Sari la conținut

Accident Stupid Intre Paltinis Si Sibiu


Dominator72
 Share

Postări Recomandate

Mama ce faza...Fereasca Dumnezeu de faze din astea..Si eu care ma plang la drum lung ca ma strang genuncherele..si ca imi opresc circulatia..ups?!

Noi anul asta pe drum spre Bran am dat in doua curbe cu vizibilitate 0 peste "turme" ( ca erau vreo 8,9,10 de fiecare data) de cai..si nu vroiau sa se dea deloc la o parte...Ma gandesc daca era noapte cum am fi reactionat.

Cert e ca..exista multe zone periculoase unde trebuie sa te astepti la ORICE. Asa ca echipamentul este vital. Decat sa investesti in cine stie ce prostii mai bine iti cumperi echipament de care sa fi SIGUR ca te poate scoate din ..uite asa o situatie.

Sanatate multa si bafta.

Eu sunt din Sibiu, mutata de cativa ani in Bucuresti. Stiu de prof. Baier. Toata lumea il lauda ca e foarte bun. Asa ca ati ales bine.

 

Bafta si sa auzim numai de bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 67
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Insanatosire grabnica si recuperare totala!

Nu inteleg de ce autoritatile nu fac nimic in legatura cu animalele lasate nesupravegheate,mai eles ca ar fi si o afacere profitabila. Zic asta pentru ca,daca ar confisca animalele lasate libere,eventual si amendati proprietarii celor care au dispozitiv de identificare,ar strange bani suficienti pentru intretinerea drumurilor,sau pentru orice altceva,si in plus,nici proprietarii de animale nu le-ar mai lasa de izbeliste pe sosele. Nu demult,se strangeau semnaturi pentru infiintarea <politiei animalelor>. Nu stiu daca a fost infiintata,dar daca a fost,cred ca e de atributia lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Insanatosire grabnica si recuperare totala!

Nu inteleg de ce autoritatile nu fac nimic in legatura cu animalele lasate nesupravegheate,mai eles ca ar fi si o afacere profitabila. Zic asta pentru ca,daca ar confisca animalele lasate libere,eventual si amendati proprietarii celor care au dispozitiv de identificare,ar strange bani suficienti pentru intretinerea drumurilor,sau pentru orice altceva,si in plus,nici proprietarii de animale nu le-ar mai lasa de izbeliste pe sosele. Nu demult,se strangeau semnaturi pentru infiintarea <politiei animalelor>. Nu stiu daca a fost infiintata,dar daca a fost,cred ca e de atributia lor.

 

 

Este este politia animalelor..Trec eu pe drum spre munca in fiecare zi pe langa sediu. Acum daca or mai si face ceva...don't know :goodposting:

Editat de sailordana8
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ca nu a fost mai grav, si recuparare grabnica sotiei! acum ani de zile circulam f mult noaptea, credeam ca evit traficul, dar din lispa de vizibilitate si multe obstacole pe sosea( animale, carutze,..) dar si datorita accidentelor incerc cat mai mult sa ancorez cum se lasa seara! daca nu pot, atunci merg cu 50 in localitati, 30-50 serptentine + zona de munte .

 

Toata lumea stie ca sunt animale pe strazi..de fapt, se si vede..numai hoituri pe strazi! asa ca MARE GRIJA! ( vezi accidentul din TG JIU care din cauza unui cal s a terminat cu deces, si parca in IASI a fost unul! si tot noaptea s au intamplat!

 

este pur si simplu pararea mea personala!

