MotoMax Postat Ianuarie 9, 2014 Share Postat Ianuarie 9, 2014 (editat) Cardanul nu e bun de nimic Ei...cum asa ?! Cardanul BMW nu e bun de nimic . E o gluma, nu sariti cu gura ! Acum, la modul serios....m-am dat cu cateva BMW-uri...si la toate am simtit acel " clanc" in transmisie. Care sa fie explicatia ?? Un amic ... dupa ce si-a luat K1600GT, mi-a cerut o parere legata de "clanc". Mi-am dat si eu cu parerea, am intrebat si pe altii mult mai cunoscatori in ale bavarezelor, inclusiv un bun amic, mecanic la "sursa" ...etc Concluzia : " a mai avut BMW ? - Nu !....Nici cardan ? - Nu !....spune-i sa stea relaxat ! :)" La alt K1600GT am simtit la fel, in vreo 27 km, nu in parcare. Restul....1150 sau 1200...GS, RT, R...etc cu care m-am mai dat ocazional, nu le mai pun la socoteala, aveau si ceva kilometri. Care sa fie explicatia ? Dar sincer acum, argumentat, relaxat....serios, fara certuri. P.S. De exemplu, la Kawasaki GTR1400 nici poveste de "clanc"...si m-am dat cu vreo 2 buc, cu unul chiar mai des...nu e al meu, e " al casei" . Editat Ianuarie 9, 2014 de MotoMax Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 9, 2014 Share Postat Ianuarie 9, 2014 Cardanul e rigid. In afara de ceva sistem care preia socurile de la ambreiaj, in cutie (in lipsa arcurilor de pe placa de frictiune cum e la masina) si ceva guma in cardan (cardanu e din doua bucati, legatura dintre ele se face cu ceva guma dura, tare), nu prea ai mare lucru elastic intre vibrochen si roata spate. La lant pe de alta parte, ai sute de o-ringuri care combinate, iti dau elasticitatea de care nu te poti bucura la cardan. De aia, si pentru ca, cardan. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Ianuarie 9, 2014 Share Postat Ianuarie 9, 2014 Cardanul e rigid. In afara de ceva sistem care preia socurile de la ambreiaj, in cutie (in lipsa arcurilor de pe placa de frictiune cum e la masina) si ceva guma in cardan (cardanu e din doua bucati, legatura dintre ele se face cu ceva guma dura, tare), nu prea ai mare lucru elastic intre vibrochen si roata spate. La lant pe de alta parte, ai sute de o-ringuri care combinate, iti dau elasticitatea de care nu te poti bucura la cardan. De aia, si pentru ca, cardan. Bun, asta stiu si eu. Dar totusi sunt alte motociclete(japoneze sau nu) la care nu se simte nimic ! Probate de mine....si mai vechi...si mai noi. De aici semnele de intrebare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Ianuarie 9, 2014 Share Postat Ianuarie 9, 2014 Acum realizez ilaritatea acestui topic Nu prea ai cum sa alegi lant sau cardan din moment ce producatorul produce motocicleta cu ala sau cu alalalt Un exercitiu de imaginatie e un BMW de 1200, motor boxer si transmisie cu lant Honda a facut reversul, a luat motorul de Transalp si l-au pus pe Deauville, care e cu cardan Pfuai, imi prieste vinul de la socrul meu, deie-i dumnezeu sanatate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlady_80 Postat Ianuarie 9, 2014 Share Postat Ianuarie 9, 2014 (editat) P.S. De exemplu, la Kawasaki GTR1400 nici poveste de "clanc"...si m-am dat cu vreo 2 buc, cu unul chiar mai des...nu e al meu, e " al casei" . Da chiar asa !! Vazusem acum de ceva vreme pe youtube un review la un Kawasaki concours 14, motocicleta cu cardan. Filmuletul era facut undeva in USA iar americanul zicea ca este minunat acel cardan, este foarte smooth, chiar il dadea exemplu cardanul de 1200 GS care nu este asa .Se pare ca sunt cardane si cardane sau mobre si mobre Editat Ianuarie 9, 2014 de vlady_80 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 9, 2014 Share Postat Ianuarie 9, 2014 Cardanul e rigid. In afara de ceva sistem care preia socurile de la ambreiaj, in cutie (in lipsa arcurilor de pe placa de frictiune cum e la masina) si ceva guma in cardan (cardanu e din doua bucati, legatura dintre ele se face cu ceva guma dura, tare), nu prea ai mare lucru elastic intre vibrochen si roata spate. La lant pe de alta parte, ai sute de o-ringuri care combinate, iti dau elasticitatea de care nu te poti bucura la cardan. De aia, si pentru ca, cardan. O-ring-urile lantului? Ce treaba au ele cu fortele din lungul lantului? Credeam ca ele au doar rol de izolator. Nu ca ar face lantul mai "elastic". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 10, 2014 Share Postat Ianuarie 10, 2014 Ai dreptate. Nu mai stiu de ce credeam ca si alea au ceva a face cu faptul ca is elastice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 10, 2014 Share Postat Ianuarie 10, 2014 (editat) Ei...cum asa ?! Cardanul BMW nu e bun de nimic . E o gluma, nu sariti cu gura ! Acum, la modul serios....m-am dat cu cateva BMW-uri...si la toate am simtit acel " clanc" in transmisie. Care sa fie explicatia ?? Un amic ... dupa ce si-a luat K1600GT, mi-a cerut o parere legata de "clanc". Mi-am dat si eu cu parerea, am intrebat si pe altii mult mai cunoscatori in ale bavarezelor, inclusiv un bun amic, mecanic la "sursa" ...etc Concluzia : " a mai avut BMW ? - Nu !....Nici cardan ? - Nu !....spune-i sa stea relaxat ! :)" La alt K1600GT am simtit la fel, in vreo 27 km, nu in parcare. Restul....1150 sau 1200...GS, RT, R...etc cu care m-am mai dat ocazional, nu le mai pun la socoteala, aveau si ceva kilometri. Care sa fie explicatia ? Dar sincer acum, argumentat, relaxat....serios, fara certuri. P.S. De exemplu, la Kawasaki GTR1400 nici poveste de "clanc"...si m-am dat cu vreo 2 buc, cu unul chiar mai des...nu e al meu, e " al casei" . Toate explicatiile cu lux de amanunte sunt ceva mai sus. Sunt lucruri evidente care nu necesita decat minime cunostinte mecanice. Nu le mai reper ca orice argumentatie tehnica este rastalmacita de "specialistii" in bascalie si data in personal. Habarnismul e virtute pe forum, iar tupeul vine la pachet. Cateva exemple notorii mai sus. Editat Ianuarie 10, 2014 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Ianuarie 10, 2014 Share Postat Ianuarie 10, 2014 Dar pana la urma, acel clank (pe care apropos, la modelul nou nu l-am simtit) deranjeaza cu ceva ? Sau dauneaza cu ceva ansamblului ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 10, 2014 Share Postat Ianuarie 10, 2014 (editat) Acel clanc face diferenta in "disputa " lant vs cardan. Toate "minusurile" cardanului pleaca de acolo si nu pot fi imputate decat cardanelor care "clancane". De aici si dorinta de a diferentia solutiile tehnice adoptate de diversi producatori in incercarea de a apropia comportamentul motocicletei cu cardan de cele cu lant, in special in clasa enduro-turing, unde datorita cursei mari a suspensiei spate dezavanatajele sunt mai evidente. Confirm si eu, intradevar clancul la LC este mult diminuat fata de generatia veche, probabil datorita noului ambreiaj in ulei. Editat Ianuarie 10, 2014 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Ianuarie 10, 2014 Share Postat Ianuarie 10, 2014 Poate un moderator modifica titlul topicului, ca virgula aia nu-si are rost inainte de "sau", care oricum trebuia scris cu s mic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOTORIOUS Postat Ianuarie 10, 2014 Share Postat Ianuarie 10, 2014 (editat) Auzi acolo!O ringurile confera elasticitate lantului...Isuse!Habar nu are ce e ala lant si el da lectii despre cum e cu motocicleta.O ringul a evoluat sub diverse forme(sectiune transversala gen O.X.ZX.WX.etc))pentru a retine eficient lubrifiantul si a preveni uzura zalelor pe laterale si in zona de contact cu pinii. Editat Ianuarie 10, 2014 de transilvania72 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 10, 2014 Share Postat Ianuarie 10, 2014 Omul a recunoscut ca s-a inselat in privinta asta. Nu e cazul de lapidare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Ianuarie 10, 2014 Share Postat Ianuarie 10, 2014 Aici ar fi comentarii si daca ar fi transmisia la roata prin pinioane in cascada . Off topic : altii chiar fac calcule : . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 10, 2014 Share Postat Ianuarie 10, 2014 Sau hidraulica?.