Andrei_D Postat Martie 28, 2012 Share Postat Martie 28, 2012 Schimbi uleiul fiindca este din toamna? Schimbi placutele doar pentru ca scartaie? Motoarele astea au parte de intretinere prea mare si rulaj prea mic. Sunt banii tai si faci ce vrei. Cu asa oameni sa tot fii comerciant de consumabile moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius666 Postat Martie 28, 2012 Share Postat Martie 28, 2012 Starea actuala a motocicletei este: -trebuie sa-i schimb uleiul si filtrul (ultima oara au fost schimbate in toamna) -trebuie sa-i schimb placutele de frana -trebuie sa-i schimb cauciucurile (nu au fost schimbate in 4 ani, de cand e la mine. fostul proprietar nu stiu ce-a facut) Mentionez ca am mers cu placute si mai roase decat acum, dar n-a scartait nimic la ea. De asemenea, toate accidentele s-au soldat doar cu cateva zgarieturi (daca are vreo relevanta). Ce-a patit? De ce scartaie poate fi insertia din placute care scartaie cand se apropie de uzura maxima si trebuie schimbate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Martie 28, 2012 Share Postat Martie 28, 2012 Scoate placutele,vezi daca mai au minim 1.5 mm(unele au sant,altele nu). Daca da,freci spatele putin cu smirghel si dupaia aplici in strat subtire vaselina cuprata. Daca tot ai dat placutele jos,da jos si etrierul si curata-l.Curata si pistonasele si dupaia vezi daca lucreaza toate.Spray de curatat frana e in Dedeman 14 roni 600 ml. Chestia cu "nu imi dau seama de unde scartie" e....tare.Tu nu stii ce frana pui?Spate sau fata?Daca pui fata,logic ca scartie fata.Daca pui spatele,logic ca scartie spatele.Asta daca nu scartie tot timpul,dar eu am inteles ca scartie cand pui frana. Mergi la mecanic,nu urma sfaturile mele pentru binele tau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai.i Postat Martie 28, 2012 Share Postat Martie 28, 2012 Starea actuala a motocicletei este: -trebuie sa-i schimb uleiul si filtrul (ultima oara au fost schimbate in toamna) -trebuie sa-i schimb placutele de frana -trebuie sa-i schimb cauciucurile (nu au fost schimbate in 4 ani, de cand e la mine. fostul proprietar nu stiu ce-a facut) Mentionez ca am mers cu placute si mai roase decat acum, dar n-a scartait nimic la ea. De asemenea, toate accidentele s-au soldat doar cu cateva zgarieturi (daca are vreo relevanta). Ce-a patit? De ce scartaie in primul rand ce motoreta ai? Daca e motorul din status (shadow 125) si ai frana spate pe tambur nu e ceva neobisnuit sa scartie din cand in cand. Motivul principal in cazul tamburului este apa.Daca ai spalat-o de curand sau a plouat peste motoreta ai toate sansele sa-ti scartie tamburul. Asa ca urca-te pe motor, da-i o tura si franeaza doar cu spatele, vezi ce se intampla (vezi sa nu ai viteza mare ca risti o tranta ) Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stres Postat Martie 28, 2012 Share Postat Martie 28, 2012 X-eL, cum fac cu etrierele? Andrei_D, schimb placutele ca trebuie schimbate din orice punct de vedere privesti: si-au facut km precizati in cartea tehnica, sunt duse etc. Nu stiu ce au dracoveniile astea cu mine, dar in fiecare an a trebuit sa le schimb, indiferent de care cumparam. wawessh, pun ambele frane in acelasi timp. acum sa nu-ti inchipui ca ma infing in ele la orice chestie de pe drum, dar mi-a intrat in reflex sa franez cu ambele, in "cantitati" diferite. mihai.i, da,e motocicleta din status. In cazul meu nu cred sa fie apa, ca a stat in garaj toata iarna si scartaia de la prima franare. Faza e ca am lasat motocicleta in grija lu' tata, cu sarcina precisa s-o porneasca din cand in cand, pe timpul iernii. A pornit-o el vreo 2 saptamani-o luna, dup-aia a dat frigul si motocicleta moarta a ramas. Prin februarie, cand am venit acasa, i-am incarcat putin bateria de la masina si am plecat la o plimbare scurta. M-am intors fiindca mi-a impins un baiat motocicleta, altfel nu stiu cum ajungeam acasa. Am lasat-o in garaj pana in weekendul asta, cand am incarcat-o iar (stiu, am sa-i schimb si bateria), de data asta mult mai bine, m-am plimbat toata ziua cu ea. Ca sa nu am surprize cu ea pe drum, intai am dat o tura pe langa bloc si inca de la tura aia scartaia. Acuma, eu oricum ii schimb placutele, dar intreb sa stiu daca trebuie sa mai schimb si altceva. Lichidul de frana ar avea vreo legatura? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Martie 28, 2012 Share Postat Martie 28, 2012 daca placutele nu sunt uzate scoate-le afara si aplica vaselina pe PARTEA OPUSA cu materialul care atinge discul am avut aceasi problema Amice, asta e cea mai tare chestie pe care am auzit-o! Vaselina pe placuta de frana????Partea din spate? Unde ai citit tu ca se face asa ceva? Pune si aici sa vada si ochiu meu! Ai idee pana la ce temperatura ajunge placuta de frana cand cobori o panta de cativa km si pui frana la greu? Crezi ca vaselina aia se solidifica sau se topeste? Si daca se topeste crezi ca o sa curga cumva? Pentru stres: - demontat etrier + servisat de catre cineva priceput; - verificata starea placutelor, masurata grosimea si actionat in consecinta; - uleiul daca e unul de slaba calitate, schimba-l. Daca e un uleiu bun, lasa-l acolo si mai mergi pana ajungi la 5000 de km cu el si schimba-l atunci. Scartaitul ala poate sa aiba o sumedenie de cauze, eu as suspecta sigurantele elastice care tin placuta pe pozitie sa nu sara. Alea s-ar putea sa frece pe celalta placuta cand apesi pe frana. E doar o supozitie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Martie 28, 2012 Share Postat Martie 28, 2012 (editat) Scartie spatele placutei+pistonasul(cel mai des).Vaselina cuprata rezista pana la 1200 grade.Vaselina simpla e total nerecomandata. Editat Martie 28, 2012 de wawessh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Martie 28, 2012 Share Postat Martie 28, 2012 (editat) Pe bune? In fisa tehnica zice ca la 93 grade picura! Picura, adica se prelinge! Editat Martie 28, 2012 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Martie 28, 2012 Share Postat Martie 28, 2012 (editat) Uite aici: http://www.scule-yato.ro/index.php?page=shop.product_details&product_id=1006&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=1 http://www.dpsilicones.com/cg.html Editat Martie 28, 2012 de wawessh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Martie 28, 2012 Share Postat Martie 28, 2012 Fratioare, las-o balta! Acolo e un site care vrea sa-ti vanda niste produse! Domeniul ala de utilizare este scos daca nu din burta, atunci dintr-un pix (tasta) a unui programator! La 1200 grade FIERUL se topeste! Da-o in ma-sa de vaselina! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Martie 28, 2012 Share Postat Martie 28, 2012 (editat) http://www.copper-grease.com/copper-grease-technical.html Vorbesc strict de vaselina cupru (cuprata).Rezista la peste 1000. "For use on threaded components, pins, valve stems in a range of materials including austenitic stainless steel. Used on brake callipers and the back of brake pads it will help eliminate brake squeal. Benefits: Effective up to 1100˚C Water and acid resistant Use on a wide range of metals Prevents seizure of threaded parts Will not burn or wash off Eliminates brake squeal Assists in assembly and disassembly of components" Editat Martie 28, 2012 de wawessh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Martie 28, 2012 Share Postat Martie 28, 2012 (editat) Colegule, ce intelegi tu prin rezista la 1000 grade? Eu inteleg ca la 1000 de grade vaselina inca mai reuseste sa-si pastreze proprietatile! Adica inca mai unge! Dar, ea de la 93 grade PICURA!!!! Asta inseamna ca devine lichida si forta gravitationala o atrage in jos, iar in drumul ei se va prelinge pe discul de frana!Ea o sa unga in continuare,pe DISCUL