 

nu va mai bazati pe LEGE, pe " politia animalelor" ....ui nu au nici o treaba! este ROMANIA! mai avem mult de tras, si se vor schimba lucrurile numai daca iese cu profit in tzara asta! aveti VOi grija de VOI

 

multa sanatate va doresc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce sa zic, era s-o patesc si eu asemanator aseara, circulam pe E85, ma duceam spre Ramnicul Sarat dinspre Buzau si la un moment dat pe cand aveam 120km/h, mi-a tasnit o vulpe in fata atat de rapid incat nici nu am apucat s-o vad, decat cand era deja in fata mea. Am avut bulan exagerat caci a trecut la 1 m prin fata mea si s-a dus pe camp. Totul s-a petrecut in mai putin de 1 secunda, deci practic nu am avut nici un fel de timp de reactie, daca era s-o iau nu aveam ce sa fac. Vulpea alerga precum un ogar la curse , mai grav era ca in dreapta mea circula un autocar iar din fata venea un tir, deci daca ma imprastiam nu cred ca aveam nici o sansa. Multumesc lui Doamne-Doamne :goodposting:

 

Mult noroc si sanatate va doresc !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumim tuturor pentru gandurile bune!

 

Intr-adevar, am postat aceasta experienta neplacuta (cu lux de amanunte) special pentru a impartasi cu voi, ceilalti motociclisti, patzania noastra, in speranta ca spun lucruri din care se poate invata cate ceva, pentru a limita pe cat posibil situatiile tragice, neplacute sau contuziile care pot fi evitate, de exemplu.

 

Cunosc persoane care, dupa ce au aflat aceste detalii, si-au reconsiderat imediat pozitia fata de protectii, respectiv tipul si calitatea acestora (precum cunosc si persoane care dupa un accident relativ minor au continuat sa mearga fara protectii si au patit-o din nou, mai rau).

 

Deoarece este vorba de impartasire de experienta, trebuie sa mai precizez ca:

- viteza de deplasare era cuprinsa intre 50-60km/h, confirmata si de ceilalti prieteni cu care ne deplasam;

- mergeam cu faza lunga (care bate mai departe, insa disperseaza mult lumina); referitor la vizibilitate, retineti ca - din pacate - culoarea magarului facea ca acesta sa se confunde cu asfaltul;

- din momentul in care am vazut magarul si pana la impact, totul s-a petrecut in fractiuni de secunda; sunt bucuros ca nu am luat magarul in plin si nu cred ca poti evita un impact cu un animal mare facand slide pe sub el (cel putin cu un magar); in cazul meu, genunchiul pasagerului s-ar fi facut muci la un slide!

 

Intra-adevar, este bine pe cat posibil sa evitam mersul noaptea din considerente de... Romanica noastra, insa sunt situatii in care chiar trebuie sa mergem noaptea. Noi urcaseram cu maxim 30 de minute inainte prin zona respectiva (si era inca ceva lumina), in speranta ca vom avea unde sa campam in Paltinis; neavand unde, trebuia sa coboram aprox 15 km.

 

Pentru cei care nu stiu (adica majoritatea) conduc din 1990, dar iata ca exista situatii la care nu te gandesti, respectiv pe care nu (ai cum sa) le prevezi.

 

Cu toate acestea, ma gandesc ca daca nu ar fi fost magarii acolo, sau macar daca parapetul ar fi fost in buna stare (macar sa nu fi fost intrerupt in al doilea loc)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3. in situatii limita intervine instinctul...spun din experienta ca nu mai rationezi..actionezi direct - de aci gandesc eu ca e treaba cu "facut pentru" in sensul ca are reactie de moment.

 

Exact, intervine instinctul, dar instincul se educa. Adica in momentul ala vei face ceea ce esti obisnuit sa faci. Daca de obicei franezi pana la limita, vei frana pana la limita, daca de obicei eviti, vei incerca sa eviti.

 

Sanatate doamnei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

antenutza, :goodposting: nu e cazul. :kiss: De bine, de rau, asta este un topic care contine mai mult sfaturi decat caterinci ieftine si inutile. Weekend placut! :agree:

 

Insanatosire grabnica guys, sa auzim numai de bine de-acum incolo! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu unul evit la maxim drumurile pe noapte, e groaznic sa mai ai si trafic.

din pacate la general aceasta intamplare a voastra nu va schimba nimic, tot acolo vom fi si peste 5 ani si peste 10.

jenant este ca din asta se moare si se va mai muri, poate in cel mai bun caz ramai cu ceva sechele si o gaura in buzunar.