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOTORIOUS Postat Ianuarie 10, 2014 Share Postat Ianuarie 10, 2014 Sau nucleara...ca tot se bat campii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Ianuarie 10, 2014 Share Postat Ianuarie 10, 2014 Astea electrice, mobrele...ce transmisie finala folosesc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nyky Postat Ianuarie 10, 2014 Share Postat Ianuarie 10, 2014 Astea electrice, mobrele...ce transmisie finala folosesc? eu am vazut una la sibiu la romaniax si era pe lant,nu se auzea nimic altceva din miscarea motocicletei decat lantul zornaind Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Ianuarie 10, 2014 Share Postat Ianuarie 10, 2014 Astea electrice, mobrele...ce transmisie finala folosesc? Doar nu ai vrea sa fie transmisie cu "clanc" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Ianuarie 11, 2014 Share Postat Ianuarie 11, 2014 cu Bzzzz, sigur da nah...cum is viitorul ma astept sa aiba transmisia finala ideala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobertAmbrozie Postat Ianuarie 11, 2014 Share Postat Ianuarie 11, 2014 Din punct de vedere fizic , mecanic , pentru a angrena un pinion si o foaie in acelasi plan , transmisia cu lant ( curea ) este ideala . Simplu , ieftin si bun . Cardanul e scump , complicat si greu . Si face fix acelasi lucru , insa cu multe complicatii . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Ianuarie 11, 2014 Share Postat Ianuarie 11, 2014 eu am vazut una la sibiu la romaniax si era pe lant,nu se auzea nimic altceva din miscarea motocicletei decat lantul zornaind inseamna ca era o vechitura pentru asaceva e ideal principiul direct drive, respectiv motorul sa antreneze direct roata a facut-o Sony la casetofoane acum 30 ani, nu vad de ce nu se poate si la o motocicleta electrica fara lant, fara curea, fara cardan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Ianuarie 11, 2014 Share Postat Ianuarie 11, 2014 transmisia cu lant ( curea ) este ideala . Simplu , ieftin si bun . Cardanul e scump , complicat si greu . Si face fix acelasi lucru , insa cu multe complicatii . Ai avut si motoare cu cardan ? Asa ziceam si eu acum ceva ani... inseamna ca era o vechitura pentru asaceva e ideal principiul direct drive, respectiv motorul sa antreneze direct roata Ma gandesc ca pt asta ar trebui sa mute foarte mult centrul de greutate in partea din spate. Ceea ce nu cred ca este chiar indicat la un motor care it pune aproape instant cuplul maxim la roata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Septembrie 27, 2014 Share Postat Septembrie 27, 2014 (editat) Ei...cum asa ?! Cardanul BMW nu e bun de nimic . E o gluma, nu sariti cu gura ! Acum, la modul serios....m-am dat cu cateva BMW-uri...si la toate am simtit acel " clanc" in transmisie. Care sa fie explicatia ?? Un amic ... dupa ce si-a luat K1600GT, mi-a cerut o parere legata de "clanc". Mi-am dat si eu cu parerea, am intrebat si pe altii mult mai cunoscatori in ale bavarezelor, inclusiv un bun amic, mecanic la "sursa" ...etc Concluzia : " a mai avut BMW ? - Nu !....Nici cardan ? - Nu !....spune-i sa stea relaxat ! :)" La alt K1600GT am simtit la fel, in vreo 27 km, nu in parcare. Restul....1150 sau 1200...GS, RT, R...etc cu care m-am mai dat ocazional, nu le mai pun la socoteala, aveau si ceva kilometri. Care sa fie explicatia ? Dar sincer acum, argumentat, relaxat....serios, fara certuri. P.S. De exemplu, la Kawasaki GTR1400 nici poveste de "clanc"...si m-am dat cu vreo 2 buc, cu unul chiar mai des...nu e al meu, e " al casei" . Acel "clank" se intalneste pentru ca BMW foloseste imbinarea din poza. Ma gandesc ca si una din problemele pe care le au GS, RT etc la transmisa finala sunt datorate imbinarii axului din doua piese, care solicita transmisia. de exemplu la honda crosstourer, moto guzzi stelvio nu fac acel clank, pentru ca axul e dintr-o singura piesa. Editat Septembrie 27, 2014 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Septembrie 28, 2014 Share Postat Septembrie 28, 2014 Mobra asta o fi fost buna de ceva la vremea ei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.