DE FRANA! va REZISTA DECI! Tu nu o sa mai ai frana, dar vaselina rezista! Editat Martie 28, 2012 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Martie 28, 2012 Share Postat Martie 28, 2012 Asta e ultimul post ca nu vreau vreo polemica.Am mers tot sezonul trecut cu vaselina cuprata pe spatele placutelor(8 placute fata),din cauza ca la inceputul sezonului scartia la franari usoare prin oras.Am cautat pe forumuri straine si am vazut ca multa lume pune.Daca scrie si pe specificatiile produsului ca se poate pune..... Ultimul site cred ca e destul de serios. "Copper Grease On Motor Bikes Brake pads (helps to prevent disc brake squeal and protects against seizure) Assembly Compound for Cylinder heads Exhaust bolts including the manifold Injector bodies Flanges Battery Terminals General nuts and bolts that need protecting from corrosion and seizure." Chiar si mai mult: Copper Grease And Brake Pads Why do my brakes squeal? http://www.copper-grease.com/copper-grease-and-brake-pads.html Mai mult nu am cum sa iti demonstrez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Martie 28, 2012 Share Postat Martie 28, 2012 Colegule, se pare ca ne intelegem! Ceea ce ai facut tu se pare ca este un "trick" care-l faceau mecanicii pe vremuri ca sa inlature scartaitul placutelor de frana care nu erau prevazute cu acele sigurante elastice de care ziceam mai sus! In ziua de azi, etrierele sunt construite cu acele sigurante elastice care printre altele au si acest rol de a inlatura scartaitul placutelor. Deci tu vii acum si pui vaselina peste placute in conditiile in care aceasta problema ESTE DEJA REZOLVATA de catre fabricant! A doua chestie este ca acea vaselina va ataca simeringul de ulei si cel de praf al pistonasului, ducand la uzura prematura a acestuia! Aceasta poate produce "sudarea" pistonasului pe simering, si singura modalitate de reparatie este inlocuirea completa a simeringurilor! Daca nu ma crezi, citeste mai jos ce zice nenea asta! Sursa:http://www.bikersoracle.com/vfr/forum/archive/index.php?t-44119.html --------------------------- Someone has “kindly” lubed his slider pins for him during a service with, you guessed it, copper grease. As you can see the old seals look perfectly fine until you compare them to the new ones and realise that the old ones are 20% larger than they should be! Now this is a problem because obviously they won’t be doing their sealing job properly and water and crud will get in and corrode your slider pins, resulting in binding and/or reduced efficiency brakes That’s bad enough on slider pins but the real problem comes when copper grease, melted by the heat of the brakes, migrates up the brake pistons and onto the hydraulic seals. This WILL happen if you put ANY copper grease on the pads. I’ve no piccies but you can guess what happens: The seals swell up. This can result in a possibly fatal fluid leak but it is unlikely. Much more likely is that the swollen seals will cause the pistons to bind, and you end up with binding brakes. The real problem is you can’t “See” it. The seals/pin-boots will look absolutely fine unless you compare them to new ones. The only solution once they have been contaminated is to strip the callipers and replace the lot. The pin-boots (and seals for the 750’s) are available through folk like me so you don’t have to pay Honda prices but the seals for the 800/VTEC are odd sizes and are only available from Honda. They are not cheap... I’m posting this now because I’ve had to strip and replace seals on loads of VFR800s recently, due to grease contamination, and it’s a job I hate doing. So, if you do your own servicing please don’t use grease ANYEHRE NEAR your brakes. If you get your bike dealer serviced and ever see ANY evidence of copper grease near your callipers, gently point the mechanic in the direction of his Honda manual, which