Taz Asg Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 Ba eu mai vin cu inca o teorie: antigelul, in concentratie corecta, dupa cate stiu eu, are un punct de fierbere de peste 120 C. Poate fi si un antigel cu o concentratie incorecta si, atunci va fierbe sigur la 100C. De unde si bolboroseala aia. Daca i-a pus antigel un "mecanic" care recomanda schimbarea uleiului la juma de nr. de km. (ca asa e mai bine, el stiind mai bine decat fabricantul cand trebuie schimbat uleiul), atunci nu ma mira! Si daca a gasit "terenul" propice, i-a recomandat si un buson lucitor (nu conteaza ca nu-si face treaba, important e sa luceasca), atunci nu ma mai mira nimic. indiferent de gradul de concentratie antigel in apa, se ridica punctul de fierbere peste 100grade. la 100 fierbe decat apa. asta e si motivul pentru care completarea se face cu apa distilata. ( valabil si in cazul mix-ului h2o/h2so4 ) bolboroseala vine din cauza faptului ca circuitul de racire este nepresurizat;) in cazuri extreme bolboroseala poate veni de la pompa de apa defecta sau garnitura de chiulasa strapunsa. daca garnitura de chiulasa e strapunsa dinspre cilindru/camera de ardere spre circuitul de racire apare bolboroseala si suprapresiune in circuitul de racire. daca garnitura este prastie intre circuitul de ungere si cel de racire apare spuma alba in baie respectiv spuma de ulei in circuitul de racire/vas de expansiune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 15, 2012 Share Postat August 15, 2012 s-ar putea sa nu fie nici o defectiune... motorul se supraincalzeste imediat dupa racire, de fapt instalatia de racire. cand opresti motorul. se opreste circulatia in sistemul de racire, de aceea temperatura lichidului de racire creste brusc, se dilata, trecaund in vasul de expansiune. incearca sa NU opresti motorul imediat ce ai ajuns la destinatie, asteapta putin la ralanti, sa porneasca si apoi sa se opreasca electroventilatorul. asta te va asigura ca motorul are temperatura minima. e posibil sa fie si supapa din buson, sa deschida prea jos, totusi e bine sa tii cont (si) de cele de mai sus. Si eu zic la fel, daca motorul are deja peste 100grd cind s-a oprit din mers, si iei contactul imediat, lichidul nu mai circula ramine in motor, care are peste 110grade real, si se supraincalzeste, iesind in vas. Daca are 90grade, si continua sa iasa din vas, e busonul. Colegul care e irascibil, i-l rog sa faca distinctie intre aceste posibilitati. Nu a zis nimeni sa lasi motorul de la 60 la 80grd, si dupaia sa-l opresti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 15, 2012 Share Postat August 15, 2012 busonul din poza? Cam pe acolo unde e sageata galbena intra electroventilatorul. Nu creste mai mult temperatura. In mers scade fara ventilator pe la jumate. Din cate am observat ventilatorul porneste doar cand ajunge la sageata galbena. chiar daca s-a mai racit si se opreste ventilatorul si acul e la jumate, antigelul inca se mai aude cam 30-60 sec cum fierbe si urca in vasul de expansiune. Busonul radiatorului nu e cel original Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OutOfCtrl Postat August 15, 2012 Share Postat August 15, 2012 Nu am mai revenit, pt ca din pacate inca nu am reusit sa probez cu alt buson. Incerc astazi cu un prieten ce are Hornet. Chiuloasa e noua (1000km), antigelul e Hepu 1:1 si inainte era Motul gata preparat, deci nu ar trebui sa fie din cauza antigelului. Dupa ce probez cu busonul original revin cu un raspuns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 15, 2012 Share Postat August 15, 2012 (editat) si temperatura la bord nu atinge limita rosie. Cam pe acolo unde e sageata galbena intra electroventilatorul. Nu creste mai mult temperatura. In mers scade fara ventilator pe la jumate. chiar daca s-a mai racit si se opreste ventilatorul si acul e la jumate, antigelul inca se mai aude cam 30-60 sec cum fierbe si urca in vasul de expansiune. Si eu zic la fel, daca motorul are deja peste 100grd cind s-a oprit din mers, si iei contactul imediat, lichidul nu mai circula ramine in motor, care are peste 110grade real, si se supraincalzeste, iesind in vas. Daca are 90grade, si continua sa iasa din vas, e busonul. Colegul care e irascibil, i-l rog sa faca distinctie intre aceste posibilitati. Nu a zis nimeni sa lasi motorul de la 60 la 80grd, si dupaia sa-l opresti. domnu' ia citeste matale cu atentie ce a zis baiatul despre problema de la hornet, coroboreaza cu ce am zis eu. o sa vezi ca nu e vorba de temperaturi de 100 de grade iar in ce priveste pe fratele mai mare : incearca sa NU opresti motorul imediat ce ai ajuns la destinatie, asteapta putin la