 

succes mult in identificarea vitei, si stiu si eu ars cat de mult se poate nu de alta da se putea termina si mai rau.

 

sanatate multa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Painkill3r
Sambata, 6 sep 2008, la ora 20:15-20:30 (noaptea), coborand dinspre Paltinis spre Sibiu, am avut un accident stupid.

 

Dupa o zi superba in care 11 motociclisti (dintre care 3 cu pasager) am traversat Transalpina (Transalpina Enduro-tour 2008), am ramas 7 motociclete (deoarece o parte au trebuit sa plece catre diverse alte destinatii), dintre care doua au ramas in Platinis (din motive de cazare), iar 5 coboram mai jos de Paltinis pentru campare.

 

Deci eu eram primul (deoarece stiam locul de campare), cu moto Honda Dominator NX650, impreuna cu Ruxique (sotia mea) pasager, complet echipati, adica:

- eu: casca cross Airoh, pantaloni si geaca piele cu protectii soft, genunchiere Madhead aplicate peste protectiile soft, manusi enduro ProBiker, ghete ProBiker (soft, fara insertii);

- ea: casca Pilot, armura Acerbis + geaca de piele uzuala de strada (fara protectii), genunchiere Super Shield (cu elasticele cam largite), fara manusi (adica cu ele in topcase :goodposting: ), ghete pana peste glezna ProBiker.

 

La aproximativ 2-3 km de la iesirea din Paltinis (mai exact, km 23 + 400), dupa un set de curbe destul de stranse, am intrat in linie dreapta, avand pe partea dreapta parapet metalic si evident, rapa foarte adanca si abrupta pe partea cu parapetul.

 

Dupa foarte scurt timp (maxim 5 secunde) dupa ce am intrat in linie dreapta am vazut in scurt (maxim 10 metri) in fata o turma de magari care traversa strada printr-o portiune in care parapetul era intrerupt (de ciobani, pentru a traversa cu animalele), de la dreapta catre stanga. Ulterior, revizitand locul accidentului pe lumina, am observat ca in partea dreapta erau insirate vreo 3 stane, iar pe dreapta, la 50 de metri se mai afla o stana. Magarii erau singuri (adica nesupravegheati de proprietar sau cioban)! Erau doi pe contrsens, care blocau complet banda respectiv si unul pe sensul meu de mers, care erau cu botul aproape de axul drumului.

 

Datorita beznei, dar si a faptului ca magarii aveau culoarea foarte apropiata de cea a asfaltului, i-am vazut foarte, foarte greu. Am franat de urgenta (ambele frane, la limita blocarii rotilor) si am incercat sa evit impactul impactul frontal cu magarul de pe sensul meu, virand usor dreapta (nu mai stiu daca am claxonat sau nu). Cert este ca magarul s-a oprit si privea spre noi (daca ar mai fi facut un pas ar fi fost nemaipomenit, ideal, superb!!!).

 

In momentul efectuarii manevrei de evitare prin dreapta, am observat parapetul intrerupt pe o distanta considerabila (din masuratorile politiei a reiesit ca era vorba despre 8 metri de parapet lipsa) si alti doi magari care incepeau sa traverseze (aveau boturile la limita acostamentului). In conditiile date, avand in vedere spatiul extrem de redus ramas intre coada magarului care era pe sensul meu si haul care se deschidea in dreapta, am preferat (asta da "preferinta") - de fapt, n-am avut incotro!!! - sa lovesc pulpa din stanga spate a magarului aflat pe sensul meu, decat sa risc sa ies prin deschiderea parapetului si, eventual, sa ma lovesc de ceilalti magari care se pregateau sa traverseze. Am reusit astfel sa evit un impact frontal (adica motocicleta perpedincular pe magar), lovind cu partea din stanga-fata (de la far in stanga motocicletei), sub un unghi ascutit, magarul.

