Sari la conținut

Mopedul, Eseu Tehnico-economic


Axa cu Scame
 Share

Postări Recomandate

Brusc ma interteseaza si pe mine subiectul :ok: pentru ca

1. Benzina se scumpeste iar

2. Nu iti trebuie permis, deci nu are ce sa-ti ia daca te intorci noaptea de la o bauta cu el :drink:

3. Consoarta nu are permis dar are motocicleta, deci-->vindem Jawa si luam un moped, restul de bani ii bem :lol:

 

 

Intrebari/nedumeriri :

 

1. Actele. E de ajuns un act de vanzare-cumparare cu cel de la care il iau sau trebuie sa aiba si el acte de provenienta ca sa fiu acoperit in caz ca se descopera ca e furat ? Din cate stiu majoritatea nu au nici un act.

 

2. Cat de fiabile sunt? Recunosc ca desi sunt printre fiarele " mari" de ceva ani, mopedele habar n-am cu ce se mananca si nici nu am mers vreodata pe unul. :)

 

Pt mine cea mai importanta caracteristica tehnica acum e sa coste pana in 8-10 mil :drink: . A, si sa aiba loc pe sha pt 2 persoane in total sa duca cca 150 kile :P

 

Am auzit si eu ca tot omul de "Piaggio" dar din discutii am inteles ca sunt si bune si proaste ( Ciao/Bravo/Si). Puch,Manet,Peugeot... Alte marci? FirstBike - bleah...

 

Ce recomandati? In cati ani/km e terminata o jucarie de-asta presupunand ca te porti decent cu ea ?

 

Multam :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Actele. E de ajuns un act de vanzare-cumparare cu cel de la care il iau sau trebuie sa aiba si el acte de provenienta ca sa fiu acoperit in caz ca se descopera ca e furat ? Din cate stiu majoritatea nu au nici un act.

239271[/snapback]

 

Din cate stiu, ca sa fi in regula cand te opresc blue boys, iti trebuie si omologare de la RAR sau ceva cum ca e moped (nu ca nu s-ar vedea). Nu dati cu parul daca gresesc.

 

 

puch. badass. arata genial

239274[/snapback]

 

Daca te referi la Sachs Madass, da, arata genial ! Dar si costa "genial" :) (pe mobile incepe de la 1060 E)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.Actele: Iti trebuie contract cu vanzatorul (care e doar o formalitate dupa parerea mea) si mai important iti trebuie certificatul de provenienta a ciclomotorului in care sunt trevute cele 2 serii (motor si sasiu). Daca cumva te opreste politia (desi nu cred...) ii arati certificatul.

2. Piaggio sunt foarte fiabile (eu a avut ciao si am mers cu el 700 KM intr-o vara pe dealurile din cluj fara sa pateasca nimic. Intretinerea care i-am facut-o a fost minima, adica: cand l-am luat am curatat carbul si filtrul, iar in rest o bujie, o curea si vreo 3 piulite care au cazut.Cand l-am vandut pornea la sfert de pedala, si am ajuns sa regret mult vanzarea lui. Piesele se gasesc garla si la preturi mici.

3.Un model cu sa dubla va duce 2 persoane la viteza de apx 40 kmh (depinde de model), dar sa nu iti imaginezi confort tip moto.Veti sta lipiti strans unul de celalalt ca in puscarie :eek: .

4. Piaggio is dupa parerea mea cele mai bune (desi este o parere personala o consider si una obiectiva). Modelele sunt urmatoarele:

-Ciao (6-8 mil maxim, sa solo, max 50/h, NU ARE SUSPENSII pe spate si cele de pe fata is varza-> si vei simti gropile serios.)

-Bravo (8-10 mil, Un fel de Ciao cu suspensii bune (2*telescoape spate, furca telescopica fata), sa solo. F. bun pt. o singura persoana.

-Si,Grillo (modele "top end", scaun 2 pers, semnalizari, susp fata telescopica si spate monosoc (ca la enduro :) ) ->astea is de pe la 9 mil pana pe la vro 350 EUR.

 

Personal nu iti recomand Rizatto, malagutti, FB, minimobra si alte chestii de-astea. Daca nu pentru altceva,.,atunci macar pt. disponibilitatea de piese la Piaggio.

 

Sper ca te-am convins sa iti iei moped, fiindca odata ce il vei avea orasul nu va mai prezenta nici o problema.

