Performance Solutions Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 Cititi bine ce scrie goodkat, ca zice bine. Mai ales partea cu 'spalarea' instalatiei cu apa distilata, de inspiratie cb500r hepu g12 rosu, 50-50 cu apa distilata.Orice ati lua, sa fie pt motoare cu bloc de aluminiu si neaparat FARA SILICATI. Motocool e insanely expensive. Acu depinde si cat ati dat pe mobra... pana si daciile alea vechi de nu prea mai vezi au radiatoare de aluminiu... asta e o treaba care in zilele noastre a devenit aproape un mit. acum te chinui sa gasesti altfel de antigel decat pentru radiatoare de aluminiu. ca si cu ambreiajele care patineaza de la ulei sintetic. really? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fressko Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 Corect. Insa vezi tu, se gasesc si unele (gen g11) care au silicati. Problema la astea nu e cu aluminiul, ci cu garniturile de la pompa de apa, pe care le termina silicatii. Ca sa concluzionez: folosesc car technic ct12 la 20 lei/1.5 litri concentrat, nemtesc, culoare roz-mov. Scrie pe el fara silicati fosfati nitriti, recomandat pentru motoare de aluminiu. Mai era acelasi lucru (adica standard g12) tot rozaliu, la 8 lei, dar arata ca dreq ambalajul si nu am avut incredere sa iau. Oricum mi s-a parut megaieftin fata de motocool si mai stiu eu ce. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 1, 2013 Admin Share Postat Aprilie 1, 2013 Bai ce-mi place cand va contrati pe niste marci de cacao care probabil se vand numai in Romania. Restul motociclistilor din lumea asta ce s-or fi facand?. N-am auzit in viata mea de HEPU, aici nu se vinde nimic de genul asta. Daca vreti, va zic vreo 3-4 marci care se vand aici, sa va contrati pe-alea.. )) Puneti oameni buni orice (cuvant urat) de antigel, cea mai importanta prorietate a lui e .. (ghici ghicitoarea mea) sa nu inghete!. In rest, nimic nu bate apa la coeficientul de transfer termic. Discutii de 2lei, ca e roz ca e mov ca e (cuvant urat), antigel. Ultima oara cand am cumparat era ... incolor. Corect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nutreț Postat Mai 4, 2013 Share Postat Mai 4, 2013 (editat) Salut. Mi-a puscat siguranta de la ventilator, fiind in trafic greu mi s-a supraincalzit si a inceput sa dea antigel pe afara. M-am apucat azi sa ii schimb antigelul si siguranta. L-am golit, insa antigelul pe care il am este unul de culoare verde.(se gaseste prin benzinarii, ceva glycol x-pert) Cel golit este portocaliu. Din cate am inteles, cica asta nu e recomandat pentru motociclete, cel verde. Voi ce bagati? CBR600F 1995. inca un bai. Manualul zice ca se umple pe la busonul de la radiator. Bun, cat se pune acolo? Filled to the brim? Pana se umple vasul de expansiune? Editat Mai 4, 2013 de nutreĂž Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mtk4ever Postat Mai 4, 2013 Share Postat Mai 4, 2013 se pune pana la gura radiatorului (pe unde torni) asta inseamna to the brim ...cat despre antigel nu stiu ce sa zic , eu am verde... si nu se incinge. bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius666 Postat Mai 4, 2013 Share Postat Mai 4, 2013 vasul de expansiune nu are buson? pune rosu ca mai bun se zice. eu din ala rosu amm pus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xmas Postat Mai 4, 2013 Share Postat Mai 4, 2013 (editat) Eu folosesc tipul G12, roz sau roşu. Cel verde în principiu este G11 şi din câte ştiu este foarte coroziv şi se evaporă mai repede...Una dintre mărcile de G12 pe care le găseşti pe la noi este "Hepu" (dacă nu mă înşel). În principiu, după manual (CBR600 F4i), se foloseşte jumi-juma antigel cu apă distilată. În mod normal îţi ajung 2 bidoane a câte un Litru fiecare: 2 de antigel şi 2 de apă distilată.Când pui amestecul (încearcă să faci în aşa fel încât motorul să fie drept, perpendicular pe sol) eu îţi recomand, de la cine m-a învăţat şi pe mine: pune cât de mult amestec poţi apoi porneşte motorul şi lasă-l să se încălzească până când îţi porneşte ventilatorul şi începe să circule amestecul... apoi accelerează-l (motorul ) scurt (3-5.000RPM pentru 3-5 secunde) de 3-4 ori şi completează până unde îţi este indicat (eu la mine am pus cât am putut de mult cât să-mi permită închiderea buşonului). Editat Mai 4, 2013 de xmas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Mai 4, 2013 Admin Share Postat Mai 4, 2013 Sunt nu stiu cite topicuri deschise despre problema asta, voi nu stiti sa mai cautati si cu search?? /index.php?