Sari la conținut

PLACUTE FRANA - Totul despre Tipuri/Clase/Comparatii


Postări Recomandate

ai pus ceva plăcuță proastă, gen ferodo ori altă marcă relativ dubioasă. nu-ți fă griji, doar scârțâie, nu se întâmplă nimic.

caucioacele ar trebui să le schimbi de urgență. sunt cele mai importante.

dacă nu ai făcut km mulți, nu are sens să schimbi uleiul sau filtrul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 634
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cel mai probabil este de la placute, altceva neavand ce sa fie. Schimba placutele daca nu mai au carne pe ele, investitie mica pentru siguranta ta. Poti incerca mai intai sa folosesti niste Brake Claner, gasesti la magazinele de profil auto.

 

Oricum le schimb, doar vroiam sa stiu daca sa-i fac si altceva. Brake Cleaner cum se foloseste?

 

Fii mai precisă în descriere:

 

- scârțâie pe față sau pe spate?

- dacă e pe față, te-ai uitat totuși la plăcuțe? Poate s-au uzat inegal și una e roasă de tot.

Mie-mi par tare roase placutele alea :unsure: Si stiu ca suna stupid, dar nu pot sa-mi dau seama daca scartaie pe fata sau pe spate. Pur si simplu circul si cand franez, aud ca scartaie indiferent de conditii (viteza, vant, alte zgomote etc).

 

ai pus ceva plăcuță proastă, gen ferodo ori altă marcă relativ dubioasă. nu-ți fă griji, doar scârțâie, nu se întâmplă nimic.

caucioacele ar trebui să le schimbi de urgență. sunt cele mai importante.

dacă nu ai făcut km mulți, nu are sens să schimbi uleiul sau filtrul.

Da, placutele sunt din ferodo, dar n-ar fi trebuit sa scartaie de cand le-am montat? Ca abia sambata trecuta au inceput sa scartaie, dupa o iarna de odihna. Imi fac griji, ca nu-i normal sa scartaie :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator EduardS

Mie-mi par tare roase placutele alea :unsure: Si stiu ca suna stupid, dar nu pot sa-mi dau seama daca scartaie pe fata sau pe spate. Pur si simplu circul si cand franez, aud ca scartaie indiferent de conditii (viteza, vant, alte zgomote etc).

 

Ca sa auzi care scartaie,incearca franele pe rand,spate ,dupa care fata ,oricum nu conteaza ordinea,tot ce conteaza e ca atunci cand nu ai viteza sa nu tragi prea tare frana fata . Asa o sa iti dai seama despre care roata este vorba . Numai bine beer.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scartaitul in cauza poate sa fie cauzat intradevar de placute uzate SAU de un etrier trecut de limita de servisare (4 ani de regula) fara revizie facuta; astfel unul sau mai multe pistonase se blocheaza si placutele nu mai calca uniform pe disc, aparand sunetul de care spui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Starea actuala a motocicletei este:

-trebuie sa-i schimb uleiul si filtrul (ultima oara au fost schimbate in toamna)

-trebuie sa-i schimb placutele de frana

-trebuie sa-i schimb cauciucurile (nu au fost schimbate in 4 ani, de cand e la mine. fostul proprietar nu stiu ce-a facut)

 

Mentionez ca am mers cu placute si mai roase decat acum, dar n-a scartait nimic la ea. De asemenea, toate accidentele s-au soldat doar cu cateva zgarieturi (daca are vreo relevanta). Ce-a patit? De ce scartaie :(

poate fi insertia din placute care scartaie cand se apropie de uzura maxima si trebuie schimbate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoate placutele,vezi daca mai au minim 1.5 mm(unele au sant,altele nu).

Daca da,freci spatele putin cu smirghel si dupaia aplici in strat subtire vaselina cuprata.

Daca tot ai dat placutele jos,da jos si etrierul si curata-l.Curata si pistonasele si dupaia vezi daca lucreaza toate.Spray de curatat frana e in Dedeman 14 roni 600 ml.

