gn77b Postat Iulie 14, 2012 Share Postat Iulie 14, 2012 (editat) M-am uitat de curiozitate in manualul de f4i. Scrie clar ca se strange la 25Nm piulita ... Mi se pare ciudat sa strangi un rulment pana opune rezistenta cand il rotesti. mi se pare ciudat sa te contrazici singur. hai sa facem un calcul simplu. sa zicem ca piulita aia are diametrul exterior de 5 cm (cam asa as aproxima la mine, probabil pe acolo e si la F4i). un cuplu de 25Nm s-ar traduce printr-o forta aplicata la diametrul exterior al piulitei de... 100 kilograme. stiu, poate parea incredibil, dar sint chiar 100 de kilograme, refa calculul daca nu-ti vine sa crezi. acum te intreb, daca aplici o forta de stringere de 100 kg piulitei, oare o sa fie ceva preincarcare pe rulmenti? rulmentii aia sint oricum supusi la forte nu chiar mici prin simpla greutate a motocicletei + a riderului. nu mai zic de socurile de la denivelari si de la frinari puternice. si niste screenshoturi din manualul original (adica facut de Suzuki) pt. Bandit. P.S.... marinarul din mine nu se poate abtine, poate vrei sa zici "ruliu"... tangajul este oscilatia navei in jurul axului trasversal... he, he, he. adevarat, nu eram sigur de cuvint si mi-a fost lene sa caut intr-un dictionar. miscarea de care vorbesc eu e de fapt oscilatie in jurul unui ax perpendicular pe drum, cred ca in final nu e nici tangaj, nici roliu, nu stiu cum s-ar traduce. PS: stiam ca esti in domeniu dar termenul l-am introdus absolut intimplator nici roliu pardon, ruliu. Editat Iulie 14, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Iulie 16, 2012 Share Postat Iulie 16, 2012 CalinD .. despre ce mobra e vorba ? M-am uitat si eu in manualul de utilizare ... la mobra mea .. dar nu explica asa ceva. O sa incerc in unul de reparatie. Ca o sa desfac acea piulita sa montez un amortizor ... Nu credeam ca e asa filozofie. Bun post ai bagat. In principiu, daca pui un amortizor radial cred ca-i zice (ca scotts, gpr sau altele), n-ar trebui sa trebuiasca sa umbli la piulitele acelea (Ma rog, decit daca vrei tu). Piulita pe care tre s-o schimbi in acel caz, e peste placa care tine amortizoarele, iar acele 2 piulite sint in general sub ea. Metoda de care zice Calin se refera la acele 2 piulite, si intr-adevar, in unele manuale sint niste metode de strigere mai deosebite. In orice caz, functioneaza metoda cu strinsul ceva mai puternic, face ghidonatul ceva mai greu, dar in lipsa de amortizor de ghidon, e mai mult decit nimic. nu vad prin ce mecanism ar putea un amortizor sa cauzeze voblaj. din felul in care descrii problema, "evidentia" = "cauza". adica inainte nu era, acum e. Nu cred ca asta e ce zice Radio Guy. Din ce zice el acolo, reiese cam asa: Din cauza nealinierii carenei, ii apare o forta laterala care tinde sa-i mute botul intr-o parte. Daca botul incepe sa faca un unghi cu directia de mers, si roata (ghidonul) incepe sa ramina sub alt unghi cu directia de mers. La un moment dat, tensiunea din rama si carene va face ca ea (carena, moto) sa revina la pozitia initiala, ceea ce va modifica iarasi unghiul ghidonului (rotii) cu axul longitudinal al moto. Cind nu avea amortizor, asta se intimpla cam fara ca el sa o considere o problema, pt ca se producea natural. Din cauza ca acum ghidonul tinde sa se opuna dezalinierii, motorul probabil tinde sa vireze cu totul. Cel putin asa am inteles eu.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iulie 16, 2012 Share Postat Iulie 16, 2012 In orice caz, functioneaza metoda cu strinsul ceva mai puternic, face ghidonatul ceva mai greu, dar in lipsa de amortizor de ghidon, e mai mult decit nimic. eu stiu cativa oameni care se jura ca strans mai puternic al jugului le-o cauzat probleme de genul motoreta nebuna la viteze mai mari... nu 200+ ca vb de enduro touring... