Cesar Postat Septembrie 2, 2010 Share Postat Septembrie 2, 2010 mi-am montat topcase si de-a lungul primei ture cu el am constat niste oscilatii care apar in ghidon, se misca stinga-dreapta citiva milimetri cu o frecventa de sa zicem citiva hertzi. fenomenul l-am simtit pe frina de motor la viteze sub 100 km/h. la viteze constante pare sa nu fie prezent, n-am simtit motocicleta sa se comporte diferit nici peste 160 km/h. am repetat testul pe asfalt cu diferite texturi, ud sau uscat si persista. pe principiul "cauta problema acolo unde ai umblat ultima data", azi am scos topcase-ul si n-am mai perceput fenomenul.e posibil sa fie chiar topcase-ul de vina? Ce masa totala au topcase si suportul de prindere si cat de in spate sunt montate? La ce incarcare oscileaza motoreta? Banuiesc ca nu mergi cu topcase-ul gol ci il incarci. Distributia de mase schimba comportamentul motocicletei. Desigur si aerodinamic se influenteaza motocicleta dar distributia de mase in faza initiala este hotaratoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Septembrie 2, 2010 Share Postat Septembrie 2, 2010 Ce masa totala au topcase si suportul de prindere si cat de in spate sunt montate? La ce incarcare oscileaza motoreta? Banuiesc ca nu mergi cu topcase-ul gol ci il incarci. Distributia de mase schimba comportamentul motocicletei. Desigur si aerodinamic se influenteaza motocicleta dar distributia de mase in faza initiala este hotaratoare. Sau poti incerca sa redistribui din greutate punand si un tankbag... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 2, 2010 Share Postat Septembrie 2, 2010 valeu da' ce cearta ati realizat voblajul e cu incarcare cam 13-14 kg cu tot cu suport. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Septembrie 2, 2010 Share Postat Septembrie 2, 2010 valeu da' ce cearta ati realizat voblajul e cu incarcare cam 13-14 kg cu tot cu suport. Incearca si variantele propuse de-a lungul topicului: suspensia modificata atat pe spate cat si pe fata, mers cu pasager si fara, pus un tankbag pe rezervor si vezi ce se petrece! Incearca sa distribui greutatea in case cat mai spre fata lui ( pasager) si cat mai aplatizate toate. In caz ca se cara diverse care incep sa balangane la curbe sau la franare si asta poate duce la diverse senzatii ciudate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Septembrie 2, 2010 Share Postat Septembrie 2, 2010 o dai mai usor pe-o roata acum? ....intradevar pare destul de in spate... sincer nu mi se pare de mirare ca ai probleme. eu si cand am putina benzina in rezervor simt cum se "usureaza" ghidonul, daca mai pui si atatea kilograme in spate.... solutia cu tankbagul pare cea mai practica... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Septembrie 2, 2010 Share Postat Septembrie 2, 2010 o dai mai usor pe-o roata acum? ....intradevar pare destul de in spate... sincer nu mi se pare de mirare ca ai probleme. eu si cand am putina benzina in rezervor simt cum se "usureaza" ghidonul, daca mai pui si atatea kilograme in spate.... solutia cu tankbagul pare cea mai practica... A da..si incearca sa ii faci plinul sau macar sa ai 10 litrii in rezervor, se echilibreaza mult mult mai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 2, 2010 Share Postat Septembrie 2, 2010 valeu da' ce cearta ati realizat voblajul e cu incarcare cam 13-14 kg cu tot cu suport. Ok, multumesc pentru foto, este edificatoare. Problema ta imi aduce aminte de accidentul unui motociclist cu o Harley Softail. Gentile laterale au o inscripitie - maximum 7 kg. Omu le-a incarcat mai mult si a pierdut controlul pe viraje. Motocicleta ta e cam la jumate la numar de kilograme fata de harley-ul ala. Pentru mine e clar ca distributia de mase face ghidusia. Ar mai ramane niste intrebari - cand ti-ai servisat ultima oara furca? Mai exact cat de vechi este uleiul din ea. Ma tem ca la incarcarea furcii pe frana de motor suspensia nu-ti lucreaza corect si amortizarea gresita se transmite la directie. Posibil