Hai-Hui Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 E topicul pe care-l evit de ceva vreme si pe care nu as fi vrut sa scriu vreodata. Ma bucur totusi ca am apucat sa scriu eu despre mine si nu altii. Initial nici nu am vrut sa scriu pt ca in general nu-mi palce sa vorbesc despre mine, dar apoi m-am gandit ca poate totusi unii vor trage niste concluzii utile. Asadar ma intorceam sambata de la Bucuresti inspre Cluj. Drum frumos, mai putin Valea Prahovei unde a inceput sa ploua si a trebuit sa opresc sa-mi pun echipamentul de ploaie. In rest asfalt uscat, vreme tocmai buna de mers, nici prea cald nici prea frig, trafic lejer. In Sighisoara opresc la OMV sa alimentez, ocazie cu care de obicei mananc si eu ceva, dar atunci am zis ca sunt prea infofolit si prea stropit din cap pana-n picioare ca sa ma mai asez undeva. Si inca 2 ore n-oi muri pana acasa unde ma asteapta o masa adevarata. Asa ca am plecat mai departe. Era 9 fara ceva, seara. Trec de Hetiur si ma avant cu sarg pe serpentinele Dealului Nadesului, o zona superba, cu viraje pe toate gusturile si cu asfalt perfect. Si cum mergeam eu linistit, cam cu 90-100 km/h si simteam cum mi se lungea ranjetul pe fata dupa fiecare viraj, la un moment dat intr-o curba destul de larga, la stanga si in usoara urcare, mi se schimba brusc peisajul. In locul dealurilor si copacilor vad brusc un close-up la asfalt si in loc de uruitul dulce al motorului aud harsaitul castii mele pe asfalt. N-am apucat sa schitez macar vreun gest de frana sau evitare. Ce sa evit si de ce sa franez...? Ca de vazut nu am vazut nimic deosebit. In fine, dupa ce mi-am terminat eu evolutia in aer si la sol, m-am pomenit ca ma opresc exact in pozitia "mama iedului". Imi fac rapid o autoevaluare si vad ca ies bine la inventar, chiar cu un plus de nisip in gura. Asa ca ma ridic si ma reped la motor sa vad in ce stare e. Inca mergea motorul asa ca-l opresc rapid. Apoi imi dau seama ca am o jena la genunchiu stang asa ca ma asez pe parapet sa vad daca nu e ceva grav. Intre timp vad ca oprisera 2 masini mai jos pe contrasens iar un tip alerga inspre mine. M-a intrebat daca sunt ok si daca e cazul sa sune la salvare. I-am zis ca nu, dar sa ma ajute sa ridic motorul ca eram si incarcat cu bagaje. Apropo, daca vreodata aveti de legat bagaje pe motor, sunt expert. Cei 2 rucsaci nici macar nu s-au clintit de la locul lor. Buuun, dupa ce am ridicat motorul si am vazut ca inafara de cateva zgraieturi, polizari si semnalele stanga sparte nu are mare lucru m-am mai linistit si am incercat sa-mi dau seama de ce mama dracului am cazut. Gropi nu erau, eram pe mijlocul benzii deci nu era nici nisip nici vopseau de marcaj in jur. Nici macar vreun cocalar in audi sau loganar nu erau in zona ca sa ma descarc pe ei. Si cand ma uit eu mai etent la asfalt vad o urma ce parea la prima vederea a fi de la un cauciuc de camion sau geva de genul asta. Cand ma apropii si pun piciorul pe ea, era sa cad din nou...atat imi mai lipsea. Asa ca ma luminez si ma crucesc in acelasi timp, realizand ca nimerisem pe ditai dara de ulei, relativ proaspata. Nu vreti sa stiti ce a fost la gura mea...cred ca 10 de minute am injurat contiunuu, cu o dictie de prezentator de stiri si fara sa ma repet. Noroc cu prietena lui Nicu, unul din soferii de pe contrasens care a oprit si apoi a si intors (caruia ii multumesc si pe aceasta cale) si care a alunecat si el pe dara respectiva de era sa intre in parapet. Deci repet noroc cu prietena/sotia lui care imi tot baga sub nas o sticla de sprite gandind probabil ca mi s-o fi uscat gura de atata injurat. Asa ca m-am oprit din injurat si am scuipat cu naduf...si de nervi dar si ca aveam nisip in gura, ocazie cu care mi-am dat seama ca inca nu imi dadusem casca jos... Am sunat la 112 sa le spun sa trimita pe cineva sa curete drumul, stiind ca zona e des frecventata de reisarii din zona. Apoi m-am intors in Sighisoara la politie unde a urmat binecunoscutul dans al declaratiilor si constatarilor. Faza tare aici, dupa ce am depus declaratia imi zice tipul "bine luati declaratia si scrieti ce avarii aveti la motocicleta