Sari la conținut

Testele Sharp - sunt ele relevante in alegerea castii?


Gnraloo
 Share

Postări Recomandate

Au aparut inca 13 casti testate de organizatia Sharp din Marea Britanie. Interesant ca daca prima data toata lumea spunea ca e o eroare ca o casca gen lazer lz6 are un scor mai bun decat arai, shoei, suomy, de data aceasta exista si alte casti din aceeasi categorie de pret cu cotatii maxime in ceea ce priveste securitatea, gen Caberg V2R, Marushin si...mai vedeti voi care mai sunt :laugh:

 

http://sharp.direct.gov.uk/search/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 60
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

toate castile de 5 stele ofera aceeasi protectie la impact, ceea ce difera si le face superioare pe cele de la shoei,arai,suomy etc sunt alte chestii, cum ar fi : cat de tare vajaie , comfortul oferit de casca,greutate, design, etc :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

testele sunt diferite de cele ece.

 

poti sa observi ca laser este aproved atat ece cat si dot (parca si snell)

testele sunt facute pentru o anumita piata. de exemplu, x-spirit nu vei gasi la vanzare in usa (decat adusa special), dupa cum x-11 nu se vinde normal in europa. prin urmare, castile sunt facute pentru a avea un scor bun la testele regiunilor respective. x-spirit va avea un scor bun la ece, dar va avea scor slab la snell, x 11 invers.

 

daca testele din sharp se apropie de snell, o casca top dot (asemantor ece) va avea scor mai mic decat alta.

una din diferentele majore dintre dot si snell este ca snell cere unei casti sa reziste la un dublu impact in aceeasi zona, ceea ce inseamna ca materialul de absortie este mai dur. dot testeaza acceleratiile negatice la care este supus creierul, considerand ca la o anumita valoare apar leziuni interne grave in creier, ceea ce imseamna ca necesita un burete mai moale.

 

asadar, o casca poate cu greu sa aiba un scor bun la ambele.

faptul ca o casca are 5 puncte sharp, si are certificare snell, iar una shoei are 4 stele, ma face sa cred ca shoeiul este o casca mai "moale", si asta a dat-o in jos la teste. personal, prefer sa fie ceva mai moale, si sa ies cu cerebelul intreg, si sa arunc casca dupa aia, decat sa am creirul varza dupa un impact, dar sa stiu ca daca se intampla, pot s-o mai folosesc inca odata.

Editat de Cosmo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

testele sunt diferite de cele ece.

 

poti sa observi ca laser este aproved atat ece cat si dot (parca si snell)

testele sunt facute pentru o anumita piata. de exemplu, x-spirit nu vei gasi la vanzare in usa (decat adusa special), dupa cum x-11 nu se vinde normal in europa. prin urmare, castile sunt facute pentru a avea un scor bun la testele regiunilor respective. x-spirit va avea un scor bun la ece, dar va avea scor slab la snell, x 11 invers.

 

daca testele din sharp se apropie de snell, o casca top dot (asemantor ece) va avea scor mai mic decat alta.

una din diferentele majore dintre dot si snell este ca snell cere unei casti sa reziste la un dublu impact in aceeasi zona, ceea ce inseamna ca materialul de absortie este mai dur. dot testeaza acceleratiile negatice la care este supus creierul, considerand ca la o anumita valoare apar leziuni interne grave in creier, ceea ce imseamna ca necesita un burete mai moale.

 

asadar, o casca poate cu greu sa aiba un scor bun la ambele.

faptul ca o casca are 5 puncte sharp, si are certificare snell, iar una shoei are 4 stele, ma face sa cred ca shoeiul este o casca mai "moale", si asta a dat-o in jos la teste. personal, prefer sa fie ceva mai moale, si sa ies cu cerebelul intreg, si sa arunc casca dupa aia, decat sa am creirul varza dupa un impact, dar sa stiu ca daca se intampla, pot s-o mai folosesc inca odata.

 

In testele Sharp, dupa cum poti citi pe site, nu este vorba despre rezistenta simpla la impact a castii, ci direct masura in care este protejat capul in caz de accident, stiut fiind faptul ca exista casti concepute pt a se sparge in caz de impact, asta fiind modul lor de a absorbi cat mai multa energie de impact. Deci nu conteaza pana la urma cu care dintre standardele de siguranta se aseamana, Sharp este relevant pt ca furnizeaza informatii directe despre cum se resimte capul motociclistului in cazul impactului, mai pe scurt "toate au certificari, dar cu care casca am mai multe sanse?", un fel de EuroNCap :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai la asta ma refer si eu.

in schimb, conteaza f mult cu care din standarde se aseamana. asa cum am spus, o casca f buna snell iti protejeaza capul f bn, dar iti creste riscul de leziuni cerebrale la aceeasi viteza de testare cu una care este certificata ece. deci pana la urma, ce anume verifica testul asta? protejarea craniului, sau a creierului?