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Iulie 16, 2012 Share Postat Iulie 16, 2012 eu stiu cativa oameni care se jura ca strans mai puternic al jugului le-o cauzat probleme de genul motoreta nebuna la viteze mai mari... nu 200+ ca vb de enduro touring... Foarte posibil si asta. Eu n-am avut probleme, dar cert e ca nici nu-l puteam strige ff tare. (la al meu are si o siguranta care prinde ambele piulite, asa ca trebuie sa fie aliniate si asta nu te lasa sa-l stringi de sa-i iasa zeama. Dupa vreo citeva ture de strins, alea fiind de aluminiu, si abuzate de fostii proprietari-care pp ca au facut la fel- au cam trebuit altele). In schimb, dupa ce i-am pus amortizor, si pe ala il puteam regla de aproape nu puteai sa-l ghidonezi, cind era f tapan, era desi n-as zice ca devenea nebuna, era aiurea cumva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 17, 2012 Share Postat Iulie 17, 2012 In orice caz, functioneaza metoda cu strinsul ceva mai puternic, face ghidonatul ceva mai greu, dar in lipsa de amortizor de ghidon, e mai mult decit nimic. diferenta dintre punctul in care dispare orice joc (piulita de ajustare strinsa doar la mina) si cum e reglata la mine acum e foarte mica. bine, se simte la mina cind roata e suspendata dar e ceva gen diferenta dintre a impinge un caiet si a impinge o carte pe un birou lucios. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny690 Postat Octombrie 19, 2012 Share Postat Octombrie 19, 2012 Aveti mare grija la voblaje.Pe mine prima data m-a iertat,dar a doua oara nu am fost asa norocos.Eram in plina acceleratie, in treapta a 2-a pe un drum cu denivelari,moment in care a voblat atat de violent incat am fost aruncat pe partea stanga,iar motorul(kawasaki zx9r) a picat pe partea dreapta.mare noroc cu echipamentul ca altfel putea fi mult mai rau. Iarna asta o sa am de schimbat carene,toba,scarite,ghidoane dar obligatoriu o sa schimb rulmentul de la jug si o sa ii pun un amortizor de ghidon. Mai de mult timp simteam o usoara oscilatie cand miscam in mers ghidonul stanga-dreapta, dar nu am gasit clar care este cauza, iar in urma cu vreo 2 luni mi-a intrat in voblaj dar si-a revenit, pe acelasi tip de drum,astfel incat mi s-a rupt opritorul de la ghidon(cel montat pe cadru). Posibil ca acesta sa fi avut un rol in oprirea voblajului,sau pur si simplu noroc. Rezultatul nu este foarte grav, o lovitura de la impact cu asfaltul pe umarul stang si o un inel al coloanei putin tasat. FOARTE MULT m-a salvat geaca,casca si manusile.Am decat o zgarietura mica pe umarul drept unde s-a uzat complet geaca din material textil si una mica pe mana. Aveti grija si nu ignorati purtarea echipamentului.pe mine m-a salvat ASFALT USCAT !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Octombrie 19, 2012 Share Postat Octombrie 19, 2012 Calin, poate nu m'am exprimat suficient de explicit, la mine nu e vorba de lipsa aerodinamicii ci de faptul ca noul parbriz MRA racing are o umflatura in centru, cam ca o catare si, datorita nealinierii sale in axul longitudinal (bridele de sustinere laterale sunt descentrate in urma unei cazaturi de pe loc, cand am scapat'o de pe cric) la viteze mari cred ca se comporta ca o carma aeriana si tinde sa schimbe directia. Spun asta deoarece am observat ca fenomenul este mai evident cand vantul este puternic si bate frontal, din directia de rulare. Oricum, dupa ce o sa corectez alinierea parbrizului o sa stiu daca teoria se verifica sau cauzele sunt altele. Ride SAfe! P.S.... marinarul din mine nu se poate abtine, poate vrei sa zici "ruliu"... tangajul este oscilatia navei in jurul axului trasversal... he, he, he. Am corectat alinierea parbrizului... nu'mi vine sa cred ce descentrat era. Prima proba... nu am avut cum sa'i dau mai mult de 240, aglomeratie mare... oricum, sta perfect... ca un tramvai. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rylalex Postat Noiembrie 17, 2012 Share Postat Noiembrie 17, 2012 Din toate experientele mele am ajuns la concluzia ca motocicleta intra in voblaj din cauza mainilor prea stranse pe ghidon. De obicei incepatorii cu inclinatii spre stilul moto gp fac asta in momentul in care trec peste denivelari. Ei merg pe principiul "tin strans ca nu va vobla"... dar legile fizicii bineinteles ca sunt mereu mai puternice decat antebratele lor. Tot eu am ajuns la concluzia ca motocicleta isi modifica orientarea rotii pentru a se autostabiliza, moment in care cel care o coduce trebuie sa lase mainile cat mai moi, precum si pozitia in sa.. "take control by doing nothing". Voblajul in timpul franarii de urgenta este cauzat de presiunea inegala a mainilor pe ghidon, se intampla datorita lipsei de experienta. Mai sunt si exceptii in care motocicleta intra in voblaj datorate de : roti descentrate/indoite, slabe, lipsa distantierelor... si de obicei se intampla in acceleratie in momentul cand se descarca fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lorentziu Postat Noiembrie 17, 2012 Share Postat Noiembrie 17, 2012 corect man..e greseala incepatorilor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan192 Postat Noiembrie 17, 2012 Share Postat Noiembrie 17, 2012 Bahahaha. E greseala incepatorilor ca au parbrizele descentrate, top case-uri montate prost, furci neintretinute, aer prea mult sau prea putin in roti. Ati gasit voi miezul de la vajin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Noiembrie 18, 2012 Share Postat Noiembrie 18, 2012 uite aici un nub nemernic... http://youtu.be/LZ1srcQMa_0 pariu ca se gasesc pe putin 20 de insi de pe forum care ar fi "redresat" moto din acest voblaj? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rylalex Postat Noiembrie 18, 2012 Share Postat Noiembrie 18, 2012 Imposibil nu ar fi sa o redresezi, dar avand in vedere panica ce se instaleaza in acel moment e greu sa iti controlezi reactiile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Noiembrie 18, 2012 Share Postat Noiembrie 18, 2012 Imposibil nu ar fi sa o redresezi, dar avand in vedere panica ce se instaleaza in acel moment e greu sa iti controlezi reactiile. tipul din clip cu siguranta nu era la primul tank slapper. dar na, ceasul negru, pisica rea. cand e sa se futa, se fute rau, n-o mai redreseaza nimeni. ps. hm, n-ar fi trebuit sa ma cenzureze? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rylalex Postat Noiembrie 19, 2012 Share Postat Noiembrie 19, 2012 Aveti mare grija la voblaje.Pe mine prima data m-a iertat,dar a doua oara nu am fost asa norocos.Eram in plina acceleratie, in treapta a 2-a pe un drum cu denivelari,moment in care a voblat atat de violent incat am fost aruncat pe partea stanga,iar motorul(kawasaki zx9r) a picat pe partea dreapta.mare noroc cu echipamentul ca altfel putea fi mult mai rau. Iarna asta o sa am de schimbat carene,toba,scarite,ghidoane dar obligatoriu o sa schimb rulmentul de la jug si o sa ii pun un amortizor de ghidon. Mai de mult timp simteam o usoara oscilatie cand miscam in mers ghidonul stanga-dreapta, dar nu am gasit clar care este cauza, iar in urma cu vreo 2 luni mi-a intrat in voblaj dar si-a revenit, pe acelasi tip de drum,astfel incat mi s-a rupt opritorul de la ghidon(cel montat pe cadru). Posibil ca acesta sa fi avut un rol in oprirea voblajului,sau pur si simplu noroc. Rezultatul nu este foarte grav, o lovitura de la impact cu asfaltul pe umarul stang si o un