Sari la conținut

Totul despre voblaj


Remyx
 Share

Postări Recomandate

spune mi tu ce presiune ar trebui sa am in pneuri?? stii?

tu nu vezi ca aberezi...

MAH, daca nici tu nu stii ce presiune ar trebui sa ai in pneuri de ce ai pretentia sa stiu eu???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 635
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

MAH, daca nici tu nu stii ce presiune ar trebui sa ai in pneuri de ce ai pretentia sa stiu eu???

 

 

prietene

daca iei cate un cuvant de ici si unul de colo poti interpreta multe chestii

discutiile astea fara sens eu am incercat sa le evit... dar nu se poate cu voi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca diferenta intre curbele pe care le iei tu frecvent cu 150km/h si cazul la care te referi este ca de data asta ai trecut cu vederea un aspect foarte important, faptul ca erau in rampa (urcare).

 

De la fizica stim ca un obiect ce se deplaseaza cu o viteza constanta pe o traiectorie curba de fapt accelereaza, datorita schimbarii de directie. In cazul cand traiectoria curba este in doua planuri, orizontal si vertical (in sus), pentru mentinerea unei viteze constante acceleratia este si mai mare.

 

Asadar in cazul tau, pentru a mentine o viteza constanta in cele 3 curbe la deal, a trebuit sa deschizi gazul considerabil. Datorita acceleratiei, suspensia fata este eliberata de greutate, telescoapele se lungesc, "trail"-ul creste, toate acestea imprimand motocicletei o tendinta subviratoare. Incercarea de a inchide unghiul prin mutarea centrului de greutate inspre interiorul virajului a intrat probabil in contradictie cu tendinta subiratoare a motocicletei si a cauzat voblajul.

 

Pentru a aborda o curba cu viteza, in mod normal se incarca fata cu greutate inainte de inceperea inclinarii, apoi se incearca sa se mentina aceeasi geometrie pana dupa varful virajului dupa care se poate incepe transferul centrului de greutate spre inapoi prin deschiderea gazului, tendinta subviratoare ajutand la ridicarea motocicletei.

 

In cazul curbelor in rampa, pentru a evita tendintele subviratoare creeate de acceleratie, se intarzie inclinarea un pic mai mult decat de obicei, se apasa ambreajul dupa care se da un sprit scurt la gaz (pentru a evita socurile in transmisie) se retrogradeaza intr'o treapta inferioara, se cupleaza ambreajul astfel intrand in frana de motor. Abia in acest moment, cand centrul de greutate a fugit rapid inspre inainte si a imprimat motocicletei tendinte supraviratoare se incepe inclinarea si abordarea propriu-zisa a virajului. Daca e nevoie de reducerea mai rapida a vitezei (inclinare mai brusca), se poate actiona o idee doar frana SPATE.

 

 

Poti face un test simplu daca motocicleta ta a "patit" ceva intre timp: ataca cateva viraje de viteza in plan drept apoi in plan inclinat (rampa). Daca voblajele apar numai pe curbele in rampa... tragi singur concluziile.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca omul nu a verificat presiunea de anu trecut e clar ca are o problema la capitolul intretinere.

as putea sa pun pariu ca in gume mai are 1.5 - 1.8 cel mult dupa 7 luni.

un lucru important e si faptul ca gumele au 8 mii km - cam mult pentru un cauciuc de viteza. posibil sa fie vechi/ tari - coapte.

Inca un lucru foarte important e starea rulmentilor de la jug. poate au capatat nitel joc si asta cam assa se manifesta - la intrarea in viraj. Asta se verifica usor cu mobra suspendata pe ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca omul nu a verificat presiunea de anu trecut e clar ca are o problema la capitolul intretinere.

 

am probleme cu intretinerea pentru ca o tin in fata blocului.

 

as putea sa pun pariu ca in gume mai are 1.5 - 1.8 cel mult dupa 7 luni.

 

poate ai dreptate. dar motocicleta trage foarte bine. daca aveam o presiune atat de mica eu zic ca se simtea. puteai sa bati la 2.2

 

un lucru important e si faptul ca gumele au 8 mii km - cam mult pentru un cauciuc de viteza. posibil sa fie vechi/ tari - coapte.

 

guma spate am luat o noua anul trecut. are dotul din 2008. poate ar fi mult 8000 de km pentru un mers brutal. uzura este in proportie de 75-80%. parerea mea e ca poti atinge 20000km cu un cauciuc nou

 

