Sari la conținut

Comunistele "coclaurilor"


Cristinelu_motorelu
 Share

Postări Recomandate

Se comporta binisor dar nu poti avea mari pretentii de enduro, e destul de greu, nu are prea multa putere si se incinge fiind racit pe aer. O alta problema ar fi franele , daca o urci in varf de munte e cam complicat la coborare deorece franele cu tambur se incing f tare, iar frana de motor e aproape inexistenta din cauza motorului in 2 timpi .

Eu am urcat pe drum forestier noroios pana la 1800m

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un ij pus la punct se comporta excelent.

cu un raport de transmisie si cu reglaje corecte e bestial pe teren. trebuie doar sa stii sa il duci acolo unde vrei sa ajungi.

am un ij 56 cu cutie de viteze la rapoarte originale. nu imi da emotii la nici o panta desi am pinion de 21 cu roti de 18. cauciucuri russesti.

 

 

pe langa asta mai am un bmw f650 dakar. nu il simt in stare sa ajunga unde merge ijul desi in minim 80% din locatii ajunge mai rapid.......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un ij pus la punct se comporta excelent.

cu un raport de transmisie si cu reglaje corecte e bestial pe teren. trebuie doar sa stii sa il duci acolo unde vrei sa ajungi.

am un ij 56 cu cutie de viteze la rapoarte originale. nu imi da emotii la nici o panta desi am pinion de 21 cu roti de 18. cauciucuri russesti.

 

 

pe langa asta mai am un bmw f650 dakar. nu il simt in stare sa ajunga unde merge ijul desi in minim 80% din locatii ajunge mai rapid.......

intr-adevar asa este, eu am o corcitura de ij festival(motorul) cu planeta 5(cadru sha etc) pe care l-am facut special pentru dealuri deoarece locuiesc intr-o zona de munte (orashul lu' PINALTI) si e pacat sa nu exploatez la maxim aceste locuri minunate. motocicleta a ramas aproape la fel ca varianta originala doar ca i-am inlocuit pinioanele(fata-spate) lantzul(de kawa zxr) pentru ca sunt facute sa reziste la un cuplu destul de mare, cauciucul pe spate e de ktm 640 lc4 exclusiv pt off-road telescoape inaltate si intarite respectiv aprinderea e de mink datorita problemelor de incarcare la regimuri joase de turatie si deocamdata cam atat dar mai am niste planuri cu ea. promit sa pun shi niste poze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intr-adevar asa este, eu am o corcitura de ij festival(motorul) cu planeta 5(cadru sha etc) pe care l-am facut special pentru dealuri deoarece locuiesc intr-o zona de munte (orashul lu' PINALTI) si e pacat sa nu exploatez la maxim aceste locuri minunate. motocicleta a ramas aproape la fel ca varianta originala doar ca i-am inlocuit pinioanele(fata-spate) lantzul(de kawa zxr) pentru ca sunt facute sa reziste la un cuplu destul de mare, cauciucul pe spate e de ktm 640 lc4 exclusiv pt off-road telescoape inaltate si intarite respectiv aprinderea e de mink datorita problemelor de incarcare la regimuri joase de turatie si deocamdata cam atat dar mai am niste planuri cu ea. promit sa pun shi niste poze.

sal

parerea mea este ca locul la ij este pe asfalt nu coclauri ,daca vrei comunista pe coclauri ia si tu un minsk un voschod sau mobra cu mici mari modificari asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru MACADAM recomand dnepr! MT-11 .......ij-ul e puturos,nu are turatie ,dar esste facut sa dezvolte putere mare la turatie mica......pune tu cutie de ij pe motor de mz sau jawa care ajung la 10.000 rpm!sa vezi cum ZBORI cu el!depasesti suta lejer!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru MACADAM recomand dnepr! MT-11 .......ij-ul e puturos,nu are turatie ,dar esste facut sa dezvolte putere mare la turatie mica......pune tu cutie de ij pe motor de mz sau jawa care ajung la 10.000 rpm!sa vezi cum ZBORI cu el!depasesti suta lejer!

depasesti suta si cu ijul original :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ijul monocilindru solo e mai tare ca Niprul solo pe off-road fiindca e mai usor, are pozitie in sea mai potrivita, are cursa mai lunga pe suspensii, telescoapele fata se incovoaie mai putin, schimband raportul de pinioane ai o gama larga de situatii. Poate fii mai rapid ca Niprul la drum intins (croaziera cu 19-20), trage bine si atasul la pinion de 16-17. Si sa nu uitam ca sta mai bine pe frane fata de Nipru, ceea ce conteaza.

Insa are motorul neleastic si repriza lenta. Ijul sufera rau de ambreiaj.

 

Cu atas Niprul (si in special MT16) invinge orice motocicleta comunista pe off-road cu conditia sa fie destul loc sa treaca, si 99% din timp este si tine pasul cu foarte multe din enduroaicele japoneze sau de ce nu austriece. Niprul va strabate kilometri multi prin zapada afanata pana la nivelul rezervorului sau chiar mai mult in functie de sanatatea motorului. Niprul va trece prin apa si namol pana la nivelul filtrului de aer sau pe distante scurte pana la rezervor. Niprul va urca pante abrupte fara sa sufere si in mult mai multa siguranta. Niprul are cuplu si mai departe are un ambreiaj excelent si o transmisie, cutia si grup, foarte robusta.

Din situatia din avatarul meu am iesit nu dand in marsarier ci tot inainte, cu toate ca zapada se intarise.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Terente
Ijul monocilindru solo e mai tare ca Niprul solo pe off-road fiindca e mai usor, are pozitie in sea mai potrivita, are cursa mai lunga pe suspensii, telescoapele fata se incovoaie mai putin, schimband raportul de pinioane ai o gama larga de situatii. Poate fii mai rapid ca Niprul la drum intins (croaziera cu 19-20), trage bine si atasul la pinion de 16-17. Si sa nu uitam ca sta mai bine pe frane fata de Nipru, ceea ce conteaza.

