Sari la conținut

Cum Se Porneste O Motocicleta "inecata" ?


Semaca
 Share

Postări Recomandate

Situatie: In vizita la bizoo_n, sa-i dau inapoi o carte cu iepurasul si ariciul si un sac de dormit. Cobor la motocicleta (virago 535). Trag un pic socu si pun contactul concomitent cu usoara accelerare din maneta. Nimic. Invartea dar nu aprindea. Bag socul si incerc din nou ,tot nimic. Si tot asa de vreo 5-6 ori. Il sun, tati, nu porneste. Coboara omu. Desface bujiile le sterge le baga la loc. Tot nimic. E inecata zice. Mestereste un pic la carburator, scoate niste benzina din el, chestii d-ale lui. Mai da o cheie. Si porneste in sfarsit motorul tusind la greu si cu mult fum (nu scoate fum in mod normal), dupa ce a mesterit vreo un sfert de ora la ea....daca nu mai mult.

Intrebare, care e procedura de iesire din kko in astfel de situatii ? Unde ar trebui sa incep sa ma uit in asemenea situatie ? Am crezut initial ca m-o fi lasat unu fara benzina sau a intrat apa de ploaie pe undeva in combustibil. Explicatia lui bizoo-n a fost ca s-o fi jucat vreun obsedat cu maneta de acceleratie pana a obosit, tind sa cred ca asa a fost pentru ca de unul singur eu in halul ala n-am reusit sa o aduc nici la inceput cand habar n-aveam sa o pornesc.

Deci , cum se procedeaza cand o situatie ca asta apare ? Care e ordinea exacta a verificarilor care trebuie facute ? Cum fac sa scap de benzina in surplus din motor dupa ce un (cuvant urat) se joaca cu acceleratia ? Exista mecanisme de blocaj al respectivei manete, ceva gen antifurt pe roata dar care se monteaza la acceleratie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trag un pic socu si pun contactul concomitent cu usoara accelerare din maneta.

 

parerea mea este ca nu trebuie sa tragi deloc de maneta de acceleratie ...la mine trag doar socul si porneste iar dupa cateva secunde inchid socul la jumatate si mai apoi inchid socul de tot dupa care pornesc din loc.

incearca sa pornesti motoarul asa cum ti-am descris ...cat despre blocaje la maneta de acceleratie nu am auzit sa fie(sa se gaseasca asa ceva ) doar daca incerci tu sa improvizezi ceva.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu probleme de genul asta cu Viraga anul trecut prin decembrie. Motivul era vremea rece si bateria proasta (din cauza temperaturii ii scade si mai mult puterea). Dadeam la automat cu socul tras si din cauza ca nu invartea destul de rapid se inneca. Scoteam bujiile, invarteam motorul putin cu ele scoase, puneam altele (ca sa nu le mai usuc pe celelalte :cheers: ), si o porneam impinsa sau luam curent de la alta baterie.

Parerea mea este ca trebuie sa ai baterie buna in primul rand. In mod normal, daca vrei sa-ti mearga bine motorul cand e rece afara, trebuie sa ai ulei de iarna (mai subtire) si bujii cu alte caracteristici.

Cat despre blocat aceleratia nu stiu sa existe dar existe alarma, care rezolva problema.

Treaba e ca daca s-a innecat, trebuie sa scoti neaparat bujiile. Eu am insistat odata cu impinsul pentru ca ma grabeam si a pornit pana la urma intr-un piston, a mers asa vreo 2 km, dupa care a ponit si al doilea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand nu tragi socul. Apoi inchizi robinetul de benzina si dai la automat ceva mai mult timp sa iasa excesul de gaz din cilindrii - asta se aduna in evacuare asa ca exista mari sanse sa tragi cu tunu cand o ia.

 

Sau o pornesti impinsa ca sa nu omori bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand aveam Jawa (2 timpi), daca se inneca jucaria, o solutzie era sa trag acceleratzia la maxim (cu robinetul de benzina inkis), sa pun contactu' shi sa-i dau cateva carje asha... dup-aia pornea bine... la 4 timpi nu cred ca merge kestia... daca ajung totushi in situatza asta cu Africa Twinu', tot ce pot sa fac ii sa rog vreo 2 de pe strada sa ma ia la impins... :cheers:

 

DDC

Editat de ddcristi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci cea mai sanatoasa metoda ramane tot aia cu impinsul, ideal ar fi sa ai pe cineva care sa te impinga, altfel risti sa o pierzi din maini cand porneste motorul si in viteza fiind te face sa tragi de acceleratzie.

