emylyo Postat August 24, 2008 Share Postat August 24, 2008 (editat) Ma intereseaza punctul de vedere al persoanelor avizate care vand astfel de produse si au notiuni despre uleiuri,petrol,lubrifiere.Eventual si diferenta 300v dubluester fata de cel ester.Am folosit in ultima vreme 300v,dar consider personal ca la un motor care nu este asa turat ca cele de 600 supersport-am 11000ture la busa-si mai ales ca nu il folosesc in regim de curse-red line and full couple,ca sa nu mai zic ca motorul este de generatie 1999 pt ca motorul a ramas nemodificat pana in 2007.As vrea sa trec pe 7100 pt ca nu se justifica pretul si cunosc persoane care au 50-60000km cu uleiuri din zona de mijloc a gamei-5100.Toti spun insa sa folosesc 300v,dar nu argumenteaza.Practic au auzit ca e cel mai bun.Please help!Intervalul de schimb la mine este de 4000km,cartea zice 6000! Editat August 24, 2008 de emylyo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat August 24, 2008 Share Postat August 24, 2008 ai intrat pe un teren minat vezi ... /index.php?...t=0&start=0 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 24, 2008 Share Postat August 24, 2008 ai intrat pe un teren minat vezi ... /index.php?...t=0&start=0 tru! Ma intereseaza punctul de vedere al persoanelor avizate care vand astfel de produse si au notiuni despre uleiuri,petrol,lubrifiere.Eventual si diferenta 300v dubluester fata de cel ester.Am folosit in ultima vreme 300v,dar consider personal ca la un motor care nu este asa turat ca cele de 600 supersport-am 11000ture la busa-si mai ales ca nu il folosesc in regim de curse-red line and full couple,ca sa nu mai zic ca motorul este de generatie 1999 pt ca motorul a ramas nemodificat pana in 2007.As vrea sa trec pe 7100 pt ca nu se justifica pretul si cunosc persoane care au 50-60000km cu uleiuri din zona de mijloc a gamei-5100.Toti spun insa sa folosesc 300v,dar nu argumenteaza.Practic au auzit ca e cel mai bun.Please help!Intervalul de schimb la mine este de 4000km,cartea zice 6000! pune exact ce-ti recomanda manualul motocicletei si schimba-l la exact intervalul recomandat tot de acesta, sau, pentru siguranta ta, schimba-l mai devreme cu vreo 1000km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat August 26, 2008 Share Postat August 26, 2008 si nu e cel mai bun....dar e intre alea bune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreigin Postat August 26, 2008 Share Postat August 26, 2008 (editat) Ma intereseaza punctul de vedere al persoanelor avizate care vand astfel de produse si au notiuni despre uleiuri,petrol,lubrifiere.Eventual si diferenta 300v dubluester fata de cel ester.Am folosit in ultima vreme 300v,dar consider personal ca la un motor care nu este asa turat ca cele de 600 supersport-am 11000ture la busa-si mai ales ca nu il folosesc in regim de curse-red line and full couple,ca sa nu mai zic ca motorul este de generatie 1999 pt ca motorul a ramas nemodificat pana in 2007.As vrea sa trec pe 7100 pt ca nu se justifica pretul si cunosc persoane care au 50-60000km cu uleiuri din zona de mijloc a gamei-5100.Toti spun insa sa folosesc 300v,dar nu argumenteaza.Practic au auzit ca e cel mai bun.Please help!Intervalul de schimb la mine este de 4000km,cartea zice 6000! poi pretu la mine e pt 300 V de 55 lei/ Litru ( nu mi se pare scump ) si iti recomand cu caldura uleiu asta !!!! E printre putinele uleiuri de pe piata care nu face "start uscat" !!!! am mai postat un test cu mai multe uleiuri si motul a fost printre primii ai atasat ce recomanda motul pt motoru tau !!! hayabusa.pdf Editat August 26, 2008 de andreigin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat August 26, 2008 Share Postat August 26, 2008 poi pretu la mine e pt 300 V de 55 lei/ Litru ( nu mi se pare scump ) si iti recomand cu caldura uleiu asta !!!! E printre putinele uleiuri de pe piata care nu face "start uscat" !!!! am mai postat un test cu mai multe uleiuri si motul a fost printre primii ai atasat ce recomanda motul pt motoru tau !!! 