nelutzu_1981 Postat August 12, 2005 Share Postat August 12, 2005 Pe langa problemele cu cablul de ambreiaj rupt, mai am una.... Banditul meu de 400 nu ia virajul la stanga la viteza mai mare (de pe la 70km/ora in sus) si parca trage si putin in dreapta... La inceput credeam ca doar mi se pare si ca la viteze mari e normal sa nu poti indoi ghidonul intr-o parte. Da acelasi lucru mi-a spus si un amic care l-a probat, motociclist si el. Concluzia: la viteza mai mare nu pot indoi ghidonul in partea stanga si mai mult, parca trage spre dreapta daca-l las lejer. In partea dreapta pot lua virajele fara brobleme si la viteza mare. Daca s-a confruntat careva cu asa o problema, va rog sa ma ajutati cu sugestii sau solutii. sau macar sa imi dati o explicatie, sa stiu de unde sa pornesc, ce sa-i fac. Mentionez ca in zona mea nu este un atelier specializat pentru moto cu aparatura adecvata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serviceumi Postat August 12, 2005 Share Postat August 12, 2005 Roaga un prieten cu motor sa mearga in spatele tau si sa se uite daca ai rotile aliniate. Verifica intinzatoarele de lant, sa fie la distante egale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dannym Postat August 12, 2005 Share Postat August 12, 2005 poate ai o mana mai scurta...! (glumesc) poate e stramb ghidonul. mi se intampla des la a mea de la cazaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nelutzu_1981 Postat August 12, 2005 Autor Share Postat August 12, 2005 si ce solutie ai? cum il indrepti? sau il schimbi? si cand ti se intampla nu merge intr-o parte? ca de ex la mine in dreapta merge ok, doar in stanga am probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dannym Postat August 12, 2005 Share Postat August 12, 2005 fdeschizi suruburile de la jug(care tin amortizoarele) slabesti si si cele de jos de la roata, i-ti iei o ruleta sau sfoara si masori distantele de la un punct central pe cauciuc la extremele ghidonului( stg si dr) tragi de ghidon(ca la bicicleta, cu roata intre genunchi)pana distantele sant egale.strangi suruburile (dar nu foarte tare)cat sa nu se miste dupa care-i dai o tura.vezi daca sa schimbat ceva. s-ar putea sa mai fie si altceva, un joc in furca care sa-ti dea senzatia asta. daca ai joc este posibil sa ai o uzura mai mare pe o parte si la viteza sa se blocheze pe ia... trebe vazut. oricum incearca sa centrezi roata si vezi ce se intampla dupa aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat August 12, 2005 Share Postat August 12, 2005 Poate ai joc la bascula din spate.. cat de stabila e cand mergi cu doua persoane nu simti ca se balanseaz spatele puternic intro parte si in alta cand faci un mic slalom? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wabit Postat August 12, 2005 Share Postat August 12, 2005 Eu as zice sa incerci un mic test ... multi vor spune probabil ca nu e recomandat ... Cauta o portiune de drum bine asfaltat, fara denivelari si necirculat; mergi cu o viteza constanta departeaza foarte putin mainile de pe ghidon, atat cat sa ramana liber, dar sa poti reveni imediat in caz de ceva ... asa afli cel mai simplu daca trage intr-o parte; desigur, e nevoie ca tu sa fi sigur pe tine ca pastrezi echilibrul motocicletei, ca sa nu "invinuiesti" motocicleta pentru ceva ce faci tu. (ca exemplu, eu cu scuterul sau cu alte biciclete pot sa merg fara maini ; dar bicicleta mea trage pe stanga si nu pot). Repet, asta e o idee care mi-a venit pe moment; cu toate ca si eu spun ca nu e recomandata, daca as avea o astfel de problema, as incerca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat August 13, 2005 Share Postat August 13, 2005 Roaga un prieten cu motor sa mearga in spatele tau si sa se uite daca ai rotile aliniate. 