dupa aceea veniti din nou". Noroc ca a avut treaba la masina lor de politie ca altfel nici nu vedea motorul. Oricum puteam sa scriu acolo ca i-a mai crescut o roata ca tot nu cred ca verifica. In fine... Tin sa-i multumesc lui Levi (aka NightShadow) din Sighisoara (care m-a mai ajutat si in alte ocazii) si prietenei lui (spre rusinea mea am uitat cum o cheama) care au avut rabdare sa vina cu mine la politie si sa-mi tina si companie acolo. Ca am stat vreo 2 ore, daca nu mai mult, desi nu era nimeni la coada...dar pur si simplu era plecat "colegu' de la circulatie". Avarii: - motor: zgarieturi, polizari multiple pe partea stanga, toba stanga infundata in 2 locuri. Costuri estimative de reparatie1000-1200 E... Traiasca CASCO. Sper sa nu comenteze ceva. Motorul in rest pare ok...dupa ce am scapat de la politie m-am intors la Cluj inca 150 km fara probleme. Am mai oprit odata la locul accidentului sa vad daca isi facusera treaba cei de la drumuri si intr-adevar pata nu mai era acolo...doar ramasitele de la semnalele mele... - echipament: costum de ploaie ferfenita (si nu era din ala ieftin de pe Louis), casca zgariata rau pe partea stanga, atat viziera cat si casca in sine; pantaloni moto cu protectii hard rupti destul de tare in genunchi, manusi julite exact la nivelul carboanelor (stiu ei ce stiu), cizma stanga julita. Pe sub costumul de ploaie aveam o geaca de piele Vanucci care si-a facut excelent treaba si care are doar o zgarietura mica pe spate. Pe sub geaca aveam o carapace IXS care si ea s-a zgariat putin in partea de jos. Costuri estimative de inlocuire 2000-2500 RON. Nu cred ca pot da pe nimeni in judecata sa mi-i recuperez, asa ca se trec la "collateral damage" Atasez cateva poze cu echipamentul iar cine are ochi sa vada si cine are ceva intre urechi sa inteleaga. Cine nu...Dumnezeu cu mila. In rest ce sa zic...bine ca nu a fost mai rau. Putea sa fie curba spre dreapta si atunci nu ma opream in parapet ci Domane fereste intr-un tir de pe contrasens, sau putea sa fie cineva in spatele meu care sa nu poata opri la timp sau chiar sa alunece si el pe pata. Despre echipament nu mai zic...ca daca nu-l aveam acum eram oale si ulcele. Dar asa, inafara unei dureri suportabile la genunchiul stang si la degetul mare de la mana dreapta nu am patit nimic. Iar azi parca si durerile alea au mai trecut. Sunt mai mult afectat psihic, pt ca stau si ma gandesc ce as fi putut face pt a evita cazatura. Sau cu ce am gresit? Sa fi mers mai incet, desi 90-100 la ora nu mi se pare mult iar cei care cunosc zona poate imi dau dreptate. Ok, hai sa zicem ca era totusi prea mult, dar cu cat ar fi trebuit sa merg? 40-50 la ora... ca sa nu trebuiasca sa inclin deloc motorul in curba si atunci poate as fi trecut peste pata fara sa alunec? Sa fim seriosi, nici cu scuterul nu mergi asa incet... Nu stiu, va provoc pe voi, poate aveti voi alte idei. Ce poti face in cazul unei pete ca asta de ulei in curba (a nu se intelege cativa stropi)? Toate cele bune si asfalt...mai bine ud decat cu ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Ai avut ghinion... pe de alta parte mult noroc ca nu ai patit mare lucru, eu as vedea mai mult partea asta... ca sunt mai optimist! In plus, ai mai invatat ceva, o experienta... si sa vada si cei care se zgarcesc la echipament ce rol are... si cei care se lauda ca merg ca tampitii cu viteze fenomenale, mai ales pe drumurile pline de surprize din Romania. Asadar, urmatorul BMW poate ti-l iei cu ASC... cred ca te-ar fi ajutat! Totusi, am o intrebare: tu esti cel din poza de la profil? Motor negru, echipament complet negru, casca neagra... poate ca arata "cool" dar esti foarte greu de observat in trafic, nu crezi? Mai ales in Romania, unde stim cu totii cum se merge... toate cele bune! Vlad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nick28 Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Bine ca ai scapat doar cu atat (adica nimic la fizicul tau) la o cazatura la 90km/h. Cred totusi ca norocul ca ai scapat fara nimic e mai mare decat ghinionul ca ai cazut. Sa faca bine sa citeasca acest topic cei care merg in