 

 

Chestia cu "nu imi dau seama de unde scartie" e....tare.Tu nu stii ce frana pui?Spate sau fata?Daca pui fata,logic ca scartie fata.Daca pui spatele,logic ca scartie spatele.Asta daca nu scartie tot timpul,dar eu am inteles ca scartie cand pui frana.

 

 

Mergi la mecanic,nu urma sfaturile mele pentru binele tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Starea actuala a motocicletei este:

-trebuie sa-i schimb uleiul si filtrul (ultima oara au fost schimbate in toamna)

-trebuie sa-i schimb placutele de frana

-trebuie sa-i schimb cauciucurile (nu au fost schimbate in 4 ani, de cand e la mine. fostul proprietar nu stiu ce-a facut)

 

Mentionez ca am mers cu placute si mai roase decat acum, dar n-a scartait nimic la ea. De asemenea, toate accidentele s-au soldat doar cu cateva zgarieturi (daca are vreo relevanta). Ce-a patit? De ce scartaie :(

in primul rand ce motoreta ai?

Daca e motorul din status (shadow 125) si ai frana spate pe tambur nu e ceva neobisnuit sa scartie din cand in cand. Motivul principal in cazul tamburului este apa.Daca ai spalat-o de curand sau a plouat peste motoreta ai toate sansele sa-ti scartie tamburul.

Asa ca urca-te pe motor, da-i o tura si franeaza doar cu spatele, vezi ce se intampla (vezi sa nu ai viteza mare ca risti o tranta :wink: )

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

X-eL, cum fac cu etrierele?

Andrei_D, schimb placutele ca trebuie schimbate din orice punct de vedere privesti: si-au facut km precizati in cartea tehnica, sunt duse etc. Nu stiu ce au dracoveniile astea cu mine, dar in fiecare an a trebuit sa le schimb, indiferent de care cumparam.

wawessh, pun ambele frane in acelasi timp. acum sa nu-ti inchipui ca ma infing in ele la orice chestie de pe drum, dar mi-a intrat in reflex sa franez cu ambele, in "cantitati" diferite.

mihai.i, da,e motocicleta din status. In cazul meu nu cred sa fie apa, ca a stat in garaj toata iarna si scartaia de la prima franare. Faza e ca am lasat motocicleta in grija lu' tata, cu sarcina precisa s-o porneasca din cand in cand, pe timpul iernii. A pornit-o el vreo 2 saptamani-o luna, dup-aia a dat frigul si motocicleta moarta a ramas. Prin februarie, cand am venit acasa, i-am incarcat putin bateria de la masina si am plecat la o plimbare scurta. M-am intors fiindca mi-a impins un baiat motocicleta, altfel nu stiu cum ajungeam acasa.

 

Am lasat-o in garaj pana in weekendul asta, cand am incarcat-o iar (stiu, am sa-i schimb si bateria), de data asta mult mai bine, m-am plimbat toata ziua cu ea. Ca sa nu am surprize cu ea pe drum, intai am dat o tura pe langa bloc si inca de la tura aia scartaia. Acuma, eu oricum ii schimb placutele, dar intreb sa stiu daca trebuie sa mai schimb si altceva. Lichidul de frana ar avea vreo legatura?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca placutele nu sunt uzate scoate-le afara si aplica vaselina pe PARTEA OPUSA cu materialul care atinge discul am avut aceasi problema

 

Amice, asta e cea mai tare chestie pe care am auzit-o!

Vaselina pe placuta de frana????Partea din spate? Unde ai citit tu ca se face asa ceva? Pune si aici sa vada si ochiu meu!

Ai idee pana la ce temperatura ajunge placuta de frana cand cobori o panta de cativa km si pui frana la greu? Crezi ca vaselina aia se solidifica sau se topeste? Si daca se topeste crezi ca o sa curga cumva?

 

Pentru stres:

- demontat etrier + servisat de catre cineva priceput;

- verificata starea placutelor, masurata grosimea si actionat in consecinta;

- uleiul daca e unul de slaba calitate, schimba-l. Daca e un uleiu bun, lasa-l acolo si mai mergi pana ajungi la 5000 de km cu el si schimba-l atunci.