222846[/snapback] Domnu profesor de ce induci omu`n eroare sa-si deranjeze prietenii cand poate foarte simplu si usor sa traca printr-o balta si apoi sa se uite la urmele lasate de cauciucuri pe asfalt. ca tre sa dau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nelutzu_1981 Postat August 13, 2005 Autor Share Postat August 13, 2005 merci de sfaturi. bineinteles o sa le incerc pe toate sa vad care-i baiu ca ma dispera deja... da marea mea problema nu e faptul ca trage intr-o parte, ca si daca e asa, e foarte putin sesizabil. Ceea ce ma dispera e faptul ca la viteza mare nu pot vira la stanga, parca s-ar bloca ghidonul intre anumite puncte: inainte sau la dreapta. miscarea ghidonului merge perfect de la maxima dreapta si pana inainte da la stanga nu vrea sa o ia... posibil sa fie indoit ghidonul mai tare spre o parte, da tot nu imi explic de ce nu pot lua virajul la stanga chiar daca e asa. e posibil sa agate undeva? da daca e asa de ce nu o face si la viteze mici? sau pe loc? cauciucurile sunt bune, nu sunt uzate intr-o parte. Cu spatele nu am probleme, inafara de faptul ca e mai usor decat la altele, da asa e la toate banditurile cred, e si o motocicleta scurta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 13, 2005 Share Postat August 13, 2005 e posibil sa ai rulmentii de directie dusi... sa blocheze pe stanga! misca usor ghidonul pe loc si vezi daca da sa "apuce" pe undeva! la viteza mica e pozibil sa nu sesizezi in mers iar la viteza mare, combinat cu forta centrifuga care tine si ea ghidonul sa nu mai poti sa misti ghidonul si nu prea iti vine sa-l fortezi de la 70-80 in sus... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat August 13, 2005 Share Postat August 13, 2005 Cele mai frecvente cauze: 1. nealiniere față-spate (vezi repere spate) 2. cadru stâmb (accident anterior, maesto ascuns) - dispare coplaneitatea roților dacă ghidonul este "stâmb" (unghi față d roată diferit de 90) se slăbesc Âşuruburile de la juguri...dar se scoate Âşi aripa față (armătura poate fi strâmbă Âşi nu permite alinierea) Simptomatologia descrisă indică o rotație a planului roții spate în sens orar (în raport cu poziția ta pe Âşa) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nelutzu_1981 Postat August 14, 2005 Autor Share Postat August 14, 2005 (editat) Si daca am ghinionul sa fie cadrul stramb sau daca nu e aliniata fata cu spatele am vreo sansa sa o fac din nou ok? sau e mai bine sa o vand si sa imi iau alta? Cu rulmentii nu stiu ce sa zic... pe loc nu simt nimica, nu agata nicaieri. Da ai dreptate ca nu imi vine sa merg mai tare de 70-80. Daca ii desfac si au joc astia sunt de vina? Si sunt rulmenti speciali sau pot gasi aici in tara? poate se folosesc si la alte masinarii rulmenti de aceeasi dimensiune. sau nu e recomandabil? Editat August 14, 2005 de nelutzu_1981 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nelutzu_1981 Postat August 14, 2005 Autor Share Postat August 14, 2005 Si daca e stramb cadrul cum imi dau seama? ca nu e sesizabil la ochi... si nealinierea asta fata-spate e atunci cand nu sunt rotile pe aceeasi traiectorie? testul ala cu trecutul prin balta cu apa recomandat DCSAN20 la asta se refera? daca urmele lasate de cauciucurile umede pe asfalt nu se suprapun ce-i de facut? inca nu am incercat ca nu este nici o balta cu apa, da cred ca o sa arunc eu zilele astea o galeata de apa pe asfalt... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat August 14, 2005 Admin Share Postat August 14, 2005 Cu rulmentii nu stiu ce sa zic... pe loc nu simt nimica, nu agata nicaieri. Da ai dreptate ca nu imi vine sa merg mai tare de 70-80. Daca ii desfac si au joc astia sunt de vina? Si sunt rulmenti speciali sau pot gasi aici in tara? poate se folosesc si la alte masinarii rulmenti de aceeasi dimensiune. sau nu e recomandabil? Ma indoiesc ca ar putea fi de la rulmenti.Daca nu simti ca agata pe loc inseamna ca sunt buni.Cred ca NFLT are dreptateOricum,rulmenti poti gasi si aici in tara,poti lua Romanesti la fel de bine daca sunt acelasi model. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nelutzu_1981 Postat August 14, 2005 Autor Share Postat August 14, 2005 Cele mai frecvente cauze:1. nealiniere față-spate (vezi repere spate) 2. cadru stâmb (accident anterior, maesto ascuns) - dispare coplaneitatea roților dacă ghidonul este "stâmb" (unghi față d roată diferit de 90) se slăbesc Âşuruburile de la juguri...dar se scoate Âşi aripa față (armătura poate fi strâmbă Âşi nu permite alinierea) Simptomatologia descrisă indică o rotație a planului roții spate în sens orar (în raport cu poziția ta pe Âşa) 223430[/snapback] si ce e de facut in aceste cazuri? mai e vreo speranta pentru motocicleta mea de a redeveni ok? