Sari la conținut

Lant, Sau Cardan?


Postări Recomandate

Am intalnit prin diverse topice aceasta tema si m-am gandit ca n-ar strica sa existe un loc anume unde posesorii celor doua tipuri de transmisie sa-si spuna parerile, sa aduca argumente pro si contra, sa dea sfaturi celor ce doresc sa-si achizitioneze un enduro/off-road, orientandu-i catre una sau alta dintre transmisii, functie de terenul si modul de utilizare dorit.

Daca exista deja un astfel de topic si eu l-am scapat din vedere, va cer scuze; daca nu, hai, sa auzim!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 142
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am intalnit prin diverse topice aceasta tema si m-am gandit ca n-ar strica sa existe un loc anume unde posesorii celor doua tipuri de transmisie sa-si spuna parerile, sa aduca argumente pro si contra, sa dea sfaturi celor ce doresc sa-si achizitioneze un enduro/off-road, orientandu-i catre una sau alta dintre transmisii, functie de terenul si modul de utilizare dorit.

Daca exista deja un astfel de topic si eu l-am scapat din vedere, va cer scuze; daca nu, hai, sa auzim!

 

off-road, cu cardan? ma indoiesc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am intalnit prin diverse topice aceasta tema si m-am gandit ca n-ar strica sa existe un loc anume unde posesorii celor doua tipuri de transmisie sa-si spuna parerile, sa aduca argumente pro si contra, sa dea sfaturi celor ce doresc sa-si achizitioneze un enduro/off-road, orientandu-i catre una sau alta dintre transmisii, functie de terenul si modul de utilizare dorit.

Daca exista deja un astfel de topic si eu l-am scapat din vedere, va cer scuze; daca nu, hai, sa auzim!

 

 

De acord cu NaeL.Vrei enduro inseamna lantSi aici sunt de acord si cu Vintze.Nu cred ca exista enduro-offroad cu transmisie pe cardan."Explozia" de care e nevoie la enduro nu cred ca ti-o da cardanul,sau daca ti-o da ti-o da motor mare care automat inseamna greutate mare.Nu-s specialist in cupluri si alte chestii tehnice dar socoteala mea "babeasca" asta imi spune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa fiti surprinsi, dar ordinea in ceea ce inseamna fiabilitatea si intretinerea unei transmisii finale, este cam asa:

 

1.- transmisie prin curea;

2.- transmisie prin lant;

3.- transmisie prin arbore cardanic.

 

Conteaza foarte mult si mediul unde functioneaza motoreta. Cei care cred ca o transmisie cardanica are ,,intretinerea 0" se inseala amarnic ! Acest lucru nu este valabil decat pentru transmisia prin curea ..... pe care o schimbi la 25000-30000km.

 

Mai cititi si voi ! :cheers:

 

nu stiu de unde ai scos acel top, dar ca sa fim ontopic iata ce zice BMW in fisele de mentenanta:

1. "maintenance-free shaft drive" - r1200gs si variantele sale (adica nu umbli la el decat cand rupi motoreta in doua)

2. Check or, if necessary, replace chain, sprocket, chain guide rollers and pinion (more frequently if motorcycle is ridden in severe off-road conditions) 10.000km -f650gs

3. curea nu am vazut pe motociclete enduro(despre asa ceva se vorbea aici) si intradevar se schimba la 40.000km si se verifica la fiecare 10.000

 

p.s.

sa ramanem ontopic si sa punem raspunsuri documentate

Editat de NaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S. Repet ... mai cititi si voi !

Cand voi avea probleme la cardan o sa anunt. Dar pana atunci, experienta imi spune cu totul altceva decat spui tu. Nu cunosc nici un tovaras de plimbari care sa nu isi doreasca cardan. Si asta nu e din citite ci din realitate.

Daca la un moment dat in viata motoretei se va defecta cardanul, ceea ce este improbabil dar nu imposibil, o sa platesc sa-l repar. Oricum tot sunt mai castigat cu plata respectiva fata de intretinerea si schimbarea lantului. Chiar daca n-oi fi mai castigat ca suma totala de bani, sunt mai castigat pentru ca nu am nici o grija.