 

Asa.. nici cu impinsul nu e asa usor cum pare. In principiu incepi sa imping in viteza a doua, tragi ambreiajul, imprimi ceva viteza motocicletei, APOI, inainte de a da drumul la ambreiaj, trebuie sa actzionezi un pic demarorul (daca mai are ceva baterie), altfel exista sanse mari ca roata spate sa alunece pe asfalt, fara ca motorul sa poata trece de compresie. Daca nu mai ai curent de demaror si nici pornire la pedala, si nici decompresor (manual sau automat), mai ramane o singura alternativa - bagi in viteza, impingi pana cand ajungi cu motorul la compresie. De aici, continui sa impingi (pe loc practic) pana cand treci de compresie, apoi tragi ambreiajul, impingi ca lumea si dai drumu la ambreiaj (inertzia care si-o ia motorul il poate ajuta sa treaca de compresie).

 

Alta chestie importanta - motorul la pornire nu o ia daca tzii tras de maneta de acceleratzie, din cauza modului de functionare a carburatorului. La turatzii mici si foarte mici (cum este pornirea), carburatorul nu poate livra benzina decat daca se creeaza o depresiune mare - in "fatza" clapetei de acceleratzie. Daca ai deschis clapeta, depresiunea asta se anuleaza practic, viteza aerului de pe galeria de admisie nu este in stare sa traga benzina pe circuitele principale. Deci - fie ca tragi socul, fie ca nu, nu trebuie atinsa maneta de acceleratzie.

 

O data inecata, in schimb, daca vrei sa o dezneci, trebuie sa tragi maneta la maxim, socul impins - in felul asta se aeriseste cilindrul si carburatorul (eventual si carterul, daca e motor in 2 timpi). Ideal este sa faci motorul sa se invarteasca repede, pe distantza scurta (deci dupa ce-l pui in miscare in viteza 2, sa schimbi in 1), decat pe distanta mare si la turatzie mica (treapta mare de viteza). In orice caz, e periculoasa rau manevra asta cu impinsul de unul singur, obosesti ca draq....

 

PS: am acumulat experientza maxima in domeniu cand aveam magnetou pe simson, care nu mai dadea scanteie la turatzii mici, trebuia invartit bine. Am mai avut un motor de 125 in doi timpi cu demaror chiar - pe asta il mai pacaleam sa porneasca la rece astupand cu mana admisia filtrului de aer - realizand astfel un

"efect de shoc" serios. XL-ul de 600 in schimb porneste la pedala mai usor decat amandoua, desi la prima vedere zici ca ii fac ritual de spirite rele (3 pedale in gol, decompresor, aducere la compresie, trecere de compresie, eliberat deco, apoi pedala in plin, desigur jongland in timpul asta din shoc si deco etc. etc...). Ce-i nasol la monocilindrele astea mari cu demaror este ca nu ai acces manual la decompresor, deci daca nu ai baterie, stai si te uitzi la ea, e greu sa invartzi motorul impingand la ea. Chiar si cu greutate pe roata spate (sa te impinga cineva), tot nu trece motorul de compresie - eu am patit in trafic o data sa imi stea motorul pe la 50-60 la ora. Incercand sa-l repornesc din inertzia motocicletei, in treapta 3 sau 4 tot nu am reusit, roata incepea sa alunece pe asfalt cum dadeam drumu la ambreiaj.... Pana la urma am tras de decompresor si a luat-o...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu la a mea nu mai am baterie de cca 1 luna. Sunt cam lefter si sezonul e pe duca, deci nu are rost sa imi iau alta, astept pana la primavara !

Asa ca singura solutie e sa o imping.

Cam asa : the easy way: merge ccam 80-90% : sunt pe ea, picioarele pe jos, scos din viteza, alerg nitzel cu ea sub mine (1,2 metrii) si apoi bag in viteza (a-2-a sau a-I-a dupa cum am kef).

Daca the easy way nu merge: (adica daca dracii de copii de la bloc au innecat-o, asta se intampla la 2-3 zile)

o scot din viteza, eu langa ea, fac 5-10 pasi, o lovesc "la misto" (cu exteriorul) peste schimbator, dau drumul la ambreiaj si vrrrrrrrrrrrrrumm, bum , bum ... 2 T :) Sar pe ea din mers si gata... aici trebuie nitzica atentie, ca eu de vreo 2 ori mi-am cam zdrobit "neuronii"...:baldy:

 

Si, the hard way, cand e innecata ca draku, imping la ea de imi vine rau, transpir ca un bou la jug, injur de toti sfintii toti puradeii cretini :cheers: si dupa 1-2 minute o ia :baldy:

Editat de Remyx99
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OFF TOPIC:

@Remy, ia-ti prelata!!! Vezi ca la LOUIS sunt destul de ieftine (daca vrei iti comand eu cand imi mai iau cate ceva).

 

ON TOPIC:

Din cate stiu si eu, metoda cu impinsul e cea mai eficienta. Invata manevra si foloseste-o cand e nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua!