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ray Postat August 14, 2005 Share Postat August 14, 2005 Am incercat si eu testul, cu luatul mainilor usurel de pe ghidon. Precizez ca moto e aproape nou, nu simt nimic anormal in mers. Dar daca iau mainile, are tendinta sa devieze usor spre dreapta -- trebuie sa ma aplec un pic pe stanga sa echilibrez, astfel incat sa se duca inainte motocicleta. Nu cred ca e ceva in neregula asa ca testul e neconcludent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wabit Postat August 14, 2005 Share Postat August 14, 2005 Am incercat si eu testul, cu luatul mainilor usurel de pe ghidon. Precizez ca moto e aproape nou, nu simt nimic anormal in mers. Dar daca iau mainile, are tendinta sa devieze usor spre dreapta -- trebuie sa ma aplec un pic pe stanga sa echilibrez, astfel incat sa se duca inainte motocicleta. Nu cred ca e ceva in neregula asa ca testul e neconcludent. 223718[/snapback] Daca trage ghidonul intr-o parte, cred ca e o senzatie diferita fata de cand se inclina motocicleta intr-o parte din cauza echilibrului, (eu asa patesc la bicicleta). Cred ca tu nu ai stat "centrat" pe ea. Oricum, era doar o idee ce mi-a venit pe moment si m-am gandit ca ar putea sa fie folositoare. Nu am zis ca e un test definitiv si relevant, mai ales ca depinde mult de echilibrul pilotului. Bafta nelutzu la rezolvarea problemei ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nelutzu_1981 Postat August 15, 2005 Autor Share Postat August 15, 2005 merci tuturor... o sa incerc si eu azi testul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat August 15, 2005 Share Postat August 15, 2005 n-ai nici un motociclist cu noțiuni de mecanică Âşi "biciclistică" prin preajmă? ...(nu apare locația) Te-ai uitat la reperele de aliniere a roții spate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat August 15, 2005 Share Postat August 15, 2005 incearca sa vezi daca ai cumva jambele drepte... si nu e vreuna cat de putin stramba (mai greu de vazut ce-i drept)! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat August 15, 2005 Share Postat August 15, 2005 Din cate stiu eu, daca este stramb ghidonul nu trage nici la dreapta nici la stanga, ci pur si simplu te obliga sa il tii stramb ca sa mergi drept. Banuiesc ca ai verificat cursa ghidonului stand pe loc, ca ai tras de furca pentru a vedea de jocuri etc, deci singurela problema posibila pe fata este o jamba stramba care sa-ti arunce planul rotii fata. Daca o dai jos, o verifici ochiometric. Se poate indrepta. Pe spate e si mai simplu. Verifici reglajele axului si basta. Daca ar fi fost stramba bascula, ai fi vazut locul impactului. Partea nasoala e la cadru. Dupa parerea mea, e singura buba posibila (in cazul in care ai facut verificarile de mai sus si totul e OK). Daca e dus cadrul, poti corecta erorile prin anumite reglaje (e.g. ridici o jamba, schimbi unghiul axului spate), dar cel mai bine iti iei alta. Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nelutzu_1981 Postat August 16, 2005 Autor Share Postat August 16, 2005 thank tuturor... astept sa vad daca reusesc sa dau de vreunul mai priceput ca mine in motoare, ca un mecanic moto e greu sa gasesc prin zona (satu mare). Sper ca la sfaturile voastre de pe forum sa imi depisteze el problema. ca eu sunt cam paralel si nu ma descurc singur... si nu stiu sa urmaresc toate detaliile de care mi-ati pomenit. O sa va tin la curent cu problema mea, si dupa ce o depistez sper sa o pot si rezolva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cataaa Postat August 20, 2005 Share Postat August 20, 2005 Dak nu ai luat motorul de nou, poate fostul proprietar a facut un accident mai grav cu ea si e stramb cadrul.. zic si eu.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TimeStreamer Postat Mai 6, 2013 Share Postat Mai 6, 2013 am si eu o problema asemanatoare.. imi oboseste mereu mana dreapta (partea dreapta a ghidonului parca imi impinge mana tare in sus) iar daca incerc sa merg fara maini se inclina destul de tare in stanga... ca sa pot merge pe el fara maini trebuie sa imi las greutatea mai mult pe partea dreapta.... am facut o tura cu o motocicleta identica cu a mea si nu am depistat problema asta...decat a mea face asa.... Care este problema ? Am facut masuratori la ghidon si pare drept, rulmentii sunt ok, accident nu a avut.... chiar nu imi dau seama care e problema..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Mai 6, 2013 Share Postat Mai 6, 2013 e stramba... ma rog, ceva la cea e stramb! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.