 

Despre cat tine o jucarie, al meu era din 80.Cu set original. Aici depinde ce noroc ai si cat te pricepi la alegerea lui....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2. Cat de fiabile sunt? Recunosc ca desi sunt printre fiarele " mari" de ceva ani, mopedele habar n-am cu ce se mananca si nici nu am mers vreodata pe unul. :)

 

Pt mine cea mai importanta caracteristica tehnica acum e sa coste pana in 8-10 mil :drink: . A, si sa aiba loc pe sha pt 2 persoane in total sa duca cca 150 kile :P

 

Am auzit si eu ca tot omul de "Piaggio" dar din discutii am inteles ca sunt si bune si proaste ( Ciao/Bravo/Si). Puch,Manet,Peugeot... Alte marci? FirstBike - bleah...

 

Ce recomandati?    In cati ani/km e terminata o jucarie de-asta presupunand ca te porti decent cu ea ?

 

Multam :eek:

239271[/snapback]

fiabilitate - cel putin la piaggio e nesimtit de mare, poti sa abuzezi de el cum vrei tu , daca ii pui ulei suficient(nici mai mult, nici mai putin) MERGE

shaua se schimba, nu asta e important. Important ar fi sa iei unul cu VARIATOR ca sa traga mai bine la plecari si sa ai amortizoare fatza spate (ex piaggio bravo). Evita pe alea cu furca rigida si niste arculete mici jos. Iarasi sunt de cautat cele cu racire fortata pe aer/

De terminat banui ca ii duci segmentii in 10 - 15 mii desi poate tine si mai mult. eu am facut 5000 intr-o vara cu un bravo si i-am cerut tot ce putea(mers numai in blana, am cam 80 kg). Motorul fusese segmentat dupa ce mersese fara ulei in benzina si se gripase pistonul in cilindru. Cat a fost la mine nu a dat semne de oboseala, si anul asta merge cineva cu el fara nici o reparatie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsurile prompte !

 

Deja mi-am mai facut o idee...

 

Clar trebuie sa aiba amortizoare...2 pe ea nu trebuie sa stea ca pe goldwing , doar ocazional sa se poata tarai prin oras cu 2.

Nu ma intereseaza foarte mult performantele sportive si nici nu are ce sa caute in afara orasului, pentru adrenalina si plimbari am motorul.

Totusi, mi-e groaza sa ma gandesc ca in trafic nu ai putre si demaraj sa te lupti cu cu conservele, si nimeni nu te ia in seama , din punctul asta de vedere pare mai periculos decat cu un motor serios.

Frane? Ce e de stiut despre ele?

Far? Macar o licarire acolo tot are ?

 

Mopede cu racire fortata nu am vazut, decat modificate cu motor de mobra.

 

VARIATOR? Pls detalii, ce inseamna de fapt , nu mi

-e prea clar desi stiu ca exista un "ceva" acolo cu o fulie pe con si o curea, pe care o poti manari sa fuga tartareata pana in 70-80 .Presupun ca e altceva decat ambreiajul centrifugal :eek:

Cele fara variator inseamna ca raportul mtor-roata e fix si stabilesti viteza numai din turatia motorului prin intermediul ambreiajului centrifugal ?

La cutii de viteza secventiale sunt mester dar la astea, :) :drink:

Care sunt modelele care au asa ceva si care n-au ?

 

P.S. Cine are unul desfacut sa vad si eu ce are prin el ? :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VARIATOR? Pls detalii, ce inseamna de fapt , nu mi

-e prea clar desi stiu ca exista un "ceva"  acolo cu o fulie pe con si o curea, pe care o poti manari sa fuga tartareata pana in 70-80 .Presupun ca e altceva decat ambreiajul centrifugal :eek:

Cele fara variator inseamna ca raportul mtor-roata e fix si stabilesti viteza numai din turatia motorului  prin intermediul ambreiajului centrifugal ?

La cutii de viteza secventiale sunt mester dar la astea, :) :drink:

Care sunt modelele care au asa ceva si care n-au ?

 

P.S.  Cine are unul desfacut sa vad si eu ce are prin el ?  :P

239310[/snapback]

 

 

CAND AI timp po sa vii sa desfaci motorul meu sa vezi cum sta treaba cu variatorul!!! :drink: :lol: :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiam ca e fix ca la bicla. Maneta dreapta=frana spate, stanga=fatza FIX aiurea. Nu dadeatzi, daca gresesc.