Inca un lucru foarte important e starea rulmentilor de la jug. poate au capatat nitel joc si asta cam assa se manifesta - la intrarea in viraj. Asta se verifica usor cu mobra suspendata pe ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este f mult 20 de mii, in general pana acum nici-un cauciuc nu m-a tinut mai mult de 4000, ma refer la cele noi. Presiunea nu afecteaza cu nimic trasul, nu simti diferenta, decat in manevrabilitate. Ideal este o presiune ceva mai mare pe cauciucul fata decat pe cel din spate, de ex la michelin power one, bag cam 2,1-2,2 pe fata iar pe spate cam 1,9 asta este presiunea optima ptr a se incalzi cat mai repede si bine. Conteaza f mult la cauciciuri pe langa uzura conteaza felul cum a fost folosit, daca a fost incins de multe ori isi pierde din propietati si se face mai tare chiar daca ai mers destul de putin cu el, de asta cei care se dau la curse le schimba cand sunt aparent noi. Iar alt factor care afecteaza cauciucul, este frigul, daca ai tinut-o peste iarna afara, considera asta o mare problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exista service, e bine sa treci pe acolo. Faptul ca sta in fata blocului nu e o scuza, e o alarma.

cauciucurile pot fi coapte in 2 ani si 8000 km, faptul ca mai au ceva profil nu inseamna ca mai sunt ok. Nu uita ca in conditii de pastrare nasoala (frig mare, contact cu aer umed/sarat/ fum de masina/ altele) imbatranirea lor e mult mai rapida

Nnici un cauciuc aderent nu tine 10mii km, nici daca mergi relativ usor.

Diferenta de presiune nu se simte la tras pe linie dreapta. motorul are mai mult decat suficienta rezerva sa compenseze.

Cu uzura 75 - 80 % nu ai ce pretentii sa mai ai de la ele. e un motiv pt care aia de pe circuite schimba gumele dupa cateva ture doar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este f mult 20 de mii, in general pana acum nici-un cauciuc nu m-a tinut mai mult de 4000, ma refer la cele noi. Presiunea nu afecteaza cu nimic trasul, nu simti diferenta, decat in manevrabilitate. Ideal este o presiune ceva mai mare pe cauciucul fata decat pe cel din spate, de ex la michelin power one, bag cam 2,1-2,2 pe fata iar pe spate cam 1,9 asta este presiunea optima ptr a se incalzi cat mai repede si bine. Conteaza f mult la cauciciuri pe langa uzura conteaza felul cum a fost folosit, daca a fost incins de multe ori isi pierde din propietati si se face mai tare chiar daca ai mers destul de putin cu el, de asta cei care se dau la curse le schimba cand sunt aparent noi. Iar alt factor care afecteaza cauciucul, este frigul, daca ai tinut-o peste iarna afara, considera asta o mare problema.

 

te mai miri ca te tin doar 4000?

 

faci cumva stunt de tii presiunea atat de jos?

daca da imi cer scuze daca nu...

presiunea la SS de 1000 cu gume 120/70 -17 si 190/50-17 este @ 2.2-2.5 fata si @ 2.5-2.9 spate (ducati face exceptie si coboara pana la 2.4 spatele probabil datorita faptului ca trega nu V2 nu un 4 in linie)

daca mergi cu 1.9 incingi excesiv gumele fara sa te dai sportiv. De aici uzura prematura

Editat de E.Z.rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din ce mi spuneti voi ar insemna sa mi schimb cauciucurile de 3 ori pe an(anul trecut am facut vreo 14000 de km)

 

bogdis eu folosesc mai mult cauciucuri de strada. am avut michelin pilot road care este foarte bun pe frig, cald dar mai ales pe ploaie.

acum am un maxxis supermaxx m6029(pe spate). intr adevar michelin ma satisfacea mai mult cand era rece.

mersul meu este touring si uneori sport/touring... asa cum este si motocicleta

motocicleta pe timpul iernii a stat in casa la tara

 

dar nici daca mi as permite sa schimb cauciucurile de 3 ori pe an nu as face asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu totusi nu cred că e cazul sa tinem aici lectii de pilotaj, pornind de la problema ca pe nu stiu care dealuri, prin nu stiu care curbe îi vobleaza motoru lu nu stiu care.

 

În primul rand vezi daca problema apare si pe alte dealuri, in alte curbe, pe alt tip de asfalt.

 

E obligatoriu pentru siguranta si confortul tau sa verifici tot ce au spus pana acum userii de pe forum: presiune cauciucuri, telescoape furca, stare rulmenti jug, etc.

Daca n ai cunostintele necesare meri la mecanic. Iarasi nu cred ca o dezbatere asupra presiunii din cauciuc iti va rezolva problema mai ales ca tu nici dupa cateva zile n ai mers pana la o benzinarie sa vezi cat aer ai gume.

 

Daca nu ai bani/timp sa ajungi la mecanic, incearca macar sa o iei prin eliminare. Vezi in manual la ce interval se schimba uleiul in furca, se greseaza rulmentii de la jug/roti, etc si incearca sa le rezolvi pe rând. Vei gasi acolo prin primele pagini care sunt intervalele de verificare/mentenata. Pare mult mai plicticos decat sa te dai cu 150/h, dar sunt esentiale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu totusi nu cred că e cazul sa tinem aici lectii de pilotaj, pornind de la problema ca pe nu stiu care dealuri, prin nu stiu care curbe îi vobleaza motoru lu nu stiu care.

