Sari la conținut

Mare, Foarte Mare Problema Si Nu Ii Dau De Cap


Postări Recomandate

Am o mare nedumerire. Am o Honda CBR 600 F2 din 1994 motor tip PC 25 E si am probleme cu incarcarea de curent. Ok, am dat vina pe releul de incarcare si ca atare am facut rost de la alt moto care functioneaza un releu de incarcare din acela cu radiator. Si surpriza aceleasi valori ca si la releul meu adica incarca 14,5-14,7 la relanti fara consumatorii si cu cansumatorii cam la fel, o mica diferenta se simtea in ture; atunci mai scadea un pic cam 13,9. Cand am verificat cati amperi baga la incarcare am constatat urmatoarele: la relanti (cam fluctua in jur de 1,5 2,2Ah) si in ture scadea si la 0,6-0,9 dar urca si la 1,5Ah si aici o mare nebuloasa cand aprindeam consumatorii se ducea pe -5,5; -2,3 si tot asa. Deci ce sa inteleg ca in ture cu luminile aprine ea nu incarca si de aceea ramaneam fara curent in baterie. Asa face cu ambele relee de incarcare. Atunci m-am orientat catre infasutariile de la alternator. Am desfacut acolo la motor in speranta ca o sa vad ceva prajit si nu este chiar asa. In dimineata asta mai desfacusem un motor care se daduse pe jos ca sa ii schimb carcasa si infasurariile erau de culoarea margarnei( un crem frumos curat), motor de pe care am luat releul de proba, in schimb la motorul meu infasurarea are o culoare cam maronie in totalitate dar nu neagra (arsa) . Mai i-am facut proba cu becul la cele trei fire ce vin din alternator la releu si intensitatea luminoasa nu diferea in nicio faza. Mi-a mai zis cineva ca intre cele trei infasurarii (masurind cu aparatul de masurta) trebuie sa fie in jur de 10V, adica intre A,B si C. A+B; A+C; B+C si erau cam pe acolo 9 si ceva;, deci alternatorul ar functiona. Si cum spuneam mai sus tot fara curent raman si in concluzie cu doua relee care functioneaza si un alternator aidoma, eu tot nu am curent in baterie. Ce am mai observat: ca pe releele de incarcare sunt serii diferite (zic ca este normal ca unul este invelit in rasina ( ceva cu 933,daca nu ma insel) si celalalt este intr-o carcasa cu radiator (936) si de aici diferenta, dar si alternatoarele difereau un pic al meu de la CBR 600 F2 era mai gros decat cel de la CB 500(motocicleta donator).

 

DECI AJUTOR CA NU MAI STIU CE SA II FAC si trece iarasi vara pana ii dau de cap. :ok: :D :D :D :D :D :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...suna coerent ceea ce descrii...

 

...la peste 4000 de ture , trebuie sa preia alternatorul tot consumul, poate chiar de la regimuri mai joase...

 

Prin ceva manual de service , am citit, in legatura cu un model asemantor de alternator(cu excitatie cu magneti permanenti...) , ca in gol , la 1500 de ture trebuie sa ai vreo 70 V intre infasurari ,cu ele in gol(atentie , neconectate la nimic!)

Daca ai spire in scurt , tensiunea va fi mai mica...

Se poate diagnostica si in alt fel un scurtcircuit intre spire dar e nevoie de ceva aparatura...cel mai expeditiv este prin inlocuirea reperului suspectat...

Masoara sa nu ai puneri la masa cu statorul prins pe pozitie...

...si, cu o baterie slabita , genul asta de releee de incarcare nu se comporta normal...adica la tensiuni sub 10-11v Nu mai incarca deloc!(un element al bateriei cu pasta cazuta...)

Incearca cu o baterie care stii sigur ca e buna , si relativ incarcata...

Si incearca cu un alt stator...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...suna coerent ceea ce descrii...

 

...la peste 4000 de ture , trebuie sa preia alternatorul tot consumul, poate chiar de la regimuri mai joase...

