Sari la conținut

Iernarea - In Functie De Conditiile De Garare.


Lt. Navarro
 Share

Postări Recomandate

Am citit si articolul de pe forum despre iernare si totusi raman nelumriri:

 

Se da una bucata magazie destul de mica, nenincalzita, si una bucata taraboantza, in 2t de Minsk. In afara de stabilizator in benzen , desi nu cred ca-i cazul, caci rezervorul e ruginit k dreq pa interior, si nujt cat de bine rezolva pe termen lung problema lantu si mana de piulite agitate in el... cam ce ar mai trebui sa-i fac?

-Picatura de ulei in cilindru...

-pus pa cric central... nu o sa prea ramana ambele roti complet in aer, din cate stiu... se strica cauciucu, sau ideea e doar sa nu fie foarte "stresat"?

-acoperit teava esapament.

-acoperit admisie? -ajunde daca pun doar niste scotch de jur imprejurul locului unde pica capacul peste "cuva" de fier si peste fantele de aerisire?(e vorba de "cutia laterala"-aia din dreapta care gazuieste filtrul de aer).

- Ulei pe la "gaurici" si "gaurele", comenzi, uns cabluri? (dupa un prealabil dush cu cola sau decapant -exista pe alocuri unele mici pete de rugina - genul care se ia repejor, dar daca stau mai mult...?!)

-bordul - daca sta totusi in loc inchis, chiar daca neincalzit il las mai bine sa "respire", nu?

-vaselina-sa mai dau pe la partile de metal expuse, nu? (gen zgarieturi mici pe capac cutie laterala sau aripa); pe unde sa mai dau;

-carbelitoru: las benzina "stabilizata" sa ajunga in el si sa stea acolo?

 

Vreun alt sfat aveti?!

Danke!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cumperi haine groase si cum e uscat afara :banana:

Acum serios, eu o tin in fatza blocului si am de gand sa dau ture cat mai des (macar una pe sapamana)

 

 

Mai incet cu iernatul... Anul acesta m-am dat si in 7 ianuarie, atunci am cumparat asigurarea erau 14 grade... :crack:

Mai vine perioada mai calduta cand poti sa te dai cu motorul...

In rest ulei de amestec pe la bujie la piston, ridicat pe cric...Dat la pedala din 2 in 2 saptamani sa nu ramane blocat pistonul...

aaa... am si baterie... dat jos de pe motor... incarcat...din 2-3 luni reincaracat...

Acoperit sa nu stea in ploaie, zapada... Ori cum o sa rugineasca putin.. Dar ce mai vrei...Sa meargea la anul. nu!?!

 

 

:P :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

sau desfacut motoru' intai, curatat, bibilit, daca e nevoie schimbati rulmentii/simeringurile/segmentii, bagat ulei cat cuprinde, dupa aia pornit din 2 in 2 zile sau in fiecare zi cate 10-15 min, mai ales daca ai baraca si este aproape

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In afara de stabilizator in benzen , desi nu cred ca-i cazul, caci rezervorul e ruginit k dreq pa interior, si nujt cat de bine rezolva pe termen lung problema lantu si mana de piulite agitate in el...

........-carbelitoru: las benzina "stabilizata" sa ajunga in el si sa stea acolo?

 

Indiferent de starea rezervorului, e bine sa pui stabilizator in benzina pe timpul iernii; stabilizatorul previne colmatarea carburatorului cu sedimentele din benzina. Dupa ce pui stabilizatorul in benzina, pornesti motorul si il lasi sa mearga citeva minute, ca sa ajunga 'balsamul' in toate colturile :banana:

 

Cine tine pe timpul iernii motorul afara si-l acopera cu folie de polietilena, sa nu acopere complet motocicleta, cum am facut eu :P , pt. ca se formeaza condens => oarece rugina pe la incheieturi.

 

Nu cred ca e asa important sa se porneasca periodic motorul in timpul iernii; eu nu m-am atins de el vreo 3 luni, da' in primavara a luat-o de la a 4-a pedala! Mai degraba cei care au baterie tre' sa aiba grija s-o incarce periodic, cu un curent mic, cam 1/4 din curentul normal de incarcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu bateria , n-am greturi. E Minsk! :P

Problema e ca inevitabil o sa mai dea si o zapada, iar locul unde vreau (si per ca o sa o pot lasa) sa o tin e in cealalta parte a Bucurestiului, de abia abia circula din an in pastele cailor cate un autobuz ITB p-acolo. Deci, mai greu cu vizitatu'.

Daca e asa... de acoperit am scapat...

oricum, ca fapt divers, io mi-am acoperit bicla si am tinut-o pe balcon o iarna, si m-am trezit cu rugina si pe ghidonul cromat, plastice decolorate, si tot soiu' de chestii naspa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ploua pe el (baraca),inchide robinetul de benzina, goleste carburatorul, scoti bateria de pe el pe care o bagi in casa la caldura si gata.Batyeria o data pe luna o mai incarci. Eventual un pres aruncat peste motor sa nu se puna praf...in nici un caz sa nu il infofolesti ermetic in folie ca rugineste.Odata la 2 saptamani pui bateria pe el si ii mai dai o pedala...asa, sa se mai dezmorteasca si el, eventual dai o tura daca nu e zapada pe jos. Oricum, nu cred ca te rabda inima sa stai fara motor toata iarna, o sa te mai misti cu el prin oras cand prinzi o zi frumoasa.