sa ai un joc si in rulmentii de la jug. Nu mare. Daca era mare nu aveai voblaj de cativa milimetri, se facea tankslapper Rulmentii de jug sunt aia originali sau au fost vreodata schimbati? Mesaj completat Nu e o solutie sa iti mai incarci motocicleta si pe fata. Dar este o solutie sa pui in furca niste arcuri mai tari, pentru greutatea ta si eventual sa schimbi uleiul cu unul cu 2,5 maxim 5 puncte de vascozitate mai mare decat ce zice cartea tehnica. Eu inclin sa cred ca nu ai furca servisata si uleiul in ea foarte vechi. Dar pot foarte bine sa ma insel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 2, 2010 Share Postat Septembrie 2, 2010 - furca servisata anul trecut - Motul 10W cu air gap-ul masurat ca-n manual (97 mm parca); ce ar trebui sa mai verific poate e daca nu cumva a facut bula cind l-am turnat atunci si poate in realitate e mai putin - joc nu am la rulmentii de la jug, verific de asta; naiba stie cind au fost schimbati, cu ei am luat motorul; e drept ca cel inferior avea vreo citeva role ruginite cind l-am vazut in iarna - am arcuri progresive care sint mai tari decit cele originale ce mai e non-stock la mobra: amortizor spate de GSXR, care e mai tare decit cel stock si in plus ridica spatele cu aproape 10 cm. pre-tensionarea e data spre tare (nu e cu stopuri, ci cu sistem piulita-contrapiulita) iar compresia si reboundul aproximativ pe la mijloc. ma gindeam si eu sa pun ceva ulei mai tare pe fata dar din ce am citit is total confuz cu viscozitatile. am gasit un tabel cu viscozitarile reale, masurate in cSt la 20 (parca) si 100 de grade pentru multe uleiuri si unele care-s vindute ca SAE15 sint de fapt mai subtiri ca altele vindute ca 10W asa ca am lasat asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Septembrie 2, 2010 Share Postat Septembrie 2, 2010 e de ras ??!?!?!?!?!?!? sau de plans??!?!??!?!?!? Eu unu rad. Serios. Cu pofta chiar. Da nu fi suparat. Asa sunt eu. Probabil ca ceilalti plang. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Septembrie 2, 2010 Share Postat Septembrie 2, 2010 (editat) eu nu simt nici o diferenta la mers cu/ fara genti laterale . In curand pun si un topcase de 52l si va zic pareri personale. Nu cred ca se schimba ceva.... Depinde cum mergi. Respecte. Editat Septembrie 2, 2010 de Lucianggg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 2, 2010 Share Postat Septembrie 2, 2010 - furca servisata anul trecut - Motul 10W cu air gap-ul masurat ca-n manual (97 mm parca); ce ar trebui sa mai verific poate e daca nu cumva a facut bula cind l-am turnat atunci si poate in realitate e mai putin Daca s-a servisat corect, dupa ce se toarna uleiul si se misca tija in amortizor si se lasa 10 minute, ies toate bulele. masori cu sublerul nivelul si gata. Mesaj completat - joc nu am la rulmentii de la jug, verific de asta; naiba stie cind au fost schimbati, cu ei am luat motorul; e drept ca cel inferior avea vreo citeva role ruginite cind l-am vazut in iarna Schimba-i, nu costa mult. Mesaj completat ce mai e non-stock la mobra: amortizor spate de GSXR, care e mai tare decit cel stock si in plus ridica spatele cu aproape 10 cm. pre-tensionarea e data spre tare (nu e cu stopuri, ci cu sistem piulita-contrapiulita) iar compresia si reboundul aproximativ pe la mijloc. Aici s-ar putea sa fie un "catch" dar nu stiu ce si cum. Nu ma hazardez. Gsxr e mai usoara (parca), sa nu fie arcul mai moale. Mesaj completat ma gindeam si eu sa pun ceva ulei mai tare pe fata dar din ce am citit is total confuz cu viscozitatile. am gasit un tabel cu viscozitarile reale, masurate in cSt la 20 (parca) si 100 de grade pentru multe uleiuri si unele care-s vindute ca SAE15 sint de fapt mai subtiri ca altele vindute ca 10W asa ca am lasat asa. Uleiul de furca nu lucreaza la temperatura inalta. W vine de la "winter". Vascozitatea e data la rece. Ma rog, e lunga teoria si specificatiile dar daca iei bidon cu 15W e clar ca e mai gros decat 10W. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 eu zic ca i prea tare suspensia fata incearca sa o lasi mai jos pt o proba ce sa las mai jos, ca e Bandit, nu GSXR. nu e nimic ajustabil in ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 6, 2010 Share Postat Septembrie 6, 2010 update. de citeva zile tot simteam ca parca nu merge cum trebuie mobra, parca e instabila fatza pe drum prost si in special la frinare. am tot meditat la problema si m-am gindit daca n-o fi din cauza ca ultima data cind am verificat presiunea la roti (acum circa 4 saptamini) era foarte cald afara (peste 30 de grade) iar in ultima saptamina au fost si 13 grade. adica poate am presiunea mult mai mica in roti. azi, in drum spre OMV, unde au acele pompe cu manometru, pe un drum cu asfalt perfect am zis ia sa iau miinile de pe ghidon la ~90 km/h sa vad cum se comporta. mentionez ca nu aveam topcase-ul. m-am cacao pe mine, cind a inceput sa intre frina de motor ghidonul imi facea stinga-dreapta citiva centimetri buni, asta deja nu mai era mic voblaj, era ditai zgiltiiala. ajuns la OMV, verificat presiunea: cam 1,6 pe fata (normal 2,2) si 1,8 spate (normal 2,5). bun, facut presiunea. sincer nu mi-am dat seama imediat daca comportamentul s-a imbunatatit, parea putin mai bine dar putea sa fie impresie. la intoarcere refac testul. acelasi comportament: voblajul era acolo, deloc diminuat. acum... incep sa ma intreb si mai serios ce se intimpla. adica incep sa ma intreb daca faptul ca am constatat problema de cind am pus topcase-ul nu e doar coincidenta. pe de alta parte am mers oleaca cu motorul asta si-l stiu ce poate deci mi se pare imposibil sa fi fost acolo de foarte multa vreme. acum, sa enumar modificarile care ar putea avea legatura, in ordine cronologica inversa: - pus amortizorul de GSXR in locul celui stock; initial am simtit voblajul cu reboundul si compresia pe la mijloc; azi am avut compresia data la o tura (din 4) inapoi dupa soft si reboundul la o tura inapoi de la hard; - schimbat cauciucul fata: spate Michelin Power Sport, DOT 2007 daca nu ma-nsel, fata Conti Sport Attack, DOT 2010 (o sa verific miine); fata a fost si echilibrata; spatele nu e uzat semnificativ (~16000 km), fatza e nouta (3000-4000 km); - pus arcuri progresive pe fata; - umblat la rulmentii de la jug, curatat, uns, strins, verificat jocul ca la carte: ridicat roata fata in aer si miscat fata/spate sus/jos de furca; cum am mai zis, unul din ei avea citeva role ruginite dar probabil nu sint asa de ieri-alaltaieri; - schimbat uleiul la furca; asta deja a fost anul trecut in primavara deci deja ne-am departat mult ca timp, atunci problema nu exista cu siguranta; mai mentionez ca am verificat de citeva ori in acest interval jocurile la tot ce inseamna rulmenti care pot avea legatura: bascula, roti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Septembrie 6, 2010 Share Postat Septembrie 6, 2010 Aceeasi problema o am si eu, dar la mine e din cauza cauciucului care are in o zona o tesitura (presupun ca pe zona aia a stat foarte mult timp in timpul unei ierni sau ceva asemanator), adica daca pui roata pe masina de echilibrat suprafata cauciucului nu pastreaza o linie constanta. Din cauza asta mie imi face probleme, ce e drept minore, si fara topcase. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Septembrie 10, 2010 Share Postat Septembrie 10, 2010 (editat) Bai, nu ma speriati inainte de marea plecare!!! Tre' sa-mi iau un topcase Monolock de 47 de litri. Sa-mi fac griji? La camila ta cu ghidon de un metru nu se pune problema. Eh, uite că s-a pus problema, dar numai pe minunata noastră autostradă București-Pitești. Din cauza combinației asfalt de rahat+vânt+încărcat excesiv (de nevoie), de îndată ce depășeam 120 km/h începeam să dansez. Afară din țară nu s-a pus problema: mers și cu 140 km/h fără nicio greață. Oricum, fabricantul recomandă maxim 120 km/h și o greutate de maxim 5 kg în cazul cutiilor mele laterale de 21 de litri fiecare (am pus câte 6 kg) și, culmea, doar 