Sigur ca daca se strica, o sa se intample pe munte. Solutia: remorcare pana la sosea, dupa care platforma. Nu ar fi nimic nou, nu e o tragedie.

 

Spor

Editat de ali baba
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

enduro-adventure-touring : cardan (intretinere 0, rezistenta, vezi 1200gs)

hard - enduro : lant (greutate redusa)

 

asta'i chiar amuzant... adica singurul/principalul punct forte la lantz este "greutate redusa"... pe bune!? :D

si mai amuzant mi se pare ca domnii fani cardan considera faptul ca, daca te apleci doua minute odata la 300-400 km sa dai lantzul cu smack, inseamna ca faci MENTENANTA... adica cumva un mare efort si o mare belea pe cap!!! Nu-i asa ca va pare rau ca n-avetzi aer conditionat pe motor si incalzire in sea... asa, ca sa fie mai comfy :rolleyes:

 

cardanu' este o solutie extraordinara pentru tourere dedicate (care nici nu se for alceva :ph34r: ) gen Yamaha FJR1300 sau BMW R1200RT ori pentru cruisere de alea mari-mari... zic eu:)

Editat de niroL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta'i chiar amuzant... adica singurul/principalul punct forte la lantz este "greutate redusa"... pe bune!? :D

si mai amuzant mi se pare ca domnii fani cardan considera faptul ca, daca te apleci doua minute odata la 300-400 km sa dai lantzul cu smack, inseamna ca faci MENTENANTA... adica cumva un mare efort si o mare belea pe cap!!! Nu-i asa ca va pare rau ca n-avetzi aer conditionat pe motor si incalzire in sea... asa, ca sa fie mai comfy :rolleyes:

 

cardanu' este o solutie extraordinara pentru tourere dedicate (care nici nu se for alceva :ph34r: ) gen Yamaha FJR1300 sau BMW R1200RT ori pentru cruisere de alea mari-mari... zic eu:)

 

 

si 1100, 1150 sau 1200 au oaresce valente enduro, asta pe langa touring, la care se pricepe de minune; partea negativa la enduro ii ca daca nu stii cu ce se mananca, o sa fii tot timpul pe jos, datorita masei mari (250 kg?! +/-).

referitor la lant/cardan, lantul mi se pare mai elastic, pe cand la cardan, orice miscare cat de mica a acceleratiei se transmite prompt la roata din spate. ca si mentenanta, la cardan ai pace, ii schimbi uleiul la km recomandati de producator si pace buna.

 

cele bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si mai amuzant mi se pare ca domnii fani cardan considera faptul ca, daca te apleci doua minute odata la 300-400 km sa dai lantzul cu smack

 

Si ma amuz foarte tare cand oamenii pun mai mare pret pe parere decat pe realitate.

Parerile suna de genul "cardanul este pentru touring". Care poate fi foarte corect, daca nu ar fi contrazis de realitate.

 

Realitatea cardanului meu este ca a vazut locuri prin care majoritatea motocicletelor enduro-touring nu le-au vazut. Si a facut lucrul asta cu mare usurinta, de cele mai multe ori mai usor decat motoarele cu lant care ma insoteau, gen DR-uri, Transalpuri sau F650.

 

Acuma fiecare crede ce vrea, dar mie mi se pare evidenta optiunea pentru realitate.

 

Si apoi mai e ceva: eu am avut motor cu lant. Tu ai avut cu cardan? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ma amuz foarte tare cand oamenii pun mai mare pret pe parere decat pe realitate.

Parerile suna de genul "cardanul este pentru touring". Care poate fi foarte corect, daca nu ar fi contrazis de realitate.

 

Realitatea cardanului meu este ca a vazut locuri prin care majoritatea motocicletelor enduro-touring nu le-au vazut. Si a facut lucrul asta cu mare usurinta, de cele mai multe ori mai usor decat motoarele cu lant care ma insoteau, gen DR-uri, Transalpuri sau F650.

 

Acuma fiecare crede ce vrea, dar mie mi se pare evidenta optiunea pentru realitate.

 

Si apoi mai e ceva: eu am avut motor cu lant. Tu ai avut cu cardan? :D

 

:rolleyes:) mie mi se pare evidenta optiunea ta pentru o "realitate paralela", nu tre' sa te superi... totzi producatorii pun la motoarele mari de touring & cruising in general cardan... asta nu e o parere, e cert, ce realitate e contrazisa aici!?

