Sari la conținut

Sinteza Dnepr


bubaq
 Share

Postări Recomandate

Are dreptate Rocknroll! E buna treaba cu proba cu benzina! De la tzevile de la supape este! Aceeasi problema o am si eu! Pe stanga incepe sa curga pe la 75 km/h pe dreapta pe la 100 km/ h dar mai putin! Trebuie scoase si etansate! Asta e sfatul veteranilor! Si eu trebuie sa fac asta cand se mai incalzeste! Tzevi mai gasesti la Dany! Ii roaga pe ucrainieni sa le scoata din chiulase! Dar nepristii mi-au spus ca se rezolkva cu silicon! Rockul a avut idee buna! Daca incerci cu benzina vezi si cat de deformata este tzeava! Si in functzie de asta poti lua o hotarare! Daca le schimbi, daca le indreptzi si etansezi!

Am o intrebare pentru cei mai priceputzi! Daca incalzesc chiulasa si apoi bag tzevile nu le strange mai binein locasul lor?

intra mult mai usor si gingas fara a fi lovite si bruscate daca incalzesti bine chiuloasa in zona respectiva!defapt asa este indicat orice procedeu de montare ce tine de etansare fixare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut. Mai oameni buni, cititi si apoi vedeti voi cum procedati. Cind lucrati la demontat-montat piese din alte metale presate in aluminiu sa nu va impinga pacatul sa faceti operatiile fara o incalzire buna a piesei de aluminiu. DE CE? Aluminiul este un neferos cu cea mai mare dilatare. Orice piesa care va fi montata in aluminiu se va prelucra cu cotele pe +. tocmai ptr. asta, DILATARILE. Daca demontezi o piesa din otel, fonta, bronz, presata intr-o carcasa de aluminiu o faci fie cu o presa adaptata, fie prin bataie, ca este la indemina. In momentul in care faci depresarea fara incalzirea carcasei de aluminiu piesa depresata "va pleca" cu o parte din acel +, dar "furat" din aluminiu, ptr. ca este materialul mai moale. Dupa 1-2-3 operatii din astea facute "la rece" ( depinde "ce mina ai") te vei trezi ca piesa ce o vei presa in carcasa va juca, si... alta carcasa, alte dureri de cap. Avind in vedere, luind in consideratie si respectind practica, care ne omoara, ca Niprul este un motor care lucreaza cu temperaturi ridicate, ta-na-na-na-na, vedeti cum va beti cafeaua cind faceti interventii din astea mai "delicate". Alta problema, vad ca unii dintre voi se pling de slabirea prezoanelor din capacul grupului diferential. (Cele care string grupul pe bascula). La mine nu este inca nevoie, dar daca va fi voi aplica o "tehnica" mai veche ( o foloseam la blocarea reductiilor facute atunci cind se "ducea" filetul ptr. bujie din chiulasa). O picatura de electrolit din baterie pusa pe fiecare prezon si montat in capac. Electrolitul, in reactie cu aluminiul, va face un oxid care va bloca prezonul si... aleluia. ATENTIE!!!. In timp, NU GARANTEZ posibilitatea de demontare, deci ginditi-va unde folositi procedeul, daca-ti permiti in caz de ceva sa renunti la piesa respectiva si sa cumperi alta peste nu stiu cit timp. Deci nu o luati neaparat de "cea mai buna". Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niku, iti mai arunca ulei? Da-ne un raspuns...

 

 

deocamdata n-am iesit cu el inafara sa bag ceva km, k atunci curge mai tare daca e ceva, insa in oras deocamdata nu a mai curs deloc...

 

sa speram k asa va ramane! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Ati disparut...pe drumuri! E greu de scos furca la Dnepr? Cineva care a facut asta... Si cum se schimba uleiul in amortizoare?