Insa are motorul neleastic si repriza lenta. Ijul sufera rau de ambreiaj.

 

Cu atas Niprul (si in special MT16) invinge orice motocicleta comunista pe off-road cu conditia sa fie destul loc sa treaca, si 99% din timp este si tine pasul cu foarte multe din enduroaicele japoneze sau de ce nu austriece. Niprul va strabate kilometri multi prin zapada afanata pana la nivelul rezervorului sau chiar mai mult in functie de sanatatea motorului. Niprul va trece prin apa si namol pana la nivelul filtrului de aer sau pe distante scurte pana la rezervor. Niprul va urca pante abrupte fara sa sufere si in mult mai multa siguranta. Niprul are cuplu si mai departe are un ambreiaj excelent si o transmisie, cutia si grup, foarte robusta.

Din situatia din avatarul meu am iesit nu dand in marsarier ci tot inainte, cu toate ca zapada se intarise.

 

 

Cu toate de acord, pana la rezervor, asta cu toate etansarile intre carburatoare si furtunul pana la filtru.

 

Din momentul in care apa a ajuns la carburatoare, restul e fun...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vazand atatea discutzii aprinse despre IJ m-am gandit sa infiintez shi yo un topic despre regina "coclaurilor" dupa parerea mea asa ca astept opinii si idei despre cum se comporta IJ-ul pe meleagurile neasfaltate din ROMANIA!!!!

SALUT OAMENI BUNI! SA ZIC SI YO,CA SI EU AM O ''PEDEAPSA'' DIN ASTA. E UN IJ56,DIN 1958,SI MERGE PE NEASFALTAT DE ZICI K PT AIA A FOST PROIECTAT! CIND IL AVEA NEBUNUL D UNDE L-AM LUAT IL ALERGAM CU TOT CU ''BARCA'',4 INSI PE EL.PRIN NOROAIE SI ZAPEZI! DACA E BINE PUS LA PUNCT SI NU UITI CE E...MERGE BALAURU'. NUMA' K O SERVISEZI NONSTOP. :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu atas Niprul (si in special MT16) invinge orice motocicleta comunista pe off-road cu conditia sa fie destul loc sa treaca, si 99% din timp este si tine pasul cu foarte multe din enduroaicele japoneze sau de ce nu austriece.

 

Asta e ala 1% in care nu poate... si mai gasesc cateva 1% din astea, cred ca o punem de un 25 - 30%. :laugh: :P

 

post-2624-1221547778_thumb.jpg

 

In mm cand da zapada, ii punem un plug sa dam prin Chitila sa facem bani. :bounce:

 

ONTOPIC: Cand aveam Planeta 5, intram pe forestiere fara greturi. Si n-am simtit niciodata lipsa cuplului chit ca aveam pinion de atac cu 19 dinti. (bine, acuma nu ma bagam la rampe extreme sau alte kacaturi, ci doar in limita decentei).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba poate sa faca si chestia aia din poza daca stii cum sa o iei ca altfel ramai pe baia de ulei sau pe cadrul de la atas. Mi-e lene sa caut un film cu un M72 sarind de-astea.

Daca vrei sa-ti zic unde nu cred ca face treaba un Nipru cu atas iti zic: un Erzberg, clar nu are destula putere sa traga pana sus. Insa mai sunt si exceptii, daca te intereseaza vezi calatoria sposorizata de fabrica KMZ cu MT16 din 2005, cand a facut din Kiev toata Asia si inapoi. Sunt poze cu Niprul urcand direct costisa, incet si sigur.

In final aici nu e vorba de comparatie, e nedrept, e o mare diferenta de caiete de sarcini. Niprul are insa marele merit ca, conform cu documentatia lui, fiind totusi foarte rudimentar si ieftin are o gramada de calitati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Jawe-le fug!

Simsoanele si Uralele, si Niprele trag(o multime de povesti cu ele legate kur in kur si care e mai tare.... :cheers: )

...iar IJ-urile urca! Sant un fel de teleferice sau lifturi!Invariabil , pe unde ma umblat pe coclauri si am dat de cate un IJ prapadit , cu cate o baterie de masina legata pe saua dinspate...povestea era aceiasi:...."da' sa vezi cum urca!Ui p-aci prin gradina , printre pruni , drept in sus !Stii cum urca?Nici cu calu' nu o putut p-acolo!" :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Jawe-le fug!

Simsoanele si Uralele, si Niprele trag(o multime de povesti cu ele legate kur in kur si care e mai tare.... :D )

...iar IJ-urile urca! Sant un fel de teleferice sau lifturi!Invariabil , pe unde ma umblat pe coclauri si am dat de cate un IJ prapadit , cu cate o baterie de masina legata pe saua dinspate...povestea era aceiasi:...."da' sa vezi cum urca!Ui p-aci prin gradina , printre pruni , drept in sus !Stii cum urca?Nici cu calu' nu o putut p-acolo!" :rolleyes:

 

 

 

:cheers: :laugh: :lol:

 

mare dreptate ai!! urca dale/n masa de ij/uri mai si coboara!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:rolleyes: :cheers: :laugh:

 

mare dreptate ai!! urca dale/n masa de ij/uri mai si coboara!!

:lol: Nici cu ETZ-ul nu mie rusine pe coclauri.Se descurca de minune.E usor, iar telescoapele is gen semienduro.Am facut si eu ture de Marisel-Rasca-Huedin :

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...