 

Prin ceva manual de service , am citit, in legatura cu un model asemantor de alternator(cu excitatie cu magneti permanenti...) , ca in gol , la 1500 de ture trebuie sa ai vreo 70 V intre infasurari ,cu ele in gol(atentie , neconectate la nimic!)

Daca ai spire in scurt , tensiunea va fi mai mica...

Se poate diagnostica si in alt fel un scurtcircuit intre spire dar e nevoie de ceva aparatura...cel mai expeditiv este prin inlocuirea reperului suspectat...

Masoara sa nu ai puneri la masa cu statorul prins pe pozitie...

...si, cu o baterie slabita , genul asta de releee de incarcare nu se comporta normal...adica la tensiuni sub 10-11v Nu mai incarca deloc!(un element al bateriei cu pasta cazuta...)

Incearca cu o baterie care stii sigur ca e buna , si relativ incarcata...

Si incearca cu un alt stator...

stai, bre, stai asa........de ce nu mai incarca deloc sub tensiuni de 10-11v?

adica, d.p.d.v. al bateriei, 10-11v e fix pix, dar, releul nu mai taie nimic din ce are sub 13, ceva volti.....pt ca, sub pragul asta, nu vor mai fi comandate tiristoarele. e un comparator de tensiuni acolo care compara un prag de referinta dat, de obicei de un zenner, cu o fractiune din tensiunea redresata debitata de alternator. ori.....daca tensiunea furnizata de alternator este sub acest prag, tiristoarele nu vor fi comandate in veci.

ai dreptate cu tensiunea de 60-70V intre oricare din capetele infasurarilor statorice, dar, greseala pe care o face domnul este ca, probabil, masoara tensiune alternativa cu un voltmetru de tensiune continua......mie asa mi se pare de-i indica 9-10v, adica ceva complet eronat.

io as zice sa refaca masuratorile cu un voltmetru de c.a. si apoi sa mai posteze aici

de asemenea, cu motorul oprit si alternatorul la locul lui, sa masoare rezistenta intre fiecare capat al infasurarilor statorice si masa. aceasta rezistenta trebuie sa fie, obligatoriu infinita. daca vreuna din infasurari are fata de masa o rezistenta destul de mica ( e clar ca vor avea toate!!!!!), atunci alternatorul trebuie rebobinat. totusi, nu pot intelege cum in ralanti are 14,5-14,7V iar in ture si cu consumatori ii scade sub 13v...........asa ceva nu este posibil decat, poate daca alimenteaza cine stie ce reflector de cativa kw pe care nu-l porneste decat in ture :moto:

cum dracu' vine asta???????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu o problema oarecum asemanatoare: cu baterie noua si releu nou ramaneam fara curent. Verifica toate masele de la sistemul electric, la partea de incarcare (releu pe cadru, mufele de la releu-cei 5 papuci, mufa de la alternator, mufa de la releul de pornire). La mine era mufa de la alternator (impropriu spus alternator, e mai degraba magnetou), cea de sub sa, care era foarte oxidata. Am curatat mufa si papucii, am dat cu spray de contacte, am montat-o inapoi in asa fel incat sa nu mai ploua pe ea si de un an nu am mai avut nici un fel de problema cu incarcarea. Aaaa... si mai verifica ceva: de obicei, la probleme de incarcare, bateria ramane fara lichid. Vezi sa aiba electrolit la nivel si cu densitatea care trebuie.

 

Bafta!

 

PS: daca i-ai dat de cap, spune aici, poate mai invatam si noi ceva :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu o problema oarecum asemanatoare: cu baterie noua si releu nou ramaneam fara curent. Verifica toate masele de la sistemul electric, la partea de incarcare (releu pe cadru, mufele de la releu-cei 5 papuci, mufa de la alternator, mufa de la releul de pornire). La mine era mufa de la alternator (impropriu spus alternator, e mai degraba magnetou), cea de sub sa, care era foarte oxidata. Am curatat mufa si papucii, am dat cu spray de contacte, am montat-o inapoi in asa fel incat sa nu mai ploua pe ea si de un an nu am mai avut nici un fel de problema cu incarcarea. Aaaa... si mai verifica ceva: de obicei, la probleme de incarcare, bateria ramane fara lichid. Vezi sa aiba electrolit la nivel si cu densitatea care trebuie.