 

 

e simplu de dat jos furca....ai suruburi pe jugul inferior, le defaci alea, si sus suruburile alea mari din capatul furci le dai jos de tot si ar trebui sa iasa usor .......iar cu schimbatul uleiului dupa ce e desfacuta o intorci pur si simplu cu capul in jos deasupra unui vas si scurgi uleiul, in caz ca mai are asa ceva in ea .....si pui altul nou... "Rezervorul furcii din fata: 0,130l"-citat din manual ca sa nu iasa discutii . Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baga H46, sa speram ca asamblezi cum trebuie si zeul Marte te va harazi cu o furca etansa. Daca nu e etansa si te scarbesti sa o desfaci la loc, bagi T90 sau T140 sau orice miere cat mai groasa :cheers:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baga H46, sa speram ca asamblezi cum trebuie si zeul Marte te va harazi cu o furca etansa. Daca nu e etansa si te scarbesti sa o desfaci la loc, bagi T90 sau T140 sau orice miere cat mai groasa :D)

 

Am vazut mai multe moto cu furca neetansa si uleiul mustind peste tot. Chiar daca T90'ul nu e cine stie ce scump, parca tot nu merita sa completezi periodic si sa ai motorul slinos

 

Cre'ca merita un set de simeringuri si un ulei special...

 

Am pus sim'uri noi si un ulei special de furca, era un ulei de mi-am lins degetele (mirosea a sirop de visine, pina si culoarea era roz :)) si n-am mai avut treaba (nici n-am mers mult, e drept :cheers:)

 

Si mai apare o problema la furca neetansa; odata cu uleiul am scos si o gramada de apa din amortizoare :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atentie, tu vb de furca de Ij, care este mai precis facuta, poti obtine etnaseitatea si poti baga uleiuri hidraulice 5W,7,5W, 10 W sau altceva. La Nipru nu reusesti asta intotdeauna din varii motive.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si daca totusi nu mai gasiti mai eu niste Omala 320, Cassida 150, Meropa 220, Tellus T 46, sau niste Rimula 15W40 ca echivalent T46, merge si la Komatsu' la partea hidraulica, ceva Spirax 80W90 cu slip limitted diferential.....

 

:D :)

 

Dar totusi nu cred ca va merge la Nipru, nu? Trebuie ceva de calitate.....poate niste Multifak de la Chevron?

:bounce:

 

nu, sa ne mai gandim si la alte mosgoriciuri........ :cheers:

Editat de boaska
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
am citit dupa cateva saptamani discutile si m-a apucat asa o nostalgie pentru caldura ..... :)

 

mai are cineva "dorinta" de oarece piese de nipru: am descoperit 2 faruri care nu imi mai sunt necesare, 3 perechi de chiulase, 2 bai de ulei, ghidoane, un butuc, niste vibrochene, carburatoare vechi,

 

daca prezinta interes ceva, da-ti un semn, eventual un pret si rezolvam :D

 

 

motorist 1,ma intereseaza o pereche de chiuloase 0744974737 Costi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
am personalitate s-ar zice :bounce:

acum referitor la ce zici matale!

sa- mai incercat si a esuat operatiunea, nu de mine insa, cu toate ca e cit se poate de logic.

daca faci circuit extern pompa de care pomenesti matale care dupa spuse e destul de zdravana , dinsa va suge tot oloiul ca sa-l treaca prin radiator, oloi care il "fura" de la pompa originala a motorului si sansele sa ramina fara ulei la ture mari este foarte probabila, ulei insuficient ca si cantitate pentru ungerea corepunzatoare, si atunci ce sa facut?

o racire abuziva a uleiul lucru bun in acelai timp insa sii un "furt" din cantitatea de oloi din carter.

cu siguranta nu voi adopta un asemena sistem!

ungi chiuloasele si restul?

Domnu' e in ceruri! eu sunt un simplu muritor care vrea ca mobra lui sa aiba un radiator montat si sa fie eficieint.

sa fie treaba cit de logica, dami un exemplu? aratami un motor care are racirea uleiului prin intermediul unui radiator cu circuit extern si doua pompe?

nu vei gasi!

toate motoarele au sistemul descris de mine la punctul 2 cel de care pomeneam ca mie groaza sa ma apuc (mai bine nu pun radiator)si nu cel pe care-l testez.