quite clearly states that only silicon grease (if any) should be used on brakes and rubber parts. Then take your business elsewhere – that lot are no good. -------------------------- Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 28, 2012 Share Postat Martie 28, 2012 ai pus ceva plăcuță proastă, gen ferodo ori altă marcă relativ dubioasă. nu-ți fă griji, doar scârțâie, nu se întâmplă nimic. caucioacele ar trebui să le schimbi de urgență. sunt cele mai importante. dacă nu ai făcut km mulți, nu are sens să schimbi uleiul sau filtrul. Si cum ai ajuns tu la concluzia ca Ferodo ii o marca proasta de placute de frana? Nu de alta da de 80k km incoace, tot dinalea imi pun pe motoare si nu imi par deloc a fi proaste. Ieftine sunt, tin cam 10k km, dar partea cu "proaste" n-o prea inteleg. Nu ma dau nici ca melcu da nici ca pe pista. Scartaitul in cauza poate sa fie cauzat intradevar de placute uzate SAU de un etrier trecut de limita de servisare (4 ani de regula) fara revizie facuta; astfel unul sau mai multe pistonase se blocheaza si placutele nu mai calca uniform pe disc, aparand sunetul de care spui. +1 @stres, da jos toti etrierii de pe discuri, scoate placutele din ei, da cu spray de frane pe acolo si impinge pistonasele putin inapoi, apoi da cateva pedale; repeta pana ce is curate luna pistonasele. Reasambleaza-le si vezi ca nu mai scartaie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Martie 28, 2012 Share Postat Martie 28, 2012 Ai cautat si ai gasit un topic in care zice un nene ca nu e bine.Hai sa fim politically correct si sa putem si celelalte topicuri in care lumea zice ca foloseste solutia asta de zeci de ani si nu a patit nimeni nimica. Sunt de acord ca nu se intelege bine cu semeringurile,dar vaselina se pune doar in zona in care pistonul atinge placuta.Daca pui ca taranul,normal pot sa apara probleme. Si daca pui ulei mult pe lant poti sa iti rupi gatul.Cantitatea conteaza. Cauta prin Bucuresti vaselina cuprata si joaca-te cu ea.Asta ca sa nu ne mai dam cu parerea citind de pe topicuri. PS:Eu nu recomand si nu sfatuiesc pe cineva ca s-o foloseasca.Eu doar mi-am exprimat o experienta traita+confirmata de mii de review-uri din partea oamenilor de afara.In Romania nu prea e populara.Trebuie avut mare grija ca sa nu ajunga pe disc sau pe fata placutei.Atat. PS2:Chiar daca nu are legatura,mi-am amintit ca si Edd China(Wheeler Dealers-Discovery) a aplicat la o masina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 29, 2012 Share Postat Martie 29, 2012 (editat) +1 wawessh! uite si la louis My link si My link vaselina cuprata, dar asta nu e recomandata pentru ABS, etc Editat Martie 29, 2012 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Martie 29, 2012 Share Postat Martie 29, 2012 Ce tare ar fi să-i scârțâie de fapt tamburul de pe spate, iar 3 pagini pline de sfaturi/discuții/contradicții despre întreținere etrieri/plăcuțe de frână să fi fost degeaba... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Martie 29, 2012 Share Postat Martie 29, 2012 Ce tare ar fi să-i scârțâie de fapt tamburul de pe spate, iar 3 pagini pline de sfaturi/discuții/contradicții despre întreținere etrieri/plăcuțe de frână să fi fost degeaba... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Martie 29, 2012 Share Postat Martie 29, 2012 Cel mai probabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Martie 29, 2012 Share Postat Martie 29, 2012 Schimbi uleiul fiindca este din toamna? Schimbi placutele doar pentru ca scartaie? Motoarele astea au parte de intretinere prea mare si rulaj prea mic. Sunt banii tai si faci ce vrei. Cu asa oameni sa tot fii comerciant de consumabile moto. uleiul dupa 6 luni oxideaza odata ce a fost deschis bidonul. iar la ~1 litru cat intra in motorasul ala e si pacat sa nu-l schimbi mai ales din considerente de "investitie" Colegule, ce intelegi tu prin