 

depinde f mult de modul in care sunt testate castile, si exact explicat ce forte anume sunt studiate si de c. asta nu am gasit pe site. ca e forta oblica, si ca protejeaza capul si gatul, ok, np. dar vreau sa stiu fortele care sunt rezultate de aici, si ce implicare are fiecare in parte, pentru a decide daca un test este mai bun decat altul.

 

nu spun ca testul nu este bun, sau mai bun sau mai proste decat ece. dar pana nu aflu mai multe informatii despre metodele si fortele testate, nu voi arunca un arai de 600 euro pentru un laser de 60, pentru ca are cu 1 stea mai putin la testul sharp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In testele Sharp, dupa cum poti citi pe site, nu este vorba despre rezistenta simpla la impact a castii, ci direct masura in care este protejat capul in caz de accident, stiut fiind faptul ca exista casti concepute pt a se sparge in caz de impact, asta fiind modul lor de a absorbi cat mai multa energie de impact. Deci nu conteaza pana la urma cu care dintre standardele de siguranta se aseamana, Sharp este relevant pt ca furnizeaza informatii directe despre cum se resimte capul motociclistului in cazul impactului, mai pe scurt "toate au certificari, dar cu care casca am mai multe sanse?", un fel de EuroNCap :disappointed:

 

Daca Sharp are aceeasi credibilitate ca si EuroNCAP atunci mai bine o lasam balta...EuroNCAP sunt o buna dovada a testelor prost facute si cu scop de a scoate in evidenta masinile frantuzesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://sharp.direct.gov.uk/about-sharp/test-protocols/

 

Iata cum desfasoara cei de la sharp testele. Poate ar fi fost mai elocvent un material video comparativ intre acesta si testele standardizate. De remarcat ca vitezele de testare aici sunt superioare celor ECE, despre Snell nu stiu decat ca este ceva mai aspru decat ECE, ma abtin sa comentez. Cat despre protejarea craniului sau creierului....e mult de vbit...e mult mai usor sa protejeze craniul (asta o poate face si o cratitza),dar iti dai seama de cat material absorbant al impactului este nevoie pt a permite o usoara deplasare (cufundare) a capului in interiorul castii in scopul micsorarii socului resimtit de creier pt o protectie decenta la viteze f mari. Pana la urma important e ca testul ar fi mai riguros decat ECE si avand in vedere ca suntem in UE si majoritatea castilor sunt astfel certificate e greu sa le raportam la Snell atata timp cat nu exista o diferentiere calitativa intre aceste standarde. In ceea ce priveste marcile,nu cred ca sunt multi posesori de shoei,arai care sa-si dea acum castile pt Lazer sau Caberg odata ce ei se simt muuuult mai bine cu rx-urile sau xr-urile lor. :lol: Ar fi interesante astfel de teste si pt celelalte echipamente: geci si pantaloni piele/textil, protectii, manusi, incaltaminte, de ce nu, chiar simulari cu manechine. :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai, asta e ideea. daca viteza de testare creste f mult, implicit si materialul castii este mai dur.

ca o casca sa-ti pastreze dovleacul intact la 300 la ora, tre sa aibe 2 metri de material absorbant. dar asta nu se poate, deci producatorii intaresc materialul. dar daca il intaresc prea mult, ajungi exact la acea "cratitza" de care spui.

 

ece a avut in vedere faptul ca cea mai mare parte a accidentelor se petrec la viteze mici (parca peste 80%, nu mai stiu sigur), deci implicit era importanta o casca "moale" care sa aibe grija de tine cat mai bine in cele mai obisnuite cazuri. sa fim seriosi, sansele sunt ca tu sa franezi macar partial cand intra nea ghitza in tine. la 300 la ora mori cu orice casca ai fi pe cap, fie ea si mama laserului.

 

de asta si spun ca prefer totusi ece.

am citit in primul rand protocolurile si toate celelate linkuri care erau acolo, dar explicatiile erau mai putin decat insuficiente:

"testam o casca la viteze mai mari decat ece, dupa cum consideram noi ca este important sa se verifice in caz de accident. ca rezultat, laser e the best buy!"