 

Bafta!

 

PS: daca i-ai dat de cap, spune aici, poate mai invatam si noi ceva :moto:

este alternator toata ziua, sau, daca vrei denumirea de specialitate este un generator asincron trifazat.

vezi ca nu toate au 5 fire in mufa de la releu, adica 3 faze , un plus si o masa. exista si versiuni cu 6 fire, adica 3 faze, un plus de forta care se duce direct la baterie, o masa si un plus de la partea electronica de comanda din releu (adica comparatorul, tranzistoarele de comanda pt tiristori si tiristorii) care este trecut prin contact. am inteles ca exista si versiuni de relee care sunteaza doar o faza, dar, d.p.d.v. tehnic nu prea inteleg cum e posibil asta. poate doar sa o puna la masa printr-o dioda din punte, altfel nu vad cum ar putea fi posibil, dar @binox stie mai multe despre asta pt ca la suzuki al lui ar fi aceasta varianta constructiva.

in legatura cu acele contacte imperfecte din mufe, este destul de posibil sa ai dreptate. un contact imperfect da mereu batai de cap.

bateria nu ramane fara lichid decat daca tensiunea de incarcare depaseste 15V, uzual, acest proces fiind cunoscut in argoul mecanicesc ca "mi-a fiert bateria"

 

Nu stiu daca te ajuta sau nu dar iti zic ce-am patit eu. Am uitat contactul pus o saptamana si s-a dus bateria. Nu mai vroia sa incarce neam. A intrat in scurt sau ceva de genu. Ai incercat si cu o baterie noua sa vezi?

nu vad de ce ar fi aparut un scurt in baterie daca ai lasat-o cu un consumator timp de o saptamana. mai repede s-a descarcat complet si s-au sulfatat elementii. da mai multe detalii.

in plus, din moment ce el spune ca la ralanti are peste 14v, e clar ca bateria nu e in scurt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inclin sa cred ca de fapt ai un scurt undeva la consumatori (faruri, semnale, ventilator, termostat, etc). Scoate sigurantele (in afara de general si a CDI-ului daca e) si masoara ce curent ai pe fiecare consumator punand aparatul de masura pe rand in locul fiecarei sigurante.

Nu e relevant ce culoare au infasurarile statorului (in afara de cazul in care sunt arse, desigur). Exista sarma cu email maro inchis din fabrica, plus ca depinde ce rasina s-a folosit (de exemplu am un alternator in care rasina e gris soarece :moto:).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact acceasi problema ca tine cu exact acelasi motor....problema era un element al bateriei care a cazut ....tensiunea in baterie era sub 12 volti ceva de genu 11, care dupa ceva timp de mers asa mi-a prajit si releu de incarcare. Tot asa ca tine nu reuseam sa imi dau seama ce are si tot puneam bateria pe redresor dar dupa 15 20 de minute de mers imi scadea curentu si problema revenea ...cam dupa 2 saptamani mi-a prajit si releu ...deci solutia schimba si bateria si releu. AMANDOUA nu cate unul ca risti ca prajesti si alte relee.....etc ....

Editat de upi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mam batut si eu cu aceeasi problema ca a ta 3 saptamani si pana la urma sa vad ca era de la mufa de la releul de incarcare, nu mai facea contact bine unu din papuci, defapt facea cateodata, nu mereu, si imi consuma bateria in draci...mai ales dupa 4000 rpm pana iam spus r.i.p. bateriei si am luat alta, si bineinteles o alta mufa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt informatii si indicatii.

Dar sa incep cu problema asa cum a venit ea.