 

Scartaitul ala poate sa aiba o sumedenie de cauze, eu as suspecta sigurantele elastice care tin placuta pe pozitie sa nu sara. Alea s-ar putea sa frece pe celalta placuta cand apesi pe frana. E doar o supozitie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratioare, las-o balta!

Acolo e un site care vrea sa-ti vanda niste produse! Domeniul ala de utilizare este scos daca nu din burta, atunci dintr-un pix (tasta) a unui programator!

La 1200 grade FIERUL se topeste! Da-o in ma-sa de vaselina!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.copper-grease.com/copper-grease-technical.html

 

Vorbesc strict de vaselina cupru (cuprata).Rezista la peste 1000.

 

"For use on threaded components, pins, valve stems in a range of materials including austenitic stainless steel.

Used on brake callipers and the back of brake pads it will help eliminate brake squeal.

 

 

Benefits:

Effective up to 1100˚C

Water and acid resistant

Use on a wide range of metals

Prevents seizure of threaded parts

Will not burn or wash off

Eliminates brake squeal

Assists in assembly and disassembly of components"

:blbl: :cheers:

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegule,

 

ce intelegi tu prin rezista la 1000 grade?

 

Eu inteleg ca la 1000 de grade vaselina inca mai reuseste sa-si pastreze proprietatile! Adica inca mai unge!

Dar, ea de la 93 grade PICURA!!!! Asta inseamna ca devine lichida si forta gravitationala o atrage in jos, iar in drumul ei se va prelinge pe discul de frana!Ea o sa unga in continuare,pe DISCUL DE FRANA! va REZISTA DECI!

Tu nu o sa mai ai frana, dar vaselina rezista!

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e ultimul post ca nu vreau vreo polemica.Am mers tot sezonul trecut cu vaselina cuprata pe spatele placutelor(8 placute fata),din cauza ca la inceputul sezonului scartia la franari usoare prin oras.Am cautat pe forumuri straine si am vazut ca multa lume pune.Daca scrie si pe specificatiile produsului ca se poate pune.....

Ultimul site cred ca e destul de serios.

 

 

"Copper Grease On Motor Bikes

Brake pads (helps to prevent disc brake squeal and protects against seizure)

Assembly Compound for Cylinder heads

Exhaust bolts including the manifold

Injector bodies

Flanges

Battery Terminals

General nuts and bolts that need protecting from corrosion and seizure."

 

 

Chiar si mai mult:

 

Copper Grease And Brake Pads

Why do my brakes squeal?

 

http://www.copper-grease.com/copper-grease-and-brake-pads.html

 

Mai mult nu am cum sa iti demonstrez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegule,

 

se pare ca ne intelegem!

Ceea ce ai facut tu se pare ca este un "trick" care-l faceau mecanicii pe vremuri ca sa inlature scartaitul placutelor de frana care nu erau prevazute cu acele sigurante elastice de care ziceam mai sus!

In ziua de azi, etrierele sunt construite cu acele sigurante elastice care printre altele au si acest rol de a inlatura scartaitul placutelor. Deci tu vii acum si pui vaselina peste placute in conditiile in care aceasta problema ESTE DEJA REZOLVATA de catre fabricant!

A doua chestie este ca acea vaselina va ataca simeringul de ulei si cel de praf al pistonasului, ducand la uzura prematura a acestuia! Aceasta poate produce "sudarea" pistonasului pe simering, si singura modalitate de reparatie este inlocuirea completa a simeringurilor!

Daca nu ma crezi, citeste mai jos ce zice nenea asta!

Sursa:http://www.bikersoracle.com/vfr/forum/archive/index.php?t-44119.html

 

---------------------------

Someone has “kindly” lubed his slider pins for him during a service with, you guessed it, copper grease.