7100 mers 6500 km cu el, schimbat cu 300v factory>>>nici o diferenta(sunet motor, functionare, absolut nimic..) doar culoarea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat August 26, 2008 Share Postat August 26, 2008 am o intrebare... daca mergi pe caldurile astea cu ulei Motul 5100 semisintetic si ai la motor racire pe aer... folosind o viteza de minim 40 la ora exista posibilitatea sa nu asiguri o ungere corespunzatoare a componentelor motorului? e posibil sa se arda uleiul si sa aiba un miros mai patrunzator asemanator cu cel de benzină? PS: ulei 10 w 40 si calduri de 37 grade afara..poate la nivelul asfaltului de 50 gr. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreigin Postat August 26, 2008 Share Postat August 26, 2008 am o intrebare... daca mergi pe caldurile astea cu ulei Motul 5100 semisintetic si ai la motor racire pe aer... folosind o viteza de minim 40 la ora exista posibilitatea sa nu asiguri o ungere corespunzatoare a componentelor motorului? e posibil sa se arda uleiul si sa aiba un miros mai patrunzator asemanator cu cel de benzină? PS: ulei 10 w 40 si calduri de 37 grade afara..poate la nivelul asfaltului de 50 gr. atasat ai lista de uleiuri pt tine... nu ai nici o greata cu 5100 e recomandat !!!! xj_600.PDF Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 26, 2008 Share Postat August 26, 2008 (editat) atasat ai lista de uleiuri pt tine...nu ai nici o greata cu 5100 e recomandat !!!! lasa-ma sa ghicesc, uleiul pe care il vinzi tu creste presiunea cu 2-2,5 atm, nu? Editat August 26, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Ma intereseaza punctul de vedere al persoanelor avizate care vand astfel de produse si au notiuni despre uleiuri,petrol,lubrifiere.Eventual si diferenta 300v dubluester fata de cel ester.Am folosit in ultima vreme 300v,dar consider personal ca la un motor care nu este asa turat ca cele de 600 supersport-am 11000ture la busa-si mai ales ca nu il folosesc in regim de curse-red line and full couple,ca sa nu mai zic ca motorul este de generatie 1999 pt ca motorul a ramas nemodificat pana in 2007.As vrea sa trec pe 7100 pt ca nu se justifica pretul si cunosc persoane care au 50-60000km cu uleiuri din zona de mijloc a gamei-5100.Toti spun insa sa folosesc 300v,dar nu argumenteaza.Practic au auzit ca e cel mai bun.Please help!Intervalul de schimb la mine este de 4000km,cartea zice 6000! Motul 300V este un ulei absolut sintetic apartinand 100% grupei V (esteri). Motul 7100 este tot un ulei tot absolut sintetic fiind insa un amestec al grupelor IV si V (PAO si respectiv esteri). Probabil de aceea 300V este numit "double esther" iar 7100 "esther bound". Ambele tehnologii de sinteza - PAO si esteri - sunt recunoscute ca fiind de top, esterii avand o calitate distincta (printre altele) - fortele electrostatice il fac sa adere la metal astfel pelicula film este mai stabila in timp. Pe de alta parte esterii sunt buni solventi, facand o treaba foarte buna la capitolul "toaleta" motorului. Avand in vedere ca provin din acizi grasi esterii sunt cei mai "prietenosi" cu mediul fiind 100% biodegradabili. Din punct de vedere al vascozitatii ambele grupe stau foarte bine. Avand in vedere ca 7100 este un amestec de 300V cu ... un alt ulei sintetic pe baza de PAO, nu cred sa poate exista diferente majore intre cele doua tipuri, cel putin nu in conditii de exploatare stradala. Mai interesant mi s'a parut alt aspect, spre exemplu functie de vascozitate MOTUL 300V este denumit "sport" in varianta 10W40 si ... "competition" in varianta 15W50!!! Daca am fi avut la dispozitie un test de genul TEST MOTOCYCLE OIL printre care sa fi fost si cele 2 tipuri poate ca am fi putut trage o concluzie cat de cat obiectiva. Asa... ramane sa facem in continuare speculatii. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emylyo Postat August 29, 2008 Autor Share Postat August 29, 2008 Acum am informatia.Multam fain! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unimog Postat Septembrie 8, 2008 Share Postat Septembrie 8, 2008 7100 mers 6500 km cu el, schimbat cu 300v factory>>>nici o diferenta(sunet motor, functionare, absolut nimic..) doar culoarea Nu se schimba nimic in functionarea motorului atunci cind schimbi tipul de ulei. Asta se poate vedea doar in timp si numai cind il demontezi. Restul sunt povesti cu cei care isi dau seama de un ulei doar cind il pipaie sau ca s a schimbat zgomotul. am o intrebare... daca mergi pe caldurile astea cu ulei Motul 5100 semisintetic si ai la motor racire pe aer... folosind o viteza de minim 40 la ora exista posibilitatea sa nu asiguri o ungere corespunzatoare a componentelor motorului? e posibil sa se arda uleiul si sa aiba un miros mai patrunzator asemanator cu cel de benzină? PS: ulei 10 w 40 si calduri de 37 grade afara..poate la nivelul asfaltului de 50 gr. Mirosul patrunzator poate avea 2 cauze...lipsa unui aditiv din ulei, dar asta se vede de la schimb sau prezenta benzinei in ulei(ori scapa vreun injector sau amestec bogat-la carburatie) Daca ai aceste scapari si deteriorarea uleiului va fi mai rapida. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Septembrie 11, 2008 Share Postat Septembrie 11, 2008 Eu am citit in manual si scrie ca sa se puna premium quality oil .... Nu sintetic, nici semisintetic ...preferabil ..in cazul meu 10w-40. Intrebarea care se naste e cum deosibil premium quality oil de celelalte si mai ales ce inseamna premium ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nemeti_huni Postat August 8, 2010 Share Postat August 8, 2010 Problemele mele au inceput de cand am schimbat uleiul ... Mecanicul a pus ulei Motul 300v 15w50 si eu am un Yamaha Dragstar de 1100 . Citind o multime de topicuri avand ca subiect principal uleiurile de motor sunt bagat si mai mult in ceata . M-am uitat si in service manual la motor sa acolo parca nu am gasit un raspuns concret : Recommended engine oil : API service SE, SF , SG type or higher si este si un tabel unde arata ce ulei am nevoie pentru diferite temperaturi : de la SAE 10w30 la rece pana la 20w50 in timpul verii . Acum intrebarea mea ar fi am pus ulei bun in el sau nu , pentru ca la turatii mai mari si la drum lung se aprinde becul rosu de ulei . Au fost momente cand s-a si stins dupa cateva minute , unde nu m-am oprit , dar daca ramane aprins insistent atunci ma opresc , , iar atunci cand pornesc inca o data becul se stinge -iarasi drum , iarasi se aprinde .... Astept cu nerabdare sfaturi de la voi pentru ca asa ceva este un lucru neobisnuit pentru mine si ma depaseste . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 8, 2010 Share Postat August 8, 2010 Salut. Problema pe care o descrii tu si anume ca ti se aprinde becul de ulei in mers nu cred ca are de-a face cu tipul de ulei.. ci indica ca ai o problema la motor. Lipsa presiunii uleiului (asta indica becul aprins) poate fi din cauza pompei de ulei, a unui filtru de ulei de proasta calitate, sau poate chiar senzorul de presiune ulei sa fie defect sau nivelul de ulei sa fie foarte mic. Indiferent de cat de subtire/gros este uleiul pus in motor.. becul nu ar trebui sa se aprinda. Mergi la mecanic si investigheaza.. lipsa presiunii uleiului.. e treaba foarte periculoasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 