 

Povestile astea cu iernatul se aplica la motociclistii de duminica...iarna ei se transforma brusc in conservati si gata. La noi astialalti care nici macar nu avem conserve :banana: iernatul inseamna ca nu mergem cat e zapada si atat. Sau poate nu :P :banana:

post-462-1130828254_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am cumparat de anul trecut de la o benzinarie OMV un stabilizator pt benzina marca Master - SUA. A costat aproape 100.000. Dar sunt si altele mai ieftine, cred, pe la magazinele de piese auto...

 

Stabilizatorul asta contine in proportie de 99% alcool metilic (asta inseamna ca nu-i bun de baut :P ). Anu' asta mai am, dar cind s-o termina, n-o sa mai dau banii aiurea; voi pune in rezervor o tzira de rachiu din ala care iese prima data din cazan. Are fro' 90 de grade, e alcool (etilic, da' merge!).

Si uite-asa rezolv 2 treburi: economisesc bani + reusesc sa ramin (relativ) treaz pina termin de facut rachiul :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai cel mai important lucru este sa il pornesti din cand in cand.

daca nu planuiesti sa faci asta ,iei un pahar de tuica plin de ulei si torni in cilindru, dai un pic la pedala, etc. E important sa nu ramana benzina in carburator. In rezervor pastreaza benzina, dar peste3 luni va fi proasta, arunc-o.

Unge tot ce vezi metalic cu vasilina sau ulei de 2T. Chiar si vopseaua pe la incheieturi nu strica... Jantele sunt cele mai usor atacate. Daca vrei sa pui ceva pe ea, pune un cearceaf si nu face condens. Poti sa o lasi si sa respire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pui stabilizator in benzina, poate sta foarte linistita in carburator. Tocmai asta e rolul stabilizatorului: sa previna ruginirea carburatorului si colmatarea jigloarelor&canalelor de transfer, sau cum s-or mai numi, cu depunerile care apar in timp la o benzina fara stabilizator.

 

Cit priveste pornirea periodica, in tutorialul despre care se vorbeste, se spune ca daca n-avem posibilitatea sa facem un drum cu motorul, ca sa nu facem condens aiurea in motor, e preferabil sa nu il pornim, ci sa punem ulei in cilindru, sa etansam iesirea tobelor, filtrul de aer si ce-o mai fi. Si sa asteptam venirea.... unor vremuri mai bune :lol: Eu cam asa am facut iarna trecuta si a fost OK

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca il pui la "consevat" calumea, daca il pornesti SI IL LASI sa se incalzeasca calumea, sau chiar dai o tura (si la -x grade, cate or fi) CONTEAZA?!

Adica... nu cred ca e asta cazul in care sa zici ori aia or ailalta! Merge si calea de mijloc! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

eu anul trecur nu am avut unde sa o garez si am tinuto-n curte. in mijlocul iernii prin ianuarie,am dat 5 pedale si a pornit.in primavara a pornit la fel de usor.oricum anul asta vreau sa o bag undeva ca vreau sa modific pe la ea cate ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma ce tot vorbiti.... voshoidul meu nu o auzit de stabilizator ,de porniri periodice de cearceafuri..... , dar pentru aia tot i-l pornesc cand am eu chef chiar daca trec 3 4 6 luni tot ce conteaza este sa nu-l bata ploaia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e vital, sa nu stea in ploaie/ninsoare.....

IJ-ul meu dupa o iarna de stat sub o sharpanta, lasat asa cum am venit din ultimul voiaj....benzina din rezervor a curs pe jos.....(doar bateria i-am scos-o)....ub primavara a pornit la a 2-a pedala.Si minskul la fel

Anul trecut la fel a stat Jawa si Dnepr-a si in primavara au mers brici....exceptand Jawa la care a trebuit desfundat carbul si reglata aprinderea!

Motocicleta merge acoperita cu o panza cauciucata, cam cum erau mai demult husele de acoperit masina!

Zidu-le....vrei sa mananci crema de zahar ars din cilindri?

Editat de Auxois350
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum trec eu iarna cu Mobreanu'.

Se da zapada periodic de pe motor.

Cand vreau sa merg, scurg benzina intr-un PET, tot in pet-ul ala vars shi paharul carburiciului, pun ushurel din pet in rez ca sa separ apa care s-a adunat (mai intra, cre'ca pe la keea bushonului), se da carja, se merge. Fara uleiuri in cil, pampershi la eshapament, fara aruncat benzina veche, fara gretzuri de ani shi ani de zile (mai bine-zis de f'o 4 ani de cand am vandut garsoniera unde o tzineam pe balkon la iernat)

Da' io mai merg cu motoru' chiar shi cand e cancer....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...