 

no tnx :disappointed:

 

problema este urmatoarea. daca e intr-adevar test la viteze mai mari, castile vor fi facute mai dure (mai "cratitza"), pentru a avea si calificativ ok de la aceste teste. prin urmare, la acea banala lovitura la 40 la ora, creierul va fi supus la forte mai mari decat este necesar, tocmai pentru ca acest test supune castile la 80 la ora.

 

vezi unde e nemultumirea mea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord cu tine, cu mentiunea ca testele nu se fac la 80km/h cum spui tu,ci undeva pe la 30km/h (8.4m/s), iar daca astea sunt rezultatele la 30, iti dai seama ca situatia e dramatica daca aterizezi in casca chiar si la 60-70 :lol: daca diferentele intre casti sunt considerabile chiar si la cat zic ei, e grav pt ca energia de impact e proportionala cu patratul vitezei :disappointed: adica impactul la 60 e de 4 ori mai puternic decat la 30 :lol: teoretic si diferentele intre casti se maresc de tot atatea ori.Apropo: nu cred ca testul asta e facut sa ridice in slavi vreo marca anume de casti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

de prin preumblarile mele de net va recomand sa va cautati casca pe situl celor de la SHARP... s-ar putea sa aveti ceva surprize. (cum am avut eu cu C3 meu de 400 de euro... :laugh: la care ma asteptam la muuuuuuuuuuuuult mai mult)

 

ce este SHARP?

SHARP este coeficientul de siguranță pentru căÂşti de motocicletă înființat de către Departamentul pentru Transporturi din Marea Britanie în noiembrie 2007 (deci organism guvernamental si teoretic lipsit e influente economice... ;) )

 

oricum... enjoy!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Testele SHARP sunt bune,dar nu sunt diferite aproape deloc fata de testele ECE 22.05.Din cate stiu eu singura deosebire fata de testele ECE e ca testeaza castile la o viteza ff putin mai mare (8,5 m/s).Si le dau scoruri,europenii dau doar pass sau failed.

Un test mai bun dupa parerea mea ar fi testul Snell - http://www.smf.org/.E o fundatie non-guvernamentala al carei singur scop e sa testeze casti (de la casti pt motoare,casti de curse pt motoare si masini,pana la casti pt biciclete,trotinete,etc).Testele lor mi se par mult mai aprofundate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Shoei X-Spirit - ma asteptam sa primeasca 5 stele, se pare ca a primit doar 4. Care ar fi modelele care au primit 5 stele ?

 

Shoei Qwest, la putin peste jumatate din pretul unui X-Spirit :laugh: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de prin preumblarile mele de net va recomand sa va cautati casca pe situl celor de la SHARP... s-ar putea sa aveti ceva surprize. (cum am avut eu cu C3 meu de 400 de euro... :laugh: la care ma asteptam la muuuuuuuuuuuuult mai mult)

 

ce este SHARP?

SHARP este coeficientul de siguranță pentru căÂşti de motocicletă înființat de către Departamentul pentru Transporturi din Marea Britanie în noiembrie 2007 (deci organism guvernamental si teoretic lipsit e influente economice... :( )

 

oricum... enjoy!

Si eu sunt curios ce surprize ai avut cu C3-ul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte bine am vazut ca stau castile marca Caberg.. Pret/Siguranta foarte ok :laugh:

Urmatoarea casca pentru pasager cred ca o sa fie marca asta. Multumiri celui care a deschis acest topic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte bine am vazut ca stau castile marca Caberg.. Pret/Siguranta foarte ok :laugh:

Urmatoarea casca pentru pasager cred ca o sa fie marca asta. Multumiri celui care a deschis acest topic

Sau poate au platit testul asta :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu,nu cred ca au platit testul,e vorba de ministerul britanic de transporturi,nu cred ca se preteaza ei la asa ceva ca sa iasa Caberg-ul bine.

Chestia e ca majoritatea castilor te protejeaza ok in cazul unei cazaturi,supravietuieste casca si nu supravietuiesti tu.

Chiar si cu o casca pe care astia o coteaza la 3-4 stele,pai daca dai asa rau sa se crape aia,sunt deja niste forte acolo la care si sa fi avut casca de 7 stele si nu mai traiesti.Adica nu cred sa fi cazut cineva si sa fi murit ca avea casca de 3 stele si nu de 5.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...