pantaloni scuri si tricou si sa si imagineze cu s-ar fi raschetat de asfalt pe genunchi si coate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorisbforzainter Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 si io am patit exact la fel, era umbra de la o padure in curba cu 70 in urcare noroc am avut cu pantalonii scurti ca mi-a intrat aer pe la ''radiatoare'' si m-am agatat de motoreta care in voblaj scutura ca un cal de rodeo in decor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator FOXXkid Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Bine ca ai scapat doar cu atat (adica nimic la fizicul tau) la o cazatura la 90km/h. Cred totusi ca norocul ca ai scapat fara nimic e mai mare decat ghinionul ca ai cazut. Sa faca bine sa citeasca acest topic cei care merg in pantaloni scuri si tricou si sa si imagineze cu s-ar fi raschetat de asfalt pe genunchi si coate. heeey .. eu am cazut la 100 la ora fara cotiere, si pacat ca am avut genunchierele ca acum sunt zgariate mai bine nu le aveam ca ma vindecam eu si era si gratis reparatzia ... glumesc desigur, tocmai ma gandeam sa imi iau ceva extra piele si protectzii , norocul nu vine niciodata unul dupa altul , doar ghinionul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JhOn Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 omule, bine ca esti ok. vb cu cei de la CASCO, tine'te tare de ei ca trebuie sa'ti dea banii si pe echipament. sunt obligati. le aduci facturi, dc nu ai, un catalog cu preturile, sau facturi ( bonuri fiscale) cu echipamentul ce trebuie schimbat. numai suprize pe srazile patriei, in jermania stiu ca dc ti-a curs o picatura, repet o picatura de ulei de la masina amenda este undeva la 2.500 euro. la noi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
melciu Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Ete casca fix ca a ta am si eu. Bine ca stiu ca tine la tranta. Trecand peste testul castii, pacat ca ai dat-o jos dar bine ca esti intreg. Ecipamentul se inlocuiete, mobra se repara. Despre recuperat pagube, doar asigurarea. Administratorul drumului ai zis si tu a ca curatat (ma indoiesc, probabil ca s-a intins sau a tras o ploaie scurta) si chiar nu aveai ce sa-i faci. Bafta si bine ca nu a fost mai rau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorisbforzainter Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 ai avut noroc deoarece a fost curba la stanga. si eu la fel...ca pe contrasens e mai rau decat in decor in partea dreapta... ai avut noroc deoarece a fost curba la stanga. si eu la fel...ca pe contrasens e mai rau decat in decor in partea dreapta... in general Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Khael Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Cum s-a simtit in HJC cazatura? Pt un 90-100 la ora pare ca s-a tinut bine. Am exact acelasi model, si sunt curios cum s-a comportat. In rest, sanatate maxima, ca bafta ai avut sa iesi cu bine din rahatul asta de ghinion. Drumuri bune de acum si fara surprize! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stilgar Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 ete na ....acum citesc io despre tine sorry.... si bine ca esti ok... nici mama asc-ului nu te scapa de pata de ulei... esti f intreg cu o super patanie asa ca esti unu din fericiti care a cazut in trafic si este ok... felicitari.. acum ai o experienta in plus care te-a costat doar bani... aaaaa asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hai-Hui Postat August 12, 2008 Autor Share Postat August 12, 2008 (editat) vb cu cei de la CASCO, tine'te tare de ei ca trebuie sa'ti dea banii si pe echipament. sunt obligati. le aduci facturi, dc nu ai, un catalog cu preturile, sau facturi ( bonuri fiscale) cu echipamentul ce trebuie schimbat. Din pacate echipamentul nu e specificat in polita casco. Daca era vorba de RCA, da, atunci sunt obligati sa-ti despagubeasca si echipamentul. Insa in cazul de fata doar sa-i dau in judecata pe administratorii drumului, dar decat asta mai bine mananc un rahat, ca ies mai castigat... Iti dai seama daca nici cei de la casco nu se obosesc sa-i dea in