ralanti, sa porneasca si apoi sa se opreasca electroventilatorul. asta te va asigura ca motorul are temperatura minima. ce zice aici???? eee??? eu is irascibil??? cum e aia cu distinctia intre posibilitati?? nu a zis nimeni sa las motorul sa ajunga de la 60 la x grade celsius??? Editat August 15, 2012 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat August 15, 2012 Share Postat August 15, 2012 Si daca ar fi doar apa de la robinet simpla pusa in instalatie, datorita presiunii, daca aceasta e in norme, apa va fierbe aproape de 120 grade. Toata lumea spune ca daca nu pui antigel e bai, de acord, cu antigel e mai ok, dar poti merge si fara linistit, am mers un an de zile doar cu apa de la robinet, si nu s-a mai intamplat nimic, culmea, am si desfacut motorul pe urma din alte motive si nici pompa sau alte componente ale instalatiei de racire nu aveau nimic, ca sa nu mai spun ca folosisem cu ceva luni in urma si niste pilitura din aia de fier ptr. ca scapa putin radiatorul pe undeva. In principiu, daca instalatia de racire isi face treaba corect, nu prea exista posibilitatea opririi motorului si apa sa fie la temperatura maxima, decat in conditii speciale, gen mers in coloana sau stiu eu ce manifestari de genul. Daca apa da pe afara des, clar acolo e ceva in neregula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat August 16, 2012 Share Postat August 16, 2012 domnu' ia citeste matale cu atentie ce a zis baiatul despre problema de la hornet, coroboreaza cu ce am zis eu. o sa vezi ca nu e vorba de temperaturi de 100 de grade iar in ce priveste pe fratele mai mare : ce zice aici???? eee??? eu is irascibil??? cum e aia cu distinctia intre posibilitati?? nu a zis nimeni sa las motorul sa ajunga de la 60 la x grade celsius??? Dap, esti irascibil.Categoric. Apa nici pe virful Everestului nu fierbe la 60 grade, fierbe la 69. Daca el o aude ca fierbe si acul e pe la 60 grade poate ar trebui sa-l intrebati pe unde se da cu motorul, pare un loc interesant! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 16, 2012 Share Postat August 16, 2012 Salut, , deci apa circula...si temperatura la bord nu atinge limita rosie. Dupa ce opresc motorul(ca fac 10km sau 100km e la fel) se aude in instalatia de racire cum face bulbuci(sau fierbe, asa suna) si imi baga lichid in vasul de expansiune. Dap, esti irascibil.Categoric. Apa nici pe virful Everestului nu fierbe la 60 grade, fierbe la 69. Daca el o aude ca fierbe si acul e pe la 60 grade poate ar trebui sa-l intrebati pe unde se da cu motorul, pare un loc interesant! stau si ma intreb, voi cititi numai pe sarite?? un cuvant de ici unul de dincolo??? daca el o aude ca fierbe ( asa suna ) la 60 de grade poate ar trebui sa il intrebam daca a facut minunea cu busonul de la radiator. in nici un caz sa il intrebam daca a ajuns pe k2 sau pe everest :blink: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat August 16, 2012 Share Postat August 16, 2012 (editat) stau si ma intreb, voi cititi numai pe sarite?? un cuvant de ici unul de dincolo??? daca el o aude ca fierbe ( asa suna ) la 60 de grade poate ar trebui sa il intrebam daca a facut minunea cu busonul de la radiator. in nici un caz sa il intrebam daca a ajuns pe k2 sau pe everest Daca puneam asta , te prindeai c-am glumit? Pai daca aude apa ca fierbe, e cam clar ca indicatorul ala e putin neliniar si probabil jumate inseamna spre 95 de grade. La tine la moto cum e? Cind porneste ventilatorul, ti-l coboara de la 110 la 60? La mine imi face oua fierte pina ajunge la 98 parca. Si daca e f cald afara, merge mai tot timpul, prin trafic lent si asa. Poate cu un ventilator cu elice de an-2 (antonov) PS: Cee taaree, nu ma lasa sa postez emoticoane ca cica e limita la ele asa ca ti le-am scos din citat pe ale tale. S-au scumpit si astea bp Editat August 16, 2012 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 16, 2012 Share Postat August 16, 2012 (editat) Daca puneam asta , te prindeai c-am glumit? Pai daca aude apa ca fierbe, e cam clar ca indicatorul ala e putin neliniar si probabil jumate inseamna spre 95 de grade. La tine la moto cum e? Cind porneste ventilatorul, ti-l coboara de la 110 la 60? La mine imi face oua fierte pina ajunge la 98 parca. Si daca e f cald afara, merge mai tot timpul, prin trafic lent si asa. Poate cu un ventilator cu elice de an-2 (antonov) PS: Cee taaree, nu ma lasa sa postez emoticoane ca cica e limita la ele asa ca ti le-am scos din citat pe ale tale. S-au scumpit si astea bp pai deh, dupa 69 apa e buna de facut gargara acu on topic, dupa ce am vazut poza cu capacul ala de prigat sigur de acolo e duda, nu tine instalatia