neavand casca, aveam numai lacrimi in ochi si ochelarii lipiti de gene. ma rog, fiind amurg, parca mai zaream un pic strada. tineam pe banda din stanga unde mi se paruse ca era mai liber. de fapt, ma bazam pe acest lucru! deodata vad in fata mea un semn de circulatie, amplasat probabil in scopul evitarii unui obstacol. nu am apucat sa schitez nici un gest, cred ca totul a durat un sfert de secunda. ma asteptam sa ma intalnesc cu moartea. sincer, nu mai aveam nici un fel de speranta de la viata asta in acel moment. deodata simt o durere puternica la mana stanga si concomitent aud un sunet metalic. ajuns acasa constat ca maneta de ambreiaj se rupsese (fara ca sa se indoaie) si venise peste mana mea. am luat aparatul foto si am fost sa identific semnul cu pricina. am constatat ca era pur si simplu AMBUTISAT dupa forma manerului dar nu se daramase. se vede in poza, mai ales in cea din spate, cum bila aia din capatul manetei a lasat o urma adanca, semisferica, in semn. mai jos se vad picioarele din fier forjat ale semnului. imi este clar ca daca eram cu 10cm mai in stanga loveam semnul in plin, ceea ce m-ar fi dezechilibrat sigur si nu mai apucam sa povestesc asta 212207[/snapback] si la ce am ajuns Si Bavareze, chiar daca greseste in multe locuri, la chestia ca viteza creste liniar cu turatia are dreptate. Ia si uita-te la orice filmulet cu motoare (tank-cam), unde se vad indicatoarele si ai sa te convingi, daca nu ai incredere in mecanicaNoroc! 215309[/snapback] tineti-o tot asa Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 Un prost arunca o piatra in apa si 10 inteligenti se chinuie s-o scoata. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KATANA Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 (editat) Un prost arunca o piatra in apa si 10 inteligenti se chinuie s-o scoata. 215331[/snapback] bine spus dar atentie astra gsi aveam atunci in 2004, acum am motocicleta. cum am pierdut? cele mai multe dintr-un rucsac care mi s-a deschis pe dn1 la peste 250la ora, in rest in buzunar si cele 2 casti din spatele meu, de sub plasa. 204254[/snapback] deci omul merge numai cu "peste 250la ora" Editat August 3, 2005 de KATANA Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bindianul Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 ORICUM ESTI SUPER INCONSTIENT, INCHIPUIE-TI DACA SEMNUL ERA PE PARTEA DREAPTA VENEAI DIRECT IN CAP nici macar nu apucai sa-ti dai seama cand iti bloca maneta de frana, mureai pe loc. Oricum In aceeasi odine de idei aveti grija cand va bagati printre masini sa nu cumva sa agatati cu maneta dreapta oglinda retrovizoare a unui conservar ptr ca va dati seama de consecinte. Multa atentie Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Popescu Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 povestirea a inceput copilareste: sa ma dau de cateva ori pe-o roata in fata blocului. Bun loc de dat pe-o roata. Daca incerc asta la mine la bloc, banuiesc ca o sa ma cert cu toata lumea (asta dupa ce scap de bataie probabil). Nu cumva stai in Bronx, si noi nu stiam? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 Să înțeleg k dacă am chef de circ Âşi n-am timp sau mi-e lene să mă deplasez pot să citesc aici cu încredere Âşi să râd copios... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KhellY Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 Mai oameni inca va mai bateti capul cu el??? Hmmm... 125 mesaje... marfa.... bravo mai.... pana la 500 nu mai aveti mult... Apropo... care a fost topicul cu cele mai multe mesaje?? Poate il intrece asta... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 N-ai dreptate: ce treaba are viteza cu capacitatea cilindrica?Un scuter are tot 50 cmc, dar din cauza CVT nu prinde mare viteza. Si acum, sa fiu si mai "dastept", si cu o motocicleta de 1000 cp si cu o cutie care sa permita atingerea vitezei de, sa zicem 800 kmh, tot nu ai atinge viteza asta, din considerente de aerodinamicitate. 