Intr-o seara am plecat in plimbare spre Baicoi si dupa ce am iesit din Ploiesti sa ii dau viteza a inceput usor usor sa moara si cu grutate i-am mai prins pe prieteni din urma al popas. Si incepi sa desfaci motorul si sa te benoclezi ca aia pe acolo ca de ce nu mai are curent si chestii din astea; am tras de fire in ideea ca nu sunt bornele bine stranse si nimic. Pana la urma am pus bateria mea pe o alta motocicleta ce ii functiona bine incarcarea si a mai revitalizat-o un pic incat sa ajung acasa sub escorta stanga-dreapta ca mergeam cu faruriile stinse (4 dimineata) si sa nu mai raman fara curent. A doua zi am apelat la prieteni cu abilitati in domeniu si am ajuns noi la concluzia ca s-ar fi ars releul de incarcare. Am cumparat un releu si cateva zile a fost ok nici nu prea am avut timp sa ma dau cu motorul atunci din lipsa de timp si de ploi parca. Dupa care am cumparat si o baterie noua, ca na am zis ca s-o fi dus si bateria si in nici o saptamana... s-a dus si aia (s-a fiert) dupa care a existat un timp destul de mare in care nu am mai facut nimic la ea; a venit iarna etc. si apoi dupa toate astea am incercat sa o repun in functiune.

Cand a venit prietenul ala la mine cu abilitatiile :ok: am descoperit ca am si acele 3 fire galbene scurte ala instalatiei cam arse, inspre mufa alternatorului si ca se incingeau si firele si releul de ziceai ca mai are putin si ia foc. Ce am uitat sa zic ca dupa ce am ramas si fara bateria cea noua nu am mai cumparat alta de moto incercand cu cele de UPC ca deh, aveam de unde de 7A si de 12A si in momentul de fata pe moto este una de 12A. Si intr-o alta zi m-am apucat sa masor incarcarea cu un alt releu din acela cu grilaj de racire pe el ca sa vad de unde vine problema pana la urma . Si cum v-am mai spus am verificat si alternatorul cu un bec de far de tip H4, am schimbat si firele acelea arse cu tot cu papuci si la alternator si la releu pt a nu il mai suspecta ca nu face contact ca lumea.

 

Ce am inteles eu de la voi ca acel ansamblu de bobine, 18 la numar, trebuie sa debiteze fiecare in parte cate 60-70V?

Prin ceva manual de service , am citit, in legatura cu un model asemantor de alternator(cu excitatie cu magneti permanenti...) , ca in gol , la 1500 de ture trebuie sa ai vreo 70 V intre infasurari ,cu ele in gol(atentie , neconectate la nimic!) asta a facut-o cu becul nu mai stiu daca a si masurat.

ai dreptate cu tensiunea de 60-70V intre oricare din capetele infasurarilor statorice, dar, greseala pe care o face domnul este ca, probabil, masoara tensiune alternativa cu un voltmetru de tensiune continua......mie asa mi se pare de-i indica 9-10v, adica ceva complet eronat.

cred ca s-a masurat in mod cc dar nu stiu sigur.

Eu am facut o comparatie intre doua alternatoare facute de aceeasi firma HONDA numai ca unul provine de la un CB500 si unul de la CBR600 si de aici concluzia ca ala de la CB500 era de culoarea margarinei, crem curat si al meu cred ca la origine era la fel dar acum avea o culoare un maro ruginiu si nu uniform pe ici pe colo si nu sarmele acelea, pasta depusa pe bobine pt protectie. Scurturi pe moto nu sunt de nici un fel, contactele la toate mufele sunt refacute si curatate. DECI???????? eu cred la cum arata alternatorul meu la culoare si cum arata ala de la CB500 eu cred ca este un pic cam ars.

O sa cobor la subsol sa le fac ceva poze la alternatoare si tot odata astazi pe la 15.00 merg sa fac masuratori la o alta Honda ca a mea si sa vad la el ce valori o sa ii dea.

CE TREBUIE SA MASOR EU: -tensiunea la mufa alternatorului in timpul functionarii adica acele 3 fire galbene intre ele A,B si C neconectate la nimic si sa imi dea undeva intre 60-70V CA nu CC ESTE BINE CE AM INTELES? bogdanawo???????

-tensiunea de incarcare cu toate montate la locul lor adica la bornele bateriei in timpul functionarii lui atat la relanti cat si in ture.