/topic/675042-antigel/?hl=antigel /index.php?/topic/691682-sfaturi-schimbare-antigelamestec-cu-apa-sau-simplu/?hl=antigel /index.php?/topic/686524-antigel/?hl=antigel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johny77 Postat Iulie 27, 2013 Share Postat Iulie 27, 2013 (editat) salut. cat de repede trebuie sa se incalzeasca radiatorul la motocicleta? o pornesc a mea dimineata, si dupa 5 minute, deja radiatorul e fierbinte ca nu pot tine mana pe el. e normal asa ceva? la inceput m-am gandit ca deschide termostatul prea repede si lasa sa intre antigel in radiator, dar daca e asa cald ca nu pot tine mana pe el, e normal sa ii dea drumu in radiator, nu? deci pe mine nu ma ingrijoreaza ca ar fi prea fierbinte, ci ca ii da drumul prea repede in radiator Editat Iulie 27, 2013 de johny77 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 Salut. Trecand de la o motocicleta racita pe aer/ulei la una racita cu apa m-am lovit de intrebarea: "ce antigel sa pun?" In cartea de service ca recomandare zice sa pun "apa distilata si antigel permanent cu etilenglicol cu chimicale inhibatoare de rugina pentru motoarele si radiatoarele de aluminiu, culoare verde" Bun. Cautand pe net am mai vazut ca unele persoane spun ca se poate pune si antigel de culoare roz/rosu chiar daca ai avut verde, ceea ce e gresit. Am cautat sa vad care e diferenta intre cele doua. Majoritatea antigelurilor au ca baza etilenglicol, dar: Cel verde de obicei are aditivi anorganici ca agenti anticorozivi, care isi pierd propietatile dupa aproximativ 2 ani sau 50.000 km Cel roz/rosu de obicei are adivi organici ca agenti anticorozivi si e mai durabil pana pe la 5 ani sau 160 000 km. Problema antigelului cu adivi organici (roz/rosu) e ca ataca metalele rosii (de exemplu cupru, alama) si nu e recomandat folosirea lui. Sfaturi practice: -foloseste intodeauna antigelul recomandat de producatorul motocicletei -nu pune niciodata antigel nediluat (etilenglicol in stare pura are temperatura de inghet in jur de -5 grade celsius) -intodeauna foloseste pentru diluare apa distilata (apa normala contine multe minerale care se depun) -schimba antigelul periodic -daca vrei sa treci de la un tip de antigel la altul curata foarte bine sistemul de racire surse: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070321163037AABFF3G http://www.opieoils.co.uk/pdfs/tech-articles/coolant-antifreeze.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
C devil Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 eu stiam ca unu se foloseste pentru radiatoarele din aluminiu si unu merge la cel de tabla eu nu am schimbat antigelul din 2006 si nu am nici un fel de problema nici nu l-am masurat ce-i drept creca la primavara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 Asta e copy paste din pdf-ul atasat de tine "Why are coolants different colours? Coolants/antifreezes are coloured so you can visually see them; colour intensity can be an indication of over dilution. The different colours are non specific to the different types of antifreeze. The manufacturer can dye the product any colour they want. The colour is no guide to the actual type of antifreeze type and the label should be read before use. " Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 daca citeai si articolul de pe yahoo... "An alternative to tradition green antifreeze is a product currently used by many engine manufacturers. "Orange" antifreeze is a long life or extended life type of antifreeze used to increase the useful life of engine coolant. It is ethylene glycol base as is the green antifreeze. " de asta am pus "de obicei" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 Exista antigel galben, verde, albastru, rosu, roz, portocaliu, pe astea le stiu eu sigur. De ce va incapatanati sa va luati dupa culoare si refuzati sa cititi eticheta ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 ok, si eu de unde stiu ce antigel imi trebuie ? ma refer la aditivi. organici sau anorganici ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 (editat) Pai scrie acolo: antigel bazat pe etylene-glycol, diluat cu apa, care contine aditivi pentru blocuri motor si radiatoare din aluminiu. Culoarea va induce in eroare, in practica prin magazine nici nu prea gasesti verde, este roz si albastru. Recomandarea de care vorbeai cu antigelul roz se face numai impreuna cu standardul G12, compatibil cu motoare de aluminiu (care se aplica motorizarilor Volkswagen-Audi Group) si este valabila pentru cei care se duc la benzinarie sa isi ia antigel de masina. Editat Decembrie 16, 2013 de lipton Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 off... fara sa te supar, tu ai citit primul post ? "Problema antigelului cu adivi organici (roz/rosu) e ca ataca metalele rosii (de exemplu cupru, alama) si nu e recomandat folosirea lui." nu scrie nicaieri in manual daca sa fie cu compusi organici sau anorganici. singurul lucru care ma poate ajuta e culoarea specificata in manual si anume verde, care de obicei corespunde antigelului cu compusi anorganici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 Pai scrie acolo: antigel bazat pe etylene-glycol, diluat cu apa, care contine aditivi pentru blocuri motor si radiatoare din aluminiu. Culoarea va induce in eroare, in practica prin magazine nici nu prea gasesti verde, este roz si albastru. Recomandarea de care vorbeai cu antigelul roz se face numai impreuna cu standardul G12, compatibil cu motoare de aluminiu (care se aplica motorizarilor Volkswagen-Audi Group) si este valabila pentru cei care se duc la benzinarie sa isi ia antigel de masina. se gaseste verde : glaceol rx-d Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 Recomandarea de care vorbeai cu antigelul roz se face numai impreuna cu standardul G12, compatibil cu motoare de aluminiu (care se aplica motorizarilor Volkswagen-Audi Group) si este valabila pentru cei care se duc la benzinarie sa isi ia antigel de masina. deci nu-i bun ala roz G12? am in mobra de 3 ani... mi s-o topi coclenderu de la antigelu roz? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 Problema antigelului cu adivi organici (roz/rosu) e ca ataca metalele rosii (de exemplu cupru, alama) si nu e recomandat folosirea lui. Eu am folosit antigel G12 de culoare roz cu aditivi organici de multi ani la mai multe motociclete si n-am avut probleme cu el - la unele am desfacut pompa de apa sau radiator din diverse motive si nu am gasit nimic cauzat de antigel. Si chiar daca ataca metalele rosii, ce componente de cupru sau alama ai in sistemul de racire de la motocicleta si nu le ai la masini ? In afara de saiba de cupru de etansare de la pompa de apa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 presupun ca au avut un motiv constructorii... g12 din cate stiu s-a inventat inainte de 2005 (am la masina care e din 2001) iar la moto am antigel verde(g11 probabil) mai mult chiar nu stiu de ce nu au ales tehnologie mai noua/avansata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 deci nu-i bun ala roz G12? am in mobra de 3 ani... mi s-o topi coclenderu de la antigelu roz? Asta ai inteles tu sau m-ai citat din greseala pe mine ? Sunt motocicletele voastre, puneti ce doriti, eu m-am saturat sa imi bat gura de pomana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 Asta ai inteles tu sau m-ai citat din greseala pe mine ? Sunt motocicletele voastre, puneti ce doriti, eu m-am saturat sa imi bat gura de pomana. da, cam se intelege, nu faceam misto la mine e problema si mai mare pentru ca nu am ceas de temperatura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 Pai scrie acolo: antigel bazat pe etylene-glycol, diluat cu apa, care contine aditivi pentru blocuri motor si radiatoare din aluminiu. Culoarea va induce in eroare, in practica prin magazine nici nu prea gasesti verde, este roz si albastru. Recomandarea de care vorbeai cu antigelul roz se face numai impreuna cu standardul G12, compatibil cu motoare de aluminiu (care se aplica motorizarilor Volkswagen-Audi Group) si este valabila pentru cei care se duc la benzinarie sa isi ia antigel de masina. Aici asa e, eu am Opel si mi se recomanda sa pun portocaliu doar pentru ca produsele recomandate de Opel se "diferentiaza" asa portocaliu -fara silicati albastru-verde cu silicati(sau G12 vs G11). Asta nu inseamna ca nu exista antigel nerecomandat de VAG verde\albastru fara silicati, pe care l-as putea pune in masina, bineinteles un schimb complet si nu pus peste cel portocaliu. Dar pentru a face treaba mai usoara pun in ambele motoare Hepu ca in caz de adaugiri am mereu o sticla la indemana-Honda recomanda etylene-glycol si nu vreo culoare anume. Si daca nu ma insel coloratia antigelului a fost data cel putin initial pentru a observa pierderile si diluarea lui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 Metale 'rosii' cred ca gasesti doar la radiator. Pe masina cred ca inca am un radiator de cupru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.