Pana si in cadrul clasei numite generic "enduro-touring" se justifica alegerea anumitor producatori pentru cardan... genu asta de motoare sunt un mare compromis intre "enduro" si "touring" punandu-le cardan le fac mai potrivite pentru touring. Daca imi amintesc bine, cred ca tot pe aici ti-au mai scris si altii care e treaba cu cardanu' inafara asfaltului, pe teren soft solutzia "cardan" devine maro... de ce? Pentru ca ingroapa roata ----> nici asta nu e parere, e mecanica (adica partea aia de fizica care se facea in liceu) cardanul impinge roata in jos, chestia asta, pe cat de grozava e pe asfalt, pe atat de nasoala e pe teren soft... simplu!

Acu' tu ai sa vii si ai sa spui ca ai facut si ai dres cu cardanu' ce n'o facut altii cu lantzu'... felicitari, inseamna ca ai reusit sa compensezi handicapul cardanului pe teren soft cu o tehnica perfecta "de pilotaj", eu te cred pentru ca se poate... nu te cunosc da' asta nu inseamna ca nu te pricepi. Da' daca te apuci sa'mi spui ca te-ai relaxat/ distrat trecand cu gs'u' prin maluri cat roata si dune de nisip sau ca ai intrat ca obuzul pe criblura de aia afanata si nu batea inima'n tine ca'n pui de teama ca dai de pamant cu jucaria de 'nspe mii de euro, aici NU TE MAI CRED... si fa o favoare celor care's mai noi in domeniu si nu mai debita cu seninatate asemenea "realitati".

 

In concluzie: CARDAN + TOURING = LOVE :ph34r:

 

...si da, am facut vreo' 30 mii km pe motor cardan, si nu i-am facut in jurul blocului, daca tot intrebai :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...si da, am facut vreo' 30 mii km pe motor cardan, si nu i-am facut in jurul blocului, daca tot intrebai :D

Eu pun mare pret pe experienta, mai ales atunci cand este mai mare decat a mea. Cardanul m-a dus pana acum 11000km (in patru luni), din care cam 1500km in afara asfaltului, astfel ca e clar ca experienta este de partea ta. Asa ca spune, te rog: in 30000km, de cate ori ai ingropat roata? Si de cate ori a trebuit reparat cardanul? Astea sunt informatii reale care ar trebui sa apara pe forum.

 

Eu cred ca am mai spus - am ingropat roata de doua ori, in acelasi loc, pe pamant afanat, pe un sleau abrupt care nu se poate numi drum. Deci fenomenul este real, dar nu se intampla decat in conditii dificile.

 

Si da, evident, nu este usor sa plimbi vaca pe nisip. Dar nu atat din cauza cardanului, cat din cauza greutatii mari pe fata si dimensiunilor mele anatomice relativ reduse fata de pozitia de condus pe R1200GS (mai clar - nu ajung sa stau mai pe spate, pentru nisip :rolleyes: )

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu votez cardanul pentru ca e mult mai fiabil decat lantul, mai usor de intretinut si pentru ca livreaza instant puterea rotii.

 

 

pfff...nu stiu ce sa zic eu cu puterea livrata...dupa parerea mea lantul si cureaua sunt mai "explozive",cardanul mai puturos un pic.La mine de exemplu,pe vx 800 ,e cardan si 61 cai.Se simte,fata de un acelasi motor dar pe lant.

 

pfff...nu stiu ce sa zic eu cu puterea livrata...dupa parerea mea lantul si cureaua sunt mai "explozive",cardanul mai puturos un pic.La mine de exemplu,pe vx 800 ,e cardan si 61 cai.Se simte,fata de un acelasi motor dar pe lant.

 

 

cat despre intretinerea cardanului..asa e,nu mai ai grija gresarii,etc..numai sa nu ai ghinionul sa inceapa sa piarda ulei pe la semeringuri,in rest n-ai treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...
  • 3 years later...

votez si eu pentru cardan dar neaparat insotit si de bascula spate , daca este precum la unele mobre atunci mai bine lantul



O sa fiti surprinsi, dar ordinea in ceea ce inseamna fiabilitatea si intretinerea unei transmisii finale, este cam asa:

1.- transmisie prin curea;
2.- transmisie prin lant;
3.- transmisie prin arbore cardanic.