judecata... Cum s-a simtit in HJC cazatura? Pt un 90-100 la ora pare ca s-a tinut bine. Am exact acelasi model, si sunt curios cum s-a comportat. Casca s-a comportat exemplar. Pot sa spun ca nu am simtit nimic. Daca as fi folosit blocatorul vizierei poate ca nu s-ar fi deschis nici aia de la harsaiala si nu mi-ar fi intrat nisip in gura. Acum macar stiu si eu care e adevaratul rol al acelui blocator. Ca cei de la care am luat-o mi-au spus ca se blocheaza ca nu cumva sa se deschida viziera datorita vitezei. Si ma tot gandeam eu cu ce viteza ar trebui sa mergi si cum ar trebui sa-ti tii capul ca sa se deschida viziera In rest inchizatoarea clasica tip "double D-ring" e sfanta...nici nu s-a clintit din cap. Daca nu ar fi asa "aerisita" as spune ca e una din cele mai bune casti. ete na ....acum citesc io despre tinesorry.... si bine ca esti ok... nici mama asc-ului nu te scapa de pata de ulei... esti f intreg cu o super patanie asa ca esti unu din fericiti care a cazut in trafic si este ok... felicitari.. acum ai o experienta in plus care te-a costat doar bani... aaaaa asfalt uscat Asta este, tuturor ne vine randul odata si odata. Stii cum e cu cele doua tipuri de motociclisti...acum am intrat si eu in randul primei categorii (nu ca as fi tinut neaparat), desi am mai cazut eu dar alea nu se pun. Editat August 12, 2008 de Hai-Hui Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Khael Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Casca s-a comportat exemplar. Pot sa spun ca nu am simtit nimic. Daca as fi folosit blocatorul vizierei poate ca nu s-ar fi deschis nici aia de la harsaiala si nu mi-ar fi intrat nisip in gura. Acum macar stiu si eu care e adevaratul rol al acelui blocator. Ca cei de la care am luat-o mi-au spus ca se blocheaza ca nu cumva sa se deschida viziera datorita vitezei. Si ma tot gandeam eu cu ce viteza ar trebui sa mergi si cum ar trebui sa-ti tii capul ca sa se deschida viziera In rest inchizatoarea clasica tip "double D-ring" e sfanta...nici nu s-a clintit din cap. Daca nu ar fi asa "aerisita" as spune ca e una din cele mai bune casti. Asa e, casca e si comoda, dar din pacate cam sufera inca de la viteze mici ca nivel de zgomot. As spune ca e o casca "de oras". Multam de info si bafta multa pe viitor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valbi Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Casca s-a comportat exemplar. Pot sa spun ca nu am simtit nimic. Daca as fi folosit blocatorul vizierei poate ca nu s-ar fi deschis nici aia de la harsaiala si nu mi-ar fi intrat nisip in gura. Acum macar stiu si eu care e adevaratul rol al acelui blocator. Ca cei de la care am luat-o mi-au spus ca se blocheaza ca nu cumva sa se deschida viziera datorita vitezei. Si ma tot gandeam eu cu ce viteza ar trebui sa mergi si cum ar trebui sa-ti tii capul ca sa se deschida viziera In rest inchizatoarea clasica tip "double D-ring" e sfanta...nici nu s-a clintit din cap. Daca nu ar fi asa "aerisita" as spune ca e una din cele mai bune casti. aici subscriu si eu.. e o casca foarte buna am si eu pe carbon- si am dat cu mufa pe jos. nu stiu cu `aerisitu` pt mine doar cagula e ok in timpul verii iar pe frig este la motrax o fusta care se prinde jos si inchide casca super bine. se cheama booster si o poti comanda de la cei de la scorpio az undeva pe la 50-70 de lei nu mai tin minte. d-ringul este sfant, la multe accidente eu cred ca a cedat sistemul de prindere.. prea multe accidente in care sare casca.. si uneori de la oameni cu ceva experienta, de unde si mirarea ca ar merge cu o casca ala scuter style... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 O doamne, acum am citit topicul Calin. Hai ca asta e deja culmea...cam aceeasi chestie am patit si eu cu un prieten tot sambata, dar nu pe ulei ci pe o dara de nisip...Numai ca noi avem ceva urmari putin mai puternice. Ma bucur ca nu ai patt ceva grav si ca motorul e ok! Ai grija de tine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