presurizata. in alta ordine de idei la mine porneste rar ventilatorul ( fac economie de curent ca e scump) si elica e mai buna aia in 4 de TU ( tupolev ) in ceea ce priveste gluma... inca dorm nu am finalizat trezirea, deh a fost aseara concert boschito .. si volba ta, e limita la emoticoane Editat August 16, 2012 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat August 16, 2012 Share Postat August 16, 2012 pai deh, dupa 69 apa e buna de facut gargara acu on topic, dupa ce am vazut poza cu capacul ala de prigat sigur de acolo e duda, nu tine instalatia presurizata. in alta ordine de idei la mine porneste rar ventilatorul ( fac economie de curent ca e scump) si elica e mai buna aia in 4 de TU ( tupolev ) Cam asa pare. E posibil si sa fie la limita si asa, da cert e ca e chiar ca de prigat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat August 16, 2012 Share Postat August 16, 2012 Thundercatul paianjenului vede rar 90 de grade, matza se infierbanta greu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 16, 2012 Share Postat August 16, 2012 Thundercatul paianjenului vede rar 90 de grade, matza se infierbanta greu pai da, ca nu'mi plac unghiurile drepte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat August 16, 2012 Share Postat August 16, 2012 La tine ca la tine, dar sa vezi la munte, eu ma rog sa vad 80 grade din cand in cand si asta se intampla doar cand e canicula mare si merg incet printre masini ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 17, 2012 Share Postat August 17, 2012 La tine ca la tine, dar sa vezi la munte, eu ma rog sa vad 80 grade din cand in cand si asta se intampla doar cand e canicula mare si merg incet printre masini ) buna asta, tu incet??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 17, 2012 Share Postat August 17, 2012 (editat) La tine ca la tine, dar sa vezi la munte, eu ma rog sa vad 80 grade din cand in cand si asta se intampla doar cand e canicula mare si merg incet printre masini ) Nici asta nu e bine. Functioneaza termostatul corect? Sau iti arata indicator ceva aiura. Editat August 17, 2012 de Falkenberg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 17, 2012 Share Postat August 17, 2012 Nici asta nu e bine. Functioneaza termostatul corect? Sau iti arata indicator ceva aiura. indicatorul la el e ok ( si la mine) buba e alta. ori termostat semiblocat ori "402 error" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 17, 2012 Share Postat August 17, 2012 omg 402! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat August 17, 2012 Share Postat August 17, 2012 Aia m-am intrebat si eu, ulterior am schimbat motorul, care a venit cu termostatul lui, ghici ce, acelasi lucru, intrigat am verificat in carte, cica asa merge matza..... se incinge extrem de greu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 17, 2012 Share Postat August 17, 2012 Aia m-am intrebat si eu, ulterior am schimbat motorul, care a venit cu termostatul lui, ghici ce, acelasi lucru, intrigat am verificat in carte, cica asa merge matza..... se incinge extrem de greu. 402, exact cum ziceam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat August 17, 2012 Share Postat August 17, 2012 Daca stii de 402 e clar ca ai prea mult timp liber Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 17, 2012 Share Postat August 17, 2012 Daca stii de 402 e clar ca ai prea mult timp liber cum adica am prea mult timp liber?, omu'ie dator sa invete tot timpul, sa se autoinstruiasca, omu'ie inainte de toate daca imi place sa ma documentez ce ai cui mine ?? iote la el ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 Vedeti cum e la asta: http://www.gpzzone.co.uk/gpzzone/technical/cooling.html Dupa ce opresc motor, din cand in cand mai pleaca ventilatorul. Nu neaparat imediat, uneori dupa ce motorul e oprit deja ceva minute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 (editat) Vedeti cum e la asta: http://www.gpzzone.co.uk/gpzzone/technical/cooling.html Dupa ce opresc motor, din cand in cand mai pleaca ventilatorul. Nu neaparat imediat, uneori dupa ce motorul e oprit deja ceva minute. da la gpz (zl 600 eliminator) imi facea si mie. si nu stiu cum sa zic dar nu prea se pupa cu unele teori, si pare sa imi confirme teoria cu termosifonarea. ai oprit, apa din radiator se raceste repede si este inlocuita prin termosifonare de apa fierbinte din motor, tadaaaa pleaca ventilatorul on topic, initiatorul ce o fi facut pana la urma??? Editat August 21, 2012 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 Da, cumva se incalzeste. Uneori porneste chiar de 2 ori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.