-si cati amperi baga in timpul functionarii, la relanti si in ture intercaland aparatul de masura intre borna de minus a bateriei si firul de minus al motorului.

 

Sper sa nu ii stric omului motorul ca ma omoara. Hihihihihiihi :D Va tin la curent AC/DC :moto:

 

 

 

Nu stiu ce o sa se inteleaga din poze ca am avut un aparat foto foarte.....performant :D

post-10642-1217421344_thumb.jpg

post-10642-1217421371_thumb.jpg

post-10642-1217421389_thumb.jpg

post-10642-1217421407_thumb.jpg

post-10642-1217421425_thumb.jpg

post-10642-1217421445_thumb.jpg

post-10642-1217421463_thumb.jpg

post-10642-1217421505_thumb.jpg

post-10642-1217421538_thumb.jpg

post-10642-1217421682_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai inteles bine :moto:

Numai sa ai grija cum folosesti aparatul, cand masori inainte de releu il folosesti pe ca iar dupa pe cc.

Bateriile de ups nu-s bune pt motorul tau pt ca ele nu au fost proiectate sa furnizeze curentul mare necesar la pornire. Asa la nevoie se pot folosi dar pe termen mai lung cedeaza repede + ca-s mai sensibile la vibratii fata de cele auto/moto.

Daca o fi nevoie sa-ti cumperi un alt releu evita sa iei unu SH pt ca-i loterie, nu ai cum sa-l verifici deoarece inainte sa moara definitiv in cele mai multe cazuri merge cu intermitenta, adica e posibil sa mearga 20-30 min sau chiar mai mult si apoi sa nu mai mearga o perioada apoi iar merge si tot asa iar in timp perioadele de functionare se scurteaza din ce in ce mai mult.

Sa ne tii la curent cu rezultatele masuratorilor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt informatii si indicatii.

Dar sa incep cu problema asa cum a venit ea.

Intr-o seara am plecat in plimbare spre Baicoi si dupa ce am iesit din Ploiesti sa ii dau viteza a inceput usor usor sa moara si cu grutate i-am mai prins pe prieteni din urma al popas. Si incepi sa desfaci motorul si sa te benoclezi ca aia pe acolo ca de ce nu mai are curent si chestii din astea; am tras de fire in ideea ca nu sunt bornele bine stranse si nimic. Pana la urma am pus bateria mea pe o alta motocicleta ce ii functiona bine incarcarea si a mai revitalizat-o un pic incat sa ajung acasa sub escorta stanga-dreapta ca mergeam cu faruriile stinse (4 dimineata) si sa nu mai raman fara curent. A doua zi am apelat la prieteni cu abilitati in domeniu si am ajuns noi la concluzia ca s-ar fi ars releul de incarcare. Am cumparat un releu si cateva zile a fost ok nici nu prea am avut timp sa ma dau cu motorul atunci din lipsa de timp si de ploi parca. Dupa care am cumparat si o baterie noua, ca na am zis ca s-o fi dus si bateria si in nici o saptamana... s-a dus si aia (s-a fiert) dupa care a existat un timp destul de mare in care nu am mai facut nimic la ea; a venit iarna etc. si apoi dupa toate astea am incercat sa o repun in functiune.

Cand a venit prietenul ala la mine cu abilitatiile :ok: am descoperit ca am si acele 3 fire galbene scurte ala instalatiei cam arse, inspre mufa alternatorului si ca se incingeau si firele si releul de ziceai ca mai are putin si ia foc. Ce am uitat sa zic ca dupa ce am ramas si fara bateria cea noua nu am mai cumparat alta de moto incercand cu cele de UPC ca deh, aveam de unde de 7A si de 12A si in momentul de fata pe moto este una de 12A. Si intr-o alta zi m-am apucat sa masor incarcarea cu un alt releu din acela cu grilaj de racire pe el ca sa vad de unde vine problema pana la urma . Si cum v-am mai spus am verificat si alternatorul cu un bec de far de tip H4, am schimbat si firele acelea arse cu tot cu papuci si la alternator si la releu pt a nu il mai suspecta ca nu face contact ca lumea.