soso-bum Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 da ...de acord ca traseul e bestial...dar mai nou apar surprize de genul asta da erai in ultima curba inainte de cea mare de 180 de gradela dreaapta bafta ta ca ai scapat usor.....si ai si casco Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoPlus Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Mare atentie pe unde mergeti! acetse pete de ulei sunt de ocolit! aluneci pe ele f usor si esti la podea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorisbforzainter Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Mare atentie pe unde mergeti! acetse pete de ulei sunt de ocolit! aluneci pe ele f usor si esti la podea! nu e podea mah ca e parchet... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mitzone Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Fara a fi critic (nu imi permit, sunt incepator, abia fac anul): beleau aia de pata nu se observa din mers? In poze e destul de vizibila. Ma gandesc ca daca o observai din timp, si neavand o viteza foarte mare, poate reuseai sa o eviti. Bafta cu reparatiile si 0 incidente mai departe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorisbforzainter Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Fara a fi critic (nu imi permit, sunt incepator, abia fac anul): beleau aia de pata nu se observa din mers? In poze e destul de vizibila. Ma gandesc ca daca o observai din timp, si neavand o viteza foarte mare, poate reuseai sa o eviti. Bafta cu reparatiile si 0 incidente mai departe! se observa si din mers dar depinde de conditii. sunt multi factori care influenteaza nedepistarea ei...io asa cred... daca e soare si frum drept o vezi de departe, daca e in curba e cam nasol, o vezi tarziu si nu prea mai ai ce face, daca e umbrita soseaua de copaci cu umbra intrepatrunsa de soare iar nu i identifici... io am scris ce am patit eu...poate altii vad mai altfel... deja nu mai vad tastele...tschus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
T Rex Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 o sa mai ai parte de d'astea, c'est la vie! dau eu prima bere, la prima bere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 (editat) E topicul pe care-l evit de ceva vreme si pe care nu as fi vrut sa scriu vreodata. Ma bucur totusi ca am apucat sa scriu eu despre mine si nu altii................................................................... Toate cele bune si asfalt...mai bine ud decat cu ulei. Bre Hai-Hui, ma-i speriat! Bine ca n-a fost mai rau. Intr-adevar, toata treaba pe ulei este sa nu inclini mobra (in limita posibilitatilor) sau sa accelerezi/decelerezi. Revenire rapida bre!(parca am avut gura pacatoasa cand ti-am zis sa ai grija ...) si multa bafta in continuare! Editat August 12, 2008 de DKWraith Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ra964 Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 nasol, eu era sa o patesc pe silvas(cunoscatorii stiu, un drum foarte bun cu destule viraje frumoase) cu ditamai turma de oi pe sensu meu,imediat dupa un viraj destul de strans si cu vizibilitate aproape 0, am franat si am luat-o catinel catinel pe contrasens, desi era sa ii raschetez vro 20 de oi si sa plonjez si eu p-acol peste ele, oricum cand l-am intrebat pe cioban daca pe acolo se merge cu oile zic eu destul de politicos a ridicat securea la mine sa-mi taie gatu si a inceput sa ma injure....crek dak ii omoram vro 30 de oi si ma parasutam pe-acolo nu mai era asa de "bine dispus", life is full of surprises aint-it? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexgrp Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 taica-miu a cazut acum ceva timp pe un balegar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosmin1690 Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 pe zona aia nici eu care detzin scuter..nu as fi lasato mai moale de 90...100:)))) sper sa nu mai ai parte de astfel de ghinioane!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maddok Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 doamne cum arata casca aia imi pare bine ca tu esti in regula >< sper ca cei de la casco sa nu iti faca gat si sa iti repare mobra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.