Conteaza foarte mult si mediul unde functioneaza motoreta. Cei care cred ca o transmisie cardanica are ,,intretinerea 0" se inseala amarnic ! Acest lucru nu este valabil decat pentru transmisia prin curea ..... pe care o schimbi la 25000-30000km.

Mai cititi si voi ! wink.gif

:agree:




nu stiu de unde ai scos acel top, dar ca sa fim ontopic iata ce zice BMW in fisele de mentenanta:
1. "maintenance-free shaft drive" - r1200gs si variantele sale (adica nu umbli la el decat cand rupi motoreta in doua)
2. Check or, if necessary, replace chain, sprocket, chain guide rollers and pinion (more frequently if motorcycle is ridden in severe off-road conditions) 10.000km -f650gs
3. curea nu am vazut pe motociclete enduro(despre asa ceva se vorbea aici) si intradevar se schimba la 40.000km si se verifica la fiecare 10.000

p.s.
sa ramanem ontopic si sa punem raspunsuri documentate

si daca zice BMW atunci insemna ca zice autoritatea suprema, o fi bmwe astia ceva divinitate,

 

de asta zice ceva divinitatea ???

Editat de vlady_80
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Transmisia pe lanţ este foarte bună pentru distanţe scurte iar transmisia pe cardan este ideală pe distanţe mari .

Asa e.. am facut odata 500 de km intr-o zi, praf mi-am facut lantul :crack:

 

Din moment ce suntem la clasa enduro touring&adventure parerea mea e ca amandoua solutiile sunt la fel de bune cu urmatoarele diferente: Cardanul - mai scump, mai complicat tehnic,dar nu necesita asa multa intretinere. Lantul - mult mai simplu tehnic, necesita intretinere mai multa (problema partial rezolvata cu un ungator de lant). Nu cred ca performantele unui motor din clasa asta ar fi total diferite daca ar avea cardan in loc de lant si invers.

 

P.S. - asta e parerea mea personala si accept argumente contra, nu ca baiatul de mai sus care zici ca a citat din constitutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa fiti surprinsi, dar ordinea in ceea ce inseamna fiabilitatea si intretinerea unei transmisii finale, este cam asa:

 

1.- transmisie prin curea;

2.- transmisie prin lant;

3.- transmisie prin arbore cardanic.

 

Conteaza foarte mult si mediul unde functioneaza motoreta. Cei care cred ca o transmisie cardanica are ,,intretinerea 0" se inseala amarnic ! Acest lucru nu este valabil decat pentru transmisia prin curea ..... pe care o schimbi la 25000-30000km.

 

Mai cititi si voi ! wink.gif

Valabil pt bmw,la toate celelalte motoare cardanul se strica odata cu cadrul, adica niciodata. La curele e o discutie intrega, functie de producator. Un prieten cu Buell o schimba la 10000 daca nu se rupe la 8000 si pana acum s-a rupt de fiecare data. Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Valabil pt bmw,la toate celelalte motoare cardanul se strica odata cu cadrul, adica niciodata. La curele e o discutie intrega, functie de producator. Un prieten cu Buell o schimba la 10000 daca nu se rupe la 8000 si pana acum s-a rupt de fiecare data.

foarte ciudat ce spui pentru ca la buell ulisses dupa 2006 cureaua este "lifetime" probabil face offroad si prinde pietre ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De Ulisses este vorba, motor relativ nou si max de intretinut, folosit doar pe sosea si poate forestier ultra usor. Acum umbla cu curea de schimb sub sa, si cocheteaza cu achizitionarea kitului de lant

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MotoMax are dreptate:

Lantul e bun la distante scurte, sub 25.000 km - 30.000 km cand trebuie probabil sa-l schimbi.

Cardanul e bun deci la distante ceva mai lungi......

:)

 

MotoMax , Pirate 13 are dreptate:

Lantul e bun la distante scurte, sub 25.000 km - 30.000 km cand trebuie probabil sa-l schimbi.

Cardanul e bun deci la distante ceva mai lungi......

:)

Am o bere ?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...