 

Ok, impingem-impingem, da' io tot nu-nteleg. Aseara a fost un pur noroc, sau nu stiu, ca io nu-mi dau seama sa-i fi facut ceva, ca oricum nu ma pricep. Pot sa spun asa: ca baterie avea cacalau, adica invartea aia acolo ca bezmetica, asta chiar nu era o problema, scanteia era aia care nu-si facea simtita prezenta nicicum. Si-atunci, daca nu era scanteie, la ce bun tot impinsul asta de care vorbiti? Adica am avut si eu motocicleta lesinata la baterie, si-am impins-o si-a pornit, nu-i problema, da' macar dadea scantei acolo, era Scaparici.

 

Lumina, va rog! Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o impingi pana iti vine rau

 

Cu impinsu nu e chiar asa usor ca motoru ala are 190 de kile iar eu doar 80. Am incercat eu sa o cocot pe un plan inclinat si sa dau drumu la ambreiaj si sa o ajut un pic din demaror dupa ce bagasem intr-a doua. Dupa 2 incercari d-astea l-am sunat pe om ca obosisem rau de tot.

 

Baterie intr-adevar avea ca am schimbat-o anul asta, scanteie nu stiu daca n-avea pt ca nu am verificat daca fisele apropiate de carcasa motorului dadeau scanteie, pentru simplul motiv ca ieri nu stiam asta.

Este posibil ca chiar daca bujiile au fost scoase si curatate, si presupunand ca dadeau scanteie, sa nu porneasca motorul full cu benzina? Sau poate s-au udat la loc la prima cheie data dupa ce au fost curatate ?

 

$ilver ai zis ca scoti bujiile si invarti motorul cu ele scoase. Chestia asta se face cu ajutorul demarorului , si daca da, presupun ca benzina iese prin gaurile bujiilor , nu ?

A, iar chestia cu "sa nu tragi socul" sau "sa nu tragi acceleratia" ....n-aveam de unde sa stiu ca e deja inecata !!! In mod normal o pornesc cum scrie in manual, iar ea la randul ei, porneste ca in manual, adica de la prima cheie sau a doua, chiar si pe vreme rece. A fost prima data cand mi s-a intamplat pocinogul, de asta am postat aici, pt ca n-a fost o situatie normala.

 

PS. Oricum, imi este foarte clar ca trebuie sa-i montez o alarma pe ea.

Editat de Semaca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa... daca e inecata si nu poti sa o impingi, singura solutzie care iti ramane este sa incingi bine bujiile inainte de a le pune la loc. Deci scoti bujiile - le tzii pe foc (o carpa inmuiata in benzina) - apoi le insurubezi la loc in chiulasa si trebuie sa o ia, benzina nu mai poate sa ude bujia - bujia fiind calda, benzina se vaporizeaza si poate sa "arda". Daca insa nu ajunge nici o urma de scanteie la fisa, totul e zadarnic, trebuie sa vezi de ce nu da scanteie - CDI impuscat (cea mai tragica varianta)..., fisa de inalta tensiune uda si fura curent, bobina uda, un contact imperfect pe circuitul de joasa tensiune....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfatul cu bujiile,moshulik, atat tie cat si celorlalti care au postat .

Am pornit-o in seara asta dupa 2-3 zile de stat afara cu husa pe ea si , ca de obicei, a pornit din prima. In mod clar in seara cu pricina "elementul uman" s-a jucat la acceleratie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca acum daca ai elucidato pe a ta , uite una aici care ma spart. Gasesc motorul in ficare zi inecat ( motorul sta in garaj ) nu mai are nimeni cheia de la garaj in afara de mine

deci jucatul cu accelaratie este exclus, dupa ce gaesc pe cineva sa ma impinga...(am invat ora la care isi plimba vecinul cainele) porneste , dra nu se tureaza decta peste 2-3 minute pana atunci tre sa stai cu acceleratie la blana ca altfel moare, stiti voi da cu fum al, benzina nearsa..

Idei??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare destul de greu sa ajunga benzina in pistoane fara sa dai de acceleratie ....poate nu sunt reglate bine carburatoarele si clapetele nu se inchid corespunzator. Sau poate e vreun arc defect si acceleratia nu revine la punctul mort in totalitate. Parerea mea...

Inainte sa incerci sa remediezi defectiunea incearca ideea cu incalzitul bujiilor, fara sa dai foc la garaj, si vezi daca te ajuta asta mai intai.

Editat de Semaca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- cum vedeti nu am inca japoneja dar am carburatoare japoneje pe nipra , faza i-i asta : clapeta pe care o misti cand accelerezi da aer nu benzina ( daca desfaci filtru de aer si te uiti vezi ca atunci cand acelerezi - motor pornit - se ridica acul , asta-i vacum ) cand nu-i pornita poti sa tragi de acceleratie pana rupi cablu ca nu vine benzina deloc ) deci poate sa se joace la ea ca nu o ineaca .

