B.B. Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 spune mi tu ce presiune ar trebui sa am in pneuri?? stii?tu nu vezi ca aberezi... MAH, daca nici tu nu stii ce presiune ar trebui sa ai in pneuri de ce ai pretentia sa stiu eu??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 MAH, daca nici tu nu stii ce presiune ar trebui sa ai in pneuri de ce ai pretentia sa stiu eu??? prietene daca iei cate un cuvant de ici si unul de colo poti interpreta multe chestii discutiile astea fara sens eu am incercat sa le evit... dar nu se poate cu voi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 Asta este... prietene. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 Probabil ca diferenta intre curbele pe care le iei tu frecvent cu 150km/h si cazul la care te referi este ca de data asta ai trecut cu vederea un aspect foarte important, faptul ca erau in rampa (urcare). De la fizica stim ca un obiect ce se deplaseaza cu o viteza constanta pe o traiectorie curba de fapt accelereaza, datorita schimbarii de directie. In cazul cand traiectoria curba este in doua planuri, orizontal si vertical (in sus), pentru mentinerea unei viteze constante acceleratia este si mai mare. Asadar in cazul tau, pentru a mentine o viteza constanta in cele 3 curbe la deal, a trebuit sa deschizi gazul considerabil. Datorita acceleratiei, suspensia fata este eliberata de greutate, telescoapele se lungesc, "trail"-ul creste, toate acestea imprimand motocicletei o tendinta subviratoare. Incercarea de a inchide unghiul prin mutarea centrului de greutate inspre interiorul virajului a intrat probabil in contradictie cu tendinta subiratoare a motocicletei si a cauzat voblajul. Pentru a aborda o curba cu viteza, in mod normal se incarca fata cu greutate inainte de inceperea inclinarii, apoi se incearca sa se mentina aceeasi geometrie pana dupa varful virajului dupa care se poate incepe transferul centrului de greutate spre inapoi prin deschiderea gazului, tendinta subviratoare ajutand la ridicarea motocicletei. In cazul curbelor in rampa, pentru a evita tendintele subviratoare creeate de acceleratie, se intarzie inclinarea un pic mai mult decat de obicei, se apasa ambreajul dupa care se da un sprit scurt la gaz (pentru a evita socurile in transmisie) se retrogradeaza intr'o treapta inferioara, se cupleaza ambreajul astfel intrand in frana de motor. Abia in acest moment, cand centrul de greutate a fugit rapid inspre inainte si a imprimat motocicletei tendinte supraviratoare se incepe inclinarea si abordarea propriu-zisa a virajului. Daca e nevoie de reducerea mai rapida a vitezei (inclinare mai brusca), se poate actiona o idee doar frana SPATE. Poti face un test simplu daca motocicleta ta a "patit" ceva intre timp: ataca cateva viraje de viteza in plan drept apoi in plan inclinat (rampa). Daca voblajele apar numai pe curbele in rampa... tragi singur concluziile. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 merci frumos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 daca omul nu a verificat presiunea de anu trecut e clar ca are o problema la capitolul intretinere. as putea sa pun pariu ca in gume mai are 1.5 - 1.8 cel mult dupa 7 luni. un lucru important e si faptul ca gumele au 8 mii km - cam mult pentru un cauciuc de viteza. posibil sa fie vechi/ tari - coapte. Inca un lucru foarte important e starea rulmentilor de la jug. poate au capatat nitel joc si asta cam assa se manifesta - la intrarea in viraj. Asta se verifica usor cu mobra suspendata pe ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
whiteman Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 PM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 daca omul nu a verificat presiunea de anu trecut e clar ca are o problema la capitolul intretinere. am probleme cu intretinerea pentru ca o tin in fata blocului. as putea sa pun pariu ca in gume mai are 1.5 - 1.8 cel mult dupa 7 luni. poate ai dreptate. dar motocicleta trage foarte bine. daca aveam o presiune atat de mica eu zic ca se simtea. puteai sa bati la 2.2 un lucru important e si faptul ca gumele au 8 mii km - cam mult pentru un cauciuc de viteza. posibil sa fie vechi/ tari - coapte. guma spate am luat o noua anul trecut. are dotul din 2008. poate ar fi mult 8000 de km pentru un mers brutal. uzura este in proportie de 75-80%. parerea mea e ca poti atinge 20000km cu un cauciuc nou Inca un lucru foarte important e starea rulmentilor de la jug. poate au capatat nitel joc si asta cam assa se manifesta - la intrarea in viraj. Asta se verifica usor cu mobra suspendata pe ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 Este f mult 20 de mii, in general pana acum nici-un cauciuc nu m-a tinut mai mult de 4000, ma refer la cele noi. Presiunea nu afecteaza cu nimic trasul, nu simti diferenta, decat in manevrabilitate. Ideal este o presiune ceva mai mare pe cauciucul fata decat pe cel din spate, de ex la michelin power one, bag cam 2,1-2,2 pe