3 kg în cazul topcase-ului de 47 de litri (în care am îndesat vreo 10 kile, constând în țoale, sac de dormit și o saltea). Probabil că limitarea producătorului se datorează și sistemului de prindere Monolock, considerat mai fragil/nesigur (în cazul Monokey, un topcase de 46 l poate căra maxim 10 kg), dar totuși... Cu ce naiba să umpli un topcase de 47 de litri astfel încât să nu depășești 3 kile (în afară eventual de două căști)? Cu puf? Editat Septembrie 10, 2010 de Doctor X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Septembrie 10, 2010 Share Postat Septembrie 10, 2010 Tzoale uscate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinzo_2004 Postat Septembrie 10, 2010 Share Postat Septembrie 10, 2010 Profit de topicul omului ca sa nu deschid altul. Aproximativ ceva de genul mi se intampla si mie cand trec peste liniile de demarcatie dintre sensuri la depasiri. Fenomenul e cu atat mai accentuat cu cat viteza e mai mare si se manifesta sub forma unor "mini-voblaje" pe roata fata. In mod normal nu e foarte suparator insa in situatii mai critice (la o depasire mai din scurt, viteza mai mare, sosea uda etc) poate deveni periculos. Ce se poate face? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Septembrie 11, 2010 Share Postat Septembrie 11, 2010 Profit de topicul omului ca sa nu deschid altul. Aproximativ ceva de genul mi se intampla si mie cand trec peste liniile de demarcatie dintre sensuri la depasiri. Fenomenul e cu atat mai accentuat cu cat viteza e mai mare si se manifesta sub forma unor "mini-voblaje" pe roata fata. In mod normal nu e foarte suparator insa in situatii mai critice (la o depasire mai din scurt, viteza mai mare, sosea uda etc) poate deveni periculos. Ce se poate face? Sa nu mai treci la viteze mari peste liniile de demarcatie? S-a discutat mult despre compozitia vopselelor cu care se traseaza acele linii ( unele au praf de sticla..), aceasta compozitie facandu-le sa fie cam derapante atat pentru moto cat si pentru masini. Nu cred ca ai practic ce face, decat sa te pregatesti din timp pentru ce va urma, cand vrei sa faci o astfel de manevra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Septembrie 11, 2010 Share Postat Septembrie 11, 2010 Calin, De obicei micile "zgaltaieli" ale directiei sunt cauzate de PARTEA DIN SPATE A MOTOCICLETEI! Sunt aproape sigur ca asta e cazul tau, mai ales ca ai furca servisata recent si rulmentii ok, chiar daca nu noi-nouti. Miscarile pe care le observi in ghidon sunt incercarile trenului fata de a compensa impulsul gresit ce vine de la roata spate! Poate fi amortizorul setat necorespunzator. Poate fi cauciucul spate uzat neuniform, poate fi roata spate nealiniata perfect, vezi ca uneori semnele alea de pe bascula pot da indicatii eronate. Orice ar fi, e de la partea din spate a motocicletei! Cauta acolo. Si nu e de la topcase, desi poate cu el incarcat amplifica miscarile ghidonului, facandu-le mai sesizabile. Am probat si eu si n-am nici o miscare in ghidon la mersul cu topcase incarcat. Am insa amortizor standard pe ea. Bafta maxima iti doresc si te astept sa ne spui ca ai rezolvat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 12, 2010 Share Postat Septembrie 12, 2010 Calin, De obicei micile "zgaltaieli" ale directiei sunt cauzate de PARTEA DIN SPATE A MOTOCICLETEI! Sunt aproape sigur ca asta e cazul tau, mai ales ca ai furca servisata recent si rulmentii ok, chiar daca nu noi-nouti. Miscarile pe care le observi in ghidon sunt incercarile trenului fata de a compensa impulsul gresit ce vine de la roata spate! Poate fi amortizorul setat necorespunzator. Poate fi cauciucul spate uzat neuniform, poate fi roata spate nealiniata perfect, vezi ca uneori semnele alea de pe bascula pot da indicatii eronate. Orice ar fi, e de la partea din spate a motocicletei! Cauta acolo. Si nu e de la topcase, desi poate cu el incarcat amplifica miscarile ghidonului, facandu-le mai sesizabile. Am probat si eu si n-am nici o miscare in ghidon la mersul cu topcase incarcat. Am insa amortizor standard pe ea. Bafta maxima iti doresc si te astept sa ne spui ca ai rezolvat! o sa-mi cumpar un kit de coborire. oricum motorul e prea inalt pentru mine acum si am probleme la manevrarea din picioare pe loc abrupt sau denivelat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