Am vorbit cu oameni care au circuitul sonda-radiator-baie(sunt care au dat o gaura filetata in carter, eu nu dau!am facut o reductie pentru furtun in locul jojei)si au facut mii de km fara probleme.

sigur va tin la curent sau voi tacea daca iese prost :rock:

nu vei

Spui tu ca nu ar merge , dar daca faci un capac nou pt baie de ulei , care sa fie impartit in doua camere , din prima isi trage ulei pompa motorului , iar din a doua camera trage ulei pompa exterioara , in asa fel incat nivelul uleiului pt pompa de motor sa nu ramana fara ulei , si nici cea exterioara.S-ar putea calcula baia , astfel incat in prima camera sa fie cantitatea necesara de ulei pt a nu ramne fara.

Pompa exterioara , ar putea fi actionata de un motor electric , mult mai puternic , care sa ajunga lejer la 5000 rot min la care sa ii atasezi un reductor , care se gasesc , astfel incat sa invarta pompa la o viteza constanta de 2000 de ture ,dar turatiile si raportul ar treubui vazut dupa ce se realizeaza sistemul de ungere, si faci proba cu o masina de gaurit sau altceva care sa aiba un potentiometru pt a putea regla turatiile.Se observa la ce regim de turatii pompa isi mentine presiunea cea mai mare pt a putea face fata cerintelor noastre.

Pompa exterioara ar putea avea montat un filtru si o valva de sens, pt a nu se intoarce uleiul inapoi si a nu mai face amorsarea , si ar putea fi folosita doar pt ungere a butoiaselor ce imping tijele si racire a pistonului , etc .

Radiatorul , s-ar putea adapta pt racirea uleiuli prin circuitul baie de ulei - filtru- valva de sens- radiator-sorb pompa de motor- si apoi sa isi faca circuitul general, dupa cum a spus colegul mai sus.

Desigur , realizat o etanseetate mai buna a pompei , pt a mentine presiunea , treaba ce se poate gandi si realiza destul de usor.

Aceasta este parerea mea .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit acest post de la cap la coada , si nimeni nu introduce numere, date precise precum: Care este jocul max, pt o functionara buna a rulmentior.Acum nu stiu daca la fiecare e separat sau e un joc universal valabil si pt ceilalti rulmenti.Care sunt cotele originale , in cazul unei rectificari.Care este uzura maxima admisa pt butoiasele situate intre axul cu came si tije si cum se masoara.Ceva tabele cu date in legatura cu dimensiunile pistoanelor pt toate cotele si ce joc ar trebui sa fie intre piston si fusta cilindrului in caz ca se trece pe alta cota.Cum iti dai seama ca trebuie sa treci la urmatoarea cota la segmenti si cum se masoara.

Sunt toate date legate de dnepr care nu se gasesc asa usor.

Voi spuneti ca iei piesa noua si mergi mai departe ,dar ajungi la un momentdat sa ai juma de garaj de pistoane, cilindri , ambielaje si mai stiu eu ce , care le duci la pieta pana la urma.

DECI VA ROG FRUMOS DATE , NU NUMAI MODALITATI DE REPARARE.DATELE SUNT FUNDAMENTALE .

Multumesc anticipat.

P.s.: am si dnepr

Editat de Matanay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...dar daca faci un capac nou pt baie de ulei , care sa fie impartit in doua camere ...

Aceasta este parerea mea .

..da, dar prea complicata, teoretic, aproape imposibila practic! Solutia este gasita de altii, simpla, functionala...

Uleiul tras de pompa trece printr-un radiator, modificarea este doar la nivelul sorbului. Cei ce au facuto nu sunt forumisti, dar sunt pasionati. Cand am avut ocazia sa vad o bai desfacuta, n-am avut aparatul foto la indemana.

 

Am citit acest post de la cap la coada , si nimeni nu introduce numere...

Multumesc anticipat.

P.s.: am si dnepr

Aici ai dreptate! "Toaca-l" pe rocknroll(stie vulpea multe), drobu sau altii... poate au rabdare sa mai scrie :lol: aceste lucruri s-au mai scris, trebe doar sa cauti..

..."butoiasele" sunt tacheti, iar uzura lor este compensata prin reglajul culbutorilor, masurarea se face cu o lera de 0,07. Jocul piston si cilindru este 0,05 la 20 grade C, dar mere bine si daca-i mai mare. Uzura segmentilor se verifica dupa fanta dintre capete(la 0,6 inca mai merg bine[o spun din experienta])

Secretul la nipra-i uleiul!