rezista la 1000 grade? Eu inteleg ca la 1000 de grade vaselina inca mai reuseste sa-si pastreze proprietatile! Adica inca mai unge! Dar, ea de la 93 grade PICURA!!!! Asta inseamna ca devine lichida si forta gravitationala o atrage in jos, iar in drumul ei se va prelinge pe discul de frana!Ea o sa unga in continuare,pe DISCUL DE FRANA! va REZISTA DECI! Tu nu o sa mai ai frana, dar vaselina rezista! eu de ~5 ani folosesc vaselina cuprata pe spatele placutelor. se pune un strat subtire de tot, aproape transparent si numai in zona pistonaselor. nu trebuie sa mehlemesti tot spatele placutei. de 4 ani am pe niste etrieri brembo, n-au nici pe dracu'. asta cu tot cu sigurantele alea elastice de care zici tu, tot scartaie. ah, placutele-s tot brembo deci nu se pune problema de calitate si in plus si in manual scrie de vaselina cuprata. tu iar bati campii aiurea ca ai gasit un nene pe net... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 29, 2012 Share Postat Martie 29, 2012 La fel cum o raba sta inclinata pe partea stanga/dreapta pentru ca incarcatura e pe partea lasata, le fel si aici, cel mai probabil iti scartaie pentru ca o parte a unui etrier sau un piston e blocat. Se intampla destul de frecvent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stres Postat Martie 29, 2012 Share Postat Martie 29, 2012 alex_en, cum ajung la sigurantele elastice? cum trebuie sa fie? Ca fapt divers: o femeie arunca o problema de mecanica si 2 barbati se iau la cearta in legatura cu solutia problemei In concluzie, intai ma uit sa vad si eu daca scartaie in fata sau in spate. Apoi, cand o fi sa-mi schimb placutele de frana, rog mecanicul sa se uite si la etrier. Multumesc frumos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Martie 29, 2012 Share Postat Martie 29, 2012 Eu am eliminat scartaitul cu vaselina ceramica (1200 de grade pe ambalaj), cea pe baza de cupru nu e recomandata la sistemele abs. Dintre toate placutele folosite doar cele marca braking mi-au scartait. nissin, goldfren, ebc hh, tokiko, si carbon loraine xbk5 n-au absolut nicio problema, dupa ce le-am dat pe partea din spate cu vaselina asta au amutit cand s-au tocit placutele si le-am schimbat era inca acolo vaselina nu a curs nici o picatura. Ce am observat la carbon loraine xbk5 este ca vin direct cu un strat de "mazga albicioasa" pe ele tocmai pentru a preintampina scartaitul. BTW daca nu au scartait pana acum sigur este de la tambur asa se intampla dupa o lunga perioada de nefolosire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Martie 29, 2012 Share Postat Martie 29, 2012 Sigurantele alea sunt de fapt niste bucati de tabla subtire indoite dupa profilul piesei pe care sunt montate. Ar trebui sa ai o bucata mai mare, pe post de arc si doua mai mici pe post de ghidaje.Nu sunt sigur, dar ceva in genul asta. Ideea e ca tre sa cureti bine etrierul inlocasele respective plus sa verifici daca pistonasele(ai 2 din cate imi aduc aminte) culiseaza liber (nu sunt blocate). E posibil sa ai un pistonas blocat si din cauza asta sa ai belele. Ca se le cureti ai doua metode: - metoda scurta: din exterior cu brake cleaner si periutza - frecat bine - metoda lunga: scos pistonasele afara, curatat si bagat la loc; Faza cu vaselina las-o in pace, nu se pune asa ceva! Eu am eliminat scartaitul cu vaselina ceramica (1200 de grade pe ambalaj), cea pe baza de cupru nu e recomandata la sistemele abs. La Suzuki GSX 600F am vazut in cartea tehnica aceasta cerinta, sa dai cu vaselina cuprata un strat fin. Se pare ca Suzuki nu a reusit sa rezolve aceasta problema veche de cand lumea...La Kawasaki contactul dintre pistonas si placuta de frana se face prin intermediul unui tampon din textolit (sau ceva asemanator...nu stiu sigur ce e)asa ca nu e nevoie de nimic acolo! La Honda, la fel nu trebe nimic ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.