k-10 Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 La fel ca si Kinzo, profit de acest topic, cu scuzele de rigoare initiatorului, fiind vorba tot de voblaj. Dar, interesant, se manifesta doar intre 60 si 80 km/h. Incepe la 60, se accentueaza si devine puternic la 70, dupa care se diminueaza si dispare la 80 km/h. Precizare: voblajul il simt doar cand ridic o mana de pe ghidon (ca amandoua n-am avut curajul). Cauzele voblajului sunt multe, stiu, dar ma gandesc ca poate cineva a avut de-a face cu acest tip particular de voblaj si poate sa-mi dea indicatii mai precise asupra cauzei. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 am rezolvat problema. am pus si kit de coborire -> n-a ajutat la voblaj. in schimb manevrez mult mai usor motocicleta in parcare. intimplarea a facut insa sa gasesc foarte ieftin niste discuri de frina in stare buna (ale mele erau cam duse, doar 3,4 mm de carne) si cit timp roata era scoasa pt. montare am apucat amortizoarele si le-am zgiltiit bine. nu mica mi-a fost mirarea sa gasesc ditai jocul la rulmentii de la jug. partea ciudata e ca nu se simte absolut nimic cu roata pusa, probabil jocul e de asa natura ca nu se poate manifesta cind telescoapele sint tinute unul de altul de axul rotii. probabil rulmentii trebuie schimbati dar pina una-alta am strins putin piulita de reglare care s-a desfacut cu mina fara vreun efort (probabil tensiunea a disparut de la uzura) si efectul e ca voblajul a disparut cu desavirsire. am incercat la mai multe viteze si nimic, ghidonul sta teapan. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 (editat) ...ceva de genul mi se intampla si mie cand trec peste liniile de demarcatie dintre sensuri la depasiri....Ce se poate face? Pentru inceput desumfla putin roata fata, fa o proba, apoi mai scade presiunea, daca simti o diferenta mai v-bim... Incearca sa remarci presiunea care ti se pare cea mai confortabila. Editat Septembrie 28, 2010 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 calin asa am patit si eu la rulmentul de la jug, doar ca eu simteam efectiv cum fuge ghidonul la o frana mai puternica. eu am disfacut tot, crezand ca rulmentul e spart. am mai strans cu mana si mi-a disparut jocul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Octombrie 3, 2010 Share Postat Octombrie 3, 2010 am rezolvat problema.am pus si kit de coborire -> n-a ajutat la voblaj. in schimb manevrez mult mai usor motocicleta in parcare. intimplarea a facut insa sa gasesc foarte ieftin niste discuri de frina in stare buna (ale mele erau cam duse, doar 3,4 mm de carne) si cit timp roata era scoasa pt. montare am apucat amortizoarele si le-am zgiltiit bine. nu mica mi-a fost mirarea sa gasesc ditai jocul la rulmentii de la jug. partea ciudata e ca nu se simte absolut nimic cu roata pusa, probabil jocul e de asa natura ca nu se poate manifesta cind telescoapele sint tinute unul de altul de axul rotii. probabil rulmentii trebuie schimbati dar pina una-alta am strins putin piulita de reglare care s-a desfacut cu mina fara vreun efort (probabil tensiunea a disparut de la uzura) si efectul e ca voblajul a disparut cu desavirsire. am incercat la mai multe viteze si nimic, ghidonul sta teapan. Si la mine a disparut problema Am montat un set de caucioace noi si cu prima ocazile l-am dus in 80 dupa care am luat mainile de pe ghidon si l-am lasat asa pana pe la vreo 40 ... nici semn de voblaj Poate ar trebui sa adune cineva toate raspunsurile la problema si sa faca un singur post ca sa stie tot romanu care ar fi solutiile in caz de se loveste de problema asta ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.