 

În primul rand vezi daca problema apare si pe alte dealuri, in alte curbe, pe alt tip de asfalt.

 

E obligatoriu pentru siguranta si confortul tau sa verifici tot ce au spus pana acum userii de pe forum: presiune cauciucuri, telescoape furca, stare rulmenti jug, etc.

Daca n ai cunostintele necesare meri la mecanic. Iarasi nu cred ca o dezbatere asupra presiunii din cauciuc iti va rezolva problema mai ales ca tu nici dupa cateva zile n ai mers pana la o benzinarie sa vezi cat aer ai gume.

 

Daca nu ai bani/timp sa ajungi la mecanic, incearca macar sa o iei prin eliminare. Vezi in manual la ce interval se schimba uleiul in furca, se greseaza rulmentii de la jug/roti, etc si incearca sa le rezolvi pe rând. Vei gasi acolo prin primele pagini care sunt intervalele de verificare/mentenata. Pare mult mai plicticos decat sa te dai cu 150/h, dar sunt esentiale.

 

am vb deja cu cineva sa fac asta :cheers: astept vremea buna si evident sa am si timpul necesar

deocamdata caut manualul si nu l mai gasesc... ca nu o sa fac nimic dupa ureche

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator CristiBoroi

Vroiam sa spun ca e bine sa verifici presiuanea in roti din cand in cand, mai ales cand pleci la drumuri lungi si te dai tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vroiam sa spun ca e bine sa verifici presiuanea in roti din cand in cand, mai ales cand pleci la drumuri lungi si te dai tare.

 

cristi asta se spune de 5 pagini

am inteles asta

merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sfatul meu: invata sa mergi sportiv pe motocicleta si apoi da-te tare pe curbe!!

adica mergi pe un circuit, gaseste pe cineva care sa iti explice cum sa pregateste motocicleta pt pista si cum se merge pe ea!!! pe strada doar plimbare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt curios unde poti gasi la noi un circuit cu viraje de viteza, in rampa cu unghi mare... ca sa te antrenezi?

 

Ride Safe!

 

eee

lasa l si tu acum

omul a dat un sfat atat pentru mine cat si pentru cei care mai citesc. e un sfat destul de pertinent

acum problema e ca nu poti invata sa mergi sportiv pe Xbox(ca circuit... unde avem)

 

uite tu ai putea sa faci un tutorial ceva pentru incepatori(nu stiu daca ai facut sau nu vreunul) dar cu conditia sa folosesti un limbaj mai putin complex. eu am inteles dar poate sunt oameni care nu digera foarte bine incarcatura limbajului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te mai miri ca te tin doar 4000?

 

faci cumva stunt de tii presiunea atat de jos?

daca da imi cer scuze daca nu...

presiunea la SS de 1000 cu gume 120/70 -17 si 190/50-17 este @ 2.2-2.5 fata si @ 2.5-2.9 spate (ducati face exceptie si coboara pana la 2.4 spatele probabil datorita faptului ca trega nu V2 nu un 4 in linie)

daca mergi cu 1.9 incingi excesiv gumele fara sa te dai sportiv. De aici uzura prematura

 

 

Nu prea ai cunostiinte despre felul cum functioneaza cauciucurile si modul cum se incalzesc. Iti recomand un site http://www.michelinpowerone.com/indexall.html

pentru un pic de aprofundare. Ptr a scoate tot ce e mai bun dintr-un cauciuc aderent, presiunea trebuie sa fie cea indicata de producator ca fiind optima in cazul cauciucurilor f moi presiunea e mai mica decat in cele normale. Motivul il vei gasi singur ptr ca e mult de explicat. Si ca regula, niciodata nu se umfla mai tare pneul spate decat cel fata. Ai multe de documentat in domeniul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea ai cunostiinte despre felul cum functioneaza cauciucurile si modul cum se incalzesc. Iti recomand un site http://www.michelinpowerone.com/indexall.html

pentru un pic de aprofundare. Ptr a scoate tot ce e mai bun dintr-un cauciuc aderent, presiunea trebuie sa fie cea indicata de producator ca fiind optima in cazul cauciucurilor f moi presiunea e mai mica decat in cele normale. Motivul il vei gasi singur ptr ca e mult de explicat. Si ca regula, niciodata nu se umfla mai tare pneul spate decat cel fata. Ai multe de documentat in domeniul asta.

 

 

eu cred ca linkul pe care l ai pus este doar o strategie a lor de marketing

din cate am vazut eu presiunea pe care o recomanda ei acolo este pentru track.., iar eu stiu ca e o mica dinferenta intre road si track

ba si spune: these pressure are recommended only for competition use on a track

 

eu stiu ca gsxr de la 750 cmc in sus papa cauciucurile ca un cocalar seminte dar parca tu ai exagerat putin cu 4000 de km

dar na... poate tu ai dreptate(asta inseamna ca ai un mers brutal si ca textura cauciucului e foarte moale)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Totul despre voblaj

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...