fata iar pe spate cam 1,9 asta este presiunea optima ptr a se incalzi cat mai repede si bine. Conteaza f mult la cauciciuri pe langa uzura conteaza felul cum a fost folosit, daca a fost incins de multe ori isi pierde din propietati si se face mai tare chiar daca ai mers destul de putin cu el, de asta cei care se dau la curse le schimba cand sunt aparent noi. Iar alt factor care afecteaza cauciucul, este frigul, daca ai tinut-o peste iarna afara, considera asta o mare problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 exista service, e bine sa treci pe acolo. Faptul ca sta in fata blocului nu e o scuza, e o alarma. cauciucurile pot fi coapte in 2 ani si 8000 km, faptul ca mai au ceva profil nu inseamna ca mai sunt ok. Nu uita ca in conditii de pastrare nasoala (frig mare, contact cu aer umed/sarat/ fum de masina/ altele) imbatranirea lor e mult mai rapida Nnici un cauciuc aderent nu tine 10mii km, nici daca mergi relativ usor. Diferenta de presiune nu se simte la tras pe linie dreapta. motorul are mai mult decat suficienta rezerva sa compenseze. Cu uzura 75 - 80 % nu ai ce pretentii sa mai ai de la ele. e un motiv pt care aia de pe circuite schimba gumele dupa cateva ture doar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 (editat) Este f mult 20 de mii, in general pana acum nici-un cauciuc nu m-a tinut mai mult de 4000, ma refer la cele noi. Presiunea nu afecteaza cu nimic trasul, nu simti diferenta, decat in manevrabilitate. Ideal este o presiune ceva mai mare pe cauciucul fata decat pe cel din spate, de ex la michelin power one, bag cam 2,1-2,2 pe fata iar pe spate cam 1,9 asta este presiunea optima ptr a se incalzi cat mai repede si bine. Conteaza f mult la cauciciuri pe langa uzura conteaza felul cum a fost folosit, daca a fost incins de multe ori isi pierde din propietati si se face mai tare chiar daca ai mers destul de putin cu el, de asta cei care se dau la curse le schimba cand sunt aparent noi. Iar alt factor care afecteaza cauciucul, este frigul, daca ai tinut-o peste iarna afara, considera asta o mare problema. te mai miri ca te tin doar 4000? faci cumva stunt de tii presiunea atat de jos? daca da imi cer scuze daca nu... presiunea la SS de 1000 cu gume 120/70 -17 si 190/50-17 este @ 2.2-2.5 fata si @ 2.5-2.9 spate (ducati face exceptie si coboara pana la 2.4 spatele probabil datorita faptului ca trega nu V2 nu un 4 in linie) daca mergi cu 1.9 incingi excesiv gumele fara sa te dai sportiv. De aici uzura prematura Editat Iunie 2, 2010 de E.Z.rider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 din ce mi spuneti voi ar insemna sa mi schimb cauciucurile de 3 ori pe an(anul trecut am facut vreo 14000 de km) bogdis eu folosesc mai mult cauciucuri de strada. am avut michelin pilot road care este foarte bun pe frig, cald dar mai ales pe ploaie. acum am un maxxis supermaxx m6029(pe spate). intr adevar michelin ma satisfacea mai mult cand era rece. mersul meu este touring si uneori sport/touring... asa cum este si motocicleta motocicleta pe timpul iernii a stat in casa la tara dar nici daca mi as permite sa schimb cauciucurile de 3 ori pe an nu as face asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 Pe mine ma tin gumele cam 18k km. Daca le umfli ceva peste cat recomanda producatorul, o sa vezi ca te tin si mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 Eu totusi nu cred că e cazul sa tinem aici lectii de pilotaj, pornind de la problema ca pe nu stiu care dealuri, prin nu stiu care curbe îi vobleaza motoru lu nu stiu care. În primul rand vezi daca problema apare si pe alte dealuri, in alte curbe, pe alt tip de asfalt. E obligatoriu pentru siguranta si confortul tau sa verifici tot ce au spus pana acum userii de pe forum: presiune cauciucuri, telescoape furca, stare rulmenti jug, etc. Daca n ai cunostintele necesare meri la mecanic. Iarasi nu cred ca o dezbatere asupra presiunii din cauciuc iti va rezolva problema mai ales ca tu nici dupa cateva zile n ai mers pana la o benzinarie sa vezi cat aer ai gume. Daca nu ai bani/timp sa ajungi la mecanic, incearca macar sa o iei prin eliminare. Vezi in manual la ce interval se schimba uleiul in furca, se greseaza rulmentii de la jug/roti, etc si incearca sa le rezolvi pe rând. Vei gasi acolo prin primele pagini care sunt intervalele de verificare/mentenata. Pare mult mai plicticos decat sa te dai cu 150/h, dar sunt esentiale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 Eu totusi nu cred că e cazul sa tinem aici lectii de pilotaj, pornind de la problema ca pe nu stiu care dealuri, prin nu stiu care curbe îi vobleaza motoru lu nu stiu care. În primul rand vezi daca problema apare si pe alte dealuri, in alte curbe, pe alt tip de asfalt. E obligatoriu pentru siguranta si confortul tau sa verifici tot ce au spus pana acum userii de pe forum: presiune cauciucuri, telescoape furca, stare rulmenti jug, etc. Daca n ai cunostintele necesare meri la mecanic. Iarasi