inel al coloanei putin tasat. FOARTE MULT m-a salvat geaca,casca si manusile.Am decat o zgarietura mica pe umarul drept unde s-a uzat complet geaca din material textil si una mica pe mana. Aveti grija si nu ignorati purtarea echipamentului.pe mine m-a salvat ASFALT USCAT !! Vorbesti de voblaj de parca ar fi un nene foarte scortos, suparacios, care abia asteapta iti arunce bete in roate. Voblajul este un fenonem foarte normal la o motocicleta care se intampla foarte des celor ca tine. Incearca sa o chemi popa sa o stropeasca cu apa sfintita Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 Vorbesti de voblaj de parca ar fi un nene foarte scortos, suparacios, care abia asteapta iti arunce bete in roate. Voblajul este un fenonem foarte normal la o motocicleta care se intampla foarte des celor ca tine. Incearca sa o chemi popa sa o stropeasca cu apa sfintita majoritatea raidarilor nu prea le au cu experienta asa ca deznodamantul unui voblaj tine f mult de noroc. unii au impresii de raidari, impresii de care vor fi si ei constienti dupa ce trec prin asa ceva. o sg data mi-a facut st-dr-st-dr dar si-a revenit. n-o sa mananc acum (cuvant urat) ca am facut eu una sau alta, pur si simplu si-a revenit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 multi raidari nu stiu ca se folosesc amortioare de ghidon pt asa ceva, altii il vad si nu stiu ce e ala, iar o alta parte din ei....il au dar nu stiu sa il regleze. in primavara cand mi l-am schimbat pe al meu, era un tip care vindea unu de pe motoreta lui. o cumparase un R6 accesoriazat si imi zice ca il incomodeaza amortizorul. la ce nu stiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 in primavara cand mi l-am schimbat pe al meu, era un tip care vindea unu de pe motoreta lui. o cumparase un R6 accesoriazat si imi zice ca il incomodeaza amortizorul. la ce nu stiu. estetic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 pariu ca se gasesc pe putin 20 de insi de pe forum care ar fi "redresat" moto din acest voblaj? Ce rost are postarea asta? majoritatea raidarilor nu prea le au cu experienta asa ca deznodamantul unui voblaj tine f mult de noroc. Norocul nu exista, deci nu ajuta. Nici "Doamne fereste!" nu ajuta. http://www.youtube.com/watch?v=hy-fW-i4NN4 http://www.youtube.com/watch?v=DPFy9rXCKoE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 (editat) iar vorbesti ca un taranus parvenit, suge-o daca ai intelege mai bine fizica fenomenului ai vedea ca nu prea ai ce sa faci, sunt lucruri pe care e bine sa nu le faci dupa ce ti-a intrat in voblaj dar ca sa iesi iti trebuie doar noroc si drum liber in fata. asta am zis si eu. probleme la cap? o motocicleta in stare tehnica buna se echilibreaza singura pilotul trebuie doar sa nu lase brusc acceleratia, lucru care pe moment ar dezechilibra si mai tare motocicleta. ai vazut clipul ala cu tank slapperul din TT? aia de ce nu s-a echilibrat singura? stiu, a gresit no0bul de la "volan". Ce rost are postarea asta? nici un rost, era o gluma. pentru a o percepe ca atare e nevoie de "simtul umorului" Norocul nu exista, deci nu ajuta. Nici "Doamne fereste!" nu ajuta. aici te-as contrazice. Norocul conteaza f mult! jorje a avut noroc+skill+inspiratie prima data de-a ramas pe ea. a doua oara... nu prea bine, ala e high side, e altceva. Editat Noiembrie 20, 2012 de frigider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 (editat) nici un rost, era o gluma. pentru a o percepe ca atare e nevoie de "simtul umorului" Eu zic ca e flame si pricina de scandal. Uite ca ai ajuns sa te injuri. Stii si tu asta, si n-are legatura cu simtul umorului. Ce legatura are ce crezi tu ca ar crede unii ca e in capul lor, cu voblajul (treaba serioasa de altfel)? Norocul conteaza f mult! Poti cumva sa faci sa ai mai mult noroc dintr-asta care conteaza? Zic ca nu. Poti sa faci cumva sa pilotezi mai bine? Zic ca da. jorje a avut noroc+skill+inspiratie prima data de-a ramas pe ea. a doua oara... nu prea bine, ala e high side, e altceva. 