eugenbiscuitulhipiot Postat August 29, 2005 Share Postat August 29, 2005 M-am hotarat sa-mi iau motocicleta... si avand carnet de f putin timp si bani si mai putin m-am gandit sa fie o comunista. Problema e ca nu pot sa ma hotarasc de unul singur care sa fie. Initial am zis ca o jawa (de 350) ar fi tocmai buna.. una de prin 91-92. Imi placea ca era destul de nervoasa si avea transmisia pe lant. Problema e ca are motorul in 2 timpi (sau poate nu e o problema... d-aia am postat aici) si piesele am vazut in topicul sticky de mai sus ca sunt mai scumpe. Apoi m-am gandit ca un dnepr ar fi mai interesant... e o motocicleta mare (cu motor mare) si se poate face un chopper frumusel din ea. Consuma mai mult, dar piesele sunt mai ieftine (parca). Are transmisia pe cardan ceea ce ar fi un dezavantaj din punctul meu de vedere. Despre celelalte nu prea stiu.... simsonu nu imi place deloc, iar despre ij-ul este o enigma pt mine.... Minsk si MZnu prea imi plac din cauza motoarelor mici... la fel si voshod. Acum, sa zicem ca ar ramane in cursa jawa, ij si dnepr (sau ural, sau nipru ca nu stiu care e diferenta intre ele). Daca ati putea sa ma ajutati sa fac o alegere.... Ma intereseaza sa merg cu ea ce a mai ramas din sezonu asta, sa-i fac ceva modificari la iarna si la vara sa imi iau (sau nu) altceva... oricum fara sa o vand pe asta. Deci ce m-ar interesa la motocicleta ar fi sa fie cat de cat fiabila (nu ma pricep sa trag pe dreapta si sa mesteresc la ea), sa fie oarecum sprintara (fata de o masina) si EVENTUAL sa o pot face mai interesanta (o chopperizare ceva). Pretul as vrea sa fie pe la 500 eur (preferabil sub). Gasesc ceva? Si inca o intrebare.... ce service-uri moto sunt prin Bucuresti? Se poate sa fi spus prostii mai sus asa ca nu ma supar daca ma corectati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat August 29, 2005 Share Postat August 29, 2005 pai oricare din cele trei sunt bune pentru tine. Conditia este sa fie in stare cat mai buna la cumparare, si motorul este principalul vizat. -Daca vrei sa ai parte de surubareala minora (strangi un surub, mai schimbi un cablu, mai reglezi carburatorul putin) iei o Planeta (IJ). -Daca vrei sa mergi mai repede iei Jawa, dar te astepti sa reglezi platini, avansul, mai mult ca la Planeta. La fel cala Jawa e la IJ Jupiter. -Daca vrei cuplu, sunet, elasticitate a motorului, masivitate iei un Dnepr si mergi frumos ca cine stie ce cade in motor. Reglaje de tacheti si altele. -Daca vrei ceva sa cioparesti (adica de cele mai multe ori inseamna sa strici) ia ceva deja cioparit ca sa nu strici o motocicleta originala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat August 29, 2005 Share Postat August 29, 2005 la comuniste , chestiunea de fiabilitate se pune la tine , la persoana care le 'freacă', si mai puțin la motoare(fiabilitate neuronală , dacă mă-nțelegi....) în rest , tre' să ai pele groasă pă jeÂşte, si pă genunchi(oricum se face cu timpul, împreună cu glazura de negru în jurul unghiilor... Alfel sînt frumoase.Îți dau senzatia că trăiesti , că te lupți si că reuÂşeÂşti(uneori!) AÂşa că ia-ți de care poti(că toate-s faine), si cu timpul înțelegînd fenomenul , o să faci poate o altă alegere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TomCat Postat August 30, 2005 Share Postat August 30, 2005 (editat) Are transmisia pe cardan ceea ce ar fi un dezavantaj din punctul meu de vedere. Nu e deloc un dezavantaj transmisia pe cardan. Dimpotriva, e mai buna decit cea pe lant: intretinere redusa, fiabilitate mai mare. Cum nu te pricepi deloc la mecanica si nici nu prea pari dispus sa inveti, parerea mea e ca ar trebui sa iti iei ceva in 2T:IJ, JAWA, MINSK, MZ, VOSHOD. Motoarele sunt mult mai simple decit cele in 4 timpi, gasesti mai usor oameni care se pricep cit de cit sa le repare, si poate cine stie, 'furi' meserie si in timp, o sa te pricepi sa iti surubaiesti singur motorul. Daca ti-ai lua o japoneza, ar fi altceva, insa o Nipra nu merge asa 'de la ei', tre' sa-i mai faci oarece reglaje/reparatii. Si daca nu te pricepi de nici o