8, 2010 Share Postat August 8, 2010 YAMAHA are in general doar senzor de nivel si nu de presiune... Daca motorul consuma ceva ulei, cand nivelul uleiului va atinge punctul critic becul rosu va incepe sa se aprinda sporadic, in special la ture mari (cand pompa de ulei lucreaza mai mult). De mentionat ca la multe modele YAMAHA cu gemuletz rotund de verificare a nivelului uleiului, nivelul de la mijlocul gemuletului este de fapt minim, cel normal fiind la marginea superioara. Pentru test se poate pune o cantitate suplimentara de ulei fata de cea normala (150-200gr), daca alarma nu dispare inseamna ca senzorul e murdar si trebuie demontat si curatat. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nemeti_huni Postat August 9, 2010 Share Postat August 9, 2010 Multumesc pentru raspunsurile prompte , sper sa nu fie problema mare , oricum o sa incerc suplimentarea uleiului dupa sfatul lui YO4HGX . Revin cu raspuns dupa cateva turatii mai mari Aveti grija de voi . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b86dtm Postat August 9, 2010 Share Postat August 9, 2010 Pentru motorul tau motul recomanda cele din clasa 7100 10w40 sau 20w50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat August 10, 2010 Share Postat August 10, 2010 Daca am fi avut la dispozitie un test de genul TEST MOTOCYCLE OIL printre care sa fi fost si cele 2 tipuri poate ca am fi putut trage o concluzie cat de cat obiectiva. Asa... ramane sa facem in continuare speculatii. Ride Safe! Testul ala, la fel ca si asta http://www.amsoil.com/lit/g2156.pdf au fost copmandate de AMSOIL. NU i de mirare ca iese pe primul loc uleiul asta. In primul test 300V Sport iese pe 2, pe cand Competition iese pe la mijloc. In linkul al doilea, Amsoil iere iarasi pe locul I, iar Motul se pierde pe la mijloc. Din ce spun ei, nu ar exista ulei mai bun ca Amsoil, lucru care mi se pare iarasi greu de crezut. Plus ca un test comandat de o companie din domeniu e le fel de credibil precum sondajele politice comandate de partide. Probabil ca daca s-ar face un astfel de test in Romania, ar iesi printre primii Petrom Economic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 10, 2010 Share Postat August 10, 2010 Testul ala, la fel ca si asta http://www.amsoil.com/lit/g2156.pdf au fost copmandate de AMSOIL. NU i de mirare ca iese pe primul loc uleiul asta. In primul test 300V Sport iese pe 2, pe cand Competition iese pe la mijloc.In linkul al doilea, Amsoil iere iarasi pe locul I, iar Motul se pierde pe la mijloc. Din ce spun ei, nu ar exista ulei mai bun ca Amsoil, lucru care mi se pare iarasi greu de crezut. Plus ca un test comandat de o companie din domeniu e le fel de credibil precum sondajele politice comandate de partide. Probabil ca daca s-ar face un astfel de test in Romania, ar iesi printre primii Petrom Economic. Sunt de acord, nici eu nu consider astfel de teste complet obiective... totusi, numai cineva implicat in sistem poate avea dotarea necesara unor analize de laborator si teste atat de complexe si, foarte important, nu pot sa nu observ ca nu s'a gasit nimeni sa'i conteste! Inclin sa cred ca daca informatiile ar fi fost eronate, cel putin in cazul compozitiilor chimice, celelalte firme ar fi avut resursele financiare pentru actionarea in justitie pentru anti-reclama. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat August 10, 2010 Share Postat August 10, 2010 Nu trebuie neaparat sa dai rezultate gresite pentru concurenta, e suficient sa "bagi in fata" uleiul sponsorului, ca toate celelalte sa para depasite. Serios, efectul de marketing se simte imediat - te face sa te intrebi de ce nu ai bagat si tu Amsoil in mobra, ca doar merita ce i mai bun. Sau din contra, daca ti ai dat salariul pe 300V Competition, iti vine sa le bagi la producatori bidonul pe gat. No, si-n plus, testul asta seamana cu crash testul facut pe castile de protectie (nush daca l ai citit), din care reiesea ca 'al mai scumpe si mai smechere casti iti fac creierul varza. Apoi, aici autorul nu spune de unde a prelevat esantionul - poate a luat stocuri de acu 4 ani din cine stie ce depozit... POate ca a lasat concurenta sa se "bronzeze" la soare, pentru a se degrada/oxida. Sigur, sunt simple speculatii - dar le pot face atat timp cat testul lasa loc. Ca pan la urma ce sa inteleg> ca bag Motul si mi se uzeaza pinioanele de la cutia de viteza? Ca bag Castrol(iarasi un ulei laudat, cu traditie) si mi rugineste motoru? La banii de care dispun marile corporatii, ar trebui sa faca altceva> iau 10 motociclete identice, pun in fiecare marca de ulei testata, si le uzez 5000 de km, in conditii identice(simulez conditii de oras, de croaziera, de forja, termperaturi ridicate, etc). Apoi desfac fiecare motor si cutie de viteza si vad ce a iesit. Nimeni nu mai are ce sa mai comenteze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 11, 2010 Share Postat August 11, 2010 Am mentionat ca nici eu nu dau credibilitate absoluta acestor teste insa le consider totusi un bun punct de referinta. Compozitia chimica, cel putin din punctul nostru de vedere, cum ar fi continutul de zinc, fosfor, molibden... etc., nu cred ca poate fi alterat prin "bronzarea" la soare. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat August 11, 2010 Share Postat August 11, 2010 La banii de care dispun marile corporatii, ar trebui sa faca altceva> iau 10 motociclete identice, pun in fiecare marca de ulei testata, si le uzez 5000 de km, in conditii identice(simulez conditii de oras, de croaziera, de forja, termperaturi ridicate, etc). Apoi desfac fiecare motor si cutie de viteza si vad ce a iesit. Nimeni nu mai are ce sa mai comenteze. pai dupa 5000 km nu se cunoaste nici o uzura,oricat de prost e uleiul. tot unge. uzura apare in general dupa 50-100k, sau ani buni de mers. de asta e atat de complicata discutia,ca ai nevoie de ani sa uzezi un motor. oricum uzurile sunt microscopice. si apoi fiecare utilizator are stilul sau de mers.si daca buseste un motor uns cu uleiul X la turatie maxima crezi ca or sa accepte adevarul? nu,or sa spuna ca motorul avea un defect de fabricatie.....oricum ideea e interesanta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat August 11, 2010 Share Postat August 11, 2010 Din cate stiu eu Amsoil au fost primii care au facut ulei sintetic 100% Ce este interesant ca au forte putini aditivi si obtin vascositatile necesare prin sinteza si nu prin aditivare, cel putin ei asa se lauda. Cand uleiurile sunt noi toate au cam aceleasi proprietati dar dupa cateva cicluri scad drastic la cele mai mult aditivate. Acum nu stiu cum este la alte motociclete dar la a mea uleiul 300V se simtea mult mai aiurea la schimbatul treptelor decat 7100 dupa aprox 4000km. Nu spun ca 300V este un ulei mai slab decat 7100 dar la motocicleta mea trebuie schimbat mai des tocmai pentru ca are multi aditivi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat August 11, 2010 Share Postat August 11, 2010 Mirosul patrunzator poate avea 2 cauze...lipsa unui aditiv din ulei, dar asta se vede de la schimb sau prezenta benzinei in ulei(ori scapa vreun injector sau amestec bogat-la carburatie) Daca ai aceste scapari si deteriorarea uleiului va fi mai rapida. Salut se pare ca si uleiul meu are un miros mai patrunzator, ce alte simptome ar trebui sa aiba? Eu il schimb pe la 7-8000 e motul 5100 acum. Motorul se comporta perfect nu simt nici o diferenta, doar mirosul cand ma uit la joja. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.