 

Evident, in urma impactului, am fost proiectat violent spre dreapta, exact catre haul care se deschidea acolo unde lipsea parapetul. Am reusit cu greu sa ma pastrez in stanga parapetului care dupa aprox 5 metri reincepea, si am continuat deplasarea, cu genunchii din dreapta si ceva de pe la motocicleta harjaind parapetul. Frana fata era deja mult prea putin functionala (am aflat ulterior ca discul de frana se indoise - cel mai probabil de la impactul cu genunchiul de la piciorul din stanga spare al magarului) si nu reuseam sub nicio forma sa redresez motoreta, respectiv sa ma desprind de parapet (tot ulterior am constatat ca in urma impactului se infundase suportul metalic care sustine farul, bordul etc si nu puteam vira sub nicio forma stanga, ghidonul fiind blocat usor dreapta!!!). Dupa aprox 20 de metri de "plimbare" pe parapet, acesta s-a intrerupt din nou (4 metri) si iarasi cosmarul cu plecatul in dreapta, in prapastie.

 

Cu greu am reusit si de aceasta data sa raman pe asfalt (cred ca am blocat spatele) dar, din pacate, cand parapetul a reinceput, Ruxique s-a lovit cu genunchiul drept de acesta, moment in care: si-a fracturat colul femural de la piciorul drept, motocicleta (din cauza genunchiului care a agatat parapetul) s-a rasucit spre stanga iar in urmatorii 3-4 metri am cazut pe partea stanga, rasucindu-ne 180 de grade, pe genunchiul stang al pasagerei.

 

Atat eu cat si pasagera am ramas in pozitia calare pana cand am cazut. Au urmat clipe de cosmare. Eu - care nu am patit nimic, sau aproape nimic - m-am ridicat de jos, in timp ce Ruxique urla de durere. Pentru cateva clipe nu stiam ce sa cred, eram foarte derutat pentru ca eu nu simteam nicio durere si nu intelegeam ea de ce tipa in halul acela. Am incercat sa ridic motoreta, iar ea urla si mai tare. Imediat au venit si baietii care ne insoteau si m-au ajutat sa ridic motoreta (ce-i drept, unul ridica din fata, iar eu eram oarecum calare peste ghidon, altii incercau sa ridice si din spate), in timp ce Ruxique urla de durere (din mai multe motive, piciorul drept, de deasupra, grav fracturat, in momentul in care incercau sa ridice de motoreta, aceasta se sprijinea si mai tare pe genunchiul sau stang si, respectiv glezna etc).

 

Mentionez ca protectiile de genunchi si tibie ale lui Ruxique, au culisat (s-au dat la o parte) deoarece nu erau absolut fixe pe picior, dar macar genunchera dreapta si-a facut datoria pana la un punct (destul de mult pe parapet si in mod special in momentul de impact al genunchiului cu capul de parapet: fara genunchiera nu mai exista cu siguranta rotula dreapta!).

 

Absenta manusilor de protectiei i-a cauzat, suplimentar ceva asfalt-eczeme pe maini, in zonele expuse...

 

Fratele Marinica - ce se afla pe pozitia 2 in grup - mi-a zis ca a vazut magarul in momentul impactului (sau putin inainte), iar apoi a vazut cum zboara cioburile - a aprins faza lunga - si apoi mult fum si scantei, iar dupa ce m-a vazut harjaind parapetul nu intelegea de ce nu pot redresa motorul... Fumul cred ca iesea de la genunchierele noastre care s-au topit (cel putin a mea) din cauza frecarii cu parapetul metalic.

 

Nu stiu cum, dar au ridicat motoreta. Au urmat alte momente de cosmar.

 

Ruxique era pe asfalt, urland de dureri. Cu greu cineva a reusit sa prinda semnal la telefonul mobil si a sunat la 112.