nu cred ca o dezbatere asupra presiunii din cauciuc iti va rezolva problema mai ales ca tu nici dupa cateva zile n ai mers pana la o benzinarie sa vezi cat aer ai gume. Daca nu ai bani/timp sa ajungi la mecanic, incearca macar sa o iei prin eliminare. Vezi in manual la ce interval se schimba uleiul in furca, se greseaza rulmentii de la jug/roti, etc si incearca sa le rezolvi pe rând. Vei gasi acolo prin primele pagini care sunt intervalele de verificare/mentenata. Pare mult mai plicticos decat sa te dai cu 150/h, dar sunt esentiale. am vb deja cu cineva sa fac asta astept vremea buna si evident sa am si timpul necesar deocamdata caut manualul si nu l mai gasesc... ca nu o sa fac nimic dupa ureche Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 Incearca aici: /index.php?showtopic=13890 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator CristiBoroi Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 god666, ai verificat presiunea in cauciucuri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 god666, ai verificat presiunea in cauciucuri? 1. nu... ce vrei sa spui? 2 da... ce vrei sa spui? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator CristiBoroi Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 Vroiam sa spun ca e bine sa verifici presiuanea in roti din cand in cand, mai ales cand pleci la drumuri lungi si te dai tare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 Vroiam sa spun ca e bine sa verifici presiuanea in roti din cand in cand, mai ales cand pleci la drumuri lungi si te dai tare. cristi asta se spune de 5 pagini am inteles asta merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livanu Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 sfatul meu: invata sa mergi sportiv pe motocicleta si apoi da-te tare pe curbe!! adica mergi pe un circuit, gaseste pe cineva care sa iti explice cum sa pregateste motocicleta pt pista si cum se merge pe ea!!! pe strada doar plimbare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 Sunt curios unde poti gasi la noi un circuit cu viraje de viteza, in rampa cu unghi mare... ca sa te antrenezi? Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 Sunt curios unde poti gasi la noi un circuit cu viraje de viteza, in rampa cu unghi mare... ca sa te antrenezi? Ride Safe! eee lasa l si tu acum omul a dat un sfat atat pentru mine cat si pentru cei care mai citesc. e un sfat destul de pertinent acum problema e ca nu poti invata sa mergi sportiv pe Xbox(ca circuit... unde avem) uite tu ai putea sa faci un tutorial ceva pentru incepatori(nu stiu daca ai facut sau nu vreunul) dar cu conditia sa folosesti un limbaj mai putin complex. eu am inteles dar poate sunt oameni care nu digera foarte bine incarcatura limbajului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 te mai miri ca te tin doar 4000? faci cumva stunt de tii presiunea atat de jos? daca da imi cer scuze daca nu... presiunea la SS de 1000 cu gume 120/70 -17 si 190/50-17 este @ 2.2-2.5 fata si @ 2.5-2.9 spate (ducati face exceptie si coboara pana la 2.4 spatele probabil datorita faptului ca trega nu V2 nu un 4 in linie) daca mergi cu 1.9 incingi excesiv gumele fara sa te dai sportiv. De aici uzura prematura Nu prea ai cunostiinte despre felul cum functioneaza cauciucurile si modul cum se incalzesc. Iti recomand un site http://www.michelinpowerone.com/indexall.html pentru un pic de aprofundare. Ptr a scoate tot ce e mai bun dintr-un cauciuc aderent, presiunea trebuie sa fie cea indicata de producator ca fiind optima in cazul cauciucurilor f moi presiunea e mai mica decat in cele normale. Motivul il vei gasi singur ptr ca e mult de explicat. Si ca regula, niciodata nu se umfla mai tare pneul spate decat cel fata. Ai multe de documentat in domeniul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 Nu prea ai cunostiinte despre felul cum functioneaza cauciucurile si modul cum se incalzesc. Iti recomand un site http://www.michelinpowerone.com/indexall.htmlpentru un pic de aprofundare. Ptr a scoate tot ce e mai bun dintr-un cauciuc aderent, presiunea trebuie sa fie cea indicata de producator ca fiind optima in cazul cauciucurilor f moi presiunea e mai mica decat in cele normale. Motivul il vei gasi singur ptr ca e mult de explicat. Si ca regula, niciodata nu se umfla mai tare pneul spate decat cel fata. Ai multe de documentat in domeniul asta. eu cred ca linkul pe care l ai pus este doar o strategie a lor de marketing din cate am vazut eu presiunea pe care o recomanda ei acolo este pentru track.., iar eu stiu ca e o mica dinferenta intre road si track ba si spune: these pressure are recommended only for competition use on a track eu stiu ca gsxr de la 750 cmc in sus papa cauciucurile ca un cocalar seminte dar parca tu ai exagerat putin cu 4000 de km dar na... poate tu ai dreptate(asta inseamna ca ai un mers brutal si ca textura cauciucului e foarte moale) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.