Sari la conținut

ANTIGEL - Totul despre Tipuri/Clase/Comparatii


yamahaia
 Share

Postări Recomandate

Vedeti cum e la asta:

http://www.gpzzone.co.uk/gpzzone/technical/cooling.html

Dupa ce opresc motor, din cand in cand mai pleaca ventilatorul. Nu neaparat imediat, uneori dupa ce motorul e oprit deja ceva minute.

da

la gpz (zl 600 eliminator) imi facea si mie. si nu stiu cum sa zic dar nu prea se pupa cu unele teori, si pare sa imi confirme teoria cu termosifonarea. ai oprit, apa din radiator se raceste repede si este inlocuita prin termosifonare de apa fierbinte din motor, tadaaaa pleaca ventilatorul :friends:

 

 

 

 

 

on topic, initiatorul ce o fi facut pana la urma??? :unsure:

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 597
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Da, cumva se incalzeste. Uneori porneste chiar de 2 ori.

este (re)incalzirea lichidului de racire de la motorul incins. am explicat mai sus, se pare ca ma fac inteles mai greu... cand opresti motorul, blocul are o temperatura mult peste cea a lichidului de racire. sonda ventilatorului este montata pe radiator, destul de departe de bloc. cand ai oprit motorul, ai oprit si pompa de apa. apare o incalzire brusca a apei in circuitele din motor (chiuloasa). prin influenta (contact) se transmite caldura pana la apa din radiator (cu o anumita intarziere). de aia iti pleaca ventilatorul DUPA ce ai oprit motorul. in cateva secunde este racita apa din radiator, sonda simte asta si taie ventilatorul. blocul inca nu s-a racit, tot mai radiaza caldura in apa. se repeta faza cu transmiterea caldurii la radiator, iar porneste ventilatorul, pana se raceste din nou. ca sa evitati asta, inainte de oprirea motorului (numai pe canicula, nu e nevoie iarna!!!!), asteptti sa porneasca si apoi sa se opreasca ventilatorul, lasati cateva secunde motorul mergand, apoi opriti.

astfel asigurati circulatia apei "reci" prin motor. astfel, caldura motorului se va disipa in apa la temperatura minima pe care o puteti obtine in acele conditii.

e doar putina fizica si muuulta logica (pentru carcotasi).

Editat de big_bro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

este (re)incalzirea lichidului de racire de la motorul incins. am explicat mai sus, se pare ca ma fac inteles mai greu... cand opresti motorul, blocul are o temperatura mult peste cea a lichidului de racire. sonda ventilatorului este montata pe radiator, destul de departe de bloc. cand ai oprit motorul, ai oprit si pompa de apa. apare o incalzire brusca a apei in circuitele din motor (chiuloasa). prin influenta (contact) se transmite caldura pana la apa din radiator (cu o anumita intarziere). de aia iti pleaca ventilatorul DUPA ce ai oprit motorul. in cateva secunde este racita apa din radiator, sonda simte asta si taie ventilatorul. blocul inca nu s-a racit, tot mai radiaza caldura in apa. se repeta faza cu transmiterea caldurii la radiator, iar porneste ventilatorul, pana se raceste din nou. ca sa evitati asta, inainte de oprirea motorului (numai pe canicula, nu e nevoie iarna!!!!), asteptti sa porneasca si apoi sa se opreasca ventilatorul, lasati cateva secunde motorul mergand, apoi opriti.

astfel asigurati circulatia apei "reci" prin motor. astfel, caldura motorului se va disipa in apa la temperatura minima pe care o puteti obtine in acele conditii.

e doar putina fizica si muuulta logica (pentru carcotasi).

esti incredibil. imi aduc aminte de minunea aia in care " daca unul iti spune ca esti.... adormit nu il crezi, dar daca iti spun toti ca esti adormit mergi la nani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pun un buson 2:1 e vreo problema? Din cate am citit pe net(corectati'ma daca gresesc), creste presiunea si punctul de fierbere. Dar e in regula pentru radiatorul de hornet si ce mai are motocicleta pe acolo? :D

pai singura minune ar fi urmatoarea :

 

buson 2: 1 > in caz de nefunctionalitatea senzorului de pornire ventilator> suprapresiune> supapa nu deschide> face poc in alta parte> de aici se deschid doua ramuri 1)ramai brusc fara lichid in instalatie( se sparge un furtun)> motor pe branci

2)se duce dracului ceva oring/simering/garnitura> compromiti uleiul sau schimbarea simeringului e costisitoare.

 

 

nu umbla cu cacaturi ca mai rau faci. te zgarcesti la 15 lei dar te poate costa mult mai mult. tu decizi :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Azi am schimbat antigelul la V-Strom, avand doi ani de la ultimul schimb.

In momentul shimbului am observat ca antigelul vechi e plin de particule metalice, ce mai probabil aluminiu, si ca e foarte decolorat in comparatie cu antigelul nou, care e de acelasi tip si aceeasi concentratie 1:1 cu apa distilata.

Am atasat 2 poze, prima cu particulele metalice, a doua cu comparatia de culoare.

Antigelul e EVOX G30 cumparat de la MOL, recomandat pentru blocuri de aluminiu, nu contine fosfati, silicati, nitrati.

 

E normala chestia asta sau pompa de apa se apropie de sfarsit sau antigelul corodeaza blocul motorului?

post-23938-0-27466400-1349527101_thumb.jpg

post-23938-0-36565000-1349527114_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul a fost cumparat de nou, inaintea mea doar aia de la Suzuki l-au avut pe mana.

Banuiesc rulmentii pompei de apa, asta ar explica si un zomot suspect pe care l-am raportat cu ceva timp in urma pe aici.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa de apa nu are simering inainte de rulment? Nu cred ca e posibil sa fie pilitura de fier de la rulmenti in antigel. Ar fi curs inainte.

Antigelul G12 OAT e de obicei portocaliu, cele G12+ G12++ stiu ca sunt roz si mov. Stiu ca masinile VAG pe modelele mai noi folosesc G12+ ++.

 

Eu am antigel GM Dexcool in motocicleta de 2 ani si ceva. Cam toate antigelurile noi protejeaza aluminiul. Am citit niste chestii cum ca ar fi probleme cu radiatoarele de cupru si antigelul organic, dar destul de multi au pus asa ceva in motociclete si n-au avut probleme. Nici nu l-am schimbat inca sa vad cum arata, dar n-ar trebui sa fie probleme. Avantajul lor e ca au durata de viata mai lunga, 5 ani, si ca neavand silicati nu uzeaza simeringul pompei.

Cand se trece de la antigel clasic cu silicati la organic trebuie neaparat spalat foarte bine circuitul, altfel scade durata de viata a antigelului si se pot forma diverse gelatine.

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare!

Ce părere aveți de produsele de la procycle? Vine iarna si vreau să îmi schimb lichidul de răcire dintr-o cbr f4 din 2000, si la kronaumoto, văd antigel la 6,99 euro!

Pt un motor care merge mai tot timpul in afara orasului sub 10.000rpm

mulțam de sfat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Lichid racire

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...