 

Mai intai (aprox 20 minute) a sosit un echipaj de Politie din comuna apropiata - aprox 12 km mai jos - Rasinari. Apoi un tip de la Salvamont Paltinis, cu motocicleta. Au mai oprit niste tipi cu o Lada Niva care coborau dinspre Paltinis, care ne-au ajutat foarte mult (din cate am inteles de la prieteni, erau si ei tot motociclisti). La un moment dat, pana sa vina politia, a oprit o doamna care urca cu masina si ne-a intrebat daca avem nevoie de ajutor. Dupa ce a venit si a doua masina de politie, a coborat un tip cu o vitezana dinspre Paltinis care nici macar nu a incetinit, chiar daca locul in care se afla victima era luminat din doua parti si tocmai ce trecuse peste cioburile rezultate in urma impactului. Shame on him!!! Nu ca am fi avut nevoie de ajutor, dar asa, ca spirit...

 

La aproximativ 45 de minute de la apelul la 112 a venit si o ambulanta din Sibiu, bine si complet utilata, cu personal bine calificat, foarte amabil si atent. I-au administrat pacientei un calmant foarte puternic (banuiesc ca Mialgin, ruda apropiata a Morfinei) si probabil ca alte medicamente in perfuzie. Dupa ce calmantul si-a facut (cat de cat) efectul, au folosit o targa din doua bucati (din aluminiu) pentru a o pune apoi cu aceasta pe Ruxique pe targa cu roti. Apoi, in ambulanta au facut tot ce se putea ca pacienta sa se simta cat mai bine (ma refer la caldura, prim ajutor, am inteles ca au incercat vreo doua sisteme de amortizare socuri la transport pentru a o transporta cu socuri mecanice cat mai putine - pe un drum de tot rahatul!). In fine, au facut tot ce le-a stat in putinta ca sa o menajeze cat mai mult pe durata transportului.

 

Din pacate, a trebuit sa raman la locul accidentului pana cand a venit echipajul de la Politia Rutiera din Sibiu care a instrumentat cazul. Doua tipe (o inspectoare si cealalta care se ocupa de probe/fotografii) + agentul care era sofer.

 

La inceput au avut niste idei crete in privinta modului in care s-au apucat de masuratori (de exemplu, au considerat ca punctul de referinta pentru masuratori sa fie locul in care ajunsese si decedase magarul - saracul de el, n-avea nicio vina :agree: ). Noroc cu Fratele Marinica (marinel31) care le-a adus cu picioarele pe pamant si le-a convins sa ia ca punct de reper locul impactului, evidentiat de sangele de pe asfalt (al magarului), ochit de antenutza (daca nu ma insel).

 

Am uitat sa precizez ca pana la momentul cand a sosit ambulanta, toti, dar absolut toti, cei prezenti ne-au ajutat sub toate formele posibile. Unii au cules obiectele imprastiate (printre care si camera de pe ghidon, din care sarise cardul de memorie, acumulatorii etc - multumesc grind_boy! :kiss: ), altii m-au ajutat cu telefoanele, altii au stat cu Ruxique... Sub influenta socului, a adrenalinei etc, simteam nevoia sa sun pe cineva, sa ne ajute etc Cea mai isteata miscare am facut-o sunandu-l pe dorisforzainter (care este din Sibiu si ne insotise pe Transalpina, insa se retrasese cu cateva ore mai devreme din motive de serviciu - deh, prezenta obligatorie). Inca nici nu se terminase investigatia politiei la fata locului, si ajunsese deja duba care sa-mi ia motocicleta (trimisa de Dorin). Bineinteles, si transportul motocicletei era problema (desi eu vroiam sa o las naibii acolo pana cand se rezolva cu Ruxiqe, insa marinel31 vroia sa coboare motorul cel putin pana la locul de campare).

 

In fine, baietii si antenutza mi-au fost de mare ajutor (eu eram cam chiaun) cat timp s-au desfasurat cercetarea politiei, sub foarte multe aspecte (inclusiv le-au dat ceva benzina din motoreta mea pentru generatorul de curent care alimenta proiectoarele).