culoare.... Editat August 30, 2005 de TomCat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 30, 2005 Share Postat August 30, 2005 ij 56 destul de fiabil daca ii pui electrica la punct, destul de sprinten, are forma frumoasa in stare originala si se poate modifica lejer, e ieftin peste 400 km in 3 zile ciu pasager si bagaje pa drum de munte cam jumate, viteza intre 60 si 100 si nu am avut belele (in afara de niste gunoaie in benzina, si o faza arsa la becul de far+ un papuc sarit de la electrica dupa a 2-a repriza de endureala, papucul e dn vina mea pt ca am pus din aia ff prosti) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raulus Postat August 30, 2005 Share Postat August 30, 2005 daca ai chef poti sa vii pe la mine sa vezi o nipra proaspat cumparata... la care tre sa-i schimb bujiile, bateria, uleiul, cauciucele.... si sper ca atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat August 30, 2005 Share Postat August 30, 2005 Aceeasi problema am avut-o si eu acu cativa ani si dupa un scurt episod cu o Sova (ruseasca cu mecanica de Voshod si aspect de MZ ETZ) aproape noua dar catastrofala am achizitionat o Planeta 5 de care am fost f multumit si nu am stat cu mainile in ea. Din cate am auzit Jawa nu da pe-afara de fiabilitate si la 2 cilindri apar probleme si uzuri premature daca nu trag perfect egal, etc. Acu' depinde cat de obosita e si ce "inginerii" s-au facut prin ea - a mea avea 19000 km si nu se umblase in ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdiV Postat August 30, 2005 Share Postat August 30, 2005 Parerea mea ii ca un monocilindric in 2T in gama 250-350 ar trebui sa iti fie suficient pentru inceput. Mie mi-ar fi placut sa detin un 4T comunist de cilindree mica dar inafara de Simson (care is vechi....) nu prea ai ce alege. Deci eu zic ca un ETZ (daca te tine pusculita) sau o Planeta 5 cel mai bine si te-ai scos. In 500 E gasesti Planeta buna si la aia nu prea ai de muncit, si chiar daca ai macar piesele is ieftine si disponibile usor. Jawa si Jupiter sunt bicilindrice si vin cu problemele caracteristice de reglaje aprindere/carburatie. De preferat sa cauti un motor nemodificat/netaiat si cu motor nedesfacut din fabrica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat August 30, 2005 Share Postat August 30, 2005 Parerea mea este cand mergi pe strada sa numeri motociletele pe care le vezi mergand si faci un clasament!!! (ma refer la comuniste, ij, Jawa, MZ, Nipru, CZ,).. si dupa o periada de timp o sa iti dai singur seama ce motor merita cumparat!! Dupa cate am numarat eu fata de cele straine....mai bine nu te dezamagesc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motomaniac Postat August 30, 2005 Share Postat August 30, 2005 Eu zik ca un Dnepr merge chiar si pentru un incepator.Secretul este sa mearga bine cand il cumperi si sa mergi cu el la un mecanic bun care chiar se pricepe cu adevarat la Nipru.Si dak e pus odata la punct nu vei mai avea probleme.....va trebui doar sa mergi din cand in cand la revizii.....Si dak mergi frumos cu el si fara forje aiurea nu o sa te dezamageasca.Marea problema la Dnepre is cei care le exploateaza aiurea......Si dupa Dnepr ar mai fi Ij planeta 5........sau MZ ETZ dak te tzine buzunarul cum s-a mai zis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenbiscuitulhipiot Postat August 30, 2005 Autor Share Postat August 30, 2005 Nu e deloc un dezavantaj transmisia pe cardan. Dimpotriva, e mai buna decit cea pe lant: intretinere redusa, fiabilitate mai mare. Cum nu te pricepi deloc la mecanica si nici nu prea pari dispus sa inveti, parerea mea e ca ar trebui sa iti iei ceva in 2T:IJ, JAWA, MINSK, MZ, VOSHOD. Motoarele sunt mult mai simple decit cele in 4 timpi, gasesti mai usor oameni care se pricep cit de cit sa le repare, si poate cine stie, 'furi' meserie si in timp, o sa te pricepi sa iti surubaiesti singur motorul. Daca ti-ai lua o japoneza, ar fi altceva, insa o Nipra nu merge asa 'de la ei', tre' sa-i mai faci oarece reglaje/reparatii. Si daca nu te pricepi de nici o culoare.... 