P.s.: daca ai dnepr si te ti de el, in scurt timp ai sansa sa ajungi un bun mecanic :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..da, dar prea complicata, teoretic, aproape imposibila practic! Solutia este gasita de altii, simpla, functionala...

Uleiul tras de pompa trece printr-un radiator, modificarea este doar la nivelul sorbului. Cei ce au facuto nu sunt forumisti, dar sunt pasionati. Cand am avut ocazia sa vad o bai desfacuta, n-am avut aparatul foto la indemana.

 

 

Aici ai dreptate! "Toaca-l" pe rocknroll(stie vulpea multe), drobu sau altii... poate au rabdare sa mai scrie :D aceste lucruri s-au mai scris, trebe doar sa cauti..

..."butoiasele" sunt tacheti, iar uzura lor este compensata prin reglajul culbutorilor, masurarea se face cu o lera de 0,07. Jocul piston si cilindru este 0,05 la 20 grade C, dar mere bine si daca-i mai mare. Uzura segmentilor se verifica dupa fanta dintre capete(la 0,6 inca mai merg bine[o spun din experienta])

Secretul la nipra-i uleiul!

P.s.: daca ai dnepr si te ti de el, in scurt timp ai sansa sa ajungi un bun mecanic :P

Multumesc, si sper sa ajung intr-o buna zi , pt a putea impartasi ceea ce cunosc. E un sentiment super cand poti si ajuti pe cineva.

Multumesc din nou.Asfalt uscat.

Mesaj completat

Acum as avea o alta nelamurire , as vrea sa stiu ce joc este permis sa fie intre ghidul supapei si supapa, pt ca la mine se misca putin stanga-dreapata , si ma gandeam sa nu trebuiasca sa inlocuiesc ghidurile cu altele noi.

Ma gandesc ca in timpul functionarii nu mai etanseaza bine daca are joc .

Multumesc anticipat.

Asfalt uscat.

:) :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://dnepromoto.com/dvigatel/golovki-cilindrov/koromysla/

google translate, si/sau altavista....o multime de informatii utile, din experientza utilizatorului...de utilaj...

Domnu' drobu, n-ai vrea sa ne faci matale traducerea(evident, daca ai timp), forumul a cazut de tot si poate s-ar mai inviora putin... :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Dnepr: Cum se scoate grupul spate? Cum se scoate cardanul de fapt? Din ce parte! Mi s-a incins protectia aia de tabla pe unde intra cardanul in grup! Adica s-a rascopt vopseaua pe ea! Acolo trebuie sa fie vaselina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dnepr: Cum se scoate grupul spate? Cum se scoate cardanul de fapt? Din ce parte! Mi s-a incins protectia aia de tabla pe unde intra cardanul in grup! Adica s-a rascopt vopseaua pe ea! Acolo trebuie sa fie vaselina?

..crucea cardanica are un gresor. Cu tecalimitru gresezi pana la saturare, este suficent. Demontezi roata, parghia de la frana a grupului, apoi grupul care este prins in 4 piulite. Capacul este filetat. Vezi la montare sa pozitionezi corect sigurantele pe axul cardanic, jocul axial. Siguranta dinspre cutie(cuplaj elastic) este fixa, reglajul se face la cea dinspre grup.

Posibil ca rulmentul pinionului de atac sa nu aibe ungere(lipsa ulei in grup), sau jocul axului cardanic prea mic face ca presiunea pe acest rulment sa creasca, ambele cazuri produc incalzirea lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca trebuie sa desfac sa vad! Nu stiu cum se scoate cardanul... Scot protectia de tabla si inauntru acolo la crucea cardanice nu stiu.... ! Si in ce parte scot cardanul din bascula?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca trebuie sa desfac sa vad! Nu stiu cum se scoate cardanul... Scot protectia de tabla si inauntru acolo la crucea cardanice nu stiu.... ! Si in ce parte scot cardanul din bascula?

 

 

....dupa ce dai jos grupul cardanul vine jos singur,nu este fixat cu nimic, iasa indata ce dai grupul jos din ambele parti el e tinut acolo de cele 2 ansamble (grup+cutie), de faptul ca este "prins" intre ele. Da jos grupul si ai sa vezi cum e treaba. Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...