 

As you can see the old seals look perfectly fine until you compare them to the new ones and realise that the old ones are 20% larger than they should be! Now this is a problem because obviously they won’t be doing their sealing job properly and water and crud will get in and corrode your slider pins, resulting in binding and/or reduced efficiency brakes

 

That’s bad enough on slider pins but the real problem comes when copper grease, melted by the heat of the brakes, migrates up the brake pistons and onto the hydraulic seals. This WILL happen if you put ANY copper grease on the pads.

 

I’ve no piccies but you can guess what happens: The seals swell up. This can result in a possibly fatal fluid leak but it is unlikely. Much more likely is that the swollen seals will cause the pistons to bind, and you end up with binding brakes.

 

The real problem is you can’t “See” it. The seals/pin-boots will look absolutely fine unless you compare them to new ones. The only solution once they have been contaminated is to strip the callipers and replace the lot. The pin-boots (and seals for the 750’s) are available through folk like me so you don’t have to pay Honda prices but the seals for the 800/VTEC are odd sizes and are only available from Honda. They are not cheap...

 

I’m posting this now because I’ve had to strip and replace seals on loads of VFR800s recently, due to grease contamination, and it’s a job I hate doing. So, if you do your own servicing please don’t use grease ANYEHRE NEAR your brakes. If you get your bike dealer serviced and ever see ANY evidence of copper grease near your callipers, gently point the mechanic in the direction of his Honda manual, which quite clearly states that only silicon grease (if any) should be used on brakes and rubber parts. Then take your business elsewhere – that lot are no good.

--------------------------

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai pus ceva plăcuță proastă, gen ferodo ori altă marcă relativ dubioasă. nu-ți fă griji, doar scârțâie, nu se întâmplă nimic.

caucioacele ar trebui să le schimbi de urgență. sunt cele mai importante.

dacă nu ai făcut km mulți, nu are sens să schimbi uleiul sau filtrul.

Si cum ai ajuns tu la concluzia ca Ferodo ii o marca proasta de placute de frana? Nu de alta da de 80k km incoace, tot dinalea imi pun pe motoare si nu imi par deloc a fi proaste. Ieftine sunt, tin cam 10k km, dar partea cu "proaste" n-o prea inteleg. Nu ma dau nici ca melcu da nici ca pe pista.

 

Scartaitul in cauza poate sa fie cauzat intradevar de placute uzate SAU de un etrier trecut de limita de servisare (4 ani de regula) fara revizie facuta; astfel unul sau mai multe pistonase se blocheaza si placutele nu mai calca uniform pe disc, aparand sunetul de care spui.

+1

 

@stres, da jos toti etrierii de pe discuri, scoate placutele din ei, da cu spray de frane pe acolo si impinge pistonasele putin inapoi, apoi da cateva pedale; repeta pana ce is curate luna pistonasele. Reasambleaza-le si vezi ca nu mai scartaie ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:laugh: Ai cautat si ai gasit un topic in care zice un nene ca nu e bine.Hai sa fim politically correct si sa putem si celelalte topicuri in care lumea zice ca foloseste solutia asta de zeci de ani si nu a patit nimeni nimica.

Sunt de acord ca nu se intelege bine cu semeringurile,dar vaselina se pune doar in zona in care pistonul atinge placuta.Daca pui ca taranul,normal pot sa apara probleme.

Si daca pui ulei mult pe lant poti sa iti rupi gatul.Cantitatea conteaza.

 

Cauta prin Bucuresti vaselina cuprata si joaca-te cu ea.Asta ca sa nu ne mai dam cu parerea citind de pe topicuri.

 

PS:Eu nu recomand si nu sfatuiesc pe cineva ca s-o foloseasca.Eu doar mi-am exprimat o experienta traita+confirmata de mii de review-uri din partea oamenilor de afara.In Romania nu prea e populara.Trebuie avut mare grija ca sa nu ajunga pe disc sau pe fata placutei.Atat.

 

PS2:Chiar daca nu are legatura,mi-am amintit ca si Edd China(Wheeler Dealers-Discovery) a aplicat la o masina.

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...