3 lucruri distincte se petrec acolo: Derapaj spate - aproape de highside. Lorenzo ia mana din gaz si se ridica in scarite. Voblaj - controlat. Goneta dupa ala din fata si incapatanarea (poate ca exagerez dar Jorge era in ritmul lui, nu cred ca a luat in calcul nici un moment, iesirea de pe circuit si sa piarda teren) sa ramana pe trasa - derapaj spate - high side. Editat Noiembrie 20, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THE VADER Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 Noroc sau nu,am intrat si eu odata in voblaj pe la 140-150 si am scapat fara un eveniment nefericit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
burtosu Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 S-a aprins bec-ul din frigider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 Eu zic ca e flame si pricina de scandal. Uite ca ai ajuns sa te injuri. Stii si tu asta, si n-are legatura cu simtul umorului. Ce legatura are ce crezi tu ca ar crede unii ca e in capul lor, cu voblajul (treaba serioasa de altfel)? sa zicem Poti cumva sa faci sa ai mai mult noroc dintr-asta care conteaza? Zic ca nu. nu am spus ca poti face ceva in privinta norocului Poti sa faci cumva sa pilotezi mai bine? Zic ca da. n-am spus ca nu poti "lua masuri". cum propui sa te pregatesti pt voblaj? practic, ca la teorie e f usor. 3 lucruri distincte se petrec acolo: Derapaj spate - aproape de highside. Lorenzo ia mana din gaz si se ridica in scarite. Voblaj - controlat. cum adica "controlat" - adica nu a cazut, nu? ce crezi ca a avut timp sa "faca" in 0.2secunde? sa gandeasca? nu cred. poate vreun reflex, reflex "aparut" in urma multor situatii de genul asta Goneta dupa ala din fata si incapatanarea (poate ca exagerez dar Jorge era in ritmul lui, nu cred ca a luat in calcul nici un moment, iesirea de pe circuit si sa piarda teren) sa ramana pe trasa - derapaj spate - high side. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 (editat) Sa zicem ce? nu am spus ca poti face ceva in privinta norocului La ce-ti foloseste sa crezi ca tu sau altii scapa din voblaj din cauza norocului? practic, ca la teorie e f usor. Crezi tu? Daca da, ai cuvantul. Da-te tare, mergi pe circuit pt asta. Observa cand devine motocicleta instabila si vezi ce-i de facut. Daca teoria e usoara si o stii, aplic-o cum adica "controlat" - adica nu a cazut, nu? ce crezi ca a avut timp sa "faca" in 0.2secunde? sa gandeasca? nu cred. poate vreun reflex, reflex "aparut" in urma multor situatii de genul asta Exact - n-a pierdut controlul nici la prima "tentativa" de high-side, nici la voblaj. Ambele situatii nedorite au fost controlate. Nu mai exista timp de gandire. Nici cand curbezi, nici cand franezi, nici cand eviti, nu gandesti ce sa faci raportat la situatia intalnita. Faci exact cum ai invatat, cum te-ai obisnuit (bine sau rau). Editat Noiembrie 20, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 Sa zicem ce? ca nu a fost "appropriate", n-ar trebui sa ma enerveze retarzii La ce-ti foloseste sa crezi ca tu sau altii scapa din voblaj din cauza norocului? la nimic, am zis eu ca foloseste la ceva? Crezi tu? Daca da, ai cuvantul. teorie? am zis ca e usor la modul ca citesti pe net una alta. eu stiu ca am citit undeva ca tre sa accelerezi sa usurezi fata (succes va doresc, mai ales daca vine o curba stransa), altii spun sa sari pe frane. se pare ca e greu si cu teoria Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.