 

Ce am inteles eu de la voi ca acel ansamblu de bobine, 18 la numar, trebuie sa debiteze fiecare in parte cate 60-70V?

Prin ceva manual de service , am citit, in legatura cu un model asemantor de alternator(cu excitatie cu magneti permanenti...) , ca in gol , la 1500 de ture trebuie sa ai vreo 70 V intre infasurari ,cu ele in gol(atentie , neconectate la nimic!) asta a facut-o cu becul nu mai stiu daca a si masurat.

ai dreptate cu tensiunea de 60-70V intre oricare din capetele infasurarilor statorice, dar, greseala pe care o face domnul este ca, probabil, masoara tensiune alternativa cu un voltmetru de tensiune continua......mie asa mi se pare de-i indica 9-10v, adica ceva complet eronat.

cred ca s-a masurat in mod cc dar nu stiu sigur.

Eu am facut o comparatie intre doua alternatoare facute de aceeasi firma HONDA numai ca unul provine de la un CB500 si unul de la CBR600 si de aici concluzia ca ala de la CB500 era de culoarea margarinei, crem curat si al meu cred ca la origine era la fel dar acum avea o culoare un maro ruginiu si nu uniform pe ici pe colo si nu sarmele acelea, pasta depusa pe bobine pt protectie. Scurturi pe moto nu sunt de nici un fel, contactele la toate mufele sunt refacute si curatate. DECI???????? eu cred la cum arata alternatorul meu la culoare si cum arata ala de la CB500 eu cred ca este un pic cam ars.

O sa cobor la subsol sa le fac ceva poze la alternatoare si tot odata astazi pe la 15.00 merg sa fac masuratori la o alta Honda ca a mea si sa vad la el ce valori o sa ii dea.

CE TREBUIE SA MASOR EU: -tensiunea la mufa alternatorului in timpul functionarii adica acele 3 fire galbene intre ele A,B si C neconectate la nimic si sa imi dea undeva intre 60-70V CA nu CC ESTE BINE CE AM INTELES? bogdanawo???????

-tensiunea de incarcare cu toate montate la locul lor adica la bornele bateriei in timpul functionarii lui atat la relanti cat si in ture.

-si cati amperi baga in timpul functionarii, la relanti si in ture intercaland aparatul de masura intre borna de minus a bateriei si firul de minus al motorului.

 

Sper sa nu ii stric omului motorul ca ma omoara. Hihihihihiihi :D Va tin la curent AC/DC :moto:

 

 

 

Nu stiu ce o sa se inteleaga din poze ca am avut un aparat foto foarte.....performant :D

da, ai inteles bine cu privire la masuratorile pentru tensiunile furnizate in gol de alternator.

nu vad de ce anume vrei tu neaparat sa masori curentul pe care il absoarbe bateria, este suficient sa masori tensiunea la bornele bateriei, in mai multe etape:

- la ralanti fara consumatori

- la ralanti cu consumatori

- turata fara consumatori

- turata cu consumatori.

in toate cazurile ar trebui sa ai o tensiune cuprinsa intre 13,7 si 14,4 V, mai putin in cazul ralanti cu consumatori, unde e posibil sa scada pe undeva pe la vreo 13V, pentru ca turatia la alternator la mersul in gol s-ar putea sa fie insuficienta pentru a putea acoperi toti consumatorii.

din poze nu mi se pare decat putin incins acel alternator, banuiesc ca al tau este cel din al doilea rand de poze.

ca sa fii sigur, masoara rezistenta fiecarui capat al celor 3 sectiuni bobinate fata de masa (cu el demontat, masa reprezinta miezurile metalice ale bobinelor)