Edit: Asa e, mi-a confirmat si DMW, pe messenger! :) :eek: :P

Editat de Lt. Navarro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

franele sunt ceva mai bune ca la o comunista pusa la punct

farul e ok

Variatorul e o fulie care isi schimba diametrul in functie de sarcina si in felul asta schimba raportul de transmisie, e cam ca o cv automata cu variatie continua.

Exemplu la deal viteza scade, motorul ramane la turatie constanta si mopedul urca cu nesimtire pe oriunde

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiam ca e fix ca la bicla. Maneta dreapta=frana spate, stanga=fatza FIX aiurea. Nu dadeatzi, daca gresesc.

Edit: Asa e, mi-a confirmat si DMW, pe messenger!  :)  :eek:  :P

239321[/snapback]

 

Eu am avut un piaggio bravo....mergea bine...avea demaraj mai bun ca alte mopeduri...si la "service" am fost doar odata cand l-am adus de la bunicamea ca ii scartzaiau telescoapele :drink: . Cat despre frane era stanga spate, dreapta fatza...nu cred ca vreun model de la piaggio are frana de fatza pe dreapta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce recomandati? In cati ani/km e terminata o jucarie de-asta presupunand ca te porti decent cu ea ?

 

Multam :)

239271[/snapback]

 

mai, eu iti recomand sa-i pui nos .....asta ca sa ai aproape aceleasi senzatii ca si pe motocicleta :eek: :P .............e ok man, nu iti fie rusine :drink: .....toti imbatranim si o sa ajungem la scutere :drink: :lol: :ok: :drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu l-am luat pe-al meu la 6.7 milioane, m-am plimbat o vara cu el prin oras si l-am vandut in toamna cu 7.2 milioane. Mopedul in cauza este un Piaggio Ciao. Asa ca zic eu ca pretul de 9-10 mil pt. unul bun nu este exagerat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am un Piaggio Si, este moped, nu mofa, deci este pentru 2 persoane, poate cara 240 de kg. Are si variator, dar nu are o plecare rapida, cel putin cu mine care am 1.91 si destul peste 100 de kile. Al meu este modelul de Germania care are semnalizari, kilometraj, deci cam full options :) Am avut pe el suport pentru picioarele persoanei din spate, dar l-am dat jos ca am avut toba sport, dar am dat-o jos. Saua la al meu este de o persoana, cred ca porprietarul precedent a schimbat-o, nu sunt sigur... Atasez si 2 poze cu el ca sa vezi cam despre ce este vorba

 

si15od.th.jpg

si24ox.th.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Axa, tot nu te-ai lamurit? mai mergem la o bere si ""te enervez "" eu cu detalii...am 30.000 km cu ciclomotor...sau din nou moped :cheers: , cred ca nu ai uitat si ce kg car cu el... si a vazut tara...de reparat este usor...consum mic, 1,8/100km, al meu...unele poate 2,2 , asa am auzit la service la badsi,cand au venit la service...numai first bike consuma cam mult din cate am vb cu cativa baieti, cam 2, 5-2,7/100km, desi dupa carte ar trebui sa fie mai mic...ok. deci ne vedem si desfac si motorul sa vezi cum este...asa ii mai fac si eu revizie...aaaaaa si sa nu uit, viteza este prea mare, nu poti merge fara casca ca iti flutura parul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Domnilor, intre timp am capatat ceva experienta adica m-am plimbat cu un Piaggio "nustiucum" ca nu scria modelul pe el, l-ati vazut poate la Etrusco vineri. Nu pot sa ma arunc in afirmatii pentru ca pt mine tot bicicleta mi se pare, dar ziceau "baietii" ca " N-are dom'le variator, de aia pleaca greu si nu fuge", asa ca vin cu intrebarea:

 

Care AU VARIATOR si care n-au ???? :finger:

 

Intr-adevar, e super-caterinca, prima data cand am plecat de pe loc nu reuseam sa pedalez si sa tin si directia pana sa porneasca ;) Asa ca radeam singur si mergeam in 8-uri lovind cu genunchii alternativ de ghidon si de gura :lol: Sincer, mi-e cam tarsa de mopede, am impresia ca ma fac praf in orice moment, manevrabilitatea si instabilitatea aia la 45-50 kmh e de belea :D