 

Dupa testul etilotest (0,00 la mie), am plecat in masina politiei (prin amabilitatea echipajului) si urmat de ceilalti motociclisti la sediul Politiei Rutiere Sb (unde marinel31 si antenutza au ramas pentru audieri, ca martori) si de acolo cu alta masina la spital.

 

Dupa ce mi-au recoltat proba de sange, au adus-o si pe Ruxique care deja avea 3 cusaturi: una mare si frumoasa la genunchiul stang, unde se desprinsese carnea aproape cu tot cu rotula (loc din care au curatat baietii asfalt cu bisturiul de pe os inainte de cusatura), una mai mica la genunchiul drept si alta deasupra tendonului de la glezna stanga (unde o vena se pare ca fusese sectionata). Si, bineinteles, diagnosticul de fractura de col femural - grad IV. Si, in egala masura, dureri ingrozitoare.

 

Am ramas internati timp de 17 zile (de fapt Ruxique, eu doar ca insotitor) in Spitalul Judetean Sibiu, Sectia Ortopedie. Am testat si alte variante (ca si medici/spitale) in vederea efectuarii operatiei - in speta, in Bucuresti. Insa Ruxique a optat pentru Sibiu, unde a fost operata de prof. dr. Baier (seful sectiei) care, in locul unei proteze de cap de femur (care se preconiza ca solutie initial) a montat un sistem numit DHS (Dynamic Hip Screw) care, ajutat de un surub suplimentar, speram sa ajute la refacerea pe cale naturala a fracturii.

 

Optiunea de a ramane in spitalul din Sibiu s-a dovedit a fi una fericita, atat din punct de vedere al ingrijirii medicale, dar si a atitudinii personalului (de le infirmiere, asistente si pana la medici); cu totii s-au purtat exemplar atat fata de pacienta, cat si fata de mine, tolerat fiind zi si noapte acolo (mi se "asigura" in fiecare noapte cate-un mod de odihna: fie o targa ultra-moderna, fie - cand aceasta era ocupata de cate-o urgenta - o targa "pensionara", fie, cand se supra-aglomera salonul un scaun ergonomic cu rotile). Mai mult decat atat, una dintre infirmiere a fost receptiva la dorinta lui Ruxique (exprimata finut si cu totul intamplator) de a fuma, astfel incat a "plimbat-o" cu patul de doua ori pe hol, la geam, pentru a-si satisface aceasta dorinta. Cool, isn't it? :)

 

Pe de alta parte, Dorisforzainter a fost in fiecare zi aproape alaturi de noi si ne-a ajutat in diverse privinte (organizatorice, de exemplu), dar si sprijin moral si... culinar (are o sursa nemaipomenita de urda proaspata si rosii de gradina).

 

Nu in ultimul rand, toti cei care au fost impreuna cu noi (ma refer la cei ramasi la Paltinis sau vecinitati in noaptea accidentului) au venit si ne-au vizitat in repetate randuri. Le multumesc pentru sprijinul acordat - atat la momentul accidentului, dar si ulterior, vizite, telefoane etc - urmatorilor (in ordine alfabetica):

- Antenutza

- buciR (care n-a mai putut veni pe Transalpina din cauze tehnice, insa ne-a vizitat la spital in weekend-ul imediat urmator accidentului)

- Cristi cu Transalpul (nu stiu daca are nick pe forumul acesta)

- Dorisforzainter

- Enduristul (si "Endurista" - respectiv pasagera si sotia acestuia)

- Grindboy_rol

- Marinel31

- Marook (care, chiar daca nu ne-a insotit decat partial, cu o zi inainte, si nu a putut veni cu noi pe Transalpina, a venit la spital in mod special, din Pitesti)

- NaeL

- Tracul

 

Cateva fotografii (primul weekend dupa accident) pentru conformitate:

 

 

Concluzii dupa accident:

1. Purtati protectii complete si de buna calitate, inclusiv pasagerul/pasagera. Si inclusiv manusi, oricat de cald sau confortabil v-ati simti fara ele.