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa, am fost si am facut masuratoriile care nu m-au bucurat prea mult poate pt ca nu am gasit motorul emblema. Si prietenul meu o data la nu stiu cat timp isi ia bateria si o pune pe redresor. De ce? pt ca la relanti fara consumatori el avea maxim 12,9V. iar in ture se ducea maxim 13,4-5V. Am mai masurat incarcarea Ah si la relanti fara consumatori era undeva, de fapt fluctua intre 0,9-1A si de cateva ori chiar si pe minus dar ma gandesc ca era la saturatie in momentul ala. In ture in schimb si cu consumatori ceea ce ma interesa si pe mine se ducea si la 4,ceva chiar 5A (deci ii incarca bateria). Am mai masurat si tensiunea data de alternator la cele 3 fire ; in relanti 16 chiar 17,1V CA si in ture se ducea si la 50V asa cum ziceati si voi, aici revin cu masuratoarea facuta de prietenul meu la alternatorul minune si in ture abia facea 20V CA, si in relanti 9-10V cum ziceam eu. Imi pare rau dar poza comparativa la alternator nu am mai putut sa ii fac, pt ca dupa aceea mi-am amintit ca nu este la mine ramasese pe CB500, nu am putut sa il scot de acolo, si nu am decat poze cu alternatorul meu in mai multe lumini. si la releul cu grilaj de la CB500 si cu firele arse si cele improvizate, adica schimbate.

 

 

Alte sfaturi sau pareri?

Are cineva sa imi imprumute sau pana mea nici eu nu mai stiu cum sa fac un alternator pt ca sa il probez la mine cu tot ansamblu? :D :moto: ca eu cred ca mai mult ca sigur ca buba la mine este alternatorul, dar nici nu imi convine sa dau banii pe altu si sa nu fie de la ala. Adica vreau sa stiu sigur pe ce dau banii, nu sa ma apuc sa fac stocuri de piese in casa. :ok:

Editat de borisake
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand masori curentul nu este relevant absolut deloc, este curentul in intreg circuitul si este absolut normal sa creasca cand ai consumatori porniti (becuri).

Mie imi pare alternatorul absolut OK in poze, nu cred ca are vreo problema. Masoara rezistenta intre fiecare fir galben si masa, asa cum a zis @bogdanawo, si ar trebui sa fie infinita.

Eu cred ca releul e de vina si nu alternatorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am masurat asa cum ati zis voi daca am inteles bine. Trebuie sa va amintesc ca sunt cam habarnist in ale fizicii. ce am facut: am luat aparatul de masura si l-am setat pe piuitoare, dupa care am luat cate un fir din cele 3 (A,B si C) si am masurat cu masa adica cu miezul rotii unde se prinde de carcasa; aia este masa, da? si nici un piuit. Dar daca masor intre cele 3 fire toate piuie ceea ce cred ca nu este bine si nu conteaza.

 

Ce sa fie, ce sa fie, ghici ghicitoare ce-i!!!!!!! Ce ma mai distreaza motorul asta, cate poti sa inveti.... :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este bine cum ai masurat si rezultatele arata ca statorul (alternatorul) este OK. Este normal sa piuie intre oricare 2 dintre cele 3 fire, capetele bobinelor sunt la comun, este o conexiune in stea.

Ai putea totusi sa masori cele cateva zeci de ohmi intre oricare 2 din cele 3 (faci toate combinatiile posibile) si ar trebui sa obtii aceeasi valoare (nu stiu exact cat e). Pentru asta pui aparatul pe OHMI, maxim 100. Daca valorile nu sunt egale (bine, acum intervine si eroare de masura) si apar diferente mari, e posibil sa ai spire in scurt, atunci ai tensiune scazuta la iesire. Dar ma indoiesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca in ture cu alternatorul in gol si cu aparatul setat pe 200Vca iti arata maxim 20Vca problema e clara adica alternatorul e defect, cel mai probabil are spire in scurt.

Ori il schimbi ori il rebobinezi. In Bucuresti am bobinat unul pt un prieten cu 1.8mil , s-ar putea sa gasesti si mai ieftin desi in Bucuresti e mai greu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca in ture cu alternatorul in gol si cu aparatul setat pe 200Vca iti arata maxim 20Vca problema e clara adica alternatorul e defect, cel mai probabil are spire in scurt.