Totusi, inca sunt in cautare de unul pt ca prietena ma bate la cap ca vrea si ea jucarie, mai ales de cand nu mai avem si Jawa. Exista vre-unul care sa duca la o adica si 160 kg adica 2 pers ? :crack: Singurul despre care stiu ca ar merge e Peugeotul de la Badsi ca al lui Stef , dar nu prea gasesc unul in bani decenti. ]

 

 

P.S. Stef, thx de detalii, cu prima ocazie la bere mai povestim :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te uiti la ele care au si care nu au variator. oricare din cele de 49 cu variator duce 160 kile (atentie, sunt unele de 33cc). Acu sa nu te astepti sa iti mute dintii la ceafa din cauza demarajului nici la ala

iti arat un nenea la 100+kile care mere toata ziua pe un moped si zicea ca a mai fost la plimbare cu un prieten tot ca el

Intr-adevar, senzatia pe ele e aia de buda mobila, dar totusi e misto

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ca mopedist, nu recomand mersul pe ele cu 2 persoane. In primul rand, ca ala din spate nu are unde sa isi tina picioarele, si la o curba, cadeti amandoi.

Eu recomand Manet (cum am si eu) :lol:. Merg foarte bine, si spre deosebire de altele, arata bine. Am inteles ca au si reprezentanta aici in bucuresti, de unde se pot cumpara mopeduri dar si accesorii.

 

Eu cu manetu meu, am prins 65-70 (in panta :finger:), si m-am ridicat si pe o roata (dupa eforturi mari) cam 1 secunda, in timp ce urcam dealul de la academie :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

160 de kile cara cam orice Piaggio Si. Al meu, datorita faptului ca are telescoape si pe spate, cara 240 de kile, si am si suport pentru picioare pentru persoana din spate. La Piaggio sunt mai multe tipuri de variatoare. De exemplu al meu pleaca prost de pe loc, dar se intinde si fuge peste 60 kmh (nu cu mine, cu unu mai usor, asa, de vreo 80 de kile:)) Sunt altele, cu alt fel de variator, care pleaca tare de pe loc dar merg cam 40 kmh sau putin peste. Bafta la alegere :finger:

 

Cate kilograme are un moped ?

 

Varianta doi : As pune un motor pe o bicicleta. Unde as putea gasi un motor termic ? Fie el si de moped si de drujba, de orice. Pe ce site se gasesc mopeduri/piese/motoare de moped ?

Un moped Piaggio are intre 44 si 60 de kg, in functie de model.

La Bucuresti nu stiu unde gasesti motor, aici in Timisoara se vand in talcioc cu 50 de euro (folosite, evident).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord cu tot ce-nseamna ieftin, usor, consum mic adica moped. Nu stiu daca-s vag off topic, da' sa propun si eu o alternativa la alternativa asta. Nu stiu cati dintre voi au vazut pe Discovery chestia aia cu cele mai bune 10 motociclete ever. Eu am ramas absolut :crack: cand am vazut pe locul intai cu coronitza aceasta Honda Cub. E motocicleta/scuterul/mopedul (ca de fapt habar n-am ce e) care s-a vandut in 50 de ani in 50 mil. de exemplare. E motocicleta pe care o vezi in toate imaginile cu aglomeratiile alea urbane de prin Asia. Iar cand i-am vazut pe toti expertii aia la televizor ce fani erau spunand ca e motocicleta care practic NU SE POATE STRICA... si-apoi pe ala de-a testat-o. Pentru cei care n-au vazut: a acos uleiul si-a bagat d-ala de bucatarie, expirat - nici o problema, o trantea pe jos, freca toate bordurile, a incarcat-o cu zeci de kile - nimic. Si testu suprem - a aruncat-o de pe un bloc de 20m :lol: , s-a strambat toata, a pus contactul si :finger: . Daca toate astea nu erau SF-uri, ma declar si eu fan si direct interesat. Numai ca habar n-am unde se poate gasi asa ceva. Pe mobile.de nimic.

 

1992 Honda Super Cub Specifications

 

-> Four stroke horizontal engine.

-> 49 cc of displacement

-> Three speed semi-automatic gearbox.

-> U-shaped frame in stamped steel.

-> *Weight: 122 lbs. (55 kg.)

-> *Speed: 50 mph (80 kph)

 

post-3496-1129625271_thumb.jpg post-3496-1129625346_thumb.jpg

Editat de bizoo_n
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...