2. Aveti grija ca protectiile sa fie bine fixate la locurile lor. Daca nu sunt fixe, sunt pe jumatate inutile. Nu faceti economie daca aceasta s-au uzat si inlocuiti-le sau macar reglati-le/ajustatile.

3. Nu purtati ghete fara protectii. Am uitat sa precizez, am dat si eu cu bombeul de la piciorul drept in parapet, iar degetul mare de la piciorul respectiv mi-a amintit asta vreo doua saptamani... Deci de preferat cizme de motociclism, care sa prinda si genunchierele (astfel incat acestea sa stea fixe).

4. Cand circulati noaptea, mai ales in zone in care sunt crescute animale domestice (la tara, la munte, la deal etc) cum ar fi: oi, capre, magari, cai, vite... ce sa zic? Sa nu circulati? Asta nu se poate, insa fiti mai paranoici in astfel de zone decat sunteti in mod uzual cu conservarii. Viteza mult redusa ar ajuta destul de mult, dar si atentia sporita!

5. Motocicletele enduro (cel putin ele) sunt concepute sa protejeze (in masura destul de mare) numai pilotul, nu si pasagerul. E nasol sa lasi pasagerul acasa, dar... aici decideti voi cum sa procedati.

 

Pe de alta parte, haideti sa facem ceva, fratilor, in privinta animalelor domestice lasate nesupravegheate pe sosea (in special noaptea, dar nu numai). O campanie sociala, de informare ceva, ca e pacat atat de ele cat si de cei care au de suferit (cat eram internati, am aflat de un alt caz, in care motociclistul si pasagera au murit in urma unui impact cu un cal, in jud. VL).

 

In orice caz, noi vom actiona in instanta atat proprietarul magarului (in cazul in care politia il va identifica, deoarece magarii nu aveau cip, talanga sau alte elemente de identificare), dar si administratorul drumului (Adm. Jud. a Drumurilor Sibiu), deoarece parapetul nu era intretinut. De altfel, pe portiunea de aprox 2 km in care parapetul respectiv ar fi trebuit sa fie absolut continuu, am numarat nu mai putin de 22 de segmente lipsa (de diverse lungimi), inclusiv in varf de curba! Bineinteles, am filmat intreaga portiune, in speranta ca o voi putea folosi ca proba in justitie.

 

Aveti grija, dragilor si dragelor!

 

 

Nu vreau sa fiu nepoliticos .. dar ai fost a dracu de atent la detalii....... insanatosire grabnica

 

Asfalt uscat si ochii`n 4 (NO OFFENCE)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa fiu nepoliticos .. dar ai fost a dracu de atent la detalii....... insanatosire grabnica

 

Asfalt uscat si ochii`n 4 (NO OFFENCE)

 

Pentru informarea unora, filmarea zonei s-a facut la vreo 10 zile DUPA accident, si DA, sotul meu a fost foarte atent la detalii cand a filmat. E cumva ceva rau in asta?

 

Si apropo de mersul noaptea, sunt situatii, cum de altfel a fost si asta, cand te prinde noaptea pe drum. Asta e...

 

Va multumesc tuturor de urari si le multumesc tuturor celor care au fost si sunt alaturi de mine (se stiu ei singuri cine sunt :)).

Editat de Ruxique
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru informarea unora, filmarea zonei s-a facut la vreo 10 zile DUPA accident, si DA, sotul meu a fost foarte atent la detalii cand a filmat. E cumva ceva rau in asta?

 

Si apropo de mersul noaptea, sunt situatii, cum de altfel a fost si asta, cand te prinde noaptea pe drum. Asta e...

 

Va multumesc tuturor de urari si le multumesc tuturor celor care au fost si sunt alaturi de mine (se stiu ei singuri cine sunt :)).

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu toate acestea, ma gandesc ca daca nu ar fi fost magarii acolo, sau macar daca parapetul ar fi fost in buna stare (macar sa nu fi fost intrerupt in al doilea loc)...

Ar fi avut si fata o zi de nastere fara dureri de genunchi si schiopatari...

 

@Ruxique: bre, sa nu spui ca esti inca internata, asa, de ziua ta....La multi ani, si insanatosire grabnica :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In Romania suntem cu totii pe cont propriu. Nimeni si nimic nu tine cu noi. Legile...nu, sunt facute cu talc, ambigue. Drumarii...nici atat. Prietenii, tovarsii de drum... multi uita ca au si incepatori cu ei. Noaptea...multe si reale pericole. Animalele, domestice ,salbatice...sunt animale si judeca mai subtire. Cine sa ne poarte de grije, daca nu noi. E bine sa mergeti pe lumina pe cat posibil, noaptea sunt mult mai multe pericole. Nu va bucurati de o ora in plus de stat la taclale si scanat peisajul, caci mergand noaptea e mult mai dificil si riscant. Nu apreciati bine adancimea gropilor, cei din fata va mai orbesc cu farurile, animalele ce apar din decor sunt mai greu de observat, chiar si cele moarte intinse pe sosea, etc. Mersul in grup presupune schimbari in orar, deoarece nu mai hotarasti de unul singur ci grupul. Se gasesc intotdeauna motive sa mai intarzii la plecare.

Editat de fast_arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din ce povestesti ca dinamica ai avut undeva intre 60 si 100 km/h - adica peste viteza la care te poti opri in conul de lumina al farului...

e o regula nescrisa care ne obliga sa mergem la limita vitezei care ne permite sa ne opriim in distanta cuprinsa in lumina farului.

Deoarece este vorba de impartasire de experienta, trebuie sa mai precizez ca:

- viteza de deplasare era cuprinsa intre 50-60km/h, confirmata si de ceilalti prieteni cu care ne deplasam;

- mergeam cu faza lunga (care bate mai departe, insa disperseaza mult lumina); referitor la vizibilitate, retineti ca - din pacate - culoarea magarului facea ca acesta sa se confunde cu asfaltul;

la o viteza putin (e de ajuns, din pacate) mai mare fata de limita de vizibilitate m-am gandit si eu. iar suprapunerea altor factori (culoarea magarului, oprirea lui in drum, linia dreapta dupa iesirea dintr-o curba) a facut inevitabil accidentul. bine ca nu a fost mai rau.

cei din spatele tau cum au facut? au oprit sau au jalonat printre magari?

 

Si apropo de mersul noaptea, sunt situatii, cum de altfel a fost si asta, cand te prinde noaptea pe drum. Asta e...

asa e. sanatate maxima!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La multi ani, Ruxique!

 

la o viteza putin (e de ajuns, din pacate) mai mare fata de limita de vizibilitate m-am gandit si eu. iar suprapunerea altor factori (culoarea magarului, oprirea lui in drum, linia dreapta dupa iesirea dintr-o curba) a facut inevitabil accidentul. bine ca nu a fost mai rau.

cei din spatele tau cum au facut? au oprit sau au jalonat printre magari?

Cel care era exact in spatele meu a franat, a pus faza lunga (deoarece la mine se stinsese "lumanarea") si a ocolit mai usor magarul, deoarece il "avansasem" putin spre stanga si era, oricum, cazut.

 

Al treilea motociclist (de fapt, motociclista), a vazut magarul in picioare, iar pe ceilalti doi magari - care in prealabil se pregateau sa traverseze - trecand prin spatele motociclistului din fata ei. Cu alte cuvinte, si ultimii doi magari au trecut fara sa se asigure :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar fi avut si fata o zi de nastere fara dureri de genunchi si schiopatari...

 

@Ruxique: bre, sa nu spui ca esti inca internata, asa, de ziua ta....La multi ani, si insanatosire grabnica :)

 

Nu, nu mai sunt internata, m-am intors marti seara din Sibiu. Sunt ok, e greu sa nu iti poti misca picioarele si sa depinzi de cineva tot timpul, dar trece si asta, si la anu' sper sa fiu pe motor (al meu, nu pasagera). Multumesc mult de urari :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...