Ori il schimbi ori il rebobinezi. In Bucuresti am bobinat unul pt un prieten cu 1.8mil , s-ar putea sa gasesti si mai ieftin desi in Bucuresti e mai greu...

ba, ai bobinat la mosii aia?

de care ti-am zis io?

ti-a placut cum a iesit?

auzi, vezi ca si userul mixi dixi bobineaza.

pentru initiator, da-i un pm lui mixi dixi si zi-i ca te-am trimis io la el

sau intra in semnatura mea acolo unde scrie sa ma injuri si vei gasi pe sectiunea service anuntul lui mixi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da am bobinat la mosu ala, sincer nu prea mi-a placut cum l-a finisat adica la partea de lac ma refer , putea sa fie mai atent un pic sa-l faca calumea dar cred ca s-a grabit si a cam dat buleala. Bobinajul e ok, alternatorul functioneaza , sper sa si tina in timp sa nu cumva sa sara rasina aia de pe el dupa o perioada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da am bobinat la mosu ala, sincer nu prea mi-a placut cum l-a finisat adica la partea de lac ma refer , putea sa fie mai atent un pic sa-l faca calumea dar cred ca s-a grabit si a cam dat buleala. Bobinajul e ok, alternatorul functioneaza , sper sa si tina in timp sa nu cumva sa sara rasina aia de pe el dupa o perioada.

nu cred ca ar sari, nu vad de ce.......daca vrei, il mai poti baga tu in lac, suplimentar......ca sa fii sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa, si cum v-am promis o sa va explic ce am mai facut cu incarcarea mea.

Dus la rebobinat alternatorul pe la Ilioara la un mosulica (bogdanawo cunoaste...) care zice ca nu ar fi avut cine stie ce, dar cert este ca mie nu imi mai facea mai mult de 20V CA in ture si acum l-am vazut facand si 70V CA (la liber). Montat pe motor si verificat incarcarea cu releul meu si iarasi mare uimire: cand este rece (releul) functioneaza bine, gen 14 si ceva in ture si minim 13,2 la relanti fara consumatori si cam tot asa si cu consumatori. Dar cand se incalzeste devine de-a dreptul enervant, se duce si la relanti fara consumatori sub pragul minim, adica sub 12,7V CC (consum din baterie). Deci, de aici trag concluzia ca este dus si releul de incarcare. Ce am mai facut: am de la un alt moto tot o Honda, un releu sub forma de imprumut pe care l-am montat si pe urma masurat.

Acesta, si in ture si in relanti si cu si fara consumatori, nu scade sub 13,2V CC pot spune ca functioneaza perfect.

CONCLUZIA problemei avute la moto meu; este ca au fost defecte si alternatorul si releul, dar nu in totalitate, exact cat sa ma calce pe nervi si sa nu ii dau usor de cap.

Asa ca trebuie sa mai cumpar un releu de incarcare potent, nu ca asta, pe care l-am cumparat acum 1,5 ani(SH) si nu isi face treaba cum trebuie.

Releul meu este din ala invelit intr-o rasina (SH 633-12 / 4,1)

si cel de imprumut este unul cu radiator metalic (SH 693-12).

Intrebare: ce fel de releu sa imi cumpar si cam pe la ce preturi il gasesc si unde? Eu ma gandeam la unul cu gratar ca se raceste mai bine, zic eu. Voi?

Uite si cateva poze cu cele doua relee.

post-10642-1218053544_thumb.jpg

post-10642-1218053597_thumb.jpg

post-10642-1218053623_thumb.jpg

post-10642-1218053665_thumb.jpg

Editat de borisake
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi pe semnatura mea. Trimite-le mail cu exact modelul motocicletei, si intreaba-i toate detaliile, cat costa, daca trimit, cat costa trimisul etc. Eu am la Transalp releu regulator de la ei de un an de zile si merge impecabil. Nu le fac reclama, nu am nici o legatura cu ei, stiu doar ca la mine merge perfect si daca pot ajuta pe altii, de ce nu. Sunt fabricate de ei si le vand oricum la preturi mult sub cele originale. Vezi ca e si lista de preturi pe site.

M-am uitat eu, regulatorul este RCH25Z si costa 97 euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...