- daca ai inecato faci ca si la comuniste , dai jos bujiile , le schimbi sau le usuci cu tigara , daca ai baterie dai de citeva ori la automat dar opresti benzina inainte , daca nu stai cu bujiile scoase cateva minute . sub nici o forma nu tragi socul cand pornesti ( nu te speria daca arunca benzina pe la buji )

- pornesti cu socul doar cand ii rece motorul il lasi pana auzi ca motorul nu mai functioneaza rotund ( motor cald - benzina prea multa din cauza socului tras ) , daca ai stat 1-3 ore dupa ce a functionat si afara nu-i foarte frig , nu-i trage socul ai sanse s-o ineci

- daca tragi socul nu accelera ( faci defapt accelasi lucru de 2 ori , deci ori accelerezi ori tragi socul " se trage socul sa nu stai cateva minute lipit de ia " )

- cu motorul inecat , cred ca trebuie sa le desfaci si sa te uiti : ori murdare ,ori "cuiul"de la plutitor dus ( nu stiu ce carburatoare ai dar la Keihin " cuiul " are garnitura turnata , si nu-l poti regla ) dar eu cred ca i-ti este infundat ceva

- impinsul ultima solutie prea grea , ai rabdare si porneste ( daca ai baterie )

 

bafta :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua!

 

Ok, impingem-impingem, da' io tot nu-nteleg. Aseara a fost un pur noroc, sau nu stiu, ca io nu-mi dau seama sa-i fi facut ceva, ca oricum nu ma pricep. Pot sa spun asa: ca baterie avea cacalau, adica invartea aia acolo ca bezmetica, asta chiar nu era o problema, scanteia era aia care nu-si facea simtita prezenta nicicum. Si-atunci, daca nu era scanteie, la ce bun tot impinsul asta de care vorbiti? Adica am avut si eu motocicleta lesinata la baterie, si-am impins-o si-a pornit, nu-i problema, da' macar dadea scantei acolo, era Scaparici.

 

Lumina, va rog! Merci.

 

 

Am patit si eu chestia asta de mai multe ori la un FZR de 400. Aprinderea la unele japoneze nu fct. sub o anumita tensiune (la a mea sub 10V). Totusi, la 10V in baterie, invartea ca la balamuc, fara a da insa scanteie.

Cand mai patesti asa, pune aparatul de masura pe baterie si vezi ce mai ai in ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

faza i-i asta : clapeta pe care o misti cand accelerezi da aer nu benzina ( daca desfaci filtru de aer si te uiti vezi ca atunci cand acelerezi - motor pornit - se ridica acul , asta-i vacum ) cand nu-i pornita poti sa tragi de acceleratie pana rupi cablu ca nu vine benzina deloc ) deci poate sa se joace la ea ca nu o ineaca .

Vad ca te pricepi cat de cat. Problema e ca nu ai aflat o chestie foarte importanta despre carburatoare: majoritatea au pompa de sprit. Asta e o chestie care pompeaza benzina la acceleratii bruste pentru a oferi un surplus, necesar la reprizele de accelerare (daca scoti burduful filtrului de aer de la o Dacia si accelerezi brusc, ai sa vezi un "pelican" care arunca un jet de benzna in difuzorul carburatorului).

Actionarea repetata a manetei de acceleratie la motocicletele al caror carburator (carburatoare) au pompa de sprit duce la innecare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@$ilver: pompa de sprit nu are rolul de a da un plus de putere, ci impiedica motorul sa moara. La majoritatea carburatoarelor, cand deschizi clapeta de acceleratie amestecul saraceste brusc, si motorul moare. Pompa de sprit compenseaza acest fenomen. Nu ti sa intamplat niciodata sa-ti moara sau sa-ti dea in nas Dacia cand bagai picioru?

 

Buuun, la jape e altceva (de, nu sunt Dacii). Carburatoarele cu sertarase (e.g. Mikuni) nu au problema de mai sus, deoarece la ture mici vacuum-ul creat de deschiderea clapetei nu e suficient de puternic sa ridice sertarele si amestecul nu se imbogateste brusc. Si asa ca nu au pompa de sprit, si nu pot fi inecate prin accelerare cand motorul e oprit.

 

@sckhreech: poate la Dacie... In general la japoneze acceleratia anuleaza socul, deoarece circuitul de soc bypass-eaza clapeta de acceleratie, si se bazeaza tocmai pe vaccumul creat in fata clapetei cand aceasta este inchisa.

 

@fz400: dupa umila mea parere nu iti inchide cuiul ponton, si carburatoarele "curg". Solutia: cuie+scaunase noi. (Cateva sute de mii + 3-4 ore/om).

 

 

 

Bafta la toti si hai afara ca e soare :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...