233178[/snapback] Am zis ca nu ma pricep la mecanica motocicletelor... da' nu sunt chiar bata (sau antitalent). Si in nici un caz nu am spus ca nu sunt dispus sa invat... chiar vreau sa invat. Deocamdata preferata mea ar fi dnepr... are mototr in 4t (nu ma chinui cu uleiul in benzina), e masiva si e indeajuns de rapida pentru mine. Tot nu mi-ati raspuns la intrebarea cu service-ul... sau unde gasesc pe cineva care sa se priceapa. Eventual sa stau pe langa el sa invat si eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat August 30, 2005 Share Postat August 30, 2005 Dnepr e o motocicleta frumoasa, puternica dar trebuie sa te porti cu ea cu manusi, trebuie sa intretii. Nu este un motor bun pentru viteze de dincolo de 100km/h. Multi au gresit dand tare in ele si le-au facut praf. Chiar nu e deloc greu sa faci praf un motor de Dnepr daca te bate gandul. Vezi ce cumperi. Daca vrei mecanic de Dnepr il am pe Pedro, a avut zeci de motoare si un Dnepr timp de 5 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddcristi Postat August 31, 2005 Share Postat August 31, 2005 Eu unul itzi recomand cu caldura o Jawa 350.. numa' sa fie motoru' facut la cehi, nu modelu' facut la rushi... eu, ca incepator, cu d-aia m-am dat.. shi am tzinut-o timp de 6 ani, timp in care am facut peste 60.000 km cu ea... Avand in vedere ca eram incepator, eram tufa in materie de mecanica (nu ca acum n-ash fi ), asha ca, de-abia dupa 2 ani de cand am luat-o, am aflat ca mai trebuie reglata shi aprinderea la ea (incepuse sa mearga prost)... dupa 6 luni dupa ce am cumparat-o am aflat ca am shi trusa de scule (deci itzi dai seama cat de mult am avut de reparat la ea)... ideea e ca daca ii in stare buna cand o iei shi dup-aia o intretzii (benzina buna, ulei bun si suficient in amestec, reglajul aprinderii cam tot la 2-3 luni), te tzine mult shi bine fara sa ai nevoie de vreo reparatzie majora... eu am facut turul tzarii cu ea de 2 ori shi n-am avut nici o problema cu ea (odata a trebuit sa schimb o bujie shi odata a trebuit sa schimb releul de semnalizare).... Despre Dnepr... well.. am multzi prieteni care or avut sau inca mai au Dnepr... shi sincer sa fiu, intotdeauna cand am mers cu ei la drum lung, trebuia sa ne oprim sa mai meshtereasca cate ceva la el... ca sa nu mai spun ca aproape in fiecare iarna demontau animalele shi schimbau cam tot ce tzine de setul motor din ele... Orice ai alege, bafta! DDC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Estremadura Postat August 31, 2005 Share Postat August 31, 2005 cea mai mare problema la nipru sunt piesele... si eu am vazut oameni care schimba segmentii o data cu uleiul... da' exista o rezolvare - segmenti si pistoane de Ural (alea noi, nu tot cele facute pe genunchi prin Ukraina) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motomaniac Postat August 31, 2005 Share Postat August 31, 2005 Si cum sa se potriveasca pistoane si segmentzi de Ural pe Nipru dak Uralu' are 750cc?Sau sunt si Ural de 650cc si nu stiu eu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdiV Postat August 31, 2005 Share Postat August 31, 2005 Probabil ca tot la fel cum merge Simsonul cu Dacie sau Mz-ul de 250 cu trabant -> cu o camasa aproape invizibila Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat August 31, 2005 Share Postat August 31, 2005 Sigur ca Dneprul si Uralul au aceeasi cilindree si diametru al cilindrului. Dar Uralul are boltul mai gros decat Niprul. Probabil ca segmentii ar merge, dar fiti fara grija, segmentii tunari sunt buni, nu segmentii sunt problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat August 31, 2005 Share Postat August 31, 2005 ma risc sa zic ca daca Jawa TS incepe sa-ti mearga prost, ii dai de cap mai greu decat Niprului. E greu sa o faci sa-ti mearga uniform. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danm Postat Septembrie 1, 2005 Share Postat Septembrie 1, 2005 Aleko are dreptate , daca mergi 80-90 ( nu-l forjezi ) nipra merge , daca-i dai 130 ? cum am citit pe aici , comanda-ti piese si prin octomdrie-noiemdrie i-ati sculele si apucate de desfacut.Faci din start niste modificari (cred ca cel mai bine carburatoare japoneze, plus cateva la un prieten si te invata cum sa-i reglezi aprinderea si tacheti si asta este ). Daca-ti place sa alergi eu nu te sfatuiesc sa-ti i-ei nipra sau ural, oricum alegerea este a ta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Estremadura Postat Septembrie 1, 2005 Share Postat Septembrie 1, 2005 Si cum sa se potriveasca pistoane si segmentzi de Ural pe Nipru dak Uralu' are 750cc?Sau sunt si Ural de 650cc si nu stiu eu? 234648[/snapback] Motorul NOU de Ural e de 750cc, cel vechi era de 650cc, dar alezajul a ramas la fel -78 ; s-a schimbat cursa care a crescut de la 68 la 78. Precis pistoanele de Ural merg pe Nipru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pannoniachopper Postat Septembrie 1, 2005 Share Postat Septembrie 1, 2005 Parerea mea este sa cumperi o Planeta 5. Un piston, 2 timpi, simplu, lejer de reparat, si nu te lasa pe drum, daca ai grija. Nici Niprul nu te lasa pe marginea soselei, daca este reglat bine. Eu am bagat in Nipru in vara asta peste 10.000 de kilometri, iar in motor n-a fost schimbat nici bujia de patru ani (!!!). Asa, sa nu-mi spune nimeni, ca Niprul e (cuvant urat), pentru ca nu-i adevarat treaba. Numai trebuie sa ai grija, si sa reglezi bine carburatoarele, aprinderea, etc. DAR, dupa parerea mea nu este o solutie buna pt. un incepator, pentru ca este un animal neimblanzit, puternic, si greu, foarte greu. Si Ij-ul 56 e bun, dar vechimea lasa urme in motor. Deci: Planeta 5, dupa aia un Nipru, dupa aia... Si ETZ-ul e bun (motoric), dar cadrul e slab, design-ul e . Jawa, mai ales California, sau Ogar sa nu iei, pt. ca au foarte multe probleme cu schimbatorul de viteza, reparatia fiind o adevarata calvarie. Iar Ij Jupiter NICIODATA!!! Bafta si drum uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenbiscuitulhipiot Postat Septembrie 1, 2005 Autor Share Postat Septembrie 1, 2005 Va multumesc tuturor pentru raspunsuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Septembrie 2, 2005 Share Postat Septembrie 2, 2005 O problema mult discutata aici pe forum: achizitia primei motociclete, si daca e vorba de comuniste, desi nu sunt multe variante disponibile totusi e destul de greu de gasit motocicleta (aproape)perfecta pentru viitorul motociclist! In alta ordine de idei, trebuiesc evaluate BINE toate ofertele pentru ca nici o comunista nu se aseamana cu alta in totalitate chiar daca e vorba de aceeasi marca/tip. Tu te gandesti la un Nipru. Sa lasam la o parte fazele cu Niprul nu e motor de incepatori, ca e greu, si alte chestii. Am avut Nipru ca incepator - l-am condus fara probleme, nu am cazut cu el niciodata si nici nu am avut tentative, e adevarat am si mers incet cu ea. Insa cu Niprul o sa surubaresti destul, o sa o ingrijesti si o sa o "tii in brate mereu" ca asta e Niprul - ca un copil care daca ai grija in permanenta de el e cuminte iar daca nu este o obraznicatura nesimtita care vrea sa zaca in garaj. Parerea mea e ca daca vrei sa nu stai prea mult de bibileli si surubareli, ia-ti o Planeta 5 sau un ETZ-250 care nu e cum spuneai tu, pur si simplu doar un "motor mic si in 2 timpi" ci e cea mai fiabila dintre comuniste, are o groaza de calitati dar din pacate design/forma de cacao-o. Bafta si sa auzim de bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kombat Postat Septembrie 2, 2005 Share Postat Septembrie 2, 2005 56 sau planeta 5 acelasi lucru difera electrica cea din urma fiind pe 12 V nu tre so modifici tu se e super fiabila eu am urcat la sinaia cu ROMMEL care e un 56 doar pe baterie fara sa dea semne de oprire cu bagaj si nevasta(tot bagaj este) pt tine e bun un mono cilindru pt inceput ve invata multe si nu vei fi dezamagit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Septembrie 22, 2005 Share Postat Septembrie 22, 2005 Nene Kombat , zii bre si de ural ceva , lasa-le dreacu de Ij-uri. Eu zic ce zice lumea, dintre socialiste Ural-ul e rege daca vrei putere/gabarit/prestanta. HEIL URAL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.