1. ai suficienta putere sa prinzi viteza asta, dar nu ai aderenta. Rezulta ca atunci cand forta de inaintare este egala cu cea data de rezistenta la inaintare, roata ta va patina. 2. e posibil ca cei 1000 cp sa ii ai la o turatie la care sa nu ajungi din cauza curbei turatie / putere. te plafonezi in turatie la o viteza care nu corespunde turatiei de purete maxima. hai sa iti dau un exemplu: Opel Vectra A, cu motor de 1800 cmc, 90 cp, prinde in treapta a treia 170 kmh. Are cinci de toate, dar viteza maxima este de 180 kmh. de ce? tocmai fiindca in treptele a 4-a si a 5-a nu mai are suficienta putere la turatia corespunzatoare vitezei cu care merge. Pricipit? 215305[/snapback] Stai jos, n-ai inteles. Era o demonstratie la fel de aiurea ca si aia facuta de bavareze mai devreme. Am scris-o intentionat in mod exagerat poate pricepe si el ce spune si cum compara mere cu Honde VTR. Din punctul lui de vedere turatia e direct proportionala cu viteza. Altfel spus daca la 4000 de ture in treapta a treia sa zicem, ai viteza "x", la 8000 de ture in aceeasi treapta ai viteza "2x" si atunci japonezii sunt niste imbecili, de ce oare au mai pus cutii de viteze? Ca urmarind acest rationament, ajungem in felul urmator: Prima treapta te duce la o motocicleta de viteza cam la 100km/h. Bun. Asta inseamna ca viteza a crescut de la 0 la 100 in mod liniar odata cu turatia care a crescut de la ralanti pana la, sa zicem, 10.000 rpm. Bun. Schimbi a doua. Turatia revine oare la ralanti? nu. Scade cu 1000 de ture sau ceva de genul. Se cheama rapoarte de transmisie. Altfel pana acum amicul Bavareze se lansa pe o orbita geostationara cu tot cu motocicleta-minune, si asta abia cu treapta a 3-a. Va dati seama ce frustrant ca nu ar mai fi avut ce face cu restul de trei trepte... VITEZA NU CRESTE LINIAR IN FUNCTIE DE TURATIE, ci poate doar urmand o curba. Daca chiar vreti sa intram in detalii exista pierderi mecanice, randamentul unui motor NU ESTE DE 100%!!! O buna parte se PIERDE, deci acel motor nu va reusi sa transfere tot lucurul mecanic la cutie si pe urma la roata! NU traim intr-un sistem perfect! Oricum, va salut cu respect si consider acest subiect INCHIS. Nu are rost sa aberam pentru unul care vine sa spuna ca a lovit un semn de circulatie cu 250 la ora avand ca echipament ochelari de soare. Succes in continuare! Ry. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vaca_Nebuna Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 Oricum ma bucur nespus ca discutia a ajuns la ceva cat de cat mai inteligent decat despre "Cum sa ma dau mai rotund"... E drept ca daca schimbi vitezele se reduce putin turatia...dar era vorba de aceeasi treapta de viteza... In aceeasi treapta turati si viteza sunt limitate de putere si frecare... Eu am vazut filmulet cu motorul urcand de la 70km/h la 270-280km/h fara sa schimbe treapta... Deci urca liniar... Acuma scuzati intrebarea de agemiu, dar unde se citeste turatia la moto? La masini ai dintele lipsa pe volanta, daca nu ma insel, si la masinile noi se citeste cu un senzor magnetic... E la fel si la moto? Si orcum randamentul la motorul Otto se face in scoala )). Deci mai povestiti pe suboectul asta ca pt. mine e interesant.... Muuult mai interesant ca precedentul.... Thx. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KATANA Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 Si o luam de la capat Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 iar in privinta lovirii indicatorului cu ce parte a ghidonului ai lovit indicatorul cu dreapta sau cu stanga??? caci daca il loveai cu dreapta ai fi vazut cea mai apriga frana de fatza din viatza ta si cred ca il imitai cu succes pe superman.... spun asa fiindca inainte sa lovesti cu orice altceva loveai cu maneta de frana si surpriza sa vezi ce frana motoreta.... Mda vorba cuiva cu piatra... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate